Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 24, views: 10.795 •

Volgens een update op LinkedIn werkt Firaxis Games aan een rts voor de pc en consoles, die gemaakt wordt op basis van Unreal Engine 3. Via een vergelijkbare bron kwam naar buiten dat het werk aan Civilization Revolution II gestaakt is.

Uit de cv die Chris Doyle op LinkedIn plaatste, blijkt dat zijn voormalige werkgever Firaxis Games werkt aan een onaangekondigde rts, die gemaakt wordt op basis van Unreal Engine 3 en gaat verschijnen voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3. Doyle heeft inmiddels zijn cv aangepast en de verwijzing naar de Firaxis-game verwijderd, maar de opmerking werd gespot door website Superannuation. Doyle was tot juli 2010 werkzaam bij Firaxis Games, de studio achter de Civilization-reeks. Inmiddels is hij senior designer bij Vigil Games, de studio achter actiegame Darksiders.

Superannuation vond nog meer informatie over Firaxis Games. In de cv van character artist David Jones was vermeld dat hij werkte aan Civilization Revolution II, totdat het project werd stopgezet. Ook die vermelding is inmiddels verwijderd. Firaxis bracht Sid Meier's Civilization Revolution in 2008 op de markt, als consolevariant van een serie die tot dan toe vooral successen kende op pc. De studio kwam in 2010 echter weer met pc-game Sid Meier's Civilization V op de proppen. Het bestaan van Sid Meier's Civilization Revolution II was nooit officieel aangekondigd.

Sid Meier's Civilization Revolution

Reacties (24)

Ontzettend gaaf! Een RTS lijkt me een leuk uitstapje tussen alle TBS-games door. Wie weet een spel in de stijl van Empire Earth of Rise of Nations?
Command & Conquer series ?
Company of Heroes ?
Supreme Commander ?

zijn er nog wel meer maar dit zijn de namen waar ik zo 1-2-3 op kom.
die 3 zijn wel rts'en, maar niet echt in de stijl van empire earth of rise of nations
I hope so... Rise of Nation was een geweldig goede RTS. Hier heb ik volgens mij de meeste game uren inzitten, mogelijk naast Dune 2. ( maar dat was alweer heel wat verder terug ~~)
Ja jammer dat 'ie zo bugged was in multiplayer, bijna de helft van de (langdurige) potjes werdt afgebroken door een crash :(
fireflies Stronghold series
age of empire series
Starcraft series
Diablo series

je hebt er heel wat!
Je hebt er inderdaad heel wat, maar je noemt nu wel allemaal titels die weinig gemeen hebben met Civilization, RoN en EE ;) (Dat was de insteek van mijn reactie)

[Reactie gewijzigd door Eyradir op 28 april 2011 16:11]

Diablo een RTS? ik denk dat je je vergist met WarCraft.
Age of Mythology was er ook zo eentje.
Klinkt wel goed, ze zijn meer dan capabel genoeg een goede RTS neer te zetten..
ben wel benieuwd hoe het uitpakt voor de Consolegamers... weinig goede rts imo
Vaak zie je bij strategie games die op meerdere platforms komen dat ze overal op dezelfde maken, dus dan wordt de pc versie versimpeld en net zo slecht gemaakt als de console versie. Laten we hopen dat developers eens gaan inzien dat dat bij strategie games niet werkt en gewoon voor te veel verschillende platforms een andere versie maken.
Lezen, deel 2 is nooit officieel aangekondigd en nu dus geschrapt. Aangeboden wordt deel 1.

On topic, ik ben erg benieuwd naar een rts uit de studio die de Civilization reeks maakte. Kijken hoe ze overstappen van turn based naar realtime, dat biedt toch uitdaging.

Wordt de Unreal engine overigens vaker gebruikt voor rts games? Ik ken deze meer als fps. En natuurlijk is een engine een engine, maar toch.
End War van Ubisoft maakte gebruik van de Unreal 3 engine dacht ik.
Niet door professionals (dusver) bij mijn weten, maar door hobbyisten aanzienlijk. YouTube naar UDK + RTS en je zult vrij vlot aardig wat leuke resultaten zien. Het grote voordeel van de Unreal Engine is dat deze buitengewoon versatile is, en daarnaast dankzij de volledige switch van 2D naar 3D in RTS games er technisch gezien niet zo heel veel verschil meer zit tussen de 2 genres.

Uiteraard is de camera perspectief net iets anders (ivm first person helemaal, ivm third person al een stuk minder) en moet er de selectie van units plaats kunnen vinden. Maar veel van dat laatste, is eigenlijk weer weinig anders van wat al mogelijk is in de editor.

Hetgene wat er verder toedoet, zoals de physics engine, de networking engine, AI, rendering, effects, etc hoeft weinig verschil in te zitten.
De eerste Civ op de Xbox was voor mij een groot succes, soms wat trager en een stukje simpeler dan op de pc maar wel goed voor vele uren speelplezier... Ik hou de fingers crossed :*)
Men moet de Total Annihilation games weer terug gaan brengen. Die was echt geweldig. C&C is tegenwoordig niet veel meer, eigenlijk al sinds Red Alert 2 niet meer, en Supreme Commander is ook niet echt DE RTS waar ik op gehoopt had.
Wel offtopic, maar ach:
De opvolger van Total Annihilation is Supreme Commander. Bekijk de trailers maar eens: het speelt nagenoeg hetzelfde. Heb hem laatst eens gehaald: feest der herkenning. :)
Hah, de eerste die met total annihilation komt. Kudo's! Ik vond het toen ik het destijds speelde best wel een onbekend spel, kom je aan op een nieuwe school ontmoet wat van je soort stelt de vraag of ze het kennen en dan weten ze van niets :*)

Dat was pas een goeie... Commandertje oppakken met een transportship :D

Je had er wel een die op zicht wel gaaf was, ik weet alleen niet echt meer hoe die heette.. Zal ik even thuis moeten kijken ^^

@Sn0zz: Supreme Commander is niet een opvolger, eerder een re-make.. Met wat nieuwe feature's en gameplay ideetjes (zoals de experimentals e.d.). Goeie rip-off eigenlijk ;)
Vijandelijke commander oppakken een transport vliegtuig en dan ctr+D voor self destruct. Zo heb ik toch wat potjes met nietswetende tegenstanders gewonnen.
Een RTS voor de PC en consoles... Helaas, want eigenlijk vind ik alleen de PC exclusives goed (Civilization is geen RTS, want het is turn-based).
Waarom nu weer RTS? De kracht van de Civ franchise vind ik nu juist dat het TBS is en dus geen wedstrijdje 'wie kan het snelst klikken'. RTSsen zijn er al zoveel, zou niet weten wat Firaxis daar nog aan toevoegen kan. TBSsen echter zijn er zeldzaam, zeker de echt goede.

Jammer dat er geen Civ Rev II komt. Weliswaar miste Civ Rev de diepte die de PC versies hebben, maar het speelde zeker op mijn iPhone wel lekker weg.
Alleen wel wat te simpel vergeleken met de PC versie. Won op de PS3 en iPhone versie uiteindelijk ook op Deity level simpel, dat lukt me op de PC versie echt niet.

Had echt op een mooie nieuwe Civ voor op mijn iPad2 gehoopt.

[Reactie gewijzigd door xahmol op 28 april 2011 17:22]

Jammer dat er geen vervolg op Civ Revolution komt. Dat spel heb ik zowel op m'n Xbox 360 als m'n DS gespeeld zo goed vond ik hem. Een leuke nieuwe TBS game op de consoles zie ik wel zitten.
Inderdaad, waar RTS op consoles compleet niet werkt, was Civ Revolution echt top.
Op de DS gespeeld met multiplayer en ook op de XBox 360.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.