Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 70 reacties, 16.853 views •

THQ voegt Mixed Martial Arts-ster Alistair Overeem toe aan het roster van UFC Undisputed 3. Gamers die Overeem in hun spel willen hebben, kunnen een gratis downloadtoken krijgen door deel te nemen aan een actie van THQ op Facebook.

Gamers die het in februari 2012 te verschijnen spel UFC Undisputed 3 willen uitbreiden met de Nederlandse vechter Alistair Overeem, kunnen op Facebook een gratis token verdienen, zo maakte THQ donderdag bekend. Door de officiële UFC Undisputed-pagina te liken en te delen met twee vrienden, krijgen gebruikers een downloadtoken. Met dat token kan Overeem, nadat UFC Undisputed 3 op de markt is gekomen, gratis aan het spel worden toegevoegd. De actie loopt tot 20 januari.

Alistair Overeem maakt op 30 december zijn debuut in het Ultimate Fighting Championship. Overeem zal het tijdens UFC 141 opnemen tegen voormalig UFC-kampioen bij de zwaargewichten Brock Lesnar. De winnaar van dat gevecht wordt 'number one contender' en krijgt het recht om de huidige kampioen, Junior Dos Santos, uit te dagen voor een titelgevecht in 2012.

Overeem was voorheen actief in andere MMA-kampioenschappen als Strikeforce en Pride. Ook was hij actief als kickboxer, waarbij hij de K-1 2010 World Grand Prix op zijn naam schreef. Overeem werd in 2010 en 2011 verkozen tot International Fighter of the Year bij de World MMA Awards.

Reacties (70)

Gruwelijke fighter. Overigens ook de 1e die MMA en Kickbokskampioen in 1 jaar was.

En naast het vechten is die jongen ook heel sympathiek + grappig. Hele goede man!
Oh jij kent m? Denk het niet. De "goede" man heeft meerdere malen vastgezeten voor zware mishandeling en zedendelicten.

Goede vent idd!
Geef eens een paar linkjes dan over zijn tijd in gevangenis?

Hij is wel betrokken geweest bij enkele vechtpartijen maar kan zo snel niet vinden of er uberhaupt een veroordeling is geweest en/of daarvoor heeft moeten zitten.
Haal je hem niet in de war met een andere kickboxer?
Donowitz is in de war met Badr Hari. Maar die verhalen zijn ook opgeblazen.
Die verhalen zijn absoluut niet opgeblazen.
Hari is echt enorm agressief, een rasmongool.
ik vind het maar een flapdrol die alleen door zijn anabole verleden geworden is wat hij nu is.
er zijn vele betere vechters in MMA en K1 die het meer van techniek moeten hebben en niet van gewicht en lomp geweld. maar dat is mijn mening

ik wil melvin manhoef zien :P haha

[Reactie gewijzigd door Proxx op 22 december 2011 12:30]

Commentaar geven op zijn 'anabole' verleden (Waar hij overigens nooit op betrapt is), en vervolgens Manhoef erbij halen...ja slim. Komt nog eens bij dat Overeem technisch tot de top behoord van kickboxers in MMA, dus dat er vele betere vechters bestaan is ook een beetje overdreven.
Badr Hari was technisch wel beter en Remy Bonjasky allebei wel K1 maar dat terzijde.
badr is wel een mongool qua regels en alles betreft.

dat ik Melvin erbij haal was misschien wel een vreemde keuze ja. klein opdondertje met een explosieve vechtstijl. die misschien ook niet alles natuurlijk heeft gekregen. maar van zijn patijen geniet ik vaak meer als bij overeem.

bij overeem wordt je gewoon overdondert door 100 zoveel kg en een paar tikken van hem en het is gedaan. dat levert naar mijn mening niet zon mooie gevechten op.

ach ja meningen verschillen nou eenmaal ;)
Ben ik toch niet met je eens. Vooral Overeem tegen Tyrone Spong laatse K1 final was een bewijs dat Alistair een fantastische wedstrijd kan vechten (kudos ook naar Spong). Alistair is momenteel een van de beste MMA/kickbox vechters ter wereld en dat de meeste vrij snel neer gaan door z'n power kan je hem moeilijk kwalijk nemen.
Welke gevechten heb jij gekeken met Overeem? Volg je Strikeforce/UFC wel?
Denk je dat Lesnar zo strak slaat? Dat is een worstelaar. Overeem is een top boxer en zeker in die gewichtstklasse.. Die gasten zijn allemaal zo zwaar maar toch kunnen ze een explosief gevecht houden. UFC 140 gezien? Niet? Kijken. Dan zie je hoe zwaargewichte kunnen vechten..
Melvin heeft zijn laatste 3 gevechten in de 1ste ronde verloren. Hij is over zijn top heen. Comebacks zijn natuurlijk leuk, maar het is MMA en niet K1. Different ballgame..

Back to topic: Super dat ze hem gelijk toevoegen. Juist omdat hij vorig jaar de enige was die 3 titels had in 3 verschillende top organisaties. Hij is een klasse apart en gezien de laatste gevechten wordt UFC 141 een toppertje! Kan ook niet wachten! :9~
En dan ook nog "gratis"!
Langzaam zal UFC populair worden. Het is niet voor niks de snelst groeiend sport in US.
Zie erg vooruit naar het gevecht tegen Lesnar. Wil niet zeggen dat Lesnar kansloos is maar ik zou toch verbaasd zijn wanneer Alistair verliest. Overeem is natuurlijk een fanstastische (kick)bokser maar zijn groundgame word ernstig onderschat naar mijn mening. Vooral z'n triangle choke.

Heb je nog tips om UFC 141 live te kunnen zien ergens? Ik ben altijd afhakelijk van wat ik later op Youtube zie of kan downloaden.

[Reactie gewijzigd door FullThrottle op 22 december 2011 22:57]

On topic: goede en terechte toevoeging en voor noppes. niet verkeerd.

off topic: Ik ga je niet de directe urls geven , maar sherdog heeft een actieve community en MMA tv heeft online streams van gevechten en als je SOP casts zoekt vlak voor / ten tijde van het gevecht is dat ook erg goed te doen. Wel heb ik het idee dat de pre-lims de laatste tijd veel beter zijn dan de main card. UFC 140 was hier op een uitzondering.

Succes ;)
Dit is echt onzin.

Denk je nou dat elke vechter ff aan de AAS kan gaan en nummer 1 worden?? Think again.

Hij was voordat hij flink aankwam al een geduchte vechter, hij draait al heel lang mee, maar besloot op een gegeven moment om naar de superheavyweight te gaan, en dan moet je 120 kilo zijn ja.

En even over zijn techniek, hij is een heel complete vechter, maar focus sinds hij op de superheavyweight is voornamelijk op zijn stand up game (striking), omdat hij niet naar de grond hoeft te gaan, hij kan iedereen staand gewoon neerkrijgen. Net zoals Dos Santos, een bekwame jujitsu vechter, maar met zijn sterke striking en takedown defense maakt hij korte meppen van iedereen.

Kan niet wachten op 30 dec!
Inderdaad, Je wint K1 World Grandprix door zich suf te pompen met anabolen en veel eten.. uhuh. Volgens heb je nooit een K1 toernooi gezien, om in de finale te staan moet je als eerst de eerste worden in je eigen land, dan een grandprix winnen en DAN pas kom je in de finale met beste 12. |:(

Het is je mening, maar als je geen verstand van zaken hebt, hou die voor je zelf. :O
Volgens heb je nooit een K1 toernooi gezien, om in de finale te staan moet je als eerst de eerste worden in je eigen land,
en vervolgens staan er in 2008 al 3nederlanders in
http://en.wikipedia.org/wiki/K-1_World_Grand_Prix_2008_Final

2009 staan er 4nederlanders in de finales
http://en.wikipedia.org/wiki/K-1_World_Grand_Prix_2009_Final

2010 staan er weer 3 nederlanders in. die allemaal 1e moeten worden in hun eigen land. :?
http://en.wikipedia.org/wiki/K-1_World_Grand_Prix_2010_Final

ik kan zo nog wel even door gaan hoor. we hebben tenslotten de K1 gedomineerd sinds het begin ervan!

en dan mij vertellen dat ik er nooit naar gekeken heb en er geen verstand van heb.
maar als je geen verstand van zaken hebt, hou die voor je zelf.
uhu...

[Reactie gewijzigd door Proxx op 22 december 2011 15:24]

Alsof hij met anabolen gewoon op zijn kont kon zitten.
Met of zonder, hij zal erg hard getraind moeten hebben.
Er bestaat niet iets als en magies pilletje/spuitje.
Deze man is een echte sportman die het echt niet is aan komen waaien.
Dedication!
"Gruwelijke fighter"

_/-\o_ :D ;)
Terecht dat ie een plekje krijgt. Je zou verwacht dat ie in de game nog wat gespierder zou zijn, maar t tegenovergesteld is t geval. Een kilo of 15 afgevallen?

[Reactie gewijzigd door stefijn op 22 december 2011 12:07]

Geen idee of het een representatie is van nu of vroeger maar volgens de aankondigingen komt Overeem met "maar" 256lbs gewicht naar de UFC. Daarbij loopt er nog een vermeende drugstest die pas half 2012 is afgerond dus ik denk dat THQ niet te veel risico wil nemen met hoe ze personen in een game stoppen of met welke features :)

[Reactie gewijzigd door MAX3400 op 22 december 2011 12:19]

"EA stopt Nederlandse voetballers in FIFA" :)

Maar OT: Wel goed voor de sport in Nederland. Ben dan ook benieuwd of het de populariteit doet groeien en daarmee ook hoe groot die Facebook-actie wordt aangepakt.

EDIT: Ik maak een grapje en naar beneden met die mod.. ;) Er staat toch niet voor niets een smiley. Dat er dan ook nog serieus op in wordt gegaan.. muwahahaha! Dat van 't Nederlands Elftal wist ik ook. Je zou 't daarom juist helemaal niet omlaag moeten modden. Gewoon relevant, vergelijkbaar nieuws. ;)

[Reactie gewijzigd door Frituurman op 22 december 2011 13:03]

sowieso is een individuele sporter wat anders dan een teamspotrt, maar als je dat gaat vergelijken is ook dat een nieuws dat Tweakers.net zou publiceren vermoedelijk, als voorheen de naamrechten niet door EA betaald werden en dus 'naamloze' spelers, en vervolgens EA een contract tekenende wl de juiste personen toe te voegen:
zie dit artikel toen dat gebeurde in 2009
nieuws: Nederlands elftal keert terug in Fifa
Precies. Als de Jupiler League alsnog aan FIFA 12 zou worden toegevoegd, dan is dat ook een nieuwsbericht waard, bijvoorbeeld.
Tijdlijn van overeem en zn fysiek... grappig om te zien

http://www.mmaconvert.com/wp-content/uploads/2009/01/alistair_overeem_timeline.jpg

dat is niet 'naturel' gebouwd, duidelijk :)

[Reactie gewijzigd door chocolade op 22 december 2011 12:25]

Ik zou niet inzien waarom het niet natuurlijk zou kunnen. 10 jaar elke dag 4 uur in de sportschool en het kan. Of hij dat gedaan heeft is een tweede, maar het kan. Volgens mij is zijn vetpercentage ook toegenomen. Als je naar 2007-2008 kijkt, heeft ie niet meer spieren, maar is ie gewoon dikker.

[Reactie gewijzigd door ABD op 22 december 2011 12:40]

Ik ben zelf een bodybuilder en de stap van 2006 naar 2007 ben je wel 3 jaar mee bezig als je alles goed doet (heel veel eten, goed rusten en trainen). :) Heb je monstergenen dan ben je nog steeds op zijn minst 2 jaar bezig.

Als je al flink gespierd bent dan kun je per jaar nog maar 3 kg per jaar erbij krijgen. Hij heeft wel wat meer dan 3kg erbij gekregen. :p
Onzin, ik ben zelf 6 kilo spiermassa gegroeid in 1 jaar, en dat met alleen goede voeding en goede begeleiding en ongeveer 4 dagen in de week intensief trainen.
Sterker nog, ik ben in mijn late tienerjaren gaan fitnessen om aan te komen. Ik was een magere lat van 65 kg (1,86m) en kon maar niet zwaarder worden. Na 9 maanden bescheiden gewichtstraining woog ik 74 kg. Dat is dus een kilo per maand erbij. Ik at 4 volwaardige maaltijden op een dag met avondtraining. Ik ben uiteindelijk gestopt omdat ik het te saai vond anders was ik gerust flink doorgegroeid. Anabolen en poedertjes kwamen er bij mij gerust niet in. Puur natuur.
Ik heb het erover als je al gespierd bent... Als je aan ondergewicht lijdt dan kun je in het eerste jaar makkelijk ruim 10kg aankomen.

Ik was zelf in het eerste jaar 15 kg aangekomen zonder mijn vetpercentage uit de hand te laten lopen.
Anabolen en poedertjes kwamen er bij mij gerust niet in.
:)
Selectief lezen is ook een kunst. ;)
Dat zal t eerste jaar geweest zijn.
Hoe verder je komt, hoe minder je gained.

O.T.:Maar ik snap dat gezeur over anabolen echt niet.
Alsof hij er dan niets voor heeft hoeven doen.
En de spiermassa blijft echt niet allemaal na de kuur.
Nee, dit is een echte sportman!
Hangt er vanaf hoe je aan het trainen bent. Genoeg mannen op de gym die al 10 jaar trainen en nog geen kilo bijkomen. Ik zeg niet dat JIJ perse slecht zou trainen, maar Overeen is geen blanke (no racial comment) dus het ziet zowieso al anders uit. Daarbij is hij altijd al heel sterk geweest en massa krijg je door kracht. Als hij zijn eten aanpast en daarbij erg droog blijft, ziet het allemaal fatsoenlijk uit. Dat die andere heavyweights een dikke pens houden om daarmee op de grond lekker lomp te kunnen gaan liggen, is hun ding.

Het is zeker mogelijk. Die mannen hebben het geld, de tijd en de juiste coaches om zo te worden..

[Reactie gewijzigd door Deurges op 22 december 2011 15:48]

Maakt het uit ?
Hij heeft er toch keihard voor moeten trainen !
Niet naturel -> dopingtest positief -> voor zover ik weet niet gebeurd.
Ten eerste, hij is nooit betrapt, dus 100% zeker weet je het niet, ten tweede, wie boeit het wat, zowat alle topsporters, en al helemaal in kickboxen/mma zitten aan de roids. Tevens geeft die timeline.jpg niet helemaal een eerlijk beeld gezien er een fotos van een 'koude' uitgedroogde Overeem naast een opgepompte-vol-in-actie- zonder- gewicht -te -hoeven- cutten- als- heavyweight-Overeem.
Altijd leuk om te zien hoeveel mensen hier denken te weten wat een proffessionele athleet wel of niet kan.
Geloof maar zeker. Deze man geeft gebruikt in de tijd dat hij in Japan vechtte.
Hij is daar in een korte tijd zo giga vooruit gegaan. Japan deed niet aan testen en daar heeft hij zn slag uit geslagen.
Maar desondanks heeft hij daar hard voor moeten eten en trainen en heeft hij geluk met zijn genetische aanleg.
Ook met Brock. Beleave me! Die man heeft ook lopen kuren om zo groot te worden. Maar ook wederom met zijn genetische aanleg is hij ook zo groot geworden.
Bewijzen?!! Ga je maar is verdiepen in bodybuilding en andere extreme sporten. Ze zijn echt niet allemaal groot geworden door goed te eten. Kijk naar Arnold, heeft ze geslikt als smarties (Dianabol).
Ik hoop dat Alistair gaat winnen! Want hoe ver hij het heeft bereikt is door de doorzetting en ijzeren wil en decipline!
Ik vind het raar dat je gedwongen wordt een Facebook account aan te maken en nog actief ermee bezig te zijn om deze vechter te kunnen downloaden. Waarschijnlijk heeft iedereen bij THQ een account, maar ik ken genoeg mensen die weigeren om hieraan mee te doen.
Als je mee wilt doen met een actie/upgrade moet je eigenlijk altijd wel iets doen of ergens lid van zijn om die korting/het artikel te krijgen.

Niets meer dan de hedendaagse manier van klanten trekken en tevens ook reclame te maken via jou profiel.
dan maak je ff een simpele account aan met een nep naam dan kun je hem alsnog claimen.

je ziet dat soort accounts overal voor mensen die het puur en alleen al voor 1 facebook spel aanmaken.

kun je het verder links of rechts laten liggen/zweven :+
Ik vind die Facebook/Twitter only acties ook mateloos irritant, want ik heb geen van beide en ik wil er ook geen.

vreemd vind ik het allerminst, het is gewoon een reclame actie. Veel mensen hebben Facebook/Twitter en als een promotie actie door veel mensen word aanbevolen (dat doe je eigenlijk) dan is dat meestal redelijk goedkope reclame want het is veel al mond op mond (maar dan digitaal).

Jammer maar helaas voor de mensen die geen account willen.
Als iemand een plek verdiend is Alistair het wel !
Mijn favoriet van de K1
Ik ben zelf niet echt meer van de games ofzo, maar ik moet toegeven dat de demo er heel er strak uitziet. Elk jaar worden de spellen steeds levensechter.

Het zal voor Overeem ook wel een eer zijn om in het spel te mogen voorkomen. Op deze manier kan hij lekker "oefenen" :)
Mwah, een eer.... Ik denk dat de verhoudingen ook daar inmiddels anders liggen, en dat hij daar gewoon netjes betaald wordt voor het portretrecht. Of anders de een bovenliggende organisatie aan wie hij met een contract deze rechten voor een bepaalde periode afgelegd heeft.
Alistair is een fantastische vechter die Nederland gaat vertegenwoordigen in Amerika. Op 30 December staat hij tegenover de meest populaire UFC vechter ooit namelijk Brock Lesnar. Vele verwachten dat Alistair op dominante "dutch style kickboxing" het gevecht gaat winnen en een grote naam in de sport onder onze vlag gaat worden. Toon een beetje respect voor deze man! Hij gaat het gewoon maken! :) GO ALIII!!!
Alistair is een fantastische vechter die Nederland gaat vertegenwoordigen in Amerika. Op 30 December staat hij tegenover de meest populaire UFC vechter ooit namelijk Brock Lesnar. Vele verwachten dat Alistair op dominante "dutch style kickboxing" het gevecht gaat winnen en een grote naam in de sport onder onze vlag gaat worden. Toon een beetje respect voor deze man! Hij gaat het gewoon maken! :) GO ALIII!!!
Je hebt door dat Lesnar zeker niet de meest populaire fighter is? Dat zijn mensen (geweest) als Captain America (Randy Couture), Chuck Liddell, GSP en Royce Gracie. Lesnar is een hype en zal dat ook altijd blijven; zeker gezien zijn algemene opvattingen en manier van presenteren van zijn karakter in/om de UFC.

Daarnaast zijn er al meerdere Nederlanders aktief geweest in de UFC die best verdienstelijk hebben gevochten; ook is er een grote invloed inde UFC van Nederlandse trainers/sportscholen die gewoon worden ingehuurd door de groten der aarde om "Dutch kickboxing" te leren als extra skills.
Een hype, ja, nog steeds heel gevaarlijk voor non-worstelaars, ja.
Ondanks dat ik erg hoop dat Alistair een snelle KO te pakken heeft, ben ik ook een beetje bang dat Lesnar hem gewoon naar de grond krijgt en wanneer Alistair gassed in ronde 2-4 een TKO krijgt.
Je vergeet 1 belangrijk ding, dat het in de hedendaagse ufc/Dana White niet draait om skills of talent. Het gaat om marketing waarde. Talent telt 0,0. En kickboksen zoals mensen in Nederland kunnen dat heb nog steeds niemand in Amerika zien nadoen. Dat leer je ook niet in 2 of 3 jaren training. Dus mensen laten langskomen voor een paar maandjes training zal er niet veel vernadering in brengen

UFC heeft de enorme doorbraak te danken aan Brock Lesnar @ vooral ufc100 tegen Mir. Omdat Brock van de WWE fake bullshit wrestling komt zijn een heleboel mensen van die populaire shows over gegaan naar de UFC (Ze kennen de term mma in Amerika nieteens). Lesnar is in de tijden van zijn kampioenschap populairder geweest omdat de sport toen destijds veeeeeel meer aandacht kreeg dan daarvoor. (In de tijden van Captain america, Arlovski, of GSP (lol en een fail, die is helemaal niet zo populair als je denkt bijvoorbeeld.). MMA is een mooie sport maar de UFC is een hypocriete organisatie daarin. It's all about the Benjamins bro. Wat heeft Lesnar ooit bereikt in zijn carriere op sportieve niveau? Inderdaad niet bijster veel. Maar toch heeft hij een ongekende populariteit bij de mensen in Amerika die sinds de "popularisatie" van de UFC zijn begonnen met kijken. Zo ruim een 80% ongeveer ten opzichte van enkele jaren daarvoor ;). Dus Lesnar is hedendaags en daarvoor zeker populairder dan de vechters waar jij het over hebt. Jammer dat je Anderson Silva niet genoemt hebt ipv GSP... Dan had het inderdaad iets meer geklopt.

Jammer, ik was vroeger voornamelijk fan van Pride FC. Daar keek ik altijd met mijn familie naar, met de dominantie van sportiviteit die vooraan stond (Fedor Emelianenko, cro cop, als voorbeeld) is daar nu bij de UFC geen enkel puntje van terug te zien. Maar daarom is het voor Alistair zo belangrijk en invloedrijk voor de nederlandse popularisatie van de sport om te winnen (Hij zou enorme bekendheid krijgen en een titelshot krijgen). Want de fanbase is hedendaags en voornamelijk op het gebied van commerciele waarde veeeeeeelen malen groter dan het in de tijden van liddel etc was.

[Reactie gewijzigd door Vinand op 22 december 2011 14:32]

Mwah, ik denk dat Lesnar wel degelijk de meest populaire UFC vechter allertijden is. Vergeet niet dat hij een hele sloot fans mee heeft genomen uit de professional wrestling scene. Die aanhang is best groot.

Daarnaast noem je een aantal namen die weliswaar heel populair waren maar dat was in een tijd dat MMA niet zo groot is als nu. Neem Royce, heel populair, maar wel in een periode dat MMA nog niet was doorgebroken. Hetzelfde geld voor CHuck en Randy. Ook heel populair, maar wel tijdens het begin van de groeiexplosie van het MMA.
Antoni Hardonck en Stefan Struve waren al in respectievelijk UFC Undisputed 2009 & 2010 te vinden!