Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 28, views: 8.567 •

Id Software heeft de releasedatum van zijn aankomende first-person-shooter Rage naar achteren geschoven. De titel zou oorspronkelijke op 16 september in de winkel liggen, maar zal nu pas drie weken later op 7 oktober uitkomen.

Logo id SoftwareEen reden voor het uitstel van de shooter geven ontwikkelaar id Software of uitgever Bethesda niet, maar op de officiële website van de game valt nu te lezen dat zowel de pc-, Xbox 360- als Playstation 3-versies van Rage in Europa op 7 oktober uit zullen komen.

De game is al flinke tijd in ontwikkeling en wordt de eerste grote release van id Software sinds Doom 3 uit 2004. De eerste beelden werden via een techdemo van de id Tech 5-engine getoond in juli 2007, terwijl de officiële aankondiging in augustus van dat jaar volgde.

Rage speelt zich af in een post-apocalyptische wereld die de speler zowel te voet, als met voertuigen kan verkennen. De virtual texturing-technologie van de nieuwe id Tech 5-engine zou het mogelijk moeten maken om grote buitenruimtes te kunnen renderen zonder daarbij in te moeten boeten op texturekwaliteit.

Reacties (28)

Zal mijn vrouw leuk vinden, dat ik dadelijk Rage ga spelen op haar verjaardag :Y). Ik kijk wel erg uit naar deze titel.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 10 juni 2011 12:48]

Meer trailers staan overigens hier:
http://www.rage.com/us/media/media-videos

Er zitten er daar in ieder geval wat tussen die ook meer 'buiten' afspelen zodat je ook kan zien hoe de engine dan omgaat met die grote buitenruimtes :)

[Reactie gewijzigd door Floppus op 10 juni 2011 13:01]

Ziet er op zich wel mooi uit.

Alleen weer die eindeloze sewers. Laat dan gewoon die virtual texturing "grote buitenruimtes" zien ..! 8)7
Daar zou het volgens John Carmack juist niet geschikt voor zijn.
Je leest niet helemaal goed.

Enige nuance is hier wel op zijn plaats, de megatexture is juist wel bedacht voor grote landschappen en gebruikt 1 grote texture voor het geheel, comprimeerd dit en kan n.a.v. wat wel en niet zichtbaar is voor de speler delen van het geheel dynamisch streamen.

De kneep zit hem hier in:
numerous visual landmarks
Zoals steden in GTA en dus ook de wereld van Elder Scrolls.
Hetgeen logisch is: Je hebt dan EN de megatexture, EN alsnog duizenden texturen voor al die "landmarks" want die kan je niet in de megatexture kwijt.

Je kan je misschien zo voorstellen dat je enorme variatie in natuur in een landschap kwijt kan in de megatexture (en juist minder goed in tile-textures..kijk maar naar stukken gras en natuur...), maar een stratenplan met honderden gebouwen is minder geschikt.

Per definitie stellen dat grote buitenruimtes niet geschikt zijn is dus absoluut niet waar.
Integendeel: daar is het JUIST geschikt voor.
Maar niet voor alle toepassingen.
Voor sommige toepassingen zijn Tile-textures beter geschikt. En een stad met wolkenkrabers en uiterst repeterende textures voor stukken weg...ja ik kan me dat helemaal voorstellen.

[Reactie gewijzigd door lenny_z op 10 juni 2011 15:16]

Het voelt weer als 15 jaar terug - 3D Realms vs id: toen werd gestreden om release date Quake vs Duke Nukem 3D (DN3D kwam ook toen een paar maanden eerder uit), nu ligt Duke Nukem Forever daadwerkelijk in de winkels, maar Rage naar achteren geschoven. Zolang Rage maar niet nog 8 jaar hoeft te duren...
Nu word er ook nog gesteden om het slot van MW3 en BF3 en dat lijkt me dan ook de voornaamste reden dat de releasedatum verschoven is.
Gezien de wapenfeiten van iDSoftware, zal niemand zich druk hoeven te maken om een Duke Nukem achtige release datum van Rage. :)
Da's wel inclusief de IdTech5 engine. Bij DNF hebben ze de engine gelicenseerd.
Zie er goed uit, mooie graphics en een leuk arsenaal wapens. Die gaan we halen :)
De buitenwereld doet me sterk denken aan Borderlands. Ziet er mooi uit zeg!
Ze zullen wel een showstopper tegengekomen zijn die er per se uit moet.
Als nu de nieuwe duke uit is en dan dit over een paar maandjes zit ik alleen nog te wachten op half-life 2 episode 3
same here.
Je moet wel HEEEEEL erg lang wachten hierop.
Eigenlijk belachelijk.

Maarja. ontopic maar weer.
idtech 4 tov idtech 3 was spectaculair, idtech 5 tov idtech 4 is ook wel direct merkbaar, prachtige details maar niet zo spectaculair. Uiteindelijk brengt id wel een nieuwe engine uit nu en dan maar het voor het blote oog stopt het wel ergens, nee?
Ik dacht eerlijk wanneer ik de eerste keer mohaa speelde 'kan dit nu echt nog realistischer?' maar nu achteraf bekeken, wat een evolutie
Rage ziet er geweldig uit.
De ID engines zijn ook altijd enorm efficient.
Bij een game als Battlefield denk ik....ohh als mijn systeem dit maar gaat trekken.
En bij Rage weet ik gewoon dat het goed gaat komen.

Das vertrouwen in ID software, door de jaren heen.
Yep, long live OpenGL :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Assassin's Creed UnityFIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013