Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 44 reacties, 17.508 views •

Via uitgever Aspyr is de OS X-versie van de shooter Rage van id Software verschenen. Deze Rage: Campaign Edition bevat de singleplay-campagne van de game en niet het multiplayer-gedeelte. De nieuwe Mac-versie staat niet op Steam.

Een dag nadat ontwikkelaar id Software 21 jaar oud werd, verschijnt Rage: Campaign Edition, een uitgeklede versie van de shooter die geschikt gemaakt is voor OS X. De Mac-versie wordt door Aspyr op de markt gebracht en niet door Bethesda, sinds 2009 moederbedrijf van id Software.

Als troost voor het ontbreken van het multiplayer-gedeelte krijgen OS X-gamers er wat extra's bij, namelijk de extra's die eerder bij de Anarchy Edition van de game zaten, zoals een double barrel shotgun, de Rat Rod buggy, de Fists of Rage en het Crimson Elite Armor. Verder hoeven de Wasteland Sewers Missions niet los aangeschaft te worden. De Mac-versie is inmiddels te vinden in de App Store van Apple, voor 40 dollar. De game is niet te krijgen via Steam, het downloadplatform van ontwikkelaar Valve, hoewel er sinds mei 2010 OS X-games via Steam te krijgen zijn.

Tegelijk met de Mac-versie geeft id Software een patch vrij voor de Windows-versie van de game. De nieuwe patch, die wel via Steam te krijgen is, voegt een nieuwe grafische optie toe aan de game. Met Texture Detail: Enabling Texture Detail wordt de kwaliteit van de textures die zich vooraan in beeld bevinden verbeterd, stelt id. De verbetering wordt bereikt via upsampling; aan de kwaliteit van de textures zelf verandert niets. De makers raden aan om de optie alleen in te schakelen als de pc waarop gespeeld wordt over een quadcore-processor beschikt.

Beelden van ‘Jackal Canyon: Recover the Decrypter' uit Rage

Reacties (44)

de game viel mij erg tege kwa bugs en gameplay. hopen dat mac gebruikers het wat vinden
Ik denk niet dat Mac gebruikers anders omgaan met bugs en matige gameplay als Windows gebruikers. Ik (=Mac gebruiker) in ieder geval niet.
Hopelijk heeft ID Software de meeste problemen verholpen. Ik zet 'm in iedergeval ergens onderaan op mijn Steam verlanglijstje, misschien koop ik het ooit later eens.
Third party ports voor Mac mogen niet op Steam vanwege de prijs. Voor Windows overigens wel.
Jij misschien niet, maar er zijn ongetwijfeld andere mensen die er wel op zitten te wachten. Ik vind het een goede ontwikkeling en heb respect voor id Software dat ze ook aan andere platformen dan alleen Windows en consoles denken.

Hopelijk komt er op een gegeven moment ook nog een Linux versie van Rage (naar goede traditie van id Software).
Uiteindelijk is dit spel een tech-demo. Het is belangrijk voor ID om dit spel te porten naar andere platformen. Voor hen kan het eenvoudig zonder meerkost omdat ze zelf geen licenties moeten aanschaffen voor hun eigen engine.

Alleen denk ik idd dat er niet veel Mac users op dit moment op zitten te wachten. Gamers kopen het spel voor PC of console. Ik zal het zeker geen flop of overbodig noemen, maar ik denk nu ook weer niet dat dit spel zeer goed gaat verkopen.
De kans op de Linux-versie is iets afgenomen, aangezien id Software's vaste Linux-man Timothee Besset heeft het bedrijf verlaten... Zie http://www.bluesnews.com/s/129587/timothee-besset-leaves-id
Offtopic: Als de games straks in de toekomst platform onafhankelijk worden ontwikkeld (zoals ik laatst de Unreal engine demo in flash zag) hebben we dit probleem helemaal niet meer. En dan heb je waarschijnlijk ook veel minder problemen met illegale kopieen.
Zou je dit willen toelichten want ik snap je gedachtegang niet: platform onafhankelijk==>?==>minder illegale kopieen
Lijkt me juist dat de cracks/hacks nog eerder beschikbaar worden aangezien linux en mac een actievere "klussende" communitie hebben dan windows
vaak is er het argument, op mac kan je niks, nou daar word bij deze wat aan gedaan en dan ben je nog niet blij? nouja jij misschien niet maar vele anderen wel! :D
US Prijs: $39.99
UK Prijs: £27.99
NL Prijs: ¤31,99

US Store

UK Store

NL Store

Draait op een 11" MAC met i7 1.8Ghz 4GB Mem en SDD prima. Goed dat ze ook huidige games naar de MAC brengen.
Draait prima op een Intel HD3000 bedoel je? Kan ik me moeilijk voorstellen eerlijk gezegd. (Heb exact dezelfde Air-config).
Je hebt het spel toch wel gezien? In sommige situaties ziet het eruit als half-life 1 en die vereiste nieteens een 3dkaartje.
Ik vond het grafisch een erg leuk spel en goed om te zien dat het naar de Mac komt. ik heb zelf een pc juist doordat de mac niet ècht game-vriendelijke is.... Als dit anders zou zijn, zou ik wellicht eerder overwegen een Mac te nemen....
Dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren, zelfs als digitaal aankopen echt groot doorbreekt (tov doosjes in de winkel), blijft de Mac gewoon een kleine groep, net zoals Linux.
De Mac groep stijgt steeds meer.
Mede door de Macbook Air.

Ook door de iPhone en iPad worden er meer Mac's verkocht.

Van mij mogen er wel meer games naar de Mac komen.
Dan kiezen er toch meer mensen voor een Mac.
Vanaf de introductie van de Intel processors in de Mac's zijn er meer games en overige applicaties naar de Mac gekomen, gezien de populariteit van de Mac zal dat de komende tijd alleen nog maar toenemen is mijn idee.
Mac verkopen zijn in het afgelopen kwartaal 26 procent gestegen, terwijl de PC markt als geheel is gekrompen. Verder worden nog heel veel PC's voor zakelijk gebruik aangeschaft, dus het Mac marktaandeel voor consumenten groeit. Overall is het markaandeel nu zo'n 5 a 6 procent. Ga er dan maar van uit dat het op de consumentenmarkt al gauw 10% is.

Dat is toch een marktaandeel wat je niet kunt negeren.
Mac zal moeilijk doorbreken als een platform voor games. Misschien door de huidige stijging van verkoop van Mac's, maar ik betwijfel het. Gamers kiezen eerder voor een Windows systeem, omdat daar 1) alle games op uitkomen en 2) je die hardware-matig kan upgraden, iets wat voor gamers niet onmisbaar is.

Desalniettemin heeft OS X je de optie gegeven om via Bootcamp een Windows installatie als dual-boot systeem op je Mac te zetten. Ik heb nu bijvoorbeeld Windows 7 draaien op mijn MacBook Pro om af en toe te kunnen gamen. Voldoet perfect aan mijn eisen, maar iedereen heeft een ander voorkeur natuurlijk.
ik vond het een superspel had iets meer RPG gemogen maar het er wel echt van genoten :D

mooi dat zoiets ook voor de appels uit komt.
Ik vond het veel te kort; je zit net in het verhaal en je bent al klaar met de game.
Daarnaast krijg je vrijwel alles wat je nodig hebt om het ruimschoots te halen bijna in je schoot geworpen (wel oppassen dat de wapens niet af gaan), waardoor het veel te makkelijk wordt.

Persoonlijk denk ik niet dat er erg veel mensen dit gaan kopen; mede door de recensies die reeds voor Windows en consoles zijn geschreven...
op de Xbox een prima game!
Dat valt best mee. Ik vond het een leuke game en had sinds de release nog nooit last gehad van bugs waar iedereen het over had.
Helaas Aspyr port, dus hij is ontzettend duur. Aspyr koopt namelijk gewoon de game, en strijkt dus ook alle winst op.
Gelukkig is hij wel wat goedkoper door de App Store nu, anders hadden ze gewoon $70 gevraagd.

EDIT: holy shit, ze zijn nu al de meest opgebrachte app. Niet gek als je ziet wat er verder in staat (op Cover Orange na, niet veel leuks).

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 3 februari 2012 22:26]

Het was inderdaad een Tech-demo, meer ook niet. Zo had het ook verkocht moeten worden imo. Veel te veel bugs, slechte verhaallijn en gameplay en de content maakte bij lange na niet waar wat werd geroepen in de advertenties; open, explorable world; RPG, weinig van gezien.

Nu het voor de Mac uitkomt zit er in ieder geval een bijpassend prijskaartje aan. Tenminste, als het nu wel bug-vrij uitgebracht wordt :/
Wat ik mij wel afvraag is de specs die je nodig hebt op je mac, om dit spel met medium kwaliteit te kunnen spelen. Moet ik dan een Mac kopen rond de 2000 euro :?
De makers raden aan om de optie alleen in te schakelen als de pc waarop gespeeld wordt over een quadcore-precessor beschikt.
Lijkt mij dat er meer bij komt kijken dan alleen een quadcore processor.

[Reactie gewijzigd door vali op 3 februari 2012 14:54]

Speel hem op een 27" iMac onder Windows in vol ornaat (onder Windows), en die heeft me zeker geen 2000 euro gekost.

edit: ja, zou wel handig zijn, sorry... ;) Gewoon de basic 27", dus i5 2.7GHz, Radeon HD 6770M met 512MB. Alleen het geheugen heb ik van 4 naar 8GB geupgrade. Ik weet niet meer uit m'n hoofd welke resolutie, maar ik dacht gewoon native 2560x1440.

[Reactie gewijzigd door 19339 op 3 februari 2012 19:33]

edit: @RefriedNoodle
En wat voor specs heb je bij een imac 27 inch? Kan je hem full high spelen of ben je zelf al tevreden met lage resolutie.
Toch gek dat het nu pas naar de Mac komt. Dit spel werd voor het eerst getoond op Apple's WWDC conferentie een aantal jaar terug en daar werd bij verteld dat alles cross-platform ontworpen werd en dat de game op alle platforms (Mac, PC, consoles) tegelijkertijd uit zou komen. Blijkbaar is er bij id Software (na de overname) een koerswijziging doorgevoerd wat betreft het beleid omtrent releases en zijn de minder populaire platformen op een ander plan geschoven.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True