Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 29 reacties

Game-uitgever Bethesda Softworks maakte maandag bekend dat Prey 2 eraan komt, het vervolg op het in 2006 verschenen Prey. De game verschijnt voor de pc, PlayStation 3 en Xbox 360, en ligt in de loop van 2012 in de winkelrekken.

Prey 2 wordt ontwikkeld door Human Head Studios, de studio die ook verantwoordelijk was voor het eerste Prey-deel. De game wordt gemaakt met de id Tech-engine. Met welke versie is nog niet bekend, maar id Tech 5 is waarschijnlijk. Volgens Bethesda kunnen spelers in Prey 2 een nieuw facet van het Prey-universum verkennen. Het spel richt zich daarnaast op 'snelle actie in een open wereld'.

De eerste Prey verscheen in 2006. Het spel was een fps en werd uitgegeven door 2K Games. Prey draaide om een Cherokee genaamd Domasi 'Tommy' Tawodi, die samen met zijn vriendin en grootvader werd ontvoerd door een ruimteschip, genaamd The Sphere. De game was al sinds 1995 in ontwikkeling, maar onderging vele veranderingen gedurende het traject.

Reacties (29)

Reactiefilter:-129029+125+20+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Vette shit! Deel 1 was gruwelijk...

Alleen graag zorgen dat je nu wel écht dood kan gaan en niet die shit waarbij je met pijlen van die geesten moet afschieten. Als je dat snel genoeg deed werd je weer levend. Was gewoon te makkelijk....
De reden dat dit werd gedaan is zodat je gewoon door kon spelen en het verhaal niet kwijt raakt door weer opnieuw te beginnen.

Prey draaide puur om het verhaal dat werd ingepakt in een spel ipv een low-budget film en hierdoor ook een succes werd want als je heel simpel naar het spel kijkt lijkt het gewoon op een Doom III met portalen en extra effects als in lopen op het plafond.
Jammer dat 3D-Realms niet meer bestaat. Die hadden dacht ik bij de ontwikkeling van het eerste deel nogal wat invloed (concept gemaakt, daarna doorverkocht als ik me niet vergis)
Ooit een concept gemaakt( inclusief sort off destructable omgevingen, in 1997 ongeveer volgens mij) en later daarna extern laten ontwikkelen waarbij 3DRealms nog wel inspraak had. Desondanks was het spel wel baas, met een best leuke/chaotische multiplayer.
Hoop dat het iets word, Bethesda is niet zo'n hele geweldige uitgever. De games die ze zelf maken zijn altijd wel goed, maar die van third parties zijn echt gewoon bagger.
Human Head Studios ken ik van Rune, wat een top spel was!

Dus ik heb goede hoop. :)

[Reactie gewijzigd door spawnagain op 14 maart 2011 16:39]

Prey 1 is altijd al een van mijn favoriete shooters geweest.
Prey heeft in het begin zeker een sterke verhaal lijn, maar verwaterd langzaam naar een op-naar-een-volgende-eindbaas verhaallijn.
Maar het idee dat je tegen muren/plafonds kan lopen is (toendertijd) zeker vernieuwend te noemen.
Er zaten zeker genoeg WTF/mond-valt-open momenten in:
- De barscene, welke opengetrokken wordt door een UFO.
- De scene waarin "opa" wordt gespietst (ziek!).
- De scene waarin een kind gespietst wordt door een geest (ziek!).
- De scene waarin de muren/vloeren/plafonds voor je ogen worden samengesteld (fantastisch mooi).
- De scene waarin je opgesloten zit in een kamer en allemaal kinder-geesten moet neerknallen (ook weer ziek)
- De scene met de gele schoolbus.
- De scene met .. nou ja, je begrijpt me wel :)

Dat je eigenlijk niet dood kan, door wat geesten neer te schieten met je pijl en boog, maakt het spel eigenlijk net iets te makkelijk.

Ik ben daarom benieuwd wat Prey 2 ons gaat brengen.
Hopelijk brengt Bethesda Softworks ons weer een spel met een vernieuwende verhaallijn, ziekelijke scenes!
De scene waarin je chick een soort van haai als kut kreeg was ook erg ziekelijk.

Ontopic:
De reden dat ze dat schieten op die geesten in het spel hebben gestopt is eigenlijk dat ze uit de trend wilden vallen t.o.v. andere shooters. Meestal is het zo dat je als je dood bent je ook nog moet wachten op zo'n irritant quickload schermpje om naar je laatste checkpoint te gaan. De makers kozen er hier voor om het spel constant door te laten gaan en het tempo erin te houden, al heeft dit er idd wel toe geleid dat het spel wat aan de makkelijke kant was, omdat je nooit dingen over hoefde te doen.
Snap de euforie niet, ben ik dan de enige die er nix aan vond. Dit was zogenaamd het nieuwe gamen.

Verveelde erg snel met dat gedraai.
Heb m niet uitgespeeld meen ik me te herinneren, begon saai te worden na een tijdje.
Maar moet zeggen dat bovengenoemde momenten inderdaad erg vet waren!
Deel 1 deed echt iets aparts en dat was erg leuk!
Vond het ook lekker bruut en de puzzel elementen waren precies goed!

Een keer na een avondje stappen ging ik het spel nog even spelen, nou dat was heel kort want ik werd er misselijk van :P
hmmm twijfels heb ik dat dit deel het niet zomaar kan toppen qua verhaal.

En de reden waarom Prey 1 zo goed is was vanwege het verhaal waarbij de gehele opzet er al was en gecreeerd was door Tom Hall (voormalig iD software en daarna flop bedrijven heeft gehad) van ontvoering tot plot, dus regeren over de mens en dat wij niet gecreeerd zijn door een almachtige wezen (god en dergelijke) maar simpelweg een alien ras die ons gebruikt als vee en voer.

Ik persoonlijk vond dit een van de betere verhalen in een computerspel naast FFVII.

Deze zal natuurlijk grafische 1000x mooier zijn, misschien ook niet, maar verhaal tja, dat is van veels teveel factoren van afhankelijk.

Je hebt schrijvers die een goed boek kunnen schrijven maar die zijn niet meteen goede gameschrijvers, ik hoop dat ze een oude rot erbij halen die het wil gaan doen en die Prey 1 ook kent en heeft gespeeld en niet een simpel Sci-Fi verhaal gebruiken om maar nieuw leven in een oude naam te blazen en hopen dat ze een franchise kunnen creeren.
Ben ook erg benieuwd, maar als ik de aankondiging zo lees: "Het spel richt zich daarnaast op 'snelle actie in een open wereld'." dan vrees ik echter dat ze mee willen met de massa en zich niet meer proberen te onderscheiden. ;(
Oewoewoew, deel 1 was zeer indrukwekkend bij mij.

Dat spel was echt gruwelijk, en het woord "gruwelijk" gebruik ik normaal echt nooit.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 14 maart 2011 18:21]

Dat is mooi, vond Prey supper, wat een goede spel was dat, werd wel tijd dat ze Prey 2 Gaan makken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True