Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 234, views: 40.258 •

Het Taiwanese bedrijf Pegatron zou opdracht van Apple hebben gekregen om 15 miljoen iPhone 5's te produceren. Apple zou weinig hebben veranderd ten opzichte van de huidige iPhone. Pegatron maakte al de cdma-versie van de iPhone 4.

Pegatron zou in september beginnen met de levering van de nieuwe iPhone, claimt Digitimes van onderdelenmakers gehoord te hebben. De componentenbedrijven zouden nu al aan Pegatron leveren, omdat de komende Apple-smartphone niet veel zou verschillen van de huidige. Digitimes verwijst dan ook naar het toestel met zowel 'iPhone 4S' als 'iPhone 5'. Details zijn echter nog niet bekend, maar eerdere geruchten spraken ook over een iPhone 4S die met de A5-dualcore, betere camera's en gsm-, umts- en cdma-ondersteuning wordt uitgerust.

Pegatron zou flink geïnvesteerd hebben in zijn productielijnen om de cdma-versie van de iPhone 4 te kunnen maken. De verkoop van dat toestel zou echter flink zijn tegengevallen. Pegatron zou een bestelling van 10 miljoen cdma-iPhone 4's hebben gehad, maar in het eerste kwartaal minder dan 4 miljoen stuks hebben geleverd.

Pegatron zou ook flink lobbyen om iPads en MacBooks voor Apple te mogen maken, maar de huidige fabrikanten, voornamelijk Foxconn, zouden agressief onderhandelen om hun contracten met Apple te behouden.

Reacties (234)

Reactiefilter:-12340215+178+22+30
Nou blijven geruchten, ik wacht wel op de aankondiging van Apple, maar denk wel dat er een nieuwe iPhone uitkomt in September wellicht Oktober.
God joh, hij schrijft het klein en kondigt aan dat het offtopic is. Hij stelt de auteur gewoon vriendelijk op de hoogte van wat hij niet helemaal goed doet. Jij bent vervolgens diegene die over de ... begint. Alhoewel ik ook niet foutloos ben vind ik correct Nederlands op z'n tijd ook wel fijn.

OT: ik vind het altijd zo fascinerend hoeveel macht zo'n groot bedrijf als Apple dan heeft. Aangezien het een enorme bestelling betreft kunnen ze dan gewoon bij elk adresje leuren; wat bied jij..? en jij..? en jij..?

Voor die producenten is het naast een enorme bestelling natuurlijk ook een visitekaartje naar je andere klanten; "ja wij produceren ook voor Apple ja.. :)"

[Reactie gewijzigd door Cloud op 5 juli 2011 14:33]

En uiteindelijk mogen wij hier toch nog 700€ neerleggen voor een mobieltje met een appel erop.
En we zijn er blij mee. Want met 14.999.999 andere gebruikers van eenzelfde apparaat weet je vrij zeker dat de fabrikant nog een tijdje goede support gaat leveren.
Android telefoons hebben niet eens een fabrikant nodig om goede support te leveren... Achja, als je een iPhone wilt, geen problemen mee hoor, maar die 15 miljoen iPhones vallen natuurlijk in het niet met die http://tweakers.net/nieuw...id-apparaten-per-dag.html half miljoen Android telefoons per dag.

iOS is dus min of meer verslagen, en de volgende iPhone is qua hardware óók al achterhaald, als we er vanuit gaan dat deze iPhone dezelfde processor als de iPad 2, en hetzelfde scherm etc. als de iPhone 4 gaat hebben.

Ik denk dan: waarom een iPhone? Misschien vind je iOS fijner, maar ik denk dat het bij velen om de "status" die je ermee krijgt. Dat is trouwens ook wel weer een beetje achterhaald, heel veel mensen hebben een iPhone.
' haha verslagen, juist ja ik zou zeggen droom lekker verder en kijk dalijk even om als je ziet dat apple de 3miljoen verkopen ruim binnen de 55 dagen haalt. '

tis waar als apple met 10 toestellen 3 mln binnen 55 dagen weet te verkopen want die 3mln in 55 is slechts 1 toestel van de velen
Het is grappig om te zien hoe de 'Android' boys hun specificaties zo belangrijk vinden. Laten we gewoon eerlijk zijn, Android is een prima besturingssysteem en vooral met de nieuwe dual-core CPU's werkt het allemaal lekker soepel. Maar gaan we op het punt kijken van applicaties, dan lopen ze bij Google gewoon mijlenver achter. Er is amper een applicatie te vinden die op het niveau zit van de top app's in the App Store, het werkt minder, het ziet er minder uit en er moet rekening worden gehouden dat er honderden verschillende Android toestellen in omloop zijn.

En dat jij wil suggereren dat iPhone gebruikers hun toestel aanschaffen voor status, geeft wel aan hoe kortzichtig je zelf denkt. Ik heb persoonlijk met beide geen probleem, maar ik snap niet waar die haat ten opzichte van de iPhone vandaan komt. De iPhone heeft gewoon de hele markt veranderd, en heeft een grootmacht als Nokia gedwongen om samen te gaan werken met Microsoft.
' Maar gaan we op het punt kijken van applicaties, dan lopen ze bij Google gewoon mijlenver achter. Er is amper een applicatie te vinden die op het niveau zit van de top app's in the App Store, het werkt minder, het ziet er minder uit en er moet rekening worden gehouden dat er honderden verschillende Android toestellen in omloop zijn. '

juist niet als we heel eerlijk zijn dan zien we dat juist google mijlen voor loopt met software:
1. qua service (15 minuten proberen),
2 customization (fabrikanten publiceren zelfs instructies hoe je bootloader kunt unlocken en custom rom op kan flashen) dus qua service loopt de iphone ook al mijlen ver achter want zulke service zie ik apple niet geven,
3. software: android heeft zeer handige en gebruiksvriendelijke features in hun OS gebakken zoals verbinding widget (erg handig), tethering, voice control (goed voor urenlang vermaak), google navigatie (werkt zeer goed)

ik zou niet weten waarom een high end android gebruiker wil overstappen naar iphone. behalve een aantal obvious aan apple inherente redenen zoals integratie met andere apple apparaten, itunes fanboys, etc (dit zijn natuurlijk zaken die android voor evidente redenen niet biedt) maar daar staat weer betere google integratie tegenover.

verder begint de android fanboy vs apple fanboy posts hier gewoon een welles nietes vorm aan te nemen. zoals:
Er is amper een applicatie te vinden die op het niveau zit van de top app's in the android market, het werkt minder, het ziet er minder uit.
voor wat betreft de situatie in 2009 denk ik dat de uitspraak van NotSoSteady juist is dat Android software op een veel lagere niveau zit. Voor wat betreft voor periode vanaf juli 2011 vind ik dat deze uitspraak niet juist is. Persoonlijk vind ik bijna alle apps van gelijkwaardig niveau. Sommige apps beter en sommige apps slechter.
maar als je alleen blote stelling afschiet en afdoet als feiten dan is alles wat je beweert goed en fout tegelijk.
Een custom rom flashen is service? Haha en dan durf jij het te hebben over dat je een hekel hebt aan Apple vs Android fanboys. De originele ROMS zijn meestal zo brak, traag en lelijk op Android dat je haast wel verplicht bent om te flashen. En ga eens hoofdletters gebruiken, dit is amper te lezen.
Persoonlijk vind ik de standaard firmware van bijvoorbeeld HTC, één van de grootste verkopers van Android telefoons, véél mooier dan iOS. http://www.youtube.com/watch?v=PicyYsYaAlw deze video even ter referentie.

Google heeft een akkoord gesloten met de meeste grote telefoonmakers die Android gebruiken als besturingssysteem (HTC, Samsung, Motorola etc.) om in ieder geval 1.5 jaar het OS te blijven upgraden. Nu zeg je natuurlijk; "Ja, maar alle iPhones krijgen upgrades, zelfs de 3G", de iPhone 3G mag dan wel op iOS 4.x draaien, maar zelfs de meest simplistische mogelijkheden, zoals de achtergrond veranderen of multitasken, heeft hij niet, de update is dus eigenlijk helemaal geen update. 1.5 jaar is prima, na 1 en een half jaar is de firmware in vrijwel alle gevallen dusdanig goed dat er niet eens een update meer nodig is.

Custom ROMS zijn heel fijn ja. Als je het roer eens om wil gooien kan je van alles op je Android telefoon zetten. Veel verkopende telefoons hebben daar ook jaren support van, omdat de community die er achter zit zo goed is. De SGS bijvoorbeeld heeft een gigantische ROM community; je hebt altijd het nieuwste van het nieuwste tot je beschikking, en kan daar dan een Samsung, HTC, zelfs iOS look-a-like schil over heen plakken. Miui is bijvoorbeeld een ROM die qua uiterlijk op iOS gebaseerd is, maar ziet er naar mijn mening véél mooier uit (http://en.miui.com/).

Je zegt ook dat de meeste ROMS "brak" zijn, wat bedoel je daar precies mee? Waarschijnlijk gewoon een nutteloze toevoeging om je bewering zogenaamd meer kracht bij te zetten; bij deze, dat werkt niet. Traag zijn de standaard ROMS zeker niet. Mijn HTC Incredible S is zonder twijfel sneller qua response en laadtijden dan de iPhone 4, laat staan de nieuwe SGS2 of HTC Sensation, die beide een 1.2Ghz dual core hebben.
Zodra je het hebt over " high end android gebruiker" verlies je mij enorm. Wat is in hemelsnaam een high end andriod gebruiker? Iemand die op hoog niveau belt? Of heel intensief zijn apps gebruikt? Of een computer nerd die van roms flashen houdt? Dat laatste komt hier op tweakers.net misschien vaak voor maar is totaal geen afspiegeling van de realiteit.
Met high end android gebruiker bedoelt hij iemand met een high end telefoon, een Desire HD, Galaxy S, Galaxy SII etc.
een high end android toestel gebruiker.. ik dacht dat al evident is
bedankt Thomasthomas

[Reactie gewijzigd door llee op 6 juli 2011 15:57]

Ik denk dat de aankondiging in september is en de verkoopdatum ergens in oktober is.
15 miljoen zijn wel flink aantal. maar hopen dat er nu niet weer een ontwerp fout in zit waarbij signaal wegvalt : <
Maar ze zullen vast wel hun lesje hebben geleerd, weer 15 miljoen stuks terughalen of laten aanpassen lijkt me een dure grap.
15 miljoen zijn wel flink aantal. maar hopen dat er nu niet weer een ontwerp fout in zit waarbij signaal wegvalt : <
Maar ze zullen vast wel hun lesje hebben geleerd, weer 15 miljoen stuks terughalen of laten aanpassen lijkt me een dure grap.
Ach zal me niks verbazen.. Apple heeft een net zo grote DOA als alle andere bedrijven..
Maar ik vind dat Apple meer verkeerde keuzes maakt, een swappable battery zou niet mis zijn.. ipv ingebouwde een batterij. En kras vaste lak laag.
Ik heb mijn iPhone 3G nu al meer dan twee jaar en de accu houdt het nog steeds een dag vol, inclusief WIFI, bluetooth en Exchange push-mail. Nu is dat wellicht niet al te lang, maar ik kan niet zeggen dat de accu minder is geworden. Wat dat betreft hoeft een swappable accu van mij dan ook niet zo.
Tot je een weekje gaat kamperen, dan is het wel handig een reserve batterij te hebben.
Er zijn meer redenen om batterij te wisselen dan slijtage. :)
Dan kun je beter een Nokia namen, zo'n degelijk Symbian toestel uit de E serie of zo. Kost 2e hands niet veel en de accu gaat, als je een beetje zuinig aan doet, bijna een week mee.
Ja, leuk twee telefoons hebben ;)
Zo pragmatisch zijn mensen dus (helaas?) niet, want al hun data staat op die ene die ze dagelijks gebruiken.
Week kamperen met je iPhone zonder oplaad mogelijkheden lijkt mij sowieso al lomp, ook al zou je dus batterij kunnen vervangen, wou je voor iedere dag een accu meenemen?
Ik heb zelf een 'festival'-telefoon, die ik dus meeneem naar muziekfestivals.

Is een Nokia van 35euro, doet het ruim 2 weken op zn accu, en de enige feature die erop zit is een flashlight (super handig om 's nachts scheerlijntjes te spotten). De iPhone blijft dan gewoon thuis.
heb ik ook, super telefoon!
alleen n beetje jammer dat ie geen bluetooth heeft (of iets anders waarmee je m kunt verbinden met je PC)

maar idd, voor dat soort gevallen neem je dus gewoon je oude dumbphone mee, of je koopt er eentje.
neem je toch een chargepack mee?
Daar heb ik zo'n klein solar batterij/lader apparaatje voor kost €9,95(goedkoper als een accu en honderd maal handiger.......) prik hem onderin mijn iPhone et voila!!
Noodzaak nul voor de (client) swappable accu..... ;)
Als je je apple nat wordt, kan je de accu er niet op tijd uit halen. Hierdoor brand deze door.

Dit heeft mijn HD2 al eens gered... Al weer een half jaar zonder problemen.

Het heeft gewoon veel voordelen om deze te kunnen vervangen. Ook als je telefoon opzich nog goed is maar de accu brak, is een investering van 20 euro beter dan een nieuwe iphone van 400.
Als je je apple nat wordt, kan je de accu er niet op tijd uit halen. Hierdoor brand deze door.
Een accu brand niet door als je telefoon in het water valt.
De meeste schade wordt aangericht door electrolyse, maw de accu verwijderen vergroot de kans dat het toestel het overleeft.
Dit heeft mijn HD2 al eens gered... Al weer een half jaar zonder problemen.
Anecdotal evidence zoals de Engelsen dat mooi zeggen :)

Maar ik zal ook twee duiten in het zakje doen.

Mijn neef sprong afgelopen zomer zonder na te denken met kleren aan in het zwembed, je raadt het al, z'n telefoon een Nokia N95 zat nog in z'n broekzak. Meteen de accu eruit gehaald maar helaas toestel heeft het nooit meer gedaan.

Ander verhaal, de iPod nano van mijn zoon heeft een volledige wasbeurt overleeft, in eerste instantie was de iPod zo dood als een pier maar na 2 dagen op de router (lekker warm) deed ie het weer.

[Reactie gewijzigd door Carbon op 5 juli 2011 14:31]

De iphone van mijn broerdje is ook in de handwas gegaan, Hij heeft em er snel weer uitgehaalt maar helaas..

Bleek dat de USB connector kappot was.
Via muchbuy.com (de naam alleen al!!) wat nieuwe dingetjes gekocht, touch screen, USB port, nieuw glas en voor minder dat 50USD. Even een oude tandeborstel over alle part gehaald en het geheel ligt weer als bijna nieuw te werken op mijn buro.

Meestal is ook niet het moederbord kappot (beide witte rondjes op het mb zijn nu rood, dat betekend diep onderwater geweest).

Als tweaker kun je gemakkelijk weer je telefoon tot leven roepen uit twee oude toestellen, of een toestel met wat nieuwe parts!
Mijn iPhone 3GS indertijd heeft geen zwembad overleeft (2-3 seconden in het water gelegen al "rotzooien" (oa. met kledij))..
Zo maar een wild idee: als je toestel in het water valt, kun je hem dan niet beter in het water laten liggen tot de accu leeg is? Want als je hem eruit haalt krijg je op allerlei plekken op het mobo kortsluiting, wat uiteindelijk de echte schade aanricht?
Nou, het is inherent aan de techniek die gebruikt wordt voor de accu. Het is een lithium-ion accu, en die dingen vergaan gewoon ook zonder dat je ze gebruikt. Tot wel 20% per jaar sinds ze van de lopende band af komen. Combineer dat met warmte, laadt 'cycles' en andere factoren.. En dan begrijp je waarom het eigenlijk wel heel handig is om ze zelf te kunnen vervangen.

Maar, en zo redeneert Apple ook denk ik, mensen hebben hun mobiel vaak toch niet langer dan 2-3 jaar. Dus tegen de tijd dat je écht problemen met de standby tijd krijgt vanwege de accu is de mobiel al reeds vervangen door een nieuw exemplaar!

Binnen de tweedehands markt is het echter een totaal ander verhaal. Die mensen willen waarschijnlijk wel graag een accu'tje kunnen wisselen (tegen ebay prijs :).
toch wel raar dat 2e hands apple vaak meer opbrengen dan een een veel betere android toestel.
een 2e hands iphone 3g van 2/3 jaar kost al gouw 150 euro... nou dan mag wel binnenkort rekening houden met een nieuwe accu van 50 euro. ik begrijp die mensen gewoon niet. als ze geld te veel hebben .. waarom kopen ze niet gewoon een nieuwe iphone?
de ingebouwde batterij heeft ook een boel voordelen. Zo kan het toestel een stuk platter gemaakt worden en ook nog een langere batterij duur hebben. Kijk maar naar de macbooks.Op plaatjes zie je hoe die batterij eruit ziet en praktisch zo groot is als heel de laptop zelf, maar daardoor heel plat is. En daarbij ook nog eens een lange batterij duur heeft.

Ik zelf zou dan altijd gaan voor de ingebouwde batterij. Zeker omdat ik nog nooit problemen heb gehad met de batterij.
Als ik een iphone of Omnia 7 vergelijk dan merk ik weinig verschil in accuduur of platheid, terwijl de Omnia gewoon een "removable" heeft.
Onzin, kijk maar naar de GS2. Accuduur is min of meer hetzelfde, toestel is nog smaller en batterij is er gewoon uit te halen.
Ik hen veel vrienden met een GS2, waarvan twee mee waren naar graspop.
Met het maken van filmpjes en sms-en met mijn vriendin kon ik het makkelijk 2 dagen volhouden terwijl een GS2 gebruiker zonder overmatig gebruik al na een dag aan de oplaadpaal hing(iphone 4 hier)
Iphone gehad, nu SGS2 en ik merk juist het tegenovergestelde. Iphone moest ik iedere avond opladen, mijn SGS2 niet... Wel laadt de SGS2 ontzettend langzaan :-( .
DOA is dead on arrival, nog geen designfout. Volgens mij zijn die statistieken bij Apple trouwens redelijk goed, en niet gemiddeld.
De accu van een iphone4 is vrij gemakkelijk te wisselen. Achterkantje eraf en je kunt er gewoon bij. Daarnaast bestaat de vraag waarvoor het nodig is, ik ken nog niemand waarbij de accu kapot is gegaan.
Onderweg als je geen oplader hebt.
maar wel heel toevallig een (volle) 2e accu bij je hebt
Ik gebruik dit en dat werkt best goed, al blijft het natuurlijk lang duren voordat je 2Ah via een zonnecelletje hebt opgeladen. Daarom laadt ik hem thuis al op via USB.
Verder snap ik dat hele accu issue bij de iPhone niet. De accu is gewoon vervangbaar, alleen moet je twee schroefjes losdraaien, iets waar we hier op Tweakers toch niet bang van worden hoop ik? Voordeel van deze methode is dat je geen lamme of loszittende klepjes meer hebt. En geef toe, hoe vaak vervang je de accu van een telefoon? Ik persoonlijk nooit.

[Reactie gewijzigd door Rick2910 op 5 juli 2011 15:57]

Dus je vind: met die schroevendraaier+xtra batterij altijd op zak, losschroeven, vastschroeven zo makkelijk dat een simpel klik-systeem overbodig is :?
Er zijn ook mensen die hun telefoon echt intensief gebruiken, mobiel/bereikbaar moeten zijn en dan is snel een batterij verwisselen toch gewoon nodig.
naast de accu verhaal kun ook een lader verhaal toevoegen. bijna alle android toestellen gebruiken een standaard usb kabel je voor weinug kunt kopen bij een lokale electroboer en in elke usb plug kunt steken. een apple usb kabel zijn niet onderling uitwisselbaar en lenen wordt lastiger en kopen wordt nog een dure grap
Alle telefoon accu's hebben gewoon een beperkte levensduur. Na 1 jaar heb je al beduidend minder vermogen, en na twee jaar ben je absoluut aan vervanging toe omdat hij nog nauwelijks laad. Hij is dan niet 'kapot', maar in de praktijk wel onbruikbaar.

[Reactie gewijzigd door AHBdV op 5 juli 2011 15:46]

Volgens mij heeft apple redelijk wat ervaringen op accu gebied. Zie de iPod serie's die sinds den beginnen geen vervangbare accus hadden. worm het ontwerp en ervaaring van de iPod niet gebruiken voor de iPhone..

Heb zelf de 3G gehad en heb nu de 4. ik kan makkelijk een dag doen met een accu dat is als ik veel bel. als ik een dag minder bel kan ik makkelijk 2 dagen er mee werken. Kortom. Het werkt 2 kanten op ;)
Ik heb tot nu toe altijd een telefoon gehad met swappable accu, maar de accu ging altijd langer mee dan de telefoon. Nog nooit een accu hoeven vervangen. Dus waarom zou je een moeilijke constructie ontwerpen (met alle point of failures van dien) terwijl die praktisch gezien overbodig zijn?
Niet vanwege slijtage maar voor het gemak. Ik heb een Nokia5800 en 3 batterijen die in een externe lader opgeladen worden. IDEAAL !!! batterij leeg, wisselen en verder gaan ipv weer uren aan een draadje hangen.
Mijn telefoon gaat net zo lang mee als ik zelf, mocht ik het langer volhouden op een dag maakt die telefoon ook niet meer uit. Samen opladen met mijn telefoon, hoe romantisch
Lovers in ta air ;-) hahaha.. jps.. waarom niet je telefoon laden als je toch slaap..
Zucht nee dat is niet hetzelfde...

iPhone 4 kan sluiting maken tussen verschillende antenne's als enigste!

Alle andere telefoons kan je met je hand inderdaad wat laten zakken in bereik, maar dat is niet omdat er sluiting wordt gemaakt, maar omdat je hand straling opneemt, wat bij Apple ook nog is gebeurd :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 5 juli 2011 10:40]

Maar aan de andere kant zit de antenne weer niet aan de binnekant bij Apple, dus wordt er geen straling tegen gehouden door de behuizing. Netto resultaat, hetzelfde verlies als men het toestel vasthoud.
Plastic houd zo goed als geen straling tegen (anders hoefde ik in me auto ook de stroomkabels niet rechts te leggen en me audiokabels links tegen storing door straling), en beschermt wel tegen (kort)sluiting :)

Je kan het zo verdraaien als je zelf wil, ik zie het als een faal en designfout net als mening andere :)

PS ik geef nergens aan dat de iPhone 4 nu kut is ofso, enkel dat ik het een faal vind, dus ik snap die verdedigingsmode niet zo...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 5 juli 2011 10:54]

verdedigingsmode wellicht omdat 90% van de gebruikers er totaal geen last van heeft?
Vrijwel niemand heeft er last van, terwijl het breeduit werd gemeten in de media. En na een tijdje hoorde je er niemand meer over (op wat tweakers na dan ;) )

Overrated dus.
Niet overrated mensen snappen gewoon niet dat dit soort problemen niet echt duidelijke zichtbaar zijn in NL. Dit probleem komt voor bij grote gebieden met een minimale dekking. Wij hebben in bijna het gehele land een volledige dekking (op bepaalde plekken na.)

Dus dat het probleem zich niet zo extreem voordoet in NL is niet meer dan logisch. Dat betekend niet dat het probleem overrated is... Dat betekend dat wij in NL een goed netwerk hebben waardoor wij dit probleem niet merken (komt trouwens niet alleen voor bij de iphone 4).

Al had je in een kleine stad in bijv de USA geleefd had je gek geworden van dit probleem omdat de dekking daar in veel gebieden gewoon minimaal is
Inderdaad, de media in de VS zullen het vast laten rusten als er mensen waren die er veel problemen mee hebben..?

Denk je echt dat Apple er mee weg zou komen als het inderdaad zo dramatisch zou zijn als nu alweer wordt geschetst? Er is geen grootschalige recall geweest en er is geen class action rechtszaak aangespannen (terwijl er in het begin wel geruchten over waren).
Apple heeft iedereen een oplossing geboden in de vorm van de bumper, die de antenne isoleert. Daarmee was het probleem opgelost. En er zijn inderdaad heel erg veel mensen die zo'n hoesje/bumper gebruiken.

Persoonlijk vind ik het een verschrikkelijk lelijke oplossing, maar vieze rubber bandjes om je iSpeeltje zijn vrij standaard. Een vriendin van me had een prachtige iPod, die onmiddellijk in een rubberen hoes gedrukt werd, zodat alleen nog het scherm zichtbaar was. Zodat het geen krasjes krijgt... Ik heb liever een mooie iPod, met een paar krasjes, dan een blok rubber. Maar dat is mijn mening.

Maar het probleem bestaat dus wel degelijk...
Waarom hoor je op dit moment dan ook helemaal niets vanuit de VS daarover? Als het nog steeds een probleem was dan zou je er nu toch nog steeds van moeten horen. Bijvoorbeeld op het moment dat de iPhone bij Verizon te koop kwam, toen was er dus een hele groep nieuwe mensen die het probleem zouden kunnen ervaren. Maar heb jij iets gehoord? Ik niet.
Het is een probleem voor een bepaalde groep mensen. (Lang) niet voor iedereen. Het probleem wordt alleen maar irritant als er al weinig ontvangst was en ook is het meestal vrij makkelijk omheen te werken door een andere grip aan te wennen of een hoesje te gebruiken.

Dat neemt echter niet weg dat het een ontwerpfout is en de Amerikaanse versie van de consumentenbond dus ook de CDMA versie van Verizon ontraden heeft. Dat jij dat gemist hebt wil niet zeggen dat iets niet gebeurd. ;) Ook claims dat andere fabrikanten hetzelfde probleem hebben (zie ZpAz) kloppen gewoon niet.
Dat jij dat gemist hebt wil niet zeggen dat iets niet gebeurd.
Daar heb je gelijk in. Maar gezien de heisa rondom elk beetje Apple-nieuws durf ik toch wel de conclusie te trekken dat het 'antenne probleem' in werkelijkheid gewoon geen probleem is. Want als er ook maar een béétje een groep was met problemen, dan hadden we dat echt wel gehoord uit de media.
Ook claims dat andere fabrikanten hetzelfde probleem hebben (zie ZpAz) kloppen gewoon niet.
Nah, google maar eens op 'death grip HTC' of 'death grip Samsung' zelfs op Tweakers heeft hier een artikel over gestaan.
Uiteraard, daarom bracht men met de 30 dagen regeling ook massaal hun iPhone terug... of wacht, nee vrijwel niemand deed dat.
tuurlijk dus daarom verkoopt het apparaat in datzelfde US of A zo goed ? Dat kan je toch niet sustainen, denk eens na.
15 miljoen lijkt me voor apple opzich niets raars, dan hebben ze een voorraad. maar waarm 15 miljoen telefoons die lijken op een iphone 4, als er nou grote veranderdingen waren oke maar niemand gaat natuurlijk zijn iphone 4 inruilen voor een iphone 5. ik vind het ook een beetje raar dat ze gewoon dezelfde telefoon verkopen onder een andere naam.
En wat is jouw bron voor de exacte veranderingen die de iPhone 5 gaat brengen? Hoe kan je zeggen dat ze dezelfde telefoon gaan verkopen onder een andere naam als ze nog niks hebben aangekondigd?
het hoeft toch ook niet alleen van iphone 4 naar iphone 5 te gaan.
mensen die een twee jarig 3gs contract hebben gehad loopt af tegen die tijd. en dan hebben ze een nieuw toestel met nieuw contract. iedereen blij :)
Oh ja dat niet bestaande probleem. Een erg opgeklopt iets. Ken heel erg veel mensen met een iPhone 4 en niemand die ik er over hoor klagen.
Inderdaaad. Ik heb nog nooit iemand over het bereik horen klagen (ik heb zelf ook nooit een probleem gehad)
Het antenne probleem scheen in de praktijk alleen in een enkel geval in Amerika voorgekomen te zijn. Dit was vooral te danken aan de andere band breedte die daar gebruikt wordt.

[Reactie gewijzigd door KappeNou op 5 juli 2011 11:56]

Nou de iPhone 4 misschien niet maar mijn 3GS heeft slechter bereik dan een simpele Nokia van 10 jaar geleden.

Ik word er zo langzamerhand gek van, soms kan je niet eens bellen laat staan een 3G verbinding krijgen in een stad als Rotterdam.

Ik hoorde tijdje terug geruchten dat Apple bespaard zou hebben op de antenne dat de 3G en 3GS daarom slecht bereik hebben, maar dat is door mensen al vergeten denk ik omdat het nu een oud toestel is.
Jouw nokia van 10 jaar geleden belde niet via HSDPA, maar via het ouderwetste gsm netwerk. Appels met peren vergelijken. Gebruik je tmobile? Bekende dekkingsproblemen wellicht?
Ik heb hetzelfde probleem als ik 3G uitschakel hoor.

En ik heb Tmobile maar Tmobile is sowieso 50% van het probleem.

Als ik de simkaart in een oude Nokia doe heb ik fantastisch bereik, maar er zijn gebieden waar Tmobile super slecht bereik heeft.

Maar ik weet wanneer het aan de telefoon ligt en wanneer het aan Tmobile ligt en de 3GS had in de begindagen veel publiciteit omtrent zijn slecht bereik, dat is algemeen bekend.
Ah, dus blijkbaar werk ik in Amerika ipv in Amsterdam, Nederland...

We hebben hier 6000 iphones uitgereikt aan onze werknemers en die hebben allemaal een bumper er bij gekregen.
De reden is heel simpel: Ook in Nederland speelt het probleem. Ik vind die bumper maar niks, maar ik gebruik 'm omdat ik ik het belangrijker vind dat ik redelijke ontvangst heb en mijn gesprekken niet wegvallen. (Dat heb ik meerdere keren gehad)
Ook al is de GSM dekking in Nederland goed, in veel gebouwen is het bereik toch slecht.

En het bereik is hoe dan ook een stuk minder dan mijn voorgaande telefoons. In duitsland werd ik nog eens met mijn neus op de feiten gedrukt toen ik autopech had in een heuvelachtig gebied en ik geen bereik had met mijn iphone4.
Gelukkig had mijn broer een nokia die wel voldoende bereik had zodat ik toch kon bellen.
Sterker nog, heel veel andere toestellen hebben daar net zo goed last van en door hoor je niets over.
Volgens mij is het een "reservering" van 15 miljoen stuks. Het is denk ik niet zo dat er in september een aantal containerschepen met 15 miljoen iPhones vertrekken.

Zo had Pegatron dus al eerder een "bestelling" 10 miljoen CDMA iPones en zijn er pas 4 miljoen geleverd. En volgens Tweakers ligt dat niet aan Pegatron, maar aan de tegenvallende verkopen.
Pegatron zou flink geïnvesteerd hebben in zijn productielijnen om de cdma-versie van de iPhone 4 te kunnen maken. De verkoop van dat toestel zou echter flink zijn tegengevallen. Pegatron zou een bestelling van 10 miljoen cdma-iPhone 4's hebben gehad, maar in het eerste kwartaal minder dan 4 miljoen stuks hebben geleverd.
Analysten verwachten de 'migratie' naar Verizon van AT&T (van GSM naar CDMA) ook pas bij de nieuwe iPhone. Dus misschien dat het met de volgende iPhone CDMA beter gaat.
Ja, net als al die problemen die ik nu nog in het nieuws zie terwijl miljoenen de iPhone 4 inmiddels hebben. Ook ik heb niets dan wegvallende gesprekken.... :+
Dit soort contracten zijn vrij normaal in de elektronica markt. Pegatron moet 15 miljoen stuks kunnen maken over een bepaalde tijd, maar is zelf verantwoordelijk voor de voorraad, voor niet verkochte toestellen en voor de levertijd.

Dus kunnen ze niet leveren, boete. Hebben ze niet verkochte toestellen liggen, betalen ze die zelf. En liggen er teveel dan draaien ze zelf op voor de opslagkosten en de waardevermindering.

Vreemde constructie vind ik altijd...
Da's geen vreemde constructie, gewoon een afspraak over wie welk risico draagt - uiteraard heeft dat invloed op de prijs die Pegatron vraagt.
15 miljoen stuks in inderdaad een Megaorder, Apple heeft er blijkbaar alle vertrouwen in.
Al ben ik het met de schrijver eens dat het nog wel eens kon tegenvallen, geen grote veranderingen ten opzichte van de iphone 4, alleen (nog) een beetje sneller en een paar opmimalisaties.

ik ken weinig mensen die klagen over hun iphone 4, ik zie geen reden dat ze zullen overstappen op de iphone5

[Reactie gewijzigd door mrc4nl op 5 juli 2011 10:25]

Gaat denk ik ook meer om de 3GS bezitters, bij hun zijn de contracten nu bijna afgelopen dus die kunnen mooi overstappen.
Niet alleen de 3GS, maar ook de 3G (waaronder ikzelf). Kan nu overstappen naar de 4, of even wachten en voor de 5 gaan.
Een hoop mensen hebben nog een 3GS en wachten op de 5 of de 4S om dan pas een nieuwe te kopen.
ik heb zelf ook een 3GS en vind het echt nutteloos om een 4 te kopen, oke hij is wat beter maar de 3GS voldoet ook prima. Straks bij een 4S zal ik zeker de overstap maken omdat ook mijn iPhone dat 2 jaar oud is.
Verschil tussen een 3GS en een 4 is toch wel erg groot hoor, elke keer als ik een iPhone 4 in mijn handen heb en dan mijn 3GS ernaast leg dan ziet het scherm van mijn toestel er direct enorm knaken uit, en de iPhone 4 voelt toch ook echt wel een stuk fijner in de hand dan mijn oude 3GS (steviger, geen gekraak).

Maar voor de snelheid ofzo hoef je inderdaad niet te upgraden, mijn 3GS voldoet echt nog prima en ik overweeg zelfs om gewoon nog een rondje te wachten wat er na de iPhone 4S gaat komen (hetzij een nieuwe iPhone, hetzij een ander mooi toestel, misschien wel WP7). Vanaf de iPhone 3GS heeft Apple zijn toestellen denk ik iets te toekomstbestendig gemaakt, want zowel de 3GS als de 4, en waarschijnlijk straks de 4S zijn met gemak 3 jaar of langer te gebruiken zonder direct heel veel te hoeven missen.
Als een telefoon op een aantal punten iets beter is als die van vorig jaar, dan is dat toch prima? Apple doet dat elk jaar en daardoor blijft de iPhone een van de beste telefoons.

Ik vind het een beetje raar dat bij Apple elke nieuwe generatie als een teleurstelling wordt gezien, wanneer die niet een enorme sprong voorwaarts is. Bij andere merken is een nieuw model toch ook meestal gewoon 'net ietsje beter'?

Ik ben het verder met ronaldmathies eens dat iPhone 4- bezitters natuurlijk niet de doelgroep zijn voor dit nieuwe toestel. De groep die elk jaar een nieuwe telefoon koopt, is heel erg klein. De meeste mensen doen dat na 2 of meer jaren.
Ik vind het een beetje raar dat bij Apple elke nieuwe generatie als een teleurstelling wordt gezien, wanneer die niet een enorme sprong voorwaarts is. Bij andere merken is een nieuw model toch ook meestal gewoon 'net ietsje beter'?
De laatste 2 jaar ofzo is het bij alles wat over Apple gaat alleen maar gezeur en gemauw over alles wat er wel niet mis is met Apple dit Apple dat, op sites zoals Tweakers.

Kijk alleen maar eens naar de reacties hier, de helft gaat alleen maar over hoe Apple Foxconn gebruikers uitknijpt (lekker hypocriet, Apple betaalt betere prijzen en dwingt betere werkomstandigheden af bij Foxconn dan de meeste andere Foxconn klanten, zoals al meerdere keren is gebleken als iemand daadwerkelijk naar Foxconn gaat om mensen uit te zoeken hoe het zit, zoals Wired.com bijvoorbeeld), over het zogenaamde antenneprobleem (in de praktijk nog nooit ook maar EEN persoon over horen klagen, en uit alles blijkt dat het gewoon een grote opgeblazen hype is geweest), en over de veel te hoge prijzen en marges die Apple vraagt (gek genoeg wordt er nooit over marges van andere bedrijven geklaagd, en als de prijs je niet bevalt, dan koop je toch gewoon iets anders?).

Ik vind het zogezegd een beetje triest, ik zou zelf bijvoorbeeld nooit een Android toestel kopen omdat het hele systeem en alles er omheen me persoonlijk totaal niet aanspreekt, maar ik zie geen reden om daarom in elk Android topic hetzelfde uitgekauwde geklaag te gaan posten, maar als het over Apple gaat kunnen sommige mensen zich blijkbaar moeilijk inhouden.
Amen. Valt mij ook op. Is ook logisch, Apple ziet zichzelf niet meer als "computer" fabrikant en behandeld haar producten ook allang niet meer als "computers". Dat is lastig voor verstokte computeraars. Mensen die het computeren op zich leuk vinden zijn zwaar in de minderheid en dat weet Apple blijkbaar erg goed.
Zolang Apple die dingen onder slechte omstandigheden in elkaar laat zetten (agressief onderhandelen --> uitbuiting van werknemers) komt dat spul van hun er bij mij niet in.
Als ik de hoofdprijs betaal voor iets moois (want dat is het wel) verwacht ik wel van de producent dat die ook bij de productie hun verantwoordelijkheid neemt
Ben benieuwd welk merk je dan koopt. Want volgens mij wordt al dat spul in China in elkaar gezet.
Idd als ik dat lees moet het allemaal goedkoper zodat apple die toch al extreem veel geld verdient aan de iphone net nog iets meer kan verdienen.

Dit kan natuurlijk allemaal omdat werknemers dan nog harder moeten werken, nog meer zelfmoord. Je hebt bloeddiamanten en met de iphone lijkt het ook die richting op te gaan.
Apple is 1 van de weinige fabrikanten die had aangegeven dat ze een onderzoek gingen starten bij Foxcon, van vrijwel elke andere fabrikant (HP, Dell e.d) hoorde je helemaal niets.
Inderdaad, Apple is een van de weinigen die iets heeft aangegeven. Marketing is natuurlijk het meest belangrijke, ook al heeft het onderzoek (als het uberhaubt plaats heeft gevonden) tot niets geleid. Nog steeds worden dir soort partijen tegen elkaar uitgespeeld om extra op de kostprijs te besparen, terwijl er niets van de toch al riante marge af gaat.
Inderdaad, Apple is een van de weinigen die iets heeft aangegeven. Marketing is natuurlijk het meest belangrijke
Ja, want als je iets aangeeft doe je niets natuurlijk, de kans is groter dat wanneer je het niet aangeeft, je er ook niets aan doet.
Wat heb je dan voor spullen in je huis, niets waarschijnlijk want ALLE electronica wordt op deze manier gefabriceerd, of het nu een Apple, DELL, Acer, Asus, HP, Toshiba, Samsung of Sony is.
En ze zijn allemaal klanten van foxcon...
Van al die andere fabrikanten weet je ook nooit zeker dat het niet van "zo'n fabrikant als jij bedoelt" afkomt. Het kunnen ook onderdeeltjes zijn van producten waar het in zit, dus wat jij allemaal al hebt gekocht, dat kan uit hetzelfde fabriek zijn gekomen. Ook is het zo dat Foxconn toevallig aan het licht komt, er zijn zat andere bedrijven/ fabrieken die hetzelfde doen, maar die berichten zijn blijkbaar goed onderdrukt..
Hoe heb je deze post kunnen maken dan?
zo denk je er vast ook over als je:
- een nieuwe TV koopt;
- een nieuwe audio installatie;
- nieuwe schoenen;
- een nieuwe broek;
- een nieuwe trui;
- en zo kan ik nog wel even doorgaan..

Ik ben het op zich wel met je eens, dat de lage lonen landen worden uitgebuit. Echter is het ook geen oplossing om een fabrikant volledige te boycotten, dat betekent namelijk GEEN inkomen voor de mensen daar.

ik vraag me af wat je zou doen, als je de keuze hebt:
1. product op een 'verantwoordelijke' manier voor 100,- duurder
2. product voor een bodemprijs 100,- minder...
Wel met je eens!
Als ik de trend zie de afgelopen jaren denk ik dat we dit jaar geen hele nieuwe iPhone gaan zien maar een verbeterde versie van de iPhone 4 (Dezelfde sprong als van 3G -> 3GS)

Ik kan het natuurlijk mis hebben ;)

Mijn contract verloopt in December, in September mag ik verlengen. Komt precies op het goede moment dus :)

[Reactie gewijzigd door ijskonijn op 5 juli 2011 10:26]

Ik denk niet dat ze een lesje hebben geleerd. Kijk alleen al naar de productieproblematiek van de witte Iphone.
De fout in het ontwerp is consequent doorgevoerd, zowel in de 'ontwikkeling' van de witte iphone als bij de CDMA versie (welke daadwerkelijk body verschillen met zich mee brengt tov de GMS versie)
Je noemt twee dingen die totaal niets met elkaar te maken hebben.
De witte iPhone was uitgesteld omdat ze het "WIT" niet kregen zoals Apple dat wilde en de constructiefout waarnaar jij verwijst is waarschijnlijk het antenne probleem en die manifesteert zich in praktijk nauwelijks.
en het wit van de iPhone 4 zorgt voor problemen met de camera en de flitser. het laat geloof ik te veel licht door.
Dus ik koop een Pegatron Iphone 5 in plaats van een Apple Iphone 5? Goed om te weten, dan ga ik het deel van de prijs dat ik voor het merk Apple betaal van de prijs afdingen als ik hem koop. Pegatron heb ik nog nooit van gehoord, daar betaal ik ook niet voor.
Grote kans dat je wel vaker Pegatron in de handen hebt gehad. Net zoals bijvoorbeeld Foxconn is Pegatron een bedrijf dat allerlei electronische apparatuur maakt. Daarnaast is het een dochterbedrijf van AsusTek.
Grote kans dat je wel vaker Pegatron in de handen hebt gehad. Net zoals bijvoorbeeld Foxconn is Pegatron een bedrijf dat allerlei electronische apparatuur maakt. Daarnaast is het een dochterbedrijf van AsusTek.
Pegatron is onafhankelijk. Het was een dochterbedrijf, maar is op eigen benen gaan staan. http://en.wikipedia.org/wiki/Pegatron
Net zoals dat met NXP gebeurde die zich van Philips afscheidde.
Uuuhm je hebt nog nooit iets gekocht van Apple... Het labeltje fabrikant is in de westerse wereld eigenlijk helemaal niks waard. Elk groot bedrijf laat zaken produceren door een derde partij (die dan de echte fabrikant is). Je hebt dus vrij weinig keuzes ;)

(zie bijv het nieuws bericht dat de philips merknaam wordt gelicenceert op het gebied van TV's)

Edit: nieuws: Philips zet eerste stappen naar afstoten tv-activiteiten

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 5 juli 2011 10:36]

Made in China. Designed by Apple. (ofzoiets) staat vaak op hen producten
"Designed by Apple in California. Made in China." (soms zie je ook "Assembled in China.")
Waarschijnlijk is je huidige iPhone een Samsung.

15 miljoen is wel erg ambitieus van Apple, maarja de mensen die eenmaal een iphone hebben gaan niet meer weg vanwege de App aankopen die ze gedaan hebben.

Hoor trouwens wel steeds vaker dat mensen problemen hebben met hun iPhone of dat ze er niet goed mee kunnen omgaan dat het zo gesloten is. Ben benieuwd of dat gaat reflecteren de komende jaren.
Samsung levert onderdelen, foxcon zet alles in elkaar (tot aan de cdma iphone 4)
.....foxcon zet alles in elkaar (tot aan de cdma iphone 4)
Laat die cdma iPhone4 volgens het artikel nu net al door Pegatron in elkaar gezet worden ;)
Laten wij in Nederland wonen en praten over Dr. Rockzo zijn huidige iPhone.

Daarnaast staat duidelijk in mijn post dat Foxcon alles in elkaar zet tot aan de CDMA Iphone 4... Hier staat duidelijk TOT en niet T/M (zoals jij het opvat)

Als je iemand op zijn plek wilt zetten doe het dan AUB wel goed ;)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 5 juli 2011 11:06]

'Tot' is absoluut niet hetzelfde als 'tot en met', en dat blijkt ook helemaal niet uit Van Dale. Daar staat een verwijzing naar 'tot en met', maar dat betekent niet dat het hetzelfde betekent. 'Tot' betekent 'niet verder dan' of 'niet langer dan'. Bijvoorbeeld 'tot en met zaterdag' houdt in dat zaterdag inbegrepen is, en 'tot zaterdag' juist niet.
Simpele, goedkope apps zouden mij niet tegen houden om over te stappen naar een andere telefoon. Maar de duurdere apps als navigatie weer wel.

Tja, het hele verhaal over gesloten... Je koopt een telefoon zoals deze is, dan moet je niet achteraf gaan miepen.

edit:
@macquarius: ik wil het niet een non-argument noemen. Maar als je een open systeem wil, moet je geen Apple nemen. En achteraf gaan miepen, dan heb je je huiswerk gewoon niet gedaan.

[Reactie gewijzigd door iMars op 5 juli 2011 11:44]

Ach, dat gesloten systeem is een non-argument. Puur om Apple ergens op te kunnen pakken.
Beetje onzin vind je niet?

Het is gewoon een feit dat iOS meer gesloten is dan andere systemen. Probeer maar eens een bestand over te zetten van een willekeurig niet-apple device naar je Apple. Dat gaat niet.

Volgende voorbeeld. Willekeurige pc, 1 foto op je telefoon zetten. Met alle toestellen gaat dat gewoon makkelijker dan met een iPhone.

Mensen die dit geen probleem vinden hebben veel plezier aan de iPhone, mensen zoals ik hebben gewoon liever iets meer vrijheid en gemak.
Niks onzin, ik weet dat iOS een gesloten systeem is maar ik vind het geen argument om hun producten niet te kopen, en velen met mij. Tweakers c.q. Apple-bashers noemen dit altijd maar op omdat ze niks beters kunnen verzinnen.

Het feit dat je iTunes nodig hebt om je telefoon te syncen met een PC of Mac is inderdaad niet geheel handig en is vanaf iOS 5 ook verleden tijd.

Foto's vanaf je iPhone op je PC zetten of andersom kun je gewoon vanuit de verkenner doen hoor.
Mjah als Tweaker kan ik toch wel aannemen dat jij je Windows naar je eigen hand zet (stap 1: deinstalleer al de third party software)? Ik vind het dan vreemd om te stellen dat het iOS systeem zo extreem goed is dat jij helemaal niks wilt veranderen...

Voor een doorsnee gebruiker wil ik dat nog wel accepteren maar ik als tweaker kan het moeilijk begrijpen dat een Apple tweaker zich niet mateloos ergert aan bepaalde zaken en baalt dat hij het niet kan veranderen.

Ik beheer voor mijn werk een lading iphones en ipads en heb zelf ook prive een ipad gehad (nu de Asus TF) en vanuit het tweakers oogpunt heb je toch telkens weer zaken die niet zo ingericht zijn als jij dat wilt hebben

Ik denk dat de argumenten die je hoort een beetje vanuit dat oogpunt zijn geschreven niet rekening mee gehouden dat bepaalde mensen hier geen behoefte aan hebben. Eigenlijk hoor je ook voor die stelling het volgende te vermelden: Wil je telefoon zo gebruiken als de fabrikant het heeft verzonnen? Dan maakt het niet uit welk OS je neemt... Wil je net dat beetje meer (zoals als het goed is 75% van de tweakers) dan heb je niks aan iOS en moet je echt richting Android gaan
Volgende voorbeeld. Willekeurige pc, 1 foto op je telefoon zetten. Met alle toestellen gaat dat gewoon makkelijker dan met een iPhone.
En weer zo'n zinloos argument, heb jij uberhaupt ooit een iPhone gebruikt ? Als je er foto's op hebt staan sluit je de iPhone aan op de PC, open Mijn Computer en voila, de iPhone word gewoon gezien als camera waarvan je foto's af kan halen/naar toe kan slepen.
Snap het nou ze hebben nog nooit een iPhone aangeraakt, ze zijn gewoon heel erg zielig. want het grote boze apple brengt weer een nieuw goed apparaat uit, en de rest heeft alweer het nakijken en dat is oneerlijk!.
Dit vind ik nu totale onzin wat jij uitkraamt. Ik heb zelf een MacBook Pro en ben een IT Consultant in een Windows omgeving en het gaat juist super makkelijk. Wat jij verteld is gewoon een broodje aap, of eerder onkunde van jouw kant.

Ook kan ik heel makkelijk foto's op mijn iPhone/iPad zetten. Dit doe ik heel vaak omdat ik als fotograaf-hobbyist graag mijn portfolio aan andere laat zien. Geen geklooi met foto's sorteren, gewoon een mapje aanmaken en in iTunes opgeven dat deze gesynchroniseerd moet worden.
Even voor mijn informatie, kan ik dan ook itunes installeren op de computer van mijn ouders en zo vanaf daar foto's op mijn ipod zetten? Tot nu toe krijg ik het niet voor elkaar om mijn ipod te synchen met aan dere itunes dan die op mijn eigen comp.
Even voor mijn informatie, kan ik dan ook itunes installeren op de computer van mijn ouders en zo vanaf daar foto's op mijn ipod zetten? Tot nu toe krijg ik het niet voor elkaar om mijn ipod te synchen met aan dere itunes dan die op mijn eigen comp.
Je hebt daar helemaal geen iTunes voor nodig ? Als ik mijn iPhone op de PC aansluit word die gezien als camera.
Nee dat hoeft niet, de iPhone wordt herkend als 'algemene camera' onder Windows.
Het is gewoon een feit dat iOS meer gesloten is dan andere systemen. Probeer maar eens een bestand over te zetten van een willekeurig niet-apple device naar je Apple. Dat gaat niet.
Gesloten systemen domineren de markt:

electonica/firmware, consoles, windows (alle versies incl wm7) etc
vaak komt er ook nog eens een mix voor (zie bijvoorbeeld osx) maar uiteindelijk is geslotenheid relatief normaal (hoe onwenselijk ook vanuit een vrije markt perspectief).
heb je al eens Windows Phone 7 geprobeerd?
Voor de massa heb je gelijk.... Als tweaker is het zeker een argument, als je het daar niet mee eens bent vind ik je niet echt een tweaker (tenzei je jezelf bezig houd met echte jailbreak hacks oid)
Tja, het hele verhaal over gesloten... Je koopt een telefoon zoals deze is, dan moet je niet achteraf gaan miepen.
Nou nee de meeste gebruikers doen niet z'n vergaand onderzoek en komen daar bij gebruik achter, hoewel ik denk dat die gebruikers de limieten van een iphone toch niet weten te vinden...

Daarbij gaat het niet om wel of niet mogen zeuren over je toestel maar het ging er om dat er vast gebruikers zijn die na hun eerste iPhone weer graag wat anders nemen ;)
Oh kom op, je koopt toch ook een huis van een architect die je mooie huizen vind maken, niet van een bouwvakker die je mooie huizen vind maken?

Apple doet nog al het designwerk, zorgt dat de goede hardware erin zit en het ding stabiel is, en heeft het besturingssysteem ontworpen. Wat kan het je dan nog schelen in welke fabriek het is gemaakt?

Bovendien kan Apple nooit de gehele iPhone maken, en besteden telefoonontwerpers altijd delen uit. Het is dus nooit zo dat elk kleine chipje uit de telefoon daadwerkelijk van het merk komt waar jij het van koopt (hoewel samsung soms in de buurt komt).
Sinds wanneer koop je huizen van een architect. Dat gaat nog altijd via een makelaar.
Het opleveren van een huis gaat op een heel andere manier dan het maken van een apparaatje. Nogal een kromme vergelijking die je maakt.
De Makelaar is de winkel / reseller. De architect is de ontwerper (Apple) en de bouwvakker is Foxcon.
eigenlijk is het een hele goede vergelijking, zeg ik als architect. Makelaar is idd de winkelier, Foxconn (of wie dan ook) is de aannemer en Apple de architect. Is geen speld tussen te krijgen.
Sterkte met je onderhandeling bij de Phone House, T-Mobile shop, ... Denk je nou echt dat die gevoelig zijn voor dit soort argumenten? Koop je toch lekkere een andere telefoon die waarschijnlijk een paar honderd meter verder van de band is gerold... 8)7
Dus ik koop een Pegatron Iphone 5 in plaats van een Apple Iphone 5? Goed om te weten, dan ga ik het deel van de prijs dat ik voor het merk Apple betaal van de prijs afdingen als ik hem koop. Pegatron heb ik nog nooit van gehoord, daar betaal ik ook niet voor.
Ik weet niet of je het weet, maar dit is met meerdere apparatuur zo.
Voedingen van Cooler Master en Antec bijvoorbeeld komen uit de fabriek van het Taiwanese Sea Sonic Electronics. FSP Group is ook zo'n maker van voedingen voor anderen. Antec en consorten zetten vervolgens hun eigen labeltje erop.
Hier nog een paar apparaten die je vooral dus niet zou moeten kopen volgens jouw logica:
  • Moederborden van Intel
  • Telefoons van Nokia
  • iPod en iPhone van Apple
  • Playstation van Sony
  • Xbox van Microsoft
  • Ow ja, ook die van Nintendo
Als je naar die laatste drie kijkt, kan je dus een spelconsole van "de grote drie" meteen op je buik schrijven

Als je de klantenlijst van Foxconn/Hon Hai doorneemt dan is het net of je de "Who's who" van de computerindustrie doorleest, ze staan er allemaal in.

Bron van deze info

Edit: bron toegevoegd.

[Reactie gewijzigd door DivxLover op 5 juli 2011 11:06]

maar de huidige fabrikanten, voornamelijk Foxconn, zouden agressief onderhandelen om hun contracten met Apple te behouden.

De leveranciers worden tot het uiterste uitgeknepen en die gaan vervolgens over de rug van hun medewerkers de iphones produceren.
Als de werkomstandigheden bij Foxconn al slecht waren hoe slecht worden ze als de kostprijs nog lager moet?
De Apple-kopers betalen vervolgens (twee keer) het volle pond voor hun toestel.

Er zal wel geen fairtrade-stempeltje op de iphone komen... :'(
Het is de keus die Foxconn maakt als ze de order accepteren. Als ze er niet aan kunnen verdienen dan zullen ze het ook niet doen, en in dat deel van de wereld zijn slechte arbeidsomstandigheden niet zo vreemd. Daar heeft Apple zelf niks mee te maken, het is de organisatie van Foxconn die voor de slechte werkomgeving voor de werknemers zorgt.
Je betaalt veel voor je toestel, maar hoe het geld verdeeld wordt is aan Apple zelf. Bij andere fabrikanten zijn dit ook problemen
Welkom bij een vrije economie, als een bepaalde firma een bepaalde klant echt wil binnenhalen word er over de prijs onderhandeld.

Dat die firma dan op allerlei bezuinigt is niet apple hun probleem, nocht het onze.

Als de kwaliteit eronder lijd zal die firma de prijs moeten verhogen of zal apple weer weggaan.

Zo'n systemen regelen vaak zichzelf, en de verantwoordelijkheden moet je niet te ver gaan verschuiven.

Als apple er verder in slaagt om tussen de kostprijs van het fysieke product nog meerwaarde te creeeren door design, software, uitstekende user interaction zodat consumenten het er voor over hebben zie ik het probleem niet.

Als het TE duur is verkocht het niet, en het verkoopt wel degelijk zeer goed.
Je snapt de kern van ze bericht niet het gaat niet om het westen en onze luxe problemen het gaat juist om het oosten (Azie) waar mensen voor ons (bij wijze van spreken) als 'slaven' behandeld worden :)

De discussie of die te duur is of niet begint niemand behalve jij ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 5 juli 2011 10:59]

Volgens mij wordt er ook nergens in dit bericht iets gemeld over arbeidsomstandigheden. Waar heb je die 'kern' dan vandaan? ;)
niet heel lang geleden hadden we die situatie ook hier in het "westen", uiteindelijk leid stijgende welvaart icm onrechtvaardigheid tot veranderingen (net zoals in nederland de gemakzucht en gebrek aan eigen verantwoordelijkheid een omgekeerde trend gestart is).

Verder interesseert slechts een klein gedeelte van de consumenten zich serieus voor fair trade, ik ben zelf bereid om een gedeelte van mijn inkomen aan betere producten te spenderen maar gezien alle tegenwerkingen van bedrijven (en overheden) om tot een transparante informatievoorziening over herkomst etc kan ik me best voorstellen dat zelfs welwillende consumenten door de bomen het bos niet meer zien.
Het is net zo goed een probleem van Apple, het is hun product wat hun verkopen. Zou jij een iPhone willen kopen die 5 euro goedkoper is maar die wel door kinderen in elkaar gezet is? Kan Apple dan zeggen dat ze daar niks mee te maken hebben, ze hebben nou eenmaal gewoon de goedkoopste gekozen.
Maar die iPhone is helemaal geen 5 euro goedkoper! Die kostenbesparing gaat immers naar de winst, niet naar de klant...
Maakt weinig uit toch, uiteindelijk is die markt een democratie waar je stemt met je geld, mensen willen <x-product> en willen daar <x-prijs> voor betalen en apple kijkt gewoon op welk prijspeil ze winstmaximalisatie kunnen verwachten: alle bedrijven doen dat.
de werkomstandigheden bij Foxconn al slecht waren
Zijn die omstandighedne wel slecht? Naar onze maatstaven waarschijnlijk wel. Maar naar Chinese maatstaven? Dan kon het wel eens beter zijn dan gemiddeld. Ik ben bang dat de mensen die onze kleding produceren (met nog veel hogere winstmarges als electronica) veel erger behandeld worden.
idd een grote order .
moeten ze toch flink verkopen om ze kwijt te raken .
maarja als een kwart verkocht is hebben ze hun geld er al dik en dubbel uit natuurlijk..
maar als er niet echt veel verschil tussen 4 en 5 zit zal het idd kunnen tegenvallen daarbij verkoopt de concurentie toch ook steeds meer phones en komen er nog wat wp7 toestellen bij ,
naja hoe dan ook verliez zullen ze er niet door krijgen natuurlijk
Pegatron zou ook flink lobbyen om iPads en MacBooks voor Apple te mogen maken, maar de huidige fabrikanten, voornamelijk Foxconn, zouden agressief onderhandelen om hun contracten met Apple te behouden.
Dat wordt dan weer wat met de verhalen over de slechte werkomstandigheden. Foxconn heeft juist laatst nog de salarissen van haar personeel verhoogd, maar ik zie al gebeuren dat dit weer omlaag gaat vanwege de 'agressieve onderhandelingen'. Daar zal ongetwijfeld met de prijs gespeeld worden, waardoor Apple haar winst weer ziet groeien over de rug van alle sociale problemen bij Foxconn.
Omdat Foxconn de prijs wil verlagen en hierdoor de lonen inkort is Apple schuldig? Mwah. Er staat Foxconn wil aggresief onderhandelen, niet 'Apple wil aggresief onderhandelen'.

[Reactie gewijzigd door ZpAz op 5 juli 2011 10:40]

Apple kan ook contractueel afdwingen dat de werknemers niet de dupe worden van de prijsonderhandelingen... zou het bedrijf sieren wanneer ze dat doen. Apple weet namelijk wel degelijk hoe de situatie is binnen die bedrijven. Apple is daar overigens niet de enige speler in hoor
wat ze daar verkondigen is dat ze controleren... echter, er staat weinig tot niks beschreven over de daadwerkelijke consequenties wanneer de fabrikant zich niet aan de afspraken houdt. dat bericht is tevens geschreven door de marketing afdeling van Apple... en laat die afdeling nou best goed zijn in dingen mooier omschrijven dan dat het in de werkelijkheid is.
Als daar staat 'we controleren op dit en dit' en dat wordt niet gedaan wordt het hele bedrijf afgebrand, ik denk niet dat ze dat risico willen lopen.
Je kunt arbeidsvoorwaarden natuurlijk deel laten uitmaken van de "aanbesteding". Dan nog blijft er wat te concurreren over, maar dan moet je wel zorgen dat je de arbeidsvoorwaarden ook achteraf gaat monitoren. Vraag me af of dat laatste gebeurd...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Nokia Lumia 930 Nokia Websites en communities Lumia Smartphones Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013