Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 86, views: 25.490 •

Star Wars: The Old Republic zal in Europa op 22 december in de winkels liggen, terwijl gamers in de Verenigde Staten het spel twee dagen eerder kunnen aanschaffen. Ook komen er drie abonnementsvormen voor de mmog.

Dat hebben Bioware en Lucasarts bekendgemaakt op de 2011 Eurogamer Expo in Londen. De uitgever, Electronic Arts, had al in juli laten weten dat Star Wars: The Old Republic nog dit jaar op de markt zou komen. Momenteel worden er voor selecte groepen bètatests met de mmog-titel gedraaid.

De ontwikkelaars hebben ook duidelijkheid gegeven over de abonnementsvormen van Star Wars: The Old Republic. Bij aanschaf van de game kan 30 dagen 'gratis' worden gespeeld. Wie een abonnement voor een maand kiest, betaalt 13 euro. Voor drie maanden rekent EA 35,97 euro, terwijl bij zes maanden een abonnement 65,94 euro moet kosten.

Star Wars: The Old Republic komt in drie versies op de markt: de standard edition, de digital deluxe edition die de speler vijf extra items geeft en de collectors edition waarbij diverse extra's worden meegeleverd. EA belooft dat spelers die een pre-order-code hebben nog voor de release toegang zullen krijgen tot de mmog, maar de details hierover zijn nog niet bekend gemaakt.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (40)

Reacties (86)

Waarom mogen ze eerder in de VS?
Waarschijnlijk om overbelasting van het netwerk te voorkomen.
Dat is standaard. Europa wordt altijd al achtergesteld.
Vergeet ook niet dat Europa altijd lastiger is met ook Franse, Duitse, Spaanse, etc. versies, terwijl NA het moet doen met alleen een Engelstalige versie..
En daar hebben ze maar 2 dagen meer voor nodig? Denk dat ze dat deel allang geregeld hebben..
Natuurlijk hebben ze allang de meertalige versies klaar, maar als je in de IT zit wil je over het algemeen je uitrol zo eenvoudig mogelijk houden. 2 dagen zijn ingepland om eventuele fixes die tijdens de NA uitrol naar voren komen te fixen in niet alleen de Europese Engelstalige versie, maar ook te fixen in de andere talen. We hebben het over enkele honderdduizenden spelers die zo een beetje gelijktijdig online komen, dat wil je toch echt opsplitsen (want je wil geen FF14 situaties).
Valt nochtans simpel op te lossen: allemaal in't Engels, dat ze maar Engels leren (tijdens het spelen desnoods)
Zeker voor onze oosterburen lijkt me dat geen optie; daar die mensen zelfs _alle_ tv programma's Duits dubben.
Het is mij bekend. Ik moet telkens keer mijn beste Duits bovenhalen om iets te kunnen bestellen/kopen bij Snogard bij Keulen. Zelfs al loop ik daar buiten met een paar honderd euro aan hardware doen ze nog niet de kleinste moeite Engels te spreken. Start subbing, stop dubbing!
Volgens mij heeft het met de standaard release dagen te maken. Veel games komen in Europa op Donderdag uit en in Noord-Amerika op een dinsdag. De releasedatum is dan ook eerder "de week van 26 december", waarna de precieze data door locatie worden bepaald.

Skyrim is hierop een uitzondering. Dat wordt op 11-11-11 uitgegeven en dat is een vrijdag. Volgens mij is die release ook wereldwijd, waardoor we in Nederland 6 tot 8 uur eerder kunnen beginnen dan in de VS.
Lijkt me erg leuk spel, maar eerst de reviews maar even afwachten en dan kopen.
als het tegenvalt heb je anders een spel wat maar houdbaar is voor 30 dagen -.-'
Het ziet er weer fantastisch uit, daar kun je niks van zeggen. Hoop dat het net zo goed speelt. Maar persoonlijk vind ik toch bjina 66 euro voor een half jaar aan de hoge kant.
Ik weet niet precies hoe het met andere games zit op dit nivo maar als je buiten deze game nog andere speelt dan loopt het per maand toch aardig op qua kosten.
En dat is dan nog zonder je internet abbo.
Mocht het een goede MMO zijn, valt de prijs wel mee. Zie bijvoorbeeld World of Warcraft, dat is 13 euro p/m.
Altijd dat gezeik over die abbo kosten. Op café gaan kost meer geld.
Waarom vergelijk je het met iets wat idioot veel geld kost? Je gaat toch ook niet zeggen dat een vakantie op de Malediven duurder is?

Dat gezegd hebbende ben ik van mening dat als de gameplay zo nu en dan ook maar enigszins in de buurt komt van het filmpje, dat het me elke cent waard lijkt.
Helaas lees ik hieronder dat dat niet het geval is :'(

[Reactie gewijzigd door broes_willems op 25 september 2011 12:31]

Entertainment is entertainment.

Ga 1 avondje weg, ben je zeker meer kwijt. Zo simpel is het. Als je geld om zet in het aantal uren lol wat je er voor terug krijgt, zijn MMO's heel goedkoop.
Het is even duur als WoW, die kost ook iets van 15 of 12 euro denk ik.

Over het algemeen maakt Bioware fantastische games maar een MMO met een maandelijkse contributie is een andere verhaal. Persoonlijk denk ik dat het beter is om te wachten en kijken hoe het na minstens een half jaar ervoor staat.

Zelf Rifst (waarschijnlijk de de 2e MMO qua aantal spelers) komt niet eens in de buurt van WoW. En ondanks dat WoW een uitzondering is qua aantal spelers is het belangrijk voor een MMO om een stabiele aantal spelers te hebben.
Fantastisch? Deze engine is zo gedateerd als wat, ziet er ronduit slecht uit in-game.
Heb jij de released versie al gespeeld? nee.
Dus je weet niet first hand hoe de graphics eruit zien.
Ik heb het op Gamescon gespeeld, en ik vond het echt geweldig spelen. Heb 1 uur gePVPed dit was op uitnodiging van Bioware en 15 min gePVEd.

Ik heb veel WOW gespeeld, en ik kan je vertellen dat het net zo lekker als dan wel niet lekkerder speelt.
66 euro is normaal voor een mmo.
Dus dat is niet aan de hoge kant, je kan natuurlijk ook een "gratis" mmo spelen, maar het kan maar net zo zijn dat je dan meer geld uitgeeft dan bij een betaalde mmo.

Door "micro"transactions ga je onbewust toch meer geld uitgeven dan je eerst dacht te doen.
Erg vette trailer, maar ik vraag me af in hoeverre dat representatief is voor de game zelf.

Het is een MMO dus ik denk dat het weer een slome grind en farm spel wordt.
Eerst maar even echte gameplay trailers bekijken.
Bekijk een filmpje op youtube; Star Wars: The Old Republic Ingame Multiplayer Gameplay
de sfeer van de trailer vind ik niet echt terug komen in deze beelden.
Dacht dat het kwam door de link van meer dan een jaar geleden die jij opgaf. maar zelfs in een recente ingame vid ziet het er niet uit. Als je de game koopt op basis van de trailer dan ben je echt de sjaak.

Ze kunnen beter een film maken de trailer is aardig filmwaardig, gezien de opbrengsten van de laatste film delen moet dat geen windeieren leggen.
De trailer zegt uiteraard niets over de gameplay. Het zegt wel heel veel over het verhaal en de sfeer die in het spel hangt. Hoewel ik zelf nog niet heb kunnen spelen heb ik uit veel gameplay filmpjes de zelfde sfeer ervaren.
@ Bonus

Dit zijn normale prijzen voor MMO abbonementen. Voor WoW betaal je hetzelfde.
Ligt er aan waar je het mee vergelijkt, sommige games van ¤60 hebben een speeltijd van 6 uur, andere 40+ uur. Als je het vergelijkt met Company of Heroes voor ¤1,59 (Steam aanbieding) dan is ¤132 per jaar plus ¤40-¤135 voor de game zelf inderdaad vrij prijzig.

Ik denk dat Bioware een aardig spelletje neer moet stellen willen ze inderdaad een flinke groep vaste spelers houden. Zeker bij de PC game crowd, computer games are cheap en er zijn er meer dan je kan spelen, dus is de competitie moordend met zo een big title. Ik realiseer me ook net dat de reden dat Diablo III is uitgesteld wel eens zou kunnen komen door SW:TOR dat in december wordt uitgegeven.

Maar volgens mij moet jij je geld helemaal niet spenderen aan computer games, maar aan een degelijke cursus Nederlands... ;-)
Vergelijking TOR vs WOW vs Rift vs EQ2 vs Aion: (of EA vs Activision vs Trion vs Sony vs NCSoft)
1mnd: allen 13¤
3mnd: 36¤ vs 36¤ vs vs 36 vs 34¤ vs 35¤
6mndn: 66¤ vs 66¤ vs 60¤ vs 63¤ vs 66¤

Lijkt me dat ze gangbare tarieven nemen en Rift goedkoper is dan standaard voor 6 maanden.
De maandprijs is redelijk normaal voor een MMO, zeker bij de 6maanden deal concurreren ze met andere MMO's.

Ik moet zelf nog maar zien of deze MMO een hit wordt of een flop zoals vele andere, de verwachtingen bij mensen zijn heel hoog en dat maakt de drempel om te slagen ook heel hoog wat ook eerdere te zien was bij onder andere AoC, Aion, Rift en Warhammer online (te hoge verwachtingen van mensen, spel maakt die niet waar en servers bloeden dood na 30 dagen).

SWTOR doet wel hetzelfde als Guildwars; Vele quests kunnen solo of met een groep worden uitgevoerd, dit kan eigenlijk twee kanten op gaan:
- Mensen vinden het leuk om groups te maken en het multiplayer gedeelte zit goed.
- Mensen doen liever dingen solo en het spel voelt meer als een singleplayer RPG.
In het eerste geval zal na enkele maanden ook het tweede geval van toepassing zijn omdat mensen hun alts snel willen levelen en dan sneller geneigd zijn om de solo variant te kiezen, dit is goed te zien in o.a. LOTRO.

Op het gebied van PVP zit deze game waarschijnlijk wel goed, er lijkt genoeg PVP variatie aanwezig te zijn en doordat je zowel Sith als Jedi kunt spelen is er ook genoeg animo voor open-world PVP.

Op het gebied van PVE is er weinig bekend en dat kan juist een break-point van ge game worden. End-game is er bekend dat er minimaal 1 raid aanwezig is (Gabe Amantegelo) en dat daar verschillende raid-groottes (vanaf 8player) in kunnen en dat de moeilijkheidsgraad schaalbaar is (misschien heroic modes zoals in WoW?).

De focus lijkt echter meer op PVP dan op PVE te liggen in deze game, als je het aantal PVP info vergelijkt met het aantal PVE info.
Persoonlijk vraag ik mij af of dit genoeg draagvlak bied voor een MMO, omdat het overgrote deel van de MMO spelers het juist leuk vind om ook PVE te doen. Als de focus teveel op PVP ligt dan is eenzelfde scenario als in Warhammer online of Aion denkbaar (mensen worden snel verveeld van alleen maar PVP, veel spelers gaan weg, de PVP is juist ingericht zodat het leuk is met veel spelers waardoor het voor de overgebleven spelers ook niet meer leuk is).

De toekomst van deze game ligt dus compleet in de handen van de uitgever en het zal er compleet vanaf hangen of ze aan alle verwachtingen kunnen voldoen en of ze de goede balans kunnen vinden tussen PVE en PVP content.
Tegenwoordig is Pay for Play echt niet de standaard meer. Vrijwel alle MMOs zijn inmiddels Free to Play, en deze zal daar ongetwijfeld over een half jaartje ook naar overstappen. Tot die tijd hopen ze met de 'nieuwsgierigen' nog redelijk wat inkomsten te vergaren, daarna moeten de gratis spelers het spel 'redden'.
Standaard, zeer zeker niet, maar vrijwel alle MMOs is ook weer flink overdreven. Als je inderdaad alle MMOs telt, ook die really crap ones die copy 207 zijn dan kom je op vrij veel F2P titels.

Subscription:
World of Warcraft, Final Fantasy XIV, Star Wars: The Old Republic, Tera, Rift, Aion, EVE Online

Buy One, Play forever:
Guild Wars (2)

F2P/hybrid:
Lord of the Rings Online, Dungeons & Dragons Online, Champions Online, Star Trek Online, Everquest 2, Warhammer Online

Er zijn er natuurlijk nog tig aan beide zijdes van het hek, maar volgens mij heb ik zo wel de grote...

Als de rest van de grote, zoals WoW en FF14 subscription only blijven zal ST:TOR dat ook blijven doen. Bioware gaat het hebben van de mensen die uitgekeken zijn op bv. WoW (daar zijn ze al gewend om per maand te betalen), sci-fi MMO gamers en Star Wars fans. Ik twijfel er niet aan dat ze daar voldoende inkomsten mee blijven genereren, SW:TOR is een big ass title, natuurlijk kan die falen maar ik betwijfel het eerlijk gezegd.
FF14 is tot nog toe anders geheel gratis. Ze hadden plannen om het abbonoment meer te laten kosten als je meer characters had maar ja, toen bleek het spel niet echt goed te zijn en is het nu al tijden geheel gratis.
Dat is nog maar de vraag.

Voorlopig heeft dit spel al een record van EA (toch geen kleine jongen op de markt) te pakken : Nog nooit werd een spel zo vaak pre-ordered als Star Wars the old republic.
Het oude record was in handen van Battlefield 3, en dan heb je met je nieuwbakken spelletje toch een aardige naam opzij gezet. (http://massively.joystiq....-preorder-breaks-records/)

Daarnaast was de collectors edition ook binnen no time uitverkocht, en die is toch een niet misselijke 150 euro.

Of het spel hetzelfde verloop zal kennen als wat U hier boven schetst is nog maar afwachten, op dit moment liggen de variabelen echter dermate anders dat je daar niets zinnigs over kan zeggen.
Volgens mij ligt er juist flink wat nadruk op PvE maar kan men hier niet al te veel over naar buiten brengen omwille van de spoiler-gevoeligheid van zulke informatie.

Voor zover ik heb gehoord (en dat is niet veel want ik houd dit spel niet echt in de gaten) is het de bedoeling dat iedere class een vrijwel uniek verhaal doorloopt waarbij pakweg 80% specifiek voor die class is geschreven en 20% overeenkomt met de verhaallijn van andere classes. Veel van de opdrachten hebben dan ook direct van doen met het persoonlijke verhaal van jouw personage. Verder wordt het verhaal in dezelfde trant gebracht als spellen als Knights of the Old Republic en Mass Effect, dus veel (in dit geval ingesproken) dialoog en veel antwoordmogelijkheden tijdens een gesprek. De bedoeling van dit alles is de speler het idee te geven dat zijn personage daadwerkelijk een rol van betekenis speelt binnen de mmo wereld.

Persoonlijk zou ik het leuk vinden wanneer blijkt dat SWTOR een soort van KOTOR+ belevenis bied, de tijd zal het leren.
Als ze Blizzard echt willen verslaan (of in ieder geval zichzelf neer willen zetten als grote concurrent voor Blizzard) zullen ze toch echt met een Mac-versie moeten komen. Dat is ook de reden dat ik het spel niet heb gepre-ordered. Als het eenmaal uit is zie ik nog wel of het het waard is Windows te installeren via Boot Camp (alleen voor dit spel).

[Reactie gewijzigd door VorteXLP op 25 september 2011 11:46]

Volgens mij is Bioware nu niet echt bekend van hun Mac poorts. Als er ¤175 het eerste jaar vanaf kan voor game + abbo, dan kan er vast ook nog wel een windows licentie vanaf...
Beetje kromme redenering, de meeste Mac gebruikers hebben juist een Mac omdat ze geen Windows willen draaien.

Ik begrijp ook niet dat er geen Mac client is/komt. Juist de grote name als Blizzard en ID Software maken al jaren Mac clients voor hun games. Ook als je de markt bekijkt dan speelt Apple een steeds grotere rol en hebben steeds meer mensen Macs. Een aantal Bioware producten zijn via Aspyr/TransGaming wel gepoort naar de Mac maar dan heb je nog steeds geen native client.

Erg jammer aangezien er een hoop Mac gamers graag een andere MMO dan WoW hadden kunnen spelen en SW:TOR had dat prima kunnen zijn.
De meeste Mac gebruikers gebruiken MacOS omdat ze het een betere ervaring vinden dan Windows, maar de meeste mensen zijn over het algemeen vrij praktisch ingesteld. Is de software die ze willen draaien niet beschikbaar op MacOS en er is geen redelijk alternatief dan gaan ze gewoon Windows draaien voor dat alternatief of doen het met emulator/virtualisatie (bv. Fusion).

En omdat gamers over het algemeen geen Mac draaien wordt het kosten/baten plaatje heel negatief. Helemaal als je je realiseert dat Bioware niet op een dual/triple engine heeft ontwikkeld. Dus moeten ze zeer waarschijnlijk een Mac client van de ground up bouwen, dat is een heel duur geintje, niet raadzaam voor een relatief kleine hoeveelheid gebruikers waarvan een (groot) gedeelte ook Windows draait voor zijn games.

De cijfers van Steam geven aan dat iets meer dan 5% van de gebruikers MacOS gebruikt en iets meer dan 94% Windows en dan heeft Steam een buitenproportioneel grote selectie MacOS games. Al zouden ze een miljoen SW:TOR clients verkopen, dan is nog steeds maar ~50.000 MacOS gebruiker (en niet noodzakelijk exclusief) en ga je daar een hele dure client voor ontwikkelen.

Als je naar de MacOS Steam gamers kijkt dan is 2/3e een laptop gebruiker, hoeveel daarvan hebben een Macbook (Pro/Air) gekocht om er voornamelijk/secondair Windows op te draaien. Op m'n MacMini staat ook gewoon Win7 naast MacOS en ik draai er primair Win7 op, voornamelijk omdat Apple met de kleinste form factor, met de beste features, tegen de beste prijs kwam op dat moment. MacOS kunnen draaien is een leuke bonus, zelfde zou gelden voor een nieuwe laptop, ook zeer waarschijnlijk een Apple om er voornamelijk Win7 op te draaien.

Ik heb wel wat cijfers voorbij zien komen voor WOW en Mac users, maar dat zijn over het algemeen community polls en daar zijn kennelijk een hoop Mac users actief. Voor zover ik weet heeft Blizzard geen cijfers vrijgegeven hierover.

edit:
Enige Mac versies van Bioware spellen zijn:
- Baldurs Gate 1&2 (Discontinued)
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Neverwinter Nights (Discontinued)
- Jade Empire SE
- Dragon Age 1 & 2

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 25 september 2011 14:53]

22 december is de dag dat ik al mijn vrienden verlies..., 23 december is de dag dat ik mijn baan kwijt raak.... 24 december is de dag dat ik mijn huis wordt uitgezet en als ze aan mijn Star Wars The Old Republic game willen komen... roep ik.... "mine precious"

Even zonder grapjes, ik heb WoW lang kunnen uitstellen..., maar dit kan ik niet weerstaan hoor! Ik kijk er ook ernstig naar uit! Sowieso dat ik hem 30 dagen ga uitproberen want de standaard editie kost ¤ 50???? bij Bart Smit ( daar waar ik telkens sta te kwijlen) :9~

May the force be with you today....
5 euro voor de pre-order box waar de early access key in zit. wanneer je de game ophaalt moet je de rest betalen
Ook bij de bart smit gaat de normale editie gewoon een ~50 euro kosten. Die 5 euro is een voorlopige betaling tot de retail prijs bekend is.

"Pre-order nu deze gelimiteerde pre-order versie en krijg een headstart met deze game! Bij aankoop krijg je je aankoop verrekend met de aanschafprijs van de echte game!"

Niettemin denk ik toch dat ik maar ga pre-orderen
Met het risico dat ik weggemod word:

Ik wil een animatiefilm van Bioware zien zoals in dat filmpje :D Dat zou een kleine 387x (ruwe schatting) zo cool zijn als de Clone Wars.
Moeten ze wel een 387x hoger budget hebben dan Clone Wars. Prachtig filmpje en dat benadrukt dan ook het primaire selling point: "Star Wars". Als dit sci-fi setting X onbekend zou zijn dan had ik tegen deze prijsstelling deze game nooit overwogen, F2P sure, maar ¤132+ per jaar voor een MMO is in mijn geval al heel lang geleden (EVE Online een aantal jaar geleden, sindsdien met ingame isk betaald). Voor LotRO (US) heb ik voor ¤165 een lifetime subscription inc. Mines of Moria, dat zou ik nu niet meer aanschaffen voor die prijs zonder een flinke verwachting van spelen over meerdere jaren. Voor DDO (US) heb ik ¤70 uitgegeven aan ingame content en kan nu zolang de servers in de lucht zijn 90% van de low en mid level content spelen. Ik ben, net zoals zoveel mensen, een casual gamer en zie mij niet deze MMO 40 uur per maand spelen naast een vol tijd baan (of een vol tijd studie). Maar het is interessant omdat het Star Wars is (of D&D of LotR)...
Klopt, de setting - The Old Universe zoals bedacht door Bioware in een grijs verleden in het spel Knights of the Old Republic is perfect voor een MMO game. KotoR is dan ook een van de beste RPG's ooit gemaakt en een van mijn alltime favorieten. Het kan me niet schelen dat de graphics van deze MMO verouderd overkomen: als het soepel draait en de sfeer goed zit, dan wordt dit een prachtspel. De tijd zal het leren...
De nieuwere gameplay footage i.p.v. die uit 2010 zien er een stuk beter uit. Het is dan wel nogsteeds felle kleuren (Matter of taste) maar de poly's en effecten zijn flink veranderd.
Ach, we mogen niks zeggen. Puur door de natuur van een MMO kunnen de graphics niet zo goed zijn als de modernste shooters. Ook is de ontwikkeltijd een stuk langer (5-6 jaar voor dit spel meen ik?). Maar dat mag geen reden zijn om een spel niet te spelen ;) Ik merk bij mezelf steeds dat ik meer lol heb in een spel met redelijke graphics maar prachtig en origineel leveldesign dan prachtige spellen met afgezaagd design.

De felle kleuren horen, en hebben altijd bij Star Wars gehoord. Zeker bij de nieuwe films. Zelf ben ik ook meer een fan van een duister universum, maar daar hebben we altijd Firefly nog voor :D
Dus hoeveel uur speel je? Het is 13 euro per maand. Je moet wel heel weinig spelen als je niet ver onder de euro per uur komt. Waar kun je zo goedkoop nog entertainment kopen?

En als je niet meer dan tien uur kunt/wilt spelen, dan is een MMO misshien gewoon niet geschikt voor je. Of klaag je over race spellen met realitische races van 2 uur ook dat je er geen tijd voor heb? Ken meer dan genoeg mensen die veel meer tijd aan hun hobbies besteden EN veel meer geld.

13 euro per maand en evenveel uren, als je daar nog over gaat klagen moet je gewoon iets anders zoeken.
Wat denk je van bijv. BF3(ander genre etc.). Dat kost 30 euro per leven.
We hebben zaken zoals F2P, budget games, oudere games, games in de aanbieding. Ik probeer over het algemeen te mikken op ¤0,25-¤0,50 per uur. Als je de eerste 13 maanden SW:TOR op dat budget wil spelen, dan zit je aan de 12-6 uur per week en als je een week of twee geen zin heb dan wordt het wel heel snel een duur spel.

Ik besteed ook veel meer aan andere hobbies, maar ook daar kijk ik naar de 'concurrente', als ik iets goedkoper kan krijgen voor een dergeleijke ervaring dan ga ik daar ook voor. Nu is de games markt overspoeld door cheap & good games waardoor voor een hoop mensen ¤170 voor de eerste 13 maanden voor een game wel heel prijzig wordt ervaren.

Race games zijn gewoon niet mijn ding, ik heb er een of twee voor peanuts gekocht voor als ik zo nu en dan zin heb, maar niet iets waar ik 'excited' van word.

Klagen doe ik volgens mij niet echt, ik geef alleen een vergelijking en motivatie waarom een subscription momenteel voor een hoop mensen niet meer aantrekkelijk is, er zijn teveel goedkopere alternatieven (tenzij je absoluut ee SW MMO wilt spelen).
Ik heb de pre-order vanuit de UK besteld, scheeld toch weer 3 maanden in kosten die ik vervolgens kan inleggen voor de monthly fee. Ik kijk er erg naar uit!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Samsung Gamecontrollers Smartphones Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht Smartwatches

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013