Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 58, views: 15.172 •

Een bug in The Legend of Zelda: Skyward Sword heeft tot gevolg dat spelers in bepaalde gevallen niet verder kunnen met het verhaal van het spel. Nintendo erkent het probleem en heeft aangekondigd een patch voor de Wii-game uit te brengen.

Nintendo gaat een patch uitbrengen voor een bug in The Legend of Zelda: Skyward Sword, schrijft Adriasang. De bug kan zich voordoen in een van van de queestes van de hoofdverhaallijn en maakt het, als het spel daarna wordt opgeslagen, onmogelijk voor gamers om verder te gaan met het verhaal. De patch moet niet alleen de fout, maar ook corrupte savegames herstellen. Wanneer Nintendo de patch uitbrengt, is nog onbekend. Gebruikers zonder internetverbinding zullen hun sd-kaart of Wii naar Nintendo op moeten sturen, aldus Adriasang.

De bug wordt geactiveerd als de speler een aantal acties in de hoofdverhaallijn in een specifieke volgorde uitvoert op het moment dat hij drie draken moet zoeken. De bug doet zich voor als spelers naar de Lanayaru Desert gaan en daar met Golo the Goron in de Lanayaru Mine praten voordat de opdracht voor de Thunder Dragon is uitgevoerd. Als spelers na het uitvoeren van de opdracht voor deze draak weer met Golo praten, verschijnen de overige twee draken niet meer in het spel. Als work-around raadt Nintendo aan om de opdracht voor de donderdraak als laatste uit te voeren.

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Link kan zonder hulp van Nintendo wel ander ongedierte platslaan

Reacties (58)

Is dit nou het eerste spel van Nintendo dat gepatched wordt? :o
Wel goed dat ze het doen hoor!

[Reactie gewijzigd door Zeror op 15 december 2011 09:34]

Is dit nou het eerste spel van Nintendo dat gepatched wordt?
Nee.

Er is ooit een bug in Super Paper Mario verschenen, en ze hebben toen een recall gedaan. Ik heb toen ook mijn disc opgestuurd, en netjes een nieuwe gekregen.

Ik weet niet hoe ze deze bug gaan patchen, bij mijn weten heeft de Wii geen patch-mechanisme om patches lokaal op te slaan, zoals de PS3/Xbox 360 wel hebben. Denk dat dit ook weer een replacement-actie gaat worden? (@sanderev66: ik bedoelde dus voor games...)

[Reactie gewijzigd door 19339 op 15 december 2011 09:48]

De Wii heeft wel een primitieve vorm van dit mechanisme, namelijk een firmware update van de Wii zélf. Dit is eerder gebruikt bij The Conduit 2.

@edit: The Conduit 2 is ook een game, maar is dmv een firmware update gefixed.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 15 december 2011 09:52]

een recall is niet hetzelfde als een patch :)
Dus tot dusver is Skyward Sword WEL het eerste spel dat gepatched gaat worden van Nintendo, tenzij iemand anders nog een kandidaat heeft? :)
Zover ik weet, moet je altijd een patch/update downloaden voor Call of Duty MW3 en Black Ops. Maar dat zou wel komen omdat COD van te voren aan deze functie heeft gedacht.

Gelukkig ben ik nu bij de 3e draak. Alleen ik deed hem in oude volgorde. (water, bliksem en nu vuur) Ik wist niet ineens dat het mogelijk was zelf te kiezen welke quest je eerst gaat doen.

Ik dacht dat het over temples ging, zo te zien moet ik oppassen. En eerst de vulcano en water dragon bezoeken voordat ik de lighting dragon ga bezoeken...

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 15 december 2011 12:32]

Nee. Voor de 3DS is dit een half jaar geleden ook gedaan. Toen is er nog een patch uitgegeven om iets voor Ridge Racer te patchen. En zoals hiervoor mij al is gezegt Conduit 2 voor de Wii.

Het is wel zo dat dit zeer weinig gebeurt!
hmm en op de DS dan???
hebben ze die bug daar niet?

edit: dat is zeker een andere zelda game?

[Reactie gewijzigd door rayhvh op 15 december 2011 09:35]

Er is geen skyward sword voor de DS.
Je bedoelt zeker Twilight Princess? Die had inderdaad een soortgelijke bug. Als je je spel opsloeg kon je niet meer verder. In dit filmpje laten ze zien hoe de bug werkt in Twilight.

Voor de geïnteresseerden; een uitleg en in-game footage van de bug in Skyward Sword zijn in dit filmpje te vinden.
Die was er ook niet op de DS. Maar daar zaten inderdaad ook wat game-breaker bugs in, ja. De Cannon Room Glitch en de Eldin Bridge Glitch komen zo in me op...
Wow, eerste patch van nintendo... maar toch blijft het een goed spelletje !
Ok wow. Ik wist niet dat Nintendo hun games kon patchen.
1 keer raden met wel poppetje ik gister avond gepraat heb...

juist! die golo de gorgon in lanayaru mine...
Met hem heb ik ook al eerder gepraat, je moet wel om verder te komen. Of zijn er twee Gorons daar? Anyways, het gaat erom dat je met hem praat op het punt dat je de draken moet vinden. Lijkt mij niet hetzelfde als de Flames of the Goddesses zoeken om je zwaard te 'purifyen'.

Maar ik zit wel net in de buurt van dit punt, dus moet goed opletten hoe en wat ik doe zodat ik de bug niet van te voren trigger. Hopelijk patch Nintendo dit snel. Kunnen we weer verder zwaaien :).
Is dit nadat je op het schip bent geweest of daar voor? Ik heb namelijk wel met hem gepraat, en ben toen verder gegaan met de hookshot richting de invisible ship voor de tweede Flame.
dit is na de flames. ik moet nu opzoek naar 3 draken en ben als eerst naar de draak gegaan waar de bug zit en met die gorgon gepraat dus ik ben benieuwd.
Tweede flame heb ik gisteravond gehaald. De draken moet je blijkbaar zoeken nadat je de derde flame hebt (Din's Power denk ik zo, gezien de namen en de Triforce pieces op je hand).
Dus, ervoor. Daarom vroeg ik ook of er meer dan 1 Goron is in Lanayaru Desert.
o sorry. er is idd een 2de gorgon daar. hij komt naast een hookshot punt te staan helemaal in het begin van de mine vlakbij de toren. hier spawn je ook als je er voor het eerst heen gaat.
Ok, dan kan ik nog een paar uur rustig spelen, want de 2e heb ik nog niet gezien :).
Ik hoor in mijn omgeving alleen maar goede geluiden over de toevoeging van motion plus! Mogelijk dat je het zelf wat kan verbeteren door de sensitiviteit in te stellen van je controller? Of de sensorbar verplaatsen?
Het ligt aan de kalibratie van de motionplus (wat je kunt afforceren door hem 2 secondes facedown op een platte tafel te leggen). Blijkbaar gaat het daar nog altijd niet goed mee.

Het zien van de sensor bar en mikken op beeld in andere spellen gaat ook prima (IR gebaseerd, Skyward werkt weer met motion plus voor mik/typ werk).
Skyward Sword maakt zover ik weet geen gebruik van de IR sensor bar. Alles is gebasseerd op de motion+.
Het gebruikt wel de sensorbar. Dat merkte ik vorige week toen op de tafel een paar kaarsen aan stonden, tussen de bar en mij in. De sensor bar wordt gebruikt als je met de map werkt. M'n pointer schudde heen en weer, wat het eerst niet deed.
Maar dat is dan ook het enige vziw.
Zou kunnen - maar in het hoofdmenu doet 'ie het zonder. Je kunt zonder problemen de hele top van de Wiimote afdekken zonder dat je daar last van hebt. Het verklaart wel meteen waarom de cursor in de game veel "trager" reageert als in het Wii menu - je moet veel grotere bewegingen maken om de cursor te verplaatsen als in andere games.
Ik lig vaak zo onderuit gezakt op de bank Zelda te spelen dat het nooit van de Sensor bar gebruik kan maken. Ik denk dat die trillingen die je ervaarde iets anders geweest moet zijn.

Tevens als je op Google zoekt dan zul je alleen maar bevestigingen tegenkomen dat TLOZ: SS geen sensorbar gebruikt.

[Reactie gewijzigd door willem_liu op 15 december 2011 14:28]

De sensorbalk wordt gebruikt om de wiimote te callibreren. Niet alleen aan het begin van het spel maar ook tijdens het spel.

Ik heb links in de kamer twee lampen hangen die de wiimote ook voor sensorbalk aanziet. Als ik tijdens het spelen mijn wiimote naar links richt dan centreerd link het zwaard naar het midden. richt ik de wiimote weer op het scherm gaat het zwaard eerst naar rechts en springt daarna weer naar het midden.

De oplossing:

De lamp uitzetten :)
In vele recensies wordt aangegeven dat de sensor balk niet wordt gebruikt tijdens het spelen. Je kan dit nazoeken op google.
Als Link niet normaal horizontaal en verticaal zwaait, dan zal je wel je wii-mote net even scheef houden. Je hebt zeker ook moeite met steken? Bij mij gaat het ook niet altijd even vlekkeloos, maar gelukkig heb je de practise logs bij de Academy en de Deku Baba's om op te oefenen.
Ik heb er zelf ook wat last van, maar wordt wel beter. Met Wii Sports, bowling, heb ik ook dat de bal niet helemaal recht gaat, terwijl ik de wii-mote recht houd. Hoe dat komt? Blijkbaar houd ik 'm een beetje schuin en veroorzaakt dit de afwijking.
Want wat zeggen ze ook alweer? Oefening baart kunst, toch? Maar het is natuurlijk makkelijker om de controller de schuld te geven dan de fout bij jezelf te zoeken 8)7.
Probleem is een beetje dat ook al sla je 3x exact hetzelfde van links naar rechts, het spel 2x goed doet en de 3e niet. Heb je weinig last van in het hele spel tot het einde.
In tegenstelling tot normale motion controls kan je bij SS en de motion+ controls daarbij niet snel bewegen met je controller. Daar krijg je inacurate readings van.
In plaats daarvan is accuratie en timing belangrijker. Het is redelijk lastig om het perfect onder controle te hebben, maar het kan wel als je de bewegingen rustig doet.
Ik vraag me ook af hoe ze dat voor elkaar gaan boksen.
Recall?
Save game patch?
update?
Recall: waarschijnlijk.
save game patch: hoe?
update: qua updates is de Wii *** (aka een hack en de Wii is pwned 4 life)
De Wii kan systeem updates ontvangen dan is het patchen van een Save game volgens mij toch niet heel lastig.
Recall lijkt me ook niet nodig in deze.
Hoe wou je een savegame patchen die er nog niet op staat?
Oftewel, wat als mijn systeem wordt geupdate en ik pas een week later dit spel haal?
De één sluit de ander toch niet uit?
Als tijdens het patchen je een Save-game hebt dan wordt je Save-game gepatched en het spel.
Als je geen Save-game hebt dan wordt alleen de game gepatched.
Lijkt me niet moeilijk als de Wii het patchen van games ondersteund.
doet het niet. Lees eens wiibrew.org. Complete verhaal van hoe de Wii werkt.
Bedankt voor de link, maar iets teveel werk om door te spitten.

Wat ik wel heb gevonden:
"(PPC) System Menu The System Menu is the first visible user interface since it is the first code running on the PowerPC. It has higher access privileges compared to games (e.g. it can read and write to every savegame). Its signature is only checked upon installation. boot2 only makes sure that the HMAC signatures on the NAND's filesystem are valid."

Met andere woorden als de System Menu gewoon wordt geupdate dat het ook Zelda save-files controlleert tijdens bootup dan zie ik geen probleem. Ja, je kan dan tijdens een sessie nog steeds vast komen te zitten, maar zodra je je Wii heb gereboot dan kan de System Menu je save-game aanpassen en de eerst volgende keer dat je Zelda boot kan je weer verder.
Queestes? :/ Welja, waarom geen bewaardspel, spelers en pleister als we dan toch alles in het nederlands willen hebben?
omdat Queeste een leuk oud-hollandsch woordt is :+
Ik krijg een Twilight Princess-déjà vu... Daarin stak je op een gegeven moment een brug over die achter je instortte. Als je vervolgens de game opsloeg en later opnieuw weer opstarte stond je weer aan de andere kant met een ingestorte brug voor je die je niet kon oversteken... Voor mij de reden dat ik TP nooit heb uitgespeeld...
Dan kon je Nintendo bellen om de game te swappen. TP had ook dit soort bugs, die met de brug kende ik toevallig niet, maar wel eentje met dezelfde symptomen: saven op een bepaald stuk, loaden, cruciale NPC is verdwenen, je kan niet verder.
Ja, die bug is om naar de Sky World te kunnen, je moet een kanon ervoor zoeken. Save je en sluit je af voordat je de NPC laat weggaan, zit je vast omdat de NPC weg is, maar de game denkt dat hij er nog staat. Dit is opgelost met een nieuwe 'druk' van de game.

Zelfde als bij Ocarina of Time Gold Edition (v1.0 gemarkeerd), waarbij je, als je met Ganon vecht en de game saved en afsluit nadat je Master Sword uit je handen is geslagen je zonder zwaard rond kan lopen en blijkbaar de hookshot/longshot vanaf je paard kan gebruiken.

Er zijn in het verleden dus meerdere releases geweest met bugs, maar dit is de eerste die op zo'n manier wordt opgelost.
Dit is meer een patch voor de savegame, niet de game zelf.
Precies. Alleen de savedata wordt gerepareerd. De bug zal in de game blijven bestaan.

Volgens IGN zal Nintendo een "programma" uitbrengen die de SAVEDATA zal repareren.

Link: http://uk.wii.ign.com/articles/121/1214853p1.html

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBLG

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013