Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 55 reacties

De Zweedse ontwikkelstudio EA Digital Illusions Creative Entertainment, kortweg DICE, is op zoek naar een anticheat-administrator. De nieuwe werknemer moet ervoor zorgdragen dat valsspelers in Battlefield 3 worden aangepakt.

De aan te nemen anticheat-administrator moet erop toezien dat de online-gameplay in de games van DICE zo eerlijk mogelijk verloopt. Dat takenpakket zal zich waarschijnlijk voorlopig beperken tot Battlefield 3, maar DICE vermeldt dat niet specifiek in de vacature. De administrator zal dus waarschijnlijk ook betrokken zijn bij nog komende projecten van DICE.

Uit de functieomschrijving van de anticheat-administrator blijkt dat DICE voor de nieuwe medewerker een actieve rol in de community ziet weggelegd. De administrator moet trends en het gedrag van gebruikers in de gaten houden, en op de hoogte zijn van de laatste stand van zaken op het gebied van cheats en exploits die gamers vinden en gebruiken. Daarnaast zal de administrator ook zelf met accountrestricties kunnen werken en dus straffen kunnen uitdelen.

De maatregel van DICE om een anticheat-administrator aan te nemen volgt op aanhoudende problemen met cheaters en boosters in schietspel Battlefield 3. Vorige week kwam aan het licht dat diverse gamers onterecht geband waren. Hackers waren erin geslaagd om cheats te gebruiken terwijl ze daarbij gebruikmaakten van het PunkBuster identificatienummer van andere gebruikers. Daardoor ontzegde het automatisch werkende systeem die gebruikers ten onrechte de toegang tot de door GGC-Stream beveiligde servers.

Reacties (55)

Reactiefilter:-155052+131+26+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
In BF3 is het meeste client-sided, alleen de voertuigen zijn server-sided.
Zolang je geen headshot krijgt kun je meteen je HP weer op 100 zetten.
Bullet range = 1,5x de snelheid van het projectiel maar is aan te passen naar unlimited.
Damage is te faken naar unlimited, ieder schot zal dus dodelijk zijn.
De server geeft aan waar iedere player is, dus als ik tegen de server vertel dat ik pietje geknifed heb dan gaat hij in eens dood (knifed) ook al staat hij aan de andere kant van de map.
Je kan ook tegen de server zeggen een andere speler in jouw team in 1 keer alle vijanden met een torch om zeep heeft geholpen.

Het hele probleem van BF3 is dat het een console based game is waar de client zo goed als alle informatie voor handen heeft, op een console is dit niet zo'n probleem aangezien mensen niet zo bij de data kunnen maar op een PC...

Als ze dit handmatig gaan doen dan zullen er veel onschuldige spelers gebanned worden.
Heb je misschien ook een idee waarom ze anders dan bij de vorige BF games (PC) nu voor clientside hebben gekozen? Dat het een hele slechte keuze is geweest is wel duidelijk, of niet?
Vanuit het oogpunt van (server) performance en lage response tijden is client side afhandeling ideaal. Bij server-side predictie van wat de client ziet heb je altijd last van fouten, wat mikken onnauwkeuriger maakt.

Als wat fast-server zegt waar is (dat een client commando's kan versturen onder naam van een andere client) dan hebben ze bij DICE grote steken laten vallen op het gebied van security.
Bedankt voor de info, verklaart een paar dingen :)
Dit heb ik inderdaad al een paar keer meegemaakt, dat k geknifed werd door spelers die aan de andere kant van de map stonden en onmogelijke k/d ratio's hadden. het feit dat je ook dingen als bullet damage kan aanpassen schokt me nog het meest aangezien dit een cheat methode is die veel moeilijker te detecteren is door spelers zelf. Weet niet in hoeverre dice dat kan. Je zou een systeem moeten hebben dat je config file oid uitleest tijdens het joinen van een server, zodat je kan zien of hiermee gerommeld is. Iemand meer ideen/verstand hiervan?
Kijk, daar hebben we wat aan. Handige info idd :)
In de Leaderboards van BF3 staan genoeg mensen die cheaten/hacken bijvoorbeeld wie kan er nu binnen 2 dagen dus (48uur) al 19000000 punten hebben. Dus laat ze daar maar eerst beginnen, lijkt mij erg makkelijk.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/leaderboard/
Ik zit ook even in de top te kijken verbaas me echt over sommige mensen. Top kills wordt aangevoerd door iemand die ALLEEN metro speelt met shotgun (vooral usas) en m320. Dat al 450 uur.
Wat ik me altijd wel afvraag is hoe cheats nou werken?

Is het echt zo basaal dat wanneer ik een vijand zie de server gewoon letterlijk zijn positie door geeft zonder enige vorm van encryptie?
Een aimbot werkt volledig clientside: het programma krijgt de posities van de andere spelers binnen, en stuurt vervolgens je muis zodanig aan dat ze precies naar het hoofd van die speler gericht zijn. Eenvoudig voorbeeld; dit is 100% clientside, het enige wat de server binnenkrijgt zijn muissignalen dat de speler op dat moment op het hoofd van de tegenspeler richt.

Wallhacks werken hetzelfde; de positie van de andere spelers is bekend door de game client, de hack haakt in op DirectX of wat dan ook en tekent een laag bovenop de normale video die deze speler aangeeft.

Dit zijn twee hacks die nu gepoogd worden op te sporen dmv video-capturing en screenshots. En ook die zijn weer te omzeilen; hacks die letten op wanneer er een screenshot genomen gaat worden zetten snel de visuele indicatoren uit.
Dit zijn twee hacks die nu gepoogd worden op te sporen dmv video-capturing en screenshots. En ook die zijn weer te omzeilen; hacks die letten op wanneer er een screenshot genomen gaat worden zetten snel de visuele indicatoren uit.
Dat kan nog vele malen makkelijker. Je hoeft alleen maar het spel in windowed mode te spelen (full screen (dus zonder balk) kun je dan nog altijd forceren met wat simpele code, waardoor de ervaring gewoon hetzelfde is als full screen). Dan hoef je alleen nog maar data van je memory reader met een simpel DirectX9 laagje (ook wel bekend als een DirectX Overlay) te laten weergeven (welke je dan altijd on-top laat staan) en je hebt een volledige passieve hack welke erg moeilijk te traceren is.
Een dergelijke cheat kun je makkelijk maken in C#, laat staan C++ etc.
Een echte goede anti-cheat ontwikkelen zal dan ook erg lastig zijn i.v.m. privacy wetgevingen (denk ook aan Warden bij bv World of Warcraft en de vele bots).

[Reactie gewijzigd door Vipeax op 31 januari 2012 00:26]

Jouw client heeft die informatie nodig om het spel weer te geven, daarom is encryptie niet verstandig om te gebruiken. Een tweetal voorbeelden:

Je weet dat een bepaald memory address van BF3.exe de waarde van het HP regelt. Als je deze waarde verandert van 100 naar 200 met een memory editor dan kan je dit terugzien in het spel. Bij de meeste multiplayergames werkt dit niet want jouw hitpoints worden op de server bijgehouden en niet lokaal. (Want dat is veel te gevaarlijk)

Je weet welk pakket jouw client verstuurd naar de server als een vijand wordt gedood, de BF3 server checkt niet of dit wel klopt en slikt gewoon het pakket. Pas het pakket aan zodat een random persoon op het vijandelijke team sterft. Stuur genoeg pakketten en het vijandelijke team gaat constant dood. Simpele dingen kunnen dit soort problemen voor een groot gedeelte oplossen.

[Reactie gewijzigd door Zehtuka op 30 januari 2012 15:24]

De administrator moet gewoon de 'score per minute' in de gaten gaan houden en hier filter acties op uitvoeren. Als je de leadership board erbij pakt dan kan een kind nog aan wijzen welke personen een permanente ban moeten krijgen.
En dan heb je een hacker die slim genoeg is om die score niet boven de hoogste speler uit te laten komen, maar die gewoon zit te zieken. Daar gaat je filter, :p.
Wat ik me nu afvraag is of 1 anticheat-administrator niet een beetje heel weinig is om heel het spel te kunnen overzien.
Als het aan mij lag konden ze beter de anti-cheat software verbeteren i.p.v het in dienst nemen van een werknemer (die natuurlijk ook loon wil krijgen).
Dat ze er 1 zoeken wil niet zeggen dat ze er nu 0 hebben...
Kijk eens aan!
Doorgaans worden uitgerangeerde politici ergens in de provincie gedumpt, of krijgen ze een burgemeesterketting omgehangen. En dat terwijl het top-deskundigen zijn op het gebied van bedrog, leugens en vals spel.

Dit opent dus perspectieven. Ex-politici die aan de slag kunnen buiten de collectieve sector :P
ik vind het zeker een goed idee, maar vergeet niet dat de meeste politici ook zo corrupt als wat zijn...

dit lijkt mij best een leuke baan... gewoon een paar uur per dag betaald gamen, en dan de spelers die je ziet hacken d.m.v. admin tools, bannen of een sanctie opleggen...
Ik hoop dat dit sarcastisch was, want deze baan zal toch wel iets meer werk betreffen. Zo denk ik eigenlijk meer aan opvallende afwijkingen in een patroon van de gameplay, wedstrijden waarbij hoge activiteit plaatsvindt, alles wat afwijkt van wat er bedoeld was. Dat werkt ook een stuk accurater dan het geluk hebben dat je in een lobby terechtkomt waar een dergelijke activiteit plaatsvindt.
"Het kunnen overleggen van een Navy SEAL Sniper diploma B met aantoonbare relevante werkervaring en referenties is een pr".
Nee, dan gaat die gelijk iedereen kicken, zo van "Ja, in het echt gaan we ook niet bunnyhoppen of met z'n 30en boven een roltrap staan om de vijand met antitankwapens te bestoken", :+.
Die rpg-spam is soms echt bij de beesten af. En dan noem ik de mortarspam nog niet.
wist je dat je je mortier binnen in metro gewoon kunt gebruiken? de mortier gaan mooi door het plafond heen en gaan waar ze neer komen ook weer netjes door het plafond heen... lekker zon buggy game!

maar als ik het goed heb gaat deze ene persoon.miljoenen spelers in zijn uppie controleren... dan werken de admins van de servers zelf nog beter. daarnaast moeten ze de spelers niet alleen van die gs servers kicken maar gewoon heel het account eraf flikkeren en de cd key bannen.

duidelijk bericht voordat je de eerste keer online gaat waarin in rood qordt gewaarschuwd dat dit gebeurt als ze gepakt worden en alle spelers dit laten accepteren. dan is er ook geen discussie achteraf. op deze manier waren die gasten al nooit zover gekomen... tot het punt waar ze andere ids kunnen gebruiken. na 4 a 5 keer 40 euro neer geteld te hebben om uberhaupt weer online te komen waren ze het dan wel vort beu geweest.

[Reactie gewijzigd door sygys op 30 januari 2012 17:52]

Naja de AC-administrator heeft er in ieder geval een dag taak aan denk ik zo.

Het is een goede toevoeging tegen het AC beleid maar nog geen oplossing.
In ieder geval een goede stap voorwaarts
Grappig, als ze iemand inhuren krijgt hij genoeg mail per dag schat ik zo in. Ik vind het wel netjes van DICE dat ze tenminste iets proberen te doen tegen de oneindige stroom valsspelers.

[Reactie gewijzigd door Zehtuka op 30 januari 2012 15:13]

Het verbaast mij dat EA hier zo laks mee omgaat, en dat al jaren.

Het is makkelijk een knop in BF3 toe te voegen die bij vermoeden van een cheater kan ingedrukt worden, vervolgs wordt dan alle informatie vastgelegt. Die informatie mag dan naar een EA Server gaan die hier op gaat zoeken, en automatisch of handmatig gaat kijken.

Maar er zijn natuurlijk genoeg middelen te vionden om cheaters echt aan te pakken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG Nexus 5X Apple iPhone 6s FIFA 16 Microsoft Windows 10 Home NL Star Wars: Battlefront (2015) Samsung Gear S2 Skylake Samsung Galaxy S6 edge+

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True