Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 152 reacties, 53.807 views •

Apple heeft takedown-requests verstuurd naar Apptrackr, dat betaalde iOS-apps gratis aanbiedt. De piraten hebben gereageerd door hun servers naar het buitenland te verhuizen, maar zeggen in financiŽle problemen te komen.

Apple achter traliesDe maker van Apptrackr geeft aan dat het door de grote hoeveelheid geautomatiseerde takedown-requests van Apple een captcha op zijn links heeft moeten zetten. Daarnaast worden er advertenties in de app verwerkt, vanwege de gestegen serverkosten door een verhuizing naar het buitenland.

Apple heeft zelf geen statement gegeven over het aanpakken van Apptrackr. Apptrackr heeft een eigen installer ontwikkeld om gekraakte applicaties mee te installeren: Installous.

Ook Googles mobiele OS Android heeft last van piraterij. Applicaties kunnen daar gemakkelijk geïnstalleerd worden, omdat Google het gebruikers toestaat om apps buiten de Android Market om te installeren. Bij iOS moet het apparaat eerst van zijn beveiliging worden ontdaan. Alhoewel Google reageert op takedown-requests voor materiaal wat in de Market wordt aangeboden, worden aanbieders van gekraakte applicaties buiten de downloadwinkel om door de internetgigant ogenschijnlijk met rust gelaten.

Reacties (152)

Reactiefilter:-11520144+188+22+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
De apps binnen de App store zijn dan ook bijzonder duur hoor! 79 cent voor gave games, oeioei! :D Best logisch dat er dan piraterij is :')
Muziek in iTunes en dergelijken is ook 99 cent of minder, toch klaagt 95% op Tweakers hierover dat het te duur is, meten met 2 maten? ;)
99 cent is duur voor muziek. Een beetje muziekcollectie kost op deze manier al snel duizenden euro's. Dit zou ik niet erg vinden als vrijwel al het geld bij de artiesten terecht kwam, helaas hebben we hier de platenlabels tussen zitten die er veel te veel mee vangen.
Muziek in iTunes en dergelijken is ook 99 cent of minder, toch klaagt 95% op Tweakers hierover dat het te duur is, meten met 2 maten? ;)
alles duurder dan 0 vinden ze schijnbaar absurd ofzo. Terwijl ze zonder meer vervolgens voor usenet accounts betalen om het 'gratis' binnen te harken. Hoe ironisch.

Ik betaal gewoon voor m'n content, zoals het hoort.
Niet alleen een betaalde usenet account, ook het duurste abonnement van de internet provider nemen ze zonder morren af. Het is een rare wereld.
het is idd triest dat het voor een paar grijpstuivers gebeurd, maar zeker voor ipad - zijn de apps over het algemeen iets duurder.

goede zaak dat Apple dit aanpakt, contentproviders hebben hier baat bij, Apple zelf uiteraard ook.
dan nog.. men geeft zonder problemen 500-800 euro iit voor een tablet, maar als er 129cent voor een appje moet worden betaalt dan moet er gehackt worden..
Ik zou daarom ook nooit een Apple apparaat kopen, veel te hoge marge voor zo'n gehyped product wat ook nog klauwen met geld kost om er iets mee te kunnen doen.

Ik hoop dat mijn N900 nooit kapot gaat. _/-\o_
Apple heeft hier juist wel , zij het inderect, profijt van. Zij bewaken hiermee de belangen van de ontwikkelaars welke de apps maken voor de appstore. Als die weg zouden vallen worden er minder interessante apps ontwikkelt en zal de consument wellicht naar een andere aanbieder gaan kijken.

Het is gewoon een goeie zet van Apple, Google zou hier een voorbeeld aan moeten nemen.
Maar Google is helemaal niet geÔnteresseerd in de ontwikkelaars, maar alleen in het aantal advertenties dat ze kunnen verkopen. Ik denk dat ze dat nog eens gaat opbreken.
Er staat ontiegelijk veel troep tussen, ik zou graag iets proberen voordat ik er geld aan uitgeef.

En dan is er ook nog het probleem dat sommigen niks hebben waarmee ze op de App Store kunnen betalen.
En dan is er ook nog het probleem dat sommigen niks hebben waarmee ze op de App Store kunnen betalen.
Kul argument!
Gewoon even naar een Dixons, Mediamarkt o.i.d. gaan en daar een iTunes prepaidkaartje kopen.

[Reactie gewijzigd door Carbon op 31 december 2011 15:03]

ze hebben geen itunes kaartjes van 79 cent!
en jij koopt maar 1x in je leven een betaalde app...
Precies daarom zijn er App-reviews op Youtube, in de store zelf en zijn er vaak lite versies.

Als je bij een winkel komt en je kunt niet PIN betalen terwijl jij alleen je PIN-pas hebt, dan ga je toch ook niet jatten? :D Dan haal je even wat contant geld.

Let's face it dude, je wilt gewoon liever dat geld aan andere dingen uitgeven. Dat kan ik me best voorstellen hoor. Alleen jammer dat je van die vreemde smoezen blijft verzinnen om je geweten te sussen.
Precies zeg gewoon dat je gierig bent

Doe ik ook
als je in deze tijd nog geen creditcard hebt....

da's net zoiets als geen fiets hebben mi. Die dingen kosten niks
Dat we in deze tijd nog creditcards gebruiken kun je beter zeggen. Tegenwoordig kan je (bijna) overal met fatsoenlijke online methoden betalen, dus waarom zou je nog een creditcard willen hebben.
Aha, dus tegenwoordig moet je dus ook een CC hebben, BS (nofi)? Men moet helemaal niets behalve beetje met zijn tijd meegaan?

Lees: mogelijkheden betaling via paypal of iDEAL.
Inderdaad, ik koop vrij weinig uit de App Store. De prijzen natuurlijk niet hoog, §0,79 is best te doen voor een app, maar als ik niet weet of die §0,79 goed besteed is ga ik dat bedrag waarschijnlijk niet uitgeven, hoe laag het ook mag zijn.
maar als ik niet weet of die §0,79 goed besteed is ga ik dat bedrag waarschijnlijk niet uitgeven, hoe laag het ook mag zijn.

helemaal mee eens je koopt ook niet een brood bij de bakker met een kans dat het brood zout smaakt of droog is als ik ergens voor betaal hoord het een goed product te zijn en als ik meer betaal dan bij de concurent wil ik niet ook nog eens extra moeten dokken voor extratjes.
Zucht, saai leven heb je dan. Elke dag hetzelfde eten en.kleren van tig jaar oud omdat je bang bent om een miskoop te doen.
Doe toch normaal man. Ontwikkelaars spenderen duizenden euro's aan de ontwikkeling van apps en games en dan ga jij beginnen over 'bij Apple moet het weer geld kosten'?

Volgens mij is er een ander probleem; verzadiging. Teveel aanbod met als resultaat een verwend publiek wat voor een dubbeltje op de eerste rang wil. Vergeet niet dat een liedje met veel lagere investering ook 99 cent kost...

Android heeft gratis apps omdat niemand geld over heeft voor content. Het Apple publiek heeft een andere mindset. Om dezelfde reden betaald een speler ineens 15 euro voor een zelfde game op Steam, die op iOS 99 cent kost.

De reden dat nu zelfs alle grote jongens 'free to play' gaan om hun investering met in-app purchases hopen terug te krijgen.
"Ontwikkelaars spenderen duizenden euro's aan de ontwikkeling van apps en games"
Dan doe je toch echt wat verkeerd.
Programmeren kost tijd, geen geld (ja ja)
Als je geen salaris krijgt idd maar er zitten vaak bedrijven achter het een app en daar krijgen net als iedereen die werkt ook salaris. Niet iedereen is een 14 jarige programmeur die een appje maakt.
Wel grappig,

als apple dit doet dan vind iedereen het goed en strak en een geweldige actie...
als Sony dit doet dan schreeuwt iedereen moord en brand...

zucht...
Ik denk dat dit vooral door de veschil van prijzen in de content die sony aanbied. Als je voor de PS3 een game moet kopen ben je vaak 30-60+ euro kwijt PER game? ( misschien iets minder.) Er zijn mensen die daar geen geld voor over hebben en hun ps3 laten ombouwen. Logisch dat als Sony hier een stokje voor zou steken dat dit door deze mensen als " erg" wordt gezien. Het is te duur , makkelijk manier om iets voordeligers te krijgen is dan ombouwen of iets dergelijks om je content dan "gratis" te kunnen downloaden.

Als ik een game zou kopen voor mijn apple/ Iphone / Ipad ben ik tussen de 0.79 en 30-40 euro kwijt? ( zoveel games heb je niet op de mac in vergelijking tot pc ) De grens om een game daadwerkelijk te kopen ligt hierdoor veel lager en er is in mijn ogen minder animo voor om gehackte game te downloaden..Kan me voorstellen dat er vele studenten het hier niet mee eens zijn :P

Dan nog om de argumenten over dat er veel troep tussen zit te voorkomen:

- Er zijn plenty review sites te vinden over dergelijke apps.
- De meeste apps zijn Free to play. Demo versies.
- Heb je een app gekocht die je niet bevalt , mag je die retourneren * op voorbehoud.
- In de Appstore zijn er genoeg mensen die iets over de game vertellen. *sterren.

Om terug te komen op "Dat apple dit doet." Ja geweldig. Hoeveel inkomsten lopen die gasten mis door piraterij? Dit geldt voor alle Game fabrikanten. Maar goed ik hoop dat dit doorzet naar idd sony/ microsoft :) De bron aanpakken :)

Misschien moet ik is een aantal "verspreiden van illigaal software bronnen melden" die via de uni's hier verspreid worden :P

Oeps zeg ik nou te veel, laten ze dat hier maar niet lezen ....hopelijk zweten jullie al..:P

Gelukkig nieuw 2012 !
Dat mensen spelletjes voor de PS3 niet kunnen betalen vind ik onzin. Als je de spelletjes niet kunt betalen koop dan ook geen PS3/Xbox etc.

Mensen laten hun consoles vaak ombouwen vanwege het gemak. Ik geloof namelijk niet dat mensen (groot deel) iPad/Mac apps zouden kopen in de winkel als de App Store van Apple niet zou bestaan en ze dus naar een fysieke winkel zouden moeten of zouden moeten wachten op hun game (bestellen bij zavvi/bol etc).
In mijn ogen is gemak vaak de grens.

Ik denk dat apps voor Android minder gepirated zouden worden als het makkelijker zou zijn voor de consument om ze te kopen (veel mensen in bijv. NL hebben geen creditcard).
Wat fijn voor je dat jij zoveel geld hebt! Ik denk dat dat voor andere mensen anders kan liggen. Een PS 3 kost momenteel § 230.- wat zeker te doen doen is voor zo'n mooi apparaat!

Dan koop je een spel voor een § 50.- en dat is geweldig, de volgende 2 zijn aardig maar vervelen vrij snel en de vierde is werkelijk geen lol aan... nu heb je een spellen net zoveel uitgegeven als aan de console. Omruilen/terugbrengen kan natuurlijk niet (zou bij goede kopieerbeveiliging dan ook moeten kunnen net als bij normaal artikelen die je koop... maar helaas!) dus spel nummer 5 illegaal spelen wordt al snel aantrekkelijk, zeker voor een scholier die wellicht §50.- per maand te verteren heeft.

Het gemak is een reden om illegaal te downloaden, de soms bloedirritante kopieerbeveiligingen ook (ik herinner me een Sony CD die zelfs op mijn DVD speler niet af te spelen was, laat staan op mijn PC: dat is echt een stimulans om te gaan downloaden!).
Maar vergis je niet: voor veel mensen zijn de kosten de grootste reden, zeker als men onzeker is of dat spel zijn geld nou wel waard is.... demo's helpen, maar slechts beperkt.
Dit is zeker geen reden om het maar goed te praten.

Voordat je een console koopt, zijn de standaardprijzen van de games bekend. Je weet dus ook dat je voor games op een bepaald platform een X bedrag moet neertellen. Daarnaast kan je tegenwoordig genoeg reviews, ingame footage e.d. lezen/zien op het internet en zien er met regelmaat playable demo's van games te vinden op bijvoorbeeld PSN. Als je buiten de console geen geld meer hebt voor games, dan heb je je huiswerk niet goed gedaan en heb je een product gekocht dat niet aansluit bij het budget was je te besteden hebt.

Wat ik vaak mis is dat mensen nog steeds vergeten dat Consoles, game-pcs e.d. LUXE goederen zijn! Je hebt ze niet nodig voor je bestaan en je hoeft ze dus ook niet te kopen. Als je er budget voor hebt, neem dan ook mee dat je vervolgaankopen zal moeten doen om het product uit te breiden cq meer te kunnen doen (gamen) Daarnaast kan een prijsbewuste gamer ook met een beperkt budget beschikken over recente games. Als je als gamer met regelmaat sites als Amazon.co.uk, Play.com, Zavvi.com, Mediaoffer/GameOffer in de gaten houdt kan je vaak recente game voor een lage prijs aanschaffen.

Voor de iPhone of iPad kosten games de wereld niet. Voor de kleinere games betaal je 0.79 of 1.59euro en de wat grotere games als Fifa12 e.d. betaal je minder dan een tientje. En die laatste gaan ook met enige regelmaat in de aanbieding, waardoor je voor een gering bedrag een leuke gamecollectie kan opbouwen en voor minder dan 2 euro kan je je ook makkelijk nog eens een keer een miskoop veroorloven.
Inderdaad betaal je voor de ps games veel meer maar daar zijn de productekosten ook velen malen hoger en kwalitatief veel beter afgewerkt. Laat staan alle commercials/marketing erom heen. Dus dat zit naar mijn idee wel goed in balans. Althans je kan boze vogels niet vergelijken met uncharted 3 toch??

Maar goed, ik hoop ook dat de overheiden en instanties piracy een keertje net zo serieus gaan nemen als diefstal uit de winkel. Het is althans gewoon hetzelfde.

Happy new year everyone :)
Sony installeerde een rootkit. Da's echt effe wat anders.
Heel goed dat Google er niets aan doet. Dat is hun zaak helemaal niet. Microsoft boeit het ook geen kont als je Photoshop illegaal gebruikt.

Wat Apple doet is vooral hun eigen (en enige) bron van apps proberen te beschermen. Door te blijven doordrukken dat de AppStore de enige legitieme manier heeft om apps te installeren, houden zij het alleenrecht op de censuur tegenover developers en gebruikers, die daar bestaat.
Ik denk dat het juist goed is dat Apple voor zijn App ontwikkelaars en de 33% die het oplevert opkomt. Juist zwak van Google dat ze niet achter de ontwikkelaars staan. Alsof jij kosteloos werkt?! Maar toch is je een gelukkig en verlichtend nieuwjaar gewenst. #NYE
Ik doelde meer op de strenge moderatie die ervoor kan zorgen dat jij als developer je app er niet "door" kan krijgen.
Ach, streng... Er komen duizenden door...
Ja, omdat developers zo stom zijn om zich te meten aan Apple's eisen. De apps die geweigerd worden, worden aangepast en opnieuw aangeboden, maar dat zie jij niet (ik ook niet, maar gezien de belachelijke eisen lijkt me het een correcte aanname).
Ach die eisen zijn in de loop van de tijd al wel wat opgerekt (door Apple).

Opera Mini komt er inmiddels door, en talloze (nou ja, een stel) podcast-applicaties, terwijl dat soort applicatie 'vroeger' vanwege 'duplicate functionality' geweigerd zouden zijn.
Microsoft boeit het ook geen kont als je Photoshop illegaal gebruikt.
MS gaat zelf ook een appstore opzetten, wat de enige bron wordt van legitieme Windows 8 Metro-apps.

Zullen wij wedden dat het ze wel degelijk gaat interesseren, als iemand de apps van daar plukt, kraakt en kosteloos aanbiedt, en onder hun duiven gaat schieten?
Windows 8 is er nog niet, de Appstore ook nog niet en de apps ook niet. Normale apps had ik het over, en daarom haalde ik ook een zware applicatie als Photoshop aan - die nooit als Metro-app (laat staan exclusief als Metro-app) zal kunnen verschijnen, puur om technische redenen.

Wat jij allemaal buiten Metro installeert, moet je he-le-maal zelf weten. En dat vind ik erg prettig. Die vrijheid.
Heel goed, bij de bron aanpakken. Alleen weet niet of Apple dat zelf zou moeten doen.
Ik vraag me zelfs af of Apple dat mag doen. Ik ken de ontwikkel/appstore-licenties niet.
Voor een takedown request moet je wel de eigenaar van het materiaal zijn, of in ieder geval de maker mag representeren.

Maar ach, ik denk dat er geen enkele appmaker is die hier tegen zal zijn.
Als je een app store contract tekent, verklaar je dat Apple de enige distributeur is voor jouw iOS applicaties. Daardoor kan Apple anderen die iOS applicaties aanbieden aanvechten.
Volgens mij schrijf je zelfs het volledige eigendom over naar Apple, waardoor die ermee kunnen doen wat ze willen.
Lijkt me sterk dat grote uitgevers dat accepteren.
Een bron lijkt me erg op z'n plaats voor een statement als dit.
Apple past zich niet aan aan de uitgevers, zij passen zich maar aan, aan Apple ;-)
Apple past zich niet aan aan de uitgevers, zij passen zich maar aan, aan Apple ;-)
app makers gaan akoord met de licensie voorschriften, Apple moet ook verdienen aan jouw app, als jij de app in de android market place plaatst voor minder dan wordt je er snel uitgeknikkert
Wat een BS, BV whatsapp heeft maanden geld gekost tegenover gratis in de Android Market
whatsapp heeft maanden geld gekost tegenover gratis in de Android Market
Misschien was dat wel een experiment van Whatsapp om een verdien model vast te stellen?

[Reactie gewijzigd door mashell op 1 januari 2012 11:08]

Klopt, maar het gebruik ervan is/was altijd gratis, en op Android moest je na een jaar betalen. Dus wellicht (wat hieronder ook staat) een test om te kijken hoe ze meer geld konden verdienen. Gebruikers van de app na een jaar, of het aantal downloads.

In de Appstore is deze nu dus gratis, ik weet niet hoe dit zit op Android (gebruik na een jaar).
Stond duidelijk bij dat je moest gaan betalen, al was het in het begin nog niet duidelijk wanneer :P
Wat een BS, BV whatsapp heeft maanden geld gekost tegenover gratis in de Android Market
Is wel waar, Als je dezelfde maker bent en je noemt de app hetzelfde tussen de market place en app store.. Dan Moeten ze van apple hetzelfde kosten.
Nee ik zuig dit hier ter plekke uit mijn duim

[Reactie gewijzigd door demilord op 1 januari 2012 11:23]

Apple moet ook verdienen aan jouw app
Juist.

stap 1. Maak het bijna onmogelijk voor developers om via andere kanalen dan de officieel door iTunes ondersteunde AppStore hun applicaties voor iOS aan te bieden.
stap 2. Dwing de developers via een wurg-contract (zie stap 1.) een derde van hun inkomsten en andere rechten af te staan.
stap 3. Houdt dit een paar jaar vol en negeer alle kritiek.
stap 4. Mensen vinden het normaal dat jij ook moet verdienen aan het zure werk van developers.
stap 5. Brainwash geslaagd.
Een derde van de inkomsten, hier in Nederland worden daar bestuursleden voor afgezet :D
Volgens mij schrijf je zelfs het volledige eigendom over naar Apple, waardoor die ermee kunnen doen wat ze willen.
Absoluut niet. Dan zou geen hond nog voor iOS developen, en zou je eigelijk ook geen mogelijkheid hebben om je app op andere platforms uit te brengen. ( en aangezien een hoop apps voor iOS ook bij android en WP7 draaien, klopt dat dus voor geen meter).
BS and you know it
dat zou interessant zijn, krijg je geld voor iets wat niet van jouw is 8)7
Apple mag de app makers representeren. Hetzelfde doet Apple ook met patentzaken richting ontwikkelaars van apps die in de App Store staan: daar verdedigt Apple ook onafhankelijke ontwikkelaars en koopt licenties.
Gebruiken we de BUMA-STEMRA of Stichting BREIN gewoon. Zelfde principes zelfde ideeŽn. (Het aanbieden van)
Beide stichtingen doen geen bal aan illegale software. Daarvoor moet je bij de BSA zijn.
(Waar Apple lid van is)

[Reactie gewijzigd door Zer0 op 31 december 2011 15:17]

Die organisatie is corrupt en houdt het geld zelf. Daarnaast grijpt deze criminele organisatie naar verouderde middelen die niet meer werken.

http://www.nrc.nl/nieuws/...orruptie-na-item-pownews/
Die organisatie is corrupt en houdt het geld zelf. Daarnaast grijpt deze criminele organisatie naar verouderde middelen die niet meer werken.

http://www.nrc.nl/nieuws/...orruptie-na-item-pownews/
En downloaden zelfs lekker torrents op hun werk
Bij Android staan pirated apps ook in de market, omdat er niet gecontroleerd word. Emulators + games worden vaak aangeboden, zelfs betaald. Word tijd dat Google daar wat aan gaan doen, want momenteel is het een stuk winstgevender om voor iOS te ontwikkelen.
emulators ansich zijn niet illegaal tenzij er ook de originele firmware wordt meegeleverd. Heb zelf nog niet een emulator gezien waar al games worden meegeleverd, want zoals je zegt, zijn die dan wel illegaal. Maargoed, ik zit dan ook pas net een anderhalve week op androidmarket.
Ik heb er zat gezien, zoek maar eens naar "Mario". Sowieso is alles wat je dan vind al copyrightschending.
Hoe werkt zo'n notice & takedown request eigenlijk? Krijgt je dan een brief / mail met een dringend verzoek om te stoppen met je activiteiten? Wanneer je stopt is er niets aan de hand en krijg je ook geen rechtszaak aan je broek?
Dreigende brief met schikkkingsvoorstel (schuldigverklaring en boete) en de eis te tekenen dat je het nooit meer doet op straffe van een nog veel hogere niet-aanvechtbare boete.
Goed van Apple!, ik vind dat de prijzen in de App store zeer redelijke zijn(veel 0.79 cent en anders iets duurder) snap dus niet waarom je als nog illegaal zou downloaden. De uitgevers laten zich hier van hun goede kant zien. Want bij de ps vita zien we weer prijzen van 30 tot 50 euro dat is gewoon duur. Daar krijg je piraterij van. Maar als een uitgever zo redelijk is om 80 euro cent te vragen dan zou piraterij ook overbodig moeten zijn.
je kunt games van ps vita absoluut niet vergelijken met smartphone games omdat ps vita een handheld is en daarom de games veel meer moeite hebben gekost om te maken in verband met hoeveel vita aankan, waarom zou jij betalen als je het gratis kan krijgen, verder denk ik dat de jeugd vooral download.
Ik vind juist dat er tegenwoordig echt kwalitatief goeie games met een sterk verhaal uitkomen op de iPhone. Ook de graphics zijn niet om over te klagen die vind ik er nog beter uit zien als de PS Vita als je kijkt naar een titel als Shadow Gun

Bovendien waarom zou een titel als Everybody's Golf 30 euro mogen kosten als je een vergelijkbare titel voor 79cent kan krijgen in de app store. Het is gewoon te duur. Leg de lat lager en verkoop het voor 10 euro, dan krijgen ze als nog winst misschien wel meer als dat het 30 gekost zou hebben. En verlaagt de verleiding om te piraten.

[Reactie gewijzigd door HitDyl op 31 december 2011 15:44]

Obviously a casual gamer...

Vita is bedoelt voor de diehards, Kun je gewoon niet vergelijken met de igames...
bedrijven moeten hier is mee ophouden ..
ok het mag niet maar er mag tegenwoordig zoveel niet en dit gaat dezelfde kant op als de muziek / film industrie .. een gekraakte app wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk gekocht zou worden als het niet te downloaden was..
je zult nog verbaast staan hoeveel apple gebruikers gejailbreakt hebben en illigale apps erop hebben staan die ze normaal niet zouden kopen ..
apple moet niet denken dat hun wel voor elkaar krijgen wat anderen niet lukt ..
daarbij moet je niet vergeten dat apple toestellenook veel verkocht worden door dat er een side markted bestaat waar mensen alles kunnen downloaden ..
1 aanbieder aanpakken houd het ook niet echt tegen .
Ongelooflijk wat voor kulargumenten mensen gebruiken om toch maar te moeten downloaden, want ze kunnen niet anders. ;( Dan hebben we het niet eens over de jeugd die van zakgeld moet leven, maar over een kerel van 36 die te beroerd is om te betalen voor het gebruiken. |:(
Moet zeggen dat het illegale downloaden veel kapot heeft gemaakt. Maar dit hebben ze zelf in handen! Prijzen van software zijn soms achterlijk hoog! Bijvoorbeeld Navigon. §89. My f*ucking ass dat ik zoveel ga betalen. Dus heb ik mijn iphone gejailbreakt:). Ze zouden mensen previews moeten geven of uit proberen endan kopen voor 50 cent. Maar goed. Is iets echt goeds dan wil ik best betalen maar dat geldklopperij moet is afgelopen worden! Beste wensen!!
Als je de store in de gaten houdt, had je kunnen zien dat Navigon al een tijdje voor 59§ te koop is geweest.

Maar wie verplicht je om Navigon te gebruiken? Er zijn gratis alternatieven, die misschien wel net zo goed zijn of iets minder, maarja daar betaal je dan ook niets voor.

Blijft het vreemd vinden dat mensen honderden euro's uitgeven voor een apparaat om dan als een megakrent aan alle kanten maar de software te downloaden. Wil je geld besparen, koop een goedkope telefoon, koop via marktplaats een 2de hands navigatie (of zelfs nieuw) en je bent nog goedkoper uit!

Ik ben zelf ook niet roomser dan de paus, maar ik ben sinds een paar maand druk bezig met het "legaliseren" van de apps op mijn iPad en iPhone. Het updaten gaat dan een stuk makkelijker, geen gezeur van apps dat ze "merken" dat ze illegaal zijn en gewoon een stukje piece of mind. Vind je iets te duur, koop het dan gewoon niet en zoek naar goedkopere alternatieven.
Koop jij lekker een tweedehands ding met navigatie los. Ik wil graag mobiel blijven. Ze moeten gewoon normale prijzen vragen. Doen ze dat niet zal ik altijd illegaal bezig blijven op paar goede apps zoals whatsapp en paar games,
En: Navigon gratis bij T-Mobile.
Dit is echt onvoorstelbaar wat een instelling!
Dus je mag een App illegaal downloaden en gebruiken omdat je het anders toch niet gekocht had?
De Apps zijn over het algemeen zeer betaalbaar het wordt aangeboden via de meest gemakkelijkste en moderne kanalen en toch denken mensen dat illegale software nog normaal is ook.

Het Apple platform is zeer populair bij ontwikkelaars omdat het een goed beschermd en laagdrempelig kanaal is, waar men een nette boterham kan verdienen. En uiteindelijk zie ik daar Apps voor zeer schappelijke prijzen voor terug.
Apple moet dit soort illegale kanalen keihard aanpakken, niet alleen omdat het gewoon diefstal is maar ook om de naam van hun store te beschermen en de developpers en gebruikers te beschermen tegen illegale content.
Bij Apps moeten ze eens de mogelijkheid geven de app tijdelijk te kunnen gebruiken voor noppes, als de mensen de app fijn vinden zullen ze het gewoon kopen aangezien de probeer versie maar (bijv.) 12 uur werkt. Bij films heb je toch ook Trailers waarbij je kan kan kijken of je het leuk vindt?
Ik download de meeste games en als het dan ook echt leuk is koop ik het gewoon via Steam ofzo. Ik gebruik Installous ook om Apps te kunnen proberen voor ik ze koop, anders koop je een spel waarvan je denkt dat het leuk is en blijkt het een miskoop te zijn, de meeste apps zijn dan wel 79 cent maar als je veel apps koopt en ze vervolgens niet gebruikt ben je toch weer wat centen armer.
Eens.

Had een spel gekocht op de appstore (Eur 12) voor mijn MacbookPro, en die app crashte om de haverklap. retourneren is er niet bij, en dan baal je toch.
Ik betaal voor mijn software, en dan verwacht ik ook retourrecht, ook als het tegenvalt.

Het kan dus beter. Eerst uitproberen, desnoods door eerst te betalen, staat hoog op mijn verlanglijstje.

Zelfs MS snapt het tegenwoordig, je kunt Office 2010 (word en excel) gebruiken met wat advertentie stuff. Op de PC van mijn dochter (een mini laptopje, waar ik de 2.5" hd heb vervangen door een SSD). Daar zit Windows7 starter op, en je kunt office 2010 activeren. Alles werkt perfect.

Nu wil ze waarschijnlijk powerpoint, en zal ik waarschijnlijk upgraden.

Het is niet zo dat software aan bederf onderhevig is (zoals etenswaar) of het gebruik het onverkoopbaar maakt (zoals ondergoed).

Appstores etc zijn makkelijk. veel makkelijker dan pielen met hacks (jailbreaks c.q. Cydia uitgezonderd, dat steekt heel goed in elkaar).

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Wees voorzichtig met vuurwerk. Ik steek zo een paar gruwelijke vuurpijlen aan :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True