Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 112 reacties

Chandana Ekanayake, in dienst van ontwikkelaar Uber Entertainment, liep op een bijeenkomst voor gameontwikkelaars uit de regio rond Seattle een medewerker van Valve tegen het lijf die in een T-shirt van Half-Life 3 was gehuld.

Als bewijs van de ontmoeting plaatste Ekanayake een foto van het shirt op Twitter. Ekanayake, in dienst bij het van Monday Night Combat bekende Uber Entertainment, meldt verder niets over de ontmoeting, behalve dat hij toestemming gevraagd heeft voor het nemen van de foto. Het shirt kan opgevat worden als een eerste aanwijzing dat Half-Life 3 in ontwikkeling is bij Valve. De studio zelf heeft zich nog niet over een derde Half-Life uitgelaten.

Voorganger Half-Life 2 stamt uit 2004. Na het succes van de shooter beloofde Valve een reeks van drie uitbreidingen. Daarvan zijn Episode One in 2006 en Episode Two in 2007 al op de markt gebracht, maar Episode Three nog steeds niet. Valve-directeur Gabe Newell reageerde in september op de vraag van een fan met een gedicht waarin hij zei dat 'Episode 3 ships in'. Of Episode Three en Half-Life 3 ook echt in ontwikkeling zijn, is echter nog steeds onduidelijk.

Logo Half-Life 3 op Valve t-shirt

Reacties (112)

Reactiefilter:-11120111+160+27+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Lijkt me echt een geniale practical joke. Even langs de lokale copyshop een HL3 shirtje laten maken en hoppa, de internet rumor machine staat aan.
Zet vervolgens op de achterkant van het shirt een random datum en iedereen gaat helemaal los :P
Ja, dat was ook m'n eerste gedacht. Na al die jaren en een hoop misleidende nieuwsberichten word ik niet meteen warm van deze foto. Dit kan iedereen gemaakt hebben.
Stiekem hoop ik natuurlijk om op korte termijn ongelijk te krijgen :)
dit is ook relevant, ben niet 100% zeker van de echtheid (reken erop dat het een nepper is, kan het alleen maar meevallen)

http://i240.photobucket.c...f144/derFeef/af0daff3.jpg

[Reactie gewijzigd door olivierh op 6 december 2011 12:11]

ZWAAR OFFTOPIC:

EINDELIJK YES!!!

Sorry jongens.. Maar ik heb Half Life vanaf 1 gespeeld en ze zijn allemaal zo goed gemaakt!

ps. Iedereen werd gewoon helemaal wous toen deze screens uitkwamen:

http://www.halflife3sourc...mor-screen-shot-sewer.jpg

[Reactie gewijzigd door DavidWebb op 5 december 2011 14:23]

LOL, jouw plaatje komt uit een japans riool systeem :

http://www.archdaily.com/...ewer-system-sitama-japan/

gewoon even met TinEye zoeken en je vind genoeg artikelen hierover. Laat je dus niet gek maken :)

[update: typo: tineye ipv tinyeye]

[Reactie gewijzigd door Marcelloz op 6 december 2011 16:38]

Dat is wel diep triest zeg! Wordt je als HL fan weer lekker gemaakt met een dode mus door één of andere onverlaat :(
toch jammer dat spellen er nog niet zo bruut uitzien.. nog een paar jaartjes geduld :P
Eh, ja zoals het hier in het nieuwsbericht staat klinkt het allemaal mooi en hoopvol.

Echter las ik twee weken geleden al plannen op memebase om via Twitter & Facebook te gaan trollen met T-shirts met nieuwe titels erop. Er kon volgens mij gestemd worden op wat goede titels waren voor deze grap.

De print van dit t-shirt is slecht genoeg (kreukelig en indentiek aan HL2) om een gevolg van die troll-actie te zijn.
op de meeting voor GAMEONTWIKKELAARS liep een medewerker van VALVE rond met deze Tshirt...
@ alle reacties hieronder...
Neen, maar ik neem dit nieuwsbericht wel net iets hoger aan, dan iets wat iemand zegt over memebase :p. Ik heb trouwens nergens gezegd dat ik dit als absolute waarheid beschouw. Maar toch bedankt om ff tussen mijn regels door te lezen, en een conclusie te trekken uit zowat het niets.

Ik veronderstel ook dat mr Chandana Ekanayake het wel juist gepost zal hebben op zijn twitter account. Ik zie een concurrerend bedrijf niet snel reclame maken voor valve :-). Noch veronderstel ik dat hij zin heeft om zijn naam te besmeuren.

Laten we stellen dat de kans heel groot is dat HL3 er komt... er valt nu eenmaal geld te rapen ;-)

[Reactie gewijzigd door white modder op 5 december 2011 16:47]

En waarom kan die medewerker van VALVE niet gewoon een lolnerd van een ander bedrijf, of een binnengeslopen knul zijn?

Zeg niet dat het zo is, maar de manier waarop je dit nieuwsbericht als de absolute waarheid aanziet is enigszins eng.
Dus? Ik kan zo een shirt bij elke drukker laten drukken hoor, al wil ik er eentje van gta7 hebben, of battlefield 245. No problem
ach ik zeg het al jaren.. HL episode 3 is gewoon HL3.
de hints zijn er al langer, het was wachten op het goede nieuws.
ik ben benieuwd, zou het source zijn of een vlledig nieuwe engine (al is de nieuwe CS alsnog gebouwd op source)

en hoe gaat het verder met het plot.
spannende tijden... al zal het vast nog wel een paar jaartjes duren voordat de game er eindelijk is.
ze moeten wel een nieuwe engine doen, source is inmiddels al een aantal jaartjes ouden gezien de nieuwe ontwikkelingen bij andere engines, kunnen ze niet achter blijven
Dat zegt helemaal niks, de Source engine is nog steeds een mooie engine, de omgevingen en speelbare personages zien er realistischer uit dan veel engines die alles of te schoon of te plastic achtig houden. Ook zijn de physics in Source erg goed.
Dat komt omdat de Source Engine sinds 2004 al meerdere grote updates heeft gehad. Ipv af en toe een nieuwe engine te maken blijft Valve Source gewoon iteratief door verbeteren totdat er echt nieuwe technieken zijn die niet zomaar zijn in te bouwen :). Ik durf te wedden dat als HL3 voor 2014 uit komt het 'gewoon' Source zou zijn.

[Reactie gewijzigd door roy-t op 5 december 2011 15:00]

Toen Half Life 2 uitkwam bevatte het al hele goede gezichtsanimaties. Dit is niet later bijgevoegd. Ik vind dat nog geen enkel spel, buiten LA noire misschien, dit heeft geëvenaard. Wat eigenlijk best schandalig is als je bedenkt dat dit 8 jaar geleden al kon. Met die updates zijn alleen de textures en lightning/shaders wat geupdate.
Dat heeft ook niet zozeer met de engine te maken maar eerder met de bekwaamheid van de animatoren en hoeveel tijd deze er voor krijgen.
Motioncapture voor gezichtsanimaties zoals dat bij veel films tegenwoordig gebeurd zou een hele verbetering zijn, maar dat gebeurd nog te weinig. Heavy Rain deed dit wel bijvoorbeeld en da verschil met handgeanimeerde emoties zie je echt wel.
voor cartoony expressies kan handmatig animeren wel maar voor realisme zie je te snel dat het nep is.
Dat heeft ook niet zozeer met de engine te maken maar eerder met de bekwaamheid van de animatoren en hoeveel tijd deze er voor krijgen.
Motioncapture voor gezichtsanimaties zoals dat bij veel films tegenwoordig gebeurd zou een hele verbetering zijn, maar dat gebeurd nog te weinig. Heavy Rain deed dit wel bijvoorbeeld en da verschil met handgeanimeerde emoties zie je echt wel.
voor cartoony expressies kan handmatig animeren wel maar voor realisme zie je te snel dat het nep is.
Jup, alleen gebruikt de Source Engine softwarematige lipsyncing :) De software in de Source Engine simuleert een gezicht, inclusief de spieren die bewegen als je praat.

Hier staat veel informatie

Trouwens, Valve geeft ook documenten vrij over hoe ze bepaalde technieken aanpakken, zoals dit.

[Reactie gewijzigd door Dylan93 op 5 december 2011 19:36]

Sorry maar de Source engine begint echt wel zijn ouderdom te vertonen.

Ik was verbaasd hoe lelijk Portal 2 wel niet was. En ik doel dus niet op de kale omgevingen, omdat ik perfect snap dat dit zo hoort.
De vegetatie in de game is echt lelijk te noemen. De belichting is ook niet echt 'wow' te noemen.
Daarnaast ook het feit dat iedereen de game perfect met hoge FPS kan draaien, toont ook dat de engine nauwelijks iets vergt van de huidige gamepc's.

Iedereen roept dat het schandalig is dat de CoD games nog met een oude engine gemaakt worden, maar de Source engine hoort ook in dat plaatje thuis!
Dat is omdat met de CoD games de performance gewoon slecht is in verhouding met de graphics. Kijk maar naar Black ops, die vergde met niet al te extreme graphics al het uiterste van de engine.

De Source engine weet veel beter gebruik te maken van de systeem resources, dat is een erg belangrijk verschil.

[Reactie gewijzigd door RedFighter op 5 december 2011 20:17]

Ik heb liever een grafisch iets mindere game of engine die een goede en gebelanceerde gameplay heeft en soepeltjes speelt zoals CSS, of portal 2 of L4D dan een game als CoD blackops waar ik een schandalige 60 euro voor betaald heb en de singleplayer niet eens uit kon spelen vanwege de bugs en waarvan de multiplayer gewoon bagger speelt.

[Reactie gewijzigd door ravenamp op 6 december 2011 13:04]

veel engines die alles of te schoon of te plastic achtig houden
Dat heeft weinig met de engine te maken.
Veel meer met texture gebruik

CG ziet er al snel "schoon" of "plastic" achtig uit omdat het er te perfect uitziet.
Het is typisch de taak van de CG artist om hier iets aan te doen.
Er zijn wel raytrace technieken om vuiligheid te simuleren, maar dit zijn uiteindelijk geen zaken die real time (in een engine) worden toegepast. Wel weer in de vorm van textures.
Zegt niets... Valve heeft ook voor Portal 2 een opgepoetste versie van hun eigen verouderde engine gebruikt... lang niet state-of-the-art... Maar zoals met de meeste Valve games: gameplay en verhaal boven graphics (zoals het hoort). Ik zie liever een oudere engine met verder dezelfde aandacht voor het spel ansich dan visa versa.
bij valve mag het dan volgens jou wel gameplay boven verhaal zijn (dit spreek ik ook niet tegen), maar wat mij vooral opviel aan zowel halflife 1 als 2, is dat ze behalve zeer mooie graphics het vooral voor elkaar krijgen om ook op verouderde systemen prachtige vloeiende graphics eruit te knallen.
naar mijn mening is dit dan ook het allersterkste punt van de source-engine
dit komt voornamelijk door dat de source engine gevoeliger is voor een goede cpu dan een gpu wat niet vaak voorkomt bij game engines.

ik weet dit dmv veel tweake in css config
Valve introduceerde toch altijd een verbeterde engine bij elke nieuwe release van Half-Life? Het zou mij niets verbazen als dat opnieuw gebeurd bij de release Half-Life 3 zelf.
De portal 2 Engine is ook de HL3 engine, misschien wat beter opgepoetst en iets zwaarder want laten we nu eerlijk zijn de engine haalt niet het maximum uit de systemen.
hoe kan jij nu al dingen weten over de HL 3 engine ? die game is nog niet eens aangekondigt of ook maar iets over bekent.
hoe kan jij nu al dingen weten over de HL 3 engine ? die game is nog niet eens aangekondigt of ook maar iets over bekent.
Een engine is wel wat anders dan een game hé... ;)
Nou en? Alsnog is het heel knap nu al te weten welke engine er in een game komt te zitten die nog niet eens is aangekondigd toch?
helemaal waar, de source engine voelt goed aan, zeker bij bijvoorbeeld portal
Helemaal mee eens.. Beter nog even een oudere opgepoetste engine waar zeker nog wel alles eruit gehaald kan worden en meer richten op de gameplay ect..
Het grote voordeel is wanneer je een verouderde, maar wel opgepoetste engine gebruikt, dat je deze engine al heel goed kent. Je kan dus op die manier meer op de maken van de game gaan storten dan op het ontwikkelen van een nieuwe engine.
Daar gaat het vaak fout. Ze ontwikkelen een nieuwe engine en dan blijkt er geen tijd meer te zijn voor het maken van de game waardoor ie maar wordt afgeraffeld.
Nou, ik denk dat we ons over een eventueel "afraffelen" niet druk hoeven te maken, gezien het behoorlijke gat wat er op dit moment bestaat tussen de laatste HL2 episode en een eventuele EP3 of volledig nieuwe HL. Dat heeft ze ruimschoots de tijd gegeven om én een nieuwe engine te schrijven, én een game te maken die alle aandacht heeft gekregen.
De tijd hèbben en 'm gebruiken, dat zijn 2 verschillende dingen. Afraffelen kan nog steeds.
Toch... Half Life heeft, als 'merk' een heel sterke naam. Er is dus een goede kans dat de game goed gaat verkopen. Valve kan dus wel een risicootje nemen en voldoende resources investeren om het in één keer goed te doen.

Ik ga 'm bij voorbaat al kopen/spelen. Zeker als íe inderdaad op mijn helaas al ietwat oudere hardware ook nog een beetje fatsoenlijk wil draaien. :9~
absoluut niet hiermee zou valve haar aanzienlijke reputatie in 1x verknallen,
en dat zou ze zoveel meer geld kosten dan de game fatsoenlijk afmaken dat dat geen keuze is. dat is kortetermijn denken en daar doen de echt grote bedrijven niet aan (blizzard valve)
ach ik zeg het al jaren.. HL episode 3 is gewoon HL3.
de hints zijn er al langer, het was wachten op het goede nieuws.
ik ben benieuwd, zou het source zijn of een vlledig nieuwe engine (al is de nieuwe CS alsnog gebouwd op source)

en hoe gaat het verder met het plot.
spannende tijden... al zal het vast nog wel een paar jaartjes duren voordat de game er eindelijk is.
Half life was meer promotie game voor de source engine van Valve, ik vermoed dat ze met nieuwe engine komen en vlak daarna half life 3 om te laten zien wat de engine allemaal kan. :)
Te laat de engine is er al (Portal 2), maar word wrs opgepoetst zodat ze nog meer uit de systemen kunnen halen.
Als Portal 2 op de nieuwe engine gemaakt is, dan valt die nieuwe engine behoorlijk tegen. Sterker nog, ik zie geen verschil met de oude.
Half life was meer promotie game voor de source engine van Valve,
Het is waar dat ze met HL2 lieten zien wat er met source mogelijk was.
maar om HL2 nou een promotie game te noemen gaat wat ver

Het spel is daar veel te goed voor
Ik vind het jammer dat het kwa nummering nogal door elkaar hebben gegooid..
Van mij part hadden de hl ep 3 gewoon nog op de oude engine mogen maken en HL4 weer met een nieuwe engine.. Zo krijg je een veel betere scheiding tussen die oude en nieuwe games.. nou is het meer zo van..

Er komen 5 episodes..

Halflife 2 t/m episode 2 in oude engine.. dan episode (eigenlijk al weer half-life 3) in een nieuwe engine.. Dan krijg je zometeen nog half-life 3 episode 4 en episode 5.. en dan weer een nieuwe half-life 6..

Het word mij een beetje onduidelijk zo..
Is niet zo heel moeilijk. Episode 1 en 2 kan je zien als 2.1 en 2.2. Episode 3 zou het dus 2.3 maken. 2.3 wordt nu (gelukkig) over geslagen voor HL3 (3.0).

Nieuwe Episodes zouden dan worden 3.1, 3.2 etc etc.
Dus jij weet iets wat wij nog niet weten, nou kom op met die bronnen. :9~
,
Ik snap niet dat jij omhoog word gemod, je beweerd iets over hl3 terwijl deze nog helemaal niet is aangekondigd.
Dude ze (de Valve developers) drukken al T-shirts met de naam van het spel er op! Hoe officieel moet het worden? :+
Waar haal je vandaan dat episode 3 wordt overgeslagen? In het artikel staat dat het nog onduidelijk is.
Dit verzin je zelf allemaal ter plekke, logisch dat het dan onduidelijk wordt.
Valve heeft zelf nog niks losgelaten over HL3, een nieuwe engine of episodes na episode 3.
Geen bericht dus, kan niet duidelijker.
Dat level komt uit een Left 4 Dead campaign, weet zo niet welke maar hij is 90% identiek.
Ik heb er meer dan 300 L4D speeluren opzitten, ik durf m'n hand er voor in het vuur te stekken dat dat GEEN level uit l4d is.
Bovendien is dit plaatje wel heel gedetailleerd. L4d/source is mooi, maar niet zo mooi.
Als de graphics eruit gaan zien zoals die screenshot dan moet ik een nieuwe rig kopen :D Maar dat is geen probleem. HL3 _/-\o_
Meh.. Marcelloz was me voor..

[Reactie gewijzigd door chiefChubby op 5 december 2011 21:41]

Beetje rare gasten bij Valve, omdat de ontwikkeling van een spel en ditto nieuwe engines tijdrovend is (zie bv Duke Nukem) hadden ze destijds besloten om ipv 1 grote game te maken, HL2 in 3 episodes uit te brengen. Nu hebben ze tot op de dag van vandaag ep 3 nog niet uitgebracht en ik denk ook niet dat ze dat gaan doen. Zoals prediker al zegt alles is ijdelheid. Ze moeten natuurlijk patsen met een mooie engine en dus blijven ze maar poetsen en codes herschrijven en optimizen. Zien ze dat de concurent een aantal nieuwe features hebben en hup de boel vertraagd weer met een jaar wat loopt op uitstel en dan
moeten we EP3 maar skippen en HL3 uitbrengen in 2013. Een ander parallel probleem is natuurlijk de verhaallijn en de source engine. Het verhaal moet niet te ver doorlopen terwijl de engine te veel verouderd.

Maar al met al heb net HL2 EP 1 en 2 weer uitgespeeld en ik blijf het een van de mooiste FPS games vinden. Ja grafisch zijn betere maar gua speelplezier toppie!!!
Dat is een hoop negatieve speculatie en weinig aantoonbaar materiaal. Internet he, lekker belangrijk wat je spuwt.

Bij Valve zijn ze lekker aan het werk aan nieuwe uitdagingen (TF2, LFD, Portal) in plaats van de Halflife franchise uit te melken. Ik snap niet dat dit nu weer niet goed is, aangezien uitmelken van franchises over het algemeen ook een hoop beklag als gevolg heeft.

Ik zie liever een totaal nieuwe game dan HalfLife 2.3/3 voorlopig, FPS games hebben we -meer- dan genoeg.
De term uitmelken wordt in deze context over het algemeen gebruikt voor game-series waarvan in sneltreinvaart nieuwe delen en uitbreidingen worden uitgebracht, zonder dat er iets vernieuwends in zit, en vaak met kwaliteitsverlies ten opzichte van voorgaande delen. Denk aan series als CoD, MoH, NFS, CNC, en zelfs Battlefield.
Meer van hetzelfde, weinig tot geen vernieuwingen. Maar het verkoopt en dat is ook de bedoeling.
Op een gegeven moment wordt de melk zuur, maar zolang de weinig kritische massa nog hongerig is naar TV-programma's als Idols, Voice of Holland, X-factor, Popstars, etc, etc, zal dat nog een hééle tijd duren.

Ik denk dat we dus dankbaar moeten zijn als de gamemakers die bekend staan voor kwaliteit, een vervolg durven uit te brengen. Als de verwachtingen hoog zijn, is het zeer moeilijk hieraan te voldoen. Soms lukt het (SC2/HL2), soms lukt het niet (DNF). Als er gewoon genoeg tijd verstreken is, en voldoende is geïnvesteerd in vernieuwingen, gameplay en verhaal sinds de vorige release, dan noem ik het geen uitmelken. FPS-games hebben we inderdaad genoeg, maar dat geldt voor alle genres, en de meeste games zijn 13 in een dozijn. Dan is een nieuwe Half-Life toch zeer gewenst. Portal 2 was dermate goed, dat ik vrij zeker ben dat het met de sfeer, gameplay en het verhaal wel goed zal zitten in Half-Life 3 (mocht hij ooit komen).

[Reactie gewijzigd door TheMajor op 5 december 2011 20:07]

Om grafisch HL2,EP1+2 iets op te poetsen zou je de mod van http://www.cinematicmod.com een keer kunnen proberen, maar voor de diehard fans misschien iets te veel aanpassingen aan de serie ;) .

Verder houd ik de moed erin dat Valve ons niet gaat teleurstellen, alleen dat wachten..
Nu is de grote vraag. Krijgen we een nieuwe engine? Ik hoop het wel want de Source engine is niet meer van deze tijd. Al ziet het er nog best wel mooi uit. Het wordt wel tijd voor vernieuwing. (net als COD daar mag ook nodig wat gaan gebeuren....)
Als er een nieuwe engine komt dan reken ik er op dat HL3 niet meer voor de huidige generatie consoles geschikt is. De source engine haalt daar zo ongeveer al het maximale uit.

Aangezien Valve zich ook steeds meer bezig houdt met releasen op de consoles denk ik dat ze die niet over willen slaan en dat een nieuwe engine daarmee ook betekent dat we eerst nog kunnen wachten op de nieuwe generatie consoles...
Valve-directeur Gabe Newell reageerde in september op de vraag van een fan met een gedicht waarin hij zei dat 'Episode 3 ships in'.
Leuk, maar wat veel mensen niet snappen is dat Gabe zijn zin niet af kon maken. Kan dus best zijn dat hij bedoelde:

Episode 3 ships in ten years.

De regels van de gedichtvorm limiteren echter het aantal lettergrepen op 5 voor de derde regel, dus hij moest na "in" stoppen.
Aangezien de game nog niet eens aangekondigd is, en je natuurlijk ook nog rekening zal moeten houden met de befaamde valve time. Zullen de nieuwe consoles wss al lang op de markt zijn tegen dat valve half life 3 heeft gereleased . En vergeet niet valve blijft in de eerste plaats een pc producer (waar ze met steam ook alle baat bij hebben)

maar liever nog 2 a 3 jaar wachten dan een slecht spel :p
Nu is de grote vraag. Krijgen we een nieuwe engine? Ik hoop het wel want de Source engine is niet meer van deze tijd. Al ziet het er nog best wel mooi uit. Het wordt wel tijd voor vernieuwing. (net als COD daar mag ook nodig wat gaan gebeuren....)
Wat zit iedereen toch te zeuren over de Source Engine ? Het ziet er nog steeds gewoon prima uit (Portal 2, Left 4 Dead 2) en het is opgebouwd in componenten, ze veranderen gewoon een gedeelte van de engine maar het blijft gewoon Source heten. Het enige wat ze moeten aanpassen aan die engine is resources laden.

Ontopic: Grappig shirtje maar volgens mij zegt het niet heel veel, je kunt immers gewoon een logo op een shirtje laten drukken...
Waarom moet altijd alles van deze tijd zijn?? Ik vind het persoonlijk dat zulke mensen nogal verwend zijn.. Tuurlijk moet er een keer vernieuwing komen, dat ben ik zeker met je eens.. Doe dat dan liever bij een half-life 4 ofzo..

Trouwens in afrika en andere laden lopen ook achter in de tijd en die klagen ook niet.. Die zijn al blij als ze een 286 of 386 computer voor weinig of niks op de kop kunnen tikken.. Laat staan als ze geld hebben voor stroom in onder dak.
Ik wil niet heel lullig zijn hoor, maar ik kan toch gewoon naar een willekeurige T-Shirt drukker gaan en een dergelijk T-Shirt laten drukken? Of ben ik dan te sceptisch en verpest ik dan een droom voor velen ;)

Don't get me wrong, ik kijk ook al lange tijd uit naar danwel Episode 3 danwel HL3 :9~

[Reactie gewijzigd door ThePrutser op 5 december 2011 14:20]

als valve medewerker kan je dat niet maken lijkt me.
Het enige "bewijs" dat we hier voorgeschoteld krijgen is een foto van een t-shirt op een torso. Geen gezicht, geen verdere info over die zogezegde bijeenkomst...

Ik kan ook best in de eerste de beste copyshop dergelijke t-shirt laten maken, een foto laten nemen en vervolgens beweren dat ik in Seattle iemand van Valve tegen het lijf gelopen ben. Ik beweer niet dat het allemaal fake is, maar op die manier kan meneer Ekanayake wel wat reclame maken voor zijn Twitter account.

Ook heb ik nog niet echt gezocht of er meerdere foto's te vinden zijn online. Maar als iemand van Valve publiekelijk rondloopt met dergelijke t-shirt verwacht ik wel dat er, vooral op dergelijke bijeenkomst, door verschillende mensen foto's genomen worden die nadien online gezet worden.
Klopperdepopt... en werk je ook bij Valve?
Dus Valve kan toch wel tot 3 tellen.. ;)

Maar leuk! Heb Half Life 2 helemaal uitgespeeld, ben nog bezig met Episode 1.. moet ik toch weer eens gaan oppakken en kijken of ik ep2 goedkoop kan kopen op Steam.. :P
Ga je schamen dat je die nog niet uitgespeeld hebt! ;) Ik geloof trouwens dat je dubbele games bij de meeste bundels van Valve zelf via steam kan door giften, dus misschien kan je op die manier er nog goedkoop en komen en iemand anders blij maken met de rest :)

On topic: Ik ben vol spanning, valve is een van de weinige studio's die bij mij in hoog aanzien staan voor het produceren van kwaliteitsspellen in plaats van het alleen maar snel buggy crap releasen voor "easy money". Stel je bv. voor als de rechten van de Half-Life reeks bij EA gelegen hadden.... *koude rilling*.
Hoop dat ze er ook een nieuwe engine bij ontwikkelen, de source engine is erg aangenaam (op alt+tabben na), maar begint toch wel wat gedateerd te raken, en ik verwacht Half-Life 3 zeker niet binnen een jaar.
HL3 willen ze nu toch ook uitbrengen op de consoles? Als dat zo is zal het voor de pc gebruikers niet zo baanbrekend worden. Grotere maps bf3,simpelere besturing skyrim,meer van het zelfde mw3 enz..enz.. we zullen zien.
beetje offtopic
Grotere maps Battlefield 3 ? ik zie de link niet
Simpele besturing skyrim niemand heeft wat aan een ingewikkelde again whats your point ?
Meer van hetzelfde MW3 heel MW3 was gewoon een map pack niks vernieuwends (en zeker niet 2 jaar productie aan af te zien)

En als laatste Half life 2 was op de X-Box, X-box 360 en playstation 3 dus hoe bedoel je willen ze nu toch ook uitbrengen op de consoles waarom zouden ze het niet doen die hele source engine is er al klaar voor.