Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 76, views: 29.279 •

Onderzoeksbureau NPD DisplaySearch heeft zijn groeiverwachtingen voor de verkoop van tv's groter dan 40" naar boven bijgesteld. Ook verwacht het bureau dat het aandeel daarvan op de totale verkoop na 2015 verder stijgt in plaats daalt.

Volgens David Hsieh van DisplaySearch hebben flinke kortingen op en aanbiedingen van lcd-tv's met een beelddiagonaal van 40" en groter aan het einde van 2011 er onder meer toe geleid dat de verkoop van dergelijke lcd-tv's een flinke verkoopimpuls gekregen heeft. Vooral in de regio's Noord-Amerika en China zijn consumenten gevoelig gebleken voor tv's in de grotere formaten.

In de komende jaren zal deze groei zich doorzetten. Eerdere prognoses gingen uit van een aandeel van 34 procent voor tv's groter dan 40", maar NPD DisplaySearch heeft dit nu bijgesteld naar 38 procent. Daarna zal in plaats van een daling van het aandeel een verdere stijging te zien zijn, naar bijna 40 procent in 2018.

De boven verwachting grote hang naar grotere beeldformaten is ook terug te zien in de vraag naar panelen uitgedrukt in het totale, benodigde glasoppervlak. In 2011 bleek het onderzoeksbureau dit met 70,9 miljoen m² twee procent te laag te hebben geschat. In 2018 zal er volgens de nieuwe prognoses vraag zijn naar 116,2 mijoen m², terwijl vorige schattingen uitgingen van 110,8 miljoen m².

Een aantal factoren ligt aan de grotere groei van het totale oppvervlak van lcd's ten grondslag. Zo denken lcd- en tv-fabrikanten met nieuwe en iets grotere beeldformaten klanten te trekken. Samsung deed dat vorig jaar al met zijn '+1 Plasma'-lijn, waarbij een inch extra werd gewonnen, maar nu doen ook onder meer Taiwanese lcd-fabrikanten met deze trend mee.

Zo zouden 39"-lcd's het 37"-formaat moeten opvolgen, komt 43" in de plaats van 42" en wordt 47" verhoogd naar 48". Het is niet bekend welke tv-fabrikanten deze panelen gaan gebruiken en evenmin is bekend of ook Samsung en LG, de twee grootste lcd-fabrikanten, hun lcd's gaan opschalen. Volgens NPD DisplaySearch houdt de toename van de vraag naar lcd-oppervlak gelijke tred met een betere benutting van de productiecapaciteit.

De toevoeging van onder meer online-features leidt ertoe dat consumenten eerder een nieuw toestel uitkiezen en bij die keuze zullen de smallere bezels van de nieuwe tv's de doorslag geven bij de keuze voor grotere beeldformaten.

Het rapport van NPD DisplaySearch past goed in het straatje van Sharp, dat zich in het afgelopen jaar als marktleider van grotere lcd-tv's heeft ontpopt vanwege de mogelijkheden die de nieuwe lcd-fabriek in Sakai op dat gebied biedt. Het bedrijf heeft op de recente CES 2012 nieuwe 60"-, 70"- en 80"-lcd-tv's aangekondigd, waarvan een aantal ook naar Nederland komt.

Daarnaast heeft Samsung voor de Amerikaanse markt een 72"-versie van het nieuwe topmodel ES8000 aangekondigd, terwijl ook LG een 72"-variant van zijn nieuwe high-end lcd-tv-lijn in de planning heeft. Panasonic heeft op de CES 2012 aangekondigd eindelijk grotere lcd-tv's, tot 65", te gaan leveren.

DisplaySearch -- vraag naar grotere lcds stijgt sneller dan verwacht

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (28)

Reacties (76)

Ben ook rustig aan het kijken naar een nieuwe LCD (graag een >47) en het viel mij ook op dat hier bij Vandenborre populaire toestellen een wachttijd hebben van > 3 weken.
Nou ze hebben bij de de Saturn die in een aantal plaatsen zit recent een paar flinke aanbiedingen gehad, waarbij je een Samsung UE46D5000 kon krijgen voor 630 euro, dat ding liep als warme broodjes over de toonbank en was altijd op voorraad. Alleen de 40" was altijd uitverkocht. Heb er zelf toen ook twee gehaald.

Dat soort dingen hebben vast wel een effect op de vraag naar die toestellen. De prijzen van de grotere inches zakken zo snel. 37" was echt niet veel goedkoper.

[Reactie gewijzigd door Sleep0rz op 24 januari 2012 16:29]

Heb nu een 40" Sony Bravia KDL-40W4000. Ben daar best tevreden mee; heeft er nu 3 jaartjes op zitten. Volgend jaar gaat 'ie naar de slaapkamer, dan hang ik in de woonkamer een 60" plasma TV op. Die zijn tegenwoordig best voordelig te krijgen.
Is Samsung al niet bezig met het "+1 inch" verhaal?

Grote TV zijn altijd goed, sinds ik mijn 50" heb vind ik opeens alle 40" heel klein :P
sinds ik mijn 50" heb vind ik opeens alle 40" heel klein :P 50 inch eigenlijk ook wel klein
FiXeD :P

Ik wacht met smart op betaalbare 65/85/100 inch TV's O+
110 inch is al redelijk betaalbaar met een beamer ;)
Hmm, ik vind beamers niet fijn. Liever een LCD (LED) of plasma TV. Dan heb je tenminste écht scherp beeld.
Je gaat heel snel wennen aan een bepaald beeldformaat. De eerste week denk je nog "wat een bakbeest heb ik toch in huis gehaald". Daarna is het vrij snel "Hmm, had nog een maatje groter gemogen".

Apart hè ?
Zeker is dat vreemd, heb ik hier ook met een 46" TV'tje. Kan me nu al niet meer voorstellen hoe we het ooit (lees: 3 maanden geleden) met een 26" CRT tv (ahum) moesten doen.

Aan de andere kant is de vraag natuurlijk ook wel mooi, want dan gaan de prijzen vanzelf flink omlaag.
@Deveon: Dat van Samsung stond er oorspronkelijk wel in, maar is in de eindredactieslag verloren gegaan. Overigens sloeg dat van Samsung op de plasma-tv-lijn van het merk.
Wij hebben thuis nog 32" staan, m'n vader wil wachten op de OLED schermen die je straks krijgt :P
Hmm, ik zie nogal wat 51", 59" en 63" PlasmaTV's bij Samsung. Standaardmaten hebben ze ook. Zal wel een simpele reden voor zijn denk ik :

- 51" -> 130 CM
- 59" -> 150 CM
- 63" -> 160 CM

Kan zijn dat ze die formaten speciaal voor de Europese markt hebben bedacht.

-EDIT- (van de Samsung site omtrent "Plasma +1")
Voor uw Samsung plasma-Smart TV is het unieke en opvallende Plasma 1-design toegepast. Dankzij de ultrasmalle omlijsting wordt zo'n 2,5 cm aan extra schermdiagonaal gewonnen en wordt de ruimte tussen het scherm en de rand nog kleiner. Dit zorgt voor een naadloze en verbluffende kijkbelevenis. Helemaal in lijn met de strakke interieurs van tegenwoordig is deze plasmatelevisie ook superdun en neemt hij - ondanks de vele indrukwekkende Samsung-functies - de helft minder plek in dan standaardplasma-tv's. Deze tv is ideaal voor de hedendaagse woonstijl. Hij presteert geweldig en dankzij het Plasma 1-design is hij stijlvol en kan hij moeiteloos aan de muur worden gemonteerd.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 25 januari 2012 09:05]

Nu is het alleen nog zaak dat de resolutie een stuk verder omhoog gaat ik vind een grote TV die er als een blokkendoos uitzien helemaal niets. Doe mij dan maar een iet wat kleinere TV waar ik de pixels een stuk moeilijker kan zien dan een TV waar ik eigenlijk steeds kan zien dat het beeld uit vierkante punten is gemaakt dat is simpel weg niet mooi om te zien.
Nu roepen mensen wel eens waar dat je dan maar verder weg moet gaan zitten maar Apple met hun Retina displays heeft heel erg duidelijk het tegendeel bewezen. Het grote voordeel van veel meer pixels is dat het beeld er simpel weg veel beter uitziet, het is dan natuurlijk wel van belang dat het bron materiaal ook zo'n hoge resolutie heeft anders krijg je het zlefde effect als "HD" TV kanalen op een grote fullHD TV het ziet er gewoon weg niet echt goed uit.
Het probleem is dat de fabrikanten waarschijnlijk al wel hogere resoluties klaar hebben staan - zie CES - maar dat de andere techniek nog achterblijft of gewoon simpelweg nog niet betaalbaar genoeg is. Daarom heeft het voor de televisie fabrikanten ook nog weinig zien om toestellen met een gigantisch hoge PPI te maken als er geen content voor is, ze zijn natuurlijk geen dief van eigen portemonnee.
De techniek die achterblijft zijn de TV kanalen zelf.
Bij Telenet zijn misschien 5 op 50 kanalen HD
een oude SD volstaat dus voorlopig ruimschoots ?
TV is een achterhaald medium, wie kijkt daar nog naar? Bijna alle TV programma's wordt gemaakt voor bejaarden en mensen met een laag IQ. Een scherm is meer dan televisie!
TV is inmiddels een verkeerd woord en stamt uit de vorige eeuw.
Tegenwoordig hangt dat ding aan een HTPC, Wii, XBox360, PS3.
Oja, er wordt ook nog TV op gekeken.

Al brengen ze morgen een 60 inch Scherm op de markt met alleen een hdmi of displayport ben ik de eerste die dat ding zou kopen

Op de versterkers van tegenwoordig zitten meer HDMI, component, svideo en composite video ingangen dan dat je ooit zal gebruiken.

Een kabel naar de TV met alleen maar een voeding en signaal kabel is eigenlijk meer dan voldoende. Eigenlijk is dat er ook al, want je hebt ook al wireless HDMI.
Dan zal ik van de bejaarde low IQ generatie zijn, want ik vind (na een deftige selectie ipv doelloos zappen) nog altijd een heel deftige selectie.
Maar ja, "Film op 2", Nieuwsuur en verschillende programma's en films op Canvas zijn natuurlijk no-brainers (euh, nee, kijk nooit naar reality-brol of soaps..., sorry )
Ik ben het hier niet mee eens. Hogere resolutie zal voor nog meer compressie zorgen met een slechter beeld tot gevolg.

Resolutie is zwaar overhyped, zie ook de grafiek op http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/kijkafstand-hdtv-20090626/.
Dit klopt als het gaat om Video met weinig compressie maar als er veel compressie op zit of als je het over games gaat hebben dan is de grafiek heel anders. wat in het merendeel van de gevallen zo is.

[Reactie gewijzigd door qlum op 24 januari 2012 16:11]

Ik heb een paar 4k films, die zijn meer dan 300Gb groot, daaraan kan je zeker zien dat de compressie van Bluray omlaag moet, en de resolutie omhoog naar 4k.

HDTVnieuws is welligt niet geheel onpartijdig, die houden het bij 1080p, en kunnen en willen niet veder denken omdat ze betaald worden door de reclame op hun site.

Maar er blijven natuurlijk altijd mensen die het verschil niet horen tussen lossless DTS HD en ACC 44.1, en in de Bioscoop rustig naar een 2k film kunnen kijken.

[Reactie gewijzigd door LucasAmsterdam op 24 januari 2012 17:05]

Je snapt er overduidelijk geen snars van. Het gaat hier om HDTV films op een HDTV, dat betekent een plat scherm voor in je huiskamer. Dus niet een bioscoopscherm wat 32x zo groot is als je hele huiskamer. Het verschil tussen 4K en 2K zie je op je huiskamerTVtje absoluut niet, omdat de TV's al niet meer aan kunnen en het scherm te klein zou zijn om überhaupt al die pixels waar te kunnen nemen. Dat is toch heel wat anders dan een bioscoopscherm van 300.000".

Het zelfde gaat op voor je geluid. De vergelijking die je maakt is dom en onzinnig. Ik ga er even vanuit dat je AAC bedoelt en niet ACC, want ACC heeft niets met geluid temaken. Geen enkele film is AAC, tenzij je met apple rommel bezig bent, en ja, dan ben je al snel uitgepraat als je 't over kwaliteit wilt hebben. De vergelijking moet zijn DTS core vs DTS HD of DTS HD vs Dolby digital/trueHD/whatever. En dan hoor je op de meeste audiosets onder de 5.000euro toch echt geen verschil, omdat de hardware de limiterende factor is.

Voor je thuissituatie is het verhogen van de resolutie dan ook destructief voor je beeld om de volgende redenen;
1. De media waarop het beeld opgeslagen moet worden is te klein om zonder idioot hoge compressie het beeld te bevatten. Dus zul je door de compressieartifacts niets meer hebben aan je hogere resolutie.
2. De schermen waarop de beelden afgespeeld moeten worden zullen niets snappen van de hogere resolutie omdat ze gemaakt zijn op lagere resolutie.
3. De bitrate moet zo hoog zijn op hoge resolutie dat de verwerkingschips veel duurder gaan worden en zo de prijs van de producten onnodig opdrijft.
4. De ogen die het scherm gaan aanschouwen zullen geen verschil zien omdat de pixels op de kleinere huiskamerschermen ten opzichte van de kijkafstand, bij 1080p al niet waar te nemen zijn. Dan doel ik op max 55". Bij de sub 46"schermen is in veel gevallen het verschil tussen 720p en 1080p al lastig te zien. Bij sub 40"schermen is het verschil tussen 1080p en 720p (afhankelijk van de kijkafstand) al helemaal niet meer waar te nemen in veel gevallen.

Ik geef toe dat de grafiek van hdtvnieuws.nl niet helemaal klopt. Het verschil tussen
720p en 1080p is op veel grotere afstand waar te nemen dan de grafiek aangeeft omdat de schermen veel scherper en duidelijker zijn geworden de laatste tijd.
Mag je zeker niet naar de bioscoop gaan, want daar is het geluid echt om te wenen !
(zelfs in vergelijking met een 'matig' surround-setje.)
4K beeld of niet .. je wordt er potdoof en je hoort de vervorming en clipping !
Er is een formule voor het optimale beeldformaat: 1/4-1/3 van de kijkafstand. Dus bij 3,60m kijkafstand past een 47" (119cm) televisie goed, maar ook een 42" (107cm).

Met die kijkafstand/beeldgrootte combinatie zie je het hele beeld, vult het beeld voldoende je blikveld en zie je net geen pixels.
Er is een formule voor het optimale beeldformaat: 1/4-1/3 van de kijkafstand. Dus bij 3,60m kijkafstand past een 47" (119cm) televisie goed, maar ook een 42" (107cm).
Die formule houdt geen rekening de content ( SD of HD)!

Je kunt beter de volgende calculator gebruiken:

Viewing Distance Calculator

Voor full-HD content en 3,6m kijkafstand is die 47" duidelijk aan de kleine kant.

[Reactie gewijzigd door Carbon op 25 januari 2012 14:40]

Lol bij die 103 inch plasma's bij MM zie je nog niet eens de pixels en die zijn gewoon full hd.
Laat die mensen hier maar door janken, ze snappen er helemaal niets van. Over 5 jaar zitten ze weer te zeuren dat ze zo blij zijn met hun 80" 4k scherm en nooit meer iets nieuws willen dan dat.........
Ik heb een 63 inch full hd plasma en zie bij 720p MKV's nooit blokjes, pixels of iets dergelijks, laat staan bij 1080p (en ik ben echt een enorme zeikerd op dat gebied).

Vandaar dat ik me ook al af vroeg waar dit in hemelsnaam over gaat. Rob heeft blijkbaar een budget TV, want anders is die opmerking op z'n minst vreemd te noemen.

[Reactie gewijzigd door SecondReality op 24 januari 2012 21:05]

Hebben we het hier nu ook over een stijging van de absolute vraag (aantallen) naar TV's groter dan 40", zoals de titel en eerste alinea doen vermoeden? Of alleen het aandeel van de totale vraag?
In de komende jaren zal deze groei zich doorzetten. Eerdere prognoses gingen uit van een aandeel van 34 procent voor tv's groter dan 40", maar NPD DisplaySearch heeft dit nu bijgesteld naar 38 procent. Daarna zal in plaats van een daling van het aandeel een verdere stijging te zien zijn, naar bijna 40 procent in 2018.
Ik vind 32 inch al groot, dus groter hoef ik niet :P
Ik heb nog een 26" van 5 jaar oud. Voldoet nog steeds. Als ik bij vrienden kom om op hun 42", op 2 meter afstand een film te kijken ben ik halverwege de film al moe van het nee schudden om alles te kunnen zien...
Hoofdschudden bij een 42 inch, zeker digitenne erop

Mijn PC monitor is 40 inch en ik zit er bovenop, daar kan je gewoon rustig achter werken, en zelf een film kijken zonder nekklachten.

Toen de eerste treinen gingen rijden dachten mensen ook dat je geen adem kom halen bij 30km per uur, en dat de koeien in het weiland zwarte melk zouden geven }:O ........
wat heeft heen en weer kijken precies met digitenne te maken?
Jup in het begin wel, nu niet meer, toen ik hem kocht vond ik 37 inch, mijn ideaal, net te kostbaar. Altijd beetje spijt van gehad, moet er wel bij zeggen dat ik erop 3.5 meter afzit, best ver.. Nu wordt het een 43 inch, mooi een makker van me de loef afsteken met zijn 42'er, hehehe.
Maar een nadeel heeft zo een grote jongen ook ,als die aanstaat trekt die alle aandacht in een kamer, een 32'er kan je aanzetten en je gesprek rustig vervolgen. Niet iedereen zal het hiermee eens zijn, maar zo ervaar ik dat wel.
Same here ik hoop dat de 32" tv's niet als incourant gezien gaan worden en de prijs omhoog gaat.

Ik zou werkelijk niet weten waarom ik met de groter is beter ratrace mee zou moeten doen.

Als ik groot wil kijken koop ik wel (weer) een projector. Dan heb je tenminste niet zo'n lelijk hook in de kamer staan.
Ik snap die hele "race" om wie de grootste tv heeft niet zo. Als ik film kijk ben ik me misschien de eerste 2 minuten bewust van wat voor kwaliteit het beeld heeft, en hoe groot de tv is. Daarna zit ik in het verhaal en kan het me niet heel veel meer schelen, mits de film goed is. :P
Grootte went snel. Ik ging van een 32" CRT (wat ik groot vond) naar een 40" LCD, en 40" is nu het referentiepunt voor mij, de rest vind ik klein (voor een kijkafstand van ongeveer 3m).
Die grote pixels zijn echt heel lelijk!

De resolutie zal eerst naar 4k omhoog moeten, dan pas heeft het echt zin een groot scherm aan te schaffen. Tot 40 inch is 2k (1080p) voldoende, maar als je groter gaat zal de resoutie echt hoger moeten zijn, of je moet er meer dan 10 meter vandaan gaan zitten.
Grote pixels :?

Ik weet niet wat jij voor een tv hebt, maar zelfs op 1 meter afstand kan ik echt geen pixels zien ook al focus/zoek ik puur op de pixels. Laat staan als ik op een normale wijze tv kijk. Ik moet echt minimaal op 10cm afstand kijken om onderscheid te kunnen maken op mijn samsung 50" HD plasma.
Ga maar eens naar een 60" 4K scherm kijken, dan snap je het wel.
Op één meter afstand zie ik met gemak de pixels op mijn Full HD 42". De gewenste resolutie hangt altijd af van de verhouding van de grootte van de TV en de afstand tot de TV. Je gaat nooit de pixels zien op een 60" TV als je er 10m vandaan zit, terwijl dat misschien wel het geval is vanaf 2 meter. 4k is enkel nuttig als je verhoudingsgewijs een groot scherm hebt, zoals in (thuis)bioscopen.
Ik heb toch altij het idee dat dit soort grafieken zijn gemaakt voor mensen met slechte ogen. Ik zie toch duidelijk al eerder "benefit" van een hogere resolute dan hier aagegeven staat, het beeld krijgt er meer diepte van.
Eén van de redenen dat men een steeds grotere TV wil aanschaffen, heeft te maken met de ontwikkelingen op gebied van 3D.

Let's face it: 3D content kijken op een TV, kleiner dan 47" is gewoon de moeite niet.

De beleving bij een film wordt vele malen groter als je A: Goed geluid hebt en B: Als je een groter (>40") scherm hebt.

Daar komen steeds meer mensen achter die bij vrienden kijken en denken: WOW! Wat heb ik thuis voor postzegel! Let's go buy a bigger one!

@Jroz2001
2 meter afstand is nog niet eens een fatsoenlijk bed en daarmee zitten jouw vrienden wellicht in die 2% die buiten de categorie vallen =) Maar als 2001 je geboortejaar is snap ik het wel ;)
Hier had men denk ik toch geen rekening mee gehouden tijdens de introductie van het HD formaat. Al is die standaard natuurlijk ook al wel erg lang geleden vastgelegd, dus het is ook niet zo vreemd dat men dat toen niet aan heeft zien komen.
Ik heb zelf momenteel een 42" televisie, dat vond ik werkelijk gigantisch toen ik hem net had aangeschaft, maar al na enkele maanden begon het formaat "klein" te worden; het went gewoon, op een negatieve manier, want zodra je aan 42" gewend bent, wil je (per se) nog groter, en dat zal zo wel doorgaan tot je op bioscoopformaat zit :+
Daar komt nog bij dat TV's steeds meer ook voor films gebruikt worden, dat wil zeggen, voor een zo mooi mogelijke filmervaring, daar waar TV's vroeger toch voornamelijk werd gebruikt om televisieprogramma's op te kijken. Oftewel, men wil het grafisch allemaal steeds prachtiger in huis hebben, en daar komt nu de introductie van 3D ook nog eens bij; het moet allemaal steeds gaver en gaver. En wat wrvk82 zegt: 3D op een "kleine" TV, dat is het toch net niet.
Men zal nu toch moeten kijken naar de introductie van 4K, want dat HD is prachtig op de huidige formaten, maar als de vraag naar steeds grotere schermen blijft doorzetten (zoals bij mijzelf), schiet dat uiteindelijk tekort. Gelukkig zijn de Aziatische bedrijven daar al druk mee in de weer, wie weet komt de opvolger van blu ray daar wel mee.

Ik zit er zelf aan te denken om maar een beamer te kopen en iedere keer dat het me te klein wordt, de schermdiagonaal aan te passen :9
Met kleiner dan 50" tel je niet meer mee ofzo?
Harstikke blij met onze nieuwe 42" na jaren op een 23" (of zoiets) CRT gekeken te hebben.

Ik moet er persoonlijk niet aan denken om een 55"+ scherm in de kamer te hebben. Zo'n mega zwarte vlek in je kamer. Tijdens films kijken of mooie HD (natuur)documentaires is het erg gaaf, maar voor de rest is het maar een lelijk stuk electronica...

[Reactie gewijzigd door Piet91 op 24 januari 2012 17:00]

Met kleiner dan 50" tel je niet meer mee ofzo?
Harstikke blij met onze nieuwe 42" na jaren op een 23" (of zoiets) CRT gekeken te hebben.
Dan komt er niemand meer bij je een film kijken ;) Maar serieus, 42"is een prachtig formaat (heb ik zelf ook), waar je uitstekend film op kunt kijken!

Het enige dat ik heb is dat ik nu bij een vriend 3D films kijk (55" Samsung) en dat is echt gaaf! Maar is het geen 3D? Dan kijk ik net zo goed weg op een 42".
Ik moet er persoonlijk niet aan denken om een 55"+ scherm in de kamer te hebben. Zo'n mega zwarte vlek in je kamer. Tijdens films kijken is het wel geinig, maar voor de rest is het maar een lelijk stuk electronica...
Hier heb je een goed punt. Het neem inderdaad veel ruimte in. Zeker mensen die enorme kasten hebben waar de TV in staat/hangt. Dan gaat dit gewoon niet meer passen >42".

Maarja, veel moderne inrichtingen tegenwoordig hebben niet zoveel trammalant rondom de TV. De TV staat centraal en is dan ook vaak aan de muur gemonteerd. Ziet er imo wel strak uit. Maar niet te combineren met kastjes er omheen etc.
Ook 3D hier, (LG passief).

Weinig gebruikt eerlijk gezegd. Al wel een paar youtube filmpjes enzo, en ook met nieuwsgroepen Jackass 3D stukje gezien en dat is toch wel vet.
Alleen de diepte van 3D kan ik niet aanpassen (grijs; niet selecteerbaar). Dat zou wel heel erg zijn. Zou de ervaring toch wel beter maken, (meer uit het scherm, dan het kijkdoos principe nu).

Als ik nog eens een PS3 zou aanschaffen heeft dat passief 3D trouwens nog een voordeel; met z'n 2en beide fullscreen gamen :9

Overigens staat de bank haaks op de tv: zit/lig je op je rug aan de ene kant dan heb je een 'kleine' tv voor regulier tv kijken, zit/lig je voorover aan de andere kant op de bank dan heb je een 'grote' tv voor films e.d. :D
Yogi bear 3d kan ik je aanraden, yogi komt uit het beeld, zoals ik bij 3d verwacht, the hole is ook goed/netjes 3d

Ik ga nooit meer onder de 60" , nu ik eenmaal 65" heb staan Panasonic tx 65vt30)
kan wel, net wat je zoekt.

er zijn ook kasten die om je tv heen zitten. dan hang je je tv aan de muur (of soms aan de achterwand van de kast, en eromheen zitten vakken.

Het is wel altijd vet irritant als mensen de tv te hoog hangen (Wat ze vaak doen)
Misschien tijd om ipv de tv uit te zetten hem een leuk schilderij aanbieden dan ben je in elk geval dat lelijke stukje elektronica kwijt.
Zeker met die nieuwe tv's met die smalle randen is dat goedkoper dan het echte werk waar een echt schilderij vaak al enkele duizenden euro kost heb je voor dat zelfde bedrag veel meer kunst en ben je flauw van het schilderij zet je er een ander op.
Duur (vergeleken met die 55"+ schermen waar elke tweaker bij zweert goedkoop) fotolijstje :P

Lekker energie slurpen...

[Reactie gewijzigd door Piet91 op 24 januari 2012 20:31]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Desktops Samsung Smartphones Sony Microsoft Games Apple Politiek en recht Consoles Smartwatches

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013