Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 46, views: 21.414 •

De Amerikaanse versie van het Official Xbox Magazine heeft de primeur. In de april-editie van het blad worden de eerste details van het tot nu toe onbekende Medal of Honor: Warfighter onthuld. De game komt in oktober op de markt.

Volgens het Official Xbox Magazine brengt uitgever Electronic Arts de nieuwe editie van shooter Medal of Honor als Medal of Honor: Warfighter op de markt. Meer details wil het tijdschrift nu nog niet prijsgeven, die staan in de april-editie van het blad. Die editie verschijnt begin maart al in de winkels.

Website Game Informer heeft meer informatie. Zo wordt de game gemaakt door EA's Danger Close studio, die ook al voorganger Medal of Honor uit 2010 afleverde. Danger Close maakt gebruik van de Frostbite 2.0-engine van de collega's van Digital Illussions CE. Danger Close mag dit keer ook het multiplayergedeelte van de game verzorgen. Die werd bij de voorganger nog verzorgd door DICE.

Veel details heeft Game Informer ook niet. De site weet enkel nog dat het verhaal in Warfighter de belevenissen vertelt van een team Tier 1 Operators. EA zal meer informatie vrijgeven tijdens de Game Developer's Conference, die begin maart in San Francisco plaatsvindt.

Medal of Honor: Warfighter

Reacties (46)

Medal of Honor: Warfighter maakt dus gebruik van de Frostbite 2.0-engine. Kan niet wachten op wat in-game beelden :9
Inderdaad, Frostbite heb ik altijd wel erg goed gevonden, en MoH ook. Kan dus niet wachten op wat mooie ingame beelden.
Jah de frostbite engine kan hele mooie dingen laten zien MAAR .... met battlefield-3 hebben we allemaal kunnen zien dat mooi nog geen geweldige game maakt. De frostbite engine is op dit moment een krachtige engine maar wil die engine goed gebruikt worden moet de game wel solide zijn. Iets wat battlefield totaal niet is;
rubber banding, meest onlogische kills worden toegekend, brakke netwerk code en 'vreemde dingetjes'. Ik hoop voor EA (njah eigenlijk niet) dat ze het deze keer beter doen. Bij mij zijn ze afgeschreven. :r
Dat was voor mij de charme van het spel. Elke Battlefield had een rare engine die nooit alles correct uitvoerde en ook nooit strakke shooter mechanics opleverde als bijvoorbeeld een Quake engine. Vliegtuigen deden altijd rare dingen, het mikken ging nooit echt lekker en soms stuiterden de tanks door het level heen, kon je met een tank van een hoogte af tijden maar als je jet een takje raakte was je op slag dood..

BF3 leert juist dat een soms wat klunzige game leuker kan zijn dan een game met perfecte shooter mechanics zoals MW3. (en dit is enkel een voorbeeld dus maakt aub geen BF3 vs. MW3 discussie van).
BF3 is buggy als de pest. Leuk? Start bij mij niet eens op.
Gaat alleen om de beelden, staat leuk in de trailers.
bij miljoenen andere mensen wel... ik zou dus even naar je eigen systeem kijken voor je BF3 de schuld geeft.
Het start bij mij vaak genoeg wel op, soms ook niet.
Veel updates breken de game vaak. Er zijn meer klachten over.
Maar goed, misschien dat een andere studio (studios zelfs) er iets van kan maken dat kwa mechanics beter in elkaar zit.

BF3 is erg leuk hoor, maar er zijn toch wel wat dingen, zoals die je hier noemt, die echt gewoon niet goed zijn. Hierdoor is het gewoon geen goede competitieve game.
Ik lach me juist regelmatig dood omdat je van alles kan flikken als ff uit je jet/tank stappen etc. Hoewel het dogfighten met vliegtuigen, en met name het feit dat windsnelheid etc niet meegenomen word, wel eens irritant is.
Daar ben ik niet mee eens, als je over de Xbox360 hebt,
PC kan ik niets van zeggen.

"Goal, Build maps 20x bigger then all shooters and in those maps we want vehicles, and lots of them! we also want high graphics!"

Voor de Dev's hier moeten weten dat dit erg moeilijk voor elkaar te krijgen is.
Hoe Battlefield 3 er nu uit is gekomen is ongelofelijk goed!
*zucht*tendentieus*zucht*

BF3 draait bij mij vanaf dag 1 probleemloos ... net als bij al mijn clanleden +/- 20.
ik ken 1 kennis die BF3 niet draaiend kreeg, heb hem proberen te helpen tot ik de specs van zijn pc zag ...

ontopic:
ik vond de laatste MoH erg leuk en mooi gemaakt. ben benieuwd.

[Reactie gewijzigd door lichtschrijver op 24 februari 2012 15:11]

daar sluit ik me bij aan! Ik ben benieuwd hoeveel meer ze nu uit die engine kunnen persen!
Ik ben eerder geďnteresseerd in het verhaal. Met graphics alleen redt je het niet. Een mooi voorbeeld daarvan was Battlefield 3. Zag er prachtig uit maar bleef desondanks maar een matig spel.

De laatste Medal of Honor vond ik eerlijk gezegd ook maar een flop. Korte gameplay, achterlijke AI en matige graphics. Het probleem is dat dit soort games allemaal in de 13-in-een-dozijn categorie passen.

Om eerlijk te zijn kijk ik veel meer uit naar een waardige Brothers in Arms opvolger. Ik hoorde dat ze wel bezig waren met een nieuw deel maar dat dit ook een 1st person shooter gaat worden en dat het deel dat erna komt weer in de klassieke BiA-stijl gaat zijn.
Mooizo, des te meer shooters, des te meer concurrentie, des te beter de producten moeten zijn.
Des te meer shooters, des te meer eenheidsworst. De laatste goede FPS die ik gespeeld heb was Call of Duty : World at War. De campaign was erg goed; heb er veel plezier in gehad deze te spelen. De multiplayer was 3x niks, maar daar kocht ik het spel ook niet voor.

De rest van de FPS is allemaal maar matig, vooral nu er meer aandacht wordt besteed aan multiplayer en DLC en de Singleplayer in vergetelheid geraakt.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 24 februari 2012 12:48]

Hoera! Weer een slecht-afgewerkt-doordestrotgeduwd-1000-in-1-game! Erg jammer, elk jaar een MOH of BF uitgeven wordt de standaard zo te zien, zonder dat de kwaliteit omhoog zal gaan. Misschien heb ik ongelijk, de tijd zal het leren.
De laatste MOH was van 2010 dus ik weet niet waar je dat elke jaar vandaan haalt. En de BF2 is al van 7 jaar geleden. BC2 Noem ik geen BF en BF3 was al 5 jaar in ontwikkeling. Ooit gehoord van verschillende teams?
Ik ben het eens met je nuance, maar aan de andere kant begin ik wel bang te worden dat EA nu elk jaar een BF of MoH uit wil brengen om met CoD te concureren. In 2009 (MW2) was dat BC2, in 2010 (Black Ops) was het MoH en in 2011 (MW3) was het BF3.

Gelukkig waren BC2 en BF3 van hoog niveau, maar ik vraag me af of ze het vol kunnen houden op de lange duur.
BC2 was echter voor de multiplayer wel een stukje beter afgewerkt. Het aantal cheaters lag lager, de netcode was goed en het speelde soepel.

BF3 is uiteindelijk gewoon een "ok" game, vooruitstrevend maar verre van perfect.

BF3 had echter een wel prima singleplayer en co-op aangelegenheid, die van BC2 ging helemaal nergens over...
Maar een normale consument kijkt daar niet naar en die zit alleen Medal of Honor, Battlefield of Call of Duty staan. Ze herkennen alleen de titels en niet zozeer de makers..
Lijstje BF, das dus echt elk jaar iets..

Lijstje CoD, ook bijna elkaar jaar, alleen tussen CoD2 en CoD3 zit 2 jaar tussen.

MoH lijstje , MoH kent wel wat speling (vergeleken met de jaren daar voor..).
Maar CoD2 werd niet uitgemolken... 3 was console only, verkocht voor zover ik weet niet. 3 was ontwikkeld door Treyarch, dus IW had 3 jaar de tijd om CoD4 te maken, wat alleen op de consoles uitgemolken werd. Vervolgens *bibber* WaW, toen *bibber* MW2 en toen zaten we in de standaard release cycle...
de eerste MW was nog goed, kon je teminste modden en hadden we nog zoiets dat je een dedicated server zelf kon aanmaken toen MW2 kwam was het hele circus over met ook alle shooters, naar mijn mening heeft mr kotic de fps(mss zelfs wel de hele game) industrie omzeep geholpen met zn hebzucht
Nou zitten er bij die timeline van Battlefield ook wel wat uitbreidingen bij. Daarbij komt dat Heroes, Online en Play4Free niet echt in dat zelfde lijstje horen aangezien die waarschijnlijk door compleet andere teams gemaakt zijn. Wel interessant om te zien dat Battlefield nog aardig wat uitbreidingen uitbrengt. Vooral voor Battlefield 2.
De bf2 ontwikkelaars die nog bij dice/ea zitten hebben bf heroes en bf play for free ontwikkeld.
Bf3 is gemaakt door het team dat bf2 modern combat heeft gemaakt voor console, zij zijn ook verantwoordelijk voor bc1, 1943 en bc2.
Net voordat de vorige Medal of honor uitkwam heb ik ergens gelezen dat EA inderdaad elk jaar om en om een MOH en Battlefield game wil gaan uitbrengen. 2012 MOH warfighter. 2013 bad company of 2143? en dan in 2014 weer de volgende MOH.

[Reactie gewijzigd door summetje op 24 februari 2012 10:42]

In de war (no pun intended) met CoD?
De vorige MoH was wel gerusht maar ik neem aan dat ze daarvan geleerd hebben, en battlefield 2 was best een paar jaartjes geleden...
Elk jaar een nieuwe MoH zou kunnen, maar dan zou er een extra studio bijkomen, BF zal nooit zo uitgemolken worden...

[Reactie gewijzigd door StrongArmLance op 24 februari 2012 10:38]

Ik ben erg benieuwd naar de verschillen met bf3. De SP van de vorige versie was gemaakt met de unreal engine, toch behoorlijk anders dan de frostbite engine. De MP van MoH die door Dice werd gemaakt werd niet heel enthousiast ontvangen, voor mijn gevoel omdat hij erg leek op bad company 2. We zullen begin maart maar moeten afwachten.
zoals je kan lezen wordt het nu niet door dice gemaakt.
Ik ben persoonlijk erg benieuwd of deze game naar Steam komt. Zit niet zo te wachten op meer van het spyware platform Origin.
Persoonlijk denk ik dat alles van EA de aankomende jaren via Origin gaat komen en niet via andere kanalen. Buiten dat Origin net zo brak is als het toen ooit beginnende Steam, verwacht ik dat het wel beter gaat worden, zolang ze goede ideeen jatten van bv een Steam of Battle.net. Maar ik raak offtopic.

Ik denk dat MoH richting een COD zal gaan de aankomende jaren, juist om niet in de weg te lopen van de BF series.
Het antwoord is duidelijk nee. Net zoals andere titels van EA ook niet op Steam verschijnen.

Voor mij was BF3 de laatste game dat ik van EA kocht. Ze zijn heel goed in het adverteren van hun games maar komen hun beloftes uiteindelijk niet na. Mijn 50 mogen zij niet hebben!
Reken er maar niet op. Trouwens vind ik Steam veel schreeuweriger dan Origin met al die popups en felle kleuren van de reclame. Het is maar wat je gewend bent denk ik.

Ik ben reuze benieuwd naar deze game maar hoop dat ze bij Danger Close de Multiplayer net zo goed kunnen als DICE zelf.
Spannend!!! :9~ Heb het MP-gedeelte vorige deel helemaal grijs gespeeld, dus ik ben erg benieuwd. Kaarten als Kabul, Kandahar of Masar-i-Sharif Airfield met de Frostbite2-engine lijken me erg sweet (al mogen ze wel wat groter). Hoop verder dat ze het MP-gedeelte wat uitbreiden qua wapen- en class-upgrades, want dat was wel erg aan de karige kant. Ook mag er wel wat meer DLC worden uitgebracht.
hopelijk valt deze multiplayer nog onder de "klasieke" voorwaarden, geen bestuurbare voertuigen maar gewoon alles te voet. dat vind ik iig erg belangrijk, want ik zit er niet op te wachten op airstrikes en helicopters etc. vind dit een beetje jammer. en ook zou ik het fijn vinden als je gewoon een healthbar hebt ipv dat je na een paar seconden weer vol leven hebt. zo moet je tenminste nog nadenken over hoe je loopt en hoe je mogelijk de vijand confronteerd. ipv er gewoon op af lopen wordt je dan toch meer geforceerd om taktischer te handelen.

met cs 1.6, css, MoH 1, cod1 zijn allen succes games zonder voertuigen en rare dingen die voor je vechten.
hier helemaal mee eens!! weer terug naar de oude Multiplayer, niet dat bunny hoppen en wachten op de rode vlekken uit de beeld!! maar weer terug naar vroeger! en met medic beter worden! das gewoon weer back to basic.

Maar ik heb toch altijd genoten van de gameplay van MOH,! meer dan cOD en BF! maar de afwezigheid van moh moest ik toch wat anders doen!

Maar ik wacht met smart! woot
Mee eens. CoD1 en 2 worden door veel gamers toch als beste games ooit gezien.
Ik zou wel graag een remake van COD1 willen zien. Natuurlijk met totaal nieuw verhaal, en nieuwe graphics, maar met health-pakketjes op de grond, bolt-action rifles, dedicated servers met mod-tools, en geen akimbo.

Maar ik verwacht dat die shooters verleden tijd zijn. De meeste 12 jarige jongetjes die nu CoD MW3 spelen, zullen niet accepteren dat Activision "een stapje terug" zal maken.
want 1% health hebben maar nog gewoon alles kunnen doen is natuurlijk net zo realistisch :S
De vorige was zo slecht. na 2 weken kon ik alleen maar 16 euro korting krijgen als ik een andere game wilde kopen. Het goede van dit spel is toen ze de geluidsopname deden van bv wapens, dat ze tegelijk ook voor volgende spellen zoals Battlefield 3 deden. http://www.develop-online...attempt-in-Medal-of-Honor
Dit is mooi nieuws :).
Ik zit ook wel op een nieuwe medal of honor te wachten, alleen leek het inderdaad HEEL erg veel op batllefield.
En ze mogen ook nog een ander ding veranderen...als je word dood geschoten dat het net lijkt of de wereld vergaat. (heel irritant dus)
Maar goed.
Ik ben zeer benieuwd!.
Warfighter is coming

"Medal of Honor, an all-new first-person shooter game, will introduce the Tier 1 Operator: a relatively unknown entity directly under the National Command Authority who takes on missions no one else can handle."

Komt van de Facebook pagina van Medal of Honor en is 13 uur geleden geplaatst ;) Hier wat linkjes :)

http://www.medalofhonor.com/blog/2012/02/warfighter-coming
https://www.facebook.com/medalofhonor

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013