Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 59, views: 13.596 •

Nintendo heeft de naam geregistreerd van de extra analoge 3DS-joystick, die als losse accessoire op de markt verschijnt. De thumbstick gaat in Europa 'Nintendo 3DS Circle Pad Pro' heten. Wanneer de accessoire op de markt komt, is niet bekend.

Website Siliconera heeft ontdekt dat Nintendo de merknaam Nintendo 3DS Circle Pad Pro heeft laten vastleggen. De consolebouwer zou de naam voor de Noord-Amerikaanse en Europese markt willen gebruiken. De merknaam lijkt bedoeld voor de binnenkort uit te brengen accessoire die de 3DS-handheld voorziet van een tweede analoge joystick. In Japan verschijnt de accessoire op 10 december, tegelijk met 3DS-game Monster Hunter Tri G, dat ondersteuning voor de tweede thumbstick biedt. Het hulpstuk verschijnt in Japan echter onder de naam Circle Pad Expansion.

Wanneer de Circle Pad Pro op de Westerse markt verschijnt, is nog niet bekend. Waarschijnlijk verschijnt de accessoire uiterlijk op 27 januari. Dan komt Resident Evil: Revelations in Europa uit, en uitgever Capcom heeft al aangegeven dat deze zombiegame met de Circle Pad Pro te besturen is. Of Monster Hunter Tri G ook in Europa wordt uitgebracht, is niet bekend.

Nintendo 3DS Circle Pad Pro

Reacties (59)

Functie boven vorm :o wat een hok :Y)
Jij had het vast beter gekund ;)
Vraag me af hoe de aansluiting is? Want hij moet de input wel digitaal verwerken en ik zie niet echt een uitbreidingsslot voor hardware of zo...
ADC in het blokje onder de circlepad en dan via pinnetjes op een of andere expansion port.
Het had beter gekund....als Nintendo meer tijd nam bij de ontwikkeling van de 3DS en dan met name de ontwerpfase. De PSP kreeg veel kritiek vanwege het ontbreken van een 2e analoogstick. Sony heeft hiervan geleerd en het zou verstandig geweest zijn als Nintendo hier ook op gelet had bij het ontwerpen.

Ik heb het gevoel dat Nintendo de 3DS zo snel mogelijk ontwikkeld heeft om mee te liften op de 3D hype. (Wat niet werkt aangezien het 3D niet aanslaat op (3DS)-gamers)
Ben ik het niet helemaal mee eens, als je kijkt naar de games op de DS dan is een 2e stick niet echt hard nodig (alhoewel het wel belangrijk is). De psp is altijd al gepositioneerd als draagbare playstation alleen kon je het populairste genre niet lekker spelen (FPS)
Als de 2e stick echt niet hard nodig was zou Nintendo de extension ook niet uitbrengen. Het is namelijk heel simpel, alle spellen die met die 2 sticks gespeeld dienen te worden, zullen in principe niet speelbaar zijn. Dan kun je wel zeggen dat je die 2e stick niet zo'n belangrijke toevoeging is, maar dat is irrelevant als je daardoor spellen niet meer kunt spelen.

On topic: ik vind 't design op zich niet zo slecht. Rondingen liggen absoluut beter in de hand, en dit lijkt weer een beetje op de oude GBA qua pasvorm. Dat ze daar dan een extension voor nodig hebben en niet gewoon een hele handheld lekker rond maken is dan toch weer een teleurstelling. Helaas is vierkant 't nieuwe rond.

Wat ik ook nog een nadeel vindt is dat ie nu niet meer symmetrisch is. 't Zou best een lomp ding worden als ze dat wel zouden doen, maar dit is ook niet optimaal. Denk dat Nintendo zich wel achter de oren heeft gekrabd over de semi-blunder om de 3DS zonder 2e stick uit te brengen.

Al met al ben ik al een tijdje uit de handheld en console markt gestapt, en als ik dit zo zie kan ik niet anders dan concluderen, dat 't vroeger toch echt allemaal beter was.

[Reactie gewijzigd door A Lurker op 26 oktober 2011 15:56]

1 stick plus touchscreen is betere dual stick dan dual sticks.
Ik heb veel plezier gehad met CoD op de DS, en het bestuurde als een trein.
Is dit ook het uiteindelijke design? Deze foto lijkt namelijk de eerste versie die een tijd geleden geshowd is te zijn.

Buiten een analoge stick zag ik ook 2 triggers onder de schouderknoppen op ign.

Geen mooi design inderdaad, ik hoop op nog iets beters want de 3DS vind ik niet lelijk. En de refresh van de 3DS zal inderdaad vast een 2e joystick hebben.

Het mooiste zou zijn als ze er een maakte die je op de 3DS kon klikken en dan onder de ABXY kwam te zitten, maar dan word hij daar wel wat dikker, en of dat comfortabel is dat weet ik niet.

We zullen het meemaken.
Je weet dat de ontwikkeling van de 3DS is begonnen in 2007?
Ik heb het gevoel dat Nintendo de 3DS zo snel mogelijk ontwikkeld heeft om mee te liften op de 3D hype. (Wat niet werkt aangezien het 3D niet aanslaat op (3DS)-gamers)
Nintendo is echter behoorlijk hard bezig de 3DS te pushen ten kosten van de voorgangers. Uitgezonderd van de Mediamarkt (enkele reis 30 km en §4 tol) zie ik nergens meer games voor de DS(i)-varianten, enkel 3DS-games (en vrijwel uitsluitend updates van oudere DS-games). Ik vermoed dat de werkelijke reden vooral de verbeterde kopiŽerbeveiliging is.
De DS-games die ik als interessant zie en waarvan ik weet dat ze ooit zijn uitgebracht, zijn, afgezien van langlopende klassiekers (Super Mario Bros., Mario Kart, Mario Party). niet meer verkrijgbaar. Als voorbeelden: Pokemon Pearl, Platinum en Diamond, Civilisation Revolution (al is het ding vooral gekocht voor mijn zoontje (6jr), Zelda: Phantom Hourglass.
In de lokale winkels (Music Store, Dixons, Intertoys, Free Record Shop, Top1toys) is er zo goed als niets, 2 titels voor de DS, een stuk of 10 voor de 3DS. Dat je dan slecht verkoopt vind ik niet vreemd.
Het staat me bij dat hij via IR praat (port zit geloof ik naast de stylus-houder) met de 3DS.
Mja, met als voordeel dat het scherm nu niet meer in het midden zit... 8)7
Wel handig dat je met wat grotere handen hiermee een stuk makkelijker kan gamen... :P
Dus is er een reden voor een 3DS XL waarbij dat 'probleem' gefixed is :)
Ja zo iets zal vast wel komen Nintendo kennende... die steeds meer beginnen te graaien na mijn idee...
Voorlopig ook de rede om geen nintendo producten te kopen voor mij ;)
Zeker eentje van de apple of niet ?
Wat ik mij al een tijdje afvreeg is hoe de tweede circlepad verbinding maakt met de 3ds. Gaat dat dan via de metalen pinnetjes (worden gebruikt door oplaadstation) of wireless of zoiets?

Verder ziet het er wel goed uit.
Niet echt een elegant ontwerp, wat een lomp geheel zo
Hiermee gaat toch het hele idee van 'handheld' de prullenbak in? 8)7
Dit gaat nooit meer in je broek-/jaszak passen. (Kon dat Łberhaupt al met de 3DS ?)

[Reactie gewijzigd door opposite op 26 oktober 2011 14:16]

Jawel, als je een beetje ruime zakken hebt. Zo groot is 'ie niet, bijna exact hetzelfde als een DSlite
Mwah.. 'handheld' betekent dat je 't in de hand moet houden he. En dat kan nog steeds. Anders had 't wel 'pocketheld' geheten.

Neemt niet weg dat het een aartslelijk oplossing is geworden van Nintendo. Het hele strakke ontwerp van de 3DS is gewoon weg. En dat is zonde, voor iets wat standaard had moeten zijn. Krijg hetzelfde gevoel bij de Motion Plus-addon voor de Wiimote. Nintendo heeft het vanaf het begin geweten dat het gevoeliger moest (en kon) en durf te wedden dat ze in 2006 de Motion Plus al in de kast hadden liggen. Je kunt er op wachten tot de nieuwe 3DS met ingebouwde 2de analoge stick te koop is. De 3DSi XL Dual Stick ofzo. Niet goed voor je image.
De eerste Gameboy kon je toch ook niet kwijt in je broekzak. Er zijn een stuk meer handhelds geweest die niet in je broekzak passen dan wel, tot de komst van smartphones. Mensen zijn tegenwoordig verwend omdat een smartphone ook een gaming device geworden is.
De eerste computer nam een lokaal in beslag, maar dat doet er evenmin als de eerste Gameboy in dit geval niet toe.
Het is alleen zo, dat een handheld steeds minder aantrekkelijk wordt, wanneer hij groter is. Je kan nog veel meer add-ons voor handhelds bedenken; groter scherm erbovenop, toetsenbord erbij. Het idee is volgens mij(!) een zo klein mogelijk apparaat met zo veel mogelijk speelplezier. Blijkbaar vindt Nintendo dat de grootte er niet veel toe doet en bouwt daarmee een hele case om de 3DS voor een extra analogestick.

Touchscreen, extra scherm, vierdrukpuntstoets, 2 analoge sticks, schouderknoppen, 4 buttons. Ik mis alleen nog een bewegings-sensor dan kan hij meteen concurreren met Kinect. ;)
Zoals altijd koop nooit een eerste serie van Nintendo. Hoe lang voor dat ze uitkomen met een een 3ds Pro met de extra stick in gebouwt en een groter scherm.

Het zal gebeuren!
Precies de reden dat ik zelf nog geen 3DS heb. De enigzins teleurstellende game lineup van de 3DS helpt ook niet mee.
Er zit ook een grotere accu in, dus de aansluiting zal wel achter de accu zitten ;-)
Dit lijkt wel een Gamegear qua lompheid. Duidelijk te zien dat de 3DS een rushproduct is; geen kwaliteitssoftware bij lancering, de firmware was nog niet af, (browser wordt maanden later geleverd), en de hardware was blijkbaar ook nog niet af.

Ik denk dat swampy gelijk heeft. De vraag is alleen wanneer.

[Reactie gewijzigd door GetBack op 26 oktober 2011 14:27]

Ongeveer April 2012, zit vaak een jaar tussen

[Reactie gewijzigd door BlackFlower op 26 oktober 2011 15:03]

Nostalgie! De Gamegear,w at een geweldig product was dat toch. Spijtig genoeg had het 1 minpunt, het zoop batterijen leeg. Maar met het kleurenscherm het stoere zwarte uiterlijk en best wel leuke titels had ik hem graag gehad in plaats van mijn Gameboy. Die overig ook vrij lomp was. :) Lomp was toen in de mode schijnbaar.

[Reactie gewijzigd door Thorgrem op 26 oktober 2011 19:50]

Jeetje, doet me denken aan die cd drive add-on van Sega. Lelijk en achterhaald, en eenmaal aangesloten lijkt het op een toilet... |:(

Kunnen de heren en dames bij Nintendo minder koppig zijn en echt kijken naar de concurrentie? Daarmee verwijs ik naar de iPod touch (iOS) en Android.
Nee hoor ik al van Iwata het zijn geen concurrenten van Nintendo en we gaan gewoon door op onze manier met innovatie, maar feiten zijn dat anno 2011 de menu indeling van de 3DS zeer achterlijk is vergeleken met die van de iOS, vele handelingen werkt traag en niet gebruikersvriendelijk. Het gemak waarmee consumenten Apps/Games kunnen downloaden naar hun device voor een aantrekkelijke prijs, Plants VS Zombies...
En daar gaat je kwartaalcijfers die je morgen bekend maakt Nintendo...

[Reactie gewijzigd door KiraYoma op 26 oktober 2011 14:19]

Nog meer nostalgie!
Toegeven, die Sega CD was zeker geen succes (evenals de 32X) maar wat wou ik het ding graag hebben vroeger (helaas is het nooit zo ver gekomen). Sonic CD was wel een meesterlijke titel. Megadrive Sega CD en ook nog eens een 32X was wel de meest monsterlijke combinatie denkbaar in die tijd. Het zag er in ieder geval imposant uit.
Een Japanse horrorfilm is er niks bij. Schrikbarend.
Bovenop de slechte batterijduur van de 3DS zelf moet er in dit lompe apparaat ook nog een aparte batterij. Goed bezig, Nintendo. Ik wacht rustig op de Vita, die vertoond tot op heden nog absoluut geen gebreken qua hardware. :)
Dat vind ik moeilijk te geloven. Dan zou je de 3DS dus eigenlijk twee keer moeten opladen. Heb je daar een bron van?
Onder andere hier, het gaat om een enkele AAA-batterij.
Dankje. Dat is wel heel erg triest. Ik weet dat je in het verleden batterijen nodig kon hebben voor accesoires zoals een rumble pack voor de GameBoy Colour maar als je die nu zelfs nodig hebt om een game te kunnen besturen is er wel een nieuw dieptepunt bereikt.

Stel dat je net met een shooter bezig bent online en je kan opeens niet meer mikken. Dan ben je in 1 klap cannon fodder omdat de hardware niet doordacht is.
Gaat niet lukken omdat er waarschijnlijk in de toekomst geen online fps voor de 3DS gaat uitkomen als men nog steeds op de huidige strategie vaart.
Er is inderdaad nog niks aangekondigd maar JUIST een shooter lijkt me goed werken icm met 3D-effecten. Zou mij verbazen als er volgens jaar geen battlefield/CoD uitkomt.

[Reactie gewijzigd door GetBack op 26 oktober 2011 14:56]

Je zal toch wel aan de hand van een indicatorlampje een waarschuwing krijgen wanneer de batterij bijna leeg is. Dat zal in elk geval niet zo snel zijn als die van de 3DS zelf. Maar ik vind het ook niet echt een goed ontwerp zo. Ze hadden er gewoon van in het begin 2 thumbsticks aan moeten geven. Hoeveel controllers hebben nu al bewezen dat dat beter werkt.
Batterijen is idd heel erg in tegenstrijd met het "pro" in de productnaam.. Zelfs een moderne vibrator kun je opladen tegenwoordig 8)7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Tablets Nokia Websites en communities Smartphones Google Apple Sony Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013