Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 64 reacties, 17.250 views •

Ubisoft heeft op zijn E3-keynote de komst van Far Cry 3 en Brothers in Arms: Furious 4 aangekondigd. Het bedrijf meldde daarnaast met The Adventures of Tintin: Secret of the Unicorn te komen en toonde eerder aangekondigde games.

Het gerucht dat Ubisoft bezig is met een nieuwe Far Cry deed al langer de ronde. Maandagnacht bevestigde de uitgever deze geluiden door Far Cry 3 met een lange demonstratie te tonen aan het E3-publiek. In deze demo was de klassieke Far Cry-gameplay, waarmee de serie zo populair is geworden, snel te herkennen. Hoofdrolspeler Jason Brody was immers al spoedig bezig met het verkennen van een tropisch eiland waar achter ieder bosje een vijandelijk kamp kan zitten. Far Cry 3 wordt ontwikkeld door Ubisoft Montreal en verschijnt in 2012 voor de pc, PlayStation 3 en Xbox 360.

Gearbox' Randy Pitchford kwam daarnaast met de mededeling dat de ontwikkelaar bezig is met de ontwikkeling van Brothers in Arms: Furious 4, een reboot van de bekende en bekroonde serie, maar dan wel in een compleet ander jasje. Het spel heeft bijvoorbeeld een cartoony uiterlijk en ludieke elementen als Duitsers die veelvuldig 'Scheiße' exclameren. Dit doet niet direct denken aan het serieuzere karakter van eerdere Brothers in Arms-games.

De trailer toonde daarnaast vier verschillende personages, die waarschijnlijk allemaal hun eigen statistieken en vaardigheden hebben. De nieuwe Brothers in Arms moet ergens in 2012 verschijnen. Voor welke platforms de game verschijnt, wordt waarschijnlijk de komende dagen bekend.

De Franse uitgever meldde ook dat ze werken aan The Adventures of Tintin: Secret of the Unicorn, een game die bij de gelijknamige film hoort. Voor welke platforms de platformer verschijnt en wanneer, is echter niet bekend. Ubisoft gebruikte zijn keynote daarnaast om eerder aangekondigde titels weer onder de aandacht te brengen. Het bedrijf toonde bijvoorbeeld nieuwe beelden van TrackMania 2 en demonstreerde Rayman: Origins uitvoerig. De uitgever besteedde tevens uitgebreid aandacht aan Assassin's Creed: Revelations en liet nieuwe beelden zien van Driver: San Francisco.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (30)

Reacties (64)

Reactiefilter:-164062+135+25+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Ik weet het is laat maar hier is de Gameplay Trailer van Far Cry 3.

http://www.youtube.com/watch?v=ctSO3U_0vCg
Wauw..wat een lelijk spel zeg. Op geen enkele manier een vooruitgang ten opzichte van Far Cry 2. Laten we het er maar op houden dat het de consoleversie is..
Dat is het ook, waar ik me meer zorgen om maak is of het geport gaat worden naar pc, of dat er een apart pc versie word ontwikkeld, want dan zullen de graphics er ook een stuk beter uit gaan zien als dit.
Dus ze maken Brothers in Arms: Inglourious Bastards en Far Cry: Heart of Darkness...
Nee, nee, nee. :(

Ubisoft a.u.b. vernaai niet de hele sfeer die men in BIA voelde, bijvoorbeeld Hell"s Highway of road to Hill 30. Prachtige games, waarin een prachtige triller verstopt zat. Ik vergeet meer nooit hoe Hell's Highway eindigde. :'(

[Reactie gewijzigd door xH4wk3y3sx op 8 juni 2011 14:32]

Maar word FarCry3 niet ontwikeld door Crytek dan?
Zou een beetje vreemd zijn.
Farcry 2 is ook niet ontwikkeld door Crytek. De Samenwerking tussen Ubisoft en Crytek is na Facry 1 gestopt.

Ubisoft heeft de rechten van Farcry. De oorspronkeiijke Farcry Egine (Cryengine) wordt nu gebruikt voor de games Crysis.

Ubisoft heeft geen rechten op de Cryengine, waardoor Ubisoft voor Farcry 2 een nieuwe engine moest ontwikkelen.

[Reactie gewijzigd door MuVo op 7 juni 2011 10:34]

Hm, dat is slecht nieuws voor mij. De kans dat ze dezelfde engine zullen gebruiken, is dus groot. Ik had namelijk ontzettend last van "motion sickness" bij FarCry 2, zo erg dat ik het niet langer dan een halfuur kon spelen zonder me zwaar beroerd te voelen. Bij deel 1 en verreweg de meeste andere games (behalve HL2 en helaas Amnesia: The Dark Descent), nergens last van.

Is niet leuk, erachter komen dat je een game onmogelijk kunt spelen. Ook al komt hij uit de budgetbak ;)
FC2 gebruikte de Dunia-engine, een door Ubisoft zwaar gemodificeerde versie van de CryEngine. Wellicht gebruikt FC3 een doorontwikkelde versie daarvan.
Ik heb FC2 ondanks de tekortkomingen met veel plezier gespeeld. Vooral de dag/nacht cyclus, het veranderlijke weer en gamephysics dragen bij aan de sfeer van het spel.
Bij het spel zat trouwens een geweldige editor, waarmee je prachtige explosies kon maken (check maar eens op Youtube). Hoop dat FC3 weer zo'n editor meelevert.
Ubisoft heeft de rechten van Farcry. De oorspronkeiijke Farcry Egine (Cryengine) wordt nu gebruikt voor de games Crysis.
Ik wil niet zeggen dat de engine per definitie het gameplezier bepaalt, het kan ook aan andere dingen liggen, maar Crysis 1 en 2 sluiten toch een stuk meer aan bij het gameplezier dat ik in Farcry 1 had, dan dat Farcry 2 dat deed.

Crysis 1 en Crysis: Warhead met veel plezier uitgespeeld, en met Crysis 2 ben ik nu nog bezig en die is zowel qua graphics als qua gameplay gewoon weer pure kwaliteit als je het mij vraagt.
Dacht ik eindelijk een vervolg te krijgen op de BiA trilogie, blijkt het Inglorious Bastards: The Game te zijn :'( Dan maar wachten op Far Cry 3 en AC: Revelations, ook niet erg :)

En voor het eerst in m'n leven een fipo :9

[Reactie gewijzigd door Gracus op 7 juni 2011 02:23]

gefeliciteerd met je fipo

Ik ben zelf nog steeds een farCry 2 gamer :D. Kan niet wachten tot ie uit komt
gefeliciteerd met je fipo

Ik ben zelf nog steeds een farCry 2 gamer :D. Kan niet wachten tot ie uit komt
Die preview van FarCry3 ziet er heel mooi uit.
Maar ik moet zelf eerlijk zeggen, ik hoop dat FarCry 3 minder repetitief is dan FarCry 2. Mijn god, wat werd het op een gegeven moment saai om alsmaar weer dezelfde jeeps te moeten mollen op een stuk weg waar je al 30x geweest was. Hup, achterop je jeep springen, met de machinegun alles plaatmaaien, en weer verder rijden tot de volgende jeep kwam, weer exact dezelfde nutteloze actie. Wat dus nogal eens voorkwam, want sowieso was je ook wel erg veel en láng aan het rondcrossen. Verder leken ook veel van de missies wel erg op elkaar als je het mij vraagt. Ook als je ergens een huisje moest capturen of iemand moest omleggen was het voor mijn gevoel véél van hetzelfde.

Ik heb hem dan ook niet uitgespeeld, op een gegeven moment ben ik er uit verveling mee gekapt. Als het zo moet, dan geef mij maar liever een lineair verhaal zoals in deel 1! Wat mij betreft is FarCry 2 een voorbeeld geworden van hoe sandbox/free roam NIET moet.

Ik hoop dat dat in deel 3 anders wordt, want het ziet er wel heel mooi uit. Ze hebben in elk geval alvast officieus een "fast travel" systeem aangekondigd waardoor dat eindeloos rondcrossen in elk geval minder zal zijn. Dus wie weet wordt het toch nog interessant, en ga ik hem wel uit nieuwsgierigheid uitproberen.

[Reactie gewijzigd door RagingR2 op 7 juni 2011 13:31]

Een Fast Travel systeem betekend anders niet veel goeds. Dat klinkt mij te veel als sandbox in de oren. Ook ik ben halverwege gestopt met deel 2 om dezelfde reden, het was te veel van hetzelfde over and over again.
Laat ze aub weer terug gaan naar hen roots, mooie grote eilanden (groepen) met vette missies die op meerdere manieren voltooid kunnen worden. Deeltje 1 speel ik nog steeds dikwijls, heb hem al zeker 6 keer uitgespeeld en het verveeld geen moment, voornamelijk op zijn moeilijkst vind ik het erg tof; omdat je je in de bosjes kan verschuilen zonder dat ze je zien. Ik hoop dat in ieder geval dat weer terug komt want dat kon in deel 2 niet meer, wat voor mij al een vreselijke afknapper was.
Een Fast Travel systeem betekend anders niet veel goeds. Dat klinkt mij te veel als sandbox in de oren. Ook ik ben halverwege gestopt met deel 2 om dezelfde reden, het was te veel van hetzelfde over and over again.
Tja het is nog steeds sandbox, daar zijn ze duidelijk over. Maar ik denk wel dat door fast travel het sandbox-idee minder irritant kan worden. Je bent dan in elk geval minder eindeloos aan het rondcrossen, waardoor je mischien ook minder van die dingen tegenkomt die steeds hetzelfde zijn, zoals in FarCry2 die jeeps die je steeds tegenkomt.

Met een beetje een handig geplaatste fasttravel-punten wordt het in FarCry 3 gewoon missie-fasttravel-missie-fasttravel-missie, dus als je wilt maak je er gewoon zelf je 'lineaire' verhaal van, door gewoon achter elkaar door alleen maar missies te doen. En tijdens die missies zie je onderweg vast ook genoeg van het mooie eiland. En als je een eindje wil cruisen, kun je dat altijd nog doen.
Far cry 1 was de leukste game uit mijn "jeugd" ;) Ik vond 2 eigenlijk niet de verwachte opvolger, blijkbaar is 3 dat nu weer wel.
Daar waar Far Cry 1 langzaam is doodgebloed (online dan), heeft team fortress de fakkel overgenomen, en nog steeds met groot succes. Eens kijken of de fun van tf2 kan worden overgenomen door Far Cry 3...
Hahaha daar dacht ik ook meteen aan.. Inglorious Bastards.. Ik vind dat soort games altijd wel heerlijk weg te spelen an ga hem ook zeker proberen. Wel jammer dat het onder de naam van Brothers in Arms is.. omdat deze serie toch wel bekend stond als vrij serieuze taktische fps-er..

Maar aan de andere kant.. ik ben wel zwaar Inglorious Bastards fan en in dit genre kan ik mij wel vinden.
Ik denk dat ze een te klein publiek aanspraken met de vorige delen. Hell's Highway was snel afgeprijsd en heeft volgens mij niet goed verkocht. Vindt het desondanks wel een verkrachting van de serie.
Jah, je kunt het de meeste spelers die dit soort spellen niet leuk vinden niet echt kwalijk nemen dat ze dit eigenlijk doen omdat:

-Ze het tactisch inzicht van een garnaal hebben.
-Er niet tegenkunnen als ze doodgeschoten worden omdat ze zelf niet opletten.
-Niet het geduld op kunnen brengen om een strategie te bedenken.
-Een zenuwinzinking krijgen als ze 5 minuten niemand dood kunnen schieten.
-Het bijltje erbij neergooien als het de eerst 3 keer niet lukt om iedereen gelijk uit te schakelen.
-En niet van realisme houden.

Dat wil echter nog niet zeggen dat je de spellen dan maar aan moet gaan passen en daarmee effectief kapot maakt. Dan begin je een nieuwe spelreeks onder een andere naam aangezien dit deel toch niks te maken heeft met de originele serie zo te zien.

edit: typo

[Reactie gewijzigd door CobraVE op 7 juni 2011 08:30]

Ja helemaal gelijk! Het kan niet met smaak te maken hebben. Iemand die een spel niet leuk vind, dat jij wel leuk vind, is per direct een randebiel zonder enig geduld of tactisch inzicht.
Ik heb de vorige BiA uitgespeeld. Vond het nou niet echt "realistisch" zoals jij schijnbaar vindt. Het was eerder een spel aftreksel van iets dat goed in elkaar had kunnen zitten met een jaar langer ontwikkeltijd. Als een spel "te moeilijk" is heb je altijd nog de hardcore markt die het koopt en die hebben het ook niet gekocht en/of hebben iig snel een ander spel gekozen want de multiplayer na een half jaar was helemaal dood.
De originele BiA's waren wel degelijk "realistisch", je was binnen een schot zowat dood. Tuurlijk het is niet zo realistisch als ArmA II maar het komt wel in de buurt.

Het was gewoon ene sterke serie, daarom zijn er ook 3 delen gemaakt tot nu toe, dit helemaal omgooien omwille van (inderdaad de punten die ik boven noemde) vind ik minder.

Ik heb nooit iemand randebiel genoemd, alleen maar de doelgroep gekarakteriseerd door middel van verschillende punten waarvoor het nieuwe deel bedoeld is.
Dat wil echter nog niet zeggen dat je de spellen dan maar aan moet gaan passen en daarmee effectief kapot maakt. Dan begin je een nieuwe spelreeks onder een andere naam aangezien dit deel toch niks te maken heeft met de originele serie zo te zien.
Helaas denken veel ontwikkelaars daar anders over (Dragon Age 2 iemand?)

Tegenwoordig worden games aangepast aan het speelgedrag van de gamers (nog even los van de consoles). En door er een bekende naam aan te hangen is verkoop gegarandeerd, zelfs als het spel nog slechter is als de vorige (CoD iemand?)
Ja, maar uiteindelijk worden dan alle spellen eenheidsworst omdat dingen die echt interessant zijn (en dus ook niet mainstream) allemaal afgekapt worden.

Schijnbaar houd het grote publiek niet van uitdagingen en een zinnige moeilijkheidsgraad.
Het grote publiek is op zoek naar vermaak en eventueel "ontspanning". Daarom heet het ook "game" en niet simulator of training of iets dergelijks.
Vind ik ook wel logisch, een game is voor de lol, plezier, ontspanning en zo meer. Er zijn nu eenmaal weinig mensen (= kleine markt) die voor hun ontspanning erg moeilijke dingen gaan zitten doen. :)
Hoezo, een beetje uitdaging is net zo ontspannend. Ik snap niet waarom een echt uitdagend spel gelijk niet zou vermaken of voor ontspanning zou zorgen, waar komt die redenatie vandaan?

Dat geld alleen voor kinderen van 16 jaar en jonger? Met andere woorden de boven beschreven doelgroep (met punten)

[Reactie gewijzigd door CobraVE op 7 juni 2011 12:34]

Mooi, lag dus niet aan mij dat ik bij de tomahawk al aan Aldo Raine dacht :D
Epic fail die Brothers in Arms.

Game an sich is geinig maar hoor niet in de verhaallijn van BiA.
En ik had nog wel goede hoop dat er een echt vervolg kwam op Hell's Highway (waarin al gehint werd richting de Ardennen).

Waar houdt het op? Krijgen we straks Halo: The college years? Waar je met Master Chief allerlei pranks moet uithalen bij je medestudenten?
Assassin's Creed: The Bar? Waar je met Desmond bier moet tappen?
Ja inderdaad, ik had ook gehoopt op de Ardennen. Dit valt mij echt vies tegen, niet normaal. |:(
Ugh, hoop dat Gearbox besluit Furious 4, welke op zich best geinig lijkt, niet aan de BiA franchise te koppelen uiteindelijk. Dat zou echt heeeeel slecht zijn. Heeft echt niks te zoeken in die serie.
Ik vind het wel jammer dat ze zo'n omslag met Brothers in Arms hebben gemaakt. Ik vond Hells Highway een heerlijke game om te spelen. Sinds BiA : HH zit ik al te wachten op een waardige opvolger met een moderne engine. Die van Hells Highway was al redelijk out-of-date bij de release maar de gameplay maakte veel goed.

Hopelijk bedenken ze er een andere naam voor Furious 4 die los staat van Brothers in Arms.
Ik hoop dat Farcry 3 niet zoals FC2 vijanden krijgt die maar blijven respawnen als je eventjes een ander gebied inloopt. Ik vond dat het meest irritante aan die game. Graphics zien er wederom gelikt uit. BIA HH vond ik erg leuk om te spelen ondanks dat deze volledig scripted was.

[Reactie gewijzigd door eddieveenstra op 7 juni 2011 07:08]

Jammer dat BIA een andere weg inslaat ik was fan van de vorige delen. Far Cry 2 heeft me ondanks de geweldige graphics nooit echt kunnen boeien ik vond het te linear. Far Cry 3 ziet er wel intressant uit.
Jammer dat Far Cry 2 zo onderschat was, want het was zeker geen slechte game. Vooral de setting van een Afrikaans land was erg goed neergezet.
Daarom vind ik het jammer dat Ubisoft niet de uitdaging aangaat om weer een nieuwe setting te bedenken. Ik heb het wel een beetje gehad met die shooters in een tropische jungle.
Het Afrikaans land werd idd netjes neergezet, maar dat was imho dan ook een van de weinige hoogte punten van die game.
Wapens die veelste snel uit elkaar vielen van de roest, checkpoints welke je net hebt uitgeroeid zitten spontaan weer vol gerespawnde met bad guys zodra je een keer durft om te draaien etc. Het spel is aardig, meer lof verdiende het imho niet.
een reboot van de bekende en bekroonde serie, maar dan wel in een compleet ander jasje. Het spel heeft bijvoorbeeld een cartoony uiterlijk en ludieke elementen als Duitsers die veelvuldig 'Scheiße' exclameren.
En weer een serie die we bij kunnen schrijven op het lange lijstje van spellen die dood gemaakt zijn om ze toegankelijk te maken voor de (hersenloze) massa zonder tactisch inzicht.
Het is werkelijk triest dat ze aan dit wanstaltige gedrocht de naam Brothers in Arms hangen terwijl het helemaal niks met het realisme en de tactiek uit de voorgaande delen te maken heeft. Dezelfde rotzooi die ze geflikt hebben met Rainbow Six en Ghost Recon.
Helemaal mee eens. Vergeet de Silent Hunter serie niet die sinds deel 3 ook bergafwaarts is gegaan.

Toch zonde dat Ubisoft een aantal goede franchises helemaal om zeep heeft geholpen. Er is wel degelijk een markt voor tactical shooters (Operation Flashpoint, ArmA2) maar dat is Ubisoft denk ik te moeilijk.

Wat me ook opvalt is dat ook FarCry weer terug is naar wat het twee versies eerder al was. Kortom, zeer weinig vernieuwends van Ubisoft en het verder uitkleden van oude franchises. Ik kan me niet voorstellen dat Ubisoft nog een grote toekomst tegemoet gaan, zeker gezien het feit dat ze al verlies draaiden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True