Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 61, views: 28.103 •

BioShock Infinite krijgt een extra moeilijke spelmodus, maakt ontwikkelaar Irrational bekend. In de '1999-modus' worden de keuzes van de speler gedurende het spelverloop permanent en is weer tot leven komen niet meer vanzelfsprekend.

BioShock Infinite 1999-modus ElizabethIrrational voegt de moeilijkere '1999-modus' toe aan BioShock Infinite op basis van spelersfeedback, aldus studiobaas Ken Levine. Uit een enquȇte op de website van Irrational kwam naar voren dat een meerderheid wilde dat keuzes permanente gevolgen hebben voor hun spelverloop. Irrational geeft met de 1999-modus gehoor aan deze oproep, maar waarschuwt dat de lastige spelmodus niet voor iedereen weggelegd zal zijn.

De 1999-modus heeft niet alleen als gevolg dat beslissingen van spelers een permanente invloed hebben op het spelverloop, ook moeten spelers zich specialiseren in de krachten die ze kunnen upgraden. Verder moeten gamers zorgvuldiger met hun wapens, power en gezondheid omgaan, mede omdat terug tot leven komen niet meer vanzelfsprekend is. Als het personage van de speler doodgaat en niet over de juiste middelen beschikt, eindigt het spel met een Game Over-scherm. BioShock Infinite verschijnt voor de pc, de PlayStation 3 en de Xbox 360, en wordt nog dit jaar verwacht.

Reacties (61)

WOOT! Bioshock 1 had ook een geweldige No Vita Chamber run achievement (Brass balls?) En dat was leuk om te doen. Kan niet wachten om deze run ook te halen
Brass Balls had ik in Bioshock 2 gehaald, maar dat is wat anders dan dit denk ik.
Brass Balls kon je gewoon halen in easy mode, je moest gewoon het hele spel uitspelen zonder 1x dood te gaan (wat uiteraard cookie is in easy mode).

Dit is dus echt een hardmode Ún zonder vita chambers (vanuit gaand dat die dingen daar nog zo heten in Infinite).
En je mocht wel gewoon dood gaan, alleen niet respawnen. Dus gewoon een save game laden ;)
Was er ook geen trophy voor op de moeilijkste zonder vita chamber? In Bioshock 1 bedoel ik.

Anders heb ik dat gewoon voor de lol gedaan, maar ik dacht dat er een trophy voor was.
Komt toch ook uit op OS X ???
Daar zijn voor zover ik weet geen uitlatingen over gedaan, op alle officiele lijstjes staat in ieder geval geen OS X. Dus ik verwacht het eigenlijk niet.
Bij Amazon vond ik dit, geen idee of het multiplatform is:
http://www.amazon.com/BioShock-Infinite-Mac/dp/B002I0KOSI
En sommige mensen willen maar 1 systeem, toch OSX en toch gamen. Dat jij daar direct een waarde-oordeel aan wilt hangen.. tja..
Hopelijk is het ook echt moeilijker en niet alleen meer HP voor de vijand.
Helemaal retro, Cool !
Leuk, de oude gamegarde klaagt altijd steen en been dat de huidige games te makkelijk zijn. Hebben zij ook weer eens een leuk tijdverdrijf :). Mooi dat een gameontwikkelaar luistert naar de community!
Dit! Prachtig. :D
Mja, als je altijd maar kunt quicksaven of onbeperkt dood kan gaan is een spel ook niet meer uitdagend. Wat dat betreft kijk ik graag terug op de tijd dat je met Double Dragon II op de NES 8 levels lang aan het knokken, klimmen en springen was, om vervolgens dood te gaan bij de lastige eindbaas en vervolgens weer helemaal opnieuw kon beginnen :P.
Wat mij betreft is die keuze niet meer dan logisch. Uiteindelijk kunnen die hardcore gamers ook gewoon zelf beslissen niet te saven, en gewoon voor de uitdaging gaan om het zonder save te doen. Het scheelt in ieder geval frustratie voor de wat meer casual gamers. Een mogelijkheid is natuurlijk ook dat je de mogelijkheid in de opties aan of uit kunt zetten naar gelang wat je wilt.
Ik speel inderdaad vrijwel al mijn games zonder te saven. Het maakt een spel zo veel spannender als je energy nog op een procent of 3 staat met nog maar een paar kogels in je magazijn. Ook autosave funkties zet ik uit waar het kan. Zo heb ik ook veel langer plezier van een game.
Zal wel een maximaal aantal saves per level zijn.
Niet iedereen heeft de tijd om het ding in eenmaal te doorlopen maar als je overal maar quicksave loopt te spammen heeft het ook geen nut meer.
cool heel erg old school, Game Over :)
Vroeger zou de 1999 mode "easy" geheten hebben...
Klinkt erg goed moet ik zeggen.
Heb het spel nooit gespeeld, maar als ze spellen weer lastiger beginnen te maken dan juich ik dat alleen maar toe!
Lekker terug naar de Game Over tijden, misschien dat ik toch maar eens een winkel in ga lopen en een kijkje ga nemen.
Niks voor mij dus deze modus :D Geef mij maar de normale modus. Way less stressfull. Dan maar een uitdaging minder.
Het hoeft van mij ook niet super-hardcore, maar ik zie liever dit soort modes dan CoD: black ops op z'n moeilijkst waarbij je continue "dood-geglitched" wordt omdat je ergens niet doorheen kunt schieten maar de tegenstander wel.

Shooters hebben vaak kwa singleplayer moeilijkheidsgraad een gare balance.

Zo vond ik Bioshock 2 ook totaal niet uitdagend. (Meteen op Hard begonnen) Aan de andere kant ga ik in BF3 Singleplayer continue dood omdat de makers op hoge moeilijkheidsgraden het een goed idee vonden om je na 1 of 2 treffers dood te laten gaan tijdens de talloze "ren van dekking naar dekking stukken". Bah.
Hier ben ik wel benieuwd naar, en zeker dat ik dit nog uit ga proberen. Ben zelf wel 'fan' van Bioshock, dus hoe dit zal uitpakken? We zullen het zien!
Hopelijk brengt dit gewoon een nieuwe uitdaging met zich mee, en blijft dit nog leuk als je het al eens (normaal) hebt uitgespeeld.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.