Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 152, views: 46.220 •

Tijdens de Video Game Awards is Command & Conquer: Generals 2 officieel aangekondigd. De game speelt zich tien jaar na het eerste deel af. BioWare Victory ontwikkelt het spel op basis van Battlefield 3-engine Frostbite 2.

BioWare bevestigt eerdere geruchten over de nieuwe titel van de studio door afgelopen nacht op de Video Game Awards Command & Conquer: Generals 2 officieel aan te kondigen. Het strategiespel wordt gemaakt door de begin dit jaar opgerichte studio Victory Games, die na de laatste reorganisatie van EA onder het BioWare-label is geplaatst. Generals 2 verschijnt in 2013 voor de pc en wordt ontwikkeld op Frostbite 2, dezelfde engine achter Battlefield 3.

In een interview met IGN maakt producer Jon van Caneghem duidelijk dat het spel zich tien jaar na de eerste General-game afspeelt. Hoewel er in eerste instantie vrede heerst, worden belangrijke politici vermoord tijdens een terroristische aanslag. Alleen de generaals blijven over en daarna breekt er oorlog uit tussen de GLA, de EU en een derde nog onaangekondigde factie. Naast single player wordt het spel ook voorzien van een multiplayermodus.

Command & Conquer: Generals 2 heeft minimaal een Windows Vista SP1-systeem met een 2GHz-dualcoreprocessor nodig. Verder wordt 2GB werkgeheugen en 20GB vrije schijfruimte verwacht. De grafische kaart moet voorzien zijn van 512MB videogeheugen en overweg kunnen met DirectX 10. Een ATI Radeon 3870 of Nvidia GeForce 8800GT worden als voorbeeld gegeven. Een Windows 7-systeem met een quadcoreprocessor, 4GB werkgeheugen en een DirectX 11-videokaart met 1GB videogeheugen wordt aangeraden.

Reacties (152)

Reactiefilter:-11520143+181+22+30
1 2 3 ... 7
Ziet er veelbelovend uit :)

Verbaast me wel dat er niet zoveel systeemeisen gesteld worden als bij andere moderne games...

[Reactie gewijzigd door wsitedesign op 11 december 2011 11:17]

zelfde als zn voorganger.
je kon vrij makkelijk spele. maar om hem max out te draaien had je meer nodig
Ik weet nog wel dat het snel draaide in het begin, maar als je mega veel units opgepot had dan was het niet vooruit te branden. Staat er aan het eind dat het potje 1:20 uur heeft geduurd, terwijl je ruim 3 uur bezig bent geweest.
Dat lag aan een gebrekkige engine. Ik ging laatst dit spel weer 'ns installeren toen de eerste geruchten over een opvolger opdoken; zelfs met een i7 2600 en een HD6850 is een 4v4 battle niet vooruit te branden.
online viel het wel mee, de ai was denk ik nogal veeleisend
Zo veel zwaarder vind ik de systeemeisen niet hoor vergeleken met andere recente spellen.

En daarnaast, hij komt pas in 2013, en dat zal vast niet januari worden, dus nog 1,5 jaar van nu. Tegen die tijd zijn de minimale systeemeisen dat van een mid-range game-PC van 6 jaar geleden...
Daarom zegt ie ook dat ze lang niet zo zwaar zijn als de systeemeisen van andere recentere games. ;)
Vooral omdat het frostbite 2 draait, dat is toch best wel zwaar.
Nee hoor: Frostbite 2 (Battlefield 3) draait op de consoles, en die hebben allen hardware van meer dan 5 jaar oud. Het kán zwaar zijn als je alle settings voluit zet, maar dat ligt maar helemaal aan jezelf.
Inderdaad, de Frostbite 2 engine schaalt redelijk goed. Je kunt het met oude hardware draaien (xbox HD3870 en om en nabij de 8800GS) terwijl het ook een GTX580 in SLI nog op de knieën kan dwingen.

Boven medium / high instellingen op Dx11 hardware is het mij al redelijk om het even, de verbeteringen zijn nog maar marginaal, maar voor een RTS gaat het gegarandeerd de beste graphics ooit opleveren, want wanneer kreeg je ooit FPS eye-candy in een RTS game te zien?

Als ze Tesselation nog wat beter doorvoeren en wat doen aan de af en toe slechte drawdistance en effect haperingen, dan wordt het een pracht van een spel denk ik zo.
fps-eyecandy in een RTS? Simpel: Company of Heroes. Toen het spel uitkwam waren de objecten zo goed als even gedetailleerd als Call of Duty 1 indertijd.
Dit is anders het eerste spel dat ik zie waar DX10 ondersteuning een verijste lijkt te zijn. Tot nu toe heb ik eigenlijk alle spellen redelijk met mijn Radeon HD4650 kunnen spelen.
Dit is niet het eerste spel die DX10 vereist. Ik ken er zo uit mijn hoofd maar 2 maar er zijn er misschien wel meer.

Battlefield 3
Just Cause 2
verkeerd gelezen...

[Reactie gewijzigd door Maddog McHare op 12 december 2011 14:12]

Dart ziet er gelikt uit, kan niet wachten totdat het te spelen is, weer lekker spelen op de lan met de vrienden.
Word een zware spel qua hardware.. Een quad word aangeraden hoor je ook niet zo vaak..
Minimaal een dual-core. Volgens mij valt het allemaal wel mee
Een quad core aangeraden hoor je juist wel heel vaak ;)
Er zijn weinig recente spellen waar dat niet bij recommended staat.
Wat een onzin. Tot mijn recente vervanging heeft mijn Core2Duo E8600 i.s.m.HD4870 2GB prima alles gedraaid op Medium/High.
Smartass. Hij heeft gewoon gelijk, ik heb dezelfde ervaring. Een dualcore is nu wat te weinig geworden maar hierboven werd gesteld dat het al jaren beroerd liep. Mijn e8400 liep ook nog heel behoorlijk maar het kon beter en het geld was er dus heb nu een 2500k.
Quadcore is niet persee sneller... of beter.

Een Quad core processor met dezelfde core snelheid is inderdaad niet sneller dan een Dual core met evenveel Ghz... elk programma kan immers maar om één core draaien.

dus je hebt er alleen maar wat aan als je een programma 4 programma's tegelijk wil draaien, of 1 processor reserveert voor het spel.

nu weer on topic:
ik hoop niet dat het net zo'n faal wordt als C&C 4. generals was gewoon het beste C&C game tot dan toe, ze moeten die lijn doorzetten want na generals werd naar mijn mening alles slechter...
Ooit gehoord van multithreading?
Ooit gehoord van niet goed geoptimaliseerd?

Helaas is dat nog vaak het geval bij games, waarbij wel een beetje rekening wordt gehouden met een quadcore, maar meeste gericht is op dualcores... Quadcore is dan ook meer om alle stuff die je op de achtergrond heb draaien over te nemen.
Als een quad wordt aangeraden, dan zal het waarschijnlijk wel geoptimaliseerd zijn. Maar lang niet alle CPU's kunnen multithreading aan. Ik dacht zelfs dat alleen de AMD's Bulldozers, en de Phenom II dit kunnen, en dan de Intels met Hyperthreading.

[Reactie gewijzigd door MatthiasH op 11 december 2011 14:27]

onzin? iedere meerdan1-core heeft multithreading om de 2e core te gebruiken
Ooit gehoord van niet goed geoptimaliseerd?

Helaas is dat nog vaak het geval bij games, waarbij wel een beetje rekening wordt gehouden met een quadcore, maar meeste gericht is op dualcores... Quadcore is dan ook meer om alle stuff die je op de achtergrond heb draaien over te nemen.
Volgens mijn kunnen alle moderne engines redelijk met multicores overweg, en dan heb ik het over laatst 2 jaar of zo. Zoals je zegt kunnen de games van nu en verleden al goed overweg met dual, en sommige ook al met quad. Dat zal alleen maar meer verschuiven naar quad nu dat langzaam mainstream begint te worden en de ontwikkelaars hebben ook tijd gehad om zich aan te passen.
Multi-threads zijn 2 threads op een core. Oftewel ze hebben alle 2 dezelfde cage. Daarnaast iedereen kijkt tegenwoordig naar Hoeveel cores en speed per core. Terwijl je ook naar fysieke cores North & south bridge en FSB en Caches + cachespeed per core moet kijken.

Een amd met een intel vergelijken is daarom tegenwoordig ook appels met peren vergelijken!

Daarnaast vooral directx is over het algemeen slecht geoptimaliseerd!

Overigens de eerste versie van dit spel kon ik gewoon op mijn intel p3 single core 3,00 ghz draaien. (behalve bij zware batles haperde hij)

Ook veel andere spellen kan ik daar gewoon op draaien op windows 7 (die daar ook niet op hoort te kunnen draaien)

Je moet daarom ook kijken naar je videokaart: de meeste spellen en windows 7 kan ik draaien omdat ik een ati radeon 9800 pro SE erin heb zitten en die de processor enigsinds compenseerd!
Multi-threads zijn 2 threads op een core. Oftewel ze hebben alle 2 dezelfde cage. Daarnaast iedereen kijkt tegenwoordig naar Hoeveel cores en speed per core. Terwijl je ook naar fysieke cores North & south bridge en FSB en Caches + cachespeed per core moet kijken.
Multi-threads = meerder bewerkingen uitvoeren.

Kan op meerdere cores of op 1 core die meerdere threads(bewerkingen) tegelijk kan uitvoeren.

Directx is is zelf de vertragende factor, zeker als het gaat om dit soort games met veel units die getekend moeten worden dan zal Directx erg in de weg zitten om fatsoenlijk prestaties neer te zetten, zelfs met de neiuwste kaart zal je met veel units gewoon trage game krijgen.
http://www.bit-tech.net/h.../16/farewell-to-directx/2

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op 11 december 2011 16:09]

Multithreading is meerdere threads op 1 of meerdere cores die ogenschijnlijk tegelijkertijd worden uitgevoerd. Het maakt verder niets uit hoe dit door het besturingssysteem verdeeld wordt. Als je 4 threads hebt in je spel betekend dit overigens niet dat ze door 4 cores tegelijkertijd uitgevoerd worden. Op ieder willekeurig moment lopen er wel honderden tot duizenden thread binnen verschillende processen. Dit kan betekenen dat als je een beetje pech hebt de threads in je spel na elkaar op dezelfde core worden uitgevoerd ... dit kun je een enigszins aansturen door de prioriteit en processor affinity op te geven.

[Reactie gewijzigd door HerrPino op 11 december 2011 16:22]

p3 en 3ghz.. p4 bedoel je? :P
Hoop dat het het wachten waard is tot 2013!
Zie een hoop aparte units, hoop niet dat ze daarmee RA3 achteraan gaan, dat vond ik toch echt wel jammer.

Als ze het net zo kunnen maken als de eerste Generals dan ben ik zekerweten verkocht!
Wat voor vreemde units zie jij dan? Ik zie niets geks: Jeeps, tanks, anti-air truck en een V22 Osprey achtig gevechtsvliegtuig/helicopter.

Daarnaast was met met RA2 al lang duidelijk dat de RA series meer de kant op ging van onrealistische vreemde units en verhaallijn. C&C tiberium is meer enigzins realistisch maar speelt zich af in de toekomst en Generals is er als meer realistische units-serie.


En jij vond het misschien jammer, naar mijn mening was RA3 één van de vier goede C&C games: C&C, RA1, RA2 en RA3. (Generals en C&C 2, 3 & 4 waren allemaal uiterst matig).

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 11 december 2011 11:37]

generals was geweldig!
Is,want speel het nog dagelijks :9

Vooral met shockwave mod geeft het weer een nieuwe ervaring!
Zie hier:
http://www.moddb.com/mods/cc-shockwave
bedankt die kende ik niet ff downloaden
het lijkt op de orca uit C&C tiberium dawn en C&C3
maargoed het ziet er in elk geval gaaf uit :) nu hopen dat hij net zo vet wordt als de eerste!
De echte vraag is natuurlijk, met welke units kun je romantiseren... En kun je door middel van het dialog wiel ook voor een diplomatieke oplossing gaan?

Eerst zien, dan geloven. Met het budget en mankracht dat Bioware heeft ziet elke game er goed uit. Dat betekend niet dat het ook daadwerkelijk een goede game is.
De echte vraag is natuurlijk, met welke units kun je romantiseren... En kun je door middel van het dialog wiel ook voor een diplomatieke oplossing gaan?
Ik denk niet dat je veel Paragon-punten gaat verdienen door met een GLA Technical te gaan proberen te 'redeneren'. Lijkt me alleen leuk voor een Europese fractie :+

Het aantal Renegade-punten zal zich daarentegen wel redelijk hard opstapelen, samen met de body count. >:)
Oeh, mooie referentie naar C&C Renegade... Oh wacht, Renegade points kwamen uit Mass Effect :P

Even OT... Ik vond Renegade juist één van de leukere C&C games, maar die is totaal ondergesneeuwd. :(
Generals was wel oke, ik hoop dat Generals 2 een beetje meer op de originele C&C varianten lijkt aangezien die units in mijn ogen toffer waren (denkende aan bijvoorbeeld C&C Tiberian Sun waar de Titan in zit, en de Orca's (die ik terugzie in het filmpje) )

We zien het tegen die tijd, ik denk juist dat BioWare's invloed op deze game wel eens een hoogwaardige game kan opleveren, misschien zelfs beter dan de originele C&C
Een rts op de frostbite 2 engine, ben benieuwd naar de details, ik vind het altijd mooi als je heel erg kan inzoomen op je gebouwen/legers/watdanook.

wat je ook hebt in the settlers
idd, maar als je er even over nadenkt is de Frostbite engine wel een logische keuze voor die toepassingen. Immers, in Battlefield 3 moet dezelfde engine ook behoorlijk grote levels renderen, waarbij de details duidelijker worden naarmate je dichterbij komt. Qua schaalbaarheid zit het wel goed met die engine dus.
Nice! met de FB2 engine. Dat kan een hele mooi game worden!
Het is wel een erg flexibele engine zeg. BF3 maakte als eerste gebruik van de FB2 engine. Vervolgens NFS run wat een racegame is. En nu Generals 2 wat waarschijnlijk een RTS zal zijn.

Ik heb zelf veel plezier gehad met Generals 1 dus ik ben wel benieuwd naar deze game.
een engine kan je alles op maken FB engine kan ook prima een MMORPG mee gamaakt worden gaat em om het spel dat er omheen geprogrameert word, net als 2/3e van de grapphics te maken heben met de maker van het model en de textures enige wat de engine doet is dit renderen
Ik mag hopen dat hij wordt zoals Generals 1 (alhoewel de uitbreiding Zero Hour eigenlijk de hoofdbrok fun was in mijn ogen). Deze game heb ik uren/dagen gespeeld en doe ik nog steeds. Perfect voor een partijtje warfare tegen vrienden. De latere versies hebben mij altijd koud gelaten, ik hield wel van de 'realistische' opzet van Generals. Er zijn tegenwoordig genoeg games met superfuturistische wapens en b*llsh*it en dat zegt mij echt niets. Hopelijk wordt dit terug oldschool oorlog :p
Zijn in ieder geval de "geruchten" dat het een FPS shooter zou worden van de tafel.
Mag van mij ook wel. Renegade is nooit goed ontvangen, maar ik heb het toch regelmatig gespeeld.
Ziet er nice uit! Maar word het een zwaar spel? (hardware)
Maar ik kan niet wachten! Kom maar op =)
Als de trailer enige mate van gameplay laat zien, dan wordt dit de allermooiste RTS ooit gemaakt. Damn ben blij dat ontwikkelaars binnen EA de frostbite-engine mogen gebruiken. Hopelijk bouwen ze destruction in het spel in.

En ONLY FOR PC! Yeah }>

Edit: " Players are going to command massive armies on a battleground that is fully destructible." _/-\o_

Dit gecombineerd met de manier van storytelling van Bioware moet wel een mooi campagne geven.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 11 december 2011 11:28]

Dat houdt ons Macgebruikers niet tegen, hoor :) Wil ik Bootcamp wel tegenaan gooien - ziet er veelbelovend uit!
Waarschijnlijk bedoelt Relief2009 vooral op dat de XBOX'360 & PS3 users dit spel niet kunnen spelen. En sowieso zal hij altijd beter op een Windows werken dan op een MAC!

OnTopic:
Wat ziet deze trailer er vet uit, heel kort, maar heel krachtig!
En een aparte fractie zeg; de EU.. Doet USA voor de eerste keer niet mee?
Een mac is ook een PC (Personal Computer).
Hij bedoeld dat het niet voor consoles is.
jou mac is nog steeds een PC. hoe stoer het ook klinkt om mac gebruiker te zijn, je blijf gewoon een pc gebruiker. mag hopen dat je inziet dat zijn only for pc bedoeld was tegen de console gebruikers!
In deze context is een mac gewoon een pc, die term staat niet gelijk aan windows ook al suggereert apple dat wel in haar reclames.
Relief2009 zal waarschijnlijk vooral blij zijn dat hij niet voor consoles komt want dan loop je weer het risico dat de pc versie een snelle port wordt.
In elke context is een mac gewoon maar een pc... Alles macs zijn pc's maar niet alle pc's zijn mac's
Eerst zien, dan geloven. Het is niet de eerste keer dat EA een mooi filmpje laat zien en vervolgens een gedrocht uitbrengt (zoals command and conquer 4, wat een baggerspel was dat).

Ik hoop echt dat ze hier iets moois van maken. Generals was toch wel een van mijn favoriete RTS games ooit. Starcraft 2 vind ik ook mooi maar zit minder tactiek in. Het mooie van generals is dat je zelfs met 3 eenheden een leger kunt uitschakelen van 100 man als je het slim speelt. Starcraft 2 is gewoon domweg kijken wat je vijand doet en dat counteren. Zo werktte generals niet.
Dit ziet er al goed uit! Kan nog niet echt geloven dat dit al in-game is!! Veelbelovend is het al wel met die frostbite2 engine.

Ik heb echt veel C&C gespeeld maar "generals" was toch echt 1 van de betere C&C titels.

En met smart wacht ik tot volgend jaar. :D

*Edit: en dan het jaar erop :*)

[Reactie gewijzigd door Cygnitr0n op 11 december 2011 11:23]

Met de FB2 had ik wel zoiets verwacht. Ik denk dat ze net als Dice met BF2, grensverleggend willen zijn qua graphics, en dat als verkoopargument gebruiken.

Ik hoor immers ook van genoeg mensen dat ze voor BF3 kiezen tov MW3 door deze mooie graphics.
1 2 3 ... 7