Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 114, views: 33.755 •

Valve heeft Counter-Strike: Global Offensive officieel bevestigd. Het schietspel verschijnt in het eerste kwartaal van 2012 voor de pc, Mac, PlayStation 3 en Xbox 360. Valve belooft klassieke elementen te behouden en nieuwe zaken toe te voegen.

Na de diverse geruchten die vrijdag opdoken heeft Valve het schietspel Counter-Strike: Global Offensive officieel aangekondigd. Valve werkt samen met ontwikkelaar Hidden Path mee aan het nieuwe spel. Hidden Path was mede verantwoordelijk voor een grote update aan Counter-Strike: Source sinds mei 2010.

Counter-Strike: Global Offensive zal begin 2012 uitkomen op Steam voor de pc en Mac, consolebezitters kunnen het spel via PlayStation Network of Xbox Live Arcade kopen. Naast klassieke belooft Valve ook nieuwe wapens, levels en spelmodi toe te voegen. Verder komt er ondersteuning voor matchmaking en leaderbords.

Craig Levine, eigenaar van Esports-website Esea, heeft tijdens zijn bezoek aan Valve nog wat meer details over het nieuwe spel weten los te peuteren. Global Offensive draait volgens de ontwikkelaars op de laatste versie van de Source-engine, maar het spel is niet gebaseerd op het in 2004 verschenen Counter-Strike: Source. Verder zal het spel dedicated servers ondersteunen.

De pre-bèta die Levine kreeg te spelen bevatte de levels dust, dust2, inferno, en nuke. Ook de bekende wapens zoals de AWP, M4, AK, en de Desert Eagle maakten hun opwachting. Nieuw zijn de molotov cocktails  en decoy grenades, Valve is ook van plan om shotguns en submachine guns aan het beschikbare wapenarsenaal toe te voegen. De feedback van Levine en andere professionele Counter-Strike spelers zal door Valve worden gebruikt om de gameplay van Global Offensive te tweaken.

Counter-Strike: Global Offensive

Reacties (114)

Reactiefilter:-11140109+168+26+30
"De feedback van Levine en andere professionele Counter-Strike spelers zal door Valve worden gebruikt om de gameplay van Global Offensive te tweaken."

Dat klinkt goed in mijn oren :) Moesten gamemakers vaker doen! Alle elementen om de game succesvol te maken zitten eigenlijk in de game (multiplayer, dedicated servers, mods ect.) Dit is een van de redenen dat ik Valve games over het algemeen heel erg goed vind (L4D, TF2, CS1.6)

[Reactie gewijzigd door ObAt op 13 augustus 2011 14:29]

volledig akkoord, niet alleen Valve, maar alle andere game devs moeten echt meer naar reacties en suggesties van de gamers luisteren
En naar wie moeten ze luisteren als de gamers massaal tegengestelde suggesties geven? :)
Naar diegene,welke constructieve opmerkingen toevoegen. Men kan snel de "dit is shite" opmerkingen wegfilteren en zich beperken tot de "add lean while crouched please" opmerkingen.
Vaak zijn er op fan of officiŽle fora wel topics te vinden over wat er verbeterd moet worden, daar worden de beste reacties soms zelfs in het eerste bericht opgesomd.
Wat in dit soort topics besproken wordt is zeer waardevolle informatie. Het is gewoon gratis input voor je innovatie.
Zoiets heet ook wel open innovatie/crowd wisdom.

Uiteindelijk gaat het er ook niet om dat de aangedragen oplossingen 1-op-1 worden geÔmplementeerd. Het gaat erom dat door dit soort topics inzicht ontstaat in wat spelers willen, waar ze tegenaan lopen, waarop ze hopen en waar foutjes zitten.
Het is uiteindelijk aan de developers om te kiezen welke issues ze aan gaan pakken en hoe ze dat precies gaan doen.
Het heet eigenlijk crowdsourcing volgens mij. Maar je hebt zeker een punt :) Je krijgt hierdoor goede feedback en de community helpt zichzelf.
Nee dat is geen crowdsourcing. Bij crowd sourcing stel je gericht een vraag aan de crowd. Je geeft ze een opdracht. Het is een vorm van online open innovatie, maar het is 1 van de vormen. Het is niet de overkoepelende term voor alle vormen van online open innovatie.
Dat doen de meeste developers ook, alleen krijg je dan toch het probleem dat de 1 het ene leuk vindt en de ander het andere.. En vergeet niet, als iemand iets niet leuk vindt, dan hoor je degene luid en duidelijk op fora, terwijl degene die het wel leuk vinden je niet hoort, waardoor het dus op fora's vaak lijkt alsof 'iedereen' bepaalde dingen niet leuk vinden..
Meeste developers doen het juist niet. Je ziet het eigenlijk bij vooral de wat kleinere spelers. Valve is dan een uitzondering. Maar velen doen niets met de feedback van de fans. Heeft EA LA zich wat aangetrokken van de kritiek op de C&C franchise? Nee.
Doet men wat met het commentaar op CoD? Ik zie het niet.
Er zijn inderdaad altijd wel tegenstellingen en dat de 1 dit leuk vindt en een ander lust er weer geen brood van. Iedereen tevreden houden zal niet lukken. Echter zijn er altijd wel verbeterpunten aanwezig en daar wordt helaas te weinig mee gedaan in veel gevallen.
Iedereen heeft wel een andere mening. Maar ik houd van professionele spellen, waar het echt om skill gaat, dus dan is dit wel top :D En aangezien call of duty steeds meer naar casual gaming neigt kan dit wel eens mijn nieuwe game worden! :D
CoD is zowieso niet echt een prof game waar je skills voor moet hebben als je het mij vraagt, das meer een "ik duik 3 meter vooruit met mijn sniper en rail je in je oog-game"
CoD is zowieso niet echt een prof game waar je skills voor moet hebben als je het mij vraagt, das meer een "ik duik 3 meter vooruit met mijn sniper en rail je in je oog-game"
Heeft CoD een railgun? :P
wat een onzin zeg. als je search & destroy hardcore speelt dan moet je ECHT wel skills hebben. toevallig is search & destroy een 99,9 % 1 op 1 copy van counterstrike.

call of duty is niet alleen run and gun.
Yep, mijn tante speeld ook shooters singleplayer. Ook even online losglaten in CoD.
Maar kon niet mee komen.
Hardcore game is een game waar gamerskill bepaald wie wint. Dat maakt het voor casual gamers moeilijk om in te stappen. Tien keer geowned worden en men nokd af.
Casual is game mechanisme waar skill niveau invloed beperkt is.
Je maakt als casual daar meer kans tegen hardcore gamer.

Zelf COD bied veel spelmodi. Van pure Team play tot lonewolf.

De recentste COD games zijn zeer uitgebreid en bieden voor ieder wat wils.

Als een nog groter publiek willen trekken Moeten ze de snelheid er uithalen zeker geen voertuigen. Niet alleen deskilled spelers zwaar belonen.
Maar ook met deathstreaks instappers, meer kansen geven.

Want Airsupport wordt gebruikt als je unit vast gepinnend of door overmacht dreigd te worden overgelopen.
wat een onzin. Alleen al ALLE mechanics zijn anders: schieten, rennen, springen, boosten enz. Dan is er nog de opbouw van de maps in counterstrike die veel meer vraagt van goede aim en een plan van aanpak, ipv hopen dat je je tegenstander eerst ziet en en hoe dan ook afmaakt (COD).

Nou is COD natuurlijk niet zo veel en lang gespeeld als CS, maar de E-Sports scene is daarbij echt teleurstellend (MW1, want de rest leent zich ivm servers nauwelijks voor esports) Over COD voor MW1 kan ik niet zoveel zeggen though.
blizzard heeft JAREN samengewerkt met de professionele SC-community om Starcraft 2 te ontwikkelen en zelfs na dat het spel is uitgekomen wordt er nog steeds aan de gameplay getweaked.

Natuurlijk heb je in een RTS veel meer mogelijkheden dan in een shooter en deze CS-maps zijn al meer dan 10 jaar dezelfde
Werk eens door aan half life :(
Idd, ik zit al een paar jaar te wachten op het einde van het verhaal van Half Life 2, ep3. Ik vraag me af of die game er nog ooit gaat komen.

[Reactie gewijzigd door poepkop op 13 augustus 2011 14:52]

halflife forever?
Was Half life ťťn niet op de engine van CS 1 gemaakt en Half Life twee op de engine van CS:Source? Dan heb je kans dat de volgende Half Life gemaakt wordt op de engine van deze nieuwe CS.
Het is juist precies andersom. CS 1 is gemaakt op de engine van half-life, als mod. CS:S is gebouwt op de engine van Half-life 2, de source engine.
Het is andersom. CS is een mod op de engine van Half-Life ;-)
De Source engine is voor Half-Life 2 gemaakt waarbij Valve ook meteen de tijd nam om CS:S als aparte game voor dezelfde engine te maken.

Wie weet zien we naast de nieuwe CS ook wel een Half-Life 3...
Episode 3 bedoel je. Daar mogen ze mee opschieten.

Half Life 3 zouden ze een Source 2 voor moeten bouwen, dat zijn van die games die nieuwe tijdperken aankondigen. En niet eerder dan de volgende generatie consoles (en ik denk dat Valve er ook zo over denkt)
Ik had ergens een keer gelezen dat ze waarschijnlijk geen Episode 3 meer maakte aangezien de engine al redelijk verouderd was, en dat ze het verhaal op de nieuwe engine zullen voort brengen onder Half Life 3 of een variant op Half Life episode 3.

Verder ben ik echt benieuwd naar de nieuwe CS, ik wist hier niks van en dit vind ik ineens leuk nieuws aangezien ik een groot CS fan ben.

Dit zal wel een negatieve werking hebben op het spel CSPROMOD dat in de maak was, maar dit project staat volgens mij ook al enkele maanden stil en heeft naar mijn mening ook te lang geduurd. Ik hoop daarom ook dat de nieuwe CS van Valve dan ook wel de eisen van CSPROMOD zal gebruiken aangezien dat een mod is die door veel pro gamers aangeraden was, omdat het de specificaties van CS1.6 gebruikt op de CS engine, dus zonder al die troep waar veel spelers niet van houden in Source.
Ik had ergens een keer gelezen dat ze waarschijnlijk geen Episode 3 meer maakte aangezien de engine al redelijk verouderd was, en dat ze het verhaal op de nieuwe engine zullen voort brengen onder Half Life 3 of een variant op Half Life episode 3.
Opzich vind ik Source er niet eens zo verouderd uitzien, als we bijvoorbeeld naar Portal 2 kijken, en ook HL2:EP2 wist mooie plaatjes te tonen. Daarbij heeft Half Life zoveel diepgang en goeie gameplay wat wat mij betreft wat mindere graphics zou rechtvaardigen.
[...]

Opzich vind ik Source er niet eens zo verouderd uitzien, als we bijvoorbeeld naar Portal 2 kijken, en ook HL2:EP2 wist mooie plaatjes te tonen. Daarbij heeft Half Life zoveel diepgang en goeie gameplay wat wat mij betreft wat mindere graphics zou rechtvaardigen.
100% mee eens. Portal 2 is echt mooi zat voor mij en het loopt ook nog eens perfect soepel met mijn gedateerde Geforce 8600 GT. Episode 2 vind ik ook mooi genoeg. Het gaat mij puur om het meeslepende verhaal, goeie sfeer en ontzettend vermakelijke gameplay.
Valve kan niet tot drie tellen. Ze geven er altijd wel een draai aan. Portal 1 en Portal 2. Zelfs bij Half Life. Je hebt Half Life 1, dan krijg je Half Life 2. Naar het verwachtingspatroon zou je dan Half Life 3 verwachten, maar nee. We krijgen dan Episode 1 en 2, en nu de derde er aan moet komen, zitten we weer met een probleem.
De nieuwe source engine is er al * Damic wijst naar Portal 2 dat is hem.

En HL3 of HL2:EP3 moeten ze zien dat het verhaal helemaal klopt en ook wrs een deftig einde word aan gebreid en anders mogen we nog een paar versies verwachten
Je trekt het nog verder uit verband.

Als je perse Apple erbij wilt betrekken doe het zo:
ZpAz zegt:
Was de iPhone niet gebaseerd op de iPod Touch?
Nee de iPod Touch is gebaseerd op de iPhone.

Counter-Strike is gebaseerd op Half-life 1.
Ik hoop dat ze deze keer een grote stap nemen en weapon sights view implementeren.
Ik hoop het juist niet.

Dat is nou juist wat Counter-Strike Counter-Strike maakt. geen leunen, geen aiming down the sight.

Counter-Strike is geen realistische game; het is een arcade game die op heel veel aspecten met kop en schouders boven andere games uitsteekt.
Je hebt snelle shooters en langzame.
Dat de game mechaniek simpel is. Maakt het niet arcade. Hardcore zit hem in het snelle spel. Als je die snelheid gewent ben. Dan kan je heel goed mee komen.
Realisme doet een ding en dat is vooral de snelheid eruithalen.
De hardcore zit hem daar in de simulatie en dus vooral diepte.
CS staat dichter bij UT.
Casual of arcade is een Wii onrail shooter.
Idd, hoop het ook niet.

less (changes) is more denk ik.
Het moet een pro game blijven net zoals 1.6 en source. Het zou echt een tegenvaller zijn als ze richting COD niveau gaan.
Maar ik ga dr vanuit dat ze de kracht van cs er gewoon in houden
Pff counterstrike op de consoles.. No recoil on your gun ftw :/
zolang je nog maar om het hoekje kan springen zal het wel te doen zijn voor hun.
Ben benieuwd of er ook multi-platform multiplayer komt..

[Reactie gewijzigd door S0epkip op 13 augustus 2011 14:41]

He ja, laten we die discussie weer oprakelen, muisspeler vs controllerspeler...
en dan nog winnen we :) (we = muisspelers, als echte tweaker mag je jezelf niet verlagen tot het niveau van de consoles)
wat een loze opmerking. ik heb net een console om eens niet aan het prutsen te zijn met IT. snel dvd er in en ontspannen zonder gedoe. tegen de tijd dat jij door alle benchmarks heen bent geploeterd voor je volgende game setup, heb ik al een nieuwe game uit.
Dit is ook onzin aangezien ik bij forza 3 ook tering lang moest wachten op de installatie op de 360.
ergens ook te begrijpen. dvd/bluray blijven mediums met hoge latency( en soms veel lawaai).
Ook de grootte van de spellen zijn tegenwoordig issues waardoor ze textures e.d. uitpakken op de console.
Installatie van Forza is een optie, geen vereiste
Frag FX V2 controller van Splitfish?
Ik zou zeggen, laat mensen per server aangeven welke platforms je wil ondersteunen: Alleen muisspelers, alleen console spelers of beide.
Euhm er zijn console spelers met muis en tobo ook he :D
Dat zal er nooit komen denk ik.
Met een ben je velen malen wendbaarder met muis en toetsenbord dan op de console.
Wellicht zou Xbox - Playstation wel kunnen ooit tot de mogelijkheid kunnen behoren.
Dat zal niet gebeuren, eerder PC - PS3 dan PS3 met 360. MS heeft zijn eigen netwerk en zal een verbinding met PS3/PC spelers nooit toestaan.
Als de PC - PS3 verbinding zou komen dan ben ik benieuwd of de Move ook ondersteund wordt, dan kunnen we uittesten of Muis en toetsenbord beter is als de Move + Navigatie.
Dat zal niet gebeuren, eerder PC - PS3 dan PS3 met 360. MS heeft zijn eigen netwerk en zal een verbinding met PS3/PC spelers nooit toestaan.
MS heef een eigen netwerk die ook via de pc te bereiken is, genaamd games for Windows Live
"Verder zal het spel dedicated servers ondersteunen."

Ben ik de enige die zich verbaast over deze zin in het artikel? Dat een PC-game dedicated servers ondersteunt, is toch meer dan logisch 8)7

Voor de rest weet ik niet of ik hier wel naar uitkijk. Ze zouden zich beter eens concentreren op HL3 ipv een nieuwe CS. Ik vraag me af wat voor vernieuwing ze in de game gaan steken zodat de game meekan met de huidige grote titels (CoD, Battlefield).

Zolang er maar geen hats in de game komen, is 't goed :p
In principe zou er nog eerst een Half-life 2: Episode 3 moeten komen voor er een Half-Life 3 komt.

Alhoewel ik begin te twijfelen of die er wel nog komt.
Ik hoop er al lang niet meer op. Het hele episodes concept is mislukt, zoals Valve zelf heeft toegegeven. Ergo, episode 3 gaat niet meer komen. De kans is groter dat HL3 verder gaat waar HL2 ep2 gebleven was.
Kan je naar de bron verwijzen van deze uitspraak.
Google is je grote vriend.
Exirion had ik een hogere moderatie gegeven(+2) omdat het bericht informatief is. Maar hij miste wel de bronvermelding om hem werkelijk een +2 te geven. Vandaar mijn reactie.
Ik denk dat je hats kan verwachten, of desnoods csgo hats voor TF2.

En dedicated servers is niet meer logisch, sinds CoD deze eruitsloopte. En hetzelfde geld voor een paar andere grote franchises.

Het enige waar Valve zich zorgen over moet maken is hoe ze de huidige playerbase overkrijgen naar cs go. Concurrentie van CoD en Battlefield is er wel, maar kijk eens naar het aantal spelers dat nu cs1.6 en css speelt.
Cs go gaat zijn eigen weg, en blijft in de counter strike sfeer. Dus geen aim down your sights en kill streaks, en hopelijk weer prima movement en hopelijk goede hitboxes.

Ik ben heel benieuwd naar de eerste open/closed beta, die er vast gaat komen. De update van css is ongetwijfeld een tester geweest om cs go verder te ontwikkelen.

Valve is druk bezig, na Portal 2, nu Dota 2, en daarna direct CS GO. Ben meer benieuwd naar Dota 2 dan Half Life 3, want die formule kennen ze wel. Fantasy RTS niet.
Ben meer benieuwd naar Dota 2 dan Half Life 3, want die formule kennen ze wel. Fantasy RTS niet.
Ja en het Dota model kennen we nog niet....
Misschien is het meer zo dat het genoemd wordt vanwege het ontbreken van dedicated servers bij veel spellen in het algemeen. Tegenwoordig is het blijkbaar een feature ipv een vanzelfsprekendheid.
Komt allemaal door de consoles onlinesystemen die nu meestal als basis in de ontwikkeling van games gelden.. Daar zijn dedicated servers gewoon een uitzondering.. En helaas is dat ook overgeslagen naar de PC, kijk b.v. naar CoD:MW2 die op de PC ook alleen peer to peer matchmaking ondersteunt.. Dedicated servers die je zelf kan draaien, modtools en mapeditors zodat de community zelf mods en custom maps kan maken is allemaal verdwenen.. Daarvoor in de plaats krijg je nu dus peer to peer matchmaking of als je mazzel hebt dedicated servers die je alleen kan huren en extra maps etc in de vorm van DLC waarvoor dik bijbetaald moet worden.. Mods bestaan helemaal niet meer..

Wat dat betreft is online gaming er dus zeker niet op vooruit gegaan.. Ja het is allemaal gebruikersvriendelijker en eenvoudiger geworden, plus dat cheats veel minder voorkomen, maar veel vrijheid en opties zijn daardoor wel verdwenen.. Als je die vrijheid en features nooit hebt meegemaakt op de PC vind je het allemaal best (grootste gedeelte van FPS gamers speelt tegenwoordig op consoles), ben je echter een oldskool PC FPS gamer zoals ik dan vind je het goed *** allemaal.. En niet dat ik tegen consoles ben (ik heb zelf ook een Xbox 360), maar alle ellende is wel begonnen nadat die ook online gingen en FPS games die daarvoor PC exclusive waren er ook op gespeeld gingen worden.. In plaats dat de consoles de vrijheid en opties van de PC hebben overgenomen heeft de PC helaas de geslotenheid en vercommercialisering van de consoles overgenomen.. Niet meer dat logisch trouwens, want voor de developers en uitgevers is zo'n gesloten systeem waar ze meer controle over hebben en meer aan kunnen verdienen via DLC etc natuurlijk veel aantrekkelijker.. Maar *** blijft het wel.. De goede oude vrijheid blijheid PC FPS tijd met mods en allemaal andere gratis extra content en eigen dedicated servers draaien zal vrees ik helaas nooit meer terugkeren..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 13 augustus 2011 18:03]

Zeker, Counter-Strike is zo lang leuk gebleven door de GunGames, Surfmaps, Zombiemods, Warcraft mod en noem maar op... Niet te vergeten alle custom Simpsons, Mario en fy_ maps. Ik kan niet wachten!

Hmm eigenlijk wel, League of Legends is ook best ok namelijk :p
Sterker nog, de meeste games die Valve nu uitgeeft zijn begonnen als mod.. Daarom ondersteunen ze dat ook nog steeds omdat Valve begrijpt dat de modcommunity voor hun een grote bron van ideeen is voor toekomstige games (en dus inkomsten).. Als een mod populair en succesvol is kan je er een volwaardige game van maken waarvan je zeker weet dat het verkoopt..

Het feit dat gameseries als BF en CoD etc dat allemaal niet meer ondersteunen gaat ze op de langere termijn opbreken denk ik, want er komt voor die games dus totaal geen creatieve input meer uit mods voor toekomstige games.. En gamers gaan een keer uitgekeken raken op het huidige concept die beide gameseries alweer een tijdje gebruiken.. EA is kennelijk ook alweer vergeten dat BF2 grotendeels gebaseerd was op een BF1942 mod (Desert Combat)..

Aan de andere kant, als gamers een bepaald concept leuk vinden kan het heel lang overleven, zie b.v. CS.. Dus wie weet hoelang CoD en BF het ook nog vol gaan houden in het huidige concept met afentoe wat kleine vernieuwingen en grafische updates in nieuwere versies..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 14 augustus 2011 05:34]

Dat is helaas niet langer meer dan logisch, zie ook COD e.d.
Dat maakt het niet minder logisch, het betekent wel dat ze bij CoD gewoon dwaas zijn. We weten allemaal wat voor een succes dat gebrek aan dedicated servers was in de pc versie van MW2 8)7

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 13 augustus 2011 15:28]

Het was anders wel de verkoop hit van het jaar...
Zo heel logisch is dat helaas niet meer tegenwoordig en daar mag valve/tweakers van mij best melding van maken. Geeft ze toch weer een pluspunt boven de concurrentie.
''Ben ik de enige die zich verbaast over deze zin in het artikel? Dat een PC-game dedicated servers ondersteunt, is toch meer dan logisch''

Kijk eens naar COD:MW2, is het daar logisch? :)
"Verder zal het spel dedicated servers ondersteunen."

Ben ik de enige die zich verbaast over deze zin in het artikel? Dat een PC-game dedicated servers ondersteunt, is toch meer dan logisch 8)7
COD Modern WarFAIL 2 en BlackOPS zijn dr 2 van die het dus niet hebben.
Ik heb eerlijk waar nog nooit zo'n waardeloos multiplayer-platform gezien als bij die 2 spellen.

Ik zal je een voorbeeld geven:
Iemand is bij deze spellen de HOST (server), alle anderen spelen dus via diegene z'n verbinding.

Degene met de beste verbinding ten opzichte van de rest word dus host.
Hierdoor heeft de host een lag van 0, en de rest van de spelers variabel.

Ik kon het spel hiermee beinvloeden, door zodra ik de host was even een filmpje te gaan downloaden van usenet af.
Hierdoor werd de verbinding voor alle andere speler behalve mn eigen game zwaar ***, omdat de latency opliep voor alle anderen naar soms wel 1 seconde.
zodoende kon ik op mn gemak iedereen doodschieten en zo makkelijk 50 kills of meer per potje halen.
Zodra het potje afgelopen was even de download op pauze zetten, en even afwachten of ik weer de host mocht zijn....

al met al een kansloos systeem dus, en voor mij nooit meer een multiplayer zonder dedicated servers.
Ik heb zelf MW2 gespeeld, dus ik weet hoe erg de situatie is. Daarom dat ik ook die post maakte; buiten MW2 ken ik geen games die van dat enorm slecht systeem gebruik maken (BO heeft dedicated servers hoor).

Ok, je hebt nog wel wat games die ook gebruik maken van P2P, maar dat zijn dan geen competitieve games (denk aan Portal 2) en hebben geen last van al deze nadelen (voor een co-op met weinig spelers is zo'n systeem niet slecht).

Daarom dat ik ook zei dat het toch meer dan logisch is. Alleen omdat IW hun CoD-games geen dedi servers geeft, wil toch niet zeggen dat elke ontwikkelaar dit nu bij elke games moet gaan vermelden 8)7
Je hebt helemaal gelijk, zeker voor coop zou het ideaal zijn.
Dat het vermeld word vind ik eigenlijk wel goed, ik zie het toch als een plus.

Las net dat BF3, battlelog gaat gebruiken om in te loggen op een server, en dat dus via een ander programma het spel moet starten.

Ben benieuwd wat hier nou weer de nadelen van zijn... :+
En maar goed ook dat ze dedicated servers ondersteunen, kan je op zijn minst nog prive spelen met vrienden of een clanserver oprichten die op iets trekt
Vind dit erg goed nieuws!
Hopelijk is in CS:GO nog altijd de mogelijkheid voor custom mods (zombie, surf, gungame)
In het bericht staat ook vermeldt dat er nieuwe "spelmodi's" worden toegevoegd, ben hier erg benieuwd na..
Wellicht dat GunGame al standaard is geÔntegreerd

Kan niet wachten!
o no als dit weer zo succes wordt moet ik mezelf gauw opsluiten.
ik stuur keeskaas wel langs
Okť, als deze game even goed is als de andere Valve games, wat bijna een feit is, Valve kennende, hebben we hier een GOTY te pakken denk ik. CoD en Battlefield kunnen het wel schudden, mits Valve dit spel even goed onder de aandacht brengt van console gamers (die Counter Strike natuurlijk niet echt kennen).

Een nieuwe Half Life (episode) zit er denk ik niet aan te komen, volgens mij brengt Valve bijna nooit 2 games in 1 jaar uit.

E: Op consoles gaat dit natuurlijk minder goed werken denk ik zo. Ik denk niet dat consoles mods gaan ondersteunen, en Šls ze dat al doen, dan wil ik wel eens zien hoe je goed kan surfen op een console (wat ik toch wel leuk vind in CS/TF2). Moeilijke surf maps zijn onmogelijk met een controller. Wel een goede beslissing om het op Xbox Live Arcade en Playstation Network uit te brengen. Voor een euro of 10-20 laat denk ik niemand CS liggen.

E2: Officiele Steam page: http://store.steampowered.com/app/1800/

[Reactie gewijzigd door Thomasx4 op 13 augustus 2011 15:13]

naja, counterstrike condition zero is eigenlijk vergelijkbaar met dit.. was ook op consoles te spelen en is echt geen groot succes geworden :)

dit is dan ook geen vanzelfsprekende hit ofzo, het "oude publiek" van cs en css is koppig en stapt niet zomaar over, dus ze moeten het bijna volledig van nieuw bloed hebben om er een succes van te maken en als het zichzelf dan bewezen heeft stappen de oude spelers misschien ook over
heb cs sinds 1.2 gespeeld tem source. nu speel ik soms battlefield2: bad company2 en sowieso schaf ik cs: go en battlefield3 aan. cod speek ik vooral voor de coop missies met een kameraad.

vind het wel voorbarig te insinueren dat valvegames sowieso superieur zal zijn. cs is leuk voor snelle gameplay, bf is wat trager en realistischer. wel goed nieuws natuurlijk
Geen 2 games??? Dit jaar Portal 2 en binnenkort DOTA2 dus het kan wel, hangt gewoon af van hun Valve Time release schema.
Denk dat dit meer een concurent is voor CoD dan voor Battlefield.

Deze wordt ook multiplatform! Maar voor de doorgewinterde gamer is gamen met een controller geen probleem toch?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013