Hoofdcategorieën
Device Settings

Apple kondigt volgende iPhone op 4 oktober aan

Door Arnoud Wokke, dinsdag 27 september 2011 17:42, views: 55.017

Apple heeft uitnodigingen de deur uitgedaan voor een eigen evenement volgende week dinsdag. De uitnodiging vermeldt dat het gaat om de iPhone. Hoogstwaarschijnlijk kondigt Apple dan de opvolger van de iPhone 4 aan.

Het evenement vindt volgende week dinsdagavond Nederlandse tijd plaats. De uitnodiging vermeldt de tekst 'Let's talk iPhone', aldus Loop Insight. De tekst in de uitnodiging verwijst vermoedelijk naar de nieuwe spraakbesturing, waarvan de opvolger van de iPhone 4 gebruik maakt. Over de nieuwe spraakbesturing gaan al enige tijd geruchten.

Hoewel de volgende iPhone dus hoogstwaarschijnlijk volgende week wordt aangekondigd, zijn de specificaties, het design en het moment dat hij op de winkel zal liggen nog onduidelijk. Volgens geruchten krijgt de volgende iPhone een 8-megapixelcamera en draait hij op een dualcore A5-soc. Ook wordt veel gespeculeerd over de mogelijkheid dat er twee nieuwe iPhones zouden komen: een met het design van de iPhone 4 en een met een nieuw design.

De volgende iPhone komt relatief laat: Apple bracht enkele jaren op rij de nieuwe iPhone uit in de zomer, maar nu komt hij waarschijnlijk in het najaar. De aankondigingsdatum van 4 oktober dook al eerder op.

Uitnodiging Apple-event 4 oktober
Volgende 19:44 Microsoft start uitrol Mango-update voor Windows Phone
Vorige 17:33 Betalingsprovider: sitebeheerder legde zelf contact met Brein
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  »

Was er ook geen sprake van een kleinere iPhone of is dat gerucht al lang geen waar meer ?

er is nog geen enkel gerucht bevestigd of afgewezen, er is nog heel weinig zeker over de iphone

[Reactie gewijzigd door zozamis op dinsdag 27 september 2011 17:46]


Muaw als Al Gore het zegt, zal het wel zo zijn ;-)


Al Gore had zijn mond voorbij gepraat. Zie: http://www.iphoneclub.nl/...ng-iphone-5-op-4-oktober/

Ik geloof niet dat mensen op dergelijke posities hun 'mond voorbij praten'.


Met de iPhone 4 kun je anders ook prima bellen hoor..nooit problemen mee gehad.
Je hebt het over overhypen..maar dat werkt 2 kanten op he.
Er werd nl. ook zo verschrikkelijk overdreven gedaan over het bereik van de iPhone 4..terwijl het eigenlijk niks voorstelt.
Als het echt zo slecht was als het in de media leek hadden er geen miljoenen mensen voor de iPhone 4 gekozen.

En gehype? Apple stuurt gewoon uitnodigingen de deur uit..alle media maken daar weer nieuws van. Meeste gehype heeft Apple niet eens wat mee te maken, ze hoeven ook niks te doen.
En doordat ze niks doen worden anderen juist zo nieuwsgierig etc. en komen er veel geruchten.
Apple brengt gewoon niks naar buiten. Pas als het zover is..zoals nu.

Al Gore zit in de board of directors van Apple. Dus uitspraken van hem kunnen in deze enigszins serieus genomen worden. Hij liet 'slippen' dat het over 'iPhones' (meervoud) zou gaan.

De vraag is echter hoe 'op de hoogte' de BOD is, aangezien de belangrijkste taak vooral managementtaken e.d. zijn en ze zich vrijwel niet bezig houden met de specifieke productontwikkeling.

Hij zou gezegd hebben:
Not to mention the new iPhones coming out next month. That was a plug.
Echter kan je 'iPhones' om meerdere manieren interpreteren.

- iPhones (als in meervoud, bijv. een normale en een slim versie)
- iPhones (als in meervoud, maar dan alleen de normale verschillen, wel/geen 3G, 16/32 GB)
- iPhone's (als in 'the new iPhone IS coming out', dus enkelvoud)

edit: Bron: http://thenextweb.com/app...irms-iphone-5-in-october/

[Reactie gewijzigd door puredynamite op dinsdag 27 september 2011 18:47]


Of gewoon dat er miljoenen iPhones worden gemaakt. 1 Versie, maar er meerderen van.

Ja dat zat ik ook te denken :)

Of het lukt Apple deze keer wel een zwarte en witte tegelijk op de markt te zetten.

Apple zal dit nooit doen, gewoonweg omdat ze door deze 'modellen' te spreiden grotere verkoopcijfers kunnen realiseren.

Dat hebben ze toch ook gedaan met de iPad 2? Toegegeven, met de iPhone tot nu toe nog niet, maar het zou me niets verbazen als ze het deze keer wel doen.

Er pas 4 Oktober ergens sprake van. Apple kondigt pas vlak voor de release de nieuwe producten aan. Alles wat je vantevoren hoort zijn geruchten, en dus vaak niet waar..

Vreemd genoeg vaak wel waar. Er zijn voldoende goede bronnen die informatie lekken naar bepaalde websites. Je moet alleen tussen al die informatie op het net de juiste eruit weten te filteren.

Een kleinere telefoon is momenteel behoorlijk uit de mode (gezien de recente trend van smartphones die richting tabletformaat gaan), dus ik denk niet dat Apple meer iets kleins in de planning heeft staan.

Apple durft al wel eens tegen de markt ingaan en komt er meestal wonderwel mee weg. Een kleinere iPhone behoord dus tot de mogelijkheden en dan zal heel de markt zijn karretje draaien.

Dan ga ik na 4 oktober voor de iPhone 4 (:
Is die ook weer een stuk goedkoper op de marktplaatsjes :+

en eerste film is op NL itunes :)
kopen va ¤7.99
huren ¤3.99/¤2.99

Dit is nu al de tweede aankondiging van de aankondiging van de nieuwe iPhone... :?
Niet een beetje overdreven zo?

De vorige keer was een gerucht, maar dan nog... Zelfs ik vind dit overdreven worden.

De link:

nieuws: 'Apple kondigt iPhone 5 op 4 oktober aan'

En ook het huidige nieuwsbericht is een gerucht, ik weet dat er een aantal apple fanboys op de t.net redactie zitten, maar dit is echt overdreven.
Er gaat geen dag voorbij zonder onzinnig apple bericht, ik ben geen apple hater, maar maak dan gewoon een apparte website als je zo nodig iedere poep of scheet die apple laat wilt posten.

Dat gaat niet over fanboys. Kijk eens in het nieuwsoverzicht naar het aantal comments een post over Apple krijgt. Ik heb zo'n vermoeden dat er een lineair verband is tussen commenters en bezoekers. Gezien tweakers ook gewoon een commerciele website is is het dus logisch dat er veel over Apple wordt gepost, want meer lezers is meer centjes.

Als je dat vervelend vindt en wilt dat dat veranderd zijn er 2 dingen die je kunt doen:
1. Geen Apple posts meer lezen op tweakers. Niet klikken dus! En al helemaal geen comments posten.
2. De rigoreuze aanpak: helemaal niet meer tweakers bezoeken.

Als 1 van deze 2 opties of beiden door veel mensen worden opgevolgd zal tweakers vanzelf minder over Apple posten. (Maar gezien Apple op alle tech en gadgetblogs hot-topic is geef ik je heel weinig kans!)

[Reactie gewijzigd door cmegens op woensdag 28 september 2011 00:36]


Veel van die reacties zijn ook reacties als: "alweer 'nieuws' over Apple?" en variaties daarop. Dus het is een beetje een self fulfulling prophecy...

Maar goed, op een gegeven moment weten we wel dat de nieuwe iPhone waarschijnlijk/misschien aangekondigd gaat worden. En dan is het natuurlijk wachten op de introductiedatum, want het is maar afwachten of die ook direct genoemd wordt. Kunnen we daar ook weer nieuwsberichten over schrijven. Oh, en dat de witte vertraagd is en dat de witte eindelijk leverbaar is. Etc. etc.

Nogmaals, als je dat allemaal al weet en dus niet meer wilt lezen: niet klikken!

Totally agree! Maar met name het vorige bericht was gewoon komkommernieuws

Een aankondiging + reminder van een aankondiging. En overal staat het de hele tijd maar in het nieuws. En daarna zeker drie berichten over wanneer het nou werkelijk geleverd moet gaan worden?

En dat allemaal omdat ze (eindelijk) dualcore zijn gegaan en spraakcommando's hebben... Tralalalaalala..

aan de reactieaantallen te zien is lang niet iedereen het met je eens

Dit is nu al de tweede aankondiging van de aankondiging van de nieuwe iPhone... :?
Niet een beetje overdreven zo?
Tja, de marketing machine van Apple draait blijkbaar alweer op volle toeren. ;)
Het zal me niets verbazen dat ze het de vorige keer bewust hebben laten uitlekken,
zie: http://tweakers.net/nieuws/76913/apple-kondigt-iphone-5-op-4-oktober-aan.html

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op dinsdag 27 september 2011 19:06]


welke marketing machine ? die van de nieuwssites bedoel je ? die brengen dat allemaal zelf, Apple bedankt graag voor de gratis reclame.

Of de machine gebruikt die sites voor de reclame. Een lekje hier, een loslippige persoon daar, allemaal door apple opgezet met veel meer rendement dan een standaard campagne...

Ik denk dat Apple zelfs nog minder lekt (misschien niets) als de meeste denken. Echt complete stilte proberen te houden geeft gewoon een mystiek voor veel mensen. En die gaan dan zelf speculeren en dan overal dingen zien.

Wel hebben ze bijvoorbeeld altijd hints in titels en logo's van evenementen. Zoals ook deze welke gedoopt is tot: "Lets talk iPhone" wat waarschijnlijk slaat op de mogelijkheid van het gerucht dat op internet rondgaat van dat er een uitgebreidere variant van het standaard al aanwezige spraakherkenning er in komt.

Zo zal het logo vast ook iets betekenen. Bij het event "Back to the Mac" waar dit logo bij hoorde, kwam de introductie van Lion, waarin "Back to the Mac" sloeg op het feit dat ze dingen die ze geleerd hadden van iOS (multitouch e.d) "terug brengen" naar OSX. De roots van iOS.

Doordat ze dit elke keer bij een event doen gaat het hele internet meteen al wild over enkel de titel en het plaatje. Dat is een stukje marketing. Wat ze vrij veel exposure oplevert voor weinig werk.

[Reactie gewijzigd door ZpAz op dinsdag 27 september 2011 22:22]


"Zo zal het logo vast ook iets betekenen."

Die betekenis hoef je echt niet ver te zoeken:

De kalender staat op 4, de klok op 10, samen dus 4 oktober.
Het maps icoon duidt Infinite loop 1 in Cupertino aan, waar dit keer de persconferentie doorgaat, en het vierde icoontje is de telefoonfunctie (let's talk iPhone).

Ja dit is de tweede aankondiging, maar de eerste was een vermoeden en de tweede is een bevestiging dmv een uitnodiging van Apple..


Zou cool zijn als Android widget's krijgt en een fatsoenlijk notificatie-systeem... Ow wacht de rollen zijn nu omgdraait :D

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op dinsdag 27 september 2011 18:14]


En dualcores en een zwarte rand om een vierkant scherm, met onder knoppen en boven een speaker!!!!!!!11!!!

Ohjah en het wordt hoog tijd dat ze die opneem / ophang knoppen weg halen. We willen er toch helemaal niet mee bellen? Onzin allemaal, net als die camera knop! En MicroSD, daar hoeven we ook niet aan, wie wil nou z'n geheugen verwissellen!

Eindelijk.. Ik heb hier zo lang op zitten wachten.

Ik verwacht eerlijk gezegd wel een 'massive bombshell'. De aankondiging is zo laat; als het alleen om een geüpgrade iPhone4 zou gaan, dan had deze ook tijdens de WWDC aangekondigd kunnen worden.

Daarnaast is het design van bv. de iPad ook pas echt bekend geworden 1/2 dagen voor de officiële aankondiging. Dus dit zou bij bv. de iPhone 5 ook het geval kunnen zijn. Dit zou dan wel betekenen dat deze niet direct in de verkoop gaat (ivm FCC controles e.d.).

En misschien niet heel overtuigend, maar wel waar; Het is de eerste keynote van Tim Cook. Dan kan je niet op komen draven met een iPhone 4S :).

offtopic:
Als het nu écht alleen een iPhone 4S wordt ga ik overwegen de nieuwe Nexus aan te schaffen. En ja, daar mogen jullie me later allemaal mee confronteren!

Huh? Op basis van de naam ga je beslissen of je hem koopt of niet?

Nee op basis van de specs.

De algemene geruchten voor de 'iPhone 4S' zijn: behuizing iPhone4, betere camera, A5-processor, betere accuduur, iOS5. (kortom, vrijwel hetzelfde als de upgrade van 3G -> 3GS).

De algemene geruchten voor de 'iPhone 5' zijn: compleet nieuwe behuizing, groter scherm, 1GB RAM en alle punten genoemd hierboven.

Kortom: Ik wil geen iPhone met een kleine spec-buff ;)

Als je kijkt naar alle eerdere introducties, dan is het altijd precies zon soort upgrade. Dualcore A5, 8 mp camera en heel veel focus op iCloud en wellicht de spraakherkenning. Ik vind dat prima upgrades eigenlijk, het brengt de iPhone weer on-par met andere smartphones vooral qua cpu. Meer dan dat verwachten is gewoon niet realistisch, specs zijn nooit de grootste focus van de iPhone geweest.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op dinsdag 27 september 2011 18:04]


Om eerlijk te zijn zou ik prima kunnen leven met een iPhone met de genoemde specs, dus dualcore SoC en 1 GB RAM, ook als hij in de behuizing van de iPhone 4 zit. Een mooiere telefoon is er nog niet geweest, qua vormgeving is de 4 absoluut nog niet achterhaald.

Een mooiere telefoon is er nog niet geweest, qua vormgeving is de 4 absoluut nog niet achterhaald.
Een mening, en een mening :) Hij zegt toch duidelijk dat ie wat nieuws wilt, of jij het daar mee eens bent is niet relevant voor zijn menings-vorming...

Of je de 4 mooi vind is een mening. Stellen dat de iPhone 4 qua design niet achterhaald is, is redelijk objectief hoor; de manier waarop het in elkaar zit icm. de gebruikte materialen is door de concurrentie nog lang niet geëvenaard.

Apple producten zijn qua design achterhaald als er van hetzelfde product een nieuw design uitkomt. Dus als de nieuwe iPhone eruit gaat zien als de iPhone 4 dan is het design nog niet achterhaald. Komt er een hele andere vormgeving, dan is de iPhone 4 qua design achterhaald en, hoewel niks met design te maken, zal de waarde van de 4 ook enorm achteruitgaan.

'Stellen dat de iPhone 4 qua design niet achterhaald is, is redelijk objectief hoo'r"

Tis juist hartstikke subjectief. Het gaat om een rechthoekig blok met een groot scherm net zoals een PDA van 10 jaar terug. Een baanbrekend design is zoals deze"
http://technologyinnovati...ia-tibetan-buddhist-phone
http://www.nokiaphoneblog...-review-nokia-6260-phone/
maar helaas sloegen deze Nokia's niet aan. Kan voorstellen want ik had ook geen behoeft aan zulke toestellen. Kortom PDA achtige toestellen als smartphone werkt nog altijd fijner.

"de manier waarop het in elkaar zit icm. de gebruikte materialen is door de concurrentie nog lang niet geëvenaard.'

Tis al lang aan alle kanten voorbij gestreeft. Kijk maar naar de SGS2 dunner en lichter terwijl die nog groter is (iig grotere scherm). Daarnaast heeft de iphone altijd al een grote nadeel dat dicht zit (moeilijk 2e accu wisselen).

Dunner, lichter en met een duidelijk inferieur kwaliteitsgevoel. Dát is waar ik het over heb. De SGS2 is één van de vele plastic telefoons, qua design volstrekt uitwisselbaar met -tig modellen van Samsung en andere fabrikanten, al is Samsungs poging het toestel op een iPhone te laten lijken duidelijk. Een iPhone van eender welke generatie herken je in één oogopslag als een Apple design, net als je vroeger een Sony Walkman direct herkende tussen de nagemaakte modellen van andere fabrikanten.

Dat is precies de grote kracht van het design van de iPhone.

Haha, stop met trollen kerel.

Evenaard,, niet iedereen wil met een scherm van 4,35inch in zijn broekzak lopen, met een telefoon die van plastic is gemaakt. En dicht zitten nadeel?, neen voordeel geen bewegende onderdelen dus weinig kans op slijtage etc.

Maar het is jou mening, ik vind de galaxy telefoons voordeel hebben in het licht zijn maar kwa bouwkwaliteit is het gewoon niks vergeleken met de iphone daar heb je iets in handen dat er degelijk uitziet en van "stevig"(hoe ver glas stevig is) materiaal gemaakt is.

Geef mij dan maar een plastiek phone die na tig keer op de grond gekletterd te zijn nog heel is. Bij al die fancy phones was het al meteen bij het eerste straat contact einde oefening geweest.

Edit:
Ik weiger een bumperbag om mijn phone te doen!

[Reactie gewijzigd door GalaxyNote op woensdag 28 september 2011 11:51]


Kijk maar naar de SGS2 dunner en lichter terwijl die nog groter is (iig grotere scherm).
Lichter? Check!
Groter scherm? Check!
Dunner? Alleen als je creatief meet!

For Apple and Samsung smartphone size really matters

[Reactie gewijzigd door Carbon op dinsdag 27 september 2011 20:37]


"de manier waarop het in elkaar zit icm. de gebruikte materialen is door de concurrentie nog lang niet geëvenaard.'

Tis al lang aan alle kanten voorbij gestreeft. Kijk maar naar de SGS2 dunner en lichter terwijl die nog groter is (iig grotere scherm). Daarnaast heeft de iphone altijd al een grote nadeel dat dicht zit (moeilijk 2e accu wisselen).
Dunner, lichter en groter zegt toch helemaal niks over hoe het product in elkaar zit, welke materialen er gebruikt zijn en wat de bouwkwaliteit is?

Ik beweer hier overigens niet jalumsx gelijkt heeft met zijn opmerking, alleen dat jouw punt niet juist is in deze context.

'Dunner, lichter en groter zegt toch helemaal niks over hoe het product in elkaar zit, welke materialen er gebruikt zijn en wat de bouwkwaliteit is?'

Net als bij auto's sneller, uitgebreider en groter geldt bij telefoons ook sneller, geavaceerder, dunner en lichter! Heb bij zowat alle iphones 3G en 3GS haarscheurtjes gezien en in tegenstelling tot de SGS. Het ziet er naar uit dat Samsung plastic veel degelijker is dan Apple plastic. Nu nog even iphone 4 observeren.

En ook dat is niet objectief.
Want ik vind het design van een HTC Sensation beter dan die van de iPhone 4. Gebruikte materialen is totale onzin, kijk naar de HTC legend, die was totaal van aluminium; dat is 'A+ materiaal'.

Maar deze lange discussies van iPhone vs. de rest leidt toch tot nergens. Maar het blijft toch altijd leuk om te lezen :)

Ik denk niet dat Tim Cook deze keynote gaat hosten. Ik denk dat het voornamelijk Phill Schiller en Scott Forstall zullen zijn die de praatjes doen.

Dat wordt dus afwachten :).

Ik denk zeker dat Tim Cook de 'announcement' doet. Dat is altijd de taak van de CEO geweest. Phil Schiller heeft nooit een product aangekondigd, alleen 'uitgelegd'.
Ook omdat dit de 1e 'echte' Keynote voor Cook is, verwacht ik behoorlijk wat stage-time van hem. o.a. cijfers en resultaten die altijd aan het begin v/d keynote gepresenteerd worden. Ook dat is geen taak van Schiller.

Het zou goed kunnen dat Scott Forstall op het podium verschijnt om de nieuwe 'talking'-functies uit te leggen. Als VP van iPhone Software lijkt me dat zeer logisch.

Of die Jonathan Ive met al zijn handgebaren.... "magical, extremely precise, amazing, passionate, focus, vast amounts of... " en van die woorden alom :O

Hij is ook passionate over zijn producten, dan mag hij ook wel enthousiast overkomen. Het is Amerikaans en dat is éénmaal meer dan van: "Nou, dit is hij dan, hij loopt op 1GHZ, wat vinden jullie?"

Amerikaans is altijd op zeer overdreven wijze. Beetje a la Tell Sell of zoals die ene knakker met zijn "amazing discovery" eerder.
Het is allemaal gespeeld.

Klopt en dat zie je dus bij ieder bedrijf, next

Laat het aan Apple over om met de uitnodiging voor de aankondiging al het nieuws te halen. Nouja, het is beter dan de vager geruchten die we al weken overal tegenkomen.

De uitnodiging zelf is behoorlijk netjes in elkaar gezet, efficiënt en duidelijk, genoeg om het nieuws te halen.

Hell, als Microsoft uitnodigingen verstuurd voor een Nieuwe Windows versie dan wordt het ook gewoon bericht hier hoor. Of als er één of ander evenement van een ander (groot) bedrijf zit te komen welke niet elke 2 maand een evenement heeft.

Maar dan hoor je niemand zeuren, en nu weten een aantal tweakers niet hoe snel ze bij hun toetsenbordje moeten komen om te gaan zitten huilen dat Apple een nieuwsbericht heeft gekregen.

Is het nou echt zo lastig om gewoon dan NIET op het bericht te klikken? Dwingt iemand je? Of heb je jezelf gewoon niet in de hand?

Ik heb nog nooit voor een andere telefoon dan een iPhone iets gehoord over een persevent, die vergelijking lijkt mij niet helemaal eerlijk. Ik volg altijd al het nieuws, ik weet pas wat ik ervan vind als ik het weet.

Apple brengt dan ook maar 1 toestel per jaar uit, als Tweakers voor elk HTC persevent een nieuwsbericht plaatst dan wordt de frontpage flooded met HTC nieuwsberichten.

Je laat jezelf wel kennen he als die hard Apple fanaat.
Feit blijft dat er vaker berichten over Apple zijn dan over ieder ander bedrijf en zelfs geruchten breed worden uitgemeten. Dat heb ik bij Microsoft of bij Android nog niet gezien. Dan blijft er ook weinig te zeuren over. Maar bij Apple wordt alles breed uitgemeten en wordt elke scheet vermeld. Dat mensen daar over vallen is logisch.

Ben benieuwd hoe erg deze nieuwe iPhone weer gehyped gaat worden alszijnde een "revolutie" en "state of the art" zoals met de vorige generatie iPhone's/iPad's.
Want behalve de hardware is er relatief niets nieuws aan en blijft Apple (en Google ook trouwens) imo achter de feiten aan lopen om maar door te gaan met hun gedateerde icoontjes interface die puur en alleen op apps gericht is in plaats van op de gebruiker. Heb zelf niets begrepen van het succes van Apple's iPhone's, want imo blijven het gewoon ongebruiksvriendelijke toestellen die niets bijzonders zijn behalve het mooie doosje wat erom zit. Kan iemand mijn eens serieus vertellen wat nou het succes van Apple's iPhone is geweest? Want ik snap het niet... :?

Heel simpel:

De originele iPhone was de eerste telefoon die écht goed in staat was om het internet op een mobiel te weergeven. Het pinch/zoom etc. werkte echt vlekkeloos. Op de 'oudere' WM-toestellen kon je ook al internetten, maar dit werkte gewoon niet.

Daarna kwam Apple met de app-store, wat werkelijk voor een revolutie heeft gezorgd mbt vooral mobiele games.

Daarna is het eigenlijk voortborduren op hetzelfde principe geweest. Met kleine updates je systeem en hardware beter proberen te maken.

Natuurlijk was de 1e telefoon ook een succes door de 'hype', maar een dergelijk succes kun je alleen volhouden door een goed product neer te zetten. Voor de iPhone werden smartphones vooral gebruikt door 'geeks/techies (WM) en zakenlui (BB)', na de iPhone werd de smartphone toegankelijk voor n00bs.

Er zullen vast tweakers hier zijn die het volledig met me oneens zijn, maar bovenstaande is de 'algemene opvatting' voor het succes v/d iPhone (imo).

offtopic:
Android is daar later op in gesprongen en (imo) vooral een succes geworden omdat het het enige goede alternatief naast iOS was op dat moment. Had bv. QNX of WebOS toen de markt in gesprongen, had het misschien heel anders kunnen lopen.

Je vergeet Symbian nog te noemen, wat qua hardware prima in orde was (meestal afkomstig van Nokia) maar qua softwarematige uitwerking ook te kort kwam.

Ten tijde van de introductie was de iPhone wel degelijk een stap voorwaarts in gebruiksvriendelijkheid en 'it just works'. Dat er tegenwoordig prima alternatieven zijn doet er nu niet meer toe, de naam is gezet en de iPhone is een begrip, Daarom kopen mensen hem nu.

Nokia was ook een begrip als ik me niet vergis :)

Ja degelijke telefoons die nooit kapot gingen. nokia 3410 goeie oude tijd :D

Dus je verwacht dat ze zeggen "nou, hier is tie dan, weinig nieus en verder niet zo bijzonder... kijk maar of je het koopt". ;) Kijk gewoon hoe het ding werkt, die keynotes zijn voor mij geinig om te zien maar ontzettend Amerikaans natuurlijk.

Ongebruiksvriendelijk? Vergeleken met een seniorentelefoon misschien...

Zijn er al ideeën dan wat de nieuwe iPhone gaat brengen? Even los van de nieuwe features van iOS5.

Want wat kunnen ze eigenlijk nog verbeteren aan de hardwarematige kant van de iPhone? Wat ik me kan bedenken is de snellere dual core A5 processor die zowel qua processor kracht als grafische kracht een flinke vooruitgang is. En misschien wat meer RAM.

Ik vermoed niet dat ze een nog hogere kwaliteit scherm zullen gaan leveren of ze moeten overstappen naar een groter oppervlak. Dan kan ik me voorstellen dat ze gaan komen met een 4"/4,5" inch 1280x720 scherm.

1280x720 scherm gaat er niet komen. Dat durf ik te garanderen.

iOS draait volledig om compatibiliteit. Verschillende schermformaten breken deze trend. De reden van 960*640 voor de iPhone 4 was gebaseerd op de verdubbeling v/d schermresolutie van de 3G/3GS. Daardoor konden iconen/games/apps e.d. zeer makkelijk geport worden.

De nieuwe CPU en de grotere hoeveelheid RAM lijken volgens de laatste geruchten vooral ten goede te komen aan de nieuwe spraaksturing, die dus ook niet zal werken op de huidige iOS hardware.

Alles wat jij noemt zijn toch echt wel flinke verbeteringen, een dual soc tov Single soc is grote vooruitgang. Ram is 2x zoveel. Scherm gaat even met 0,5" omhoog. Alles wat je noemt zijn grote sprongen en je doet alsof het kleine stapjes zijn. De iphone 4 heeft al heel lang niet meer de beste hardware:
Beste hardware op dit moment (imho)
CPU: samsung galaxy s2, LG optimus 2x
Camera: Sony ericsson xperia arc
Geheugen: Bijna alle highend phones behalve iphone 4
Schemrgrootte: Bijna alle highend phones behalve iphone 4
Scherm resolutie (dpi): Iphone 4
Scherm helderheid: amoled galaxy s2

Iphone 4 tov 3 was ook alleen maar cpu geheugen en scherm, wat zouden ze nog meer kunnen verbeteren dan? Dat zijn toch echt wel de belangrijkste onderdelen van een phone tegenwoordig...

4/4,5 inch zal er nooit komen steve heeft zelf ooit gezegd, dat ze nooit groter dan 3,8 zullen gaan. wat ook logisch is want niet iedereen wil een telefoon van 5 inch meenemen die niet eens in je broekzak past..

Er is een groot verschil tussen 5" (dell streak) en een 4,3" (SGS2) hoor.

Samsung zal ook met smacht op de uitnodiging wachten :)


En waar baseer je op dat ze nieuwe ideeen nodig hebben, komop wat is dit voor (trieste) stemmingsmakerij...

Ik heb er geen zin in om voor je te typen (als je nou een fijne kerel was op leuk mee te discussieren was het een ander verhaal), maar ook Apple kopieerd genoeg, kijk de keynotes van iOS5 er maar op na ;) Apple had blijkbaar ook ideeen nodig (van andere)...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op dinsdag 27 september 2011 18:09]



In de niet Apple wereld is er al werkende spraakbesturing. En zie je Android nou echt als een kopie van IOS? De enige overeenkomst is het 4x4 icon grid, en natuurlijk alle triviale zaken, zoals het hebben van een browser, maar ik mag toch hopen dat dat niet meetelt.

Daarbij, hoe kan je zelf een product maken zonder de functionaliteit te "kopiëren" van iets dat toevallig net iets eerder was? "Ja sorry, onze telefoon kan niet bellen, dan kopiëren we de functionaliteit van de concurrent"

Als ik even snel iets op moet zoeken en naast elkaar liggen mijn SGSII en een Ipad2, een situatie die regelmatig voorkomt, dan pak ik toch echt mijn telefoon. Die werkt namelijk beter. Ik moet wel toegeven dat het verschil niet zo groot is dat ik daar verder dan 2 meter voor loop.

Het verschil is altijd dat Apple geen halfslachtig product zal uitbrengen. De spraakcontrole in Android is best leuk, maar echt bruikbaar? Tja... Overigens zit er in de huidige iPhones natuurlijk ook al een vorm van spraakcontrole. Ik gebruik het nooit, maar als de geruchten waar zijn zou het in iOS5 geïntegreerde systeem wel eens echt revolutionair kunnen zijn.

Ik ben zeer benieuwd naar deze functionaliteit in de iPhone 5, zou het ook direct beschikbaar zijn in het Nederlands?

Een telefoon die beter werkt dan een tablet om even snel iets op te zoeken? Beetje far fetched, vind je zelf ook niet?

[Reactie gewijzigd door jalumsx op dinsdag 27 september 2011 18:54]


Ja, een telefoon die beter werkt dan een tablet. Hij is ook nog sneller.

Ik vraag me allereerst af wat je nou revolutionair kan maken aan spraakherkenning. Mijn S2 kan alles al, en niemand gebruikt het. Misschien dat het in een auto handig is, maar ik denk niet dat iemand zijn keuze daarop gaar baseren. En daarbij, dat Apple iets met veel bombarie aankondigt wil zeker niet zeggen dat het revolutionair is. Kijk naar het notificatiesysteen van IOS 5, grotendeels gekopieerd van Google en een deel van HTC en aangekondigd alsof het de meest briljante eigen creatie ooit is.

Een SGS2 is niet sneller dan een iPad2(een stuk langzamer, zelfs...) Benchmarks zijn te Google'en.

Wat betreft de spraakherkenning, als dat echt zo werkt als de geruchten beweren, dan is dat wel degelijk revolutionair te noemen. We zullen zien.

Je begint met de stelling dat apple geen halfslachtige producten op de markt zet, suggereert dat de implementatie in android juist halfslachtig zou zijn, maar dat apple nu al zo'n feature heeft vergelijkbaar met android. Dat zou niet kunnen natuurlijk, de derde regel klopt niet met de eerste...

Andriod is ook halfslachtig de enige telefoons die meteen up to date zijn, zijn die van google zelf. alle andere moeten eerst weer de huis stijl krijgen om ze daarna te vernieuwen etc. Apple is one stop one go. Voor alles 1 of een paar keuzes.

Het verschil is altijd dat Apple geen halfslachtig product zal uitbrengen.
Uuuhm nee? De eerste iOS was ook niet echt fijn als je daarop terug kijkt. Het probleem is in de wereld van de blinde dat ze kijken naar het iOS zoals het was bij de lancering van Android... Ja toen hadden ze het geheel wel iets gladder gestreken ;)

Zowel Android als iOS zijn nog niet volwassen. Maar dat is een kwestie van tijd.

In de niet Apple wereld is er al werkende spraakbesturing.
Ongeloofelijk, je weet dat dit op een iPhone er ook gewoon is? Het wordt namelijk een uitbreiding op de spraakbesturing die als sinds de 3GS aanwezig is.

Door Siri wat door Apple is overgenomen wordt dit naar alle waarschijnlijkheid flink verbeterd dat zelfs de Android fanboys er bij staan te kwijlen.

[Reactie gewijzigd door ZpAz op dinsdag 27 september 2011 20:32]


Want je hebt er zo veel aan? Sneller is het enkel en alleen in textinvoer (en dat kan elke smartphone al) en verder kan je zowel op ios als android bijna overal in 1 klik bij. Ik zie het nut van de huidige praat tegen je telefoon versie, en tegen een uitvebreide versie ook niet... Heb al een hekel aan mensen hun telefoon niet op stil zetten, dus ik zou in het openbaar al niemand tot last willen zijn met gebrabbel tegen/met me telefoon. Leuk dat het kan om te showen maar dat houdt het voor mij zeker op.

Weinig reden om jaloers te zijn als je het mij vraagt :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op dinsdag 27 september 2011 20:35]


Nog steeds vind ik spraakbesturing nutteloos. Microsoft's spraakbesturing in Windows 7 is trouwens wel heel erg goed.
Android's spraakbesturing is ook leuk, zet hem maar eens op Engels en praat Nederlands. Bijna alles (zelfs willekeurig gebrabbel) word geïnterpreteerd als "New York".

[Reactie gewijzigd door Wolfos op dinsdag 27 september 2011 23:36]


Voor je het vergeet, de eerste iPhone kwam uit in 2007, Google had Android Inc. overgenomen in 2005 en ermee tevoorschijn gekomen in 2007 op de Open Handset Alliance.

Het zou me vreemd lijken dat ze alles kunnen kopiëren in bitter weinig tijd.

Het klinkt logischer dat er gewoon weinig alternatieven zijn om zoiets te ontwikkelen, volgens jouw idee zou Symbian dan ook gekopiëerd hebben van iOS, alhoewel Symbian vroeger was en minder populair.

Android had widgets en het notificatiesysteem er onmiddellijk al in, wat toch al een gebruiksgemak extra is en dat doet Apple nu ook achter.

Als jij mij kunt aantonen dat Android geen 4x4 grid had voor de iOS, dan zou ik je geloven, maar helaas.


In de tijd zijn wel de Touch screens opgekomen, en daar moet je als je een systeem aan het ontwikkelen bent natuurlijk rekening mee houden. Ik kan me 1.5 op mijn magic nog herinneren die kwam ook zonder iconen op de startschermen. Het is wel heel erg flauw om de mogelijkheid om 16 inconen op een scherm te plaatsen als een kopie te zien, de functie is ook anders. Bij Ios is het gelijk het hoofdmenu, bij andriod is het een bureaublad.

Als jij mij kunt aantonen dat Android geen 4x4 grid had voor de iOS, dan zou ik je geloven, maar helaas.
http://en.wikipedia.org/wiki/Android_version_history

Alstu.
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 19:44 Microsoft start uitrol Mango-update voor Windows Phone
Vorige 17:33 Betalingsprovider: sitebeheerder legde zelf contact met Brein
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011