Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 174 reacties, 34.168 views •

Bethesda Softworks en Electronic Arts hebben bekendgemaakt dat er patches in aantocht zijn voor respectievelijk The Elder Scrolls V: Skyrim en Battlefield 3. De patches komen deze week en volgende week online op verschillende platformen.

De patch voor The Elder Scrolls V: Skyrim verschijnt volgens planning op maandag 28 november en is gericht op de consoleversies van het spel. De PlayStation 3-versie van Skyrim heeft te maken met een bug die ernstige haperingen veroorzaakt tijdens het spelen, terwijl de Xbox 360 met een texture-probleem kampt wanneer het spel geïnstalleerd is op de harde schijf van de console. Beide problemen zouden door de patch moeten worden verholpen, schrijft Eurogamer. Er is ook een patch voor de pc-versie in de maak, maar het is nog niet bekend wanneer die online komt. De patch zal volgens Bethesda's pr-directeur geen problemen opleveren voor opgeslagen games.

De patch die EA deze week voor de pc-versie van Battlefield 3 vrijgeeft, rekent voornamelijk af met  kleine issues. Zo wordt de stabiliteit van het spel verbeterd en worden de wapens meer in balans met elkaar gebracht. Volgens EA verhelpt de patch voornamelijk problemen en aanmerkingen die door de community zijn aangedragen. Ook console-gamers kunnen een patch tegemoet zien, al moet deze eerst nog het goedkeuringsproces van Microsoft en Sony doorlopen. EA verwacht dat deze patch niet lang na de pc-patch beschikbaar zal zijn.

De pc-versie van Battlefield 3 in actie, Team Deathmatch op Grand Bazaar.

Reacties (174)

Reactiefilter:-11740164+1110+25+30
1 2 3 ... 6
Nu Modern Warfare 3 (PC) nog en iedereen is weer tevreden :)

Ik heb overigens nog geen last gehad van bugs bij Skyrim en/of BF3. Zeer tevreden met die twee aankopen :) (MW3 was wat minder, maar daar hebben we het niet meer over :))

-edit-
typo

[Reactie gewijzigd door TvdW op 21 november 2011 11:15]

Alsof een patch altijd noodzakelijk is bij een spel. Een patch betekend alleen maar dat het spel te vroeg is uitgebracht terwijl er nog bugs in zaten. Als je kijkt naar alle EA games gebeurt dit regelmatig. Elke maand een nieuwe patch...
De patch die EA deze week voor de pc-versie van Battlefield 3 vrijgeeft, rekent voornamelijk af met kleine issues. Zo wordt de stabiliteit van het spel verbeterd...
Kleine issues? Zoals crash to desktop bij mapswitch of bij het connecten naar een server.

Sorry hoor, dat zijn geen 'kleine issues'.
ligt er aan, het zijn geen kleine issues voor de gebruikers welke hier last van hebben, maar wel voor EA als 'slechts' 1% van alle PC gamers(bv) hier last van hebben.

Tot nu toe zou ik graag zien dat die vervelende lag verholpen wordt welke na verloop van tijd op grote maps optreedt.
Balans van wapens kan ook geen kwaad, mi mogen zelfs sommige classes op bepaalde maps zwaar generfed worden(bv rocketlaunchers op Operation Metro)
Zie hier een lijstje van 'likely Battlefield 3 fixes'

Ik hoop maar dat de patch ook echt de crashes aanpakt. Bijna iedereen die ik ken krijgt af en toe een disconnect bij mapswitch. Ook heeft iedereen die ik ken de bug dat 'battlefield stopped responding' na de eerste keer joinen van een server. Probeer je het daarna nogmaals, dan werkt het wel.

Efin, er zijn nog talloze 'game breaking' bugs. Begrijp me niet verkeerd, ik vind battlefield 3 een leuk spel... maar 'af' is het zeker niet.

Typisch EA en DICE ook weer om een game te vroeg te lanceren, slechte support te leveren en pas erg laat met een patch te komen. Ze hebben het geld binnen, dus de ontwikkelaars moeten zich nu op andere dingen richten.

Zonde...

edit: Inderdaad, niet alleen EA maar zeker ook DICE

[Reactie gewijzigd door PhazeD op 21 november 2011 11:47]

Te vroeg lanceren? BF3 is al 5 jaar in ontwikkeling. Dat gezeik op EA moet eens af. Dice zelf is verantwoordelijk voor het bouwen van de game en niet EA.
EA zorgt voor het geld en een deadline.

Als Dice dan niet genoeg resources (tijd/geld/mensen) heeft om degelijk te bugfixen e.d., dan ligt de schuld ook bij EA
Ik snap sowiezoe het gezeik op game developers niet omtrend patches.

BF3 draait op miljoenen pc's met miljoenen verschillende systeem configuraties en miljoenen verschillende neven programma's zoals browsers, virus scanners, video drivers geluid drivers OS'sen. Natuurlijk kunnen deze nooit allemaal getest worden op voorhand.

Daarnaast is het meestal het geval dat een game naderhand uitgebalanceerd wordt omdat blijkt dat bepaalde wapens te sterk zijn. Dit is lastig om voorheen te testen.

Zo irriteer ik me kapot dat ik op 300 a 400 meter afstand een gunner met een m249 probeer neer te halen met mijn SVD, en hij al rennend me doodleuk in 2 kogels neer maait. dit is alles behalve realistisch. Zo'n wapen weegt 10 tallen killos. als je daar rennend mee schiet dan slaat de m249 na 20 kogels tegen je kop aan van de terug slag.

de hele game is alles behalve gebalanceerd. En ook de granaat launcher die alles en iedereen opblaast in een enkel schot is ronduit belachelijk te noemen.... het is vet dat je gebouwen kan opblazen. maar dit maakt de granaat werper echt tot een noobtube.

Ik hoop dat er een hele boel wordt veranderd omtrend balans.
Iedereen die ik ken heeft crashes met BF3.

Als ik dat vergelijk met andere games van andere ontwikkelaars en uitgevers, dan doen DICE en EA het wel erg slecht hoor.

Ik kan me bijvoorbeeld niet herinneren dat Team Fortress 2 of Left 4 dead 1 & 2 bij de release erg veel problemen had. In ieder geval een stuk minder dan BF3.
Waar L4D en TF2 slechts mods op een reeds uitontwikkelde engine waren, gebruikt BF3 de geheel nieuwe FrostBite2 engine. Helemaal vergelijkbaar is het dus niet.
Iedereen die ik ken heeft geen crashes met BF3.
(ik zit in een grote clan)

ik kan me niet een spel herinneren die geen problemen had,
beginnend bij wolfenstein 3d
In het echt blaast 1 granaat ook alles op. Het is juist onrealistisch dat je niet met 1 kogel dood en/of gewond bent. Dus zeuren over realisme in een game is een beetje nutteloos. Het is nooit realistisch, behalve als je meteen neer gaat met 1 kogel.
Dood door 1 kogel is anders ook wat overdreven. Je zult wel zwaargewond zijn en uiteindelijk overlijden, maar veel kogels zijn niet meteen bij impact dodelijk.
Lol ik kan meer plekken verzinnen waar het zeker 5 minuten duurt voordat jij dood gaat dan plekken waar jij direct dood gaat ;)
De granaatwerper mag van mij blijven zoals die is, die hoort nou eenmaal veel splashdamage te doen.. Waar ik me wel aan irriteer zijn de mensen die met RPG's lopen te spammen, dat mogen ze van mij best aanpakken door de RPG b.v. zo te maken dat ie alleen veel damage doet tegen voertuigen maar dat de splashdamage zeer beperkt is en amper schade doet aan infantrie..

Verder hoop ik dat de patch de battlefield3.exe crashes fixt, want daar stoor ik me nog het meeste aan.. het is nu bijna onmogelijk om een potje af te maken voor mij en mijn vrienden, er is altijd wel iemand die crasht..
Moet ik je toch teleurstellen. Een M249 weegt ca. 8 kg (munitie niet mee geteld). Doordat de munitie doorvoer aan de voorzijde van het wapen gemonteerd wordt terugslag gecompenseerd door het gewicht.
Probeer Red Ochestra 2 's. Dat is pas realistisch.
Als je in de exe/pdb van de alpha, beta en retail gekeken hebt kon je zien dat ze in April2010 begonnen zijn met BF3 (Apr 7 2010 12:48).

Ze hebben ze ook aangegeven dat ze begonnen zijn met de PC versie als lead platform en halverwege (eind 2010/begin 2011) dat geswitched hebben naar de console omdat ze het anders niet op tijd konden releasen voor MW3.

daarnaast is Dice van EA... als EA zegt je hebt zolang de tijd en je switched naar console als lead platform dan kan Dice daar niets aan doen.
April 2010 geeft alleen aan wanneer ze begonnen zijn met het maken van de exe. Een hoop elementen zullen dan al echt wel af zijn. Denk aan (delen van) de engine, models, karakters, stukken leveldesign (ik gok dat ze dat toch in een andere app doen), etc.

Verder vergeet je even dat je een hoop dingen vooraf moet vaststellen en ontwerpen. Het uiteindelijke bouwen kun je door een duizendtal programmeurs wel laten doen, maar je moet toch ergens beginnen.

Dat switchen van platform haal je erg makkelijk uit die informatie en is dan ook op lucht gebaseerd. Welke AAA game heeft binnen een half jaar alles klaar staan om te worden gebouwd? Er moet aardig wat vooraf gebeuren, maar daarna kun je er zoveel mensen aan laten werken als je zelf wilt. Dat Dice daarbij toch te krenterig is, ligt niet bij Ea

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 21 november 2011 13:05]

Jij maakt het wel heel makkelijk zeg.
Dice te krenterig om genoeg mensen eraan te laten werken? Alsof EA daar ook niet mede over beslist. En even extra mensen inhuren ja dat gaat makkelijk....
Goede games komen van goede teams, je kan echt niet zomaar even wat men inhuren en voila als je maar genoeg mensen hebt krijg je een goed spel. Beetje kortzichtig, teveel man op iets laten werken kan juist averechts werken. Kleine groep mensen die dezelfde visie ongeveer delen en op elkaar ingespeeld zijn kan je niet met geld kopen.
Gezeik op EA mag best als je in missie 3 of 4 ineens niet meer verder kan spelen.... :P
Ik vind het echt enorm kansloos dat ik de SP campaign niet verder kan spelen, simpelweg omdat de missie niet 'verder gaat' op een bepaald moment...
offtopic maar gewoon de missie opnieuw starten fixed dat 99,99% van de tijd. ja een stukje over doen is nodig maar zo moeilijk is het nou ook weer niet.

Hoop dat de balancer nu eindelijk begint te werken, de servers eens normaal worden weergegeven in de browser zodat we niet 10 uur hoeven te wachten tot dat die vol zit.Dat was wel anders voor patch nummertje 5 of 6 geloof ik.
Ik zie in die lijst gelukkig ook die enorm vervelende veel te felle zaklamp aangepast worden. _/-\o_
Dat ging echt nergens over met die lichtsterkte.
In het donker is het wel realistisch dat de lamp je verblind maar ook in levels waar het straalzonnig en helder was werdt je compleet verblind door de lamp.

Maargoed daar zijn de patches voor in het leven geroepen.
Je kan niet alles helemaal voor elkaar hebben en je mist veel feedback van gebruikers ook al was er een beta van het spel.
Nu kan EA gewoon zien wat gebruikers lastig vinden in de game en kan dan kijken of dat opgelost kan worden.

De problemen met vastlopers en andere software matige storingen had dan misschien wel weer van te voren beter getest moeten worden maar het is al mooi dat er zo snel een patch komt die dit hopenlijk gaat verhelpen.
Heel veel mensen hebben er last van. Ook atrifacs enz. Maar misschien lost deze patch alleen de kleine problemen op en komen de grote problemen pas in een volgende patch? Tenslotte zijn er wel grotere problemen dan weapon balance.
Ik heb het ook, elke zoveel map changes, crash to desktop.
De groene flitsen worden in de eerst volgende update opgelost is mij verteld. het crashen weet ik niet. deze zijn voor een deel al opgelost.

Het crashen tijdens de eerste keer joinen komen door een map change precies als jij de game aan het inladen bent. je krijgt dan zwart beeld en de game deed niks meer.

Dit hebben ze verholpen in de battlelog website zelf. deze geeft nu aan dat de server van map aan het veranderen is.

Het terug crashen naar desktop lijkt me een connectie probleem tijdens het laden van de map. ik heb er eerlijk gezegd nog geen last van gehad. Wellicht heb je de game zo hoog staan dat de computer zo druk bezig is met laden dat de connectie wegvalt. je ziet wel vaker dat games veel te hoog staan. computers hebben dan de grootste moeite deze in te laden waardoor de ping omhoog schiet. bij een te hoge ping wordt je er volgensmij uit geknikkert.

Ik weet wel dat 4 GB ram voor alles op ultra niet voldoende is! Mijn PC laadt het ram dan voor 98% vol en echt fatsoelijk lopen doet ie dan niet meer.
Tegenwordig zijn dat wel kleine issues. Vroegâh kwam je dat bijna niet tegen.
Dat vervelende "kleine issues". Ik had daar veel last van maar gelukkig lijk ik "mijn" oorzaak gevonden te hebben. Mijn GTX560Ti Hawk is een fabriek af overklokte GPU en volgens een Dice medewerker is bekend dat een overklokte GPU (ook al is die fabriek af overklokt) "ingame freezes" kan veroorzaken. Nadat mijn MSI Hawk met afterburner "down" klokt is heb ik GEEN mapswitch problemen meer gehad en ook geen ingame freezes. Nu hopen dat het zo stabiel blijft.

Ik vermoed dat die patch vooral de wapens balanced want daar zijn flinke discussies over.
Als je bij BF3 regelmatig last hebt van server disconnects bij een mapswitch of tijdens het spelen moet je UPNP eens uitzetten in je router. Dit lost bij de meeste mensen alle problemen op :)
Vaak wel ja. Geen enkel spel is perfect bij de release en dit moet dan gepatcht worden. Bij PC-games kan je onmogelijk alle mogelijke hardwarecombinaties testen waardoor er gewoon wat foutjes zijn.

EA en Bethesda doen dit erg netjes: direct binnen 2 weken al een patch. Gamers zijn hier blij mee, aangezien het aantoont dat de bedrijven nog support leveren aan gamers nàdat ze het spel hebben gekocht. Activision (MW3) doet bijvoorbeeld totaal niks meer aan haar spellen na het uitbrengen (*kuch* MW3 op de PC) en wordt daarom gezien als een bedrijf waar je totaal geen customer support krijgt.

Zelfs al zijn de patches minimaal, het is erg belangrijk voor je imago dàt je ze doet.
Ik deel je mening over de pc versies, je kan gewoon niet 100% alles afvangen. Maar
De PlayStation 3-versie van Skyrim heeft te maken met een bug die ernstige haperingen veroorzaakt tijdens het spelen, terwijl de Xbox 360 met een texture-probleem kampt wanneer het spel geïnstalleerd is op de harde schijf van de console.
zijn wel van die typische, dit had je kunnen zien bugs. Je hebt in theorie geen verschillen in PS3's en Xboxen althans misschien een ander type hdd of de koelkast/kleine versie van de console maar verder niet, ook wordt je geforceerd altijd minimaal de firmware te draaien waarvan de maker vindt dat de game goed op draait.

Dus in dat geval is het slechts een kwestie van PS3 + required firmware of Xbox + required firmware (en dan met/zonder HDD) en je bent klaar. De bugs die ik dus zag zijn erg generiek dus het is ook niet een 'alleen als je van ruimte x naar y gaat, met gun x en met de add-ons y' achtige bugs die je niet altijd tijdens het testen kan afvangen.
Gedeeltelijk heb je wel gelijk. maar een installatie op een HDD kan niet in alle gevallen hetzelfde zijn. je hebt te maken met fragmentatie van de data op de HDD. alleen dit al kan van invloed zijn op de snelheid. Dus geen enkele Xbox met HDD is in de praktijk hetzelfde. Maar ik ben wel met je eens dat er een boel generieke problemen best te vinden zouden zijn voor het spel uit komt. Vaak is het kwestie van geld en tijd. Beter zo dan helemaal niet.
In principe wel waar, maar dit is iets wat je wel degelijk kan testen. Weliswaar niet alle mogelijke situaties, maar je kan wel degelijk een gruwelijk gefragmenteerde schijf testen. Op een console heb je voor dit soort missers wat mij betreft gewoon geen excuus - zorg er dan voor dat je game bij installatie meteen de schijf defragmenteert of zo...
je hebt wel degelijk een verschil tussen PS3 en Xbox, de ps3 heeft namelijk de cell processor, ontwikkelaars hebben ook aangegeven dat het lastiger is om voor de cell processor te programmeren
Hij bedoelt dat er in principe geen verschil is tussen xbox van mij en de xbox van jou of de ps3 van mij en de ps3 van jou. Dat is bij de pc bijna 100% wel zo. De kans is zeer klein dat ik precies dezelfde setup heb als jou.
MW3 heeft anders al 3 kleine patches gehad sinds de release, dus hoezo doet Activision niks meer?
Mja ik snap het ook niet helemaal. Die game is ook nog niet zo lang uit hoor
Misschien moet je zelf eens de game industrie in gaan. Dan zie je van zelf dat, hoelang je een spel ook in de maak hebt, er altijd wel dingen zijn die je alleen kan oplossen in de praktijk. Je kan nooit de massa van de hamers simuleren met al hun verschillende hardware en al hun verschillende software. Toeggeven dat de meeste grote bugs zoals haperingen op de console niet nodig zijn. De hardware en software os hetzelfde. Maar voor PCs is dat zeker niet het geval.
Op consoles zou ik toch ook maar weinig problemen verwachten ten gevolge van hardware-issues, die zijn overal hetzelfde (of komen in mss enkele varianten) en kunnen door het bedrijf toch wel grondig getest worden.

Zo een vroege patch zou ik eerder verwachten voor een probleem in de multi-player dat niet correct is kunnen gestest worden, omdat daar veel meer factoren en setups mogelijk zijn.
XBOX 360 is er ondertussen toch wel in aardig wat varianten, Arcade, Pro, Elite en dat soort. En dan ook weer b.v. met verschillende drives erin, dus aan de buitenkant zijn ze redelijk gelijk (op de Elite na) maar binnen in zeker niet. En als daar dan issues mee zijn, wat heel goed kan, dan kan het best zijn dat het op de een goed werkt maar op de andere net niet...
Ik denk dat het grootste probleem het verschil in beschikbare geheugen is, maar feitelijk kun je die nog opdelen in "genoeg" en "niet genoeg".

Verder is het verschil in hardware al door MS beschreven en dichtgetimmert, dus ik denk niet dat dat zo lastig zal zijn. Het veranderd maar weinig gedurende de levensloop, terwijl je bij de PC al verschillende moederborden (met bijbehorende chips) hebt gehad.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 21 november 2011 13:07]

De Arcada, Pro, Elite en Slim zijn allen gelijk hoor. Ja, slimmer design van het moederbord mbt verbruik e.d., maar technisch op dat punt 100% hetzelfde.
De massa van een hamer valt prima te simuleren met een degelijke physics-engine.

:)
Ja, het spel is weer te vroeg uitgebracht met veel te veel patches. Maar het probleem is dat de PC's van nu een veel meer uiteenlopende setup hebben dan vroeger (Iedereen een P4 of een Athlon) Tegenwoordig heb je de Q2D, Intel's I-series, AMD series en dan nog niet te spreken over de verschillende videokaarten.
Helaas heb je dat altijd bij nieuwe games, games kun je niet probleemloos uit geven. Dat kan alleen met hele simpele games zoals vroeger. Bij games van tegenwoordig zal je altijd wel wat bugs hebben omdat de makers zelf niet alles alleen kan opsporen.
Dat klopt ook niet altijd. Er kan altijd een bug in een spel sluipen dat door de testfase glipt. Bij Skyrim kan je zo veel en deze wereld is zo enorm groot dat ik het best begrijp dat er nu en dan bugs in voorkomen.
Persoonlijk heb ik er nog geen tegengekomen en ik heb het toch al heel wat uren gespeeld (nog niet veel quests, gewoon het verkennen alleen al). Als ik dan filmpjes van vliegende paarden tegenkom op internet of paarden die in een scripted event door de grond zakken, dan kijk ik toch eens raar omdat ik dat zelf niet tegenkwam.
Wat niet wegneemt dat sommige dingen zonde zijn, paarden die op de steilste berg kunnen wandelen doet toch wat vraagtekens opsteken. Mensen klagen dat ze een dorp achter zich krijgen als ze een kip slachten, dat zie ik niet als bug, ik zou ook vies zijn moest iemand mijn kippen komen afslachten :P
Je zou dan alsnog blij mogen zijn dat ze een patch uitbrengen, er zijn games waarbij dit niet gebeurt of dit enorm lang duurt. Het verschilt ook van developer tot developer, want inderdaad, bij EA games loopt het soms de spuigaten uit.
Ik heb toch al wel een paar bugjes gezien, anders. Waaronder een NPC die je moest verslaan maar die ineens onkwetsbaar was (wel raken, maar geen HP kwijt), plotselinge CTD's en af en toe ineens een paar seconden vreselijke lag, die daarna weer verdwijnt, en dan loopt alles weer lekker soepel.
Maar goed, voor een Bethesda game moet ik zeggen dat deze game een opmerkelijk laag aantal ernstige bugs heeft...
Door Seal64, maandag 21 november 2011 13:20
Ik heb toch al wel een paar bugjes gezien, anders. Waaronder een NPC die je moest verslaan maar die ineens onkwetsbaar was (wel raken, maar geen HP kwijt), plotselinge CTD's en af en toe ineens een paar seconden vreselijke lag, die daarna weer verdwijnt, en dan loopt alles weer lekker soepel.
Maar goed, voor een Bethesda game moet ik zeggen dat deze game een opmerkelijk laag aantal ernstige bugs heeft...
Bij mij draait het spel veeeeeeel soepeler als ik mijn Crossfire uitschakel.
2x ASUS AMD Radeon HD6970

O.T.:
Zit er niet mee als ze patches uitbrengen, zoals er eerder is opgemerkt heb ik geen echte grote problemen gehad. Vind het juist wel een goed iets dat ze patches uitbrengen, dat laat zien dat ze het niet op de markt brengen en er niet meer naar omkijken....


Edit: Tag typo

[Reactie gewijzigd door jerheij op 21 november 2011 14:23]

Videokaart drivers updaten naar 11.11.
Eerder: Bethesda hun spel laten repareren. Ze gebruiken een atimgpud.dll die ondertekend is met een certificaat uit sept. 2008 dat in sept. 2010 afgelopen is. Dat is dus gewoon een stokoude component die waarschijnlijk regelrecht uit Fallout 3 o.i.d. overgekopieerd is.
Door Paalie, maandag 21 november 2011 17:58
Videokaart drivers updaten naar 11.11.
Had eerst 11.10 geïnstalleerd en daarna 11.9 maar die drivers gaven mij meer problemen dan dat ze goed deden, binnenkort maar is 11.11 proberen, misschien dat die inderdaad beter gaan...
Owja dus alles wat patches nodig heeft is te vroeg uitgebracht ? Nou dan is alle software die ooit is uitgebracht dus te vroeg geweest.... Er komen altijd nieuwe bugs te voren die bij interne tests niet zijn gevonden door verschillende hardware en noem het maar op..

Echt de meest slechte uitspraak ooit kenkreutzer ;)
Software van enige grootte is nooit foutloos. Als dat wel zo was, dan zou de ontwikkeling tig jaar duren en betaal je er een paar duizend (zoniet honderd duizenden) euros voor ipv 30 tot 60 euro.

Het idee dat als er een fout gevonden wordt, er dus niet voldoende getest is, is grote onzin. Er is altijd een afweging tussen tijd en geld besteden aan meer testen (met afnemende kans dat je fouten vindt), of toch released en de kans neemt.

In een groot complex systeem zoals bijvoorbeeld Skyrim is er altijd wel een factor aan te wijzen waarop niet getest is, simpelweg omdat de hoeveelheid combinaties zo goed als oneindig is. Denk aan (typen videokaart)x(typen CPU)x(windows versies)x(powerset van geïnstalleerde software)x(powerset van items op je karakter)x(locatie in de spelwereld)x......

De hoeveelheid combinaties is zo groot, dat er altijd wel een mogelijkheid is die een fout zou kunnen veroorzaken die je niet hebt getest (of zelfs niet voor mogelijk hebt gehouden).
Zolang ik mij kan heugen zijn er altijd patches en fixes uitgebracht voor ALLE software. Officesuits, OS, games, andere proggies. Deze zijn dan allemaal, volgens jou, te vroeg uitgebracht?

Het in de massa gooien van een spel/software zorgt er juist voor dat je feedback krijgt van de gebruikers waarin jij als developer wellicht overheen hebt gekeken.

Jouw reactie vind ik dan ook te overdreven. En als iedereen joue "beleid" zou volgen kwam er dus helemaal niets meer uit.
geen bugs in BF3 ?? are you serious? geen onzichtbare muur geraakt tijdens vliegen? niet vast komen te zitten tussen bomen? niet door de grond gevallen?
IRNV overpowered ,mortar kiddies,MAV kills 180-0 ,geen disconects elke twee minuten? geen CTD's? BF3.exe reageert niet meer! BAD LUCK meldingen als je over een muurtje springt ?
Geen last van de bovengenoemde punten gehad?
Petje af!

http://www.youtube.com/wa...ed&v=hgLd2w3uuHU#t=0s

Ik ben tijdelijk gestopt met spellen van BF3 en wacht op de B2K en de langverwachte patch.


_edit_
En ja hoor ,mod mij maar weg!

[Reactie gewijzigd door Essox Lucius op 21 november 2011 12:27]

enkel IRNV is te makkelijk en compleet onrealistisch. de rest nog niet gehad.
een LMG vast hebben zou misschien ook iets meer nadelen mogen hebben (gewicht) vanwegen de grote hoeveelheid ammo.

waar ik last van heb is dat keybinds gewoon niet werken. ik heb reload al jaren en een dag op q zitten maar dat is nu het spot/communicate key.
die heb ik op Z gezet. maar dat werkt niet. dat is nog steeds Q, samen met reload.

als ik dan mis spot gaat mijn gun reloaden... niet handig

[Reactie gewijzigd door Countess op 21 november 2011 11:34]

Van alles wat je noemt herken ik alleen Mortar kiddies, wat een gameplay element is en geen bug. Ik denk dat bij de grote meerderheid het spel stabiel draait en dat het een kwestie is van de laatste kinderziektes elimineren. Dat neemt niet weg dat er mensen zijn met veel meer problemen.

Geen enkele pc release gaat bug vrij. Het is alleen maar te pleiten dat ze het blijven polijsten. Neemt overigens niet weg dat ik de server problemen de eerste weken wel kwalijk vindt.
Nope, geen problemen apart van IRNV en de overdreven scope glare. :)

Alleen dat xfire geen vriendjes wel zijn met BF3, maar ach.

Misschien eerst je PC testen?
Je hebt het nu over bugs die in de beta zaten en niet meer in de full game
Bij Skyrim heb ik een zeer instabiel systeem met regelmatig totale crashes (zonder melding) en vage graphic problemen. (Op n K2600 met 560GTI)

Ook ik ervaar problemen met de ultra settings op bepaalde momenten (worden ook door andere spelers beschreven).
Dat zou gewoon out-of-the-box moeten werken door hun auto detectie, want die zet nu voor mij dingen echt heel verkeerd.
ik heb een amd kaart en ik heb er ok last van .. dus t maakt niet uit of je nu
nvidia of ati/amd hebt dat probleem blijft bestaan.
Ik speel op dit moment de PC-versie op mijn laptop. Het was mij ook al opgevallen dat soms het beeld enkele seconden blijft hangen en dan weer verder gaat. Op het moment dat het ging regenen in het spel haperde het beeld ook behoorlijk voor enkele seconden.

Mijn laptop voldoet ruim aan de systeemeisen, heeft de laatste drivers / directX en wordt ook niet te warm (heb extra een speciale koeler gekocht voor eronder). Geheugen is prima (memtest = OK) en de harde schijf heeft ook geen fouten.

Blijft enkel nog het spel zelf over als veroorzaker van problemen.

Ik hoop ook dat ze de menustructuur wat aanpassen. Via WSAD het item-menu bedienen is lastig. Je kunt wel scrollen met je muis maar enkel als het pijltje precies op het middelste item in de lijst staat. Het voelt allemaal wat houterig aan; ondanks de nodige uren spelen ben ik er nog steeds niet aan gewend.

O ja, die trol die je onderweg naar het klooster tegen komt is een behoorlijke rotzak. Die heeft een flink pak slaag nodig voordat 'ie de pijp aan Maarten geeft.
Ja inderdaad, niettegenstaande veel rumoer erover heb ik ook weinig last van bugs :)
'k vraag me af wanneer de pc patch voor Skyrim komt en of die ook de performance issues oplost. Ik heb een quad core 3ghz, 12gb ram en een nvidia gtx580, maar zodra het sneeuwt heb ik een probleem op de high/ultra settings, moest vandaar terug naar medium.
Dat is apart.. Ikzelf draai Skyrim op Ultra en alle andere settings op het hoogst mogelijk op een pc met een 3,6GHz quad core, 12Gb RAM en 2 5850 Toxic's in crossfire en heb hier eigenlijk nagenoeg geen last van. Als je puur naar hardware kijkt zou jouw pc dit beter moeten trekken dan mijn pc. Maar laten we hopen dat een patch je problemen oplost!

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door Omaatjehenk op 21 november 2011 11:25]

Dat is complete onzin. Zelf heb ik een AMD/ATI systeem (laatste drivers) en ik heb ook soms last van haperingen.

Je drivers kunnen perfect zijn; echter als het spel bugs heeft waardoor content foutief aan de de GPU wordt aangeboden zul je toch problemen blijven houden.

AMD biedt wel méér waar voor je geld; een betere prijs-prestatieverhouding. Dat was voor mij de reden om ook op GPU vlak over te stappen naar ATI/AMD. AMD-processors gebruik ik al vele jaren met grote tevredenheid. Intel mag dan wel vlotter zijn; daar is de prijs ook naar. In het alledaagse gebruik zul je tussen beiden weinig verschil merken omdat de bottleneck vaak ergens anders ligt (type geheugen, harde schijf etc.).

Als je het snelste van het snelste wilt hebben moet je Intel kopen. Wil je een systeem dat al je taken vlot afhandelt en ook nog lief is voor je portemonnee, dan zit je bij AMD een stuk beter. Het ligt er maar aan wat je prioriteiten zijn en hoe groot je budget is.
Je moet je .ini even tweaken dan. Het ligt vooral aan in-game anti-aliasing en shadows. Met een ini tweak speel ik zo'n beetje op ultra met veel mooiere shaduwen en water op een 2.8ghz quad core en twee GTX260 in SLI. Ik heb triple buffer en vsync aan, en het schommelt zo tussen de 30 en 60 fps. Ik draai nu met deze ini
Thx, ik zal het vanavond es proberen.
Je moet wel dat sD3DDevice="NVIDIA GeForce GTX 260" even veranderen in je eigen kaart trouwens.
In tegenstelling tot de ini tweak kan je beter TESV.exe Large Adress Aware maken: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=202
Let wel; is alléén voorméér dan 2GB aan boord.
Met minder dan 2GB is er niets om LAA te kunnen zijn ;-)

[Reactie gewijzigd door Sir Dancelot op 21 november 2011 21:11]

-Betreffende "Skyrim"-
Ik heb een AMD Turion 64 X2 M520 (2x 2,3 Ghz), 8GB DDR2 (was nog een hele zoektocht om 2x 4GB DDR2 te vinden-), een Mobility RadeonHD 4650 (1 GB dedicated geheugen) en een Hitachi 7200 RPM SATA-HDD en draai het spel moeiteloos op "High"-settings (zelfs met wat extra opties ingeschakeld in "Advanced"-menu.

Als mijn notebook het spel al probleemloos draait, zou het bij jou helemaal geen problemen mogen geven. Bij mij hapert het spel ook wel eens bij regen. Bij sneeuw heb ik gek genoeg vooralsnog geen problemen gehad. Framerate is mooi constant. Wel in een resolutie van 1366x768; het maximale van het notebook-LCD.

Eerst dacht ik dat de laptop te warm werd; er kwam wel flink warme lucht onderuit. Maar zelfs met de grote Belkin laptopkoeler eronder bleef ik haperingen zien; hoewel de koeler natuurlijk wel de airflow bevordert.

Heb voor in het donker een Logitech K800-keyboard gekocht. Dat kan ik je wel aanraden zeg; wat een genot ... Zeker met het MX-perfomance muisje erbij.

Notebook : pricewatch: HP Pavilion DV6-2120ED (VY329EA)
Keyboard : pricewatch: Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard
Muis : pricewatch: Logitech Performance Mouse MX

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 21 november 2011 20:17]

de flashlight wordt aangepast wss en nu hopelijk de IR scope, het is veel te makkelijk enemies te spotten met deze scope..
Laten we het hopen. Vooral eerst genoemde is mijn grootste irritatie in het spel. Ook nagenoeg de enige. Het is toch van de zotte dat je op klaar lichte dag met een zaklamp gaat lopen om vijanden te verblinden. Grafisch natuurlijk leuk dat het kan, maar gameplaytechnisch een fout. Ben benieuwd of ze ook de hit registratie van onder andere de TV-missile aanpassen. Van wat ik op youtube gezien heb is daar flinke ruimte voor verbetering.

Ben verder nog het meest benieuwd naar de UI aanpassingen. Met name de gebruiksvriendelijkheid van de map zou ik anders willen zien.

Edit:

Ik zal even toelichten waarom ik over UI begin. Dit wordt in de bron genoemd als de verbeteringen van de patch:
So what’s in the PC patch? You’ll see improved polish, stability, weapons balancing, squad control functionality, user interface enhancements, and several feature enhancements that address feedback the community has provided to date – plus we’re removing the so called “negative mouse acceleration” that some of you have experienced.

[Reactie gewijzigd door Isniedood op 21 november 2011 11:23]

nummer 1 irritatie; geen voicechat (ps3)
gaat dat gepatched worden??? nope> probleem is bekend, men werkt aan oplossing.
Wtf!!! game is al bijna maand uit, en nog steeds zijn de problemen die in de BETA bekend waren niet verholpen - amateurs
En er zijn genoeg problemen van de BETA opgelost. Je kunt wel blijven zeiken, maar een perfect lopende spel bestaat niet.
Sorry hoor, maar werkende voicechat in een game die zo een beetje draait om teamplay vind ik meer een basisbehoefte dan een puntje op de i.

Je kunt elkaar op de PS3 nu simpelweg niet verstaan. "E..bi...B..tank..."
Sorry, waar is een tank? Echt een enorme domper, niet alleen voor de teamplay, maar ook omdat je hierdoor bepaalde dingen die samenwerking vereisen niet kunt doen (3 man in een tank goed samenwerkend bijvoorbeeld, of met je gunner in een helicopter communiceren over targets over welke kant je op draait).

Nee, ik vind dit absoluut geen zeiken.
Op ps3 zit het er nog in ook al werkt het niet goed bij de pc versie hebben ze het maar helemaal weg gelaten
Oneens, http://www.youtube.com/watch?v=y-59qnew9V4 bij ongeveer 1:10 zie je hoe goed sommige zaken oplichten. Sterker nog, die IRNV is zelfs nog stuk lichter in groentint als wat we ingame hebben.

Vervang IRNV maar door iets...
"En nu hopelijk de RPG's, het is veel te makkelijk enemies te killen met deze RPG..."
"En nu hopelijk de semi auto shotguns met fragammo, het is veel te makkelijk enemies te killen met deze shotgun..."

Mensen zijn altijd ontevreden over iets, dus schreeuwen om nerfs. Juist hopen dat Dice niet luistert naar dat soort klaagzang en slechts naar volledig terechte bugs/feedback.
ik kan niet op youtube hier op het werk. Het is gewoon TE gemakkelijk een enemy te spotten met deze scope, het ziet er bijna uit als cheaten. Op een open map waar je mijlenver kan kijken, ff door je scope kijken en je ziet ogenblikkelijk waar iedereen zit, al ben je met je lichaam voor 99% verborgen achter een obstakel.

euh, de rest van je post negeer ik gewoon? Zijn wel belachelijke argumenten dat je daar aanhaalt, dus voor de 'te verblindende' flashlight gelden uw argumenten dan ook of wat?

edit: btw fix komt met volgende patch
“Based on player feedback, we have made some tweaks to the IRNV scope to make it more balanced with the rest of the accessories in the game.”

[Reactie gewijzigd door Eld0 op 21 november 2011 15:50]

Ik hoop toch wel dat ze de stabiliteit van BF3 verbeteren, de hyper threading support in gaan bakken (kan nu niet spelen als dat aan staat -.-) en hope dat het de graphic bugs en de crashproblemen wel verhelpen ;).

Aangezien het een kleine patch betreft heb ik er nu weinig hoop voor dat ze alle problemen gelijk fixen.

Edit:
denk wel dat er wat meer gedaan wordt, van de site:
Next week we are publishing a significant Battlefield 3 client update for the PC

Dus heb weer wat hoop ^^

[Reactie gewijzigd door ozzie1987 op 21 november 2011 11:18]

Dus er komt geen patch voor de PC versie van Skyrim volgende week? Want daar had ik wel op gehoopt, soms sluit Skyrim zich uit zichzelf af en dat is zwaar irritant als het een tijd geleden is als je een tijd niet hebt opgeslagen.
Heb je de large address aware tweak al geprobeerd? Deze laat toe dat Skyrim meer dan 2 gb ram kan gebruiken. Bij veel mensen verhielp dit de plotselinge ctd.

http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=202

Edit:

Duidelijker: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=134

[Reactie gewijzigd door MisterK. op 21 november 2011 11:28]

Nee, ik heb er eerlijk gezegd ook niet naar gegoogled, maar bedankt voor de tip, ik zal het vanmiddag uit proberen.
Heeft dat ook zin als je geen CTD's hebt?
Wel, persoonlijk merkte ik amper verschil (i5 750 @3.6, hd 6950) tussen het wél of niet gebruiken (qua fps dan). Wel op verschillende fora gelezen dat bij heel wat mensen er wel degelijk een performance gain is.

Het is het proberen waard; heel simpel om deze tweak uit te voeren, en backup je TESV.exe om het gemakkelijk(er) ongedaan te maken wanneer je performance verslechtert.
Op het forum hebben ze het over de week na Thanksgiving:

"Wanted to let everyone know that the next PlayStation 3 and Xbox 360 updates have been submitted for certification, and that the PC patch is coming too. The current estimate is that they will be live the week after Thanksgiving."
Goed om te horen, al vraag ik me af of andere foutjes in Skyrim ook opgelost worden. Ik bedoel, fouten zoals in dit filmpje (hoewel wel enorm grappig :P) zijn natuurlijk wel wat slordig,

zo was ik zelf ook onder de indruk dat je na een quest bijna het hele huis van die persoon kunt leegroven zonder dat hij het erg vindt... geen idee of dat een fout is of niet, maar zo is het wel heel makkelijk om aan spullen te komen. :P
De patch voor The Elder Scrolls V: Skyrim verschijnt volgens planning op maandag 28 november en is gericht op de consoleversies van het spel.
Jammer dat de PC patch op zich laat wachten. Er zitten echt ernstige interface en performance problemen in die nu deels door de mod community opgelost zijn, maar een officiele patch zou natuurlijk wel netjes zijn. Wie haalt het nou in z'n hoofd om de muisgevoeligheid alleen in de Y-as van je framerate af te laten hangen? Dat had nooit zo gereleased mogen worden; ik snap niet dat dat ooit door de testing fase is gekomen. Ik vind het jammer dat zoiets niet even gehotfixed wordt.
Wat ik niet snap is dat men nog steeds over dit soort dingen zeurt.
Als je een early adopter bent, dan ben je een verkapte Beta tester; Dat is met Software zo (niet uitsluitend games) en zelfs met nieuwigheden in het algemeen.
Als je iets zo nodig moet hebben op de dag dat het uitkomt dan is dat natuurlijk prima, maar ga dan niet verdwaasd staan kijken dat jij degene bent die alle kinderziektes te verwerken krijgt.

Als je dat echt een onoverkomelijk probleem vind, koop het spel dan een maand later.
Als je echt wil dat het op dag 1 perfect is, bereid je dan maar voor om jaren langer op een spel te wachten en er minstens het dubbele voor neer te moeten leggen.
Ze geven het niet voor niets uit. Als het in de winkel ligt moet je ervan uit kunnen gaan dat de meeste fouten er wel uit zijn. Ok, natuurlijk is het niet perfect en dat hoeft ook niet, in alle software zitten wel fouten maar het moet niet zo zijn dat een spel nog zo veel fouten heeft dat een week later al een hotfix nodig is om het een en ander op te lossen. Test dan nog even een maand langer dat dat niet hoeft.
Dat werkt niet.
Dan heb je na een maand namelijk exact dezelfde discussie, maar over andere bugs, en heb je hier exact dezelfde verontwaardigde reacties over die andere bugs.

Het verhaal is simpel, zeker bij een spel van deze omvang met dito marketing campagne. Er komt een moment dat het spel op een acceptabel, speelbaar niveau is, dat men zegt NU gaan we gold.
Dat wil heus niet zeggen dat men niet weet dat er nog fouten in zitten. Integendeel, sommige bugs zijn al opgelost VOOR het spel in de winkels ligt omdat er tussen het gold gaan en de release date doorgaans nog wat tijd zit waarin de developers niet stil zitten. Die hotfix die een week later komt ligt in de praktijk al een maand klaar.

Maar financiële, marketingtechnische en technische belangen kruisen elkaar nu eenmaal bij een dergelijk product, en dat weet je van tevoren, ZEKER bij Bethesda.
Daarnaast zijn er geen betere testers dan de eindgebruikers; de feedback die je van die groep krijgt is met geen testopstelling na te realiseren, hoeveel tijd je er ook insteekt. Online games hebben hier het voordeel van een open of closed beta, singleplayer spellen kennen die luxe niet
@ Nardon: De meeste fouten zijn er ook uit. Geloof me maar dat de bug list intern minstens 50x zo groot was als die nu is. En ookal hadden ze een maand langer getest dan nog zouden er bugs in zitten. Wees blij dat ze zo snel een patch uitbrengen voor de bugs die veel mensen blijken te hebben. Er zijn zoveel situaties en configuraties dat alles natuurlijk niet te testen is. Skyrim heeft ook geen open beta ofzo gehad waardoor bethesda de feedback van de mensen nu pas krijgt.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ok, ik snap best dat er wat bugs in kunnen zitten, zoals een floating item oid, maar het gaat hier over de user-interface. Dat is toch wel een van de basis dingen. Als je het op de PC installeert stelt het spel als default een xbox360 controler in. Ik denk niet dat veel PCs die gebruiken; een PC is muis en keyboard default. Dan is het vervolgens vrijwel niet te bedienen met een muis zonder handmatig configuratiebestanden te editen, en zelfs daarna werkt het nog maar half. Dit is gewoon niet goed getest. Na een paar uur dat het spel uit was stond het internet vol met klachten hierover. Hoe kan dat dan in godsnaam door QA komen? Hebben ze het niet een keer even op een PC geinstalleert en iemand laten spelen?

Dan zijn er nog dingen als lelijke, blokkerige schaduwen die vrijwel zonder performance verlies te maken zijn door twee regels configuratie aan te passen. Hier is blijkbaar dus ook geen uur aan verspilt tijdens het testen.

Het hoeft heus niet helemaal perfect te zijn op dag 1, maar je verwacht toch dat de basis wel goed werkt. Is het zo raar dat ik verwacht dat ze een week spenderen om de PC versie te streamlinen ipv rechtstreeks de xbox360 versie voor PC te compilen en in een doosje te stoppen?
"Het hoeft heus niet helemaal perfect te zijn op dag 1, maar je verwacht toch dat de basis wel goed werkt. Is het zo raar dat ik verwacht dat ze een week spenderen om de PC versie te streamlinen ipv rechtstreeks de xbox360 versie voor PC te compilen en in een doosje te stoppen?"

Wie zegt dat ze nog een week hadden?
Het spel is ergens in de week van 4 November gold gegaan, royaal laat als je bedenkt dat er al maanden een campagne liep die als release date 11.11.11 aankondigde.
Dan worden er keuzes gemaakt, en dat weet je, want dat is bij vrijwel elke release het geval. Dat die keuzes technisch gezien alles behalve optimaal zijn, is eveneens bekend.
Dan kun je wel, en uiteraard terecht, stellen hoe de zaken zouden moeten zijn, maar als je nu van te voren al weet dat dat niet het geval is, en je koopt het product toch, ga je daar dan niet min of meer stilzwijgend mee akkoord?

Begrijp me overigens niet verkeerd, je hebt zeer zeker een punt. Sterker nog ik ben het met je eens, alleen heb ik mij erbij neergelegd dat het nu eenmaal niet zo werkt.
Ikzelf had Skyrim ook in de pre-order, en over een week of 2 denk ik dat ik hem maar eens ga installeren.
Er zijn trouwens zat issues in Skyrim die nog gefixed moeten worden.

Kijk maar:
http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Bugs_%28Skyrim%29

Zelf vind ik deze bug het meest irritant:
"Equipping Spells: Impossible to un-equip or change spells on the right hand. To fix it, one must equip a weapon to this hand. (PC)"
Fixed door spells als favorite op te slaan en dan aan een nummer te binden.,

Bijv
1. Flames
2. Sparks
3. Firebolt

Als je nu 2x achter elkaar 3 klikt heb je gewoon 2 handed Firebolt.
Het is een beetje omslachtig, maar het werkt wel.
Jep maar hoe is deze bug in godsnaam in de release terecht gekomen?

Géén van de testers speelde een caster? Ik bedoel, hoe is het mogelijk dat ze zo iets over het hoofd zien...

Wat ik zelf steeds doe is een wapen equippen en unequippen. Daarna kan ik 1x een spell selecteren voor de rechterhand. Ontzettend irritante bug wel, zelfs met workaround.

[Reactie gewijzigd door PhazeD op 21 november 2011 11:51]

Niet mauwen dat casters het zo zwaar hebben.
Vergelijkbare bug: als je een 1-8 key bind aan je offhand weapon, dan zal die key dat wapen altijd naar je mainhand brengen. Dus als melee heb je ook niet alles aan keybinds. En moet je je offhand weapon (en spells) blijven klikken uit het favorieten menuutje.

De UI zuigt. Ik begrijp niet dat er niemand is geweest die heeft gezegd: "met een klein beetje werk kunnen we het spel zo veel aangenamer maken (op een PC)". Het moet een "strategische beslissing" zijn geweest om deze UI op de PC te verschepen. Een clueless manager die zich hier niet mee had moeten bemoeien.
Wat nou mauwen?

En ik zeg niets over casters, anders dan dat er een nogal grote bug in de game zit waarvan ik me verbaas dat ze het over het hoofd hebben gezien.

Verder zijn we het eens.
Skyrim is gewoon een erg groot spel. De kans dat daar bugs in sluipen is vrij groot.

Ik was op een begeven moment in een grot waar een wolf zat opgesloten achter een soort van kooideur. Nadat ik op de bergrichel (andere uitgang van deze grot) zo'n patser in elkaar had gemept en terug naar binnen ging, stond de wolf in een keer aan de andere kant van de deur (aan mijn kant dus).

Stom beest stond naast me en bleef me gewoon aangapen alsof ik een doos hondenkoekjes bij me had of zo. Pas toen ik voor de lol de kooideur opende (door deze te "picklocken") begon de wolf aan me te knabbelen. Leek wel of 'ie de IDSPISPOPD cheat gevonden had ...

Laten we het maar op de zoveelste bug houden. Ook wel apart dat je, als je een vijand met pijlen overhoop hebt geschoten, je uit de ene dode vijand de pijlen terug kan pakken en uit de andere niet. Lekker handig als je nét pijlen te kort hebt.

Overigens; als Skyrim je direct naar je desktop terug gooit nadat je het logo hebt gezien, moet je de audioinstellingen wijzigen. Dit doe je in het Configuratiescherm -> Geluid -> Dubbelklik op het actieve audioapparaat -> Geavanceerd. Vervolgens de geluidskwaliteit op DVD-kwaliteit zetten (niet hoger).

Bij mij stond 'ie op "Studiokwaliteit" wat dus voor opstartproblemen zorgde.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 22 november 2011 04:44]

Hoop dat de bf3 patch nu de crashes verhelpen. Bijna altijd bij de eerste boot een crash bij startup. 2e keer werkt het altijd.

Ben benieuwd naar de balancing van de wapens, vond het tot nu toe wel oke eigenlijk.
Hoor dit probleem bij veel mensen, heb er zelf ook last van, ik moet altijd de 1e keer spelen BF3 opnieuw starten omdat de 1e keer de melding ""BF3 reageert niet meer" geeft (windows 7 64bit,i5-2500k 2x R6870 Hawk CF).

Heb ook regelmatig een BSOD met een "video memory recovery time-out", denk dat dit aan de AMD drivers ligt. Mijn vrienden hebben nVidia en hetzelfde probleem van de 1e keer starten ook dus dat moet aan BF3 liggen. heb al de nieuwste PB versie gedownload via PBUpdate.

[Reactie gewijzigd door Kees21 op 21 november 2011 11:55]

De patch voor BF3 is hoognodig voor de PS3. Ik vind het onbegrijpelijk dat je een game die draait om teamplay op de markt gooit terwijl voicechat nauwelijks werkt.
Die hele voicechat mogen ze er wat mij betreft uitgooien. Alleen in privat-matches zou deze aan moeten staan.

In iedere online FPS word je steeds lastig gevallen door van die ellendige kinderen met goedkope heatsets die ze dan ergens naast de stereoset leggen of zo. Of schreeuwende babies en dat soort ellende.
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True