Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 24, views: 15.513 •

Een IsraŽlische televisieshow lijkt het bestaan van Dead Space 3 te hebben verklapt. De IsraŽliŽrs maakten een ronde door de Redwood Shores studio's van Electronic Arts. In de begeleidende gamebeelden was Dead Space 3 te zien.

Een bezoeker van de Amerikaanse gamesite IGN, genaamd David Porges, zag het Israëlische tv-progamma The Headlines, waarin journalisten een studiotour deden bij uitgever Electronic Arts. Het item was voorzien van enkele beelden van games, waarbij volgens Porges ook Dead Space 3 te zien was. Onder meer Kotaku heeft de beelden op zijn website gezet.

In de beelden is duidelijk te zien dat het om een Dead Space-game gaat. Dat het om deel drie gaat, zou echter alleen blijken uit de '3' op een Dead Space-bord in het kantoor, waarbij niet valt uit te sluiten dat daar enige Photoshop-vaardigheden bij zijn komen kijken. De drie is een stuk helderder dan de rest van het bord, wat kan betekenen dat EA simpelweg een '3' op zijn oude Dead Speace 2-borden heeft geplakt, of dat de makers van het tv-programma de '3' er later digitaal overheen hebben geplakt.

Electronic Arts heeft Kotaku laten weten niet te willen reageren op geruchten en maakte duidelijk geen nieuws te hebben over een Dead Space-game. De uitgever bracht begin 2011 Dead Space 2 uit. Onlangs riepen Britse onderzoekers die game uit tot engste game op de Xbox 360.

Reacties (24)

Mja, leek me redelijk voor de hand liggend dat er een deeltje 3 zou komen.
Is immers een succesvolle game.

Moet helaas nog steeds deel 2 uitspelen. Komt steeds wat tussen.
Same, voornamelijk is het angst en lafheid wat hier tussen het verder spelen van de game komt. :')
Dat speelt hier ook mee ja :o
En dan ook nog dingen als MLB 2k11, tv-series en nu Gears of War 3
Deadspace is inderdaad erg eng.
weet een van jullie dat stuk met die grote tentakel in deadspace 1.
of die kinder necromorps in deadspace 2.
Ik snap dat geleuter over uitmelken nooit zo. Het is een ideale bezigheid om als studio geld te verdienen (en daarom bestaan ze, om geld te verdienen), en er zijn zat mensen die daar heel veel lol aan beleven (want anders verdienden ze er niets aan). Vind jij het niets? Koop de game dan niet. Maar ga niet lopen zaniken. De enige ťchte uitmelkers zijn imho de MMO ontwikkelaars.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 21 september 2011 12:17]

Vreemde reactie hoor, hypocriet door te zeggen dat je de mening van de ander niet begrijpt, en dan exact dezelfde mening geeft over een andere genre.

Ook bij MMO's doen verscheidene ontwikkelaars hun best om hun MMO uniek te maken, innovatief te zijn of juist op anderen te lijken zodat het nostalgisch en/of gebruikersvriendelijk overkomt.

Als je bijvoorbeeld naar World of Warcraft kijkt van Blizzard, hebben ze met expansionpacks hun best gedaan om het uiterste uit de al bestaande MMO te halen. Denk dan aan Phasing, zodat je visueel ziet dat jouw questen effect heeft op de wereld, dit was in Vanilla absoluut niet aan de orde. Denk anderzijds aan de Talents, die oud en vertrouwd is maar toch duidelijk verandering aan te pas is gekomen in Cataclysm.


Zo bijvoorbeeld ook Arena.Net die met Guild Wars 1 een bijzonder uniek (dan wel niet 100%) MMO systeem heeft. Dit proberen ze door te zetten met Guild Wars 2, waarbij - voor zover wij weten - geen "dedicated" healer of tank hebt, quests die vrijwel uniek zijn (Lees Tweakers' preview maar eens daar over), en wel een volwaardig MMO wordt.


Uitmelken, in my opinion, is in the eye of the beholder.
Vreemde reactie hoor, hypocriet door te zeggen dat je de mening van de ander niet begrijpt, en dan exact dezelfde mening geeft over een andere genre.
Het is een vreemd reactie als je de stelling aanneemt dat het uitmelken van iets iets negatiefs is. Maar daar ben ik het dus niet mee eens. Ik stel juist in mijn reactie dat ik het uitmelken van iets juist helemaal niet als iets slechts zie. Het zorgt hooguit voor minder diversiteit, maar er zijn genoeg games om uit te kiezen dus daar heb ik niet zoveel moeite mee. Vandaar dat ik zeg: hou je er niet van, koop de game dan niet.

Daarnaast zeg ik dat ik wel wat betere voorbeelden van uitmelkers ken. De MMO's staan wat dat betreft bovenaan mijn lijstje. Maar heel veel mensen hebben daar lol aan, dus ook daar zie ik het probleem niet van.

En ja, zelf werk ik ook aan voor mij de derde (maar in de gehele serie de tiende) Tomb Raider. Over uitmelken gesproken ;). Het is IP dat verkoopt. Maar dat betekent niet dat je niet kunt vernieuwen, wat imho bij de laatste Tomb Raider behoorlijk wordt gedaan, en waar je zelf ook genoeg voorbeelden van geeft.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 21 september 2011 23:57]

*vul voor EA ieder andere willeurige uitgever in*

Zeur niet zo, iedereen wil geld verdienen. Gek genoeg ook in de gamesindustrie.
Er is een verschil tussen uitmelken, en een logisch vervolg die het verhaal verder verteld. Deel 2 haakt namelijk perfect in, waar deel 1 ophield, geeft heel veel achtergrond info (als je tenminste de moeite neemt om alle logs door te lezen die je vindt).

Daarnaast, dit zou niet de eerste Trilogie zijn (Halo, Gears of War, KillZone, God of War, etc). Dit zien we ook terug in films (Matrix, LotR, Bourne, etc), zolang men niet hele rare zijsprongen nemen en gewoon verder op het orginele verhaal voortborduren, is er echt niets mis mee. Natuurlijk zitten er ook heel was mislkeunen tussen, en EA heeft helaas wel een beetje die naam over zichzelf uitgeroepen (slechte support, X-Com en recentelijk Syndicate opnieuw in het leven geroepen als FPS games, zonde gewoon).

Maar bedenk wel, dat EA alleen de uitgever is, en Viseral misschien vanaf begin af aan al plannen had voor een trilogie. Persoonlijk vond ik DS1 nog wel beter dan DS2, maar DS2 was zeker een heel goed uitgedacht spel, met een uur of 12 voor de single player campaign. Dat is zeker erg netjes in deze tijd, kijkende waar je veel spellen tussen een uur oof 6-8 uitspeeld, soms zelfs 4.

Ik heb zeker vertrouwen, dat Visceral weer goed werk neerzet met deel 3, en bij voorbaat de game al afbranden, puur op speculatie is gewoon onterecht.
Dikke onzin, zolang er mensen zijn die het graag kopen is het geen uitmelken..
Ik zie alleen beelden uit Dead Space 2? Enige wat er naar refereert is een bord met Dead Space 3 er op. Niet heel spannend, en gezien succes van de games ook een redelijke no-brainer.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 21 september 2011 11:06]

Typo in de 2 kolom: "Dead Speace"

Ontopic:
Verder vraag ik me af in hoeverre dit 'verklappen' is, gezien het al een tijdje duidelijk is dat EA plannen heeft om een deel 3 te maken: Klik
Lijkt me meer een informatie lek, maar dat is mijn mening.
(Overigens, dat laatste gedeelte van de teaser was volgens mij (weet ik niet zeker) niet iets wat in Dead Space 2 zat).

Verder is het einde van Dead Space 2 dusdanig 'open' dat het dan ook weer genoeg reden heeft voor een vervolg. (Ik zal maar niet spoilen, voor degenen die het nog niet gespeeld hebben).

Ze willen DS3 (net als DA2?) voor een groter publiek maken, waarbij ik me afvraag of dit dan het engste spel gaat worden voor de wii-U ? :P (En afwachten of het ook op de PC uit komt uiteraard -.-)

[Reactie gewijzigd door Epicje op 21 september 2011 11:07]

Het wordt hier steeds meer de Telegraaf.
Een krachtige kop en vervolgens wordt in het artikel de boel weer ontkracht.
Jammer.
Eerst zeggen 'IsraŽlische tv verklapt bestaan Dead Space 3' en vervolgens

Dat het om deel drie gaat, zou echter alleen blijken uit de '3' op een Dead Space-bord in het kantoor, waarbij niet valt uit te sluiten dat daar enige Photoshop-vaardigheden bij zijn komen kijken. De drie is een stuk helderder dan de rest van het bord, wat kan betekenen dat EA simpelweg een '3' op zijn oude Dead Speace 2-borden heeft geplakt, of dat de makers van het tv-programma de '3' er later digitaal overheen hebben geplakt.

|:(
De kop staat in quotes. Dat wil zeggen dat dat wordt beweerd. Vervolgens zet t.net daar haar eigen kanttekeningen bij. Ik zie niet echt wat daar nou zo mis aan is.
Inderdaad. Op veel (Nederlandse) gamesites lees je enkel dat de game eraan komt, zonder de kanttekeningen dat het er misschien opgeplakt is. Daar worden vaak dit soort geruchten tot volwaardige nieuwsberichten getoverd.
Gemanipuleerd in de video lijkt me wel erg onwaarschijnlijk trouwens. Veel werk voor zoiets onnozels als de volgende versie van een game in ontwikkeling. Ziet er gewoon als een bijgeplakte 3 uit en ze zullen er wel mee bezig zijn.

Niet erg schokkend. Ik kan namelijk uit betrouwbare bron onthullen dat er momenteel nog veel meer games in development zijn. :P
Zoals Half-Life 3 zeker?
Dead Space 2 laatst uigespeeld, echt een supervette en enge game. Ik hoop echt dat Dead Space 3 rond kerst uitkomt.

Maar, over dat DeadSpace bord, ik hoop erop dat dit geen nep bord is en dat ze er echt mee bezig zijn.

[Reactie gewijzigd door Martindo op 21 september 2011 12:25]

Uitmelken? Autofabrikanten, die melken pas uit. Elke keer weer de nieuwe Golf. Oh wacht, dat is dan weer anders. Wat een non-issue.
op de muur is een andere font als die aan het plafond
is het niet werkkamer 3 en moodboard 3
Waarschijnlijk weer meer van hetzelfde alleen dan slechter.

Dead Space was niet echt eng, de game moest het vooral van de schrikmomentjes hebben. Een van de weinige dingen die ik in Dead Space echt tof en nagelbijtend vond waren the zero g omgevingen, omdat je je jumps moest timen, en je niet wist wat of je gevolgd werd, en of er wel een of niet een creep bij je landingplek zou zijn, tegen de tijd dat je er aankwam. Om maar niet te spreken van het richtingsgevoel die je in de grotere zero-g omgevingen snel kwijt was.

Dead Space 2 is ongeveer hetzelfde als Dead Space, afgezien van het feit dat de nieuwigheid er af is, wat erg veel invloed heeft op de toch al weinig echt goede momenten die de game had. De grootste verandering zit er voor mij in dat ze je een jetpack hebben gegeven voor de zero G environments.

Žťn van de spannendste features van de game is hierdoor meteen saai en makkelijk geworden, aangezien je realtime controle over je character hebt, en nooit je rchtinggevoel verliest omdat je in deel 2, met 1 druk op een knop, meteen weer haaks met de vloer staat.

[Reactie gewijzigd door Maizel op 21 september 2011 16:14]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Apple Games Politiek en recht Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013