Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 21, views: 12.243 •

Epic Games heeft het tweede deel van Infinity Blade aangekondigd. Het vervolg van de game verschijnt op 1 december en zal opnieuw alleen uitkomen voor iOS. Infinity Blade 2 kan gebruikmaken van iCloud om savegames op te slaan.

Epic Games kondigde het vervolg op Infinity Blade aan op Apples persconferentie. Dochterstudio Chair Entertainment neemt de ontwikkeling op zich en Epic belooft nieuwe omgevingen, vechtstijlen en eindbazen. Infinity Blade 2 kan gebruikmaken van iCloud, een van de nieuwe features van iOS 5, om savegames en spelersprofielen op te slaan.

Infinity Blade heeft Apple en Epic geen windeieren gelegd. De game werd in de eerste vier dagen na release 300.000 maal gedownload en leverde in totaal ruim 10 miljoen dollar omzet op voor Epic Games. Infinity Blade 2 verschijnt op 1 december alleen voor het iOS-platform, voor een nog onbekende prijs.

Reacties (21)

Eerste deel was best vermakelijk, maar ik hoop wel dat ze het concept wat meer uitbouwen met bijvoorbeeld een interessante verhaallijn of wat andere RPG-elementen.
Ze mogen die poort wel wat groter maken :)
De game werd in de eerste vier dagen na release 300.000 maal gedownload en leverde ruim 10 miljoen dollar omzet op voor Epic Games.
33 dollar voor een iPhone/iPad spel. Lijkt mij een beetje veel, verbaast me dat het toch nog zo goed verkocht heeft en ik vraag me dan ook af of ze het succes met deel 2 kunnen herhalen.

edit: beter lezen, 300.000 inderdaad in de eerste 4 dagen en 10 miljoen in totaal. Jammer dat je bij iTunes niet kan zien hoe vaak een app/spel gekocht is. De inkomsten komen overigens uit de verkoop van het spel en verkoop van goud.

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 5 oktober 2011 12:56]

eerste 4 dagen.
leverde ruim 10 miljoen dollar op in totaal.
De game zelf kostte (kost) 4,99. Dus daar komen die 10 mln dollar niet vandaan. Echter zoals knirfie244 hierboven al stelt, gaat het om de inkomsten totaal.

Die zouden overigens ook wel eens voor een deel uit de ingame app purchases van gold kunnen komen (vanaf 0.79 voor 25.000 gold tot 39.99 voor 2.500.000 gold).

Ik ben benieuwd wat het performance verschil is tussen deze game op de iPhone 4 en 4S. Zou de game grafisch minder gelikt zijn op de 4?

[Reactie gewijzigd door nika op 5 oktober 2011 12:56]

Ja dat werd tijdens de Apple presentatie ook gezegd, dat het er op de 4S beter uitzag dan op de 4.
Ze hadden toch ook een speciale versie gemaakt toen de ipad 2 uit kwam om de extra power van de ipad2 tegenover de ipad1 / iphone4 te laten zien? Was later als patch gewoon als 1 versie samengevoegd, maar Epic zit er wel bovenop om de power van hun engine te laten zien als het kan :).
hmmm oud filmpje? 12-01- 2011????
wanneer kwam eerste deel uit?

EDIT never mind...
filmpje gebruikte engelse datum, het spel kwam uit vorige jaar uit... 9 december 2010.

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 5 oktober 2011 13:13]

Amerikanen hebben de gewoonte om data in MAAND-DAG-JAAR formaat te schrijven. Het gaat hier dus om aanstaande 1 december. Niet 12 januari dus.

http://en.wikipedia.org/wiki/Date_format_by_country

----edit----
Mooi dat je 't zelf ook zag. Volgende keer eerst refreshen voor ik ergens op reageer...

OT. Zijn dit nou ingame beelden?

[Reactie gewijzigd door NE5Freak op 5 oktober 2011 13:25]

Yes, dit zijn ingame beelden. Zie je ook best goed aan de sprites van dat spuug bijvoorbeeld.

Echter zie ik nog niet zo veel verschillen tussen deze en deeltje 1.
Een phone game die er gewoon beter uitziet dan het beste wat de Wii voor elkaar kan krijgen.......
Ja, de Wii is dan ook al een aantal jaar uit. Toen waren de smartphones nog verre van populair :P
Deze phone game speel je ook niet op een scherm van 82CM ;) Doe dat en het verschil is minder :P
Zei het niet dat de iphone 4 er een hogere resolutie uitperst dan de Wii
Resolutie staat niet gelijk aan grafische kracht en praal... Ik hoop dat je dat weet ;)

Hoge resolutie op een super klein scherm.... AA??? Wat is dat? Heb je dat nodig dan? :P

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 5 oktober 2011 15:16]

Dan nog ziet hij er beter uit dan het beste wat de Wii kan, groot scherm of niet... Meer zegt hij toch ook niet! Je doet nu net of hij geen gelijk heeft terwijl hij niks geks zegt!
Wel eens een Wii game op een 3,5" scherm gespeelt dan?
Ik vondt deel één zwaar tegen vallen. Het was niets meer dan een veredelde tech demo.

De controls zijn ook lachwekend. Ik verwachte een volwaardige RPG. De controls houden zich tussen een adventure zoals Myst en een minigame als Slice it. Het tweede deel zal lang niet zo goed verkopen.
Tegenvallen? Ja en nee, de graphics zijn zwaar goed, de besturing was verrassend en de gameplay viel een beetje tegen. Teveel repeat, geen vrije beweging, gold kopen, etc. Geen verkeerde game voor ¤2,39 (tijdens een aanbieding gekocht), maar tenzij Chair flink wat veranderingen aanbrengt verwacht ik niet enorme verkopen zoals bij IB1.

Save games opslaan in de Cloud is een optie die ik heel erg zie zitten, kan ik eens switchen tussen m'n iPad en iPhone.
20miljoen, niet 10.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Desktops Samsung Smartphones Sony Microsoft Games Apple Politiek en recht Consoles Smartwatches

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013