Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 72, views: 35.115 •

Er is een foto opgedoken van de HTC Pyramid, een HTC-smartphone met dualcore-soc. De foto, die door GSM Arena is gepubliceerd, toont het toestel naast de Desire HD. Uit de foto blijkt dat de Pyramid een andere beeldverhouding heeft.

Het gaat om een scherm met 16:9-verhouding, waardoor een resolutie van 960x540 pixels mogelijk is. Het zou in theorie ook om een fwvga-resolutie van 854x480 pixels kunnen gaan, maar het ligt meer voor de hand dat het gaat om qhd, 960x540 pixels. De Evo 3D, een HTC-smartphone met dualcore-soc en 3d-scherm voor de Amerikaanse provider Sprint, die later dinsdag wordt aangekondigd, heeft eveneens een scherm met een resolutie van 960x540 pixels.

De Pyramid zou beschikken over de Qualcomm MSM8260, een dualcore-processor waarvan de kernen zijn geklokt op 1,2GHz. In tegenstelling tot de Nvidia Tegra 2 kunnen de kernen van de MSM8260 op verschillende kloksnelheden draaien. Dat zou gunstig zijn voor de accuduur.

Het toestel op de foto draait een versie van Android Gingerbread, vermoedelijk 2.3.3, die voorheen bekendstond als 2.4, zonder HTC's eigen skin Sense. Het uiterlijk doet denken aan de vorige maand aangekondigde Desire S.

De Pyramid is vermoedelijk een toestel voor de Amerikaanse tak van T-Mobile, die in het komende jaar wordt overgenomen door AT&T. Doordat T-Mobile werkt met gsm-frequenties, kan de smartphone ook in Europa functioneren, waardoor een release hier mogelijk wordt. HTC heeft nog geen smartphones met dualcore-soc aangekondigd voor de Europese markt.

HTC PyramidHTC Pyramid

Reacties (72)

Ik had toch wel een ander model verwacht ze lijken veels te veel op elkaar.
-O- weer geen qwerty :( en weinig zin in een facebook phone :x
Ik ben ook van mening dat er te weinig toestellen met een fatsoenlijk QWERTY toetsenbord op de markt komen. Daarnaast sluit ik me bij SilverBox aan, dat alle telefoon tegenwoordig op elkaar lijken ..... beetje zonde, heb zelf een Nokia E70 gehad en vond dat echt wel een fijn toestel.
Misschien is voor HTC om met dat concept iets nieuws te ontwkkelen.
Maar toch: als je een 4" scherm pakt en vast zit een aan paar toetsen die een bepaald OS moet hebben, hoeveel variatie kan je dan verwachten?
mijn huidige toestel (LG GW620) heeft behalve een fysiek toetsenbord, scherm, luidspreker en camera ook nog 8 knoppen, aansluiting voor lader/usb, aansluiting koptelefoon en microSD slot... alleen al elementen van links naar rechts of fysieke knoppen anders plaatsen is goed voor meer dan 500 variaties... dus inderdaad... hoeveel variatie kan je verwachten?
We hebben het hier dan ook niet over een full querty slider phone van 15.9 mm breed. En laten we eerlijk zijn, wie wil er nou een full querty toetsenbord vervangen voor een resistive touchscreen (zoals op jou toestel). Daarom heb ik het vermoeden dat jou mening is gebaseerd op basis van ervaringen met inmiddels alweer verouderde techniek, wanneer je echter met een high end smartphone met capacitive touchscreen aan de slag gaat zal je niet snel meer verlangen naar een fysiek toetsenbord. Snelle stabiele software i.c.m. deze hardware is uiteraard wel een eis..
Nou ik heb anders toch echt veel liever een fysiek toetsenbord als een touch screen.
Ik heb een Iphone 3GS en mijn vader een 4. Toch typed het lang niet zo makkelijk als het toetsenbord dat ik bij mijn communicator 9500 had.
ongeveer 1 op de 3 woorden zit ik wel een keer naast een letter. vaak ben ik dan ook niet te laat om dat op te merken en daardoor heeft het woordeboek er een totaal ander woord van gemaakt.
Met een fysiek tobo werkt gewoon veel beter en merk je ook als je op een verkeerde knop drukt dan voel je bij een touch screen voel je niet of je ergens net verkeer drukt.
Vergeet niet dat je over Android met sense praat, dat is niet hetzelfde als iOS. De software op deze phone is goed geoptimaliseerd, als je een beetje beoefend bent dan typ je minder dan 1 op 7 (eigen ervaring) fout. Gewoon door een soort typfout verbeteraar.
Deze verhouding lijkt me goed overeen te komen met fysieke toetsenborden. Snelheid is natuurlijk weer een andere kwestie.

Als je een goede Android telefoon mét fysiek toetsenbord wil, is de HTC desire Z een goed toestel lijkt me, dat er verder niet veel keus is komt door het feit dat de markt geen voldoende vragende partij is.
tjsa, meningen verschillen. Laten we blij zijn dat er keuze is, ook al is het weinig op de fysiek-qwerty markt.

Maar loop een jaar rond met een 'normale' Desire, en een maat heeft net een DesireZ, en ik kan echt niet snel typen op dat keyboard.

Blijft allemaal kwestie van wennen, maar als ik met twee duimen tik op een capacitive scherm van 3.5" of groter gaat het sneller dan de meeste fysieke qwerty keyboards op telefoons.

Zal wel kwestie van smaak en gewenning zijn I take it.
Daarom heb ik het vermoeden dat jou mening is gebaseerd op basis van ervaringen met inmiddels alweer verouderde techniek
Je leest ergens iets wat er niet staat. Ik heb geen mening over de gebruikte hardware. Ik stel het feit dat er best wat variatie mogelijk is m.b.t. design/vormgeving puur op de functionele elementen.
Natuurlijk zijn fysieke toetsenborden achterhaald. Daarom typen we op de pc ook allemaal op touchscreens |:(
Fysieke toestenborden zijn ergonomisch gezien nog altijd superieur, dus als je het iets grotere formaat er voor over hebt kies je hier zeker weten voor tenzij je een mode freak bent.
acht knoppen kun je op 8! combinaties plaatsen, dus 8x7x6x5x4x3x2x1=40320 combinaties
Ik heb lang de mening gedeeld dat een fysiek nooit vervangen kan worden. En na een aantal windows mobile pda's zonder en mijn htc dimand pro met was ik helemaal overtuigd! Sinds kort heb ik echter de disire (hd) gekocht en moet zeggen dat het onscreen hiervan uitetekend werkt. Aangezien highe end toestellen niet meer standaard met en zonder fysiek worden uitgebracht, en het een beetje ondergeschoven kindje begint te worden, zou ik overwegen om over te stappen. Voor mij heeft het igg goed uitgepakt.
De Desire Z.
Geweldig telefoon. :)
Mee eens, hoewel een tikkeltje zwaar.

Persoonlijk zou ik liever een portrait keyboard hebben. Maar zeker met de Desire Z op 1400mhz heb je een super snel apparaat onder 2.3.3. met ook nog eens een prettig keyboard.

Zoals HTC hem standaard verkoopt... Mweh, heb ik vind de optimalisatie nog niet ver genoeg gegaan en SenseUI teveel onzin bevatten...
heerlijk dat er een hoop telefoons komen zonder qwerty. dan heb je tenminste wat keus. deze 'bar' modellen zijn tenminste niet zo groot en de schermen typen heerlijk. supersnel hyves status updates, twitter berichten en zelfs emails. als je echt wilt kun je nog aan de swype en slideit gaan mocht je je daar prettiger bij voelen.

waarom je voor facebook ineens qwerty nodig hebt zou ik echt niet weten. kan iemand mij dat vertellen?

[Reactie gewijzigd door Johnny5 op 22 maart 2011 12:28]

HTC had laatst een facebook foon aangekondigd, als ik me niet vergis heette ie toen de ChaCha. die had qwerty als ik me wederom niet vergis ;p
"heerlijk dat er een hoop telefoons komen zonder qwerty. dan heb je tenminste wat keus. deze 'bar' modellen zijn tenminste niet zo groot en de schermen typen heerlijk. "

troll much? er zijn al honderden telefoons zonder qwerty, je hebt dus al keze genoeg.
Ik zit ook te wachten op een vervanger voor mijn Pro2. Ondanks dat deze al 'oud' is en ik blij ben met projecten als xdandroid (ik heb intussen een hekel gekregen aan WM) vind ik het fijnste van de telefoon toch wel het 5-rijen qwerty tobo, waarbij de toetsen niet recht boven elkaar zitten. Op de een of andere manier vind ik dat toch wel prettig en het oogt ook goed!
Wat ik fijn vind aan een hardware tobo'tje is toch wel dat ik de toetsen kan voelen, waardoor ik bijna net zo snel en blind kan typen als op een normaal toetsenbord.
Laatst was ik dan ook heel even blij verrast met dit bericht over 3 nieuw gespotte telefoontjes, waar ik er bij een ook zo'n mooi toetsenbord zag... en toen zag ik het windows logootje |:(
Hopelijk komt er binnenkort ook zoiets uit met Android!

edit: typo

[Reactie gewijzigd door ScorcH op 22 maart 2011 13:03]

Ik heb altijd een qwerty toetsenbord gehad. Maar sinds de HD2 heb ik het niet meer nodig. On Screen werkt wat mij betreft prima. En tel wordt er minder dik van.
Met android kan je toch gewoon de toetsenbord indeling veranderen ?
Voor smartphone's zijn ze nogal beperkt in design mogelijkheden.
Heb je wel eens de xperia arc gezien? Vind ik toch wel een aparte en zeer mooie design, maar dit is gewoon bijna een kopie van de desire, niet echt veel innovatie.
Maar is innovatie in ontwerp dan altijd nodig?

Kijk naar de meeste beeldschermen. Die lijken allemaal wel op elkaar :o

Pas als er echte grote innovaties komen in hardware zullen er denk ik nieuwere ontwerpen komen. Dus zoals vroeger van de oude CRT schermen naar TFT schermen.
Ik had toch wel een ander model verwacht ze lijken veels te veel op elkaar.
Behalve dat ze heel veel op elkaar lijken is het weer de zoveelste Android telefoon.

Er zijn er zo gigantisch veel op dit moment dat er gewoon geen lol meer aan is.
Ik heb dan toevallig een Windows Mobile phone (bevalt me overigens perfect! HD2 zonder Sense!!) maar er is gewoon geen variatie meer. Allemaal hele kleine details.
Niets groots meer.

Het is of Android, of Blackberry of iphone. Of dan misschien ergens die ene Windows mobile phone. Die ondanks een heel fijn werkend Windows Phone 7 os vergeten wordt.

Imho mogen ze wel wat meer variatie uitbrengen.
Beter als allemaal exact dezelfde telefoon, niet?
Leg een Samsung Android telefoon 's naast de HTC Sense interface. Da's een behoorlijk andere gebruikservaring hoor.
Bovendien heeft regelmatig kleine updates uitbrengen ook mijn voorkeur boven 1x per jaar (oid) een grote update. Je hebt een minder "wauw"-gevoel bij een nieuwe telefoon en je creeert wat meer fragmentatie, maar de evolutie gaat per saldo sneller en soepeler. In deze mening sta ik overigens niet alleen, ook bijvoorbeeld Google en Mozilla hanteren releaseschemas met een hoge frequentie.

Wat design betreft is dit natuurlijk ook niet schokkend. Maar met het ondertussen enorme aanbod van verschillende modellen zit er voor iedereen wel iets tussen. Ik snap echt niet waarom "meer keuze" als iets negatiefs gezien kan worden.
Je bedoelt dat de HD2 vrij revolutionair is en dat je dat terugziet in alle (grote) HTC telefoons van daarna? Tja, waarom klagen over het doortrekken van een design dat je duidelijk goed vindt?? Ik zou volgaarne een opvolger (bv deze pyramid) met het uiterlijk van de HD2 zien (maar dan met de weggewerkte camera van de pyramid ;)).

Verder is er wellicht een reden waarom HTC zo veel android telefoons maakt.. bv dat het gewoon een goed OS is en dat de alternatieven (WP7 dus wat HTC betreft) a) lang niet zo populair zijn en (misschien belangrijker) b) nog lastiger "anders" te maken zijn. Microsoft is (iig voor nu) vrij strikt wat betreft de hardware eisen.

Daarnaast vraag ik me af of je android wel eens geprobeerd hebt. Ik heb nl zelf ook een HD2 en draai daar al geruime tijd android op (atm een gingerbread rom: stockified pongster's) en ik kan niet anders zeggen dan dat de enige reden dat er ooit nog op WM op komt, zou kunnen zijn omdat ik m'n HD2 ivm reparatie/garantie terug naar stock moet brengen.

[Reactie gewijzigd door Termy op 22 maart 2011 14:10]

Na de desire vind ik al die HTC's telefoons gewoon echt te veel op elkaar lijken.
inderdaad, zowel qua hardware als software. Er zit te weinig vooruitgang in.
Wat mis je dan?
HTC timmert lekker aan de weg. Hopen dat ze de telefoons ook uitbrengen in Nederland (en België) :)

De keuze voor een andere schermverhouding vind ik wat jammer, zoveel films kijk je nou ook weer niet op je telefoon, dus 16:9 heeft niet zoveel zin. Then again, meer pixels zijn altijd welkom.
Het zit er dik in dat dit toestel gewoon bij ons leverbaar wordt, het is namelijk de opvolger van de Desire HD
Waar staat dat dan dat het de opvolger is van de DHD?
voor die maat schermen (qua oppervlak) kan die andere verhouding denk ik wel bijdragen aan het beter kunnen vasthouden van zo'n apparaat. En breedbeeld websites is ook fijn imo!
Idd. ze lijken allemaal zon beetje nu op elkaar. begin het nu wel zat te worden van al die nieuwe versies. laten ze 1 maken die universeel is en gewoon dualboot kan ofzo en unlocked is. liefst nog met een schuif-keyboard, en upgradable is maar dat is mijn mening.
Mwoa, ze mogen van mij best verschillende versies uitbrengen maar laat die versies iets toevoegen. HTC poept nu elke maand een paar identieke toestellen uit met een iets ander kleurtje.
Bedenk wel dat de helft van die toestellen deze markt niet bereikt, als tweaker zijnde wordt je natuurlijk van alles op de hoogte gehouden,en vooral als het HTC of Samsung smartphones zijn.
Behalve een handjevol tweakers zit er echt _niemand_ te wachten op een dualboot telefoon.
Oh... Kijk jij eens even naar de motorola atrix :) en heel veel mensen wachten op die foon.
heel veel mensen wachten op die foon
Wat is veel? Waar baseer je dat op?

En als ze wachten op die telefoon wil dat nog niet zeggen dat ze er vanwege die specifieke feature zitten te wachten.

Vraag 100 gemiddelde consumenten of ze zitten te wachten op een dual-boot telefoon.
99 zullen er zeggen "duwel watte?"
Je bedoelt dat je een mini pc wilt met telefoonfunctie? Waar je op kan installeren of uitbreiden wat je wilt en van allerlei fabrikanten. :9

All kidding aside, wie weet gaat dat nog eens komen, zou ook goed zijn voor de prijs denk ik omdat je telefoon body dan net zoiets wordt als je behuizing van je PC. Je kan el cheapo gaan, of duurder, maar dat zegt nog niets over wat je binnenin hebt. Zo kun je wat voor jou belangrijk is kiezen bij het bouwen van je eigen phone.
Kijk, mooi dat het toestel(CPU) zich zelf lager in clocksnelheid kan zetten, dit heeft hopenlijk een positief effect op de batterij standby tijd.

Wat ik elders heb begrepen is dat dit een "test" versie is qua rom, het model wat in de verkoop gaat wordt gewoon met Sense uitgevoerd. Ook gezien elders plaatjes van de achterkant van het toestel rond gaan waar op de melding "With HTC Sense" op staat.
Het toestel op de foto draait een versie van Android Gingerbread, vermoedelijk 2.3.3, die voorheen bekendstond als 2.4, zonder HTC's eigen skin Sense.
In comments op andere websites werd al vermeld dat de statusbar gewoon de Sense stijl heeft en dat er hier op dit scherm waarschijnlijk launcher pro wordt gebruikt ipv de stock launcher.

Er waren ook geruchten dat het een nieuwe Nexus zou worden (Google logo achterop) maar dat is dus onwaarschijnlijk aangezien de Sense skin wordt gebruikt en er HTC op de voorkant staat.

[Reactie gewijzigd door Tk55 op 22 maart 2011 11:47]

Ongeacht of de launcher nu LP pro is of niet, LP pro veranderd niet de stand en kleur van de statusbar iconen, dus zijn of gemod, of default.
Ik denk dat het nog Froyo is en anders wellicht een 2.3.3. met een beta van Sense, waar de iconen nog anders staan...

Ben benieuwd welke producent de opvolger van de Nexus S gaat maken en met wie zij in zee gaan.

Laatste serie Desire opvolgers vind ik wel allemaal erg veel op elkaar lijken, niet lelijk, maar wel hetzelfde.

[Reactie gewijzigd door GrandPuba op 22 maart 2011 12:37]

Wat een geweldige zet van HTC. Ik vind het ontwerp van de Desire HD namelijk prima, en het feit dat de opvolger er op lijkt vind ik dus geen probleem.

Ik hoop wel dat ze voor de verandering wat energiezuinige veranderingen doorvoeren, naast het feit dat de processor(s) zuiniger zouden zijn. Ik hoop dat de batterij wat krachtiger word dan die van de Desire HD.
Ik hoop dat t scherm wat minder crappy wordt dan die van de HD. Ik hoop dat ze weer aan de amoled kunnen in dezer dagen want die sony schermpjes zien er niet uit als je ze bijvoorbeeld naast galaxy S legt.
Als ik de plaatjes zo bekijk, dan zou ik niet meteen mijn handen in het vuur durven steken dat dit android 2.3.3 is gezien de info bar bovenaan.
Maar dit kan natuurlijk ook komen door de nieuwe sense versie welke de manier van tonen van de batterij en werkende verbinding met google in het groen tonen bij een correcte verbinding.
De achterkant vind ik wel wat hebben. Beter dan die vlakken zoals bij de Desire HD.
Inderdaad mooi, onderscheidend van andere modellen. Ik vind ze beide erg mooi, maar dat blijft natuurlijk erg persoonlijk. Een andere beeldverhouding is wel opmerkelijk vind ik.
Die achterkant ziet er zeker mooi uit! Het lijkt wel een beetje op de achterkant van de Legend.
volgens mij is er erg veel in geshoped, als je goed kijkt zit er gewoon een plaatje bovenop de interface van sense, het doet dan ook vermoeden dat dit niet echt is. Vormgeving wordt in der daad wel saai maar wel functioneel.

[Reactie gewijzigd door nemadr op 22 maart 2011 13:20]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Nokia Lumia 930 Nokia Lumia Smartphones Google Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013