Hoofdcategorieën
Device Settings

Sony kampt met tegenvallende tv-verkopen

Door Olaf van Miltenburg, donderdag 28 juli 2011 13:39
Submitter: himlims_, views: 11.204

Sony heeft last van tegenvallende verkopen van tv's, videocamera's en computers. Het concern leed een kwartaalverlies van 138 miljoen euro, vooral veroorzaakt door de aardbeving eerder dit jaar. Ook had Sony last van de PSN-hack.

Sony wees tegenvallende tv-verkopen aan als boosdoener bij de daling van de omzet uit consumentenproducten met bijna 18 procent. Vooral in de VS en Europa verkocht Sony veel minder Bravia-tv's dan verwacht. Bovendien viel de omzet lager uit doordat hevige concurrentie op de markt tot lagere prijzen leidde. Uiteinderlijk verkocht Sony 4,9 miljoen tv's in het kwartaal. Dat het aantal niet veel lager uitkwam dan de 5,1 miljoen van hetzelfde kwartaal vorig jaar, kwam door de overgang van analoog naar uitsluitend digitaal in thuisland Japan, wat de verkoop in dat land opdreef. Sony denkt nu dit jaar 22 miljoen tv's te kunnen leveren, iets minder dan vorig jaar en veel minder dan de oorspronkelijk verwachte 27 miljoen.

Ook de verkoop van videocamera's en computers viel lager uit dan in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Bij de gamingdivisie was het al niet veel beter. Sony verkocht 1,8 miljoen PlayStation 3-systemen, waar in hetzelfde kwartaal vorig jaar nog 2,4 miljoen consoles over de toonbank gingen. De verkoop van de PSP steeg wel, van 1,2 naar 1,8 miljoen. Sony verwees kort naar de hack van zijn PSN-dienst, die tot langdurige sluiting van het netwerk leidde. De kosten voor onder andere beveiliging zijn in dit kwartaal meegenomen zei Sony, zonder in details te treden over de hoogte van het bedrag. Het aantal logins zou in Noord-Amerika alweer op hetzelfde niveau liggen als voor de hack, claimt het bedrijf.

Het kwartaalverlies kwam uit op 15,5 miljard yen, omgerekend 138 miljoen euro. Vorig jaar kon in hetzelfde kwartaal nog 25,7 miljard yen bijgeschreven worden. De omzet daalde in het afgelopen kwartaal met 10 procent. Sony wijt de magere cijfers deels aan de aardbeving in Japan. Het bedrijf zou een schadepost hebben geleden van 5,3 miljard yen als gevolg van reparatiekosten aan fabrieken en faciliteiten, en aan verloren voorraden. 

Volgende 14:02 THQ trekt stekker uit Red Faction-franchise
Vorige 13:29 Gebrek aan backup in knooppunt leidde tot KPN-storing Rotterdam
Advertentie

Reacties

«  1  2  »

Niet zo gek over het algemeen hangt er een flink prijskaartje aan Sony producten.

Dat valt reuze mee.

Gaat mij niet eens om het prijskaartje, maar ik hou gewoon niet van Sony als merk. Met hun overdreven razzia's tegen PS3 hackers en hun platenlabel die hetzelfde doet tegen downloaders. Gooi er nog een PSN hack overheen en het merk Sony zakt steeds verder weg. Sony is allang niet meer wat het 10 - 15 jaar geleden was.

Inderdaad en dan nog gewoon te bedenken dat vele van hun producten gewoon voorbijgestreefd zijn door de concurenten.
Dat is ook juist met hun televisies zo.
LG/Panasonic/Samsung, etc. leveren vaak voor hetzelfde bedrag een beter scherm en betere functies in hun toestellen.
De prijs/kwaliteit verhouding is schever bij Sony, dan nog maar te zwijgen over het foeilelijke design van diverse modellen.

Bovendien zijn denk ik vele consumenten de naaistreken van Sony wat betreft garantie/reparatie zat en boycotten het merk gewoon (logisch).

[Reactie gewijzigd door Thief op donderdag 28 juli 2011 15:51]


Bovendien zijn denk ik vele consumenten de naaistreken van Sony wat betreft garantie/reparatie zat en boycotten het merk gewoon (logisch).
Precies, Sony is al lange tijd bezig met minder fraaie acties tegenover de klant. Dan denk ik aan fratsen als rootkits op Sony CD's (ook al is het een andere tak van Sony), discmans die geen CD-R konden afspelen, rechtszaken tegen Lik-Sang en andere PSP importeurs. En natuurlijk de meer recente schandalen rond Sony. Voor mij geen Sony meer, al enkele jaren trouwens, zelfs al maken ze echt wel prima TV's.

Vind je?

Sony is naar mijn ervaring toch echt altijd één van de duurdere merken. Kwaliteit daargelaten, snap ik best dat Jan Modaal voor een goedkoper merk kiest, of misschien zelfs voor generic el-cheapo.

Ik heb een paar maanden juist voor een Sony gekozen omdat je daarbij het meeste value for money kreeg. Alle andere toestellen in die prijsklasse hadden veel minder aansluitmogelijkheden.

Daar zet ik grote vraagtekens bij, Sony gaat gewoon Phillips achterna. Over een paar jaar is alles uitbesteed op dit vlak, de Chinezen zijn veel goedkoper.

De prijskwaliteitsverhouding is gebaseerd op een oude reputatie van het merk, een reputatie die ze ueberhaupt nog maar met moeite waargemaakt hebben. De televisies bieden nauwelijks meerwaarde boven een beter budgetmerk als Samsung (ze gebruiken vaak zelfs dezelfde panelen), idem voor veel andere apparatuur. Dan heb je als merk met een hogere prijs geen echt sterke troeven meer in handen.

Wat overblijft zijn unieke zaken zoals de playstation. Daar hebben ze ook wel wat pech mee de laatste tijd.

Op het gebied van professionele apparatuur lijkt Sony de reputatie wel altijd waargemaakt te hebben, hoewel die vast ook prijzig is. Het lijkt me dat ze daar nog best een goede kans hebben.

Zoveel duurder is Sony nu ook weer niet tov andere merken met vergelijkbare modellen.

En voor die prijs krijg je wel kwaliteit, Bravia-tv's staan toch best goed aangeschreven.

ben aardig tevreden met mijn 700 euro kostende LG42LH5010 veel features en perfect beeld en redelijk geluid (voor zover tv's redelijk geluid geven) zeer laag stroom verbruik (100w overdag 55 wat in de avond door intellisensor) en speeld zonder morrgen fotos muziek en films van usb af zelfs 1080p films zijn geen probleem.

voor een sony met hetzelfde aan opties betaal je toch al snel een paar honderd euro meer.
het plastic frame is iets minder maarja hij staat daar en gaat niet meer weg tot ie kapot is en hetzelfde geld voor het 3 euro kostende HDMI kabeltje :)

[Reactie gewijzigd door computerjunky op donderdag 28 juli 2011 13:49]


voor een sony met hetzelfde aan opties betaal je toch al snel een paar honderd euro meer.
Van het 42" formaat dat je noemt kom ik in de pricewatch maar 1 (oud) Sony-type tegen. Maar als ik kijk naar bijv. 46" dan kom ik opeens allerlei actuele Sony-tv's tegen die in veel gevallen goedkoper zijn dan de door jou genoemde 700 euro voor een 42" LG. De claim dat Sony flink duurder zou zijn dan LG houdt geen stand naar mijn idee.

En voor die prijs krijg je wel kwaliteit, Bravia-tv's staan toch best goed aangeschreven.
Maar goed, de concurrent (Samsung e.d.) leveren ook goede tv's, maar voor veel minder geld. Ik heb zelf wel voor de Sony gekozen, met name vanwege het uiterlijk, aangezien ik vrijwel alle tv's erg lelijk vind. Maar kwalitatief en qua settings is het zeker hele fijne tv.

Er zijn anders genoeg T.net reviews van Sony TV's die het tegenovergestelde laten zien...

Prijs is hoog, kwaliteit laag en dat gecombineerd met het trieste gedrag tegenover PS3 hackers/crackers/whatever haalt mij nou niet echt over om een Sony apparaat te kopen :/

Dat is je goed recht natuurlijk. Ik ben het ook niet eens met de manier waarop Sony PS3 hackers zit te koeioneren maar dat verandert verder niks aan de kwaliteit van hun producten.

Mijn afkeer tegen hun manier van tegenwerken van hackers weegt niet op tegen mijn wens om een degelijk toestel met een goed service-contract aan te schaffen. Vrijwel iedere fabrikant heeft een "dark side", tenslotte gaat de omzet in de miljoenen / miljarden. In een dergelijke business is er weinig plek voor solidariteit en vriendelijkheid. In sommige gevallen moet er over lijken gegaan worden om het bedrijf overeind te houden.

Als we op die manier gaan filosoferen zouden we eigenlijk niks meer moeten kopen in deze wereld. Maar zoals gezegd, het is je persoonlijke mening en ondanks dat ik deze niet deel respecteer ik je wel.

Welke kwaliteit?

De beeldkwaliteit van hun tv's zijn gelijk aan die van de concurrentie. De meeste onderdelen komen ook uit de fabriek van de concurrent rollen en of uit dezelfde fabriek waar de concurrentie ook zijn onderdelen af neemt. Sony producten hebben vaak een bijzonder design, maar daar heeft de prijsbewuste consument tegenwoordig lak aan. Bij de concurrentie koop je meer waar voor je geld. Koop je een Sony tv of één van de concurrent die A) goedkoper is en B ) 10 inch groter is.

[Reactie gewijzigd door Seth_Chaos op donderdag 28 juli 2011 14:03]


Ja, de hardware als het panel misschien wel, maar denk ook aan de keuze van de componenten (toleranties (groter = goedkoper, maar kans op defect is ook groter), overdimensionering enz), de firmware, de beeld-engine, het gemak van de UI, uiterlijk/vormgeving enz. Kwaliteit is meer dan puur de opsomming van de hardware.

[Reactie gewijzigd door Rick2910 op donderdag 28 juli 2011 15:18]


Voor een groter beeldoppervlak zul je ook een betere engine nodig hebben. In HDTV land gaat de vlieger dat "only size matters" lang niet altijd op. Ik heb liever een 40" Sony dan een 55" LG. Samsung levert ook prachtige producten maar ik vind ze in verhouding nog te duur. Als je ziet dat mijn KDL-40W4000 in 3,5 jaar ongeveer 60% van de aankoopwaarde heeft verloren wacht ik wel rustig af tot de huidige moderne techniek wat in prijs is gezakt.

Inderdaad, die Sony modellen zijn toch wel wat duurder dan de Samsung of LG modellen.

Ja, maar kwalitatief beter (mijn persoonlijke mening-). LG vind ik over het algemeen toch minder degelijk en bij verre niet zo gebruiksvriendelijk. Samsung heeft nog steeds erg goede LCD-panelen maar de hele aanstuur-elektronica (engine-) vind ik toch minder. Ook de ingebouwde TV-tuner geeft minder strak beeld. Een kennis van mij heeft een Samsung met een CI+ kaart van Ziggo (ik moet het vanwege de CI-slot bij mijn "verouderde" Sony nog met een Alphacrypt doen..) maar het geeft toch minder scherp beeld. Qua specs en prijsklasse zitten ze toch redelijk bij elkaar in de buurt.

Wil je een Samsung TV hebben die qua engine op het niveau van een mainstream Sony zit, betaal je toch al gauw de high-end prijs. Als je zo gaat rekenen ben je met Samsung relatief duurder uit. Maar het is maar nét hoe je eisen en wensen zijn.

Design is natuurlijk een heel ander verhaal, maar over smaak valt nou eenmaal niet te twisten. Die nieuwe Samsung LED-tv's zijn prachtig om te zien. Ik vraag me af of ze nog wel aan de muur te monteren zijn vanwege minimale dikte van het apparaat. Mijn Bravia daarentegen heeft nog nooit van Sonja Bakker gehoord maar dat vind 'ie ook helemaal niet erg. Als het zonnetje doorkomt sprankelen de blauwe metallic-partikels die in de zwarte bezel zijn verwerkt als sterren aan een donkere hemel. Je zou er bijna poëtisch van worden. Vergt wel het nodige poetswerk met al die hoog-glans pianolak apparatuur tegenwoordig.

Misschien wordt het tijd dat Sony haar apparatuur eens een facelift gaat geven. Iets wat dan toch wat eleganter en verfijnt uit ziet. En misschien ook eens wat meer toestellen in het low-end gedeelte van de markt uitbrengen. Het moet ook voor hun mogelijjk zijn om een ruimer assortiment van kwalitatief goede TV's van 40" en groter voor prijzen onder de € 450 aan te bieden.

Valt op zich wel mee. Mijn Bravia KDL-40W4000 kostte 3 jaar geleden ook bijna € 1200,- Op zich best veel voor een 50/60 Hz LCD TV zonder LED en 3D.

http://content.hwigroup.n...ny-bravia-kdl-40w4000.jpg

Toch moet ik zeggen dat ik er heel erg over te spreken ben. Voor slechts € 125 kon ik het full-service contract verlengen van 2 naar 5 jaar, wat ik ook gedaan heb. Er hoeft maar 1x wat stuk te gaan en je hebt het geld er al uit. Je belt Sony op, maakt een afspraak voor de monteur. Deze repareert je toestel direct on-site (indien mogelijk-). Lukt dit niet, krijg je direct een vervangend model.

Gelukkig deze service nog niet nodig gehad maar ben wel blij dat ik 'em heb. Geeft toch wat extra rust. Mijn volgende TV zal ook zeker weer een Sony zijn. Zal wel dit of volgend jaar zijn, dan komt er een mooie 3D LED TV. Dan gaat deze "oude" 40" naar de slaapkamer aan de muur :-)

Wat gewoon erg mooi is, is de Cross-Media bar die ook bij de PS3 / PSP gebruikt wordt. De menu's zijn vlot, overzichtelijk en zelfs voor mensen die zich identificeren met Tim Allen uit "Home Improvement" (-dus 2 linker handen-) prima te gebruiken. Kies je voor een optie om je beeld aan te passen (kleur, contrast, helderheid, gamma, advanced filters-), verdwijnt het "Home"-menu en komt er een kleine schuifbalk onder in beeld te zien waardoor je full-screen precies kan zien wat de betreffende optie doet. Druk je op "Return" verschijnt het "Home"-menu weer en kun je verder met configureren. Zelf heb ik beide betreffende game-consoles dus het voelt allemaal erg natuurlijk aan. Het is natuurlijk maar wat je gewend bent.

Foto (niet mijn TV-) : http://drainweb.com/dlpvsdlp/sony_xmb.jpg

Wat ik maar zeggen wil, prijzen zijn relatief. Je krijgt ook eenvoudigere Sony modellen. Een goede vriend van me heeft een 32" Sony Bravia gekocht voor op de slaapkamer voor € 269 (MediaMarkt wilde € 299 hebben maar ik kon er voor hem wat aftroggelen-).

Philips is ook niet goedkoop. Een goede Samsung TV zit ook in die prijsklasse. LG zou ik persoonlijk liever vermijden; ik zie vaak advertenties van erg grote LG televisies voor de spreekwoordelijke "habbekrats" maar kwalitatief is LG in mijn ogen nog steeds een B-merk, hoewel ze wel steeds beter worden. En nee, LG is niet Philips. Ze hebben een poos een joint-venture gehad op de LCD-panelen maar dat is ook al een hele poos niet meer.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op donderdag 28 juli 2011 14:06]


Ik snap nooit dat mensen extra betalen voor garantie. Garantie is namelijk wettelijk geregeld. En mocht er toch iets stuk gaan na de garantie, dan overleg ik dat wel met de winkelier. Eventueel betaal ik dan wel voor de reparatie. € 125 op voorhand aftikken zou ik nooit doen; dan voel ik me afgezet als mijn tv niet stuk gaat ;). In feite is dat de fabrikant belonen dat ze een slecht product maken. Ik ga er bij zo'n aankoop niet vanuit dat het apparaat binnen korte tijd stuk gaat.

[Reactie gewijzigd door Rick2910 op donderdag 28 juli 2011 15:10]


In feite is dat de fabrikant belonen dat ze een slecht product maken.
Juist andersom: als de tv niet stuk gaat, beloon je de fabrikant. Want dan houdt hij de 125 euro zonder er iets voor te hoeven repareren/vervangen.

Buiten dat de mensen worden steeds zwaarder gepakt in hun salarissen en dan gaan vaste lasten en een hap eten toch echt boven een nieuwe TV :7

Overal ter wereld zijn er op dit moment rampen van overstromingen, aardverschuivingen, aardbevingen etc etc en ra ra wat staat er boven aan de lijst van de miljoenen slachtoffers, juist een dak boven het hoofd en voedsel maar geen nieuwe TV want daar is even het geld niet voor :?

[Reactie gewijzigd door Athalon1951 op donderdag 28 juli 2011 14:12]


Crisis? Als ik op zaterdag en/of koopzondag bij mij de tumbleweeds door de winkelstraat zie rollen, dán is het pas crisis. Tot die tijd kopen we gewoon tv's alsof er niks aan de hand is.

Vind je het gek, niets is leverbaar...Ik had verwacht alleen een NX720 in huis te hebben, introductie was ergens in Maart dus ik had verwacht hem in April toch wel in huis te hebben, maar bijna alle 2011-2012 modellen zijn nog steeds niet leverbaar. Heeft vast te maken met de aardbeving daaro, maar ik vind het dus niet gek dat ze weinig verkopen, er is gewoon niets te krijgen en alle EX400 modellen, wat basically 2009 modellen zijn met een nieuw nummer gaan voor dumpprijzen over de toonbank, maar daar zit ook eigenlijk niemand op te wachten.

Kunnen ze zich bij Philips aan sluiten, ze zitten ook mooi in de zelfde prijsreeks.

Het is heel simpel, jullie TV's zijn duur en het is als consument heel lastig om in de MediaMarkt te zien waar dat extra geld heen gaat als daar een Samsung voor de helft van de prijs naast staat.

Je moet echt eerst uitzoeken waarom hij beter is en of dat de prijs reëel maakt.

Op tv gebied zitten we nu ook een beetje tussen 2 technologiën.
Opkomt van 3D is voor veel mensen niet interessant genoeg, waardoor de nieuwe (duurdere) tv's met 3D aan boord toch blijven staan.
In een oude versie denken mensen laten we er maar niet te veel aan besteden want dat 3D kan over 2 jaar misschien wel veel beter/verder zijn, waardoor mensen naar aanbieding tv's grijpen en opvallend is Samsung daar wel goed in met die aanbiedingen ook prijs/kwaliteit.

TV's zitten tussen 2 technologieën? Het is veel erger: tv is er in de "smaken":
- 3D:
- met bril
- zonder bril
- ???

- 2D:
- cable tv versie
- terrestial versie
- satelite versie
- Google-Android? versie
- willekeurig-merk-pc-tv versie
- internet pc (geen tv) versie
- analoge tv, bijna vergeten ...

En dat alles met verschillende soorten / versies software, dus niet / beperkt compatible. En elke software versie kost geld.

[Reactie gewijzigd door Xubby op donderdag 28 juli 2011 14:29]


Wat je vandaag de dag met 3D hebt had je vroeger (vroegâh ...) met breedbeeld. Enig idee hoe lang het na de introductie van 16:9 / 16:10 geduurd heeft voordat er een compleet aanbod aan breedbeeld-uitzendingen beschikbaar was ?

Het zelfde had je met de zogenaamde "interlacing"-techniek. Daarmee kon je een lage resolutie oprekken voor grotere beeldschermen.

En wat denk je van de overgang van zwart-wit naar kleur ? Dat heeft écht wel meer voeten in de aarde gehad dan je zou verwachten.

Waarmee ik maar wil zeggen dat 3D ook z'n tijd nodig heeft om voor een breed publiek toegankelijk te zijn. En je moet er van houden natuurlijk. Ik behoor helaas tot de groep van 20% die bij films als Avatar 3D ongelooflijk last kregen van duizeligheid en migraine.

http://www.kennislink.nl/publicaties/hoodfpijn-van-3d

Het ligt er maar helemaal aan op welke manier 3D uiteindelijk geïmplementeerd zal worden. Dit zal er voor het grootste deel voor gaan zorgen of het een succes wordt of niet. Persoonlijk investeer ik de meerprijs van 3D weergave liever in andere zaken, zoals een nieuwe versterker. Op dit moment is het aanbod te beperkt om de duidelijk hogere aanschafprijs van een 3D televisie te rechtvaardigen. Wellicht dat ik over enkele jaren- wanneer deze techniek rijper is- er anders tegenaan kijk.

3D is al oud hoor, 25 jaar geleden had je al 3D foto camera's. Heeft het nooit tot massa product gehaald. Deels vanwege de benodigde bril.
Nu heeft 3D TV o.a. het nadeel van "vermoeidheid".

Interlacing is geen upscaling, wat jij bedoeld. Interlacing is een bandbreedte bespaar methode, waar je de even en oneven lijnen omste beurt laat zien ipv een heel beeld in een keer zoals bij progressive. Zo is PAL 50 HZ 25 fps.

Sony is zelf de 3D hype begonnen in de hoop weer veel nieuwe producten te kopen, maar het lijkt nu wel of mensen juist afwachten om te kijken of 3D wel echt iets wordt.

Ik ken ook veel mensen die nog geen CI+ in hun TV hebben. Dat is voor veel mensen de volgende stap. De mensen die wel CI+ hebben balen er van: Veel te langzaam zappen, vaak weinig controle over de TV: Niet eigen zendernummers instellen.

Als een fabrikant met een super sneller CI+ tv zou komen: <1 sec zap tijd, zou die zeker beter verkopen dan een 3D tv.

Bullshit. Sinds de CI+ CAM uit is, heb ik hem in huis en het werkt gewoon veel fijner dan een losse decoder. Het zappen gaat sneller als met een losse decoder en de zendernummers zijn gewoon in te stellen (juiste firmware in je tv laden). Enige nadeel vind ik persoonlijk de tijd die nodig is, als je de TV aanzet, om door de authenticatie te komen. Maar dit heb je ook met een losse decoder. Heb sinds kort een HD decoder voor de slaapkamer en die doet er zeker 2x zo lang over om beeld te geven.

Tja... hoe vaak koopt een gezien nou een nieuwe tv? vroegah, toen tv's nog duizenden guldens kosten, dan hebben ze flinke marge. Maar nu zijn 1) tv's goedkoper, 2) minder prikkel om een nieuwe tv te halen. Dan gaat de omzet wel omlaag ja.

Ik denk dat het komt doordat de consument niet meer bang voor de producten afkomstig van de Koreaanse fabrikanten. Was er vroeger nogal een twijfel over de merken Samsung en LG/Goldstar, maar tegenwoordig staan deze producten bekend om een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Juist deze reputatieverbetering zal uiteindelijk marktaandeel gaan snoepen van de traditioneel sterke merken zoals Sony en Philips, die door deze nieuwe concurrentie qua marktaandeel / omzet uiteraard geraakt worden.

Sony koopt al jaren gigantisch in in Korea (losse LCD-panelen maar ook wel complete apparaten in de richting DVD en home theatre), nadeel is dat de toegevoegde waarde steeds minder wordt. Philips kent voor de goedkope modellen hetzelfde probleem.

De kwaliteit in absolute zin van Koreaanse producten heeft gigantische sprongen gemaakt, maar blijft toch nog wel een beetje achter. Toch is het logisch en terecht dat je veel Samsung en LG ziet en dat niemand die merken meer als budget ervaart. Zo zijn het grote concurrenten geworden voor de juist afzakkende traditionele merken.

Een van de weinige traditionele merken waarvan ik me geen vreemde sprongen kan heugen is Panasonic, en ik denk dat die koers op den duur de juiste zal blijken te zijn.

Op zich heb je daar wel aardig gelijk in. Wat ik (vooral in mijn vriendenkring zie-) dat ze op een begeven moment toch een modernere LCD TV willen hebben. Sommige schakelen over van HD-Ready naar Full-HD, en andere van CCFL naar een Full / Edge-lit LED paneel.

Vooral voor de gelukkigen die een partner hebben moet deze aankoop verantwoord worden. Dat gaat dan als volgt :

-Schat, we hebben toch al een mooie grote TV. Waarom die nieuwe ?
--Nou, die is groter en geeft mooier beeld
-Maar lieverd, dat is toch niet nodig ? Deze doet het toch prima ?

Dan kom je op een punt dat je een excuus gaat zoeken. Dat gaat dan zo :
--Ja, maar die LED-TV verbruikt bijna 70% minder energie dan onze "oude" LCD. Over twee jaar hebben we de aanschaf al terug "verdiend".

Of :
-- We hangen de oude op de slaapkamer. Dan kunnen we lekker gezellig in bed naar een film kijken. Weggooien is tenslotte zonde en je krijgt er op Marktplaats toch niks meer voor.

Ik durf te wedden dat er een grote groep tweakers is die zich hier maar al te goed in herkennen. Dat is natuurlijk de kracht van een goede marketingafdeling. Creëer een nieuw model, maak deze groter en zuiniger en geef het een fantastisch design en je ziet half Nederland naar de "Arie Koomen"-winkel (Media Markt) rennen zodat de 55" LED TV met handen en voeten in een veel te kleine auto wordt gepropt. Vervolgens wordt de achterklep met een touwtje aan de trekhaak vastgeknoopt en gaat het vol trots huiswaarts.

Klinkt bekend ? Anyone ?

Omdat Panasonic en Samsung beter zijn :p

Wat een onzin. Maar Samsung weet wel haar toestellen met wat gimmicks (dunne randen en wat extra apps) voor vele honderden euro's meer te slijten (in bijv. het 50+ inch segment), dat levert veel extra geld op. Ik heb overigens deze week een Sony 60EX700 besteld, zeer veel TV voor het geld. Panasonic = plasma, en ik hou niet van grijs wit en flikkerend beeld.

[Reactie gewijzigd door JAHRASTAFARI op donderdag 28 juli 2011 14:37]


Panasonic = plasma, en ik hou niet van grijs wit en flikkerend beeld.
Wat een onzin is dat, Panasonics geven hartstikke strak beeld. Van flikkeren is echt geen sprake en grijs wit is ook overdreven..

En oh, dat zeg ik als trouwe Sony-klant.

[...]


Wat een onzin is dat, Panasonics geven hartstikke strak beeld. Van flikkeren is echt geen sprake en grijs wit is ook overdreven..

En oh, dat zeg ik als trouwe Sony-klant.
Hebben hier een Plasma TV van Panasonic... Geen grijs wit flikkerend beeld hier..
Mischien heb je nog de aller eerste generatie want het beeld is hier om te kwijlen..
Tenzij je met een vergrootglas ieder pixel bekijkt..

Eh, kijk wie je nu quote. Ik zeg juist dat Panasonic niet slecht is.

Panasonic heeft naast plasma ook altijd uitstekende LCD's gehad, deels uit eigen fabriek. Overigens geven ook hun plasma's een briljant beeld dat niets te maken heeft met grijs wit of flikkeren. Dat wordt ook wel erg lastig met 600Hz verversingsfrequentie.

Het zogenaamd wittere wit komt door een te hoog ingestelde kleurtemperatuur (te veel blauwspectrum wat het wit witter doet lijken). Dit popt lekker in de winkel onder tl licht.
Als je een lcd of plasma op 6500k instelt (=correcte waarde) dan is plasma/lcd net zo wit.

Indrukwekkende groeicijfers van de PSP. Had ik niet verwacht. 50% groei is toch niet niks...

TV's gaan tegenwoordig ook langer mee dacht ik

Nóg langer dan die 15 jaar van mijn 55 cm crt Philips? O-)

Volgens mij niet. Als je in de jaren 80 een tv kocht verwachtte je toch wel dat ie het 15 jaar zou doen. Ik reken daar nu echt niet meer op.

Hij doelt denk ik op o.a. de plasma tv's van een aantal jaar terug. Als je een plasma tv van voor 2005 had, dan heb je hem nu geheid niet meer. Dat bedoelt ie. Langer terug, naar de CRT schermen, toen gingen de tv's wel lang mee. Zo'n 22" philips, in het zwart, met voor de bedieningsknopjes een klepje wat niet meer dicht kon. Die was móóói!

De 2e generatie plasma's van bijvoorbeeld Philips, kan na een paar reparaties heus nog wel een paar jaar mee. Dan heb je het toch wel over pre-2005.

Over het algemeen klopt het naar mijn idee echter wel dat we na de degelijkheid van de jaren '70 en '80 weer een stap terug gemaakt hebben. Ging een TV toen nog wel 10 jaar mee zonder reparatie, nu zal dat eerder 5 jaar zijn. Met reparatie is de score al iets beter, maar vooral de panelen blijken vaak nog wel kwetsbaarder te zijn dan een beeldbuis zodat er toch vaker total-lossschades voorkomen.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op donderdag 28 juli 2011 22:53]


Je zou toch denken dat na die aardbeving in Japan veel televisies kapot zijn gegaan?
Veel mensen willen toch een tv hebben dus kopen ze weer een nieuwe..

Ja, maar daar moet dan de eventuele schade aan Sony-fabrieken nog vanaf getrokken worden natuurlijk.

Tevens heeft Sony ook fabrieken tijdelijk moeten sluiten rond Fukushima (werden o.a. batterijen en halfgeleiders gemaakt), en dat kost natuurlijk ook geld.

De aanschaf van enkele nieuwe TV's weegt denk ik niet op tegen de kosten van bovenstaande. Niet iedereen die een nieuwe TV koopt zal immers voor een Sony kiezen.

[Reactie gewijzigd door wildhagen op donderdag 28 juli 2011 14:31]


Denk je nu werkelijk dat die mensen die daar door die ramp getroffen zijn als eerste prioriteit een nieuwe tv kopen?

Wat dacht je van woonruimte, eten, gezondheidszorg, vermiste familieleden en vrienden, hun werk, etc.

Vreemde werkelijkheid leef jij in....

Het design van Sony is de laatste jaren wel wat minder geworden.
Vindt dat hun schermen tegenwoordig veel te plastiekerig overkomt. En hun design dat ze onlangs hadden en nu terug ( gelukkig ) buiten gekieperd wordt met die langwerpige voet over gans de lengte van het scherm waar het scherm dan instond, trok op niets.
Vroeger hadden ze de X-reeks van schermen, en dat was pas mooi design, betaaldje wel voor, maar dat was een prachtige glazen rand, waar de LED's bij inzaten en je de bedrading niet in zag ( zoek maar eens een afbeelding in google van de Sony X-3500 )
Nu betaal je gewoon veel voor goede beeldkwaliteit, maar die krijg je bij een Samsung ofzo ook, en die zijn toch aardig goedkoper, en qua design mogen die er ook zijn.
Dan is voor de consument de keuze snel gemaakt.

Voor die voet hebben ze een eenvoudige oplossing; de wandbeugel. Die Titan-beugels voor 40" en groter die ze voor € 79,95 bij Media Markt verkopen liggen voor de helft bij de Real,- in Duitsland. Identiek dezelfde types. Dus, mensen die dicht bij de Duitse grens wonen; haal je beugels liever aldaar.

Ik vind een TV aan de muur sowieso veel mooier. Dat oogt toch een stuk professioneler en eleganter. Onder mijn Bravia zat ook zo'n gigantische poot. Loodzwaar en vangt ook nog eens stof als de neten. Een voet kun je alleen laten zitten als het een mooi design heeft, anders ziet het niet uit.

voor my geen sony producten meer vanwege de uiterst zielige manier waarop dit merk omgaat met de rechten van de con
sument. Rootkits psp gebeuren etcetc ik wil dit niet. Alle bezoekers van een website natrekken. Dat gaat me toch echt te ver.
«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 14:02 THQ trekt stekker uit Red Faction-franchise
Vorige 13:29 Gebrek aan backup in knooppunt leidde tot KPN-storing Rotterdam
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011