Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 85, views: 33.547 •

De bron is niet helemaal duidelijk, maar de website van USA Today beweert dat de nieuwe mmog Star Wars: The Old Republic inmiddels meer dan 1 miljoen leden heeft, die bovendien een lichte voorkeur hebben voor de Dark Side.

Op de website van USA Today is een lijstje te vinden met feiten over Star Wars: The Old Republic, de mmog van ontwikkelaar BioWare die sinds 20 december te spelen is. Volgens de site zijn er inmiddels meer dan 1 miljoen geregistreerde spelers, die samen 3,8 miljoen spelpersonages hebben aangemaakt. De deelnemers steken er tot nu toe gemiddeld vijf uur per dag in, wat opgeteld neerkomt op 28 miljoen speeluren. Dat is vergelijkbaar met het bekijken van alle zes de Star Wars-films, maar dan twee miljoen keer. In die uren legden de spelers ruim 2 miljard computergestuurde tegenstanders neer.

Spelers hebben daarbij een lichte voorkeur voor de Dark Side. Onder de 3,8 miljoen spelpersonages die zijn aangemaakt, zijn 550.000 Sith Warriors, tegenover 510.000 Jedi Knights. Waar USA Today de cijfers vandaan heeft, is niet helemaal duidelijk. De lancering van SW:TOR ging gepaard met wat problemen. Zo melden spelers dat hun in de winkel gekochte exemplaar geen serienummer bevatte. Er waren bovendien problemen met het online valideren van de game, nadat deze geïnstalleerd was. De problemen lijken inmiddels opgelost. Spelers melden nu enkel nog wachttijden bij het inloggen op sommige drukke servers.

Logo Star Wars: The Old Republic

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (25)

Reacties (85)

En van de mooie dingen van het spel is juist dat het maken van een Jedi Knight of Sith Warrior geen betrekking heeft tot het kiezen van light side of dark side, slechts republic of empire :)
Als je doelt op alignment: dat is volgens mij meer de D&D alignment, dus Chaotic vs Lawful. Jedi is per definitie light en Sith dark.
Dit klopt dus niet, je kan prima een light side sith warrior spelen bijvoorbeeld.
Ik lees zelf de comics niet maar mij is verteld dat daarin voorkomt.
Een jed/sithi kan light of dark zijn.
Wat jedi eigenlijk wil zeggen is dat het een force user aan de republic kant is.
En sith is een force user voor het empire.
Ik betrapte me er zelfs tijdens het kerstdiner op dat ik een drang had om verder te spelen en dat is altijd een erg goed teken voor een game :)
Kerstdiner? Oh, jij hebt dat nog wel gedaan? ;)

Nee zonder gekheid, de game trekt je op een manier die je normaal alleen in een goede Single Player game kan vinden. Een verhaal met fatsoenlijke diepgang en vooral: voice-overs, wow :)
he wat, is het alweer kerst? ;)
Wat is dat kerst? Dat kennen we hier niet in de Old Republic? :P
The Force is strong with this one
Nouja, dit is iets waar je dus over kan discusseren.

Aan de ene kant is empire natuurlijk de darkside en the republic light side. Maar daarnaast kan je dus een goed iemand zijn aan de darkside of een slecht iemand aan de light side..

Want je kan in de storyline verschillende keuzes maken die hier invloed op hebben, zoiets als in fable. Maar dan imo veel beter uitgewerkt
Nee, het spel geeft een heel duidelijke definitie van Light en Dark en die definitie staat heel duidelijk los van Empire of Republic. Daar kun je dus niet over discussieren.

In het spel kun je kiezen of je Empire of Republic speelt en dat heeft geen invloed op je Lightside of Darkside.
Beslissingen in het spel geven je Light side points of Dark Side points.

Je kunt dus een Republic Jedi spelen die door z'n hufterige beslissingen zwaar aan de Dark side hangt.
Je kunt ook een Imperial Sith spelen die door zijn aardigheid en compassie gaat glimmen van de Light Side.
Ik heb wel het gevoel (had ik ook met de KOTOR reekds) dat je afwijkt van het "normale" architype (jedi = goed, sith = bad) dat je wel wat kan missen in het spel. Je companions zijn er ook niet even happy mee terwijl ik wel verwacht dat ze trouw en loyaal samen met mij op het front staan.

Ik hoop dat Bioware/EA gezonde beslissingen zal nemen en dat het spel nog lang mag bestaan (en dat ik het nog lang mag spelen!)
In dit geval gaat dat ook niet volledig op. Een Sith Warrior krijgt een vrouwtje als companion die duidelijk niet blij is met Dark Side keuzes...
Klopt, maar ik heb toch al gemerkt dat je als Republic vaker light-side antwoorden kan kiezen en als Imperial meer dark-side opties hebt.

Trouwens ook al veel dark-jedi's gezien (Republic jedi's met veel dark-side punten) en Sith warriors met veel light-side punten (kan je herkennen aan groene/blauwe TL-buizen)
Je kunt niet vaker light of dark side punten kiezen, de darkside points aan de republic side zijn vaak beschikbaar na een afwijkend antwoord terwijl je al wel een lightside optie kunt kiezen of andersom. Een empire speler krijgt eerder in het dialoog een darkside optie en de lightside pas na een afwijkend antwoord.
De cijfers komen van Bioware zelf die naar hun subs hebben gekeken. Hoewel dit een verdraaid beeld is. Want je kan eigenlijk alleen spelen als je een sub maakt. Ook al heb 1 maand gratis. Dat wil niet zeggen dat men ook blijft.
Maar van de meeste mensen die ik hierover spreek vinden ze het een waanzinnige mmo.
Zelf speel ik ook elke dag. Het spel is echt gigantisch abnormaal hoe groot en hoe gedetailleerd. Maar het is de story mode en flashpoints die het voor mij doen dat is echt leuk en anders.
Als er 1 miljoen subs zijn, zijn er dus ook 1 miljoen kopieen van het spel verkocht. Of die mensen ook allemaal blijven spelen is (nog) niet zo heel relevant, ze hebben hun 50 euro al betaald.

Ik vind het tot nu toe ook een leuk spel, maar ik zit me wel mateloos te ergeren aan de user interface. Die stamt echt uit het stenen tijdperk, je kunt er helemaal niks aan wijzigen (ja, goed, je kunt het chat window verslepen.. jammer alleen dat er overal waar je 'm neer zou willen zetten wel iets anders staat, wat juist weer niet versleept kan worden)
Ik ga er van uit dat het overgrote deel van de mensen de game niet koopt voor 30-50 euro en dan genoegen neemt met 1 maand spelen. Alleen de groep voor wie het tegenvalt - en dat kan ik me niet voorstellen :) - zal weer cancellen is mijn inschatting.
Op dit moment is echter nog niet duidelijk wat de replay value is kwa end-game (pvp en pve) ,de single player (zo noem ik het levellen maar even voor het gemak) is zeker wel ok maar dat is vaak maar een klein gedeelte in een mmo.

Tot nu toe ben ik healing gegaan en ik moet zeggen dat de beperkingen van de gameinterface me nu niet bepaald hoopvol maken, maar we zullen zien hoe bioware dat soort zaken in de komende maand(en) aan gaat pakken, doen ze dat goed dan kan het wel eens een blijvertje worden.

Enige nadeel zijn de fanboys, die zijn nogal hinderlijk aanwezig in general chat.

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 25 december 2011 23:51]

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met problemen met de game interface bij het healen..

Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het moeilijk is te zien welke debuff mensen hebben..

de balkjes zijn in grootte in te stellen en te slepen, meer heb ik niet nodig..


Dat de interface nog een hoop verbeterd kan worden ben ik overigens wel met je eens, maar dan vooral op het vlak van customization (alle UI items los verplaatsbaar maken en items verkleinen/vergroten).
Dat zou wat mij betreft al een hele hoop schelen.
Click to heal is niet van deze tijd. Hoe vaak ik het dan niet gehad heb dat ik net mijn companion gehealed heb. Ik mezelf net op tijd een heal wil geven waarna de heal dan naar mijn companion gaat. Bij flashpoint valt het wel mee maar met pvp vergeet je het wel eens. Als je lekker HC dom wil zijn(heb het nu niet tegen jou), moet je het zeker doen. Maar de meeste willen dit niet.
Tja, dat is de grootte vraag. De game begint op een gegeven moment wel te voelen als een groot cookie cutter spel. Iets waar FF14 de grond voor is ingeboord, het herbruiken van landschap elementen waar je echt op moest letten is bij SWTOR enorm ver doorgevoerd. Kan je zo een screen shot van Nar Shadaa geven en claimen dat het coruscant is als ik het door een kleur filter haal.

Hoe houdbaar is dit spel? 1 maand? Zeker. Ik zelf heb een sub voor zes maanden, dan ben ik er denk ik wel op uitgekeken.
Ik hoor wat mindere verhalen, waardoor ik het waarschijnlijk ook niet ga kopen.

Wat ik veel hoor is dat het meer een singleplayer rpg is met goede multiplayer mogelijkheden dan dat het een mmorpg is.

- Empire en Republic komen elkaar nauwelijks tegen.
- Weinig vrijheid, je volgt een linear pad.
- painted bergen en steden in de achtergrond die je nooit kan bezoeken.
- Geen Anti-aliasing tenzij je het forceert op nvidia kaarten.
- Geen end game content, kan natuurlijk altijd nog komen, maar als ze de snelle levelers willen behouden moeten ze wel wat endgame content hebben.
- kleine details als critters en zwemmen kan niet, limiteert weer in vrijheid.

Ik zou het graag eens proberen als het bv 7 dagen trial was, maar van wat ik er nu van heb gehoord ga ik het niet kopen.
Ik denk dat het merendeel na een aantal weken spelen terug zullen keren naar hun oude MMORPG, zoals bij bijna alles mmorpg's die uitkwamen nadat WoW uitkwam. Aion, Rift, Age of Conan, LotrO.

Dit is puur op wat ik heb gehoord van verschillende mensen, ik heb zelf geen ervaring in het spel.
- Empire en Republic komen elkaar nauwelijks tegen.
+ In het begin klopt dit, maar later is dit veel meer. Maar inderdaad ontbreekt er nog wel wat interactie hier en daar.

- Weinig vrijheid, je volgt een linear pad.
+ Klopt, in principe kun je niet kiezen tussen welke gebieden je levelt, alleen de eerste 10 waar je op een eigen planeet zit (gebaseert op je klasse).

- painted bergen en steden in de achtergrond die je nooit kan bezoeken.
+ Klopt ook, maar who cares, er zijn genoeg gebieden om wel te bezoeken.

- Geen Anti-aliasing tenzij je het forceert op nvidia kaarten.
+ absoluut geen vereiste, dit is geen battlefield 3 en vooral gemaakt om goed draaiend te blijven op iets mindere pc's.

- Geen end game content, kan natuurlijk altijd nog komen, maar als ze de snelle levelers willen behouden moeten ze wel wat endgame content hebben.
+ Komt eraan, bron heb ik even niet maar is al beloofd. En ik geloof dat zeker met een miljoen actieve gebruikers dit ook snel komt. Bioware is geen Blizzard en zal sneller aanpassingen maken.

- kleine details als critters en zwemmen kan niet, limiteert weer in vrijheid.
+ Critters zijn er wel, maar deze kan je niet aanklikken. Zwemmen is op het moment niet nodig omdat er weinig water is. Als er een uitbreiding komt met water dan zal er ongetwijfeld zwemmen worden geleerd.

Als ik jouw opmerkingen zo lees, dan stel ik je voor om skyrim te gaan spelen.

En je vergeet toch de pluspunten:
- Goede storyline, je wordt helemaal in het verhaal getrokken.
- Leuke pvp, Het lijkt redelijk gebalanceerd en je wordt niet ge-one-shot.
- Leuke instances, de meeste zijn beter dan die van WoW ooit waren.
- Heel veel lore!
- De verhaallijn kan aan alle kanten uitgebreid worden en ik geloof dat Bioware met 1 miljoen subs dat absoluut gaat doen.

Ik heb er veel vertrouwen in dat dit een blijvende MMORPG is.
maar dat had ik eigenlijk ook van Rift, waar ik zelf al na 2 weken spuugzat van was.

Bron: Mezelf als level 44 Sith Sorcerer.
Ik heb het spel zelf ook, in augustus al gepreorderd. Tevens ook uitgenodigd voor gamescom om een uur te PvPen (krijg je als je een bekend pvper bent) ook in de beta geparticipeerd.. En toch nu het spel uit is, moet ik de keuze maken 4.3 rating omhoog schroeven en pve of swtor.

Men character is nog steeds lvl 1 :p ik probeer hiermee duidelijk te maken dat idd spelers die nu spelen niet per se subs zijn..

Edit: stond blizzcon ik bedoel natuurlijk gamescom te keulen.

[Reactie gewijzigd door Secsytime op 25 december 2011 16:25]

"En toch nu het spel uit is, moet ik de keuze maken 4.3 rating omhoog schroeven en pve of swtor."

Wat bedoel je daar mee? Em hup, doe eens snel gaan spelen dan! :P
Er zijn genoeg paytoplay mmos uitgekomen, die in het begin heel goed liepen. Maar na verloop van tijd freetoplay zijn geworden omdat mensen het niet interessant meer vonden of omdat het niet beter was dan games die ze al eerder speelden(bijv. Wow).

Voorbeelden hiervan: rift lotr warhammer etc.
Ik vind heteen mooi gegeven voor Bioware.
Wat ik graag eens zou wille lezen is een diepgaande vergelijking tussen the Old Republic t.o.v. andere mmorpg's met name op speelbaarheid, verhaal, graphics, soepelheid/snelheid van het spel etc etc. Een diepgaande review in feite die vergelijkt met bestaande mmorpgs zoals World of Warcraft en Guildwars en dergelijke...
Ik vind heteen mooi gegeven voor Bioware.
Wat ik graag eens zou wille lezen is een diepgaande vergelijking tussen the Old Republic t.o.v. andere mmorpg's met name op speelbaarheid, verhaal, graphics, soepelheid/snelheid van het spel etc etc. Een diepgaande review in feite die vergelijkt met bestaande mmorpgs zoals World of Warcraft en Guildwars en dergelijke...
Zou ik ook graag willen zien.. Het probleem is, hoe ga je dit beoordelen. Beoordelingscriteria zijn hierbij het moeilijkst want anders baseer je het op meningen en niet op feiten..
Dat zijn dan waarschijnlijk 1m mensen die nog nooit van Guild Wars 2 gehoord hebben... (subjectief, weet ik :P)
Ik vond de films goed, maar dit spel vond ik tijdens het spelen van de beta NIETS hebben.

Slechte graphics (wel geweldige cinematics), repetitieve combat, debiele quests.

Een collega van mij ging het ook kopen, en na het tonen van wat gameplay video's, wacht hij liever nog 6maanden op Guild Wars 2.
Dat zijn dan waarschijnlijk 1m mensen die nog nooit van Guild Wars 2 gehoord hebben... (subjectief, weet ik :P)
Ik vond de films goed, maar dit spel vond ik tijdens het spelen van de beta NIETS hebben.

Slechte graphics (wel geweldige cinematics), repetitieve combat, debiele quests.

Een collega van mij ging het ook kopen, en na het tonen van wat gameplay video's, wacht hij liever nog 6maanden op Guild Wars 2.
Qua graphics is er echt veel te weinig in te stellen, en voor de ontwikkeltijd vind ik het er ook niet mooi uit zien.. Het blijft natuurlijk een mmo, en daarom kan het natuurlijk ook niet heel zwaar zijn.

Ik denk dat veel mensen GW 2 naast een andere mmo gaan spelen, ik in ieder geval wel aangezien het ftp is.
Doe jij nog maar een half jaar wachten dan pak ik mijn lightsaber er nog ff bij !!

may the force be with us...
Slechte graphics is een bug.. Zie hier antwoord van de developers op een vraag.

Quote:
Originally Posted by Spankyjnco

2. Is there a plan to fix the graphic settings? Right now there is no real difference between medium/high graphics and it's apparent that we are all stuck with the medium textures. What's the reasoning for this, and do you guys have a fix planned?

It's a bug, and we are working on rolling out a fix.
Bron onduidelijk?! Het is gewoon bij de "bron" te vinden...

http://www.swtor.com/news/press-release/20111223
2.000 kills per persoon op 5 dagen, dwz 400 per dag. Ligt het aan mij of is dit belachelijk hoog (lees: veel no-lifers) :s
2.000 kills per persoon op 5 dagen, dwz 400 per dag. Ligt het aan mij of is dit belachelijk hoog (lees: veel no-lifers) :s
Bedankt voor je MENING, en nee dit valt reuze mee. (lees: oordeel)
(lees: veel no-lifers) :s
beter no-lifer dan no-brainer :p

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013