Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 53, views: 21.231 •

De overheidscommissie die moet bepalen welke games geschikt zijn voor de Zuid-Koreaanse markt heeft bepaald dat rpg Diablo III in het Aziatische land verkocht mag worden, maar alleen geschikt is voor spelers van 18 jaar en ouder.

De Game Rating Board van Zuid-Korea heeft bepaald dat Diablo III verkocht mag worden aan personen van 18 jaar en ouder. Daarmee komt een einde aan een periode van onzekerheid voor ontwikkelaar Blizzard Entertainment. De commissie had grote moeite met de game en de goedkeuring liet lang op zich wachten. Waar de commissie doorgaans binnen 15 dagen uitspraak doet, was er in het geval van Diablo III ruim een maand nodig om tot een oordeel te komen, waarbij de beslissing diverse malen werd uitgesteld.

De commissie had moeite met de Auction House in de rpg. Daarmee kunnen spelers in het spel verworven voorwerpen aan elkaar verkopen. Ze kunnen de virtuele voorwerpen te koop aanbieden tegen de in het spel gebruikte valuta, maar Blizzard biedt ook de optie om de voorwerpen tegen echte valuta aan te bieden. Over die laatste optie viel de Zuid-Koreaanse commissie. Omdat het verwerven van voorwerpen in de game deels van toeval afhankelijk is, vond een deel van de commissie dat handelen in het Auction House daarmee iets weg had van gokken en dat is in Zuid-Korea aan strikte regels gebonden.

De commissie had verschillende zittingen nodig om tot een oordeel te komen. Blizzard stuurde in december directeur Mike Morhaime naar Zuid-Korea om het spel aan de commissie te presenteren. Dat mocht niet baten, waarop Blizzard op 22 december een nieuwe aanvraag instuurde, waarbij de optie om in echt geld te handelen uit het spel was verwijderd. Het is niet duidelijk of Blizzard de Real Money Action House nu uit het spel moet verwijderen of niet.

Met de beslissing van de Game Rating Board komt een einde aan de onzekerheid van fans in andere delen van de wereld. Blizzard heeft steeds aangegeven dat het Diablo III wereldwijd in één keer op de markt wil brengen. Fans vreesden dat de twijfel van de Zuid-Koreaanse commissie tot uitstel van de release zou leiden.

De openingscinematics van Diablo III

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (50)

Reacties (53)

Nog 2 maanden! 31 maart.. Laat maar komen. Eindelijk weer eens een goed (lees=verslaafd) spel die niet op CoD/WoW lijkt :)
Er is nog geen officiële release datum van D3.
ja zou t deze keer echt? :p pre-orders liggen er in sommige winkels al 2 jaar geloof ik...bizar!
Nog helemaal niet bekend wanneer die uit gaat komen ;)
Bol geeft aan 31 maart, dus ik hoop dat je gelijk hebt. Ik kan ook niet wachten.

On-topic: hoe gaat dezelfde commissie overweg met de Guardian Cub in World of Warcraft? Deze kun je aanschaffen voor echt geld en vervolgens verkopen in-game. Het is andersom, maar ikzelf heb hier ook vreemde ideeën bij.

Een Real Money Auction House werkt IMO wel de gold-sellers en account-hackers in de hand.
Bol geeft aan 31 maart, dus ik hoop dat je gelijk hebt. Ik kan ook niet wachten.

On-topic: hoe gaat dezelfde commissie overweg met de Guardian Cub in World of Warcraft? Deze kun je aanschaffen voor echt geld en vervolgens verkopen in-game. Het is andersom, maar ikzelf heb hier ook vreemde ideeën bij.

Een Real Money Auction House werkt IMO wel de gold-sellers en account-hackers in de hand.
De Guardian Cub maakt het alleen mogelijk om ingame items / valute te verkrijgen in ruil voor echt geld. Het RMAH in D3 gaat ook de andere kant op: Met ingame items kun je echt geld verdienen. En dat was blijkbaar lastig voor de Zuid Koreaanse game-keuring.
Blizzard komt zelf als eerste met een releasedatum uit en zolang ze dat niet gedaan hebben is elke datum die je ziet gissen. Best Buy in de VS heeft bv 31 december 2012 staan.
Een Real Money Auction House werkt IMO wel de gold-sellers en account-hackers in de hand.
Dat klopt. Het kan Blizzard echter helemaal niks schelen op welke manier spelers met items omgaan, of dat diegene met het meeste geld de beste gear kan regelen. Zij (Blizz) verdienen er in de RMAH namelijk ook per transactie iets aan. Natuurlijk zullen ze scammers/spammers van 3rd-party itemwebsites niet kunnen voorkomen, maar ze bieden wel de mogelijkheid voor spelers om veilig en voor een paar dollars een dikke gear te kopen en zo tijd te besparen. Of dat je speelplezier ten goede komt is natuurlijk de vraag, maar je bent niet voor niets volledig vrij om D3 op je eigen manier te spelen, met of zonder RMAH.
Het spel bevat ook PVP. Nu kunnen mensen met veel geld hun succes kopen zonder er werk in te willen steken.

Moeten de makers van populaire shooters Aim bots gaan aanbieden voor geld zodat ze daar ook wat aan verdienen. In mijn ogen is dat dezelfde manier van triest vals spelen. Je succes kopen met geld zonder er zelf energie in te steken.
Het is al zo vaak gezegd dat je succes NIET kunt kopen in Diablo 3.
Naast het feit dat je weinig aan topgear hebt als je skills ruk zijn werkt Diablo 3 met een ranked systeem in PvP waardoor alleen spelers van gelijke kracht tegen elkaar spelen.
Geweldig.. dus speler 1 (noob met gekochte gear) vs speler 2 (pro die aan het gearen is) = winst voor speler 1 want speler twee maakt geen kans tegen 4K resilience

Ik zie wat fouten in deze methode.
Als het systeem een beetje fatsoenlijk werkt telt je gear score ook mee hierin.
Dan zal die noob met gekochte gear tegen iemand komen te staan met vergelijkbare gear... en aangezien hij een noob is zal hij dat gevecht verliezen.

Zo kun je het ook bekijken ;)
klopt zijn niet veel rpg wat op CoD lijken.. =,=
Ik zag het bij IGN daar stond op de frontpage 31 maart.. Zal wel een easter-egg grapje zijn....
"waarbij de optie om in echt geld te handelen uit het spel was verwijderd. Het is niet duidelijk of Blizzard de Real Money Action House nu uit het spel moet verwijderen of niet."

dus lees ik het nu goed dat dat voor heel de wereld is of alleen voor zuid korea?

en als dat wel voor heel de wereld is dan maken die koreanen zich niet bepaalt populair!

al lijkt het me me stug dat 1 land bepaald wat er wel of niet in mag voor de rest van de wereld?

maar goed tijd zal het leren
Als de RMAH een probleem is in Korea, dan lijkt het me waarchijnlijk dat Blizzard die functie alleen in Zuid Korea uitschakelt.
Hoe moeten ze dat voor elkaar krijgen, je IP faken dat je heel ergens anders woont en dan ook op anders servers kan inloggen is een fluitje van een cent.
Gebeurde bij BF3 met de omgekeerde route aangezien het toen een paar dagen eerder in Zuid-Korea gereleased werd/
Als het dan zo wel wordt goedgekeurd, wat is het probleem dan? Blizzard wil de feature er zelf wel in, dus ik denk dat ze exact het minimum gaan doen bij het bestrijden van workarounds.
Ze moeten gewoon de RMAH niet ingame hebben, maar via de website laten doen als je inlogged. Dan was het spel allang gereleased.
Niet zeker of het RMAH het probleem van de vertraging is, dat maken ze waarschijnlijk eind volgende week bekend wat de reden is dat ze nog steeds geen releasedatum hebben.
En dan gaat iedereen wenen zoals bij Battlelog van Battlefield?

Trouwens ik denk niet dat het veel uit maakt. Als je kijkt naar de Beta van Starcraft 2 was het spel op technisch niveau al lang klaar voor release tijdens de beta, op een heel beperkte hoeveelheid bugs na. In deze fase zat D3 ook tijdens de beta. De programmeurs die echt code schrijven hebben dan meestal niet echt veel te doen dus die werken op dit moment parallel aan aan de RMAH. De artiesten, gameplay designers, level bouwers, playtesters werken gewoon rustig door aan de rest van het spel waar de programmeurs niet veel meer te zoeken hebben. Ze moeten natuurlijk nu wel een hele hoop extra tests doen om te controleren dat er niet valsgespeeld kan worden met geld. Gelukkig heeft Blizzard al jaren ervaring met ingame economie met WoW en hebben ze ook al jaren ervaring met betalingssystemen online.

Hoe dan ook. Blizzard is Blizzard. Zelfs als ze door de RMAH een half jaar vertraging hebben... tot nu toe hebben ze een feilloos trackrecord als het over qualiteit gaat. Als ze van mening zijn dat dit de moeite waard is, dan geloof ik ze en wacht ik geduldig verder :)
echt....als dit spel uitkomt neem ik een week vrij denk ik..........en daarna in coma. hahaha
een week ?? ik was aan het denken aan 3
Denk zelf dat D3 heel snel gaat vervelen. niet dat ik het spel niet ga halen maar,
het hele aspect van je char opnieuw opbouwen / andere skills proberen is gewoon weg.

kvind het gewoon erg jammer van sommige dingen die ze gewijzigd hebben met skills en townportals
Elk spel gaat op den duur vervelen, 't is maar net hoeveel of weinig je wil nadenken of dingen ondernemen. Dat is toch (ong.) de definitie van een spelletje ;)

Maar de graphics en de skills vond ik toch aardig goed in elkaar zitten. In D2 LoD vond ik dat er teveel aandacht lag op al die charms (poison/fire) Als dan iemand met zijn hele knapzak vol met poison charms had, was er niets meer aan (Cow level (!) )
Grappig dat je dit zegt, ik had namelijk zelf ook het gevoel dat de custimization van je char een stuk minder zou zijn. Maar het lijkt erop dat dit in D3 zelfs nog uitgebreider is dan in D2. Goed je kan dan wel geen stats meer verdelen maar daar staan vele andere opties tegenover.

Lees anders de volgende post eens door, hier staat heel duidelijk per punt beschreven waar je op vooruit gaat:

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3811455085
Lees anders de volgende post eens door, hier staat heel duidelijk per punt beschreven waar je op vooruit gaat:

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3811455085
Interessante forumpost, die was ik nog niet tegengekomen, thanks.

Wat mij betreft gaat het automatisch assignen van stats geen major issue worden, ook vanwege de mate waarop de stats middels crafts te verkrijgen zijn zoals in het begin van de forumpost al wordt aangegeven. Maar waarom hebben de develeopers niet gewoon een knopje 'Recommended' toegevoegd dat dezelfde statverdeling geeft als een automatisch proces, maar je wel je vrijheid houdt je character te customizen (of verkloten) naar keuze..???? Zo noobproof hoeft het toch niet te zijn??
Eindelijk goed nieuws, hopelijk word het spel snel gereleased ik kan niet wachten!
Ach ja, het is Blizzard en tja, dan moet je even wachten, maar tot nu toe is het bij elk spel dat Blizzard uit heeft gebracht het wachten meer dan waard geweest. Haters kraken uitbreidingen van World of Warcraft af voor ze überhaupt weten waarover ze praten (Zie Mists of Pandaria, Pandaren was er al in WC3). Kijk erg uit naar Diablo 3, en hopelijk komt hij inderdaad in Maart of April :-)
Nu het noorden nog, een niet te missen markt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.