Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 94, views: 21.185 •

UPC zag het aantal klanten in het eerste kwartaal van dit jaar afnemen, maar het bedrijf wist meer abonnementen te slijten. Er vertrokken veel analoge kijkers, terwijl het aantal digitale tv-, internet-, telefonie- en alles-in-een-abonnementen toenam.

UPC logoUPC Nederland had aan het eind van het eerste kwartaal 17.500 minder klanten dan een kwartaal eerder. In totaal zijn nu 1,9 miljoen mensen UPC-klant, blijkt uit de kwartaalcijfers van moederbedrijf Liberty Global. Vooral het aantal analoge tv-kijkers daalde in het afgelopen kwartaal flink, met 46.200. Die daling werd niet volledig gecompenseerd door nieuwe digitale tv-klanten, want daarvan waren er 28.500.

In totaal heeft UPC nu 951.700 analoge en 922.700 digitale tv-abonnees. Het duurt dan ook niet lang meer tot het aantal digitale tv-klanten het aantal analoge klanten van het bedrijf overstijgt. Hdtv blijft onverminderd populair volgens UPC. Het totale aantal klanten dat een hd-abonnement heeft, verdubbelde in vergelijking met het eerste kwartaal van 2010.

De groei van het aantal nieuwe internet- en telefonieabonnementen heeft tot gevolg dat het totale aantal abonnementen dat UPC leverde, is toegenomen. Eind maart 2011 had UPC 868.000 internet-klanten, een stijging van 12 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2010. Het aantal telefonieklanten steeg zelfs met 17 procent in vergelijking met een jaar eerder. In totaal zijn er nu 762.000-telefonieklanten. De kwartaalomzet van UPC Nederland bedroeg 226,8 miljoen euro, 13,4 miljoen euro meer dan in het eerste kwartaal van 2010.

Reacties (94)

Aantal HD klanten verdubbelde,... jaja van 3 naar 6? Ik heb het ook, maar moet eerlijk bekennen dat het niet veel toevoegd op standaard digitaal. Het wordt tijd dat ze veel meer echt HD uit gaan zenden.
Niet veel toevoegen? De kwaliteit is aanzienlijk veel hoger. Ik ben er zwaar tevreden mee!

Ik heb zelf het Royaal pakket en de HD zenders. Ik ben tevreden met de kwaliteit.
Het enigste wat ik mis is Comedy Central in HD.
dat is niet iets waar UPC wat aan kan doen he.

buiten de zenders die hun programmas nog niet op hd uitzenden op hd kanalen zijn er zat andere zenders die dat wel doen. voetbal kanalen. film kanalen. natgeo discovery etc.
Ik mis sowieso dat ik de HD kanalen gewoon zelf in kan delen op 1.2.3. etc. Voor de rest is het allemaal prima wat mij betreft, leuke kanalen.
1.2.3. etc
Dat is idd misschien wel het grootste probleem. Ik zelf heb Canal Digitaal, maar daar zitten de HD kanalen op 101 en hoger. Waarom kunnen ze dat niet voor mensen met een HD abonnement gezellig op 1,2,3, etc. zettten? Ik neem toch niet voor niets een HD pakket?
De meeste decoders hebben een 'Favorieten' optie, waarin je de kanalen keurig op volgorde kan indelen. Heeft UPC die niet?
ik ook ,maar gelukkig bezit ik een Harmony remote, dan is dat ook prima op te vangen.
enige wat me wel 's stoort is de random updates van de mediabox waardoor ie gewoon uitgaat als je wat zit te kijken...
zo lang ik nog geen HD tv heb zie ik eht nut niet in. ik blijf daarom lekker analoog
Op een oude tv zie je ook nog echt wel het verschil tussen analoog en digitaal..
Met een kleine tv zie je het verschil ook niet erg.
Met een kleine tv zie je het verschil ook niet erg.
De ogen zijn de beperkende factor, dus niet vreemd dat veel mensen geen verschil zien tussen digitale tv van upc en hd.

Grote TV die meer dan drie keer de diameter van de TV van je afstaat verliest de scherpte van 1080. Om echt verschil te zien en alle details van 1080 mag je er maximaal iets van drie keer scherm grote ervan af zitten. He je dus een 37"tv dan moet je er minder dan 3m ervan af zitten wil je alle HD details kunnen zien. Zit je er verder vanaf zal het niet veel verschil maken met Digitale TV.
720 is zichtbaar tot 5x de scherm grote daarna zie je ook geen verschil meer is scherpte.

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op 5 mei 2011 13:47]

Ik heb het getest met een vriend.
Ik zapte naar een zender en dan terug naar de HD of digitale SD versie van Nederland 1
Hij kon op bijna 8 meter afstand van mijn 42 inch TV nog alle keren de HD versie er feilloos uit halen. (meer meters paste niet in mijn huis).

Het moet dan natuurlijk wel een goede HD kwaliteit uitzending zijn en niet wat upgescalde meuk.
mogen we dan wel aannemen dat hij niet keek terwijl je zapte en dus niet zag wel zender nummer het was waar je op stond
en daarnaast natuurlijk alle referenties aan HD (zender logo?) afgedekt had?
:)
Probeer maar eens naar bv een libelle te kijken onder HD je ziet dingen die je nooit ziet op SD of op een 37 met een camping antenne
Moet wel echt HD opname zijn anders jammer

[Reactie gewijzigd door postbus51 op 5 mei 2011 21:32]

Ik geloof zeker dat er duidelijk verschil kan zijn, maar mij lijkt ook dat zowel SD als HD op zich zelf ook nog van kwaliteit kan schelen.

Verder, 8 meter, hing die tv dan in de tuin??
Dat is alleen voor SD content. Met 1080p is het voor een TV tussen 32 en 37" ca 1.5-1.6m tot iets meer dan 2m bij 50". Die afstand neemt iets toe met HDTV omdat dit 1080i is. Maar de cijfers die jij aangeeft gelda alleen voor SD content kijken op een CRT
Het is dat het straks bij Ziggo in het basispakket zit, maar verder kan het me ook niks schelen. De HD-recorder (Humax iHDR-5050C) heb ik vnml vanwege de HDMI-uitgang en het aantal kinderziektes in de SD-recorder (PVR-9200C). Zolang de meeste HD-content nog bestaat uit opgeschaalde SD-opnames met om de zoveel minuten reclame ga ik niet extra betalen voor HD.
Daarom neem ik ook alles op om vervolgens de reclame vooruit te spoelen. Geweldig apparaat die 5050C. Of ik zet de juiste zender op pauze begin een half uur later met kijken.

Ik hoop dus niet dat ze ooit het opnemen van populaire programma's gaan blokkeren, die mogelijkheid hebben ze helaas wel met CI+.
De mogelijkheden om boxen te programmeren zijn vergelijkbaar aan CI+. Boxen hebben een Ziggo firmware, vrijwel automatisch update. In deze firmware kan een keur aan instellingen worden gedaan.

Het is dus mogelijk om op boxen de recorder functionaliteit geheel / gedeeltelijk uitschakelen.

(dit hebben ze in 2009 al een keer per ongeluk gedaan, de recorder functionaliteit op een aantal boxen waaronder de Cisco 8455 werdt een tijd uitgeschakeld).
op een 50" kijk ik geen normale zenders meer, maar alleen HD.
Kwaliteit is gewoon klote op 2.5m afstand waar ik zit met normale res.

Sinds kort kijk ik pas ook weer commerciele zender omdat UPC die ook nu allemaal op HD heeft gezet (sommige al wat eerder), alleen jammer dat er echt niets op is wat wat toevoegt aan mijn leven :)
kan ook aan je tv liggen natuurlijk.
je ziet vaker dat hd-tv's niet geweldig zijn in down-scale.
En volgens mij ook bewust...
"Zie je nou wel dat HD beter is..."

HD is een verkooppraatje, meer niet.
Dan moet jij echt snel daar hans anders, want is wel degelijk beter mits de zenders zelf in native hd uitzend(bij upscaled meuk ziet het er beter uit maar dat maakt het niet HD)
HD is een verkooppraatje, meer niet.
Maar wel 1 die gewoon waar is. ;)
Ben ik geheel met je eens, wat een meuk op de commerciele zenders en een film met om de 15 minuten reclame kijk ik al helemaal niet meer.
Het meeste is wat ik noem wannabee tv. Ik moet en zal met mijn hooft een keer op tv komen al kan ik niets.
Daar kan upc niets aan doen natuurlijk, als npo/rtl/sbs teberoerd zijn om het temaken/intekopen dan houd het snel op.
Digitaal moet gewoon fixed fee HD worden. HD wordt echt tot uit den treuren uitgemolken. Ik kijk ook nog steeds gewoon analoog om mijn 40" scherm.

En het aantal analoge abonnementen kan het aantal digitale abonnementen niet overstijgen aangezien je een analoog abonnent "nodig hebt" om digitale tv te kunnen zien.

Eigenlijk dus best triest dat je voor HD dus eigenlijk 2x teveel betaalt en voor digitaal het dubbele betaalt.
Je kijkt zeker via een scart kabel :P
Een vreemd artikel.
Als je UPC digitaal wilt gebruiken, heb je ook het analoge abbonement nodig.
Het kan dus nooit zijn dat de analoge abbonementen afnemen, en de digitale stijgen/
Puur analoge abbo's t.o.v. digitaal met analoog misschien..? Lijkt mij wel logisch dat het op die manier bekenen wordt in dat geval.
zienswijze bij UPC is Analoog kijkers (is iedereen zonder decoder) + digitale kijkers (iedereen met decoder / CI+) = totale aantal klanten.
- Totale aantal klanten nam af
- Analoge kijkers nam af
- Digitale kijkers nam toe

Maar gezien de hogere prijs voor een digitale kijker (+ dat een digitale kijker vaker een triple abonnement heeft) geeft dat financieel gezien UPC er wel beter van werd.

zie ook telecompaper over performance UPC

http://www.telecompaper.c...n-4-meer-diensten-omzet-6

Kijk voor al ook naar de EBITDA marge en de vrije kasstroom marge.

[Reactie gewijzigd door kareltje21 op 5 mei 2011 13:21]

Volgens mij rekent UPC iemand met een decorder niet meer tot een analoge abonnee ook al maakt hij daar misschien nog wel gebruik van.
das leuk, maar de 17,50 voor anoloog zit wel berekent in mijn digitale pakket!
Hoe kan ik nou ergens voor betalen (wat ik niet wil en geen gebruik van maak), en het vervolgens volgens UPC niet hebben/geen abo op hebben volgens deze cijfers.

Dat bedrijf spoort niet en rekent alees uit hoe het hun uitkomt.
dat geld betaal je omdat er een kabel je huis binnen loopt.

dat bedrag wisselt ook per gemeente, dus die zullen daar ook nog wel iets over te zeggen hebben.
Hoe noemen ze dat ook al weer? oh ja, oplichting.
Als dat is voor het kabeltje naar je huis, benoem het dan ook zo, anders ben je mensen verkeerd aan het voorlichten en dat is verboden zover ik weet.
Hoeveel televisie's heb jij in huis??

Voor iemand die, gezien jouw naam, in 1983 geboren is wel lekker kort door de bocht.
Het bedrag van UPC bedraagt inderdaad 17,05 voor het analoge radio en tv pakket.
Ikzelf, niet abonnee bij UPC, heb thuis 2 tv's waarvan de tv in de woonkamer digitaal en 1 in de slaapkamer die op analoog pruttelt. Ik maak dus wel actief gebruik van het analoge signaal op één van de televisie's. En wat te denken van een radio die je op de achtergrond aan hebt staan als je een keer visite hebt. Het is niet dat ik UPC de hand boven het hoofd hou, maar denk dat ze zulke azijnzeikers als jou liever kwijt zijn als rijk.

Ga je toch lekker digitenne nemen.. ben je van het gezeur van de kabel af.
Tuurlijk kan dat wel. Stel: er gaan 50.000 mensen weg die alleen maar analoog hebben. Vervolgens nemen 50.000 mensen die al analoog hebben er ook digitale tv bij. Simpel toch. 50.000 analoge klanten minder en 50.000 digitale klanten erbij :)

Op zich is het natuurlijk wel zo dat iedere UPC abonnee op zn minst analoge tv heeft. Maar Ik Denk dat ze onder "analoge klanten" mensen rekenen die alleen maar analoog hebben.

[Reactie gewijzigd door onok op 5 mei 2011 12:55]

Nee, in dat geval gaan er 100.000 analoog weg en komen er 50.000 digitaal bij.
inderdaad: 1.873.000 analoge tv-abonnees waarvan er 922.700 (ook) digitaal gebruiken op 1 (of meer) tv's. UPC wil graag laten lijken dat analoog gebruik afneemt, om straks het zenderaanbod te beperken. Maar what about al de 2e en 3e tv's die gewoon nog op analoog zitten? die tellen ze voor het gemak niet mee...

[Reactie gewijzigd door W1LL3M op 5 mei 2011 12:55]

Dat heeft niets met gemakt te maken. Dat heeft te maken met het feit dat UPC het aantal ABONNEES telt en niet het aantal tv's. Daarbij het analoge gebruik neemt ook af dat is echt niets nieuws.
Die hebben dan pech, je kan niet verwachten dat ze eeuwig doorgaan met bandbreete verslindende analoge tv, je moet wel rekening houden dat de coax bijna vol zit en dat 1 analoge zender digitaal 4HD versies of 6a7 sd kanalen inbeslag neemt.

Ik vind dus analoog terug brengen naar de 15 basis zenders en dan langzaam aan minderen.
Vind ik ook, maar dan moeten ze eerst van dat belachelijke kastje af, en hun smartcard compatible maken met andere apparaten, en niet alleen goedgekeurde TV's met hun te duur verhuurde cam-module (in de nabije toekomst te krijgen).
Dat kan je nou wel vinden, maar als je 6 a 7 SD-kanalen in een analoog kanaal probeert te proppen, krijg je voor je ruimtebeslag een kwaliteitsprobleem terug. 4 HD zenders op de plaats van 1 analoog kanaal lijkt me ook wat aan de ruime kant, hoewel ik er eerlijk bij zeg dat ik niet weet hoeveel dat er op dit moment daadwerkelijk zijn.
Er zijn dus 46.200 minder unieke klanten voor UPC en daarnaast hebben 28.500 mensen een digitaal abonnement afgesloten naast hun analoge tv.
Het lijkt me dan ook een vreemde constatering dat het aantal digitale klanten de analoge klanten gaat overstijgen? Of bedoelen ze dat ze 951.700 + 922.700 = 1.874.400 (tv) klanten hebben?
Nope, een klant die digitaal neemt, wordt niet meer geteld bij alleen analoog.
Dus niet 46.200 minder, maar 17.500 (of 17.700 als je die 46.200 en 28.500 van elkaar af haalt).

Daarnaaast zou het totaal aantal klanten best ook eens gegroeid kunnen zijn:
De groei van het aantal nieuwe internet- en telefonieabonnementen heeft tot gevolg dat het totale aantal abonnementen dat UPC leverde, is toegenomen.
Indien van deze groei minimaal 17.501 (of 17.701) klanten nu wel internet en of telefonie hebben, maar geen TV(meer).

[Reactie gewijzigd door JDVB op 5 mei 2011 13:39]

Inderdaad, ik heb nu triple play van ze met gratis SD digitale TV. Ik ben echter weg naar glazvezel zodra het mogelijk is.

Dan dump ik meteen mijn tv en telefoon abo (heb toch mobiel). Nu zit ik vast aan TV of ik moet adsl nemen met flink minder snelheid.
Ik heb keuze voor glasvezel, nu betaal ik 35p/m aan UPC (analoog+royal+hd+recorder) voor TV + 20,50p/m aan telfort voor 20Mbit (snel zat voor downloaden). Als ik 30Mbit neem via glas + uitgebreid zenderpakket + hd dan betaal ik ineens 70e p/m.

Ik zou eerst goed checken wat t je zou kosten dus, bijna niemand van de buren neemt t bij ons omdat de huidige setup gewoon vaak goedkoper is.
Die 20Mbit van telfort is tot 20Mbit.
De 30Mbit via glas is gegarandeerd 30Mbit.
Dat is nogal een verschil. + dat glas ook nog eens bidirectioneel is...
En ik vraag me af waar jij zit want bij het glasabonnement wat ik heb afgesloten heb ik voor hetzelfde bedrag 50Mbit up/down en ook nog eens telefonie.
Dat dacht ik ook toen ik het bericht las. Voor digitale tv heeft een UPC abonnee nu eenmaal analoge kabel tv/radio nodig.
Deze twee groepen worden in dit artikel heel duidelijk appart geteld:
951.700 (alleen) analoge en 922.700 (analoog +) digitale = totaal 1.9M

indien we zelf deze twee groepen bij elkaar voegen, krimpt het totaal (TV)klantenbestand, waar dat deel dat ook digitaal afneemt toch groeit:
951.700 was gedaald met 46.200
922.700 was gegroeid met 28.500

totaal:
1.874.400 is gekrompen met 17.500 (of 17.700 als je bovenstaande van elkaar afhaalt :? )

dus het totaal (TV)klantenbestand krimpt, waar het digitale deel groeit.
Het kan dus nooit zijn dat de analoge abbonementen afnemen, en de digitale stijgen
Dit kan dus duidelijk wel.

Dat het totale bestand krimpt is ook volkomen logisch vanwege toegenomen concurrentie, o.a. door glas en digitenne.
Dat het (alleen)analoge deel krimpt lijkt me ook niet meer dan logisch.

Overigens is het totale aantal abbo's gegroeid, er zijn namelijk ook internet en telefonieklanten. Voor welk deel deze klanten tevens een TV signaal afnamen zie ik dan weer niet vermeld, dus het totaal aantal klanten is onbekend.
De groei van het aantal nieuwe internet- en telefonieabonnementen heeft tot gevolg dat het totale aantal abonnementen dat UPC leverde, is toegenomen.
Dit zou dan kunnen betekenen dat indien minstens 17.501 (of 17.701 :? ) van deze (nieuwe) klanten nu wel internet en bellen bij hen afnemen maar geen TV., dat het totaal aantal unieke klanten dan gegroeid zou zijn. Al weet ik dan weer niet of het überhaupt wel mogelijk is om internet en of bellen af te nemen zonder TV.

[Reactie gewijzigd door JDVB op 5 mei 2011 13:44]

@grimlock: Is de broninformatie van wat UPC uitzend geen HD dan?
Jawel, maar misschien heeft Grimlock gewoon niet de juiste hardware om het verschil op te zien?
Een maat van mij zag ook nooit het duidelijk verschil tussen standaard digitaal en HDTV, totdat ie eens lang Hans Anders ging.
Het HD abonnement heeft een aantal zenders in HD formaat die anders niet in HD formaat zijn. Niet alles wat digitaal uitgezonden wordt is HD. Voor meer informatie moet je eens kijken bij de specificaties van je abonnement op UPC.nl
Nee, natuurlijk lijdt UPC niet onder het 'vertrek' van analoge kijkers. Om bij UPC digitaal te kunnen kijken moet je per se ook een analoog signaal hebben. Hoe meer analoge kijkers er 'vertrekken'(lees: naast hun analoge tv-abonnement ook nog een digitale-tv abonnement afsluiten) hoe beter voor UPC!
Daarnaast zijn er ook heel wat (17.500 tot 17.700) die geen analoog en geen digitaal meer bij hen afnemen.
Dat zal ze wel raken.
Desondanks is hun omzet toch gegroeid, vanwege de groei van het digitale deel, internet- en telefoon- abonnementen.
Nog een jaartje en dan ga ik ook weg bij UPC.

Gewoon glasvezel vanuit de gemeente. Goedkoper en beter.

ik vraag me trouwens af waarom en welke andere aanbieder de andere vertrokken analoog kijkers hebben genomen.
Ik heb sinds januari nu ook een totaal pakket bij UPC. Had voorheen alleen digitale tv royaal bij UPC, bellen en internet van Tele2, en dan een 2de televisie via Digitenne.

In het totaalpakket, heb ik nu veel sneller internet, HD tv + Royaal + 2de tv en bellen. Het bellen is duurder geworden, maar dat doe ik toch niet zoveel. Per maand betaal ik nauwelijks meer, maar krijg er veel meer voor terug dan ik voorheen had.

Het HD pakket voegt inderdaad niet veel toe op de Nederlandse zenders. Het ligt heel erg aan de uitzending. Het lijkt wel alsof er nog heel veel in SD wordt aangeleverd. Kijk je bijvoorbeeld naar Discovery, of NGC dan is het verschil enorm. Ook Amerikaanse series op de Nederlandse zenders, zoals CSI zien er goed uit.

Ik kan heel goed begrijpen dat het aantal HD klanten is gestegen, de combinatie aanbiedingen (de totaalpakketten) bieden gewoon redelijk veel voor het geld wat je betaalt. Daarnaast heb je alles bij een enkele aanbieder, dus 1 factuur voor alles.
Het is dat je hier in Nijmegen gewoon geen enkele keus hebt :@

45,- p/m pakket hebben we hier. (digitale tv starter, bellen, internet 25M)
Telefonie gebruiken we niet, maar als we dat eruit zouden gooien komt de totaal prijs op 47,- nog wat... ?!?!

Extra betalen voor digitale tv -1
(veel) Extra betalen voor hd -1
Maar 2 zender pakketen (waarom betalen voor zenders waar ik echt nooit naar kijk?) -1

Die starter box is ook zwaar irritant. Vaak gelijk naar het on demand gedeelte van een zender terwijl ik daar niet op gedrukt heb.
Programma omhoog en omlaag werkt bij 1 t/m 5 af en toe niet. Gaat die van 5 naar 999 en vice versa.
Verscheidene wijken in Nijmegen zijn bezig met de aanleg van glasvezel. Brakkenstein, Groenewoud, Galgenveld en Altrade. Sommige andere wijken zitten in de planning.
En vergeet Lindenholt niet. De meeste huurwoningen in Lindenholt hebben al glasvezel (portaal), voor de koopwoningen nog niet.

Zodra glas er is, ben ik bij UPC weg. Voor mij is de upload belangrijk, met max 10MB die UPC nu bied heb ik voor het zelfde geld bij glas 50MB of meer.

edit: link glas in Lindenholt: http://www.glazenholt.nl/

Zal echt nog even duren, maar we zijn straks niet meer afhankelijk van UPC alleen (als je een snelle verbinding wilt hebben)

[Reactie gewijzigd door Jerk61 op 5 mei 2011 13:12]

Dat gaat 1. nog wel even duren en 2. ik woon niet in die wijken :@

Overheid die marktwerking toejuicht, maar de kabel laten we lekker met rust. Laat de bedrijven de gebieden maar verdelen en de consument geen enkele keuze laten.
zodra Glazenstein, G3 en uiteindelijk ook Lindeholt klaar zijn, dan zal de verglazing van Nijmegen ook wel sneller gaan :)
Digitale televisie via glas (IP TV) is niet per se zaligmakend. Kijk maar eens naar de vele klachten (in het verleden?) in de OnsBrabantNet/OnsNetEindhoven topic (of voorgaande delen over met name PlusTV) op GoT.
Dit naar on-demand gaan is een bekend probleem bij UPC.
En zoals gewoonlijk doen ze er nagenoeg niets aan.

De eerste firmware die kwam na dit probleem heeft he niet opgelost en de volgende firmware is pas geplanned voor EIND van dit jaar (Q4)!

Dat is UPC en daar kunt u het me doen....

(sorry voor de ongenuanceerde mening maar het abonnement is waardeloos geworden door deze ellende.)

Een aantal links met dit bekende probleem.

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=37898.0
http://forum.upclive.nl/t...essageID=26425&#26425
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=60&t=97056
Voor mij geen schrikbarende cijfers, hebben thuis nu al een tijd UPC en echt heel weinig problemen gehad dus geen probleem.
Wat ik alleen wel schandalig vind dat als je bijvoorbeeld Sport1 hebt in combinatie met het HD pakket, dat op de normale zenders een voetbal wedstrijd amper te kijken is omdat je bijna geen speler (voetbal) herkent en dezelfde wedstrijd in HD perfect kan zien. Volgens mij schroeven ze dat bewust terug. Krijg regelmatig het idee dat ze het er echt om doen.
Maar over het algemeen een tevreden klant momenteel, is wel eens anders geweest!
IK vind dolby digital wel een toevoeging bij de HD zenders.
Surround werkt best aardig op deze manier.
Ik snap wel dat ze er niet onder leiden.
Ze knijpen je op andere manieren wel weer uit...
Je moet analoog afnemen wil je uberhaupt iets van ze kunnen afnemen (bellen/internet/digitale tv/hd tv) en je moet digitale tv afnemen wil je HD kunnen kijken. Je kunt niet uitsluitend kiezen voor digitaal of uitsluiten HD. Was dat maar zo.

En ze bedenken nog steeds nieuwe manieren om de consument uit te knijpen:

Zoals nu met die CI+ module, bij het alles in 1 pakket kun je die niet bestellen. Echter heeft het gros van hun abonnee's dit pakket. Je kunt die module wel krijgen maar...

Dan moet je (voordeel)pakket uit elkaar halen en alles los afnemen. Waardoor je dan per saldo weer duurder uit bent.

Klantgerichtheid bij UPC? Dream on! :z
Zo jammer dat het nog steeds kan/mag dat een bedrijf zoals dit hun monopolistische positie op de kabelmarkt in veel gemeenten van Nederland misbruikt. |:(
Geen wonder als je digitaal wilt kijken bij UPC verplicht het analoge pakket moet afnemen à € 17,05 per maand. En dan komen de kosten van digitaal nog. UPC moet de digitale basiszenders zonder extra kosten doorgeven.
Nee, dan zal het worden dat je gratis analoog krijgt bij digitale basispakket wat dan uit komt op 17,05.. (net zoals bij ziggo dus)..
Waarom blijft de prijs dan hetzelfde? Omdat het analoge pakket er nu standaard bij zit inclusief die € 17,05/maand.
- Kabel TV en Radio inbegrepen(max. € 17,05)

[Reactie gewijzigd door born4trance op 5 mei 2011 13:57]