Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 26, views: 10.537 •

Team Ninja heeft bij de Tokyo Game Show gemeld dat er een vijfde Dead or Alive komt. De ontwikkelaar bevestigde verder de komst van Ninja Gaiden Sigma naar de PlayStation Vita en maakte details over de multiplayer van Ninja Gaiden 3 bekend.

Team Ninja en uitgever Tecmo Koei hebben op een persconferentie aan de vooravond van de Tokyo Game Show het spel Dead or Alive 5 aangekondigd. Het vechtspel verschijnt op een nog onbekende datum in 2012 voor de PlayStation 3 en de Xbox 360. Deel vijf verschijnt daarmee zes jaar na de release van de Xbox 360-game Dead or Alive 4. Dat spel verscheen in januari 2006, vlak nadat Microsoft de Xbox 360 op de markt bracht.

De Japanse ontwikkelaar bevestigde ook dat Ninja Gaiden Sigma op de PlayStation Vita zal uitkomen. Ook dit spel, dat eerder op de PlayStation 3 verscheen, wordt in 2012 verwacht. Tot slot meldde Team Ninja dat de multiplayermodus van Ninja Gaiden 3 met maximaal acht spelers tegelijk kan worden gespeeld. Ninja Gaiden 3 zal in het begin van 2012 uitkomen voor de PlayStation 3 en de Xbox 360, en in een later stadium ook voor de Wii U.

Reacties (26)

Ze hebben zeker een nieuwe boob-jiggle engine ontwikkeld. 8)7
Het lijkt me echt awesome om een keynote te zien met "real time volumetric boob mapping" of iets dergelijks.
Haha, die gekke team ninja. altijd teveel moeite aan de boobs besteden en minder aan de gameplay.
Ze moeten natuurlijk wel op de juiste manier bouncen.
toch was DoA3 een van de beter tag-fight games imho.
op de PS3 heb ik een paar keer gekeken en geen waardige vervanger hiervoor gevonden.
indien wel : een ps met de naam ;)
oa. Marvel, tekken, streetfighter Capcrom, soul calibour en nog een paar andere grote namen geprobeerd, maar om een of andere reden konden die mij niet zo boeien of was er geen tag-battle mode.
ok mortal combat heb ik niet bekeken, toen had ik het al opgegeven.

[Reactie gewijzigd door bigbadbull op 15 september 2011 17:39]

Eindelijk! Na het mijns inziens magistrale DOA4 miste ik een opvolger. Uiteraard is er op de 360 ook nog de Street Fighter reeks, maar hierin miste ik het counteren enorm. Een counter is de ultieme manier om button bashen af te straffen, dat miste ik in SF nog weleens waar een button basher (op een bepaald (lees: laag) niveau) nog best weleens kon winnen van een betere tegenstander.
Button mashen in StreetFighter is sowieso doelloos omdat er vrijwel geen chain combo's zijn.
Counteren kan prima in de Street Fighter reeks. In b.v. super streetfighter 4 reeks kan je button bashing tegen gaan met:
- Bufferen van Reversals (b.v. uppercut uitvoeren terwijl je in een blokstring zit)
- Frame Traps (voor geavanceerdere gameplay)
- Of gewoon blokken en moves met een hoge "cool down" periode afstraffen.

Dus eigenlijk gewoon wat Nazanir zegt!
Nice! Eindelijk een vervolg
Ik heb totaal geen vertrouwen meer in Team Ninja nadat Itagaki (en zijn beste crew) Team Ninja verlaten heeft. Ninja Gaiden 3 is versimpeld en versloomd met QTE's om de 10 seconden. Prima, maar maak dan gelijk een nieuwe franchise en label het niet Ninja Gaiden... Ik heb overgins NG1 en NG2 kapot gespeeld, dus ik weet waar ik het over heb.

Dit gezegd te hebben heb ik geen vertrouwen in DoA 5.
Deze marketing kreet komt nu op mij ook een stuk minder leuk over. "Volgens Hayashi wordt Dead or Alive 5 niet enkel een vechtspel, maar echte “Fighting Entertainment”
Niet zo vreemd eigenlijk, als je bedenkt dat fighting games het redelijk goed doen te laatste tijd, maar ook omdat veel bedrijven updates en upgrades eruit gooien de laatste tijd, dan kan een serie als DoA niet echt achterblijven, kijkende naar:

Super Street Fighter 4 Arcade Edition (Juli dit jaar).
Ultimate Marvel vs Capcom 3(zal in november uitkomen)
Street Fighter 3rd Strike Online Edition (eerder uitgekomen op XLBA en PSN)
The Mortal Kombat Kollection (tevens op XBLA en PSN)
Mortal Kombat

Aankondiging van:

Street Fighter vs Tekken
Soul Calibur 5
King of Fighters XIII

Allemaal grote titels die ook vrij hoge ogen gooien. Niet zo heel verwonderlijk dat Team Ninja ook weer een stukje van de markt wil verdienen. Ook een goed moment om Ninja Gaiden 3 uit te brengen, aangezien we niet zo heel veel titels in dat genre hebben gezien de laatste tijd. DMC (de reboot) zal heel wisselend ontvangen worden, waar Ninja Gaiden natuurlijk een goede vaste playerbase heeft.
een van de moeilijkste, leukste beat 'em ups aller tijden komt terug!
Leuk mag dan een mening zijn, maar moeilijk is hij zeker niet, helemaal vergeleken bij Street Fighter 3rd Strike die onlangs als arcade titel is verschenen. Ik durf ook zeker te beweren dat de Street Figter 4 reeks een stuk moeilijker is qua controls en al helemaal als het aankomt op executie. Er zitten gewoon geen dingen in DoA zoals bufferen, cancelen, superjump cancel, parry, charge character (Chun Li, Guile). De skill drempel voor deze game ligt een heel stuk lager.

Maakt dat de game minder leuk? Zeker niet, er is voor ieder wat wils, en deze game biedt genoeg op instap niveau voor fighting games. Maar kijkende naar de grote toernooien, zie je games als DoA of Soul Calibur nooit echt vertegenwoordigd worden, omdat deze games iets te simpel/arcade zijn, waar perse de beste vechter wint, maar de betere "buttonmasher".

Begrijp me niet verkeerd, ook ik heb me uitstekend vermaakt met de DoA gams, maar om ze moeilijk te noemen vind ik niet terrecht.

N.b. Dan heb ik het wel over competatief gamen, dan wel tegen anderen offline, dan wel online of zelfs op toernooienn. Ik doel niet op hoe moeilijk Tengu bijv. was in DoA 2.
Helemaal mee eens, ik vond DoA2 erg makkelijk onder de knie te krijgen en dat maakt het wel een perfecte game voor de casual speler.

Tag team battle vond ik daarnaast ook ontzettend leuk om te spelen. DoA5 wordt voor mij een instant buy in ieder geval :)
Uhm... DOA heeft wel degelijk bufferen, cancelen, parry.. Daarnaast heb je nog counter holds, slow escaping, slippery surface, side stepping, offensive holds... Het is makkelijk te zien dat je je nooit in DOA verdiept hebt, door je aanname dat het maar een button masher is.

[Reactie gewijzigd door BlackWolf666 op 9 oktober 2011 14:45]

Hopelijk komt er ook nog een vervolg van Dead Or Alive: Xtreme Beach Volleyball!
Cool do want!
Ik heb me altijd vermaakt met DOA4. Dat was iij de rede dat ik naast me PC een 360 gekocht heb. Dit soort games heb je tegenwoordig na genoeg niet meer op de PC.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013