Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties, 8.124 views •

Bungie heeft ontkend dat het aan een mmog werkt. Volgens eerdere berichten had het bedrijf het werken aan een mmog juist bevestigd. De vermeende bevestiging van Bungies David Aldridge was echter bedoeld als grap en werd verkeerd opgevat.

Bungie Studios-logo"Je kunt David Aldridge niet verwerken met een normaal stel hersens. Daarvoor heb je tijgerbloed en Adonis-dna nodig", stelt ontwikkelaar Bungie nu in een verklaring in een blog op de eigen website. Hiermee probeert de ontwikkelaar aan te geven dat een opmerking die zijn lead network engineer een week geleden maakte tijdens de Game Developers Conference in San Francisco verkeerd is begrepen. "Aldridge was ervan overtuigd dat iedereen de grap wel zou begrijpen", stelt de ontwikkelaar. "Hij was ervan overtuigd dat het duidelijk was dat hij de draak stak met recente geruchten. Helaas hebben de meeste mensen David niet door, ze kunnen hem niet verwerken. En dat verwachten we ook niet."

Bungie kondigde in april 2010 aan dat het een tienjarig contract met Activision had gesloten, na een langdurige samenwerking met Microsoft Game Studios voor het uitgeven van de Halo-serie. In september van dat jaar werd bekend dat de gamedeveloper een nieuwe engine aan het ontwikkelen is voor de Activision-game. Een ex-werknemer beweerde eerder dit jaar dat Bungie op basis van die engine de mmo-fps Destiny aan het maken is. Aldridge probeerde dat gerucht op de GDC te ontkrachten, maar dat werd juist opgevat als een bevestiging. Wel zeker is dat Bungie eerder dit jaar de merknamen Dead Orbit, Seven Seraphs, Osiris en New Monarchy heeft vastgelegd. Wat het met de merknamen van plan is, is niet bekend.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (31)

Reacties (19)

ontken en gerucht en maak je lead network engineer belachelijk, ze zijn dus lekker goed bezig
ontken en gerucht en maak je lead network engineer belachelijk, ze zijn dus lekker goed bezig
Dit past precies in de lijn van Bungie, niet alles wat we zeggen serieus nemen. Hun oude website was een geniaal stuk werk in dat opzicht, waar ik menig moment schaterlachend heb zitten lezen. (dat was voor de overname door Microsoft)
Moet ik de uitspraak dan opvatten als dat het spel vooral om de multiplayer kant draait?
Wel/niet/wel/niet, en uiteindelijk komen ze weer stiekem wel met een MMO.

Snap niet wat de hype is rond hele Bungie & mmo's, wekelijks komt er een nieuwe uit en daar hoor je helemaal niets van op T.net. Zelfs het nieuws van de grote jongens (NCsoft, Arena, Nexon) zie je hier nooit, wat heeft Bungie wat zij niet hebben? Link met Activision?

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 7 maart 2011 10:42]

Misschien omdat de wekelijks nieuwe MMO's closed beta's open beta's zijn en allemaal FREE en veel beter kunnen presteren als het payed was maar zoveel spelers hebben die doneren zodat ze wel vooruit komen en blijven bestaan.
4/10 van die wekelijkse nieuwe MMO's blijven ook niet bestaan en worden een flop, maar deze freemmo's luisteren wel goed naar hun gamers tijdens de closed/open beta's en natuurlijk ook tijdens de gehele versie door update's en patches uit te voeren met wensen van hun gamers.
Wat je van WoW, Aion en andere MMO's MMOFPS's etc niet kan zeggen...
Zit alleen niet echt te wachten op een Halo MMO

Edit:
Zie net jou edit over de grote jongens maar naar mijn veronderstelling heb ik nog niet echt veel nieuws vernomen van NCsoft enige laatste wat ik heb gehoord was de nieuwe Update op aion(maar daar in tegen is 1 lvl 50 op aion gelijk aan 3 lvl 85's op WoW en ik bedoel de tijd die je nodig hebt om te levelen. Dus als jij 3 maanden doet om op WoW een 85 te krijgen heb je 9 maanden nodig op Aion)

[Reactie gewijzigd door kniftagstuh op 7 maart 2011 10:49]

halo MMO zal er waarschijnlijk toch niet echt in zitten, iig niet van bungie, want ze hebben en de rechten niet meer, die liggen als het goed is bij 343 industries van microsoft, en bungie heeft gezegd geen halo's meer te maken.
Ik heb het dan over recent/ouder nieuws rond Blade&Soul, Vindictus, de 'overhaul' van Aion, de classes/nieuwe classes van Guildwars 2 of de grote patch van Guilwars 1, de opkomst van Tera.

En 9 maanden voor een 50 Aion is puur onzin, qua tijd verschillen die 2 games amper wat, bij WoW is het puur afhankelijk van de Randoms (dus ga als tank/healers) en bij Aion hoe efficient je door de game huppelt.
Volgens mij zei ik ALS jij 3 maanden dus een stelling voor de meest langzame leveler...
En er zit echt wel verschil in... Zoals ik al zei een lvl 50 in aion is vergelijkbaar met iemand die in wow 5 lvl 80's of 3 lvl 85's lvld als jij dus 1 maand doet over 1 lvl 85 doe jij in aion ongeveer 2,5 tot 3 maanden over een lvl 50...
Tenzij dit nu al verranderd is natuurlijk
Aion heeft een Exp boost gekregen en WoW is 10x makkelijker geworden, natuurlijk zit er dan nog steeds verschil is, het zijn verschillende games. Guildwars ben je lvl20 in amper 5 uur tijd, om maar willekeurige game erbij te pakken. 1 van de grote updates van Aion was dus de exp en droprate aanpassing.
Ok de Exp boost heb ik niks van meegekregen.
Heb het daarin tegen ook al 8 maanden niet meer gespeeld..
Maar ik ken veel mensen in WoW die begonnen te janken over van 84 naar 85...
Mijn reactie was altijd you never played aion 38 to 39 is the same as 80 to 85.
Vergelijkbaar met dat aion uitkwam was dit wel het geval..
In geval van die Exp boost denk ik dat dat nu gelijk staat aan 41 tot 43?
Maar een lvl 50 in aion staat dan waarschijnlijk nog maar gelijk aan 2 keer lvl 85 dus dan zou een nolifer die 1 week over 85 doet(kans is klein) 2 weken doet in aion(kans is nog kleiner)
Ik mag overigens hopen dat alle nieuwe MMO(RPG)s leren van de aanpassingen die Blizzard aan WoW heeft gedaan. Jij noemt het makkelijker (ik neem aan dat we het hier vooral even over levellen hebben), en dat heeft imho erg veel te maken met het verwijderen van een groot deel van de 'kunstmatige moeilijkheid' die eerder zo kenmerkend was voor MMO's. Onder kunstmatige moeilijkheid valt m.i. onder andere oeverloos grinden (dat is niet moeilijk, kost alleen veel tijd), gruwelijk lage droprates (een quest voor 5 items kan met slechte droprates érg lang duren), de levelling flow zo hebben dat je om X aantal levels ineens mobs tegenkomt die een (veel) hoger level hebben dan jij waardoor je ineens vele malen langer doet over het neerkrijgen ervan. Ook het reizen tussen absoluut niet aangrenzende gebieden valt hieronder. En natuurlijk nog wel meer zaken die men altijd als 'moeilijk' heeft betiteld, maar eigenlijk zijn het maal zaken die een game niet moeilijk of uitdagend maken, maar wel langdradig en saai.

De wijze waarop blizzard nu het questen heeft opgezet biedt veel voordelen t.o.v. hoe het 'vroeger' in elkaar stak. De 'flow' is véél beter, verhalen worden beter verteld en het reizen tussen afgelegen gebied A en afgelegen gebied B is tot een minimum beperkt. Wat er imho helaas aan ontbreekt is de uitdaging, je hoeft in principe nooit echt na te denken over welke positie je inneemt, van welke kant je een groep mobs benadert of hoe je met 'crowd control' toch een goed einde kan breien aan een encounter. Mocht men dat kunnen toevoegen, zal het questen helemaal compleet zijn imho. Anderzijds moet het ook niet overdreven uitdagend zijn, er zullen weinig mensen zijn die graag eerst een uur op papier uitwerken hoe ze een groepje mobs op level 15 het beste aan kunnen pakken..

Ik vind het zaak dat de producenten gaan inzetten op MMOs die écht op een bepaalde manier uitdagend zijn. Dat hoeft niet eens te maken hebben met de manier waarop een FPS moeilijk kan zijn, dat heeft natuurlijk te maken met reactievermogen, hand oog coordinatie en dat soort dingen. Ik zit dan meer te denken aan quests waarvoor je meer moet nadenken, logische beslissingen moet nemen aangevuld met soms een stukje reactievermogen. Het probleem hiermee is natuurlijk dat de gigantische playerbase van een WoW onder andere tot stand is gekomen vanwege de laagdrempeligheid van de game. Voor iedere 'hardcore MMO speler' die geragequit is vanwege 'duurt niet lang genoeg dus is simpel' zijn er minstens 10 bijgekomen die juist dáárom WoW interessant vinden. Uiteindelijk is het dus een afweging; wat kun je doen om het voor een kleine groep interessanter te maken zonder tegelijkertijd de grote groep zich weer uitsluitend op Mario Kart te laten richten?
je hoeft in principe nooit echt na te denken over welke positie je inneemt, van welke kant je een groep mobs benadert of hoe je met 'crowd control' toch een goed einde kan breien aan een encounter.
Maw: het is daarin exact hetzelfde als 99% van de betaalde mmo's..
Blizzard heeft door dat het om end-game gaat, wat het spel bied nadat je het maximale level hebt behaald, daar doen ze het nu gewoon simpelweg beter dan het alternatieve aanbod (of rift of tera moeten daar wel in willen investeren ipv de zoveelste pvp grind te worden zoals aion - maar ik heb er een hard hoofd in)

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 7 maart 2011 12:41]

ben echt blij dat ze nu een andere kant op gaan, want halo werd echt te veel uitgemolken (halo wars :S)
ben wel van de mmo's dus :D.
Misschien komen ze wel met een MSOG ;)
Daarvoor heb je tijgerbloed en Adonis-dna nodig
Charly Sheen beweert dat dus te hebben...
Ik zou het niet vreemd vinden als ze met een MMO komen. Steeds meer mensen willen online gamen. Ik weet niet precies wanneer een multiplayer overgaat in Massive multiplayer online gaming. Maar "Full-scale" Halo wars lijkt mij wel leuk voor een tijdje :) BF MMO style
naja ten eerste ze zijn van halo afgestapt dus dat word het niet, maar een soortgelijke game zoals borderlands (maar dan met veel meer online) lijkt mij echt wel leuk als ze zoiets gaan maken.
Als ze dit nu naar buiten brengen om de ontwikkeling geheim te houden omdat het per ongeluk gelekt was of vernomen dan vind ik dat wel belachelijk. Beetje liegen om het over een paar maanden zelf aan te kondigen.

Ik zie het bericht nu al voor me:

"Bungie is toch bezig met ontwikkelen van MMOG"


Lies I tells ya all lies!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True