Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 47 reacties, 14.827 views •

Id Software heeft op een persevenement aangegeven dat de pc-versie van Rage al bij de release een uitgebreide level editor aan boord heeft. Gamers krijgen hiermee de beschikking over hetzelfde gereedschap als de ontwikkelaars.

Logo id SoftwareDit vertelde id Softwares creative director Tim Willits onlangs aan PC Gamer. "Als je na het oproepen van de console 'id studio' intikt, krijg je de beschikking over alle tools die wij ook hebben gebruikt voor de ontwikkeling van de game." De ontwikkelaar geeft wel aan dat de tools daarom niet erg gebruiksvriendelijk zijn. "Als je echter over de benodigde vaardigheden beschikt, staat onze volledige level editor tot je beschikking."

Race- en schietspel Rage werd al in 2007 door id Software aangekondigd en wordt uitgegeven door Bethesda Softworks. Het spel wordt gemaakt op basis van de nieuwe Id Tech 5-engine. De pc-, PlayStation 3- en Xbox 360-versies van Rage moeten op 16 september in de winkels liggen. Er komt daarnaast een iOS-versie van het spel, maar die verschijnt pas in november. Vorig jaar leek het er ook nog op dat id Software aan een Android-versie werkte, maar daar is sindsdien niets meer van vernomen.

Reacties (47)

Reactiefilter:-147046+134+20+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Hopen dat de pc versie geen goedkope port is. Want dan sla ik deze game over.
deze game is gemaakt door ID, en die hebben eigenlijk alleen maar pc games gemaakt (doom series, wolfenstein, quake). Die games waren stuk voor stuk baanbrekend op de PC. ik denk dat het wel goed zit met de pc versie.
de code is gewoon cross-platform met de PC als lead-platform en als guideline DX9 (ook al gebruikt hij op de PC OpenGL)
Vroeger waren sommige console versies van id games goedkope ports.
het is niet eenvoudig om C/C++ over te zetten naar machine code, anno 2011 is dat geen probleem meer.
Het is geen proleem meer omdat men dat nu aan de compiler overlaat.
Misschien dat een ASM guru bij IDSoft nog iets optimized in critical path.
Maar veel devs doen dat al niet meer.
Dat is mooi! Meer spellen zouden dit voorbeeld moeten volgen. Nu alleen nog een repository waar ook een xbox/playstation versie kan worden geupload en het is bijna perfect.

Dat zou toch best mogelijk moeten zijn?
mogelijk vanuit ID zeker, maar ik vermoed dat microsoft en sony deze praktijken niet willen hebben...
sony heeft daar nooit echt problemen mee, het is aan de ontwikkelaar om te kiezen.
Unreal tournament op de ps3 had mod support. Gewoon levels op usb stick zetten en gaan. Hoe het bij microsoft zit weet ik niet maar sony is op vlak van user generated content vrij relaxed dus in principe moet het mogelijk zijn.
nou, ben niet echt onder de indruk van het filmpje. Graphics zijn niet echt geweldig, en gameplay ziet er vrij ouderwets uit.
Ben eigenlijk baanbrekende games gewend van ID, deze gaat daar niet behoren iig.
Mee eens. Allemaal gameplay-elementen bij elkaar gegrabbeld uit games van 5 jaar terug. In een karretje rijden en machine gun/raketten schieten, standaardwapens en een paar verschillende sentries. De geluiden van de wapens zijn ook al net zo slecht (metaalachtig) als in Doom 3/Quake 4. De eerste indruk is niet bijzonder moet ik zeggen.
Het doet mij inderdaad voorkomen als meer van hetzelfde en ik denk eigenlijk dat ze bij id-software gewoon niet meer fantasie hebben dan dit..
Ook mee eens. Let op hoe weinig tegenstand de vijanden bieden, en hoe weinig variatie en fantasie er in de vijanden zit.

Vergelijk dat eens met doom: je had grote bolvolrmige monsters, mannetjes met een chaingun (doom2) die je echt helemaal aan flarden schoten, al met al een veel groter gevoel van dreiging en veel meer fantasie en variatie.
Van het eerste frame uit de video straalt een hoog FallOut gehalte af. Ik lees dat Bethesda deze game ontwikkeld, dat belooft veel moois naar mijn mening!
Ik lees dat Bethesda deze game ontwikkeld
Dat lees je verkeerd;

"Race- en schietspel Rage werd al in 2007 door id Software aangekondigd en wordt uitgegeven door Bethesda Softworks."
imo meer een Borderlands zonder cartoony graphics, ik geloof dat het spelconcept ook ongeveer gelijk aan dat is (slechts gebaseerd op dit filmpje, overigens).
Ik ben benieuwd hoe level editing werkt direct vanuit de game console in plaats van een level editor te gebruiken (UnrealED, GtkRadiant, etc). Waar ik eigenlijk op zit te wachten is op een game dat niet alleen level editing toestaat, maar ook een export plugin / converter utility levert waarmee zelfgemaakte animated meshes uit 3D Studio Max of Maya gebruikt kunnen worden. Dat zal echter wel niet zo snel gebeuren, aangezien je dan een 100% nieuw spel kunt ontwikkelen. Ritual's Heavy Metal F.A.K.K.2 was het eerste spel voor mij waarbij je de source maps kon openen met GtkRadiant en je zelfgemaakte skeleton mesh kon exporter vanuit 3D Studio Max. De source maps bevatten onzichtbare elementen als patrol areas, trigger plates, etc die alleen in de level editor zichtbaar waren. Erg indrukwekkend.
Ik denk dat je de console slechts gebruikt om de level editor op te halen.

Wil je echt lekker modden, kijk dan eens naar de Source Engine. Alles wat jij hierboven beschrijft kan al vele jaren met Source (Counterstrike, Half-Life etc.)
nice, de graphics zien er in ieder geval wel slick uit
Ik heb van John Carmack op Twitter ook gehoord dat ze in ieder geval de engine naar Android gingen porten.
Het lijkt in het artikel dat de Mac versie niet op 16 september komt, klopt dit? Want de Linux versie werd ook al uitgesteld.
Hoe, die versie op iOS is er toch al?
Heel vet voor de Editors onder ons.
Als ik ooit dit spel koop zeker de custom maps uitproberen.
Ik ben ooit begonnen met mappen op de Quake engine. Dus ik verwacht een GtkRadiant manier van werken, gezien dit ook van ID is. Dat kan nog interessant gaan worden. :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True