Hoofdcategorieën
Device Settings

FIFA 12 vestigt nieuw verkooprecord voor EA Sports

Door Jurian Ubachs, woensdag 5 oktober 2011 09:35, views: 11.732

Voetbalgame FIFA 12 heeft een nieuw record gevestigd voor het aantal verkopen in de eerste week na de release van een EA Sports-game. De game is volgens Electronic Arts wereldwijd ruim 3,2 miljoen keer over de toonbank gegaan.

Electronic Arts haalt het aantal van 3,2 miljoen exemplaren uit interne cijfers, waarbij geteld is vanaf de releasedata 27 september en 30 september, tot en met 2 oktober. Volgens EA is de introductie van FIFA 12 daarmee de meest succesvolle introductie van een sportgame ooit en tegelijk de meest succesvolle introductie van welke game dan ook in 2011 tot nu toe. Grote namen als Battlefield 3 en Call of Duty: Modern Warfare 3 moeten echter nog verschijnen.

Met 3,2 miljoen verkochte exemplaren deed FIFA 12 het 23 procent beter dan FIFA 11 in zijn eerste week. EA noemt ook de iOS-release van FIFA 12 succesvol, met 879.000 verkochte exemplaren. Niet duidelijk is of dat aantal ook bij het totaal van 3,2 miljoen is inbegrepen.

Behalve goede verkoopcijfers noteerde FIFA 12 ook indrukwekkende statistieken. Op 1 oktober beleefde EA Sports zijn drukste onlinedag ooit, met meer dan 8 miljoen FIFA 12-sessies. Het succes had ook een keerzijde; de servers van EA kwamen onder druk te staan en diverse gamers kregen last van connectieproblemen.

Met de release van FIFA 12 introduceerde EA ook de EA Football World. De service voorziet gamers wekelijks van nieuwe uitdagingen en houdt statistieken bij, maar registreert ook welke clubs spelers kiezen in 'support your club'. Uit die statistieken blijkt dat de meeste FIFA 12-spelers fan zijn van Manchester United, gevolgd door FC Barcelona, Arsenal, Real Madrid en Liverpool.

Volgende 09:46 Italiaanse Wikipedia offline uit protest tegen 'censuurwet'
Vorige 09:26 Red Hat neemt ontwikkelaar nas-bestandssysteem GlusterFS over
Advertentie

Reacties

«  1  2  »

Vorige maand een PS3 gekocht en dit is mijn eerste footie.
Ben er zkr tevreden mee al kan ik het nergens mee vergelijken.

Waarom kan je dit soort spellen eigenlijk niet via PSN downloaden? Ik vind het fijner om mijn spellen op de HDD te hebben staan zodat je niet steeds die schijf hoeft te verwissellen.

[Reactie gewijzigd door Maxcim op woensdag 5 oktober 2011 09:53]


Er schijnt weinig verschil te zijn met FIFA11, wat me niet verbaasd, want het verschil tussen 10 en 11 was ook klein... en dat tussen 9 en 10, en tussen 8 en 9. Ik begrijp niet dat er telkens weer zoveel mensen zijn die zoveel geld aan het spel uit willen geven. Ondertussen moet iedereen die een voetbalspel wil spelen toch al een versie van FIFA in huis hebben, waarom dan weer een nieuwe kopen voor de hoofdprijs?

Oke, stel he: ik ben behalve voetbalfan ook nog blij met voetbalgames. En elke keer als ik fifa koop speel ik een jaar lang enkele uren in de week fifa. Zeg 3 uur in de week. Dan heb ik 150 uur gegamed voor 45 euro, dus zeg 30 cent per uur. Vergelijk dat eens met andere games als first person shooters, waar je veel minder tijd in steekt. En dan krijg je ook nog elk jaar voor 45 euro een complete update met nieuwe features, spelers weer goed, gameplay gewijzigd... dat is toch een fantastische deal?

Ben het hier volkomen mee eens, zeker ook omdat de echte (voetbal) fans de nieuwe spelers van clubs willen hebben. Ook is de echte fanatieke fan geïnteresseerd in de kleine details die steeds beter worden.

Als fifa fan zie ik veel (kleine) verschillen die deze nieuwe versie voor mij weer helemaal geweldig maakt!

[Reactie gewijzigd door koendenbraven op woensdag 5 oktober 2011 10:09]


Wat is het nu weer voor onzin dat iemand minder tijd in shooters steekt?

Jij bent toevallig voetbalfan, en speel dat voetbalgames. Iemand anders die shooters leuker vind, waarom zou die niet 150 uur spelen voor datzelfde geld. En daar komt ook elk jaar (of 2 jaar) een nieuwe versie uit van dat spel met hetzelfde als jij aanhaalt. En ik spreek uit eigen ervaring dat je wel meer als 150 uur aan een spel kan besteden 8)7 .

Kortom, het komt er op neer waar je interesses liggen, en die spellen koop je, en die spellen speel je meer. Al is dit natuurlijk zo logisch dat ik het niet eens zou hoeven zeggen :D

Helemaal mee eens (ikzelf niet trouwens). Ik gebruikte vroeger xFire en toen had ik vrienden die 150 uur in de maand zelfs wel redden. (cs 1.6). Volgens mij kan je dit soort statistieken tegenwoordig trouwens ook gewoon in Steam zien (needs confirmation).

Speel nog steeds call of duty 1 online en dat nu zo'n 8 jaar. Hoezo heeft een shooter een korte levensduur? Tis maar net hoe leuk je het vind, FIFA kan je ook binnen 2 maanden zat zijn..


Hier ook al 1000+ uur dus was wel het geld waard toch? haha

FPS vreet bij mij toch echt meer tijd, maar kost me minder moeìte.
Ieder z'n ding

Veel dingen zijn geüpdate, bovendien is het voor de PC-spelers eindelijk gelijk aan de consoles. Ik vind zelf de gegenereerde bewegingen erg vet.

Nou, sommige voetballiefhebbers(waaronder ik) vinden het fijn om met de meest recente transfers te spelen en alles up-to date krijgen. Daar naast is de gameplay nog moeilijker geworden en dus wéér een nieuwe uitdaging.

Het klopt dat er niet zoveel is veranderd in FIFA 12 ten opzichte van 11, maar ik kan niet zonder de nieuwste FIFA.
Maar ja ieder zijn eigen ding.

Kwestie van wat je hobby's zijn. Er zijn zat mensen die in totaal per uur maar iets van 10 cent betalen voor het spel als je het verrekend. Met stroomkosten en gebruikskosten van je platform erbij is het dan niet eens zo een heel dure bezigheid. Waarom zou je het niet doen dan he? ;)

Ik hoorde juist van een maat die het spel gekocht heeft dat het grote verschil voornamelijk de moeilijkheidsgraad is en dat het meer klopt qua bewegingen :)

Nou ben ik niet zo een fan van voetbal spellen, maar af en toe beetje knallen met Fifa of PES is altijd een keertje leuk :)

Ik ben juist verbaasd over het aantal verschillen tussen FIFA10 en 11. Er is zo ontzettend veel detail toegevoegd, best indrukwekkende incrementele update.

Draai mee sinds '09 (nog niet zo lang..) en zie ondertussen dat FIFA vooral aan het groeien is het in kaart brengen van de details van elke betaalde speler ter wereld. En bij elke nieuwe update krijg je meer informatie ter beschikking. Player-Manager menu's, opties informatie is inmens om overal rekening mee te houden.
Daar ik in '09 aan een papieren kladblok genoeg had, en ik in 10 de transitie naar Excel was begonnen, is het nu in 11 het digitaal bijhouden 'noodzaak' geworden ☺

Ik denk dat men de verschillen in de series pas echt kan gaan waarderen als je meer dan die eerste paar potjes hebt gespeeld. Detail verschillen zul je niet zien in een exhibition match. Dan zoek je Graphics verschillen, die worden pas in 2013 verwacht, bij de nieuwe serie consoles.

Als je het niet zeker weet heeft je reactie ook totaal geen zin.
Fifa 2012 is totaal anders op bepaalde gebieden.
lees de revies zou ik zeggen.

Omdat Fifa 12 maar 1 schijf is? Dus je hoeft niet steeds te wisselen.
En je kunt Fifa 12 in de winkel kopen en dan alsnog op je HDD zetten.
Heb je alleen tijdens het starten de disc nodig.

En wat heeft jouw post met de inhoudelijke tekst te maken?
Heb je de tekst überhaupt wel gelezen?
OF wilde je een first post?

[Reactie gewijzigd door XNL073 op woensdag 5 oktober 2011 09:43]


Ik kan het met geen andere footie vergelijken

ik moet wissellen als ik een andere game wil spelen, snap zelf ook wel dat het maar 1 schijf is. Vind het gewoon fijner om games van PSN vanaf de HDD te laden.

Als je zelf goed leest dan begrijp je dat ik de game al heb, wist alleen niet dat het op de HDD gezet kon worden.

nog iets? 8)7 Druktemakers

Games worden niet via PSN aangeboden omdat dat om een gigantische hoeveelheid data gaat... Op zo'n schijf kan je tot 50gb aan data kwijt, dus dan duurt het downloaden een eeuwigheid!

Een aantal oudere en dus ook kleinere spellen zijn echt wel te downloaden.

Als ik het goed voor heb dan mag een cross-platform game (zoals FIFA12) niet meer content bieden op PS3 dan op XBOX360 (voorwaarden die Microsoft oplegt), dus 50gb aan data zal je nooit hebben (voor een cross-platform game hé) hooguit dezelfde hoeveelheid data als er op een XBOX360-schijf past. (Heb geen XBOX maar veronderstel dat dit 'gewone' DVD's zijn en dus max 9Gb? Wat uiteraard nog steeds een serieuze brok data is)

On Topic:
FIFA11 heb ik persoonlijk overgeslagen maar van vrienden hoor ik wel dat het verdedigen zwaar is aangepast (FIFA10 heb ik wel en daar is het verschil toch duidelijk) en dus de moeilijkheidsgraad veel hoger ligt.
Verdedigen is dan ook geen detail meer en zou ik dus wel een 'grote' verandering durven noemen.

Fifa12 word gewoon via psn aangeboden hoor.
Prijs van 70 euro is echter schandalig.

Het is dan ook een mooi spel om te spelen,

Het is alleen zo jammer dat ik nog geen coins heb kunnen verdienen met FUT, aangezien de verbinding met de EA servers continu wegvalt.

Mooi? Ik speel het op de Mac en PC en het publiek ziet er niet uit. De grafische instellingen zijn ook niet in de game aan te passen, het is meer een port van de console versies (waarbij ze nu wel rekening houden met het toetsenbord). Op de Mac is het ook een cider port waarbij schaduwen veel problemen geven.

De game op de ps3 ziet er erg gelikt uit, de pc iets minder mooi maar nog steeds redelijk mooi toch? Grootste verandering is echter het impact systeem imo, alles loopt natuurlijker vind ik

Hoe ziet het er bij jou uit als het totaalplaatje dan (dus toeschouwers e.d.)?

ik speel hem op PS3 en vind het er goed uit zien, dit is natuurlijk persoonlijk.

Hey Dragoncry, jij zit zeker op ziggo?
Ik had jou probleem ook, en na wat troubleshooten kwam ik erachter dat het aan mijn nieuwe ziggo router lag..
Dus ik ziggo bellen, hun router als bridged in laten stellen zodat de router/wifi van hun apparaat uitstaat, en mijn eigen router alles laten regelen. PS3 als dmz erin en geen enkele disconnect meer gehad!! misschien heb je er wat aan

Ik vraag me dan eigenlijk af of er nou zoveel veranderd met iedere nieuwe release bijv: 11->12?

Als het enkelt de spelers zijn zou ik het toch een beetje zonde van m'n 60euro vinden (jaja, ik weet het: eerst even kijken op sites als budgetgaming.nl)

Nou heb ik fifa niet meer gespeeld sinds Fifa '98

Ze hebben het volledige verdedigings systeem omgegooid bijvoorbeeld.

Manchester United is volgens mij al tientallen jaren de club met de meeste internationale aanhang. Dus die statistieken verbazen mij niets.
Wat betreft het spel zelf: Ik vind het spel maar matig beter dan Fifa 11. Ik stoor mij een beetje om de 'hype' die er weer omheen hangt, en de lyrische reviews (niet Tweakers).
Maargoed, gefeliciteerd dan maar, EA.

@Bartjeh

Het is stukken realistischer en het verdedigen is stukken moeilijker...

Het is ook een leuk spel, voorral met het verdedigen heb je nu gewoon meer mogelijkheid om daadwerkelijk iets uit te voeren.
Heb ook maar de iOS versie aangeschaft (iPad) en voor 8 euro krijg je dan naar mijn mening een leuk en uitgebreid spel: Manager mode, officiële licenties, goede graphics en features als het gebruiken van iPods en iPhones als controllers. Ik speel hem dan vrijwel dagelijks als ik onderweg ben.

Olympique Lyon O+ 8)7

Jammer alleen dat het spel vol met fouten zit, buitenspel slaat echt nergens op en ik krijg steeds rode kaarten terwijl ik gewoon met de bal loop

Ik ben serieus aan het denken om een PS3 te kopen voor dit spel. Ik speel het momenteel namelijk met een gamepad op mijn PC, alleen EA maakt altijd van die lekker buggy PC spellen dus na de 1e helft gaat het spel hakkelen. Heel internet staat vol met anderen die klagen over dit soort problemen op de PC. Missertje dus, maar het spel is zo ontzettend leuk!

knap dat ze dat voor elkaar krijgen .. maar heel eerlijk het verschil word steeds kleiner met de voorganger . daarbij is dit toch een behoorlijk uitgemolken product .

Wat wil je zelf? Dit spel is al ZO realistisch en mooi dat er eerlijk gezegd nog weinig is te veranderen op een console als de PS3.

Ik vind het knap dat je zo'n spel nog beter kan maken als dat het was.

Ik heb nu Fifa 11, erg goed spel maar zitten toch wel redelijk wat fouten in, mijn motto is echter (en dat geld voor alle electronica en spellen zoals fifa) om iets om de 2 generaties te kopen, 12 zal ik dus ook overslaan en 13 zal ik volgend jaar aanschaffen.

Dit omdat ik niet geloof dat er in 1 generatie tijd erg veel veranderd.

defineer generaties ?

qua fifa reeks heb je wel gelijk
maar sommige spellen/gadgets zit een dot van een verschil in tussen 2 generaties:
diablo 2 -> diablo 3
xbox -> x360 / ps2 ->ps3


zou zelf liever zeggen dat alles wat met een jaarlijkse tot 2 jaarlijkse update komt je gerust wel een generatie kan overslaan :P
Fifa dus.
«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 09:46 Italiaanse Wikipedia offline uit protest tegen 'censuurwet'
Vorige 09:26 Red Hat neemt ontwikkelaar nas-bestandssysteem GlusterFS over
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011