Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 28, views: 9.531 •

Codemasters Guildford, de Britse spelontwikkelaar die verantwoordelijk is voor het schietspel Bodycount, gaat zijn deuren sluiten. Er waren 66 medewerkers in dienst bij de studio. Codemasters gaat zich richten op het maken van racegames.

Logo CodemastersCodemasters heeft besloten om zijn gamestudio in Guildford te sluiten, schrijft GamesIndustry.biz. De studio werd in 2007 opgericht en telde op het moment waarop de beslissing bekend werd 66 werknemers. Al voor de sluiting verlieten creative director Stuart Black en general manager Adrian Bolton de studio. Codemasters Guildford was verantwoordelijk voor het in juli verschenen schietspel Bodycount, dat lauw werd ontvangen en slechte verkoopcijfers neerzette.

Tegelijk met de sluiting van de studio in Guildford maakt Codemasters bekend zich meer te richten op het ontwikkelen van racegames. Deze worden ontwikkeld door Codemasters' studio's in Warwickshire and Birmingham. De uitgever had onlangs succes met Dirt 3 en brengt op 23 september F1 2011 uit.

Reacties (28)

Ik ben toch redelijk op de hoogte van games en Bodycount is me ook totaal niet opgevallen. Weinig promotie? Zo ja, zullen ze dan zelf ook hebben geweten dat het geen topper was? Iemand het spel gespeeld?

[Reactie gewijzigd door ozothebozo op 14 september 2011 14:22]

Nope, ik ook niet.

Wel sneu voor de mensen die het spel wel gekocht hebben. Wie gaat nu ondersteuning / patches bieden voor de game?
Als de community het waardig acht, de community...
Vampire The Masquerade Bloodlines werd door een faillissement ook niet langer voorzien van patches, dat spel is vervolgens online een heel eigen leven gaan leiden met community die de game ont-bugd en zelfs uit heeft zitten werken met extra content.
Het is niet de taak van de community om zelf games te patchen. Bodycount is nog niet lang gereleased (nog geen maand), als ze na een maand er hun voeten aan vegen en de ondersteuning stoppen dan zullen weinig gamers dat appreciŽren. Ik verwacht meer dat ze de ondersteuning in een andere studio zullen onderbrengen zodat eventuele fouten nog gepatched kunnen worden. Het gebeurt tegenwoordig steeds vaker trouwens dat ze een studio sluiten vlak na release van een game, dit is in mijn ogen geen goede ontwikkeling.
Niemand, want het is een Xbox/PS game en er is geen PC variant.

Het spel leek mij leuk, maar zoals IGN ook al melde ze hebben vreemde keuzes gemaakt.

De eerste opzet van het spel, en waar ze veel werk in gestoken hebben is dat je de omgeving helemaal aan gort kunt schieten. Daarnaast hebben ze een scoring systeem geÔmplementeerd die je combo's geeft voor het killen van enemies. De vrijwel enige manier om een hoge score te halen is door precision kills te maken.

Iets wat vrij vreemd is voor een game die je aanmoedigt de omgeving gewoon kapot te schieten en op die manier kills te scoren.

Ik heb de demo gespeeld en me er mee vermaakt. Echter een aanpassing aan het scoring systeem zou het spel goed gedaan hebben nu sterft het dezelfde dood als BLACK waar het als spirituele opvolger van gezien word.

Plus het spel bestond uit ongeveer 3 omgevingen.
ben ik het mee eens, de kopers worden inderdaad echt in de steek gelaten
Zie de Codemasters forums van die andere shooters:

Operation Flashpoint: Dragon Rising
http://community.codemast...-rising-tech-support-1311

Operation Flashpoint: Red River
http://community.codemast...m/general-discussion-1335


....en je weet meteen hoeveel ondersteuning en patches ze geven.

Klantgerichtheid is iets waar ze echt helemaal niets van begrepen hebben.
puur om 't feit dat de game niet boeiend was; de demo van 10min was al saai.

opzet en idee was leuk, maar in praktijk bleek 't gewoon rete saai; steeds hetzelfde herhaling op herhaling op herhaling. daardoor was zelfs de demo niet leuk. dat zegt genoeg imho
(me heeft de full-game overigens gewonnen - baseer ervaring niet enkel op demo)

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 14 september 2011 17:02]

De game is niet alleen slecht onthaald. De game was ook gewoon slecht. Het was de spirituele opvolger van Black die echt de mist in is gegaan. Ten eerste vind ik het niet kunnen dat een game wordt uitgebracht met vele bugs en glitches. Grafisch kan het er net mee door en de omgevingen zijn flauw. Maar 3 soorten omgevingen met veel herhaling. Het verhaal is niet speciaal en de doelstellingen zijn altijd hetzelfde. Er is weliswaar destructie maar die glitches helpen niet echt mee. Het mikken zorgt voor problemen bij vele mensen aangezien je dan stilstaat. Soms ga je opeens dood en de AI is echt raar. Ze rennen of op je af als een gek of doen niks.

Valt er iets goeds te vertellen over de game. Niet echt. Grafisch kan het er mee door en er is destructie maar de landschappen zijn inspiratieloos.

4/10
Een tijd terug de aankondiging van Bodycount wel gezien maar ik wist verder ook niet eens dat hij al uit was. Schoenmaker, blijf bij je leest. Codemasters doet zijn naam eer aan als het gaat om racegames. Ik ben blij om te zien dat ze zich hier nu op blijven richten.

edit: tuurlijk offtopic/irrelevant

[Reactie gewijzigd door Roadrunner op 14 september 2011 18:09]

Misschien wel even onthouden dat Codemasters geen games maakt maar uitgeeft. EA doet toch ook meer dan alleen voetbal spellen uitgeven?
bodycount is zo te zien geeneens op de pc gereleased, de dood van pc-gaming heeft er dus weinig tot niets mee te maken.
Welke dood van PC gaming? Die is nog springlevend voor zover ik weet. Ik heb op steam een flinke lijst van games die ik nog wil spelen dit jaar, en we zijn toch al op 3/4.
Zolang de voorraad nieuwe PC games mijn redelijke budget ervoor overstijgt zie ik geen stervende patiŽnt.
Wat heeft een PS3 game met PC-gaming te maken?
PC-gaming is juist weer aan het groeien. De consoles lopen zo achter dat ondertussen iedere mid-end PC de nieuwste games op goede settings aan kan.
Piraterij is niet zo'n probleem als uitgevers dachten: tweedehands verkoop op de console is veel erger.
Valve verdient per medewerker op het moment meer dan Apple, dus Steam legt ze zeker geen windeieren.

Nee, Bodycount was niet zo'n goed spel. Kan het niet precies plaatsen maar heb niet eens de demo uitgespeeld, het is jammer voor de medewerkers die ontslagen zijn.
Lol, alweer aan het trollen? Ja, er worden nog steeds genoeg desktop pc's verkocht, alleen gaat het nu meestal in losse onderdelen waarmee mensen ze zelf bouwen.

En jij vergeet ook nog even voor het gemak dat laptops tegenwoordig ook zonder moeite de meeste games vloeiend draaien.
Bodycount was ook een zeer matige game... graphics uit de jaren 2000 ,controls waren houterig. Dit was gespeeld op de 360
@ozothebozo ik kwam niet verder dan 3 min in de demo toen heb ik hem uitgezet
Bodycount had twee jaar terug al uit moeten komen, ik heb de demo niet eens geprobeerd maar leek me een soort van Bulletstorm. En die pak ik liever uit budgetbakken.
Jah, Operation Flashpoint 2 hebben ze ook al laten verpesten. Was de naam niet eens waard.

Jammer dat er 66 mensen op straat gegooid moeten worden.
ik heb de boddycount demo voor exact 5 minuten gespeeld en daarna direct verwijderd om meerdere redenen :

1 herladen van wapens gebeurde op magische wijze zonder handen 8)7
2 als men down sight aimde kon je aleen maar leunen en niet meer lopen 8)7
3 het liep na 5 minuten vast als ik op een barel schoot ( speelde op xbox dus kon niet echt aan de grafische kaart liggen ) 8)7
Goede keus van Codemasters. Richt je op waar je goed in bent.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Assassin's Creed UnityFIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013