Op de dag waarop de nieuwe Mac OS X-versie is verschenen, is de release meer dan een miljoen keer gedownload. De software, die 24 euro kost en alleen online kan worden aangeschaft, is volgens Apple de snelst verkopende OS X-versie.
Een dag na de release is Mac OS X Lion een miljoen keer gedownload, zo heeft Apple zelf bekendgemaakt. Het precieze aantal downloads is onbekend, maar volgens Apple is de nieuwe OS X-versie de snelst verkopende release. Net als Snow Leopard kost Mac OS X 24 euro, waar eerdere OS X-versies nog meer dan 100 euro kostten.
Om te upgraden naar Lion moeten OS X-gebruikers al over Snow Leopard beschikken. Lion ondersteunt alleen nog 64bit-systemen en er is minimaal 2GB geheugen nodig om het te kunnen draaien. De nieuwe OS X-release bevat veel tweaks aan de interface, waarbij veel elementen uit iOS zijn overgenomen. Zo bevat Lion een overzicht van applicaties dat sterk doet denken aan het app-overzicht van de iPad en is er een full-screen-mogelijkheid voor applicaties.
[Reactie gewijzigd door tes_shavon op 22 juli 2011 10:46]
[Reactie gewijzigd door Wolfos op 22 juli 2011 10:48]
[Reactie gewijzigd door Aegir81 op 22 juli 2011 10:48]
Maar die mag je dan ook alleen kopen bij een nieuwe PC.+ een OEM licentie van windows 7 is nu ook niet zoveel duurder.
Voor zover ik heb kunnen vinden zit er geen restrictie op. Ik heb nog nergens het cijfer '5' kunnen vinden. Volgens mij verward iedereen de restrictie van Itunes, om 5 PC/Mac's te mogen koppelen hiermee. (let op: bij die 5 tellen iphones, ipads en apple tv's niet mee)+ een Lion licentie mag op 5 van jou eigen systemen gezet worden
Mjah, maar dat kan ik dus nergens bij Apple terug vinden.Overigens mag de update met één licentie op vijf Macs geïnstalleerd worden.
Bron: Tweakers: reviews: Mac OS X 10.7 Lion: voor de leeuwen.
Vergeet niet de MAC TAX , want je betaald flink voor de hardware en Apple verkoopt de macs als een apparaat /hardware/software in 1 dus je betaald er ongeveer 400 voor..Tot en met 10.5 was de prijs trouwens $199. 10.6 kreeg een prijsverlaging mee om mensen over de streep te trekken een upgrade uit te voeren omdat toekomstige versies enkel via de app store (die pas in 10.6 zit) verkocht zouden worden.
[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 22 juli 2011 11:12]
Oooh sorry ik reageerde meer op jou post dan op die van demilord... Heel het Mac Tax gebeuren vind ik idd overdreven, dit geldt op al de producten, van auto's tot aan telefoonsDit noem je toch ook geen "microsoft tax" ?
Je vergeet 1 ding Windows heeft retail versies.. osx is alleen O.E.M en wordt verkocht als 1 product.. ik kan windows in principe gewoon op een mac installeren maar een osx niet op een pc...Je hoeft me niet uit te leggen hoe die marketing werkt, dat snap ik heus wel. Wat ik duidelijk wil maken is dat je er als eindgebruiker gewoon niks van merkt. Demilord haalt "mac tax" aan, iets waarvoor je dus direct voor het OS zal betalen. De ontwikkelkosten zijn tuurlijk allang verweven in de winst van de computers. Dat iedereen het OS nu koopt voor 24 euro is voor hun alleen maar wat extra winst. OS hoort bij de Mac, net als iLife. Dat is software die je alleen koopt op het moment dat er een nieuwe uitkomt. Als je b.v. een windows PC koopt, zit daar ook W7 op. Hier betaal je ook voor. Dit noem je toch ook geen "microsoft tax" ?
[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 22 juli 2011 11:38]
Ik vind het best om te flamen op Apple maar doe het dan wel op de juiste manier
Soort van identiteitscrisis lijkt het welIk ben persoonlijk anti apple producten (alhoewel ik binnenkort een mooie AIR krijg )
[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 22 juli 2011 12:59]
Mellow Jack, dan moet jij je dus bij uitstek prettig voelen bij het gebruik van de CLI, en raad eens, die is in OS X beschikbaar en erg open.Zie het als het switchen tussen KDE en GNOME... Op Android gebied het switchen tussen Sense en ADW Launcher en dat soort zaakjes. Dat is wel iets wat ik wil op dit gebied...... Zelfs binnen Windows kan je bepaalde zaken voor jezelf iets logischer maken terwijl OSx werkt zoals het werkt en al ben je een zeikerd dan heb je pech
[Reactie gewijzigd door DivxLover op 22 juli 2011 20:16]
Bij Microsoft moet je toch ook voor een upgrade Outlook etc betalen? Bij Lion krijg je naast de honderden verbeteringen er de Time Machine, Versions, partition -en online recovery, iCloud en een nieuwe versie van Mail voor een paar tientjes bij.Wat ik bedoel is dat Apple het doet voorkomen als een splinterieuw en innovatief iets is OSX Lion terwijl het eigenlijk gewoon een Service Pack is..
Ik ben geen windows gebruiker en geen mac gebruiker.. Ik ben Linux gebruiker..Gast, ik heb jaren Windows gebruikt.
Maar een SP van Windows komt echt niet in de buurt van de verandering van OSX Snow Leopard naar OSX Lion.
Ik vind het verbazingwekkend dat sommige windows gebruikers die vergelijking trekken.
Als ze al niet eens weten dat een Service Pack slechts uit een verzameling bug-fixes en patches bestaat die voorheen uitgebracht waren.waar gaat het niveau van de IT heen dan?
Zo 'anti' ben je dus niet te noemen.Ik ben persoonlijk anti apple producten (alhoewel ik binnenkort een mooie AIR krijg)
Nou, liever niet flamen, en gewoon goed beargumenteren zonder er gelijk een flame van te bouwen. Dat kan prima volgens mij.Ik vind het best om te flamen op Apple maar doe het dan wel op de juiste manier
Je laat zien dat je 't concept goed snapt. Microsoft (en daardoor hebben ze ook ruzie gekregen met de toezichthouders) hanteert alleen een 'bij iedere pc' model, wat het koppelverkoop maakt. Vooral het feit dat je nagenoeg geen keuze hebt, en dat ze het je ook nog eens moeilijk maken om het geld voor de licentie terug te krijgen, is waarom Microsoft eigelijk goed op moet passen (lijken ze ook te doen, nu).Je betaald gewoon voor de hard/software combinatie, je betaald dus de normale kosten voor de hardware en een 100 tot 200 euro voor het OS...
OSX is O.E.M product speciaal voor de MAC ik mag OSX niet op een PC installerenosx is niet OEM, osx is upgrade versie, en die heb je bij windows ook naast de full retail en de oem.
[Reactie gewijzigd door Rick2910 op 22 juli 2011 12:58]
Ze zijn niet beter of kwalitatief superieur.. ze hebben dezelfde DOA... en RMA als ieder ander computer fabrikantJe doet net alsof het een evil scheme is. Blijkbaar zijn de gebruikers dol op de producten. Misschien heeft deze klantenbinding (en trouwheid van de klanten richting het bedrijf) te maken met de kwaliteit van de producten die ze leveren?
[Reactie gewijzigd door demilord op 22 juli 2011 11:46]
RMA is een nummer Return the manufacturer .. Is als iets kapot is.. Apple is gewoon een hardware boer en heeft dezelfde uitval als iedere andere hardware boer dat wilde ik zeggen... Apple is niks meer dan Dell HP.. IBM.. kwa kwaliteit.. zelfs nog minder soms ... met een speaker op een hardisk plakken of smeltende/rokende voedingen.. lekkende waterkoelingHoe kan een Linux computer alleen puur RMA zijn op basis van het OS?
Een RMA is als het product niet deugdelijk zou zijn op basis van hardware
Bron?Ze zijn niet beter of kwalitatief superieur.. ze hebben dezelfde DOA... en RMA als ieder ander computer product
Gewoon een feit[...]
Bron?
En ook als je gelijk hebt: sinds wanneer gaat 'kwaliteit' alleen maar om het aantal RMA's? Volgens mij is kwaliteit een allesomvattende term voor gewenste eigenschappen van een product, betrouwbaarheid is daar maar 1 van, en wat mij betreft niet eens de belangrijkste. Of er nu 1% of 2% van de Macs kapot uit de winkel komen zal mij echt een zorg zijn, vervelend als ik net degene ben die moeite moet doen om een defect exemplaar te laten vervangen, maar dat doet verder niks af aan de kwaliteit van het werkende exemplaar dat ik er voor in de plaats krijg.
[Reactie gewijzigd door demilord op 23 juli 2011 10:38]
Het bedrijf maakte afgelopen kwartaal 7 Miljard dollar winst en geeft nergens een graantje aan resellers. Dat is weldegelijk een MacTax die je betaalt hoor.Onzin.
dus je krijgt leopard voor niks denk je?Onzin. Stel je hebt de eerste Intel Mac gekocht die er was (met Leoperd erop). Dan kun je voor 30 euro naar SL, voor 24 euro naar Lion, en over 2/3 jaar door naar het volgende systeem voor een paar knaken. Dan lijkt me die prijs al heel snel zakken niet ?
Maar wat ik bedoel is dat je het betaald in de hardware/software aka mac..Onzin. Stel je hebt de eerste Intel Mac gekocht die er was (met Leoperd erop). Dan kun je voor 30 euro naar SL, voor 24 euro naar Lion, en over 2/3 jaar door naar het volgende systeem voor een paar knaken. Dan lijkt me die prijs al heel snel zakken niet ?
Als jij een OEM versie van Vista op je PC had, en dat upgrade je nu naar Windows 7, moet je ook voor de upgrade betalen. Dus ik vraag me af waarom je daar zo verontwaardigd over bent?Het blijft een upgrade... waar je dan ook nog eens voor moet gaan betalen..
Maar niet voor Service Packs wat Lion in principe is.. het is geen Major release het is een Minor release.. met bugfixes en een aantal nieuwe futures ...[...]
Als jij een OEM versie van Vista op je PC had, en dat upgrade je nu naar Windows 7, moet je ook voor de upgrade betalen. Dus ik vraag me af waarom je daar zo verontwaardigd over bent?
In sp2 van xp zaten ook nieuwe futures en in elke sp van windows zitten bijna altijd een aantal nieuwe futures.. Maar zoals ik al zei zal het als support en ondersteuning gratis moeten worden vrijgegeven.. Tenzij het echt totaal een nieuwe os is..Lion is geen service pack ....
Service Pack: verzameling uitgebrachte patches en bug-fixes; amper vernieuwing;
Lion: een vernieuwing aan het systeem die ook zichtbaar is;
Lion Server: is op een heel andere manier uitgebracht dan SL server;
Die vergelijking is helemaal krom en onwaar
Er is ook een USB-stick te verkrijgen (van Apple) die je kunt gebruiken als je op een lege harddisk Lion wilt installeren...
En die mag je alleen op een MAC installeren.. en volgens mij levert Apple geen Mac zonder osx dus die zit er al op...Er is ook een USB-stick te verkrijgen (van Apple) die je kunt gebruiken als je op een lege harddisk Lion wilt installeren...
Gaat wel in tegen de dmca en de apple license agreementEr wordt niets gecontroleerd. Apple zegt dat je Snow Leopard moet hebben omdat alleen Snow Leopard de Mac App Store heeft, in tegenstelling tot Lion. Als jij de installatie-image van Lion weet te krijgen (via internet, een kennis, of gewoon de MAS) en die brand op DVD of er een installatie USB-stick van maakt, kan je gewoon zonder problemen Lion over Leopard heen installeren.
Whoops, my bad. Je hebt gelijk.Prijs van Leopard was $129 en 129 euro
Dat is al zo vaak ontkracht dus heeft geen zin om hier met prijsvergelijkingen te komen.Kugh proest enz,
Apple maakt heerlijke producten met een zeer Hooge wow factor en het besturing systeem is zeer prima in orde. Alleen zeggen dat je alles bij een vriendelijke prijs krijgt bij Apple gaat mij heel wat te ver. Als Apple een ding NIET doet is het dingen verkopen voor een vriendelijke prijs.
We hadden het natuurlijk alleen over de licentiekosten van het OS heh? Daar gaat deze (sub)thread over.Als Apple een ding NIET doet is het dingen verkopen voor een vriendelijke prijs.
[Reactie gewijzigd door Yalopa op 22 juli 2011 13:58]
Valt wel mee windows 7 draaid prima op een pc van 2006.Volgens mij klopt daar geen hol van want een mac uit 2001 kun je niet tot 10.7 upgraden.
Ten tweede geef je niet aan wat je voor je hardware ondertussen voor zowel je Windows PC als je Mac hebt uitgegeven.
Ik denk dat je voor je PC ook veeel hardware op moeten uitbreiden!
Sterker nog: je kunt voor 23,95 _al_ je mac's upgraden. Iemand anders diepte hierboven uit de licentie overeenkomst dat je je aangekochte Lion mag installeren op _iedere_ mac die je bezit, en bovendien op iedere mac nog 2x mag virtualiseren.En waarom tweemaal 10.7 kopen? Ik gok dat je dit niet gedaan hebt, want je kan 5 computers volledig updaten met je Apple ID. Ik heb in ieder geval mijn MacBook Pro & iMAC zo geupdate.
Wat een dom verhaal.Welke prijs is nu eigenlijk beter geweest?
[Reactie gewijzigd door mstam op 22 juli 2011 14:54]
Ok, ook al is de keuze simpel, wat ik betwijfel voor reguliere tweaker, dan blijft er nog altijd het onderbuik gevoel achteraf van heb ik misschien teveel betaald voor features die toch niet gebruik, of had ik juist meer moeten betalen voor die extra features..... beslis welke opties je wel of niet wil en beslis dan welke versie beter aansluit bij je wensen. Waarom is het een voordeel als die beslissing voor je genomen wordt? (in dit geval door apple).
Het is geen hogere wiskunde...
Dan installeer je die extra functies toch niet? MS kan makkelijk Windows 7 Ultimate voor een paar tientjes verkopen en er nog steeds vette winst op maken. Tevens zullen dan ook het aantal illegale versies afnemen.Idd Meerdere versies voor meerdere doelgroepen . Gelukkig maar want het zou zonde zijn als iedereen ultimate moet komen en al die functies toch nooit gebruikt.
Je kan het ook anders zien natuurlijk. Voor 24 euro krijg je het basis OS en de rest is gratis.Als je die features niet gebruikt waarom er voor betalen?
Het is geen Windows waar je je rot zoekt om een kleine systeemwijziging toe te passen. OS X zit iets gestructueerder in elkaar zodat zowel de leek als een pro er mee uit de voeten kan.Waarom dat die optie erin zetten als ze het nooit gebruiken en het hunzelf alleen maar moeilijker maken.
Tja, of je kunt het zo zeggen, je betaald ook voor zaken die je helemaal niet wilt hebben.Maar gaat dan dan om een "Home" versie of Ultimate?
Wat dat betreft houdt Apple het simpel met maar 1 versie van een besturingssysteem ipv allemaal verschillende versies.
[Reactie gewijzigd door Thomas M op 22 juli 2011 10:51]
Plus je betaald zowieso al voor het besturingsysteem als je je mac koopt.Verder is alleen een upgrade mogelijk vanaf OS X-versie 10.6, oftewel Snow Leopard.
[Reactie gewijzigd door white modder op 22 juli 2011 10:50]
Tuurlijk wel. Voor een upgrade moet idd SL geinstalleerd zijn.omdat dit een upgrade is ;-). Je kunt die bij mijn weten niet stand alone installeren.
[Reactie gewijzigd door MrPan op 22 juli 2011 17:06]
[Reactie gewijzigd door erikdenv op 22 juli 2011 12:02]
Mac OS X integreert in een AD omgeving, en als je geen windows hebt, maar je wilt wel iets als AD, dan kun je met Mac OS X Server heel eenvoudig een OpenDirectory opzetten.Hebben die ook active directories, group policy objects etc?
I love to be educated....ik heb namelijk echt geen flauw idee hoe OSX in een Enterprise uitgerold zou moeten worden....sorry, ben een Microsoft-man.
osx kent geen home of ultimate zoals windows.. Ze hebbenMaar gaat dan dan om een "Home" versie of Ultimate?
Wat dat betreft houdt Apple het simpel met maar 1 versie van een besturingssysteem ipv allemaal verschillende versies.
Eerder 1992.. toen microsoft os/2 overnam er Windows NT uitkwamDas vreemd want de meeste code van Windows is oude meuk uit 1995![]()
Het kan zo goedkoop omdat er een hoop kostenposten wegvallen bij download-only software. Denk aan: persen van dvd, verpakken (inclusief het ontwerpen ervan), distribueren, etc.
[Reactie gewijzigd door demilord op 22 juli 2011 11:03]
Dat was pas met Windows 2000 het geval echter. Wel zo slim van ze, daarvoor hadden ze echt een bijzonder slechte TCP/IP stack.Oh ja de tcpip protocol was van bsd
inderdaad ja...[...]
Dat was pas met Windows 2000 het geval echter. Wel zo slim van ze, daarvoor hadden ze echt een bijzonder slechte TCP/IP stack.
50% is wel iets overdreven maar het is inderdaad de status en het merk waarvoor je betaald.. het is en blijft een PC.. de inhoud is hetzelfde als een gewone pc aka x86..Wat een onzin, dat broodje aap verhaal gaat al jaren niet meer op. Volgens jouw beredenering betaal je dus bij aanschaf van een Mac 50% voor het uiterlijk?
Huh?'Een PC', ja die is goedkoper.
'Een vergelijkbare PC' is gewoon vergelijkbaar in prijs.
Hoe weet jij wat mijn oma nodig heeft?heeft jouw oma die vormfactor nodig? Nope.
Niet persé, de 2010-2011 formfactor + standaard HDMI is juist wat de Mac-mini zo interessant maakt voor bepaalde toepassingen. Er zijn wel kleine PC's maar met dezelfde CPU config als de Mac-mini zijn ze aanzienlijk duurder en ze hebben allemaal een externe powerbrick die je weer ergens moet wegstoppen.Je bedoelt die mac-mini die eergisteren aangekondigd was waarschijnlijk.
[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 22 juli 2011 11:22]
Heb je nog garantie en een monitor ook...@Speedfightserv : je bent niet op de hoogte van de Mac Mini, 599 euro voor een i5 met alles erop en eraan? Doe mij 2 gelijkwaardige PC's voor 300 euro! (edit: per stuk!)
2de hands verkoop maak je meer verlies op apple spul dan een pc..Waarom kijkt er (bijna) nooit iemand naar de restwaarde van Apple-producten? Als je de nieuwprijs - restwaarde rekent is er toch echt vrijwel geen verschil met 'gewone' pc's. Het nadeel is dan alleen dat je bij aanschaf wat extra centen beschikbaar moet hebben.
Bij mijn weten was 10.5 niet zo laag geprijsd. SL was de eerste die zo goedkoop was. Weet niet meer wat ik voor Leopard betaalde, maar zeker geen 3 tientjes.10.5 koste € 29,95
[Reactie gewijzigd door RefriedNoodle op 22 juli 2011 14:07]
Microsoft laat je niet betalen voor een veredelde service pack.Toch vraag ik me af waar het verschil zit dat Apple wel voor minder dan € 100 een OS ter beschikking kan stellen en dat het bij Microsoft zo veel meer moet zijn..
Omdat Apple zo'n beetje 7 nieuwe versies heeft uitgebracht en MS maar 1,5 sinds XP. 1,5 want feitelijk is Windows 7 wat Vista had moeten zijn.[...]
Microsoft laat je niet betalen voor een veredelde service pack.
Als je al die verschillende versies van OSX ziet als een nieuw OS, krijg je bij MS nog steeds een stuk meer waar voor je geld, XP wordt bijvoorbeeld nog steeds gesupport, er zijn nog altijd updates voor. Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld OSX puma (10.1, kwam 1 maand eerder uit dan XP), daar zijn ze 9 jaar geleden al mee gekapt.
Toevallig heb ik zitten kijken waar de Lion download vandaan gesleurd werd, en die binary kwam bij Akamai vandaan, niet bij Apple zelf.Sinds een tijdje hebben ze een data-center in North Carolina welke 5x zo groot is als ze voorheen hadden. Het kan zijn dat ze vanuit daar o.a de app-store ook hosten.
[Reactie gewijzigd door iMars op 22 juli 2011 13:38]
[Reactie gewijzigd door Versuvio op 22 juli 2011 10:47]
En die is inmiddels ook alweer ingetrokken, de hardware acceleratie in Lion is er nog gewoon en werkt (voor flash, of eender welke applicatie) exact hetzelfde als in Snow Leopard.Dat ligt dan ook aan Flash zelf, hebben ze gisteren al een reactie op gegeven:
Randapparatuur maakt geen deel van het OS uit. Apple besteed i.t.t. Microsoft gewoon veel tijd aan drivers waardoor 99.9% direct out-of-the-box werkt.Nee, dat noemen we een beperkt ecosysteem, waardoor alle drivers kunnen worden meegeleverd.
Nee want Microsoft heeft de introductie van EFI op IBM-compatible PC's lang in de weg gestaan. Maar zodra een EFI emulatielaag wordt toegepast, klopt het inderdaad dat de meeste ordinaire computerhardware zoals chipsets en videokaarten gewoon worden ondersteund. We hebben het hier over een relatief kleine hoeveelheid drivers aangezien er niet zo schokkend veel variatie te vinden is in chipset drivers; deze zijn meestal universeel en komen maar van 2 fabrikanten.Apple besteed meer tijd aan drivers, echt waar? Dus ik kan het zonder probleem installeren op elke pc die ik om de hoek kan kopen?
Oh, ik wel. Voor m'n Wacom Tablet, en voor m'n HP ColorLaserjet. Maar dat ging razendsnel/simpel. En die drivers hebben zo te zien de upgrade naar Lion ook zonder problemen overleeft.heb nog nooit een driver hoeven installeren..
Zelfs de onboard drivers presteren het een hele enkele keer. Er was ooit een versie van iAlertU die een crash van de grafische driver veroorzaakte. (maar dat was maar lastig reproduceerbaar en is me zelf maar 2 keer overkomen tot de schrijven van iAlertU een fix uitbracht)3rd party drivers is zo'n beetje het enige wat een Mac kan laten crashen.
[Reactie gewijzigd door vincent evan op 22 juli 2011 10:56]
[Reactie gewijzigd door ZpAz op 22 juli 2011 11:37]
[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 22 juli 2011 11:56]
Btrfs wordt lastig, aangezien dat GPL2 spul is, en ze die meuk toch de kernel in moeten harken. (userland zou performance penalty's met zich meebrengen die je nou net niet wil).Het zou mooi zijn imo, als Apple bij de volgende release overschakelt op Btrfs bijv.
[Reactie gewijzigd door Bloemstukje op 22 juli 2011 11:08]
[Reactie gewijzigd door scar2face op 22 juli 2011 12:58]
Gui is als basis nog steeds hetzelfde als 28 jaar geleden zelfs...Leopard 10.5.8 werkt ook nog perfect en is tevens de laatste versie die op de PowerPC Macs draait.
Het is niet Apple's strategie om om de paar jaar de GUI drastisch te wijzigen zoals Microsoft dat doet. Ze brengen enkel subtiele verbeteringen aan wat ik persoonlijk een veel beter beleid vind. Microsoft pakt een oude versie, gooit er wat eye-candy overheen, past wat utilities toe om gebreken van vorige versies te maskeren en plakt er het predikaat "nieuw" op om het zodoende voor de hoofdprijs te verkopen. Vista naar Windows 7 had gewoon een gratis update moeten zijn.
[Reactie gewijzigd door demilord op 23 juli 2011 10:47]
Want, wat kan je niet op een Mac? Iets met Unix enzo. Of kan je volgens jou niet buiten de store downloaden? Het enige verschil met Windows is dat het niet op elke pc draait. Maar dat is hardware gerelateerd.geef mij maar een os wat meer open is dan mac
Grappig, ik ben juist OS X gaan gebruiken omdat er meer te sleutelen is dan in Windows. Alles is te doen via de cli, alles is te scripten, en driekwart van OS X is opensource.geef mij maar een os wat meer open is dan mac ... Beetje zelf sleutelen in windhoos spreekt mij toch aan.
En jij vind Microsoft Windows meer open dan Apple's Mac OS X?geef mij maar een os wat meer open is dan mac
Waarom kijkt er (bijna) nooit iemand naar de restwaarde van Apple-producten? Als je de nieuwprijs - restwaarde rekent is er toch echt vrijwel geen verschil met 'gewone' pc's. Het nadeel is dan alleen dat je bij aanschaf wat extra centen beschikbaar moet hebben.
Ja Microsoft is in mijn ogen meer open.. Ze maken meer hooks in hun OS dan Apple doet met OSX.. windows is meer customizable dan apple..[...]
En jij vind Microsoft Windows meer open dan Apple's Mac OS X?
Apart...
Terminal, verborgen instellingen etc.? Je kunt veel meer aanpassen aan OS X dan de UI toont.geef mij maar een os wat meer open is dan mac. Als iets niet werkt dan is er een standaard procedure die de fout wel of niet op gaat lossen. Om verdrietig van te worden
. Beetje zelf sleutelen in windhoos spreekt mij toch aan.
[Reactie gewijzigd door Frietsaus op 22 juli 2011 11:50]
[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 22 juli 2011 11:48]
Mwah ben ik niet mee eens... Microsoft maakt meer hooks in hun os dan apple doet met osx... Apple probeerd alles te controleren en als het hun niet aanstaat dat halen ze die feuture eruit... of veranderen ze het... Als iemand maar wist hoe ik die menubur terug krijg in mn programmas en dat ik de rode close button kan veranderen in quite ...OSX is nog nooit gesloten geweest, kijk maar eens wat OS Darwin (open source) voor betekenis heeft tot OSX. Windows is echt niks opener dan OSX (met beide systemen al jaren ervaring).
Heb je iets geinstalleerd wat een eigen driver heeft? Zoals een Wacom tablet? Wellicht moet je die nog even upgraden dan.Gisteren de eerste kernel panic gehad na installatie van Lion op mijn mac min, Bij SL is dat nog nooit voorgekomen.
Dit kun je uitzetten.Omgekeerde scroll
Op dit item kan niet meer gereageerd worden.
Populair: Tablets E3 2013 Mobiele telefoons Google Sony Microsoft Apple Games Politiek en recht Consoles
© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl • Hosting door True