Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 57, views: 33.757 •

Philips heeft naast de recent aangekondigde PFL7007 en PFL6007 ook de nieuwe PFL8007-serie bekendgemaakt. Het nieuwe model heeft onder meer Ambilight aan drie zijden gekregen en Philips levert een Skype-camera mee.

Het nieuwe PFL8007-model biedt Ambilight aan drie zijden aan: de linker-, rechter- en bovenzijde, in plaats van enkel de linker- en rechterzijden bij de huidige PFL8000-serie. Net als de nieuwe PFL7007-serie beschikt de nieuwe PFL8007 over 800Hz Perfect Motion Rate-frameinterpolatietechnologie en wordt gebruikgemaakt van actieve 3d. Verder ondersteunt de tuner van de PFL8007 nu ook dvb-s2. Bij aankoop van de PFL8007 krijgt de klant ook een Skype-camera en een extra 3d-bril.

Philips heeft de naamgeving van de nieuwe modellen veranderd tegenover voorgaande jaren. Het eerste cijfer duidt hetzelfde aan, maar een specifiëring voor backlight wordt niet meer gebruikt. Dat cijfer is nu gewoon een nul. Het laatste cijfer, 7, duidt de generatie aan.

Tweakers berichtte vrijdag al over de andere nieuwe modellen. Het is niet bekend of en wanneer Philips opvolgers aankondigt van de huidige 9-series. Het bedrijf zal volgende maand, op zijn eigen jaarlijkse media-event, meer details van de nieuwe tv-line-up vrijgeven.

Philips PFL8007

Reacties (57)

Design ziet er leuk uit. Zit beetje te kijken tegewoordig voor een oplvolger van mijn Pioneer Kuro die zijn beste tijd inmiddels gehad heeft :'(
Een lcd is nooit een opvolger van de Pioneer Kuro.
En je Kuro kan nooit af zijn volgens mij.
Naja de Kuro heeft sinds kort kuren dat het apparaat soms spontaan uitvalt. Ook willen mijn vriendin en ik graag een grotere tv (50 inch Pio). De vriendin wil graag een zo dun mogelijke tv met een smalle bezel erom en dat heeft deze Philips wel zo te zien.
doe mij maar je kuro dan :9
Sparen voor de 55" OLED die LG en Samsung nog dit jaar willen verkopen.
Je krijgt voor zo'n ¤ 1400 een Sharp 60" LED TV.

pricewatch: Sharp LC-60LE635E

Goed, deze heeft geen 3D en Ambilight, maar in mijn ogen zijn dat sowieso onnodig dure "gimmicks". Ik heb liever een groot beelddiagonaal dan allemaal foefjes die ik sowieso niet gebruik.

Bovendien; ik meen me te kunnen herinneren dat Philips ophield met LCD TV's maken. Hoe dat dan straks met de garantie zit is dan ook maar de vraag.
Dit is al onder de nieuwe joint venture, geen probleem dus.
Wat ik me nu meteen afvraag is of Philips dezelfde schermen gebruikt als LG. Ik bedoel, het was toch (ooit) een joint-venture..?

Persoonlijk ben ik niet zo kapot van Philips (en ook LG niet btw) voor wat betreft beeldkwaliteit. Ik heb van de week nog bij diverse winkels vergeleken omdat in real life het toch wat makkelijker vergelijken is dan vanaf diverse reviews. Beeld en kijk ervaring blijft toch een subjectief iets en wat mij betreft vielen die twee als eerste af.

Edit: Natuurlijk heb ik niet deze nieuwe serie gezien, daar kan ik dus ook niet over oordelen. Maar voor de overige oudere series, van vorig jaar bijvoorbeeld, was dit toch wat me opviel, ze bleven simpelweg achter met het beeld. Nogmaals: Mijn opinie...

[Reactie gewijzigd door sleezball op 20 februari 2012 19:23]

ik heb nu 5 versies LG gezien en het zijn verreweg de beste tv's die ik gezien heb.
als je een divx file afspeeld of tv kijken of digitale tv kijke is de lg tv in staat om de kwaliteit op te poetsen ruis weg te werken randen scherper te maken zonder artifacts en ga zo maar door.
en daar komt nog bij dat het ook superzuinige tv's zijn.
de 55 inch led 3dtv gebruikt in avond stand maar 35 watt ! mijn oudere lcd lg42lh serie gebruikt maar 55 watt voor abond stand. (en daarmee bedoel ik als er geen zon op het beeld staat)
Philips gebruikt eigenlijk altijd Sharp panelen.
Niet altijd. Ik heb een 32pfl9604H/12 met LG IPS paneel bijvoorbeeld.
Dat is niet waar. In de goedkopere schermen zit doorgaans LG, en de duurdere schermen Sharp. Sinds Philips gebruik maakt van passieve 3D, zullen dat ook wel LG-panelen zijn.
Een aantal jaar geleden was LG.Philips nog de grote leverancier voor Philips. Sharp werd destijds alleen ingeschakeld als er tekort was bij LG.Philips.

Dit is na de verkoop van Philips z'n aandeel in LG.Philips wat verandert. 3 jaar geleden zijn de 9000 modellen overgegaan van LG naar Sharp panelen (dit was te merken aan het feit dat ze toen opeens een 40" model hadden ipv een 42"), en ook het 21:9 paneel komt van Sharp.

Alles in de lagere klasses word tegenwoordig bij LG, Sharp en Chimei vandaan gehaald.
Het 21:9 paneel komt toch echt bij LG vandaan.
Nope, is een Sharp ASV paneel zoals o.m. FlatpanelsHD meldt.
Ik vind het juist enorm lastig om in de winkel te vergelijken.
De meeste televisies zijn daar echt verschrikkelijk afgesteld, waardoor de kleur rood op de andere tv soms gewoon oranje is.
Dan vertrouw ik liever op meetresultaten uit een review.
Is allemaal heel erg persoonlijk. Wat ik mooi vind, vind jij waarschijnlijk niet mooi. Of wat de reviewer mooi vind, vind jij waarschijnlijk niet mooi. Je zou eigenlijk 4 of 5 verschillende merken thuis moeten proberen, zoals je bv met luidsprekers doet, maar dat is met tv's niet te doen.

[Reactie gewijzigd door desalniettemin op 20 februari 2012 19:33]

In sommige winkels worden de tv's met de hoogste marge het best ingesteld, ik heb een paar jaar geleden een philips PFL8505 gekocht naar aanleiding van zeer goede reviews (ten opzichten van concurrenten in zijn prijsklasse) en deze was bij de MM zo slecht afgesteld dat een persoon die zich niet ingelezen had op internet deze nooit gekocht zou hebben. Eenmaal thuis ingesteld ziet het er fantastisch uit (nu nog steeds tevreden met de aankoop).

Natuurlijk wel kijken dat je betrouwbare/objectieve reviews gebruikt
Tot op heden maakt Philips gebruik van Sharp schermen in het hogere segment, ik weet niet of dit hetzelfde is als alle LG tv's. Wellicht alleen de duurdere modellen.
Er zijn immers maar 3-5 fabrikanten die de schermen maken voor de tv topmerken.
Onzin... heb een 9000 serie met LG hier staan. De 9000 van mijn vader is idem met LG paneel.
8 serie vind ik redelijk hoog, daar zit een Sharp scherm in en geen LG. Volgens dit bericht zou je via een toetsencombinatie kunnen achterhalen welk paneel je hebt, het is mij niet gelukt met mijn 9705:

home toets (pijltje naar boven)
type: 062596 in
druk de info toets in.

Dan verschijnt een menu met veel opties.

Voor het type paneel:

options; display; screen en dan zie je wat voor paneel in je TV zit

gathering.tweakers.net/forum/list_message/33224458#33224458
Ik heb al dik 2,5 jaar een Philips en ik heb die toen gekocht op zicht, dus hoe het beeld eruitzag in de winkel (wel online gekocht om 200 euro te besparen). Je hebt gelijk dat het heel subjectief is, maar mijn Philips van 2,5 jaar geleden is nog steeds beter dan vele andere (natuurlijk goedkopere) toestellen die nu verkrijgbaar zijn.
In de winkel kun je ook niet altijd goed vergelijken hoor, want de tv die de winkel het liefst wil verkopen staat het beste ingesteld qua kleur enz.
Juist, ben ik het helemaal met je eens. Daarom ben ik ook niet op één enkele winkel afgegaan maar heb zo'n beetje alle (grotere) winkels gehad om te vergelijken: BCC, Harense Smid, Media Markt en Ben van Dijk. Puur om zeker te weten dat ik niet belazerd word ben ik verder gaan kijken bij diverse winkels.

Uiteindelijk is het een Samsung geworden en heb het gekocht door de goedkoopste te zoeken via de pricewatch. Maar dat doet verder niet ter zake.
Ik vind Philips simpelweg te duur. Het zijn wel aardige toestellen maar niet spectaculair. LG komt er bij mij sowieso niet in. 3D vind ik helemaal niks (krijg ik hoofdpijn van-) en hoewel Ambilight best mooi kan zijn vind ik het de meerprijs niet waard.

In eerste instantie was ik aan het kijken voor een plasma TV. Die zaten bij 60" ook in de ¤ 1500,- prijsklasse. Echter viel me op dat plasma een veel donkerder beeld geeft dan LED. Ik was bij de plaatselijke Tummers om de verschillen waar te nemen en ik moet toegeven dat het een wereld van verschil is.

Je kon wel wat met de contrast settings spelen, maar zwart wordt dan al heel gauw grijs bij plasma.

De Sharp 60" LED is zelfs goedkoper dan de Samsung 59" plasma. Het beeld is een stuk helderder bij LED en het verbruikt véél minder stroom (101 Watt bij LED tegenover 358 Watt bij de plasma-TV). Ik denk dat dit wel iets is wat je op je eindafrekening terug gaat zien.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 21 februari 2012 01:27]

Philips hoeft niet duur te zijn.
Je moet zelf goed zoeken.

Ik ben zelf nooit fan geweest van Philips. Had nooit gedacht ooit een Philips te kopen.
Sterker nog, als ik in een mediamarkt oid was keek ik niet eens naar de Philips tv's.

Heb naar volle tevredenheid een Sharp Aquos gehad (HD Ready model) wat een fantastisch apparaat was dat. Super mooi beeld en je kan zo'n beetje alles instellen wat je maar kan bedenken.

Helaas ging deze wat kuren vertonen dus tijd voor een nieuwe. Heb me door een bekende laten overtuigen van een Philips tv (40PFL7605H) met Ambilight. Na veel zoeken heb ik deze LED tv voor net geen 700 euro kunnen kopen incl verzendkosten.

Wat een beleving is dat Ambilight, denk dat ik al weet wat de volgende gaat worden....
Zeg dus nooit nooit!
Een goede vriend van mij heeft een 37" Philips toestel met Ambilight. Het is een erg goed toestel en het Ambilight ziet er zeker mooi uit; zelfs al is het nog een van de eerdere types. Het geeft de indruk dat het toestel groter lijkt dan het daadwerkelijk is, en de zwarte bezel met doorzichtige rand geven het geheel een luxe uiterlijk. Optisch gezien is het een mooier toestel dan de Sony Bravia KDL-40W4000 die ik heb.

Zelf hecht ik geen waarde aan Ambilight. Je merkt dat een TV direct een stuk duurder wordt als er zulke foefjes aan worden toegevoegd. Ik heb voor minder geld een grotere TV gekocht. Met 3D heb je exact hetzelfde fenomeen.

Ik vind het belangrijker dat ik een groot beeldoppervlak heb. Mijn 40" Bravia vind ik eigenlijk al te klein voor de woonkamer. Een goed LCD-paneel, uitgebreide configuratiemogelijkheden en goede ondersteuning vind ik belangrijk. Voor de rest wil ik dat het toestel zo "basic" mogelijk is.
De TV-afdeling van Philips kocht overal en nergens schermen in, dus niet exclusief bij LG-Philips Displays. De schermen van LPD en Sharp behoorden echter wel tot de betere die je in een Philipstoestel kon en kan aantreffen.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 21 februari 2012 02:34]

De meeste schermen komen bij LG Display, LGD voorheen LG.Philips.LCD oftewel LPL, vandaan. De high end 9000 series worden bij Sharp gesourced (waaronder de 21:9).

Samsung maakt ook goede schermen, tussen schermen zelf zit eigenlijk niet zoveel verschil meer tegenwoordig (afgezien van TN vs IPS, VA vs. S-PVA), de gemiddelde consument ziet echt het verschil niet. Het is vooral de software die de TV fabrikant zelf erbij ontwikkeld dat het verschil maakt.
De meeste schermen... Hangt er toch van af hoe je telt. De 3000 en 4000 series en lager, daar gaat Philips niet echt over, en toen Philips er wel over ging kwam je daar gerust een CMO, QDI of AUO paneeltje in tegen. De lage series zullen toch nog steeds een groot deel van de verkoop uitmaken. De Europese 5000 serie zal gezien zijn herkomst tegenwoordig (modeljaar 2011) weer een Sharp scherm hebben. In de 7000 en 8000 serie kom je misschien wel een meerderheid LGD tegen.

Overigens begrijp ik uit diverse berichten dat de Sharp panelen in de 9000 serie een slechtere kijkhoek hebben dan de panelen in de 7000 en 8000 series, weet jij of iemand anders of dat klopt en waarom ze dan toch Sharp gebruiken?

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 22 februari 2012 02:50]

Perfect! Vriendin en ik willen graag upgraden van mijn 32" Philips met Ambilight en dat betekent dus dat de "oude" modellen (voorlopers van de zojuist aangekondigde toestellen) goedkoper worden! Ik wil eigenlijk nooit meer zonder Ambilight, alleen zijn tv's met Ambilight vaak zoveel duurder dan equivalenten zonder.

Ik ben wel benieuwd naar de prijzen van deze tv's, wie weet is het verschil klein genoeg om gewoon de nieuwe te kopen.
Voor mij geen Philips TV meer. De tv's zijn niet beter meer dan die van anderen, slechts duurder. Mijn 9604 is echt de laatste geweest voorlopig.
Ben ik het niet mee eens.
Het zijn wel duurder ,maar Philips maakt(kwalitatief) de beste Tv's op de markt imho .
Zwart(van Philips) ziet er alleen goedkoop uit als het van slecht gegoten hoogglans plastic is.
Fabrikanten zoals Sony laten zien dat zwart erg stijlvol kan zijn! ;)
Deze nieuwe serie van Philips ziet er mooi uit,nog ff de vrouw overtuigen om een te kopen.
De TV merken pakken graag uit met cijfers ... 800Hz bijvoorbeeld. Persoonlijk had ik graag een Philips TV met ambilight gekocht, tot ik HD content op deze schermen zag. Verschrikkelijk, het scherm geeft meer kunstmatige beelden als werkelijke beelden weer. En dat gewoon om de frequentie omhoog te halen? Bij 2D heeft het geen zin, evt 100Hz wel, maar ten koste van het beeld: bewegingen verlopen niet natuurlijk, beelden worden nog eens scherper gemaakt ondanks 1080p scherp genoeg is.

Met mijn reflexcamera jan ik 40 foto's/s schieten, waarom gebeuren de opnames dan nop op 24p? Dat ze die omhoog halen, dan is het beeld nog orgineel en natuurlijk.

Philips heeft dat effect zeer erg, bij elke film lijkt het alsof je naar een animatie aan het kijken bent. Natuurlijk zie je dat niet op de beelden die ze je in de winkel laan zien. Vraag maar eens om een HD mkv of een blu-ray af te spelen .... TRIESTIG!!

En die opwaardering in Hz is wsl enkel om het 3D beeld minder slecht weer te geven.
Helemaal gelijk in.

Alle Philips TV's die ik zie hebben inderdaad die rare beeld 'verbeteringen' in de software zitten. Zelfs een recente perfecte 1080p HD animatie afspelen zoals Cars 2 gebeurt niet zonder artifacten die ik helaas zeer goed zie.
Mijn ouders hebben een recente super de luxe 47" LED full HD ambilight van Philips, daar zie ik dat ook op, zelfs na een aantal uurtjes 'spelen' met de vele instellingen.

Mijn 'oude' LG 42" met CCFL backlight heeft niet zulke brilliante kleuren, maar ik heb GEEN artifacts.

Er komt hier geen Philips binnen, never.

Edit: typefouten

[Reactie gewijzigd door t-force op 20 februari 2012 23:47]

Dat is een instelling die je meteen uit moet zetten idd. Ik weet allen even niet meer hoe die heet :X
Mpeg Artifact Reductie --> UIT
De functie om het beeld te "versnellen" heet Natural Motion.
Philips tv's berekenen tussenframes in scenes waarbij de camera of een object een translerende beweging maakt. Hierdoor ziet deze beweging er extra soepel uit door de hogere (artificiele) framerate.
Het storende aan deze 'beeldverbetering'' is echter dat de framerate varieert tijdens het kijken van een film doordat alléén translerende objecten of camerabeelden extra soepel lijken te gaan. De gebruikte algoritmes zijn eigenlijk nog gewoon te simpel om een fijne kijkervaring te bieden.
Tweakers, een hele website over een object dat je kan uitschakelen binnen 2 seconden.
In tegenstelling tot jouw ervaring met het vloeiende beeld dat door Philips "Natural Motion" genoemd wordt, geeft het voor mij een enorme rustig gevoel bij het kijken naar bewegende beelden in films. Zoals de realiteit, zonder de haperingen van 24p.

Uiteraard is die Hertzen-race puur marketing. Imo. is de 100Hz van mijn Philips 42 PFL 7404H/12 meer dan genoeg.
Dat met die cijfers klopt natuurlijk: PMR (Perfect Motion Rate) is een door Philips bedachte berekening om alle beeld "verbeteraars" die een model bevat bij elkaar op te tellen (of telkens met 2 te vermenigvuldigen). Dus een 100Hz panel, met backlight blinking + Natural Motion + Perfect Pixel HD kan zo maar PMR 800 zijn.

Naar mijn mening moet je dit soort instellingen (pixel verbetering) sowieso nooit op max zetten, meestal wordt het dan storend en/of kan de TV het niet altijd snel genoeg verwerken (artifacts). Uit of minimum is (in de meeste gevallen) het beste. Maar smaken verschillen.
Wanneer stoppen ze eens met dat onzinnige ambilight?
aantal MP's bij camera's is onzinnig, maar ambilight bij een tv bied absoluut een meerwaarde en extra alure.
Hopelijk niet.

Ik heb er zelf 1.. niet bewust maar de 47pfl8404 had hem wel...en die was voorradig en de 47pfl7404 waar ik voor kwam niet. Dus kwam ik thuis met een ambilight model...iets wat van mij niet hoefde.

Echter heb ik hem vanaf de eerste dag al aan staan en hij bevalt prima..ti's best een leuke feature die ik bij mijn volgende toestel ook weer wil...bij voorkeur een meer geavanceerde aan 3 zijden dan.

En vind je het niets maar het toestel verder technisch wel....dan zet je hem toch gewoon uit..it's as easy as that. ( zit zelfs een toets voor op de ab.)
Ook ik had aanvankelijk mijn bedenkingen over de meerwaarde van ambilight. Ik wil echter nooit meer zonder ambilight! Het geeft een prachtige kleurrijke sfeer in onze woonkamer. Ik heb de achterwand hiervoor bewust leeg en wit gelaten om dit effect het beste tot zijn recht te laten komen.
Hopenlijk nooit. Ik ben ook een fan ervan. Ze kunnen er klanten mee binden, hebben een unique USP en kunnen de licht en TV divisie aan elkaar verbinden.
Die 800 Hz is nodig voor de goede weergave van 3D. Des te hoger het getal, des te vloeiender de 3d weergave
Klopt, maar wel alleen in geval van actieve 3D. Overigens geldt simpelweg dat het getal 2 keer zo hoog moet zijn dan bij een 2D-TV om dezelfde weergave te hebben.
800Hz Perfect Motion Rate-frameinterpolatietechnologie op LCD-technologie. Dat is de marketingafdeling op overuren vermoed ik. Je mag nog de meest 'geavanceerde' software op je LCD hebben feit blijft dat de ververssnelheid vele malen lager ligt als plasma en daar wringt het schoentje. De motion blur is dan niet te overzien. Nogmaals voor films met Blu-Ray en DVD en vaak ook sat-receivers is 24 Hz uitsturen mogelijk (in de meeste gevallen, is wel tikje prijsgebonden). Als je dan een 50 Hz tv hebt (dat zogezegd minder goed zou zijn) met 24p functie, wat de belangrijke functie is ga je vloeiende, accurate beweging hebben. Het is enkel in sommige gevallen waar het bronmateriaal incompatibel is met 24p en alleen dan gaat het interessanter worden om een 100 Hz tv te hebben (vaak het geval met decoders in België). Hoe hoger je die framerateinterpolatie zet, hoe meer alles het soapserie-effect krijgt.

@ Hierboven,
daar is dus niks van waar

[Reactie gewijzigd door SolarGlider op 20 februari 2012 22:28]

Even nog voor Dannyvl; veel succes in de zoektocht naar een vervangende tv. Zoals de eerstvolgende posts opmerkten, denk er eerst toch is over na als je je plasma door een lcd vervangt. Pioneer is onofficieel het beste tv-merk aller tijden, met als enige opvolging Panasonic.

[Reactie gewijzigd door SolarGlider op 20 februari 2012 22:44]