Hoofdcategorieën
Device Settings

Blizzard kondigt WoW: Mists of Pandaria aan

Door Jurian Ubachs, vrijdag 21 oktober 2011 22:16, views: 37.105

Ontwikkelaar Blizzard heeft tijdens BlizzCon 2011 de vierde uitbreiding voor World of Warcraft aangekondigd. De uitbreiding heet Mists of Pandaria en voegt een nieuw gebied, een nieuw ras en een nieuwe klasse toe aan World of Warcraft.

De vierde grote uitbreiding voor mmorpg World of Warcraft werd door Blizzard aangekondigd tijdens BlizzCon 2011, dat in Anaheim, Californië wordt gehouden. De ontwikkelaar maakte bekend dat Mists of Pandaria, een naam die eerder al opdook in het geruchtencircuit, inderdaad de naam is van het nieuwste hoofdstuk van World of Warcraft. Wanneer de nieuwe uitbreiding verschijnt is nog niet bekend.

Mists of Pandaria verhoogt de level cap in World of Warcraft naar level 90 en opent een nieuw gebied voor WoW-spelers. Het nieuwe continent heet Pandaria en is volgens de overlevering 10.000 jaar gesloten geweest. Pandaria kenmerkt zich door zijn rustieke uitstraling en is losjes gebaseerd op het oude China. Volgens Blizzard zal Pandaria een belangrijke rol spelen in de aanloop naar de oorlog tussen de Alliance en de Horde, die op het punt van losbarsten staat.

Behalve een nieuwe omgeving voegt Mists of Pandaria ook een nieuw ras en een nieuwe klasse toe aan het spel. Spelers kunnen spelen met het op panda's lijkende Pandarens-ras, en kunnen kiezen voor de eerste nieuwe klasse die wordt geïntroduceerd sinds Wrath of the Lich King: de Monk. Het nieuwe ras en de nieuwe klasse zijn beschikbaar voor zowel de Horde als de Alliance; spelers die als Pandaren spelen, zullen, wanneer zij een bepaald level bereiken, zelf mogen kiezen of ze zich bij de Horde of de Alliance voegen.

Volgende 22:34 Diablo III gratis voor gamers met WoW-jaarabonnement
Vorige 16:15 'Panasonic schroeft productie plasmapanelen terug'
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  7  »


wat een dooddoener zeg.. je HOEFT niks te kopen hoor.. niemand verplicht je de nieuwe expansion te kopen en te installeren.
Ik vind het een mooie nieuwe uitbreiding aan WoW serie, veel nieuwe toevoegingen, aanpassingen en optimalisaties..
Heb er wel weer zin in... en geef graag mijn geld hier aan uit.
(net als een paar miljoen andere)

Natuurlijk moet je het wel kopen als je de game wilt blijven spelen. Vrijwel geen enkele speler zal blijven hangen in de huidige pve content dus dan is er gewoon niks meer te doen. Pvp schiet natuurlijk ook niet op... Blizzard maakt het zo dat de endgame gear van de vorige expansion vrij snel compleet nutteloos is. De vorige keer had iedereen ineens 100.000 health op level 85 in plaats van 20.000 (ongeveer) op level 80. Of het goed of slecht is dat er weer een betaalde expansion is, is een andere discussie. Maar het is in ieder geval wel zo dat je deze expansion nodig hebt *.

*tenzij je net met de game begint en nog niet het maximale level hebt bereikt.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op zaterdag 22 oktober 2011 14:59]


Onzin. Als mensen het spel zat zijn, stoppen ze er wel mee. Het maakt niet uit of er dan nog 1, 5, of 10 expansions uitkomen. Ik speel zelf geen WoW, maar ik kan goed begrijpen dat Blizzard gewoon elke 2 jaar een expansion of een grote engine-update introduceert als het spel populair is en blijft. Zou ik ook doen. Wat mij betreft bestaat WoW over 30 jaar nog steeds met 20 expansions. Ik heb er geen last van ofzo :)

Nadeel is dat nieuwe spelers wel eerst alle expansions aan moeten schaffen dan ;)
En als dat "over 30 jaar, 20 nieuwe expansions" zijn, zijn dat er heel wat! :P

Volgens mij dalen de prijzen van de vroegere uitbreidingen overigens steeds meer, en worden deze ook steeds vaker gebundeld. Zo zijn volgens mij Vanilla, TBC en WotLK al voor ¤15,- te krijgen ofzo. Op die manier is de drempel het spel alsnog te gaan spelen niet zo groot natuurlijk.

Can't wait for MoP! Ik hou mmo-champion goed in de gaten voor de laatste nieuwtjes :)

Dan komen er gewoon pakketten hoor, de originele wow, burning crusade, en wrath kun je nu ook kopen voor een habbekrats, alleen de laatste uitbreiding is 30 euro oid

Blizzard heeft een tijdje terug "the burning crusade" al niet meer als uitbreiding bestempeld.

Je kan dit niet meer kopen veronderstel ik, want nu heeft iedereen met een vanilla wow account (originele wow) automatisch ook (gratis!) TBC, je hoeft niets meer te kopen.

Er zijn nog 2 officiële expansions die uit zijn momenteel: WotLK en Cataclysm.

Dus de "originele wow" heeft nu 70 levels ipv 60, en 2 nieuwe rassen. :P

Van mij mag dit met meer games gebeuren. Als er iets irritant is, dan is het wel dat je een heel leuk spel hebt, dat praktisch uitgespeeld is. Alhoewel je WoW niet kunt uitspelen, want er zijn altijd wel nieuwe dingen te doen, gaat het na een tijdje wel vervelen. Dan zijn die uitbreidingen wel relaxed, want dan zijn er echt grote veranderingen.

Ok, coole toevoegingen, en waarschijnlijk weer precies genoeg om een jaartje te rekken. Misschien volgend jaar op Blizzcon meer info over hun nieuwe MMO? Of gaan we door naar level 100 met WEER een uitbreiding?

(Of de diablo 3 release date :X )

Diablo 3 krijg je nu gratis bij een jaarabonnement voor WoW. :)

[Reactie gewijzigd door Balkz op vrijdag 21 oktober 2011 22:25]


Nee, dat lees je verkeerd.
Je krijgt nu 12 maanden WoW als je ~140 euro voor Diablo 3 betaald. ;)

Either way, Ik betaal liever gewoon 40 eur voor Diablo 3.
Je heb toch geen tijd voor WoW als je met Diablo 3 bezig ben. Of jij wel dan?

Jij betaalt liever 40 euro, iemand die toch al WoW speelt neemt Diablo III er wellicht met veel plezier gratis bij. Daarbij is het zo dat je een WoW-account moet hebben dat voor 18 oktober van dit jaar al actief was, dus snel even een WoW account aanmaken heeft sowieso al geen zin.

Dan zou uitgerekend Iemand die toch al WoW speelt, straks ~100 euro betalen voor Diablo 3, omdat je nogsteeds niet 2 games tegelijk gaat spelen. Tenzij je WoW echt puur en alleen doet voor het sociale gebeuren. Dan kan je beter voor de komende 3-4 maanden een subscription betalen, en dan los Diablo 3 aanschaffen.

Maar, daar heeft blizzard nu "Real ID" voor toegevoegd aan battle.net
Dusdoende kan je ook zonder WoW sub, met een diablo 3 client, of starcraft 2 client gewoon met al je vrienden praten terwijl ze andere blizzard games spelen.

[Reactie gewijzigd door bbr op vrijdag 21 oktober 2011 23:02]


Twee spellen tegelijkertijd spelen gebeurt niet zo vaak nee, maar twee spellen naast elkaar spelen? Dat kan niet? Je kunt heel best ~10 uur per week zoet zijn met WoW en ~10 uur per week met Diablo III. Het zal niet voor iedereen zo gelden natuurlijk, maar genoeg mensen die andere spellen naast WoW spelen, dus waarom niet (zeker wanneer het gratis kan) Diablo III?

Verder is Real ID leuk en handig om met je vrienden te spreken, maar is het niet gelijk aan het spreken met guild-mates in een guildchat.

Either way, Ik betaal liever gewoon 40 eur voor Diablo 3.
Je heb toch geen tijd voor WoW als je met Diablo 3 bezig ben. Of jij wel dan?
Tijd heb je idd niet, tijd neem je :). Je bent niet ineens verplicht (nee, ook niet van jezelf) om een spel fulltime te spelen omdat je er maandelijks (of jaarlijks) voor betaalt.

Wat Dahakon ook al zegt inderdaad: Ik heb al een hele tijd een WOW abbo en wil ONTZETTEND graag Diablo 3 spelen. Nu krijgen we te horen dat als je wow blijft spelen, wat ik toch al van plan was, dat je D3 gratis krijgt als je een jaar lang 'vast' wil zitten aan WOW.

Dat heb ik gisternacht meteen gedaan! Dus nu sowieso weer een jaartje WOW en dan ook nog eens D3 als het uitkomt, super vet!

Het is zelfs zo dat ik ALSNOG los de Collector's Edition van D3 ga kopen als die uitkomt.
Die set ziet er gruwelijk ziek uit! En het mooie is, als je die versie koopt en registreert op battle.net... krijg je gratis 4 maanden WOW tijd erbij. (enige kanttekening is dan wel dat je de 'normale' versie van D3 al moet hebben gekoppeld aan je battle.net account, maar dat heb ik dan toch al) Al met al dus echt geen slechte deal! :D

Over de aankondiging: Ik heb het gisteravond/nacht live gezien dankzij mijn digital ticket! Wat een vette show zeg, ik heb echt 9 uur lang zitten genieten van al het moois (en nerdigs) dat langs kwam!

Heel cool die nieuwe class, het nieuwe gebied ziet er heel erg mooi uit vind ik en de veranderingen die ze van plan zijn is niet mis... Je kan zien dat ze heel erg hebben geluisterd naar de mensen die feedback hebben gegeven na de laatste uitbreiding 'Cataclysm'.

Ik ga die uitbreiding hoe dan ook kopen en spelen. Blizzard, hier zijn mijn zuurverdiende centen, maak er wat moois mee! :D :P

Er is al lang bekend dat wow sowieso nog tot level 100 gaat, en dat er nog minstens 2 uitbreidingen komen NA mists of pandaria. Het wow universum heeft nog veel te bieden volgens de ontwikkelaars.

World of Warcraft: Kung Fu Panda. Kom op zeg, ik ben toch niet de enige die dit dacht, hè? ;(

Ware het niet dat de Pandaren al ver voordat Kung Fu Panda uberhaupt op de ontwerptafel terecht kwam al voorkwam in de Warcraft lore. Maar goed, misschien is dat van voor je tijd.

Inderdaad

Lore wise waren de pandaren er al in Warcraft III: The Frozen Throne er was een brewmaster genaamd Chen Stormstout een pandaren, dat was al in 2003.
Sindsdien zijn ze verder en verder in de lore verwikkelt. en sinds de 2005 Pandaren April Fool Joke is het helemaal van start gegaan en zijn er meer hints ,lore en pandaren elementen aan wow toegevoegd. Niks nieuws dus, NPC Justin in stormwind verkondigd het al tijden.

toch geef ik hem wel gelijk, want ik heb heel toevallig net deel 2 zitten kijken en k herken t toch wel :P

OT:
helaas gestopt met spelen maar deze uitbreiding ziet er wel weer heel gaaf uit.
ik had hetzelfde met cataclysm, denk dat vele spelers hier weer uuuuuuuren (dagen?) achter elkaar zoet mee zijn :)


*Wolfos kijkt even naar datum...
Nope, het is nog steeds Oktober.

Waarom niet serieus? Een Asiatisch influenced continent spreekt mij wel aan, en die pandas vind ik er ook niet zo kinderachtig uitzien.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op zaterdag 22 oktober 2011 01:19]


Mooie nieuwe landschappen gebaseerd op die van China. Lijkt me zeer mooi om te zien.
Eindelijk weer een nieuwe class en nog wel een fav de Monk :D
Zeker weer leuke dingen om naar uit te kijken :)

Vind 't echt te erg voor woorden....WOW ziet er nog steeds uit als WOW...en niets meer of minder. Beetje andere kleurtjes en gebouwtjes en een ander bergje en wow! een andere klasse! maken dat echt niet goed.

Kreeg enorme slaap toen ik de promo video zag. Ziet er uit als iets uit 2006 oid..oh wacht, dat is ook zo eigenlijk :/

Nee, dit spel had allang de stekker uit getrokken moeten worden (lees : ontwikkeling focussen op een nieuw spel en de userbase langzaam aan over hevelen).

Als old-timer Warcraft 1 & 2 fan doet het me echt pijn dat die fantastische game reeks zo triest tot z'n einde is gekomen in een happy happy wereldje wat meer weg heeft van Settlers 7 (of 8..waar zitten ze tegenwoordig) dan iets anders. WOW vond ik al de doodsteek voor de Wacraft reeks, maar dit maakt het er niet beter op...

Waarom de stekker steken uit iets dat nog prima loopt? Ik heb geen idee hoeveel subscribers WoW nog heeft, maar het zullen er vast wel een aantal miljoen zijn.

Dat jij het er oud uit vindt zien is natuurlijk geen reden. Vind ik zelf trouwens ook wel een beetje, maar alsnog ziet het er best aardig uit voor een spel dat toch alweer zes+ jaar oud is.

Veel meer updates over de expansion kan je trouwens hier zien!

Dat iets veel subscribers heeft is niet een subjectieve maatstaf of het spel eigenlijk al jaren precies eender is, niks wezenlijks weet toe te voegen aan de core game die ooit geïntroduceerd is (ja, als insider vast wel, maar als ik t' speel toen of nu is het voor mij precies eender alleen met andere interface, wat mooiere graphics, en andere poppetjes..maar ik zie in al die jaren géén verschil elke keer als ik weer eens bij mn huisgenoot sta te kijken...).

Ze hadden beter denk ik een WOW2 oid uit kunnen brengen, en vervolgens de huidige subscribers daar op de een of andere manier inloodsen. Zo behoud je mensen ipv dat je ze vroeg of laat toch gaat kwijtraken omdat het spel gewoon ultra boring is als je het al een half decennium aan t' spelen bent. Of langer.

Wat betreft graphics..tsja...t spel komt uit 2006, de graphics zijn halverwege nog een keer geupdate...maar vind het erg onderdoen voor andere games uit die periode.

Als je nou zo'n oordeel velt, weet dan wel waar je over lult.

Ik maak uit je post op dat je alleen maar meekijkt over de schouder van een maat van je, maar wel ff een keihard oordeel neerlegt over een game die zoals Blizzard zelf ook aangeeft het niet moet hebben van z'n grpahics, maar van z'n toegankelijkheid en gameplay. Blizzard heeft ook altijd aangegeven dat het gewoon op een midrange pc te spelen moet blijven.

Ikzelf heb WC I, II, III en expansions en mappacks ervan gespeelt en speel ook al sinds de release WoW.
De gameplay is inderdaad anders dan de RTC's die Warcraft waren, maar World of Warcraft gaat veel, heel erg veel verder in de lore die al voorkwam in de Warcraft games.

De game is in de afgelopen jaren inmiddels tientallen keren veranderd, sommige hardcore WoW spelers trekken zich daarom nog de haren uit de kop soms, hell de quests die je op lvl 1 speelde in 2004 zijn er niet eens meer, de laatste expansions hebben namelijk ook die overhoop gegooid.

En jij mag het spel wat je dan meekijkt ultra boring vinden, zo'n 12 miljoen anderen zij dat schijnbaar niet met je eens, anders zouden ze hun account heus wel opgezegt hebben in de afgelopen 6 jaar. Daarbij is er sinds de release geen serieuze concurrent geweest voor WoW, en dat heeft alles te maken met de gameplay want de concurrenten hadden stuk voor stuk allemaal betere graphics.

Als je de game eens serieus zou gaan spelen zal je als eerste opvallen dat de wereld van WoW helemaal geen happy happy joy wereldje is zoals je in je eerste post neerzet, maar dat er een oerdegelijk verhaal inzit waar tot nu elke andere mmo het tegen afgelegd heeft.

Als je goede graphics wil dan ga je maar Gears of War of enige andere shooter spelen, als je een dijk van een verhaal met dito quests zoekt dan kom je vanzelf bij WoW uit.

En de stekker eruit trekken? 12.000.000 x gemiddeld ¤ 11,- maand aan inkomsten, ze zouden achterlijk zijn, geen enkele andere gameontwikkelaar heeft zo'n stabiele bron van inkomsten, dat zou gewoon economisch zelfmoord zijn als ze dat zouden proberen.

World of Warcraft heeft volgens geruchten wel al een tijdje last van een teruglopend aantal geactiveerde accounts. Blizzard is de enige die deze informatie heeft en die zullen niet snel zeggen dat minder mensen hun spel spelen. Bovendien zit je niet in alle regios vast aan een maandabbonement van 11¤.
Ik heb WoW veel gespeeld maar nooit periodes langer dan een paar maanden, ik moet af en toe iets anders spelen. Ik heb cataclysm nog wel gespeeld maar vond de look en feel te gedateerd aanvoelen.

Dat zijn geen geruchten, Blizzard heeft zelf een paar maanden terug al verklaard dat sinds de release van Cataclysm er ruim 600.000 actieve accounts minder zijn. Nu zal dat aantal ondertussen verder opgelopen zijn (heb al 900.000 gehoord). En ik vraag me af of die terug gaan komen met de komst van de nieuwe expansion omdat er niet alleen mensen naar Diablo zullen vertrekken maar ook naar GW 2.

Tja dat is ook wel enigszins logisch nadat het spel 5-6 jaar achter elkaar het ledenaantal heeft zien groeien. Tuurlijk komt daar dan een keer een daling in.

Dat neemt niet weg dat er nog miljoenen mensen zijn die WoW spelen. Het is natuurlijk onzin om opeens de servers stop te zetten door een daling.

Als iemand die zo goed als alle MMO's ten minste uitprobeert met een stel vrienden, waaronder Aion, Warhammer, Lineage 2, Lord of the Rings online, en vele anderen: World of Warcraft blijft veruit de beste van al deze games. Dit mag ik (uiteraard is dit een persoonlijke mening) baseren op 12 jaar ervaring, begonnen in Ultima Online, toen Dark Age of Camelot.

Het sterkste punt van WoW is juist die cartoony look. Je ziet dat ze super veel aandacht besteden aan animaties en sfeer waardoor de beleving ingame enorm anders is dan wat je van de screenshots verwacht. Al die andere games hebben vele mooiere textures, betere lighting effects, enorme hoeveelheden polygons in hun 3D-modellen en de nieuwste DirextX technieken: maar het ontbreekt ze vaak aan alle details.

WoW blijft zolang het blijft scoren. Hier zijn we de komende 5 tot 10 jaar nog niet van af ;)

[Reactie gewijzigd door Blue-eagle op vrijdag 21 oktober 2011 22:32]


dit kan je prima gaan vergelijken met iets als call of duty of battlefield hoor?
je voegt wat nieuwe maps toe, misschien een nieuwe pvp modus en daarnaast gaan de graphics een beetje omhoog.

Dit wat ik nu noem, is exact hetzelfde als activision al jaren doet met call of duty, en ik kan wel zeggen met veel succes! want het blijft een casher.
Dit geld ook zo voor wow, het loopt prima mensen vermaken zich. en ze cashen gigantisch.
Lekker mee door gaan!

Ik heb zelf bijna 3 jaar wow gespeeld, en ben er nu helemaal klaar mee. over 3 dagen verloopt m'n account en ik ga het niet verlengen (ook voor battlefield natuurlijk)

Gelukkig gaat het bij mmorpg's om de gameplay en niet om de graphics (daarom zie je ook een leegloop bij mmorpg's die er dan wel mooi uitzien maar weinig (vernieuwende) content hebben.

Ik ben al een tijdje gestopt (was zelf niet echt een fan van het 10 man raiden en + gelijktijdige lock-outs en voor 25 waren maar weinig mensen meer te porren), maar toch is er nog geen enkele andere mmo die meer pve content bied (zelfs pvp is acceptabel in wow, al ontbreekt echte world pvp - maar daar heb tig andere mmorpg's voor aangezien 90% van de mmorpg tegenwoordig pvp is, is goedkoper dan zelf content maken schijnbaar)
«  1  2  3  4  5  6  7  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 22:34 Diablo III gratis voor gamers met WoW-jaarabonnement
Vorige 16:15 'Panasonic schroeft productie plasmapanelen terug'
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011