Hoofdcategorieën
Device Settings

Apple doet oude iPhone-modellen in de aanbieding

Door Arnoud Wokke, zaterdag 8 oktober 2011 13:46, views: 86.517

Apple heeft vooruitlopend op de release van de iPhone 4S de oudere modellen in de aanbieding gedaan. De iPhone 3GS kost 349 euro, voor een iPhone 4 moet 499 euro worden neergeteld in de Nederlandse versie van de online Apple Store.

Apple iPhone 3GS floatBeide oudere modellen zijn alleen verkrijgbaar in de variant met 8GB opslagruimte. De iPhone 3GS met 8GB was al langer te koop, de 8GB-versie van de iPhone 4 is nieuw. Beide modellen worden geleverd met iOS 5, al zijn sommige nieuwe functies op de toestellen niet te gebruiken.

Het is de eerste keer dat Apple een twee jaar oud model van de iPhone blijft verkopen. Toen de iPhone 4 in de verkoop ging, werd de iPhone 3G niet langer verkocht. Het is bovendien voor het eerst dat de prijs van een nieuwe iPhone bij Apple onder 400 euro ligt. De iPhone 3GS heeft nu ongeveer dezelfde losse verkoopprijs als oudere modellen als de HTC Desire HD, Nokia N8 en BlackBerry Bold 9780.

Apple kondigde de iPhone 4S deze week aan. Tweakers.net publiceerde als enig Nederlandstalig medium een hands-on met het toestel. De 4S heeft een dualcore Apple A5-soc, een 8-megapixelcamera en ondersteuning voor Siri, de Engelstalige spraakbesturing en software voor speech-to-text in iOS. De iPhone 4S komt op 28 oktober in Nederland uit.

Bij de aankondiging werd ook duidelijk dat de 3GS als goedkoopste model zou worden blijven verkocht. Daarmee is voor het eerst in de Verenigde Staten een iPhone te koop die gratis wordt geleverd bij een abonnement. Vanwege lagere subsidies zijn smartphones zelden gratis bij abonnementen in de Verenigde Staten. Voor veel smartphones moet tussen 50 en 300 dollar worden bijbetaald: tot die duurste categorie behoren onder meer de BlackBerry Bold 9900 en modellen met ondersteuning voor 4g-netwerktechniek lte.

Volgende 14:47 VN-organisatie: gebruikers hadden moeten betalen voor toegang web
Vorige 12:14 Nieuwe muziek- en Google+-apps voor Android ICS lekken uit
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »

Ik vind het spijtig dat de Iphone 4 enkel als 8GB te verkrijgen is, ik vind de 4S geen echte meerwaarde hebben om het extra geld ervoor neer te leggen. 8GB is te weinig.

En zoiets is dan ook de bedoeling. Mensen zijn de iPhone 4 en denken dan "nice", dan zien ze 8 GB opslag... "oej, wat aan de lage kant". Apple hoopt dat natuurlijk dat de consument denkt "ach, het is toch maar 100 euro extra (?) en dan krijg ik 16 GB en een nieuwer model..."

Aangezien Apple nu ook een 64 GB versie begint te verkopen, hoop ik dat de iPhone 6 - volgend jaar - standaard 32 GB en 64 GB is, en de iPhone 4S dan het budgetmodel wordt (zoals nu de iPhone 4), met 16 GB.

[Reactie gewijzigd door Uniciteit op zaterdag 8 oktober 2011 13:55]


iPhone6 volgend jaar? guess again

Ligt eraan hoe je het bekijkt:

Iphone 2g = iphone 1
Iphone 3g = Iphone 2
Iphone 3gs = Iphone 3
Iphone 4 = Iphone 4
Iphone 4s = Iphone 5
Iphone x (volgende telefoon) = Iphone 6

[Reactie gewijzigd door grote_oever op zaterdag 8 oktober 2011 14:44]


Het gaat misschien voor sommige consumenten wat ingewikkeld worden als na de iPhone 4S de iPhone 6 komt. Ik denk dat Apple de volgende iPhone daarom de iPhone 5 gaat noemen.


Dat is de 4S, en die is niet uitgesteld.

Waarom niet? De IPhone4S is een mooie tussenstop die probeerd aan te sluiten met de concurrentie. De release schedule van elk jaar op in dezelfde maand een phone releasen is nu al aan diggelen en waarschijnlijk ook gewoon niet houdbaar. Concurrenten kunnen nu simpel reageren en hebben een maand of 2 later al een technisch betere telefoon op de planken.
De IPhone 5 in Februari uitbrengen zou ik een mooie stunt vinden. Google komt met zijn vlaggeschip ICS en Nexus in November en Apple kan dan mooi reageren in februari, net als de concurrentie denkt Apple uitgeschakelt te hebben.

Maar misschien is Apple gewoon uitgeschakeld. De innovatie bij Samsung en HTC gaat in een hoog Aziatisch tempo.

Ik vind het meer:

iPhone 1 (2g)
iPhone 1.1 (3g)
iPhone 1.2 (3gs)
iPhone 2 (4)
iPhone 2.1 (4s)

Nokia had ook toestellen die qua uiterlijk identiek hetzelfde waren alleen de hardware/software verschilde, denk aan de 7250 en 7250i of 6680 / 6681.

Apple is gewoon goed in een product flink uit te melken, andere merken krijgen altijd kritiek maar Apple tjah. Toen Apple met z'n 2g uitkwam hadden alle andere al lang beschikking over 3G. Desondanks ben ik wel blij met mijn iPhone 4 maar voor de rest vind ik Apple een zwaar over het paard getild merk.

Je begrijpt het niet: de 2G staat voor 2e generatie, echt niet voor "2g internet" als dat al bestaat.

Daarnaast: uitmelken? Ze brengen elk jaar 1 nieuwe telefoon uit, wat is daar uitmelken aan? HTC kondigt zo'n beetje elke 2 maanden weer een of meer telefoons aan.

2G staat wel voor de internet snelheid (EDGE) en 3G was toen nog niet in the USA beschikbaar bij AT&T dus redelijk zinloos om in de eerste iPhone te bouwen.

Apple zelf vind dat:
iPhone 2G = 1,1
iPhone 3G = 1,2 (bijna dezelfde hardware, als iPhone 2G)
iPhone 3GS = 2,1 (zelfde buitenkant, maar geheel nieuwe hardware)
iPhone 4 GSM = 3,1, CDMA is dacht ik 3,2 of 3,3
iPhone 4s zal 4,1 worden, zelfde buitenkant maar een hele nieuwe binnenkant

..

'2G staat wel voor de internet snelheid (EDGE)'

heel leuk, maar het is toeval, zoals RVervuurt al zegt,
Generation.. niet type internet want 2G is gewoon WAP/GPRS..
meer niet, en toeval dat 4g is uitgerust met 4G netwerk..

en 3g en 3gs met 3G netwerk..

maar de g bij iphone staat voor Generation..

Dude, praat alleen over dingen die je wel weet..

dan ben ik wel benieuwd wat de 1G dan is.... als de G voor generatie staat... Apple zelf deze trouwens zelf nooit zo genoemd. Officeel is het gewoon "iPhone"

helemaal secuur is 2,75G, maarja, dat bekt niet.. dus 2G (voice and simple data)
http://en.wikipedia.org/wiki/2.5G#2.5G_.28GPRS.29

and dude... I know my iPhones..

LOL!

Met volle overtuiging een stelling droppen die niet waar is. Altijd leuk.

Als de eerste iPhone echt officieel 2G zou heten, waar is dan de eerste generatie? En als je het niet weet, waarom zoek je het dan niet gewoon even op?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Iphone

De term iPhone 2G komt gewoon van derden op het internet. Na de release van de iPhone 3G was het ineens raar om te spreken van een iPhone en een iPhone 3G, dus ging men online de term iPhone 2G gebruiken. Het verschil tussen deze 2 modellen is eigenlijk alleen de mobiele chip, waar ook de GPS bij kwam. Dus de 3G is eigenlijk identiek aan de eerste iPhone, behalve dat deze wel 3G kon en GPS had. De reden dat de 3G er anders uitzag was omdat met de nieuwe antenne opstelling voor 3G en GPS de aluminium achterkant te veel signaal blokkeerde. Kon bij de originele iPhone nog worden volstaan met een kunstof onderkant, de 3G kreeg (helaas) een volledige kunstof achterkant. Kortom, intern zelfde telefoon. De 3G nametag kwam dan ook van de enige onderscheidende factor: 3G internet.

dat is idd wat ik zei...

2g staat voor 2de generatie telefonie netwerk as in gsm, die had nl geen umts, de iPhone 3G had dit (logisch gezien...) wel, waar is het probleem van tomthedutch dan?

Een andere theorie die ik op twitter tegen kwam: de 4S is de 4Steve. Men wist dat Steven snel zou gaan sterven, vandaar dat de 5 is omgedoopt naar 4S. De prototypes voor de 5 liggen natuurlijk allang klaar bij Apple.
De vraag is nu natuurlijk: hoe zit het met de 3GS? Staat die S ook voor Steve? Zou zomaar kunnen, Steve was in die tijd ook ziek en met verlof.

S staat voor speed. Net zoals ie dat nu ook doet. Het voornaamste verschil met zijn voorganger is namelijk de snelheid

@Uniciteit: Of ze denken:
We hebben maar een beperkte productiecapactiteit, dus we kunnen niet teveel soorten iPhone tegelijk maken. Hoe ga je dan kiezen? Degenen die het nieuwste van het nieuwste willen zullen naast nieuwe features ook redelijk wat opslagruimte eisen, terwijl degenen die een goedkoper model willen meestal wel genoegen nemen met minder opslagruimte (wat vaak denk ik zelf ook wel het geval is).
(Maar natuurlijk kunnen zowel deze als de door jou genoemde reden waar zijn)

Oftewel gewoon: De oude modellen in de ramsch net als bij andere bedrijven om de omzet/winst te optimaliseren.

Welkom in de wereld Apple.

(nee, dit is geen anti apple post, gewoon mijn ongelkeurde/ongezouten mening zoals ik het zie.)

Oja. Zou Steve het hier mee eens geweest zijn als hij nog bij apple betrokken zou zijn/geleefd zou hebben? Ik vermoed van niet.

Hij was nog betrokken bij het bedrijf want hij leefde nog toen het aangekondigd werd. Steve is nog betrokken geweest bij de nieuwe producten voor de komende 4 jaar. Denk bijvoorbeeld aan een nieuw design voor macbook pros, imacs en de mac pro. Die zijn waarschijnlijk allemaal bijna klaar.

Oja. Zou Steve het hier mee eens geweest zijn als hij nog bij apple betrokken zou zijn/geleefd zou hebben? Ik vermoed van niet.
dit is anders precies volgens het model dat Jobs heeft opgezet. 3G / 3GS cyclus ging exact hetzelfde.

Apple gaat hun manier van werken echt niet veranderen, daar heeft Jobs voor z'n dood al lang voor gezorgd.

Ik vind het spijtig dat de Iphone 4 enkel als 8GB te verkrijgen is, ik vind de 4S geen echte meerwaarde hebben om het extra geld ervoor neer te leggen. 8GB is te weinig.
Bij andere merken is dit wel een zinvolle optie want je kunt deze uitbreiden met een (micro)SD kaartje.

Daarom verouderd een Apple device veel sneller omdat je dit niet kunt uitbreiden.
Een Android telefoon kun je vaak nog uitbreiden met 32GB, waardoor ze vaak up to date zijn.

Up-to-date zijn is veel meer dan alleen wat meer opslag. Ik merk dat de 16gb in mijn iPhone 3G meer dan zat is voor mijn gebruik. Wat ik wel mis zijn extra processing power, support voor de vele nieuwe OS functies die op de 4S wel en de 3G niet aanwezig zijn, een beter camera, filmmogelijkheden etc.

Natuurlijk is het een plus om geheugen uit te kunnen breiden, maar het is zelden een make or break feature voor de meeste consumenten en zeker geen criterium dat het verschil maakt tussen een oud toestel en een up-to-date toestel.

Dat hangt nogal af van wat je onder 'verouderen' verstaat ;). Spec technisch misschien wel, maar qua verkoopwaarde zeker niet.

Ik heb vandaag mijn 2,5 jaar oude 3G verkocht voor $225 (australische dollar). Dat doe je niet met een 2,5 jaar oude Samsung/HTC.. die kun je dan afschrijven.

De levensduur van de apparaten is echt een stuk langer. Het feit dat Apple het waagt om een 2,5 jaar oude telefoon (3GS) nog steeds te verkopen toont dat wel aan. Specs zijn niet alles.

En ik heb zelf aan 8GB meer dan voldoende. Paar apps, beetje muziek. Nog nooit het gevoel gehad dat ik te weinig had..

Je geeft een wat lange beschrijving van de zegswijze "wat de gek ervoor geeft".

Het kopen van een 3GS voor 349 euro in 2011 of zelfs 2012 kan op geen enkele rationele manier verklaard worden. Het is wel ongelooflijk knap van de marketing van Apple.

Ikzelf ga liever voor bang for buck.

Zo kan je het ook zeggen ja :P

Zit de wereld niet zo in elkaar? Of denk je echt dat een schilderij van een veldje zonnebloemen vele milioenen waard is? Maar vrijwel alle Apple producten, niet alleen de iPhone, houden hun waarde. Een van de redenen daarvan is dat ze niet elke paar maanden met een compleet nieuw model komen.

Of die persoon ziet juist in de 3GS precies wat 'ie nodig heeft en wil niet meer geld uitgeven voor een snellere / "betere" telefoon.

Beetje vreemd dat jij vindt van een ander dat deze irrationeel bezig is, terwijl deze persoon JUIST een rationele beslissing neemt (laagste prijs voor precies het toestel wat voldoet).

Ik heb vandaag mijn 2,5 jaar oude 3G verkocht voor $225 (australische dollar). Dat doe je niet met een 2,5 jaar oude Samsung/HTC.. die kun je dan afschrijven.
Dat is natuurlijk grote onzin. Het hangt vooral sterk af van welk toestel (logisch). De 3GS was 2½ jaar geleden een duur toptoestel. Pak bijvoorbeeld de 2 jaar oude HTC HD2 erbij, die gaat nog steeds voor 180-250 euro op de tweedehands markt.
De levensduur van de apparaten is echt een stuk langer. Het feit dat Apple het waagt om een 2,5 jaar oude telefoon (3GS) nog steeds te verkopen toont dat wel aan. Specs zijn niet alles.
En HTC zou de HD2 nog steeds kunnen verkopen met Android er op geïnstalleerd, dan zou de telefoon zich nog makkelijk als mid-range toestel kunnen positioneren. Ze kiezen er alleen niet voor, maar dat maakt de keuze van Apple om de sterk verouderde 3GS als nieuw te verkopen er niet begrijpelijker op, imho. Vergeet namelijk niet dat ze er nog altijd de hoofdprijs voor vragen: ¤350,- voor zo'n oude telefoon vind ik pure diefstal. Zie wat Samsung en HTC voor dat geld aanbieden en je houdt enkel nog het imago van Apple over als verklaring.

Hij heeft het over de 3G...niet de 3GS.

En de 3GS is na de iPhone 4 de best verkopende smartphone in de USA en wereldwijd staat hij rond de 4e plaats. Dus kennelijk komen ze er mee weg.

Hij heeft het over de 3G...niet de 3GS.

En de 3GS is na de iPhone 4 de best verkopende smartphone in de USA en wereldwijd staat hij rond de 4e plaats. Dus kennelijk komen ze er mee weg.
Dan heb ik hem verkeerd gequote, poeh poeh. Als je goed had gelezen, had je begrepen dat het om de leeftijd van het toestel ging en de restwaarde.

Wel eens van de Cloud gehoord? Storage op je apparaat zal steeds minder belangrijk gaan worden de komende jaren. De iPhone 3GS draait net als de 4 en 4S gewoon op de allerlaatste OS versie iOS5. Deze heeft iCLoud en OS backups/updates gewoon via Cloud en internet. Dat betekent dat er nu +/- 200 miljoen iPhones op hetzelfde OS draaien, dat is een gigantische afzetmarkt voor Appmakers en andere ontwikkelaars.
Met dit alles loopt Apple dus juist voorop. Welterusten verders.

Zal ik lekker alles syncen me de cloud, en wil ik muziek etc. ergens luisteren kan dat na 1 week niet meer omdat mijn datalimiet er door heen is.

Je hoeft niet alles op je apparaat te zetten en thuis en op het werk hebben steeds meer mensen Wifi :-)

[Reactie gewijzigd door wouter1971 op zaterdag 8 oktober 2011 18:08]


Ja, op het werk is WiFi !
Maar waarschijnlijk zoals bij zoveel bedrijven alleen voor management en '' geselecteerde'' collega's.

Ik zie de WiFi spots wel, maar mag er niet op inloggen.
Wel mag ik van internet gebruikmaken, maar dat valt onder strikte regels en controle.
Dus mijn cloud zal zich beperken tot thuis / kennissen en het (lage) mobiele datanet.

nee hoor niet welterusten. De Icloud gaat in nederland niet werken. Teveel beperkingen in de download limieten, Het gaat teveel kosten. Het oligopolie van de 3 telefoonmaatschapijen maakt dit gewoon onmogelijk. En alleen thuis of via een wifi netwerk bij je data kunnen is niet handig. Daar koop je dit niet voor.

Ik eigenlijk niet.. De kans om mijn gebruikte toestel van 16gb sneller kwijt te kunnen neemt hierdoor alleen maar toe :D Een gratis overstap naar de 4gs met een nieuw abbo ;)

Ik vind het spijtig dat de Iphone 4 enkel als 8GB te verkrijgen is, ik vind de 4S geen echte meerwaarde hebben om het extra geld ervoor neer te leggen. 8GB is te weinig.
Ik postte die al eerder.Maar gelijk heeft ie wel.
Briljante zet weer van Apple.....ze voegen kleine nieuwe zaken toe en de iPhone 4S toestellen zullen voorlopig dus weer als warme broodjes over de toonbank gaan. De vraag is ook of ze het echt nodig hadden om flink uit te pakken want als we eerlijk zijn is er op dit moment geen toestel dat de iPhone 4 qua specificaties zou kunnen overschaduwen.
Met een simpele ingreep dus een paar verbeteringen die zorgen dat ze vooruit kunnen en niet direct maximaal hoeven uit te pakken want er is geen reden om dat op dit moment te doen.
Dat alle fanboys het hebben gehyped is de reden dat het zo tegenvalt, Apple zelf heeft nooit iets beloofd of geroepen dus het zijn onze eigen gecreeerde verwachtingen die tegenvallen.
My 2 cents
;)
http://www.pocketinfo.nl/...-voor-windows-phone-61998

[Reactie gewijzigd door Dutchphoto op zaterdag 8 oktober 2011 22:34]


Vergeet de lancering van iCloud niet, Apple pusht de on-line opslag gewoon door off-line de capaciteit beperkt te houden.

Mooi dat het wat bereikbaarder wordt, maar waarom zou je nu nog een 3GS kopen?

Tja, het is misschien wel verouderde hardware maar je hebt nog steeds een recent OS (iOS 5), en volgens de eerste berichten draait de 3GS iOS 5 soepeltjes.

Ik denk dat de nummer één rede voor een iPhone dan ook wel de App Store is. Natuurlijk heeft Google ook een Android Market, maar naar mijn mening zitten de beste apps nog steeds in de App Store (omdat ontwikkelaars simpelweg met maar een paar devices rekening hoeven te houden: de 3GS, de iPhone 4 en nu de iPhone 4S). Bij Android verschilt het heel erg van elkaar: op de ene Android telefoon draait een app érg soepel, terwijl-ie op de andere Android telefoon onbruikbaar is.

De iPhone 3GS heeft nu een aardige prijs (voor een iPhone), en dan krijg je - zoals ik al zei - nog steeds een erg recent OS en natuurlijk de app store. :)

Die app store als reden kan je wel schrappen want die 3GS is niet de snelste meer.
Als je een beetje nieuw spelletje installeert zal je waarschijnlijk met een lage fps te maken krijgen.

Ik heb de 3GS en ben eigenlijk nog geen app tegenkomen die niet draait op mijn 3GS. Natuurlijk draaien de apps langzamer op de 3GS vergeleken met de 4 en de 4s maar het draait nog allemaal op een acceptabele snelheid.

Dus de App Store hoef je zeker niet te schrappen als reden.

Dat vind je acceptabel als je niks beters gewend bent. Maar als je nu een redelijk snel/recent toestel van bijvoorbeeld HTC of Samsung hebt en geïnteresseerd raakt in de iPhone, dan is het geen optie.

Het is echt complete nonsens dat de iPhone onder doet qua snelheid voor een HTC of Samsung. Sterker nog vaak werkt het bij de iPhone net iets vlotter dan een Samsung(en ook HTC al doet HTC het wel beter dan Samsung) omdat de samenwerking tussen hard- ensoftware zo goed afgesteld is. Sure als je een Samsung GS2 verglijkt met een iPhone 3GS dan delft de 3GS onderspit maar deze is ook al veel ouder..

De 3GS is echter nog een prima telefoon waar 80% van de gebruikers nog prima mee uit de voeten zou kunnen. Ik zou zelf ook voor de 4S gaan(doe ik niet omdat ik tevreden ben met mijn 4) maar als de 3GS voldoende is waarom dan niet gewoon deze prijs nemen?

Qua prijs zit je met de 3GS op de prijs van een Desire S of Desire HD. Dan heb je toch ook een telefoon die een stuk nieuwer is en waar je waarschijnlijk langer nog mee uit de voeten kan.

Dat is voor jou als tweaker interesant maar niet voor Henk en Ingrid. Die halen gewoon een telefoon met internet en die kochten in de afgelopen tijd een goedkoop gratis verkrijgbaar Android geval en kunnen nu voor hetzelfde geld een iPhone krijgen die zo lekker makkelijk werkt en waar ze een hoop over gehoord hebben van vrienden/kennissen. De hoogste klant tevredenheid geeft dat ook aan.

Tja, over welke Samsung of HTC heb je het? Een Sensation en een SGS2 vergelijken met de iPhone 3GS is not done omdat die veel nieuwer zijn. Als je de 3GS vergelijkt met een SGS1, Desire enz is er echt niet zo veel verschil.

Ben ik met je eens. Maar iemand die recent een snelle Android telefoon heeft gekocht, en nu alweer op zoek gaat naar een andere telefoon, is sowieso geen doorsnee consument maar een high-end gebruiker en daarvoor is die 3GS waarschijnlijk toch al geen optie. Als hij die wilde, had hij hem al gekocht op het moment dat hij zijn Android toestel aanschafte.

Ik heb dezelfde ervaring... Ik hou me tegenwoordig bezig met iOS ontwikkeling, en uit tests op de diverse modellen blijkt dat het overal prima op draait. Ook met OpenGL toepassingen. Het voordeel dat de 3GS daar heeft is ook dat ie vier keer zo weinig pixels te tekenen heeft ;)

Je moet gewoon niet het nieuwste model tot het uiterste willen stressen, want dan is het logisch dat een ouder model in de problemen komt. Efficiënte code schrijven dus :P

[Reactie gewijzigd door Sfynx op zaterdag 8 oktober 2011 17:00]


grappig, want 3GS kan de iPhone4 prima bij benen hoor ;) Zou ik juist niet zeggen van de 3G.

Nope, ik heb nogsteeds de 3GS en alle spelletjes die ik tot nu toe heb draaien allemaal prima. Zelfs de nieuwe spellen..

Tja als je echt zo fan bent van apple apps, dan kun je natuurlijk het beste een iphone halen. Maar om nou 350 euro neer te tellen voor een sterk verouderde smartphone gaat toch wel erg ver. Persoonlijk zou ik toch een mooie android phone kopen die ipv 'soepeltjes' (slecht/net voldoende), 'snel' (ruim voldoende/goed) is.

Ik heb een 3GS en gebruik hem redelijk zwaar, alles draait er nog GOED op.
Wordfeud draait bv een stuk vloeiender dan op een galaxy s. Specs zeggen lang niet alles.

Als je moet kiezen tussen iPhone met het meest recente OS (iOS5) met gigantische Appstore waarvan alles kan draaien op jouw toestel of een gemiddelde HTC met Android 2.1/2/3 denk ik dat de keuze niet zo moeilijk is. Of wou je zeggen dat Ice cream sandwich op elke Android telefoon te deployen is?
Bovendien kost dat toestel niet 350 maar zal nagenoeg gratis te verkrijgen zijn.

Jouw stelling is erg krom.

Nee, ICS zal niet op elke android werken, maar dat heeft een voordeel.
In ICS zullen nieuwe '' features'' zitten, die misschien niet (goed) zullen werken op oudere / tragere hardware.
Dus heb je een natuurlijk verloop. geen klachten over bugs omdat de hardware het niet aankan.

jouw geliefde Henk en Ingrid ''krijgen'' hun 3GS bij een abo, met IOS5.
Geweldig, de nieuwste OSversie op de telefoon, waar hun vrienden ( met de iPhone4 ) zo tevreden over zijn.
Maar werken alle functies ?
Nee, denk je dat er geen ''slechte'' user-experience zal zijn dan ?

De Market van Android, en de Appstore van Apple ''zien'' welk toestel je gebruikt, en welke apps beschikbaar zijn.
Langzaamaan zal de beschikbaarheid voor de 3GS afnemen, minder aanbod, omdat developers toch voor het nieuwste gaan.
Bij de Market gebeurt dat ook, maar die toestellen verlopen (helaas) vaker, door de lagere aanschafprijs.


ik ben een expirimenteergebruiker, met een iphone4 en een galaxy S, en regelmatig gaat bij mij de systeem-restorefunctie in werking.
Maar mijn vrouw is een 'henk en ingrid gebruiker, ze heeft 5 of 6 apps op haar androidtoestel staan, en omdat de market auto-update is ze 'bij', anders zouden updates ook niet gedaan worden.

Iedereen gebruikt een toestel anders, maar gebruikerservaring kan je NIET toeschrijven aan de fabrikant, die ligt bij .... juist de gebruiker !

Allemaal verschillende OS-en is een versnippering waar developers niet vrolijk van worden. Mijn iPhone 3GS heeft nogsteeds een up-to-date OS, welicht met iets minder features afgetemd op de wat minder up-to-date zijnde hardware, maar nogsteeds het allernieuwste OS. Er zijn in de appstore nog developers die hun App aanpassen om hem ook op OS3 nog fijn te laten werken. De eerste iPhone dus. Enorme userbase op zelfde OS is kracht.
En je hebt het over gebruikerservaring en alle onderzoeken wijzen naar Apple vandaar.

In die app store moet anders nog rekening gehouden worden met de iPad 1 en 2 ook, en verschillende versies van de iPod Touch. Er worden ook nog meer dan genoeg nieuwe apps geschreven voor de iPhone 3G. Is niet omdat die geen high-end spel kan draaien dat die geen Angry Birds aankan. Beginnen stilaan toch ook een hoop platformen te zijn dan toch.

Om toch ook eens te kunnen ervaren waar de hype nu allemaal over gaat?

Even in rant mode:
Persoonlijk vind ik de hele iPhone hype wat overdreven. Ok, het zal wel een goed toestel zijn, maar al die accessoires die uitkomen - je kunt het zo zot niet bedenken of ze maken er een i-weetikwat-versie van (net pas een "iphone nuclear radiaton detector accessoire gezien) - wekken precies de indruk dat het toestel echt het enige is waarmee men iets kan doen. En op de duur wordt dat een self full-filling prophecy. Maar als je iPhone het begeeft om wat voor reden dan ook, dan zit je met een rits dure accessoires die op zichzelf niets kunnen...

De instap drempel voor mensen verlagen om ook een iPhone aan te schaffen is IMO een slimme zet van apple: iemand die wat accessoires heeft, zal volgende keer ook voor een iPhone kiezen, anders zijn alle accessoires nutteloos geworden

[Reactie gewijzigd door V_J op zaterdag 8 oktober 2011 14:02]


Ach voor iPhones, iPods en iPads zijn tenminste volop accessoires te verkrijgen. Bij Android zijn het er dus een stuk minder. En ook met die accessoires ben je verplicht een android toestel te nemen. Echter zijn er veel en veel meer (te veel?) android toestellen en maar enkele iOS toestellen.

grappig ....

Waarom zou je die accessoires willen ?
Het toestel is perfect, kan alles !

Dat er zoveel accessoires zijn voor de IOS devices, is omdat Apple niet (genoeg) luistert naar zijn gebruikers.
Pas na een aantal updates menen ze de betere expirience gevonden te hebben

Volgens Apple is het uitlezen van extern geheugen niet nodig, maar ze verkopen wel de camera connection kit ( Apple 30 euro / Ebay 7 euro <meer mogelijkheden> )
TVout - HDMI connection kit
USB ( CCK )
opladen - dockconnector -> Europese unie wil standaard in opladers -> Apple maakt een dockconnector met een micro-b usb aansluiting ( maar ALLEEN voor laden )
( op eBay al jaren te vinden, á 3 tot 6 euro '

Op android zijn die functies al geïntegreerd, niet altijd krijg je de juiste kabel erbij, maar dat is een standaard in die industrie (elektronica - printers zijn ook zonder kabel )

Wat weer wel een voordeel is, is dat de accessoires op mijn iPad allemaal met de iPhone samenwerken, dus eenmaal de aanschaf.

Mooi toch al die accesoires! Dat is uiteindelijk wel de kracht van de dock-connector die alle generaties vooralsnog hetzelfde is gebleven.

Nope... Maar iedereen lijkt dat te vergeten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dock_Connector
-
Older implementations of the dock connector may have been using the FireWire power pin to supply power, and cannot charge later iPods and iPhones or the iPad, requiring an after market adapter to allow charging.
-
(jawel, ik heb een iPod dock die dus die firewire power gebruikt)

Ik zeg niet dat de accessoires niet leuk kunnen zijn, maar accessoires die van de iPhone een microscoop maken, een geigerteller, ademtest, ... gaan me toch iets te ver als telefoon accessoires (ik zwijg nog over de "toilet-rol houder dock"). Dat zijn allemaal zaken die je liever standalone hebt.

[Reactie gewijzigd door V_J op zaterdag 8 oktober 2011 14:52]


Net hetzelfde, ik had een oplader voor een iPod "classic" (weet de generatie niet meer, is 6 jaar oud ofzo) en in de auto ook een aansluiting. Maar die kan ik allebei niet gebruiken voor mijn iPod Touch. De lader is helemaal nutteloos, die in de auto kan nog wel gebruikt worden om muziek af te spelen.

Ik zeg niet dat de accessoires niet leuk kunnen zijn, maar accessoires die van de iPhone een microscoop maken, een geigerteller, ademtest, ... gaan me toch iets te ver als telefoon accessoires (ik zwijg nog over de "toilet-rol houder dock"). Dat zijn allemaal zaken die je liever standalone hebt.
Je pikt natuurlijk wel heel extreme voorbeelden he. Het succes van dockconnector gaat uiteraard vooral over kabeltjes, docks (heh), batterijtjes, car kits en dergelijke. Ene ja, daar is het Apple ecosysteem vele malen sterker dan welke concurrent dan ook.

En dan nog: misschien zou jij liever een stand-alone versie hebben van pakweg die geigerteller. Prima. Maar ik kan me goed voorstellen dat alle hardware die al in een iPhone aanwezig is (goed scherm, user interactie, WiFi + 3G + Bluetooth, GPS en accelerometer) van nut kan zijn bij zo'n apparaat. En het er los inbouwen is duur, onpraktisch en verspillend.
Zou de overheid in het geval Fukushima de boel zo hebben kunnen bedonderen als ze nu gedaan hebben als er in de omgevin duizenden location-aware geigertellers real-time hun bevindingen doortwitterden, 24 uur per dag? Ik denk het niet.

[Reactie gewijzigd door Zpottr op zaterdag 8 oktober 2011 15:20]


Ik denk dat V_J's voornamelijkste punt is dat de connector geen standaard is, maar iets Apple-specifieks. Maar het is in ieder geval al wel jaren dezelfde (opladen daargelaten), dus een iPhone 3G accessoire werkt nog even goed op een 4S (als ik het goed heb).

Voor zover ik weet is er geen connectorstandaard die op alle Android telefoons werkt. Misschien micro-USB, maar dan zit je nog met ondersteuning op de telefoon zelf (qua software).

* YopY zoekt een WC-rol-houder-annex-iphone-dock op.

[Reactie gewijzigd door YopY op zaterdag 8 oktober 2011 15:23]


Even in rant mode:
Persoonlijk vind ik de hele iPhone hype wat overdreven
Iedereen zijn eigen ding hoor, maar ik vraag me toch echt serieus af hoe je na 5 generaties iPhones die stuk voor stuk beter verkopen dan hun voorganger en steevast bovenaan bijna alle lijstjes staan in reviews en tevredenheids onderzoeken, nog steeds over een hype kunt spreken.

In de VS is de iPhone 4 na 16 maanden nog steeds het best verkopende toestel, met de 3GS (dik 2 jaar oud) op nummer 2. Dan kan je volgens mij toch echt niet meer van een hype spreken.

Edit @tweaker2010:
Als je het puur over de media aandacht hebt dan wil ik dat ook best een hype noemen ja, dat neemt vooral rond nieuwe aankondigingen af en toe wel vrij bizarre vormen aan. Maar ik denk dat dat weinig over de iPhone zelf zegt, en vooral iets over de media. Op die manier kan je de euro crisis ook wel een hype noemen, bijvoorbeeld ;-)

[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op zaterdag 8 oktober 2011 17:22]


[...]
Iedereen zijn eigen ding hoor, maar ik vraag me toch echt serieus af hoe je na 5 generaties iPhones die stuk voor stuk beter verkopen dan hun voorganger en steevast bovenaan bijna alle lijstjes staan in reviews en tevredenheids onderzoeken, nog steeds over een hype kunt spreken.

In de VS is de iPhone 4 na 16 maanden nog steeds het best verkopende toestel, met de 3GS (dik 2 jaar oud) op nummer 2. Dan kan je volgens mij toch echt niet meer van een hype spreken.
Hij heeft het over de iPhone in het algemeen. Als je bijvoorbeeld ziet wat de iPhone 4S voor massale media aandacht krijgt... en hoe vernieuwend is het nu? Dan kun je dus wel degelijk spreken van een hype ;)

Maar goed, feit is dat 349 euro erg veel geld is voor een toestel (3GS) met 2 jaar oude hardware.

Van Dale:
hype [hajp] de; m -s iets nieuws dat tijdelijk sterk de aandacht trekt, maar weinig voorstelt

Wat betreft de iPhone kun je dus al lang en breed niet meer over een hype spreken. Ik denk zelfs dat het woord nooit toegepast had kunnen worden omdat de eerste iPhone behoorlijk revolutionair was en al helemaal toen er een app store bijkwam.

Een oud topmodel als budgetmodel aanbieden is altijd goed. Al hadden ze het van mij wel wat goedkoper aan mogen bieden.

Ik zie ook niet in waarom je een 3gs zou kopen als je al een android voor onder de 200 euro kan krijgen.

De 3GS is imho wel beter dan een Android van onder de 200 euro.

iOS en het hele ecosysteem dat erachter hangt :)

[Reactie gewijzigd door Sfynx op zaterdag 8 oktober 2011 17:30]


Ik vind het nogal behoorlijk aan de prijs voor telefoons met redelijk verouderde specificaties en prestaties. Maar goed, daardoor wordt het ook wel duidelijk waarom Apple zo'n rijk bedrijf is geworden, er zit een belachelijke winstmarge op hun apparatuur. Een iPhone zal qua productiekosten de high end modellen van andere producenten niet echt ontlopen.

Dat is precies waar de waarheid ligt.

Apple kan het gewoon veroorloven door zijn trendy image en blinde consumenten die erbij willen horen om zich speciaal te voelen bij de "apple familie". Zou ik ook wel willen als ondernemer zou ik ook zo rijk worden. :d

Toch is het even kortzichtig om aan te nemen dat het alleen maar een trend of hype is, natuurlijk helpt het opgebouwde imago: dat geld voor alles in de markt, denk maar aan mensen die een audi, mercedes of bmw kopen, of merkkledig.

uiteindelijk kun je iets dergelijk maar beperkt uitbaten als het product zelf niet voldoet aan de vraag van de consument, de iphone (en ipad) zijn prima producten voor de massa, tweakers en veel andere mensen weten dat er betere (en goedkopere) alternatieven zijn, maar ook dat hangt af van wat je in een product zoekt.

Mensen zijn al gauw blij als de producenten de keuzes voor hun maken, hoe zou anders een inferieur OS met een verregaande keuzebeperkende lockin zoals windows zo groot zijn geworden: in een vrije markt met optimaal geinformeerde consumenten zou het niet meer bestaan hebben, en in een dergelijke markt zouden ook veel iProducten het moeilijker hebben gehad.

Maar wat is dan je probleem? Dan heb je het als bedrijf toch gewoon supergoed gedaan? Gebruikers zijn tevreden en loyaal, en het bedrijf is gezond en winstgevend.

Waarom wordt een bedrijf afgerekend op dat ze goed zijn? :?

Dat snap ik dus ook totaal niet! En dat maakt Android ook daarom nooit beter. Ik heb zowel een iPhone 4 als een Desire S van mijn baas gekregen. Dan mag ik wel de laatste firmware erop hebben. IOS werkt gewoon velen malen sneller, lekkerder en is ook gewoon overzichtelijker dan Android. Android werkt ook, maar je merkt dat het nog steeds niet overal lekker op reageert.

Sowieso geen enkel ander touchscreen kan tot op de dag van vandaag tippen aan die van de iPhone!

Erg persoonlijke mening. Ik heb beide telefoons gebruikt , en iOS was goed , maar heb de Android meegenomen. Niets gemerkt van slomer reageren en de ondersteuning voor flash , de multitasking en het wél kunnen mmsen had ik liever. Daarnaast is het zo aanpasbaar als ik wil. Zelfs overklokken kan via een app. Now thats business :)

Ik kan de witte iPhone 4 volgens mij gewoon selecteren hoor:

http://store.apple.com/nl/product/MD128?mco=MjU1NTYxNzA

Ik wou het ook juist melden :) in België betaald men helaaas 30 euro meer: 379 euro voor de 3GS en 529 euro voor de 4.

Ik vraag me af deze prijzen ook gelden bij retailers of Apple Resellers? Anders even bij jullie komen halen :p

[Reactie gewijzigd door Chris5488 op zaterdag 8 oktober 2011 13:57]


In België krijg je voor die 30 euro meer twee jaar garantie terwijl je in Nederland slechts één jaar garantie krijgt ;). Die 30 euro zijn dus niet zinloos besteed.

Is die 2 jaar geen Europese verplichting?

Klopt, al hoor ik van sommige klanten dat apple dat niet aanhoud in nl.
Maar elke grote elektronicaketen in nl zal je 2 jaar garantie (moeten/horen) geven.
Apple heeft net als een paar andere multinationals(sony ps3 ehum) soms een flinke "fuck you" mentaliteit als het op garantie aankomt.
En als consument pik je dat vaak ook nog...

Wat die bedrijven hopen is dat je als consument niet weet wat je rechten zijn, en dat het het vaak niet waard is om een gang naar de rechtbank te maken om je gelijk te halen omdat het je altijd tijd en geld kost, ook al win je gegarandeerd. Smerige ratten zijn het.

Eigenlijk zouden ze gewoon naast het verlenen van de garantie altijd 1000 euro extra moeten betalen aan de eiser als ze een dergelijke zaak voor de rechter verliezen... moet jij eens kijken hoe snel ze opeens minimaal 2 jaar garantie verlenen.

[Reactie gewijzigd door Sfynx op zaterdag 8 oktober 2011 17:23]


Die 2 jaar is een Europees advies en zover ik weet nog niet opgenomen in de Nederlandse wet.
Maar ik studeer dan ook geen rechten ;-)

Whoopsie, even de bewuste zin uit het artikel gesloopt. Dank!

Niet goedkoop genoeg om mij een iphone te laten kopen.

Same here, 349 euro voor de 3gs, doe even normaal zeg, veels te duur.

Is die 350 met of zonder abonnement, overigens? Standalone... is het ook duur, maar misschen net te doen.

Als je het artikel leest dan zie je dat je voor 349 euro de iPhone 3GS in de Apple store simlockvrij en abonnementsvrij kunt aanschaffen. Een geavanceerdere telefoon voor minder geld (zo'n 40 euro minder) is bijvoorbeeld de pricewatch: Samsung Galaxy S Plus i9001 Zwart.

Ik begrijp de prijsdaling van de iPhones bij de release van een nieuw model.
Het feit dat de 3GS nog steeds verkocht blijft worden, is mij een raadsel.
Ik weet dat het de best verkopende iPhone was toen de iPhone 4 net uitkwam en dat een budget iPhone altijd wel zal verkopen.

Echter.. het betreft een telefoon van 2,5 jaar oud. Die zeker niet meer het maximale uit iOS5 kan halen. In mijn ogen zonde, want de software wordt doorontwikkeld, maar de 3GS allang niet meer. Ik vind dat je de koper ernstig tekort doet op deze manier, zeker met het oog op de toekomst.

De 3GS werkt nog prima. Ik gebruik m nog steeds en heb geen goede reden om hem weg te doen. Alle apps die ik tegenkom doen het gewoon. Prachtige langdurige ondersteuning van Apple en ontwikkelaars.

Het toestel is niets mis mee, maar de prijs is wel fors te noemen voor een oud toestel

Mijn nichtje heeft nog een 3GS en mijn zusje mijn oude 3G. Ik denk zelfs dat de 3GS nog steeds sneller is dan de meeste Android toestellen van onder de 300 euro. Kloksnelheid is niet gek namelijk (800 Mhz). Ram geheugen zit op 256MB, maar kijk ook eens naar IOS. Tis een dedicated OS speciaal voor deze toestellen. Niet gek dat het met ''mindere'' specs dus nog steeds rete snel zou kunnen draaien.

Dat is de reden ook dat iPhones veel waard zijn na jaren omdat ze nog steeds snel zijn en vaak ook dus nog updates krijgen.

Je gaat de mindere specs vooral merken in grafische toepassingen. IOS ten spijt. De populairiteit van de iPhone is slecht voor games op de mobiele platformen die echt de limieten van de hardware opzoeken , so called next gen. De iphone is net als de consoles voor de pc games de pest voor de vooruitgang op deze manier. Jammer. Al moet gezegd worden dat gaming natuurlijk geen main spec is.

De 3GS heeft een processor die draait op 600Mhz. Het voordeel is dat de resolutie relatief laag is waardoor het geheel van games nog vloeiend oogt (320 op 480). Het mag wel gezegd worden dat het iets vlotter lijkt te draaien als low end Androids. Misschien dat hier verandering in komt met versie 4 van Android...

De iPhone 3GS draait iOS 5 echter soepeler dan iOS 4. Dan is het misschien dus nog niet eens zo'n heel slechte zet.

Zoals ik hierboven al zei: voor veel mensen is de App Store dé rede om een iPhone te kopen. Met de iPhone 3GS krijg je een betaalbare iPhone, met een App Store. Als je je bedenkt dat iOS 5 soepeler draait dan iOS 4 (waar de 3GS nu op draait), is het zeker geen slechte zet.

De 3GS is nog de enige iPhone die met een normale sim te gebruiken is. Wellicht dat dit een rol speelt, mensen kunnen nog snel een sim wisselen met hun niet Apple telefoon.

@hieronder
Voor de mensen die twee telefoons hebben. Bijvoorbeeld een goedkope telefoon van 2 tientjes die ze meenemen bij reizen naar onveilige gebieden.

Of juist mensen die tijdelijk een lokale prepaid sim in hun iPhone willen gebruiken in het buitenland.

[Reactie gewijzigd door MisterBlue op zaterdag 8 oktober 2011 17:45]


Je kunt je SIM toch gewoon bijknippen/ daar een speciale kniptang voor gebruiken?

Waarom bijknippen?? Je kunt gratis een microsim ophalen (ik wel vorig jaar) en je gewone sim inleveren.

bijknippen kan niet... stukjes er af knippen wel... :)

Mijn vrouw gebruikt mijn iPhone 2G nog gewoon iedere dag. Ja de iOS versie loopt wat achter en ja, niet alles apps draaien erop. Maar voorlasnog doet hij het en doet hij wat ie zou moeten doen. Dus als mensen een 3GS kopen nu is dat zo heel gek nog niet als je wel een iPhone wilt maar er niet 2x zoveel aan kwijt bent voor het nieuwste toestel. Voor ieder wat wils.

' je wel een iPhone wilt'

is het om te 'willen' of is er nog een reden? ik koop een telefoon om te gebruiken en niet om te kijken of te willen. misschien dat de meesten een foon kopen om een combinatie van reden maar belangrijkste reden (90%) toch moet zijn de gebruikersfunctie. Iphone is nog lang geen rolex.. die koop je niet om de tijd lezen maar je koopt een rolex om te showen... kijken en laten bekijken dus.

Er is zo'n enorm brede schakering aan smartphone-gebruikers... niet iedereen hoeft het allersnelste, niet iedereen zit verlegen om elke denkbare app of functie.

Zie de vergelijkingen in internetgebruik tussen Android en iOS; relatief worden Android-telefoons veel minder gebruikt voor het web dan iPhones. Idem voor apps. Het zou dus zomaar eens kunnen dat er nogal wat goedkope Androids verkocht worden die als featurephone met een mooi groot beeldscherm worden gebruikt.

Prima toch als iedereen zo een passende keuze kan maken? Dat Apple er van uit gaat dat een groot deel van de mensen die voor een 3Gs naar de winkel komen, met een 4 of 4s weer weg lopen ligt voor de hand. Maar de 3Gs was afgelopen jaar niet voor niets nog het op 1 na best verkopende toestel in de VS: het ding kan echt nog heel aardig mee.

De 3GS is de ideale overstapper voor mensen die nog geen smartphone hebben. Qua prijs is hij zodanig dat je hem gratis bij een redelijk goedkoop abonnement kunt krijgen. Reken maar dat dat belangrijk is voor de gewone consument. Als je contract afloopt, je gaat een nieuwe telefoon uitzoeken. "Hee ik kan gratis een iPhone krijgen". Dat is echt wel een enorme plus. Veel mensen zullen hierdoor overstappen en dan misschien volgende keer wel een stapje nieuwer en duurder gaan, als het ze bevalt.

Voor iemand die een iPhone 4 gewend is, is de 3GS natuurlijk minder. Maar voor iemand die van een 'dumb phone' af komt zal het een prima ervaring zijn.

[Reactie gewijzigd door mddd op maandag 10 oktober 2011 09:29]


Het is ook slim: iPhone 4 16GB voor 599,-, vervolgens nu een 8GB versie voor 499,-. Lijkt 100,- goedkoper, maar is voor een deel een sigaar uit eigen doos.

¤350 en dan heb ik een downgrade van mijn iPod Touch 4 die ¤200 kostte.
Weet iemand waarom er zo'n prijsverschil is tussen de iPhone en de iPod Touch? De hardware is hetzelfde en het enige wat ontbreekt is een antenne.

Zoals je zelf al aangeeft: er zit GSM en 3G functionaliteit op. Daarnaast vergeet je dat er ook GPS op zit, er een betere camera in zit, microfoon (weet niet zeker of die ook op de iTouch 4 zit).

Zijn nog steeds niet zulke grote verschillen, maar de kosten zijn nog steeds net wat hoger... daarnaast wilt Apple ook gewoon winst maken en ik denk niet dat ze de iPhone prijs té dicht bij de iPod touch prijs willen leggen. Als ze willen, zou de prijs zeker de 299 euro of 249 euro kunnen bereiken.

[Reactie gewijzigd door Uniciteit op zaterdag 8 oktober 2011 14:05]


Klopt, ik heb ook een iPod Touch 4 gekocht voor 200,-, daarna een antenne voor 3G en GPS erin gezet en een iPhone 4 firmware erop gezet, nu heb ik een volwaardige iPhone 4 voor een derde van de normale prijs. :)

Yeah right!

FF de chippies voor 3g en GPS op het miniscule moederbordje gesoldeerd (alle 100-zoveel pootjes)... Dream on zou ik zeggen.

Je moet er wat handigheid voor hebben en er komen wat soldeerkunsten aan te pas maar het is goed mogelijk. Ik ga hier niet posten hoe want dat zal tweakers waarschijnlijk niet waarderen maar Google er eens op. Er zijn genoeg websites te vinden die beschrijven hoe het moet.

Sorry , maar prove it. Als iedere idioot het moet kunnen , deel het dan op internet. Else , i dont believe. Pocher

Als hij het al heeft ( pics or it didn't happen )
Zal het op zo'n manier zijn

http://www.ipodtouch4.org...-using-converter-kit.html

Alleen voor commodities wordt de prijs bepaald door de kostprijs van de componenten. Bij dit soort producten is het simpelweg wat de consument / gek* ervoor geeft. Allerlei kwaliteiten als een goed gevulde appstore, goede device software, een breed assortiment accessoires, software ondersteuning tot jaren na introductie van een model, makkelijke sync van je muziek / foto's etc. etc. zijn letterlijk veel waard, maar vind je niet terug in de BOM.

* beide is ook goed

[Reactie gewijzigd door Zpottr op zaterdag 8 oktober 2011 15:31]


Patenten die verbonden zijn aan die extra functionaliteit?

Lullig voor de mensen die hun oude telefoon 2e hands willen verkopen.

Wat verwacht je precies? De waardevastheid van producten is een wassen neus. Er is niets speciaals aan waardoor deze producten meer waard zouden zijn dan vergelijkbare telefoons van andere fabrikanten.

Alles wordt na verloop van tijd minder waard, je kan niet eeuwig vast blijven houden van introductieprijzen. Simpelweg omdat de productiekosten op den duur ook lager worden. Mijn videokaart waar ik een paar jaar geleden nog honderden Euro's voor betaald heb gaat nu ook voor een paar tientjes van de hand.

[Reactie gewijzigd door Dubbeldrank op zaterdag 8 oktober 2011 14:12]


Een ruim 2 jaar oude 3GS met 16GB opslag verkoopt nu nog voor 250 euro, zal dat straks misschien 220 euro worden, 130 minder dan een nieuwe 3GS. Dat zijn geen slechte 2e-hands prijzen voor een telefoon. De meeste Samsung telefoons bijv. brengen dat al na een jaar niet meer op.

Kan ook betekenen dat de Iphone 5 al snel zal komen in 2012 (Juni) en dat dan de 3GS er definitief uit gaat. Maar op dit moment is er nog geen reden toe, binnen een dag waren de 4S iphones uitverkocht in Amerika.
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 14:47 VN-organisatie: gebruikers hadden moeten betalen voor toegang web
Vorige 12:14 Nieuwe muziek- en Google+-apps voor Android ICS lekken uit
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011