Hoofdcategorieën
Device Settings

Android Market bereikt 10 miljard downloads

Door Bauke Schievink, dinsdag 6 december 2011 18:08, views: 21.220

Gebruikers hebben in de Android Market in totaal 10 miljard keer een applicatie gedownload. Vanwege de mijlpaal heeft Google aangekondigd dat het tien betaalde applicaties tijdelijk voor een sterk gereduceerde prijs zal aanbieden.

Google bereikt het aantal van 10 miljard downloads bijna een jaar later dan Apple, die aan het begin van dit jaar al dit plafond doorbrak. Wegens het bereiken van 10 miljard downloads biedt Google tien dagen lang tien applicaties waar normaal voor betaald moet worden bijna gratis aan. De apps worden verkocht voor 10 cent, waarbij onder andere populaire apps zoals Soundhound, Asphalt en Minecraft worden aangeboden. 

Ook wanneer op aantal in de winkel aanwezig applicaties wordt vergeleken loopt de Android Market achter bij Apple: de downloadwinkel bevat ongeveer 370.000 apps, terwijl het aantal in Apples App Store ongeveer 550.000 bedraagt. Er zouden inmiddels al meer dan een half miljoen Android-applicaties zijn gemaakt, maar zijn deze niet allemaal meer te downloaden.

Google begon onlangs met het aanbieden van muziek in de Android Market. Ook is het mogelijk om video's te huren, maar beide diensten worden alleen nog in de Verenigde Staten aangeboden.

Volgende 19:19 Onderzoek: 3dtv leidt niet tot meer epilepsieaanvallen
Vorige 17:42 Programmaraden: minister zet kijker buitenspel
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  »

Gefeliciteerd, Google!

Als er Paypal ondersteuning was had ik zeker al een heel aantal Apps gekocht! Dus ik moet (helaas) nog Applanet gebruiken...

Heb even gekeken op applanet en gelijk kwam ik tegen:

"Access Paid Apps for FREE!"

Hoe kan een dergelijke site nu door jouw de applicaties betalen, of OOO wacht even, dat zijn gestolen applicaties en kan je waarschijnlijk meestelen en gebruiken zonder te betalen. Sorry hoor, maar als je geen betaal methode hebt die een winkel heeft, moet je natuurlijk niet gelijk gaan jatten. Dan wacht je dat af totdat jet het wel kunt betalen en betaal mogelijkheden hebt.

GetJar biedt wel apps gratis aan. En ja, gewoon legaal.

offtopic: Gaan we nou serieus weer de piracy/anti-piracy discussie voeren? 1 ding: Ik zou het echt niet erg vinden als jij mijn auto gratis kon clonen en gebruiken .. ik heb dan namelijk wel nogsteeds mijn auto. Downloaden =/= stelen.

Laten we die discussie inderdaad maar niet opstarten, maar vooral vanwege het zwakke argument van jou...

Nu wel twee apps gekocht, little great war is best leuk, minecraft moet i ik denk ik even aan wennen..

Leef jij van de inkomsten van je auto?

Daar gaat zijn punt niet om. Het gaat erom dat downloaden (ook illegaal downloaden) niet hetzelfde is als stelen, omdat je niks wegneemt.

Diefstal is een strafrechtelijk delict dat bestaat uit het op onrechtmatige wijze eigenhandig in bezit nemen van andermans eigendom.

Het product (apps) is natuurlijk eigendom v.d. developer. Jij krijgt daar op ontrechtmatige wijze toegang tot, dus het is zeker wel diefstal.

Ik hoop dat er hier meer tweakers zijn die ook gratis werken. Je kan me dan altijd een DM sturen, ik heb nog wel wat klusjes voor mensen die gratis werken!

Hiermee gaan veel Tweakers de fout in, art. 310 WSr. vereist namelijk een fysieke handeling, namelijk het wegnemen van enig fysiek goed. Zonder die handeling is er niets weggenomen. Ergo, software of muziek/films kunnen dus via downloads nooit als gestolen aangemerkt worden. Je zult dus echt de fysieke drager van de media, dat geheel of ten dele aan een ander toebehoord, moeten wegnemen (enig goed) met het oogmerk het je wederrechtelijk toe te eigenen als je het als diefstal wilt aanmerken.

Als je een bank hackt en je hebt miljoenen weg gesluisd dan heb je dus geen diefstal gepleegd?

EDIT: dit is een reactie op regmaster

[Reactie gewijzigd door cellcote op woensdag 7 december 2011 21:28]


Je ontneemt een ontwikkelaar de kans om te leven. Is dat minder erg?

dat doet de uploader

Wacht maar tot dat mensen boetes gaan rijden met jouw gecloonde auto en dus kenteken! dan zou je het wel erg vinden :9

in dat geval onstaat er aantoonbare schade, dat is niet het geval bij downloads

Wel eens gehoord van accessibility? Je mag verwachten van een grote organisatie als Google dat zij zich vestigen op het behalen van zo veel mogelijk downloads. En het daarbij WEL zo veel mogelijk toegankelijk gemaakt moet worden.

Maar dat praat niet de diefstal goed. Als ik naar de Albert Heijn ga en vraag of ik kan betalen met creditcard en het antwoord is nee, neem ik toch vervolgens ook niet m'n kar met boodschappen mee?

Als je een bestandje download, heb je alleen een kopie. Als je een zak chips bij de AH haalt. Is de chips niet meer in het vak. Dat is het verschil.

Wat hierboven bedoeld wordt is dat je als het ware je winkelwagen kopieert, niet meeneemt.

En als een (over)groot deel van de mensen dat boodschappen doet bij Albert Heijn boodschappen gaat kopiëren loopt AH een hoop inkomsten mis en zal het wellicht filialen moeten gaan sluiten en mensen ontslaan.

Daarom kan ik er niet bij waarom zoveel mensen het illegaal downloaden van games goed proberen te praten want je ondermijnd gewoon de industrie waar jij je entertainment vandaan haalt. Het is misschien wettelijk gezien niet gelijk aan stelen, maar je profiteert wél van het harde werk van een hoop mensen zonder dat ze daar een compensatie voor terug krijgen.

Nee, niet iedere gedownloadde kopie is per definitie een 'lost sale', dat weet ik. En ik zou graag zien dat ieder spel een demo beschikbaar zou hebben, maar laten we onszelf niet voor de gek houden. De meerderheid download om te houden, niet om te proberen. Als jij plezier beleefd aan een spel waar je vervolgens niet voor betaald, dan ben je eigenlijk gewoon net zo moreel verwerpelijk bezig als een winkeldief. Alleen heeft de winkeldief tenminste nog de ballen om echt iets fysieks te stelen met alle mogelijke gevolgen van dien, terwijl Piet Piraat er in de meeste gevallen ongeschonden mee weg komt.

niet bedoeld als aanval op ShakerNL

[Reactie gewijzigd door Forsakeneyes op woensdag 7 december 2011 00:29]


Nee, niet iedere gedownloadde kopie is per definitie een 'lost sale', dat weet ik. En ik zou graag zien dat ieder spel een demo beschikbaar zou hebben, maar laten we onszelf niet voor de gek houden. De meerderheid download om te houden, niet om te proberen. Als jij plezier beleefd aan een spel waar je vervolgens niet voor betaald, dan ben je eigenlijk gewoon net zo moreel verwerpelijk bezig als een winkeldief. Alleen heeft de winkeldief tenminste nog de ballen om echt iets fysieks te stelen met alle mogelijke gevolgen van dien, terwijl Piet Piraat er in de meeste gevallen ongeschonden mee weg komt.
Toch, meer exposure lijkt ook tot meer verkopen te leiden, aangezien je een euro maar 1x kunt uitgeven is het dus vreemd dat dat gebeurd, volgens jou redenatie zou er dus ook een aantoonbare correlatie moeten zijn tussen downloaden en weinig kopen.

Opzich maakt het niet uit of iemand download om te houden, er is immers geen reden om aan te nemen dat dat tot inkomstenderving leid, moreel gezien is het ook geen probleem omdat we ervoor betalen via de heffingen op media, heffingen die WEL aantoonbaar schade veroorzaken voor gebruikers van die media: wie is hier nu de piraat?

[Reactie gewijzigd door blouweKip op woensdag 7 december 2011 12:42]


De piraat is nog steeds diegene die ervoor kiest om gratis te profiteren van een creatie waarvoor onder normale omstandigheden betaald dient te worden. Heffingsinstanties zijn verre van perfect maar dat doet er niet toe. Het ene 'kwaad' praat het andere niet goed.

Luister, het is erg simpel. Als er geen mogelijkheid tot piraterij zou zijn, zouden er net zo goed meer games verkocht worden. Alleen al het feit dat mensen een bepaald spel downloaden is daar een indicatie voor, namelijk dat ze op een bepaalde manier toch interesse in het spel hebben. Misschien dat ze het spel nooit zouden kopen voor de volledige prijs, maar wellicht wel als deze tijdens een sale voor een paar euro in de (virtuele) schappen zou liggen. 50-70 euro per spel is gewoon een hoop geld, maar niemand die je verplicht om een spel voor dit bedrag daadwerkelijk te kopen.
Maar mensen zijn hebberig, gierig en willen alles nu meteen voor zo weinig mogelijk. Dat is menselijk, maar ik vind het toch wel een triest dat je zelfs Indie-games van een paar euro op torrent-sites kan vinden.

De heffingen die je betaald zijn op blanco media, waar je harde schijf en internetverbinding, al niet onder vallen. Dit is dus grotendeels een drogreden want voor elk spel dat je download betaal je dus helemaal niks aan heffingen, tenzij je besluit om deze op een CD of DVD te branden.
Ja, deze heffingsconstructies zijn achterhaald en lijken hun doel voorbij te schieten, maar die heffing is helemaal niet bedoeld als vrijbrief om voor honderden euro's aan materiaal binnen te hengelen. Dat, en het staat nooit en te nimmer in verhouding tot de verkoopprijs die voor het spel zelf betaald dient te worden.
Op deze manier verschuif je nog steeds verreweg het grootste deel van de lasten naar de betalende consument. Zij betalen gezamelijk de productiekosten van het spel terug terwijl jij helemaal niets of misschien indirect wat eurocentjes bijdraagt, dat wordt ook wel Freeloading genoemd. Bij games betaal je overigens het meeste geld voor de licentie om het te spel te mogen spelen, dit staat volledig los van de Thuiskopie-heffing.

Het is in Nederland ook gewoon verboden om software onrechtmatig te kopiëren voor privé-gebruik. Het maken van een kopie door middel van download valt hier ook gewoon onder.

Op het meer exposure=meer verkoop argument heb ik niet zoveel in te brengen. Deze cijfers zijn net zo moeilijk hard te maken als cijfers over de economische schade door piraterij. Daarom zijn het ook potentiële 'lost sales'. Er zullen altijd mensen zijn die gewoon hun spellen 'braaf' kopen en naarmate gaming steeds populairder wordt zullen dit ook steeds meer mensen zijn. Maar tevens is het niet ondenkbaar dat de hoeveelheid mensen die spellen illegaal verkrijgt ook steeds meer zal stijgen, en wellicht veel harder.
Natuurlijk, als 3 miljoen mensen hetzelfde spel downloaden heb je wel mooi 3 miljoen fans die bekend zijn met je franchise, maar dat geeft geen enkele garantie dat ze zich zullen ontpoppen tot betalende klanten. Mond-op-mond reclame is krachtig, maar zou net zo goed kunnen leiden tot nog meer piraterij van dat spel. Iemand die een spel gedownload heeft en er enthousiast zijn/haar vrienden over verteld kan ze net zo goed vertellen hoe ze er illegaal aan kunnen komen. Moeilijk te zeggen dus.

[Reactie gewijzigd door Forsakeneyes op woensdag 7 december 2011 22:55]


Nee vind ik niet. Zij bieden alleen credit card als betalingsmogelijkheid aan. Er zijn nog ontzetten veel mensen die geen credit card hebben. Als je een Android toestel koopt weet je dat er een Market is en verwacht je dus hieruit ook apps te kunnen kopen.

@oBat: Erg jammer inderdaad, ik heb ook nog eens een bug als ik wil bestellen dat ik niet voorbij de stap van 2e keer aanmelden kom.

Dat is dan ook meteen het nadeel aan Android. Ik heb een Transformer, supervet apparaat, maar ik heb nauwelijks apps.

Ik dacht ik koop ook even wat apps en volgde dus die insturcties en ook ik kwam maar niet verder. Echter had ik nog geen creditcard gelinkt aan m'n Google account (ik dacht dat kun je dan vast wel doen na het inloggen). Dit werkte niet dus heb ik dit hierna geprobeerd door naar wallet.google.com te gaan en nadat ik daar een cc had gelinkt aan m'n account kon ik wel verder met het inloggen en het kopen van apps :) Dus als je nog niet gelinkt hebt, moet je dit eerst even doen.


Traditiegetrouw krijgen fipo's een score naargelang hoe ontopic zijn. Als er nog geen reacties gepost zijn beginnen sommige mensen juist snel offtopic comments te posten om toch maar eerst te zijn. Daarom krijgen ze -1, niet omdat het een fipo is. Jouw comment is -1 omdat ze ongewenst is, punt uit.

/Gezeur, ontopic: Leuk van google dat ze toch dicht bij apple aanhinken. Dat bewijst dat Android toch wel degelijk heel wat potentieel heeft als mobiel OS (niet dat we er tegenwoordig nog aan twijfelen :+). Waar ze volgens mij geen rekening mee gehouden hebben, is de hoeveelheid illegaal verkregen downloads. Reken je die mee zit google toch wel boven apple, aangezien androidgebuikers meestal wat meer van computers en dergelijke afweten dan iOS-gebruikers.

Bovendien kun je op een Android apparaat standaard al gedownloade apps installeren en gebruiken. Bij Apple apparaten moet je hiervoor eerst het apparaat jailbreaken, omdat Apple standaard niet toestaat dat een app van een andere bron komt dan de App Store :)

tja waardeloze argumentatie. Maar paypal schijnt binnekort een optie te worden.

Ik heb iig alvast 4 apps gekocht en ik ben benieuwd welke apps er de komende dagen nog beschikbaar komen. Ik ben al 2 jaar android gebruiker en in die tijd maar 1 app gekocht (titanium backup) omdat ik over het algemeen geen 2-3$ over heb voor iets wat ik 10min gebruik en waar over het algemeen een gratis alternatief voor is. Maar voor die 10 cent per app koop ik er nog wel een paar als er nog wat goede apps langs komen. _/-\o_

Ik denk dat ze ook enkele miljoenen apps gaan verkopen komende 10 dagen.

hmm interessant, en die gratis apps zijn ook niet niks!

good job!

mooie actie, die goedkopere apps, alleen wel jammer dat ik ze niet van beltegoed kan kopen..

Vind ik op zich een leuke actie, maar waarom 10 cent in plaats van gratis? zoveel verschil maakt dat niet

Dat spoort mensen aan die nog geen betaalmethode geregistreerd hebben, dat wel te doen.

Wat mij betreft sowieso een must-have. Zonder enkele betaalde apps haal je bij lange na niet uit je smartphone wat er uit te halen valt.

[Reactie gewijzigd door Xeanor op dinsdag 6 december 2011 18:13]


Welke betaalde (android) apps zijn dat een must have.

Standaard Gmail werkt perfect

Internet werkt ruim voldoende met de default browser.

Google navigatie is (in Nederland met iNet) een goed navigatie systeem.

Wattsapp (gratis op android) is iets wat de meeste hebben voor berichtjes.

Wat wil je nog meer dan?

Ik vind de volgende betaalde apps toch wel erg handig:
- Wolfram Alpha
- Swiftkey keyboard
- Beautiful widgets

en voor de rest nog een behoorlijk aantal leuke spelletjes.

Wattsapp (gratis op android) is iets wat de meeste hebben voor berichtjes.
http://www.whatsapp.com/android/
Please download the latest version of WhatsApp Messenger and enjoy our service free for 1 year! During, or after free trial period you can purchase service for $1.99 USD/year.
Om ook nog even een on-topic dingetje toe te voegen, zijn er meer mensen die Asphalt 6: Adrenaline HD op een Google Nexus S draaien? Hoe loopt dat?

[Reactie gewijzigd door E-B op dinsdag 6 december 2011 19:35]


Dat staat er al een eeuwigheid. Heb inmiddels meer dan anderhalf jaar Android en nog steeds niks betaald, momenteel loopt m'n licentie tot augustus 2012. Tussentijds is deze dus al een aantal keer verlengd.

Ik kan bv. ProPlayer, iSyncr en iTunes Remote wel aanraden, werk zelfs beter dan de iTunes remote die standaard op de iPhone zit :D

De combinatie van alle3 voor ong. 5¤ deed voor mij de enige meerwaarde om een iOS te hebben teniet. Omdat ik eigenlijk best tevreden ben van de mediabib van iTunes.
Proplayer heeft betere geluidskwaliteit dan iPod, iSyncr synct alle toestellen en niet allen iDevices en iTunes remote is te besturen vanaf een widget en is dus makkelijker dan de originele remote.

Haha Poops... Behoorlijk fail, be-hoor-lijk fail...

[Reactie gewijzigd door 108886 op dinsdag 6 december 2011 20:32]


Voor mij persoonlijk zijn dat de volgende apps:

- tapatalk
- soundhound
- titanium backup
- sygic navigatie
- beautiful widgets

Zijn natuurlijk ook wel alternatieven, maar ik heb ze al dusja. Must-have is een groot woord, je MOET het niet hebben, maar ik wil niet meer zonder.

't is het idee... Op zich wel een toffe actie!

Laten we zeggen dat 10.000 man je applicatie download.. toch weer ¤1000 ;)

toch weer ¤1000
Waarschijnlijk 70% daarvan, dus 700 euro....

70%, dat is de apple store ;)

Nee 10 miljard downloads zijn er nu. Dus ruim een miljard euro, is toch wat andere koek (1000x zoveel geld).

O ja, want 1000 x 1000 = 1 miljard... right. Waar ik vandaan kom is dat 1 miljoen.

Maar daar ging het ook helemaal niet om. Het gaat om die aanbieding, we kunnen er veilig vanuit gaan dat die niet 10 miljard keer gedownload gaat worden.

Hoeveel van die 10 miljard apps die er zijn gedownload zijn er betaald?

Zeker niet allemaal en waarschijnlijk nog niet eens een kwart..

Als een paar duizend mensen die app kopen omdat ie nu veel goedkoper is, is het toch weer een paar duizend euro erbij.

misschien zodat mensen die normaal niks kopen omdat het teveel gedoe is met creditcard enzo het nu wel overwegen. en als dat eenmaal is ingesteld kopen ze misschien vaker iets

10 cent niet niks? Stel elk programma wordt hierdoor een paar miljoen keer gedownload... Tel uit de winst.

Geen verschil?

Geef da geld dan maar aan mij als je een app aan 10 cent gaat aanbieden op de market. 10 cent x 1.000.000 downloads.... tel maar uit ;-)

Maar voor goolge thumbs-up _/-\o_

Natuurlijk zou je het bijna als een symbolische prijs kunnen zien, maar vergeet niet dat dit soort acties vaak leiden tot een explosieve groei in de verkoop, waardoor er toch nog duizenden, zoniet honderdduizenden keren 10 cent over de toonbank gaat.

Dat ze achterlopen is niet vreemd wanneer je pas later op de markt komt. Men kan beter een vergelijking maken in welke periode de mijlpalen behaald werden.

Ook dat is weer niet te vergelijken, omdat de smartphone markt enorm is gegroeid en daarmee de downloads en gemaakte apps. De groei cijfers zijn nog steeds nagenoeg gelijk, ook al haalt Google het wel langzaam in.

Dan lopen ze zelfs zwaar achter. Vergeet niet dat de iPhone een instant succes was en het lang geduurd heeft voor Android van de grond kwam.

Dat heeft maar geduurd tot er degelijke toestellen verschenen met Android. En nu is ongeveer het enige waar Android nog kleiner in is, het aantal applicaties. Maar bij die 180.000 zullen wel niet de belangrijkste apps zitten.

er zit maar een jaar verschil tussen deze mijlpaal op iOS en android, maw: android groeit dus sneller, iphone was ook geen instant succes overigens ;)

Eigenlijk kan me dat 'achter lopen' helemaal niet eens boeien.

Of ik nou een store heb met 40 kompas apps of eentje met 30, het zijn er op beide minstens 25 teveel.

Het grote nadeel van android market blijft toch wel de betaalmethoden. Ik wil best meer apps kopen maar ik heb geen creditcard (en ga deze ook niet speciaal aanschaffen voor een paar apps).
Zonder creditcard kan je gewoon simpelweg niets kopen op de market, als google nu even paypal of ideal toevoegde zouden ze aan mij al meer verdienen.

Daar heb je sites als 3vcash voor, waar je een prepaid CC via paypal of ideal kunt kopen :)

Erg leuke actie, zo gaat het aantal downloads nog sneller omhoog ;)

MyWireCard is cheaper. Is altijd 1euro fees en elk bedrag wat je wilt. Dus ook kleiner dan 20eu. Enige verschil is dat je moet overmaken naar Duitsland en dus even een paar dagen moet wachten voordat het erop staat (weet niet hoe lang de huidige apps in de aanbieding blijven).

neteller werkt ook prima. prepaid credit card, je kan ook een fysieke kaart bestellen (die dus ook weer prepaid is)
ideaal!

maar, eens, als de android market nou eens paypal of i-deal ondersteunde ... zou ze veel geld opleveren.

Voor de Nederlanders zou iDeal echt een uitkomst zijn. Werkt hartstikke goed en simpel voor de gewone consument.

Helaas heeft dat kleine groepje Nederlanders geen prioriteit.... Alleen daarom al hoop ik dat we ooit een Europese iDeal krijgen, dan zijn we in eens wel belangrijk en zit die ondersteuning bij de launch al goed

Daar stem ik voor!! O+

Dit is helemaal niet handig want als ik onderweg een App wil kopen dan moet ik die ABN calculator bij de hand hebben... allemaal omslachtig

ideal is onhandig vergeleken met een CC, idem voor paypal, je cc is ook nog een verzekerd (niet het geval bij paypal en ideal)

een CC is gewoon een handig betaalmiddel, al kan ik me best voorstellen dat google wat exttra verkopen kan krijgen als betalingen vanuit de belbundel mogelijk maken: en dan met name jongeren die geen cc hebben.

[Reactie gewijzigd door blouweKip op woensdag 7 december 2011 12:48]


Het is nog makkelijker om die apps gratis te downloaden dan eerst zo'n prepaid-creditcard aan te vragen, geld erop te zetten enz.

Makkelijker + goedkoper..

Waarom zo moeilijk doen. Ze mogen het van mij (mits ik expleciet toestemming geef) gewoon bij me tel abbo op gooien :)

Offtopic:
Het is tegenwoordig heel makkelijk om online of in bepaalde winkels een prepaid creditcard te kopen met een vast bedrag.
Na een activatie online krijg je dan gewoon bijv. de Visa creditcard gegevens die je kunt gebruiken bij online aankopen.
Er zitten kleine extra kosten op (een euro extra op de 20 euro) en het tegoed moet je wel goed opmaken, maar verder is het een ideale methode. Je loopt veel minder risico wanneer de credit-card gegevens uitlekken (alleen het resterende saldo zou je kunnen verliezen) Het kost ook geen jaarlijks bedrag.
Zo'n prepaid credit-card is makkelijk te betalen met contant geld, via iDeal of via Paypal.

Het grote nadeel van android market blijft toch wel de betaalmethoden. Ik wil best meer apps kopen maar ik heb geen creditcard (en ga deze ook niet speciaal aanschaffen voor een paar apps).
Zonder creditcard kan je gewoon simpelweg niets kopen op de market, als google nu even paypal of ideal toevoegde zouden ze aan mij al meer verdienen.
Denk je echt dat Google onder de indruk is van die paar Nederlanders die geen CC willen? We zijn ongeveer het enige land in de wereld waar ze daar moeilijk over doen. En dan nog niet eeens iedereen. Ik gebruik de mijne al zeker 15-20 jaar. Voor die paar mensen die hem niet gebruiken gaan ze echt geen aparte betaalmethode inrichten. Dat is duurder dan die paar downloads missen

Ik reis de hele wereld over en zelfs in landen als Laos en Cambodia weten ze wat ze met mijn CC aan moeten. Maar je krijgt het bijna niemand uit gelegd wat een pinpas is. Oh ja, ze hebben er soms wel eens van gehoord: dat is een soort debet kaart he? Direct gevolgd door: In welk land gebruiken ze dat?

[Reactie gewijzigd door Ortep op dinsdag 6 december 2011 18:45]


Steek je pinpas dan gewoon even in een flappentap - zo lang er Maestro op staat krijg jij er (als het goed is) gewoon geld uit, en geld snappen ze allemaal; scheelt ze ook weer 2 tot 3% op de transactie van de creditboeren.

Verder zou het voor Google natuurlijk niet echt moeilijk zijn om zich bijv. tot Ogone of MultiSafePay of wat dan ook te wenden - die ondersteunen ook gewoon PayPal, iDeal, en andere lokale (in andere landen) varianten.

Zelf heb ik er geen probleem mee, ik heb gewoon een credit card, maar als er gewoon een grote groep mensen is die pas zou gaan kopen als ze betaalmethode X kunnen gebruiken, en het kost bijna geen snars om betaalmethode X toe te voegen, dan blijft het raar dat je dat niet doet.
( PayPal kan ik nog wel begrijpen - Google wou immers zelf met Checkout aan de gang; lukt nog steeds niet echt. )

Steek je pinpas dan gewoon even in een flappentap - zo lang er Maestro op staat krijg jij er (als het goed is) gewoon geld uit, en geld snappen ze allemaal; scheelt ze ook weer 2 tot 3% op de transactie van de creditboeren.
Dat weet ik wel, dat gaat prima, die automaat snapt het. Maar vegis je niet, zelfs in een land als Thailand kan je ongeveer 30% van de ATM's niet gebruiken met onze pinpassen, geen Maestro. En in Laos doen die van de Rabo het meestal niet en die van de ING weer bijna altijd wel.
Maar de mensen die daar wonen weten absoluut niet wat voor systeem ik dan gebruik. Met dat geld kan je prima een kop koffie betalen. Maar het wordt een stuk lastiger als je forse betalingen wilt doen. Hotel rekeningen, auto huur enz. In een land als Laos kan je maximaal 70 Euro uit een ATM halen. Tja...dan loop je echt tegen problemen aan hoor. Vooral omdat ze er niet al te veel hebben. Maar mijn CC hoef ik maar te laten zien in een hotel en de rekening is betaald.

Maar het aantal mensen dat weigert een CC te gebruiken is zeer beperkt en ze wonen bijna allemaal in Nederland. Dus waarom zouden ze moeilijk doen? Alleen al de vergaderingen die ze er over moeten hebebn voordat het doorgevoerd kan worden kosten al meer dan die paar mensen opleveren die nu niet willen betalen.

[Reactie gewijzigd door Ortep op dinsdag 6 december 2011 19:22]


Ja, maar goed - zo heb je ook in bepaalde gebieden / etablissementen dat ze wel Visa maar geen MasterCard accepteren, of andersom. Dat houd je toch :)

En er zijn genoeg anderen die geen CC wil hebben of in ieder geval niet voor dingen als de Android Market wil gebruiken, ook in bijv. de VS.

Dat ze er zelf duur over zouden moeten vergaderen hebben ze helemaal zelf in de hand :) Schijnbaar zijn ze al duur aan het vergaderen over het toevoegen van PayPal* - ook al van die credit card-weigeraars - dus of het nou zo erg is? ;)
* nieuws: Android Market krijgt vermoedelijk PayPal-ondersteuning

Misschien een beetje service?

Helemaal als je kijk (bekenden van mij dan) hoeveel mensen er nu gratis de betaalde apps downloaden. Welke student heeft er nou een creditcard? En hoeveel studenten hebben een smartphone? Juist, die gaan echt geen creditcard aanschaffen of moeilijk doen voor een prepaid-creditcard om apps te downloaden die ze makkelijker gratis kunnen downloaden.

Als ik gewoon met ideal kan betalen weet ik dat het veilig en makkelijk is, dan zou ik echt wel wat goede apps aanschaffen maar nu denk ik er niet eens aan.

Bij Google komt er misschien iets meer bij kijken. Maar elke Jan Lul met een webshop heeft tegenwoordig iDeal, waarom Google dan niet?

Omdat iDeal wereldberoemd is in heel Nederland. De rest van de wereld weet niet waar je het over hebt. Het is een lokaal initiatief dat ook nooit verder zal komen. De rest van de wereld gebruikt gewoon een CC.

Ja het is handig, in Nederland, maar absoluut onbruikbaar bv in Duitsland. Daar willen ze gewoon een CC

[Reactie gewijzigd door Ortep op woensdag 7 december 2011 00:27]


Met iDeal kan mijn WoW-abo anders gewoon betaald worden hoor.

Je kunt het ook omdraaien: iedere jan lul die wil betalen heeft zowat een creditcard, waarom is dat dan een issue in nederland?

Leuk dat ze voor hun tien miljardste download de prijzen tijdelijk verlagen, zolang ik een virtuele creditcard moet aanmaken om iets te kunnen kopen zitten er voor mij geen aankopen in.

Zo alles gekocht :). Leuke actie. Zeker minecraft ben ik blij mee :P. Meer betaalmethodes zou inderdaad wel fijn zijn. Nu kan je alleen nog maar je creditcard gebruiken als je die hebt, die google graag zonder te vragen voor je opslaat. Na mijn aankopen verwijder ik hem ook direct weer van mijn google checkout account. Mocht mijn telefoon ooit gestolen worden, kan mr. dief niet vrolijk apps gaan kopen.

dat is al een aanzienlijk aantal, jammer dat er nog zoveel brakke apps in de market te vinden zijn. Maar die zal je altijd vinden zeker?

congrats Google!

Dat is per app ongeveer 30.000 downloads.

Eigenlijk is dat dan weer heel weinig.

er zijn ook nog veel apps verwijderd in de market die men ook nog wel had gedownload.

Als het even betaalde app is die 30k downloads haalt dan is dat nog best netjes. Maar er zijn een aantal applicaties die miljoenen keren gedownload zijn. Dus de meeste applicaties zullen veel minder vaak gedownload zijn.
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 19:19 Onderzoek: 3dtv leidt niet tot meer epilepsieaanvallen
Vorige 17:42 Programmaraden: minister zet kijker buitenspel
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011