Hoofdcategorieën
Device Settings

Modern Warfare 3 en Uncharted 3 starten met miljoenenverkoop

Door Paul Hulsebosch, vrijdag 11 november 2011 15:29, views: 31.672

Van Call of Duty: Modern Warfare 3 werden binnen de eerste 24 uur ruim 9 miljoen exemplaren verkocht, waarvan meer dan de helft voor de Xbox 360. Van Uncharted 3 werden 3,8 miljoen exemplaren verkocht binnen de eerste 24 uur.

Volgens uitgever Activision stonden er wereldwijd 's nachts 1,5 miljoen mensen te wachten tot de verkoop van Call of Duty: Modern Warfare 3 van start ging. Vervolgens werden er binnen de eerste 24 uur 9,3 miljoen exemplaren van de shooter verkocht. Een meerderheid van 54 procent kocht een exemplaar voor de Xbox 360. De PlayStation 3-versie was met 4 miljoen exemplaren goed voor 42 procent van de verkoop. De resterende 4 procent was voor de versies voor pc en Wii. Daarmee verslaat Modern Warfare 3 directe concurrent Battlefield 3, die in de eerste week 5 miljoen keer over de toonbank ging. Modern Warfare 3 verkocht ook beduidend beter dan voorganger Call of Duty: Black Ops, waarvan binnen 24 uur 7 miljoen stuks verkocht werden.

Ook Sony's Uncharted 3 had een voortvarende start. De game werd binnen 24 uur 3,8 miljoen keer verkocht. De actiegame van ontwikkelaar Naughty Dog verschijnt alleen voor Sony's console. Op basis van eerste dag verwacht Sony dat het derde deel het best verkochte uit de serie gaat worden.

Call of Duty: Modern Warfare 3 - 24 uur sales

Volgende 15:52 Halo: CE Anniversary-maps verschijnen als dlc voor Reach
Vorige 14:53 Wetenschappers maken zonnepaneel van microantennes
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  »

ik vraag soms echt af of ik de enige ben die niks van call of duty's moet hebben als ik dit zo zie.

9.3M van de wereld bevolking is niet zo veel hoor... Maak je maar niet druk :)

Maar 9.3 Miljoen exemplaren in 1 dag verkocht is wel belachelijk veel voor een game

MW3 moet het ook hebben van het verhaal lijn, is het laatste deel

Wel jammer dat het singeleplayer-verhaal van MW3 zonder enige introductie begint met een (gedeeltelijke) bezetting van de VS door Russen. Dit is nou niet een stap ik zelf meteen in kan vullen vanuit de huidige situatie in de wereld (reallife). Is geen spoiler, is het begin. Nu heb ik eerdere delen gespeeld, maar het verhaal heeft te weinig indruk gemaakt om te blijven hangen. Dus een inleiding of samenvatting mis ik. Dit geldt dus zeker voor mensen die niet vorige delen hebben gespeeld.

Wat ik daarnaast niet begrijp zijn de hoge reviewcijfers.
Krijg je als fan wat je verwacht? Ja
Kan de gamplay goed zijn? Ja
Is er een mooie singleplayer? Ja
Maar...
Zijn de grafics wat je van een triple A game eind 2011 zou verwachten? Nee
Zijn er overtuigende vernieuwingen? Nee
Is er een voldoende lange singleplayer? Nee

Vanwege de onderstaande drie punten krijgen games als Homefront een onvoldoende. Voor zo'n populaire gamereeks als COD is het logisch dat er ook fans zitten onder de reviewers, maar je mag toch enige objectiviteit verwachten van professionals. Er zijn recent games uitgegeven welke minstens 30% hoger gewaardeerd zouden kunnen worden dan MW3.
De lat ligt inmiddels hoger.

[Reactie gewijzigd door Frank76NL op zondag 13 november 2011 13:16]


Zoals het getal 3 doet vermoeden in MW3, is het het derde deel uit een serie. Je had bijvoorbeeld op wikipedia de verhaallijn kunnen lezen van 1 en 2, maar voor de volledige ervaring is het beter als je 1 en 2 gewoon speelt. Het verhaal is namelijk echt heel vet.

Het lijkt mij niet de bedoeling om zelf op zoek te moeten gaan het verhaal van een mediaproduct dat je als zelfstandig product aanschaft. Zet het anders op de verpakking zou ik zeggen. Ook wanneer je een tv serie bekijkt is er een korte samenvatting, en dat terwijl het vorige deel dan van een week geleden is en niet eens twee of drie jaar oud.
Maar goed het gemis van de intro was mijn kleinste punt van kritiek...

Ik was er juist wel blij mee dat ik niet weer naar een target range moest voor een keer :P

Dat is zeker. Het gaat bij MW3 wel degelijk om verkocht echter die 3,8 miljoen exemplaren van Uncharted 3 zijn VERSCHEEPT tot aan de releasedag.
Bron:http://www.gamasutra.com/view/news/38501/Uncharted_3_Ships_38M_Units_On_Launch_Day.php

Nee, ik koop ook nooit CoD.

ik ook niet ... maar nu wel want ik moet NIETS maar dan ook NIETS van origin hebben...

niet dat ik iets tegen een distroplatform heb, maar ik heb er iets tegen dat ze mijn HD afscannen terwijl ik aan't spelen ben en in zaken liggen te neuzen waar ze geen affaire mee hebben..

bij MW3 heb je dat dus niet; en vandaar dat er véél mensen dit spel wél kopen..
ik ben er zeker van dat er véél mensen die in duitsland hun reeds geopende BF3 hebben teruggebracht, van dat geld nu MW3 hebben gekocht.

GOED ZO, net wat ik wilde zien... dat EA mooi achter de concurrentie mag aanhuppelen, ook al hebben ze het betere spel in handen... van een mooie tafel alleen kan je niet eten zeggen ze bij ons altijd... (maw; het spel mag goed zijn, maar als hetgeen dat errond zit slecht is, dan heeft dat zijn weerslag en blijven mensen zoals ik weg, al heb ik ALLE battlefields tot nu toe inclusief de uitbreidingen... en jah, het pikt wel hoor dat ik dat knappe spel ni speel, maar ik heb principes en hou me daar aan)

De PC is bij MW3 blijkbaar een ongelofelijk klein gedeelte. Bovendien vergeetje maar eventjes dat BF3 ook gewoon op de consoles verkrijgbaar is en het Origin verhaal dus alleen op de pc van toepassing is.

Ik denk dat heel veel pc gamers niet uit hun luie stoel komen en de game via Steam binnenharken, al lees ik in het artikel niet of digitale distributie is meegenomen in de cijfers. Ik vind in elk geval het aandeel PC-exemplaren dat verkocht is ook verassend klein.

IK denk anders dat de meesten een fysiek exemplaar willen en niet alleen de pc gamers... Verder zal dat aantal gamers die B3 gekocht heeft en teruggebracht wel meevallen... Terecht want B3 is veel en veel beter dan MW3

Fysiek exemplaar is niks meer meestal enigste wat fysiek doet is koppelen aan steam en dan moet je wel eens het als nog downloaden terwijl je ook de dvd hebt.

De reden waarom MW3 populair is, altijd actie en snelle actie!
Waar BF3 een veel mooiere game is die dichtbij de realiteit komt, is het waardeloos dat je tussen de 5 - 10 kills maakt per pot.

Nadeel MW3: het is absoluut niet door ontwikkeld, de veranderingen zijn minimaal.
Nadeel BF3: het verschil tussen lage en hoge ranks is gigantisch.

Ik denk beide een goede game, het is net wat je voorkeur heeft... persoonlijk vind ik dat alle FPS games op de pc gespeeld moet worden, dat heb je als je uit het Quake1/Half-Life tijdperk komt :*)

Als je uit het Quake1/Half-Life tijdperk komt dan moet je het er ook mee eens zijn dat CoD sinds MW2 een aanfluiting is op de PC.. Ik ben ook oldskool PC FPS gamer en vind het echt schandalig hoe ze CoD tegenwoordig neerzetten op de PC.. Geen (ranked) dedicated servers maar peer to peer troep, geen mods meer, geen mapeditors meer waardoor je ook geen gratis custom maps meer hebt zodat men de gamers lekker kan uitzuigen met zwaar overprijsde mappacks, en totaal geen technische vooruitgang meer (MW3 is nog steeds precies hetzelfde als CoD4:MW).. Nee, ik ben (als PC FPS gamer) helemaal klaar met CoD op dit moment..

Ik speel nu dan ook maar weer BF (BF3).. Ookal is die game ook niet perfect, het is nog wel steeds meer een echte PC game dan die huidige CoD "troep".. Dat MW3 zoveel meer verkoopt boeit me ook weinig, al vind ik het wel triest dat zo'n beleid zo'n succes heeft.. Geeft toch wel de armoede van de markt aan.. Het is triest, maar het niveau van FPS gaming op de PC zoals in de Quake en Half-Life dagen zullen we waarschijnlijk nooit meer zien.. Dat CS ook nog enorm popular is zegt ook veel..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op vrijdag 11 november 2011 19:42]


Je kunt zeggen wat je wilt over CoD, maar het blijft de beste online shooter op de console. En op de PC zijn er de laatste 10 jaar geen goede multiplayer shooters meer uitgekomen. Het houdt op bij Quake en CS. Battlefield is veel te niche om echt een concurrent te zijn voor deze games. De meeste mensen willen snelle, gemakkelijk te begrijpen actie en ze willen ook nog eens dat hun potjes niet al te lang duren. Daarvoor ben je bij games als BF, Arma en Operation Flashpoint aan het verkeerde adres. En de andere titels zoals Crysis willen juist teveel lijken op eerder genoemde titels en dan blijft met gewoon bij de titel die de grootste playerbase heeft.

CoD schiet heerlijk, het is snel er zijn buiten de launchweek vaak weinig problemen online (op console). Het enige vraagteken is vaak patches. Treyarch is hier altijd de betere geweest, maar nu met de Elite service zal denk ik ook IW aan de bak moeten om naar hun playerbase te luisteren en te patchen.

En over het niet doorontwikkelen: ga maar eens de single players van MW, MW2 en MW3 naast elkaar leggen. Er zit duidelijk progressie in wat er op je scherm te zien is. Het is geen BF3 dat zeer zeker niet, maar dat is ook hun doel niet. Ze willen 60 FPS all day every day (wederom op console) en zij zijn de enige die dat waarmaken. En dat voel je overal in terug. Graphics boeit bijna geen hond in online shooters, daarom is voornamelijk CS 1.6 nog altijd zo populair. De gameplay is gewoon ongeevenaard en als de gameplay echt goed is heb je geen dikke graphics nodig. Ik heb goede hoop voor de refresh van CS, maar voor de rest zie ik het somber in voor de PC online FPS spelers. Devs hebben hun focus verlegd naar de console, de van oudsher PC ontwikkelaars id Software en EPIC releasen een buggy PC titel (Rage) of bijna alleen maar console games (Gears of War). De echte PC focus FPS is bijna niet meer te bespeuren. Het is te duur geworden om een goede engine te ontwikkelen en daarbij de console te negeren. Met andere woorden, waar vroeger de FPS games de games waren om te laten zien waartoe cutting edge hardware in staat is, wordt nu de focus steeds meer gelegd op een multiplatform engine en vaak wordt de PC dan het ondergeschoven kindje qua totaal ervaring. Want vaak ziet het er wel mooi uit, maar vaak is het zo buggy als de pest.

Je zegt het goed, een goede FPS op de consoles.. CoD is echter ook begonnen als goede PC FPS game, dus dat de PC al 10 jaar geen goede FPS games meer gezien heeft klopt niet.. CoD en CoD2 op de PC waren topgames.. Echter toen CoD4 als 1e IW CoD game in 2007 ook naar de consoles verhuisde was dat het begin van het einde.. Zoals ik al zei de totale ervaring werd veel minder, geen eigen dedicated servers meer draaien, geen modtools meer, geen mapeditors meer.. I.p.v. daarvan peer to peer online gaming en flink extra betalen voor kleine mappacks.. CoD is op de PC is gewoon verworden tot een consolegame met muis+toetsenbord support zonder technische vooruitgang omdat de consolehardware nu eenaal op dit moment ook alweer 6 jaar technisch stilstaat..

Punt is we weten allemaal precies hoe het zit, de meeste mensen spelen tegenwoordig dit soort games op de consoles i.p.v. PC en het is financieel veel aantrekkelijker voor vooral de uitgevers.. Vraag is alleen of je daar nu allemaal zo blij mee moet zijn? Ik dus niet iig.. Mensen die nooit echt op de PC FPS gespeeld hebben weten waarschijnlijk niet beter en vinden het allemaal prima, en dat is ze ook niet kwalijk te nemen.. Het irriteert me alleen wel mateloos dat sommige mensen zo enorm defensief en soms zelfs argessief reageren als ik tegen de huidige ontwikkelingen met vooral CoD ageer.. Alsof ik hun aanval i.p.v. het beleid.. Geloof me, soms zou ik willen dat ik ook nooit de FPS hoogtijdagen op de PC had meegemaakt, dan kon ik nu ook gewoon nog 100% genieten van games als MW3, maar dat gaat dus helaas niet..

De veranderingen lijken voor jou misschien minimaal, maar voor de die hard cod fan zijn het vaak grootse veranderingen. Verwachten mensen serieus dat een goedlopende franchise het roer in een keer om gooit? Why change a winning team. Stop met zeuren. De mensen met de meeste kritiek spelen het spel amper en hebben geen recht van spreken (gericht naar de altijd in cod topics klagende bf fans terwijl cod fans nooit zeuren in bf topics).

Ze hoeven de gameplay niet te veranderen, het gaat om technische verbeteringen zoals betere graphics, physics en/of AI.. CoD staat al sinds CoD4 stil qua ontwikkeling en dat vind ik een kwalijke zaak, zeker als ze er elke keer zoveel geld voor vragen.. Als PC gamer ben ik gewent dat elke nieuwe game in een serie (zeker na 5 jaar) dat soort zaken verbetert, en dat doet MW3 dus totaal niet, net zoals BO en MW2 daarvoor dat ook al niet deden.. Het zijn allemaal clonen van CoD4:MW..

En ik heb alle CoD games gespeeld tot nu toe (behalve CoD3), ook CoD 1 en 2 die veel van de huidige consolegamers waarschijnlijk nooit gespeeld hebben omdat ze alleen op de PC waren, dus ik heb zeker wel recht van spreken.. MW3 kan me echter gestolen worden, sinds MW2 is de serie een regelrechte aanfluiting als PC FPS game.. Alleen al het feit dat je peer to peer moet spelen voor ranked is te triest voor woorden.. Ik noem dat reversed evolution, de boel gaat achteruit i.p.v. vooruit.. In plaats dat het niveau van de online-ervaring op consoles naar PC niveau is getrokken heeft men de PC naar consoleniveau getrokken.. Vanuit de uitgevers snap ik dat wel, mooi gesloten eigen online systemen waar ze lekker veel aan kunnen verdienen, maar vanuit de gamers begrijp ik het niet dat men roept dat we niet moeten zeuren.. Onwetendheid en/of onverschilligheid, iets anders kan het niet zijn.. Hoe kan je anders een veel mindere ervaring voor veel meer geld verdedigen??

[Reactie gewijzigd door Inflatable op zaterdag 12 november 2011 01:07]


CoD 1 en 2 zijn wel op de consoles uitgekomen. Deeltje 2 gewoon met de release van de Xbox360. En deel 1 is later toegevoegd aan marketplace. En niet zo stoer doen over je PC-heritage. De hele COD serie haalde immers zijn inspiratie uit Medal of Honor. En op welk platform is Medal of Honor begonnen? Juiste ja, in 1998 op een console (de PSX) om precies te zijn, gemaakt door destijds Dreamworks Interactive (nu EA nog iets).

[Reactie gewijzigd door Hubman op zaterdag 12 november 2011 12:30]


Jij verwacht te veel van een serie. Denk je dat ieder jaar een nieuwe enginge gemaakt kan worden? Denk je dat ieder jaar het een "nieuw" deel wordt? Tuurlijk niet. Fifa is ook al sinds 1998 hetzelfde. Ga btw de verschillen tussen cod 4 en mw3 maar eens vergelijken. Als jij er geen verschil in vind zitten heb je de game inderdaad te weinig gespeeld en heb je geen recht van spreken.

Edit: Btw, ik heb niet eens behoefte aan een nieuwe engine. De bf engine word ik knettergek van als ik het speel en wil het spel zo snel mogelijk afsluiten. Besef dat niet iedereen is zoals jullie kritieke pc gamers. Ik neem genoege met meer van hetzelfde. Accepteer dat.

[Reactie gewijzigd door jandoedelman op zaterdag 12 november 2011 20:33]


Het lijkt me dat iedereen het met me eens is dat BF3 op een goeie pc er het beste uitziet. Wat niet meegenomen is in deze getallen wat BO hiervoor deed op de PC. Denk dat ze daar achteruit zijn gegaan. Ben zelf geen PC gamer 1 van de redenen zijn de altijd verschijnende mods en heel de dag achter mijn laptop hebben gezeten. Gewoon lekker op mijn luie bank wil hangen en dan dus op de console uitkom.

MW3 op console tegen BF3. MW3 is misschien wel niet goed verbeterd ten opzichte van vorige delen maar denk niet dat ze heel veel meer uit de PS3 en xbox360 kunnen halen want dat zie je met BF3. Veel nieuwere engine maar of het nou echt beter uitziet op de console ik vind van niet. Veel van mijn collega's waren ook zwaar teleur gesteld in de beta van BF3. Op de console niet heel veel goed gedaan.

Maar goed ben erg blij met mijn MW3 zijn nog wel wat kleine bugs maar dat hoort er tegenwoordig bij nieuwe releases. Want zoals peternap hierboven al beschrijft MW3 is wat snellere actie en vind de Co-op missies ook helemaal geweldig al vond ik de campagne op veteran wel HEEL simpel (1 avond uitgespeeld) net iets teveel checkpoints

gewoon de patch van Razor 1911 downloaden dan heb je geen Origin nodig. Je originele versie werkt dan gewoon zonder Origin!

Uhm heb je de artikels niet gelezen? Half tweakers moet niks van dat spel hebben ;)

Daarbij wat is 10 miljoen nou op 5 miljard mensen? 1 op de 500 vinden het wel leuk (en kunnen het betalen ;))...

5 miljard? We zijn zopas de 7 gepasseerd.

Dat niet alleen, maar ik zie toch een groot gedeelte van de jeugd (zoiezo vanwege leeftijdsristricties die helaas niet overal in acht worden genomen maar dat terzijde) en de oude groep van de bevolking zoiezo geen games kopen, dus als je die weghaalt blijft er al een minder grote groep over. Daarnaast gamed ook niet iedereen, dus als je kijkt naar de verhouding gamer -> MW3 eigenaar dan is 9 miljoen echt wel veel

Maar ja neefje van 10 jaar zijn ouders willen absoluut neit dat hij MW speelt. en toch heeft hij het van ergens gehaald. ;)

Wat is 10 miljoen games op 100 miljoen consoles, antwoord 10%

10 miljoen games is gigantisch veel op verkoopdag 1. Hoogstwaarschijnlijk gaan ze weer het record voor grootste media release ooit vebreken. Vorige recordhouder was Black Ops. Lees media: dus ook film, boeken, cd etc. 9 miljoen in 24 uur is gigantisch veel en er is geen enkele franchise buiten misschien GTA die ze dat na doet.

Het is geen product dat door iedereen gebruikt wordt van die 7 miljard mensen zijn er een x procent die gamen en daarvan haalt x procent weer een CoD game. En dan te bedenken dat ze dat doen op de dag van release (door de week).

Meh, pas als ze de verkopen van Rovio inhalen ben ik pas echt onder de indruk!

9 miljoen lijkt misschien inderdaad veel. Rovio laat echter zien dat er nog zoveel meer potentiële gamers zijn. Tuurlijk is Angry Birds niet te vergelijken met MW3, maar het laat wel zien dat met andere distributie en andere business modellen er nog veel meer mogelijk is. Belangrijkste vraag om hier te stellen is hoeveel plezier je als consument uit de game haalt. In dat opzicht is AB een veel beter aanbod!

Vandaag is het nog een 'simpel' spelletje als Angry Birds, maar mobiele games gaan steeds verder en komen nu ook al naar de TV. Real racing 2 met zijn 4en gemirrored naar een Apple TV is nog maar het topje van de ijsberg. Mensen praten hier over MW3 als de moderne FPS, maar ze worden langzaamaan dalijk achterhaald. Dit soort haastklussen (verijdelde DLC) helpt daar alleen maar verder aan mee!

De vergelijking tussen een 0.79 euro kostende 2D mobile game(pje) en een triple AAA 3D FPS van ~40 euro is wel erg ver te zoeken. Sowieso gaat het hier over de eerste 24hr en niet over de verkoop aantallen van een game dat al maanden in de verkoop is.
Wellicht probeerde je met je post te voorspellen dat de mobile gaming market aan het groeien is -- joh, zou het echt?

Ik mag hopen dat mobile gamen een totaal andere doelgroep is dan de consumenten van FPS shooters op de PC en console. (Anders gaan we straks mobile ports naar console ports naar de PC krijgen -- zit je dan met je 700watt vretende videokaart een railway shooter te spelen)

Ik heb zelf spijt van mijn aankoop, het voelt echt als een expansion pack die de problemen van mw2 multiplayer niet heeft gefixed :'(

Ik was wel zeer benieuwd naar de verhaallijn maar vind dat er nogal veel plot fouten inzitten.
45 euro versplit :(

[Reactie gewijzigd door RedFighter op vrijdag 11 november 2011 17:27]


na black-ops had je dat wel kunnen verwachten dat was ook weg gegooid geld :(

Ik ben na MW2 afgehaakt ivm hackers, MW3 heeft wederom bevestigd dat de beveiliging tegen hackers aan de laars word gelapt voor de pc versie.
En in vrijwel alle reviews die ik lees word BF3 als de betere game aangeprezen, vreemd dat MW3 dan nog zo goed verkoopt.

Maargoed, ik hoef er niets van te hebben, ik ben tevreden met BF3 voorlopig.

Het gaat ongelofelijk hard met deze games, geeft alleen al aan hoe groot de game industrie eigenlijk is.
Wat ik dan wel ongelofelijk apart vind is dat slechts 4% voor de PC én Wii is, tegenover 94% voor de PS3 en de 360... waarom zo verschrikkelijk weinig?

Edit: BF3 sales zijn inderdaad bekend :)

[Reactie gewijzigd door Richh op vrijdag 11 november 2011 15:34]


De game industrie is tegenwoordig groter dan de filmwereld, zo komt het ten minste wel over.

In omzet is dat idd waar, maar met een prijs die per stuk gevoelig hoger ligt heb je nog altijd een stuk minder mensen die interesse hebben in de gaming wereld dan in de film wereld.

En wat is belangrijker? Geld of mensen die interesse hebben?

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op vrijdag 11 november 2011 15:54]


Mensen die interesse hebben. Als je hierop geld antwoord zou je er best toch nog eens over nadenken.

Daarnaast zie je dat voor de pc-gamers COD minder interessant is. Dit zal dan weer liggen aan het feit dat ondanks dat het spel geweldig is, de zaken er rond (servers, matchmaking, xp-vars in cfg, ... ) minder zijn afgewerkt in de vorige versies.
Hoe het met deze versie zit weet ik niet, want de net opgenoemde zaken zijn voor mij reden genoeg om deze game links te laten liggen.

[Reactie gewijzigd door Soggney op vrijdag 11 november 2011 16:08]


Fout, antwoord is geld, en nee dat is niet mijn persoonlijke antwoord maar het antwoord van de bedrijven :)

Dat hangt er vanaf of er meer winst gemaakt wordt in de filmindustrie of in de gamesindustrie. De omzet in de gamesindustrie mag dan wel groter zijn dan die van de filmindustrie, maar als er hele lage winstmarges op games zitten dan kan het wellicht zo zijn dat de filmindustrie toch een interessantere markt is om in te beleggen.

Heeft iemand daar toevallig statistieken over? Ik ben altijd wel geinteresseerd in dat soort dingen.

Uiteindelijk gaat het om geld. Apple maakt de grootste winsten terwijl ze op tablets na geen grootste speler zijn, en daar gaat het om aangezien aandeelhouders geen geld verdienen aan marktaandeel maar wel aan winst.

[Reactie gewijzigd door dokzero5 op zaterdag 12 november 2011 00:01]


Omdat een PC gamen niet past in de hedendaagse levensstijl van de gemiddelde consument?

Dat tweakers er vol mee zit wil niet zeggen dat iedereen een goede relatie heeft met zijn pc. Consoles zijn gewoon een stuk makkelijker. Spel erin en hij doet het. Als het niet werkt dan werkt het niet kan je niks doen dus garantie etc.

Geen gezeur met graphics instellingen etc. Het is gewoon makkelijk en laat dat nu een hele grote vereisten zijn bij de hedendaagse consument. Niemand wil 281 afstandsbedieningen. Het liefste heeft iedereen 1 knop waarmee de tv precies doet wat jij op dat moment wilt.

Daarom game ik op de pc. Ik heb vrijwel nooit problemen met windows en ik kan elk spel waaronder battlefield 3 op hogere graphics draaien dan de ps3 en de xbox360 kan en daar gaat het voor mij om. Ik WIL instellingen, dan kan ik teminste zelf bepalen wat ik wil. Trouwens moest gta4 ook ineens vanalles installeren voordat hij het op mijn ps3 deed. (ja is alweer ff geleden ja :) )

Dit zijn vaak casual console shooters met een slechte pc port (iets wat helaas ook voor bf3 lijkt op te gaan), meeste pc gamers hebben daar weinig intresse in, en natuurlijk zijn daar spellen met diepgang vaak populairder (mmo's, rts, rpg en oude shooters die nog echt fps zijn ipv mmofps zoals bf3/mw3)

Verder zijn de cijfers van pc verkopen niet altijd aanwezig/betroouwbaar in dit soort lijstje

* blouweKip vind de teloorgang van kwaliteitsgames de laatste jaren wel jammer maar het scheelt hem wel veel geld.
Het liefste heeft iedereen 1 knop waarmee de tv precies doet wat jij op dat moment wilt.
En nu hebben we consoles die met meedere knoppen helaas alles maar half kunnen, ik hoop zelf dat nieuwe consoles zich wel met de mogelijkheden van een pc kunnen meten maar ik vrees nog meer grauwe middelmaat dan het nu al is.

[Reactie gewijzigd door blouweKip op vrijdag 11 november 2011 16:23]


Games worden tegenwoordig weliswaar voor consoles vaak ontwikkeld, maar bedenk maar zo, er zijn veel console bezitters en die mensen krijgen vaak erg goede games.

De pc markt krijgt dan wel vaak een slechtere kwaliteit, maar ze krijgen de spellen nog. Het is aan jouw en mij of het de moeite is om het te kopen.

BTW er zijn ook veel spellen op de PC die erg veel gebruikers kennen en die massaal gespeeld worden (denk aan LoL,CSS, en WoW).

BF3 vind ik trouwens wel een echte PC game, de pc versie is in alle opzichte beter dan zijn console versie.

Battlefield 3 is ontwikkeld met de PC in gedachte. Het is GEEN port van de console.

Het is echt een geoptimaliseerd spel voor de PC, zelf m'n niet zo goede PC kan het nog perfect 1680x1050 op low spelen en nog ziet het er prachtig uit. Het spel kent weliswaar enkele problemen op de PC, maar dit wil niet zeggen dat dit een port is. DICE is nogal bekend voor de bugs in hun software, maar ze verhelpen dit meestal wel met updates.

Al vraag me ook af of de online market telt voor de sales want ik koop bijna nooit meer mijn spellen in de shop maar altijd online.
Al heb ik BF 3 gekocht in plaats van COD
Edit erop beter gekeken wat die site rate behalve online sales als steam telt het ook sales van amazon niet en denk dat online shops best groot zijn.

[Reactie gewijzigd door madcow22 op vrijdag 11 november 2011 18:07]


COD is wel mooi en zo maar ik vind het verrekte veel op het vorige deel lijken...

Ik ook, en toch heb ik geen moment spijt. Heb ook de single player campaign niet eens aangeraakt.

Inderdaad hoewel het wel degelijk mooier geworden is ookal is het verschil niet mega groot!

vanaf cod4 is het eigenlijks toch het zelfde, maar elke keer een andere map pack XD

Was wel te verwachten, gelukkig hebben wij de beste game :D (Battlefield 3)

BF3:
http://www.gamerankings.c...&search=battlefield+3

MW3:
http://www.gamerankings.c...e+3&numrev=3&site=

Als je het over de PC versies hebt, heb je gelijk ;)

[Reactie gewijzigd door ijskonijn op vrijdag 11 november 2011 16:16]


Dat komt denk ik voornamelijk doordat de consoles 'verouderd' zijn. De nieuwe engine kunnen gewoonweg niet maximaal draaien op consoles, waardoor het verschil bij computers groter is.

En wie zegt dat uitmelken geen goed idee is? Zo te zien is het weer een verkooptopper. Niet dat het aan mij besteed is overigens.

Dit was al te verwachten. Modern Warfare is een erg beroemde serie, en heeft bij de fans alle verwachtingen waargemaakt. Je hebt natuurlijk ook de mensen die het niks vinden, maar die vonden de voorgaande delen waarschijnlijk ook niks.

Dat heeft Battlefield ook wel.

Het grote 'probleem' is hier gewoon dat BF meer de hardcore gamers aantrekt, terwijl CoD de casual gamers pakt.

Ik speel iedere week met een vaste groep games, vooral shooters dan van CoD en BF, de mensen die veel gamen enz die gaan wel goed in BF, maar mensen die maar 1 keer per week of minder gamen, gaan massaal dood in BF waardoor de lol eraf is. Bij CoD is dat niet zo. Natuurlijk iemand die veel speelt gaat beter, maar iedereen pakt wel wat kills.

Grappig is dat CoD van casual gamers vaak hardcore gamers maakt........

Ik heb net Battlefield 3 (PC) opgehaald. Is volgens velen beter dan MW3 al is MW3 zeker geen slecht spel.

en maar klagen dat ze zoveel mislopen door de piraterij, NOT

Als ze dat niet zouden doen dan zou het onderhand dezelfde acceptatie krijgen als muziek, film en boeken downloaden. Dan zouden ze in ieder geval niet 9.3 miljoen binnen 24 uur verkopen. En ze hebben geen ongelijk, er wordt enorm veel 'gejat', de vraag is echter of ze inderdaad 1:1 kunnen worden berekend, maar zelfs 1:20 zou nog een enorme hoeveelheid missende verkopen betekenen.

MW3 verkoopt goed genoeg dat zelfs met piracy de cijfers prima zijn. Maar als je het percentage even vergelijkt met een kleine developer is het wel degelijk een probleem. Maargoed, altijd blijven schermen met die paar toppers in de markt en nooit verder kijken.

Bij Modern Warfare 3 staat de multiplayer centraal. Daarom wordt het door velen gekocht om enkel de multiplayer-modus te spelen. Piraterij wil zeggen: geen multiplayer (cd-keys). Dit zegt genoeg ;)

Call of Duty heeft gewoon een goede fanbase, misschien heeft het elk jaar opnieuw uitbrengen van een nieuw deel dan toch grote voordelen.

Ik kan moeilijk oordelen over Call of Duty, dus dan maar over BF3 want dat is gewoon een prima spelletje. Het gaat er bij BF3 niet zo zeer om de hoeveelheid kills die je maakt, maar meer tactisch spelen. Misschien is dat niet voor iedereen weg gelegd, en wil het grootste deel van de shooter gamers liever gewoon schieten zonder echt tactisch bezig te moeten zijn?

Echter maak ik me niet zoveel zorgen over Call of Duty vs BF3. Call of Duty heeft misschien meer verkopen in de eerste weken, en waarschijnlijk ook wel in totaal, maar de verkoop aantallen van BF3 zijn ook niet slecht te noemen.

COD= Kills maken, nog meer kills maken en daarna nog ff wat killen.
BF3= Objective based gameplay, sneaky zijn, je verstoppen voor de tank (of juist aanvallen als engineer) etc.

Wat ik bedoel te zeggen, het zijn 2 compleet verschillende games die je echt niet met elkaar kunt vergelijken.

Ze zijn wel degelijk te vergelijken. Je geeft nu zelf toch ook punten aan waarin de games van elkaar afwijken.. Hoe wil je dat doen zonder te vergelijken?

ben het helemaal met je eens. CoD is ook een console game en BF3 is een PC game

klopt, ik heb BF3 gekocht voor de PC en CoD voor de PS3 (huiskamer) komen ze allebij tot hun recht.

Zegt een blijkbaar die hard bf speler die cod nauwelijks heeft aangeraakt. Sneaky zijn is bij cod inderdaad minder van belang. Maar het niet objective based noemen is volledig de plank mis slaan. Bij TDM, tuurlijk, daar gaat het om kills. Bij domination, headquarters, snd, ctf, sabotage en demolition niet. Hoeveel objective gamemodes heeft BF3? Denk niet zo veel als cod......

9.3M * 59 = 548.7 miljoen euro in de eerste 24 uur. Redelijk halucinant cijfer!

De console versies zijn een tientje minder :P

Je hebt ook nog Hardened Edition die boven de 100 euro ligt

Raar ik heb maar 44 euro betaald, en op me favo game-site (waar ik bijna al me steam games koop) is die maar de helft daarvan :)

Steam = PC, en die omzet is marginaal... Console games liggen in de winkel meestal inderdaad rond de 50-60 Euro.
Met een beetje rondshoppen kan je overigens ook console games makkelijk voor 45 of minder vinden. Zie bv de Pricewatch...

Vergeet niet steam sales worden niet meegerekend.
Alle online vendors worden niet meegeteld door die site en volgens mij komen meeste pc sales daar vandaan op dit moment.

Dat is omzet. Geen winst.

Dus? Dan is de omzet toch ook gewoon hoog? Voor de winst is het overigens ook wel interessant genoeg hoor ;)

Omzet koop je niets voor, winst wel.

bij mw3 waarschijnlijk wel.. alleen de kosten voor een ander hoesje, maar die lijken me niet onnoemelijk hoog

Als ze mazzel hebben ziet Activision daar ¤150 miljoen van terug als omzet (ex. btw.). Er gaat een hoop geld naar distributeurs, winkels en natuurlijk drukken/printen/opslag/transport. Ik vraag me af hoeveel ze hebben geïnvesteerd in MW3.
«  1  2  3  4  5  6  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 15:52 Halo: CE Anniversary-maps verschijnen als dlc voor Reach
Vorige 14:53 Wetenschappers maken zonnepaneel van microantennes
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011