Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 14, views: 8.772 •
Submitter: MClaeys

Spelontwikkelaar Bungie gaat games uitgeven. Onder de naam Bungie Aerospace wil het bedrijf onafhankelijke ontwikkelaars helpen met het maken en uitbrengen van games voor mobiele apparaten en sociale netwerken.

Bungie wil met Aerospace games voor mobiele apparaten en sociale netwerken gaan uitgeven, maar zal daarbij niet de traditionele uitgeversrol op zich nemen. Bungie zegt dat het met een selecte groep onafhankelijke ontwikkelaars zal samenwerken om hun games te testen en te promoten. Ook kunnen deze ontwikkelaars gebruikmaken van het bungie.net-platform, dat momenteel wordt gebruikt door de Halo-games die Bungie heeft gemaakt.

Het eerste spel dat via Aerospace verschijnt, heet Crimson en zal op een nog onbekende datum in de zomer uitkomen voor Android en iOS. Aan het hoofd van Harebrained Schemes staat Jordan Weisman, die tegenover website Gamasutra zegt dat zijn twaalfkoppige team de feedback vanuit Bungie goed kan gebruiken.

Door de samenwerking doet Bungie ervaring op in de mobiele en sociale markten voor games, de studio ontwikkelde in zijn twintigjarige bestaan vooral games voor de pc en spelcomputers. Momenteel werkt Bungie ook aan zijn eigen spel, dat zal worden uitgegeven door Activision.

Bungie Aerospace logo

Reacties (14)

Ja, maar wel met een redelijk goede bedoeling erachter. Ze willen onafhankelijke ontwikkelaars de kans bieden om hun games te laten uitgeven.
Niks mis mee, laat het maar komen :)
Misschien even het artikel lezen; Bungie bied hun framework aan indie developers om games te publiceren op sociale netwerken EN mobiele telefoons.

Iets meer ontopic: In het bericht staat dat Crimson op zowel iOS als Android uitkomt, terwijl het platform van Bungie alleen nog maar iOS ondersteund. Of is een indie developer helemaal vrij in de keuze van het platform waarmee (en waarop) zij iets wil uitbrengen?
Dat laatste staat niet in het bericht? Heb je daar een link van? Dat Bungie alleen nog iOS ondersteunt
Lees deze quote maar even dan, als je het sarcasme niet snapt ligt die helemaal in jouw straatje ;)

You really think you can compete with [INSERT NAME OF AWESOMELY SUCCESSFUL MOBILE/SOCIAL DEVELOPER HERE]?
The ultimate goal of Bungie Aerospace is to help independent developers create and showcase their games. That’s the bar. Unless you also count the giant pile of cash we’re all hoping to swim around in, but that seems really materialistic.
Klinkt als een goede manier op de sociale netwerken binnen te komen.
Het is relatief veilig aangezien je zelf minder resources in de ontwikkeling hoeft te stoppen.

Je laat de onafhankelijke ontwikkelaars hun ding doen op jouw platform, kunt ze helpen met de ervaring die jij hebt op het platform, zij helpen jouw met hun ontwikkelaarservaring in dit soort games.

Win-WIn situatie... Win-Win-WIN als er ook nog leuke games voor ons uitkomen natuurlijk!
Idd, dit zie ik eigenlijk met gemak slagen. Persoonlijk vind ik het een goed doordacht idee. En andere steken er ook nog wat van op. :)
Indie-games? Zijn dat games uit India? :9
Oh onafhankelijk. Dacht al een nieuw genre. Misschien handig om soms wat uitleg te geven bij termen. ;)
"Indie" is over het algemeen wel een begrepen begrip op t.net
Wow, ik zou haast even denken dat Bungie een vliegtuigenfabrikant was geworden :p Denk dat de games van Bungie nice worden... als ik ze op Steam kan halen (wil niet nog een distributieplatform, we hebben al Steam, Origin (die alleen zichzelf verkopen), Impulse)
Maar, als de games een uitgever hebben dan zijn het geen indie games meer. Het staat namelijk voor independent games, oftewel; games die onafhankelijk zijn van een uitgever.
'Indie games' en 'uitgeven'... :+ hoezo contradicto in terminis?

Nu nergens om, maar de term 'indie game' is al jaren een marketingterm. Bungie wil gewoon ook een stuk van de indie game marketing cake, door als uitgever op te treden. Natuurlijk noemen ze het niet zo (vanwege de tegenstrijdigheid), maar vooruit.
Wacht een even: als een developer steun krijgt van een bedrijf dan is het toch ook geen indie game meer?
Ligt aan het contract. Al kan je bij Bungie gewoon een soort van calls afnemen dan kan je per support case betalen (of een deal sluiten voor een onbeperkt aantal call gedurende de ontwikkeling tegen een percentage van de winst). Op deze manier kan de ontwikkelaar dus compleet indipendent blijven en toch de ondersteuning krijgen van een Tripple A ontwikkelaar. Dit heeft als voordeel dat je de obstakels die Bungie heeft moeten overbruggen niet nog een keer hoeft te overbruggen omdat zei je gelijk kunnen laten zien hoe je iets moet doen terwijl je zelf de volledige controle houd over je project

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 1 juli 2011 11:54]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013