Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 152 reacties

Bethesda Game Studios heeft de eerste bewegende ingame-beelden van The Elder Scrolls V: Skyrim vrijgegeven. De game verschijnt wereldwijd op 11 november van dit jaar voor de pc, de PlayStation 3 en de Xbox 360.

Veel duidelijkheid over de gameplay geeft de trailer nog niet. Het was al wel bekend dat Skyrim een opgefrist gevechtsysteem heeft. Zo kunnen personages in elke hand een voorwerp of spreuk gebruiken. Daardoor kan een speler talloze combinaties van spreuken en wapentuig hanteren. Het is ook mogelijk om tweehandige wapens te gebruiken.

Bethesda heeft verder een nieuw systeem voor quests ontworpen, dat 'Radiant Story' is genoemd. Dit systeem kan omstandigheden van bepaalde sidequests aanpassen, onder meer naar aanleiding van de handelingen van de speler. De game laat een speler bijvoorbeeld sneller naar onverkende gebieden gaan; en als een npc dat cruciaal is voor een sidequest wordt vermoord, kan diens rol door een ander personage worden overgenomen.

Vorige maand werd ook duidelijk dat Bethesda Skyrim van een eigen taal voorziet, de 'taal van de Draken'. Bethesda kondigde ook nog aan dat ze ouders die hun op 11 november geboren kind 'Dovahkiin' noemen, rijkelijk zullen belonen.

Reacties (152)

Reactiefilter:-11520148+165+23+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
1 2 3 ... 6
ik zie weer wolven en spinnetjes :/ Hopelijk krijgen we nu weer wat meer epische vijanden voorgeschoteld, want in Morrowind en Oblivion was het voornamelijk ongedierte waar je tegen kon knokken, hier en daar een daedra of in het geval van Oblivion een minotaur.

Een mooie wereld is prima, maar hij moet wel rijkelijk gevuld zijn met af te slachten materiaal... En met rijkelijk bedoel ik gevarieerd.

Waar zijn de tijden van Daggerfall waar je voornamelijk tegen krachtige vijanden mocht knokken. En iedere vijand had zijn eigenlijk geluidje, dus zodra je een kerker inliep en je de woedende schreeuw van een vampier hoorde vroeg je je maar drie dingen af:

- is het de volgende hoek of die daarna dat ik dit kreng tegen het lijf ga lopen
- van welk materiaal is mijn wapen gemaakt, van welk materiaal is mijn wapen gemaakt!?
- is het een vampire of een *slik* ancient vampire?

Heerlijke tijden.
Volgens mij komt dat vooral doordat ze in Oblivion dat achterlijke systeem hadden waarbij je pas sterkere vijanden tegenkwam wanneer je zelf ook sterker was. Hierdoor werd het nooit echt uitdagend en zat je nooit met dat "oh crap wat kom ik nou weer voor wezen tegen" gevoel. Zal anders wel te moeilijk zijn geweest voor de console spelers.
Wat een bullshit (pardon my french),

het (vecht)systeem heeft niets te maken met 'te moeilijk' voor console gamers, sterker nog, ik durf hardop te zeggen dat er voor consoles moeilijkere rpg's geweest zijn dan voor PC gamers aangezien pas later het RPG genre doorbrak op PC's en RPG gamers vrijwel toegewezen waren op consoles om hun behoefte te voorzien.

Vanaf het begin hebben rpg's altijd het systeem gehad dat wanneer je gebieden in ging waar je niet klaar voor was, je altijd (te) sterke tegenstanders kreeg, en volgens mij veranderde dit pas later toen rpg's ook gemeengoed werden op PC, alleen RPG's die zich aan de D&D rules (uitzonderingen daargelaten) hielden, omarmen dit systeem omdat het vast ligt in de ruleset.

Lineaire RPG's hebben dit helemaal geŽlimineerd omdat je niet kunt free roamen en altijd levelt door de in de vast gezette omgeving mobs moet killen voor XP en levelups.

Waarom oblivion er vanaf gestapt was door ineens level scaling ging gebruiken met de mobs die je tegenkwam weet ik niet, maar vind het persoonlijk een slechte zet en ook de reden waarom ik oblivion maar half/half gespeeld heb (op PC) terwijl ikzelf vooral RPG's als mijn enigste game genre heb op diverse consoles en PC.
Waar is Oblivion vanaf gestapt??

De hele Elder Scrolls serie heeft altijd level scaling gebruikt. Dat is gewoon een eigenschap van die RPG serie.
Morrowing en Daggerfall hadden dat ook al. En het is ook moeilijk voor te stellen hoe je het anders zou kunnen doen in een dergelijk free roaming spel.

Het zou wel fijn zijn als ze wat vaker gewoon meer vijanden gebruikten ipv sterkere vijanden. Want ondanks dat je character steeds krachtiger word krijg je nooit dat gevoel, omdat je vijanden in dezelfde mate ook krachtiger worden. (En als je pech hebt, in sterkere mate krachtiger worden)
De meeste RPGs hebben level scaling; bij Oblivion ging het simpelweg te ver. Gothic is dan weer een prachtige uitzondering op die regel; maar ook daar vind je nog steeds een vorm van level scaling terug in het stapsgewijs openen van gebieden.

Ik mag dat wel hoor, een wereld die per direct uber-dodelijk is.
...pas later het RPG genre doorbrak op PC's en RPG gamers vrijwel toegewezen waren op consoles om hun behoefte te voorzien.
Ik heb me toch vanaf eind jaren tachtig prima vermaakt met RPG's op de PC (Ultima serie bijvoorbeeld, en dat was dan al Ultima VI)...
Ultima is een goede rpg uit de begin dagen geweest op PC ja, vandaar ook dat ik zei dat men vrijwel alleen toegewezen was op consoles voor RPG games.

@Gimbal, de meeste recente RPG's van pak en beet 12 jaar terug tot op heden, maar als je oudere (s)nes rpg's pakt en psx (zie ook FF reeks voor deeltje VII) dan was het vrijwel non-existent.

@mjtdevries, idd TES heeft het altijd gehad, echter was het nimmer zo 'aanwezig' tot Oblivion.

Ikzelf houd het meest van random encounters en dan ergens terecht komen bij het onderzoeken waarbij je ineens van WTF? die Dragon Bat whatever slaat mij en mijn party in 1 klap dood... misschien moet ik hier later maar eens terugkomen... situaties krijgt.
[off-topic]
Ikzelf houd het meest van random encounters en dan ergens terecht komen bij het onderzoeken waarbij je ineens van WTF? die Dragon Bat whatever slaat mij en mijn party in 1 klap dood... misschien moet ik hier later maar eens terugkomen... situaties krijgt.
Helemaal mee eens. Ben zelf een RPG speler die in het begin de main quest links laat liggen, en lekker op ontdekking gaat...als er dan een gebied is waar volgens de verhalen veel draken (oid.) voorkomen, verwacht ik die dan ook tegen te komen (met waarschijnlijk de dood als gevolg)...en niet een "crippled rat" ofzo.
Note to self: 10-11-11 nieuwe videokaart kopen :9~
nou als je naar de graphics kijkt kan dat nog makkelijk met een nvidia kaart van 5 jaar terug.
Wat een low poly onzin, grijze kleuren, lelijk karakter design, slecht shaders. Erg jammer.

EDIT:

alsof je met een lowres filmpje niet kan zien of iets lowpoly is, slechte karakter design heeft en slechte shaders =)? Dat heeft niks met resolutie te maken.

Kijk bijvoorbeeld eens naar 00:38. Daar zijn die rotsen (waar de warior op rend) ontzettend lowpoly, slecht getextured en verouderde shaders.
1:31 super low res water, gewoon een plane met een texture er op.

of op 1:42. de hond schuift daar als een malle over de grond. Dat soort fouten moeten nu wel gefixt zijn in games.

Los van dat, check even nieuws: Epic toont verbeterde Unreal Engine 3 op GDC. Dat zijn graphics waar je een nieuwe kaart voor nodig hebt.

Edit 2 @ all:

Ik geloof dat de meeste het gewoon met me eens zijn. Deze game draait niet om de graphics maar om de gameplay en de sfeer. Verder is het gewoon een xbox360 trailer dus klopt het gewoon dat het op een gpu van 5 jaar terug draait =).

[Reactie gewijzigd door nr12 op 25 februari 2011 17:35]

De trailer is van de Xbox360 versie:

A Bethesda Softworks community manager has confirmed on the Neogaf forums that the footage from the recently released Elder Scrolls V trailer were captured on the Xbox 360, also confirms that the draw distance is not faked in way.
tuurlijk met een low res filmpje als dit kan je zeker zien dat het slecht is...
De game verschijnt wereldwijd op 11 november van dit jaar voor de pc, de PlayStation 3 en de Xbox 360.

Je zal op een pc betere beelden kunnen krijgen dan een ps3 of xbox,
maar ja dat kan tegenwoordig wel elke grafische kaart aan.
Er is nog niets officieel bekend, maar voor de specs voor deze game moet je ongeveer denken aan het volgende:

OS: Windows XP, Vista or Windows 7
CPU: Core 2 Quad 3 GHz
RAM: 3 GB
HDD: 15 GB free disk space
Graphics: nVidia 9800 GTX or higher, 512 MB Graphics Memory
Sound Card: DirectX 9 Compatible
DirectX: Version 9.0c

Grafisch praten we dan over minimaal een shader 3 model kaart, als ie ook voor consoles uitkomt, en een render capaciteit die waarschijnlijk groter is dan die van bijvoorbveeld de XBox.
Dus laten we nou niet zo minderwaardig doen over deze game en de mogelijke grafische kwaliteit, want zo'n crappy teaser met artefacts van hier tot Tokio zegt me echt helemaal niets.

[Reactie gewijzigd door mrlammers op 25 februari 2011 10:15]

amen, daar komt ook nog bij dat dit een open world game is. Leg de graphics naast die van deel 4 of een GTA dan schoppen ze zelfs in het crappy filmpje al kont..
Er is nog niets officieel bekend, maar voor de specs voor deze game moet je ongeveer denken aan het volgende:
Hoe kom je erbij dat dit de minimale/aanbevolen wensen zijn? Zelfs Crysis 2 draait prima op een core 2 duo en 2GB geheugen. En hoe kan je nu al weten dat deze game XP nog gaat ondersteunen?
Dit is een benadering van de aanbevolen requirements. Denk je dat ontwikkelaars niets lekken?
De minimale requirements liggen lager, da's ook niet zo raar als je bedenkt dat een console ze ook zonder problemen op hoge resoluties moet kunnen draaien.

Er is minimaal een shader 3 model kaart nodig, vergelijkbaar met een 7800GTX, want die zitten bijvoorbeeld in de XBox (Xenos) en de PS3 (RSX).
De game zal hoogstwaarschijnlijk kunnen draaien op Win XP, aangezien de engine volledig op DX9.0c leunt - dat moet omdat de consoles geen DX10 ondersteunen.
CPU power is overrated en dit spel kan waarschijnlijk draaien op veel minder dan een Core 2Quad, maar wat nou echt minimaal is, laat zich raden.
De benodigde omvang voor de HDD heb ik geŽxtrapoleerd vanaf de vorige Elder Scrolls games. ;)
Tsja, low res misschien sommige stukken, maar toch. Het is mooier dan Oblivion en je ziet de sfeer weer. Op 1.31 super low res water: Dat is waar, maar in Oblivion waren geen watervallen, tenminste zeker niet op deze manier gedaan, en dan nog beta. Persoonlijk vind ik het prachtig en gaan de handen weer jeuken, zeker als je nagaat dat dit nog zo verschrikkelijk ver van een final build af zit, en mij toch enorm veel trekt.
hmm dude!

RPG heeft een klassieke uitstraling de sfeer door muziek, verhaal, en omgeving, de wijte, daar gaat het om!! voor de echte TES fans!! Oblivion, was Prachtig voor toen, en nu nog meesterlijk!

Maar Skyrim, is een open wereld met talloze dingen te doen, en te ervaren!!. Je kunt wel een vorm van shooter hebben zoals crysis maar die is gebonden vaak aan kortere verhaal lijn, en of toch weinig aparte dingen!

jij bent waarschijnlijk shooters vooral gewent,!! die kunnen over het algemeen zwaardere grafische dingen uit poepen dan een spel wat zo open zo, groot schalig wordt opgezet,

Dan kijk je wel door een glijdende hond heen!!

dus ga niet zeuren met je pruttel, dit is gewoon prachtig,! om te zien.

Ontopic,: als je Tes 1, 2 3 gespeeld hebt ga je hier ook je vingers bij aflikken

vooral die muziek is heerlijk!! net zoals in morrowind! die lekkere rustige muziek, maar dat opzwepende van dat nieuwe, die frisse wind wat er door heen gaat.!

Ik zeg In winterslaap tot 11-11-11!! :D
Lol, volgends zijn we het gewoon met elkaar eens =).
Jij zegt eigenlijk dat dit soort spelen nooit echt mooi zijn en dat dat vooral shooters zijn.

Mijn waarde oordeel over graphics is absoluut en is niet gerelateerd aan welke genre het spel is. Tuurlijk kijk je wel door een glijdende hond heen, maar dan kan het toch nog wel lelijk zijn =).

Tot slot is dit natuurlijk gemaakt voor x360 en ps3 dus hebben we sowieso te maken met verouderde gfx. Ik hoop niet dat dit weer te veel gezeur is met mijn pruttel =).

[Reactie gewijzigd door nr12 op 24 februari 2011 23:30]

Als dit voor de pc-versie inderdaad zo is, verwacht ik wel weer community-mods. Relatief lage resoluties textures had bij oblivion soms ook, al zag het er over het algemeen toch mooi uit. Maar er waren genoeg mods te vinden waarbij gewoon nieuwe high-res textures aan het spel werden toegevoegd (evenals mooier water, mooiere lucht, etc.).
alsof je met een lowres filmpje niet kan zien of iets lowpoly is, slechte karakter design heeft en slechte shaders =)? Dat heeft niks met resolutie te maken.
Los van dat je dat inderdaad niet of nauwelijks zult kunnen onderscheiden op een filmpje dat kwalitatief zo minimaal is, heb je er geen flauw idee van op welke settings het filmpje geschoten is, wat de hardware is waarop de game draaide toen het filmpje geschoten is, en hoe ver ze al zijn in de ontwikkeling van de details (het duurt immers nog een paar maanden voordat de game in massaproductie gaat).

En dan nog: bij RPG's draait het veel meer om immersie en gameplay. Graphics kunnen daar aan bijdragen, maar het is zeker niet het belangrijkste aspect in een RPG. De gemiddelde RPG-speler zal veel liever hebben dat er extra development resources worden gestoken in extra uren gameplay, dan dat die resources worden gestoken in Łber flashy grapics.
Wat mij betreft ziet het er voor een RPG zelfs met deze beelden meer dan acceptabel uit. Zo lang Bethesda de beloofde gameplay maar waar weet te maken.

[edit]
Het blijkt dus inderdaad om de Xbox360 versie te gaan. Dat verklaart meteen je gezeur over verouderde shaders, low-poly models, lage resolutie textures, etc. Dan daarbij blijft het natuurlijk een pre beta preview versie, en dus geen finished product.

[Reactie gewijzigd door houseparty op 25 februari 2011 12:56]

Jongen, dit spel is zo groot en gedetailleerd, vind ik niet dat je mag zeveren, ik ga er van uit dat het spel iets zwaarder is dan Fallout New Vegas, aangezien het op een nieuwe graphics engine draait, en dit weer wat nieuwer is. (en ik zie nieuwe shadows)

En als het lekker draait, en leuk is, dan mag het er een beetje low-poly uitzien, het heeft veel mensen ook niet overtuigd om over te schakelen van WoW naar Guild wars omdat het er beter uit zag.

On-Topic

/drool

[Reactie gewijzigd door Blue_Entharion op 25 februari 2011 13:26]

Dit spel draait niet op dezelfde engine als New Vegas, er is hier een nieuwe engine voor ontwikkeld
wat wil je, het moet op de xbox kunnen draaien. dat ding weerhoud de hele game industrie van epische graphics.
Complete nonsens. Het is niet de schuld van de consoles dat developers besluiten louter content voor de lowest common denominator te maken, en dat doen ze dan ook lang niet allemaal. Bovendien kost al dat extra detail ook gewoon meer geld. Wat low-poly modellen hier en daar heeft absoluut niet altijd performance als achterliggende reden. Wat mij betreft investeren ze meer tijd in goede gameplay dan in goede graphics.

Dat gehunker naar een mooi plaatje, dat is wat de hele gamesindustrie weerhoudt van goede games (ik chargeer, gelukkig is dat ook niet zo).

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 24 februari 2011 19:05]

Er word eerst een model in high poly gemaakt en daarna word dat met normal maps toegepast op een low poly model, dus dat meer polygonen automatisch meer kost is bullshit.
Misschien moet je je eerst eens goed verdiepen in de materie voordat je dingen als bullshit bestempelt. Normal maps genereren uit een high poly model is idd iets wat soms gedaan wordt, maar ten eerste lang niet altijd en ten tweede dan alleen voor specifieke dingen (meestal losse modellen - denk aan de speler, enemies, NPC's, voorwerpen, etc.). Vaak genoeg worden normal maps ook gewoon met de hand getekend (of eigenlijk de height maps waaruit ze gegenereerd worden). Voor terrain (statische level geometrie) gaat men echt geen high poly mesh zitten bouwen, dat zou veel teveel tijd kosten en het levert bovendien veel teveel unieke normal maps op (wat enorm veel texture memory vergt).

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 25 februari 2011 00:06]

En een low poly model met normal maps is minder mooi dan high poly.
Dus: een high poly model kost MEER resources dan een low poly.
Meer resources, maar niet meer geld omdat het high poly model al gemaakt word.
uiteindelijk kost het meer tijd. en tijd kost geld ;)
Dat is gewoon de ontwikkeling, natuurlijk moet gameplay voorop staan bij een game en vooral bij een game als deze en dat weten ze bij bethesda drommels goed. Wees daar maar niet bang voor. Ik heb het ook even goed bekeken en ik ben weer lekker gemaakt! :) Het is nog een vrij vroege versie van de game dus dat sommige dingen niet 100% goed eruit zien laat ik dan ook tot de release voor wat het is. Ik hoop dat ze iig ook de objecten in game wat realistischer maken, dus geen zeskantige kazen, platte bedden, ed. De gebouwen zien er al zoveel beter uit, ik kijk weer uit naar een geweldige game waar ik weer te veel tijd in zal steken... :D
ik kan het persoonlijk hier makkelijk draaien, zoals het bedoelt is. Is niet zo mooi hoor op enthusiast settings. valt echt reuze mee
Crysis kan ik ook makkelijk op de hoogste settings draaien en vind het even mooi of zelfs mooier dan Black Ops. Alleen de gameplay vind ik persoonlijk niet zo fijn van Crysis.

Maar als ik bovenstaand filmpje bekijk en ondanks dat het filmpje absoluut niet de echte kwaliteit toont van het spel, ziet het spel er wel ontzettend mooi uit. Volgens mij is het allemaal goed afgewerkt met veel detail.

De vorige delen ken ik niet, maar dit deel doet me denken aan Drakan en LOTR. Als de gameplay ook nog eens goed is, dan wil ik misschien aan dit spel wagen.
Dan moet jij je ogen eens laten checken, als je Black Ops net zo mooi vind als Crysis is er iets niet goed met jou of je PC.
Maar het draait wel goed, als je het vergelijkt met BC2 (niet dat ik BO beter vind ofzo) dan draait BC2 voor geen meter. (jaja bla bla grote maps enzo, maar dan hoeft het geen schok festijn tezijn)
Niet alleen de xbox, de ps3 heeft een nog mindere gpu.
weet niet of jij je ogen openhoud met de ps3.

maar ik zie de xbox nog geen Final Fantasy Vs 13 zien draaien.
Ik vind het heel erg meevallen. Echt prachtig.
Dude, de reden hiervoor is dat de consoles het ook nog moeten trekken. Als ze die strop niet zouden hanteren dan konden ze wat meer detail toevoegen. Echter valt het reuze mee hoe "Slecht" de modellen en shaders zijn, als je veel detail in de textures en normal maps stopt dan merk je het verschil niet zo erg.
Serieus je lijkt net me vriendin die zeikt ook alleen maar om alles.

Zoiezo zie ik jou dit in nog geen, naja maak niet uit hoeveel jaar of tijd ik je geef dus gewoon niet zien maken.

Het gaat niet altijd om graphics, want als we echt kritisch willen gaan zijn op alles:

ik vind bij je unreal engine dat de bloemen te veel licht geven alsof ze radioactive zijn :P

de fakkel kon ook wel beter, denk dat ik me sigaret niet eens er mee aan krijg laat staan licht geven.

weet niet of het een bliksem inslag was maar het leek er meer op dat iemand gewoon een lamp aan en uit deed .

OMG seamless time of day transition, sinds wanneer gaan fakkels uit hun zelf aan :O

dus kortom kijk eens naar het algeheel plaatje, plus dat het speel constant in 1 geheel is en om alles zo te gaan draaien zoals jij het wil veel succes. weet niet wat jij voor een spel wilt uitgeven.

en als laatst ga jij maar lekker je nvidia van 5 jaar terug er in zetten dan kijken of je het net zo goed speeld :D

zeik weif

[Reactie gewijzigd door DarcuSama op 25 februari 2011 10:27]

Zeuren in jou ogen, kritisch in mijn ogen. Het argument of ik dit zou kunnen maken of niet heeft totaal geen betekenis (los van of ik dit kan of niet) zegt het niks over of iets mooi is of niet. Niet alles wat ik niet kan maken is bij voorbaat mooi.

Plus het is een xbox360 trailer en die heeft een nvidia gpu van 5.5 jaar terug =).
Anders krijg je een leven dan overal maar kritiek op te leveren.
ook jou unreal engine is moeders mooiste niet.

weet niet in welke droom jij fakkels uit zich zelf ziet aangaan waarvan ik het vuur er uit vind zien als een klodder mayo wat licht geef.

het draait niet altijd om graphics. en daarbij wil ik jou wel eens zien spelen met je nvidia van 5 jaar terug.

serieus, verander de wereld begin eens bij je zelf.
moederskindje
Jij bent zo'n type dat alleen maar naar shaders, textures etc etc kijkt maar vergeet dat je een spel moet spelen, wanneer je zo'n spel speelt heb je weinig tijd om rond te kijken anders lig je op de rug naar de sterren te kijken (Game Over) en zie je helemaal geen shaders etc etc meer. :Y)
Grafisch toch een fikse stap minder dan ik gehoopt had, hoewel de angst er wel was toen bleek dat het geen volledig nieuwe engine zou zijn. De sfeer spreekt me daarentegen wel veel meer aan dan die van Oblivion, en lijkt qua omgeving (gelukkig) ook gevarieerder te worden. Ik herken nog wel wat bewegingen rechtstreeks uit Oblivion (bijvoorbeeld de spin bij het gevecht @1:37) maar dat is waarschijnlijk te wijten aan de vroege staat waarin de game verkeert).

Maar ondanks dat, de beelden, de sfeer, de muziek. HEBBEN. NU.
Ik heb ook het idee dat een paar bewegingen en vooral de manier waarop NPC's rondlopen direct uit Oblivion komen. Lijkt me ook logisch, ze zullen dat vast wel van de oude naar de nieuwe generatie engine overzetten. Laten we maar hopen dat ze dit nog een stuk vloeiender en realistischer maken!
Inderdaad, de cutscene gedeeltes van Dovahkiin samen met de draak zien er bewegingstechnisch wel goed uit. Laten we duimen dat het die kant op gaat.
Gezien ze in 2006 zijn begonnen met Skyrim is het spel verre van in een vroege staat. En ach, Morrowind en Daggerfall vond ik ook leuk om te spelen, dus graphics zijn voor mij niet het belangrijkste in een spel. Ik hoop vooral dat het deze keer beter getest wordt. Oblivion had problemen met de Ati X en X1 serie kaarten van die tijd. Grafische verbeteringen zijn altijd leuk, maar niet de kern van deze spellenreeks.
Bethesda kondigde ook nog aan dat ze ouders die hun op 11 november geboren kind 'Dovahkiin' noemen, rijkelijk zullen belonen.
Helaas zullen er een aantal Amerikanen dollartekens in hun ogen krijgen en dit inderdaad doen. Arme kinderen :'(
Ach altijd beter dan je kinderen blacklighting noemen ;)
Daarnaast, je kan kinderen een ellenlange lijst van namen geven. Eentje voor het geld kan er dan ook nog wel bij.
Er wordt gesuggereerd dat ze er over denken bij Bathesda om de winnaar van deze "quest" een key voor steam te geven waar alle games ZeniMax/Bethesda mee verkregen kunnen worden. Alle games ooit gemaakt en die ooit nog gemaakt zullen worden.

Helaas zullen er een heleboel faalhazen zijn die hier hun slag gaan willen slaan inderdaad. Arme kindjes :X
Ach, valt mee. Als ik de maker van pacman was met wat money to burn, zou ik nu ouders gaan belonen die hun vierling Blinky, Pinky, Inky en Clyde zouden noemen.. :) }>
Ik ben niet onder de indruk, wat extra lichteffecten hier en daar, misschien iets hogere textures. Bethesda leunt al een aardige tijd op de oudere engine en dan zou dit toch een flinke stap vooruit moeten zijn. Laten we hopen dat de gameplay aanpassingen het dan toch waar maken om dit deel weer te spelen.
Ik ben van mening als je Oblivion speelt om "graphics effects" dan ben je toch op verkeerde adres ;)
Ik vrees dat ze qua bewegingen nooit het gangbare niveau zullen halen. Maar stel je toch eens voor dat de bewegingen zo vloeiend worden als in, pak 'm beet, Assassins's Creed. Dat zou geweldig zijn voor de speelervaring.
Oblivion was, toen het net uit was, toch echt een spel dat je ook speelde voor het grafische pracht. De gezichten zagen er niet mooi uit, maar de landschappen waren beeldschoon.
Toch zijn voor RPG's graphics wel degelijk van belang, betere graphics heeft absoluut een positief effect op de "immersion" die je in het spel kunt krijgen.

Helaas zal het tot de volgende generatie consoles duren voordat we weer progressie zullen zien in visuele details, scheelt wel weer aangezien je nu de nieuwste games nog prima kunt spelen met een pc van 4+ jaar oud.
Ik lees iedereen iets zeggen over graphics en animaties. Betesha heeft al aangegeven dat men geen revolutie qua graphics moet verwachten als met Oblivion zo was.

Ook heeft Betesha aangegeven dat ze de animaties wel gaan aanpassen zodat het vanuit derde persoon (en eerste) veel vloeiender en beter uitziet.

Maargoed, dat zijn enkel statements en garandeerd nog niks. Maar ik genoot van Morrowind en Oblivion dus Skyrim gaat er vast wel in.
Nou ik vind dit soort gfx wel heel mooi anders echt een grote vooruigang en voor mij aardig richting revolutionair. Zoals je ziet loopt het prima op kaarten van nu en zal het er dus ook zo of mischien nog beter uit gaan zien.

Verder heeft iedereen ook groot gelijk om dit soort gfx mooi te vinden. Dat zie je toch zelf ook wel in hopelijk want anders word het echt tijd voor een brilletje
Je weet niet waar je het over hebt. De trailer toont graphics van het niveau Oblivion met hoogstens opgepoetste textures en wat nieuwe lighting-effecten. Dat spel is al weer vier jaar oud. Zoals ik hierboven al aangaf, zijn de graphics en de animaties al helemaal niet van deze tijd.

Graphics zijn lang niet alles, maar ze kunnen een spel wel sfeer geven, geloofwaardigheid. Uit de trailer ben ik bang dat we teleurgesteld kan worden.

Trailer nogmaals bekeken dankzij linkje hieronder ergens. Graphics zijn toch iets beter dan ik dacht, maar nog steeds van het niveau Two Worlds, en dat is niet zozeer slecht, maar ook zeker geen compliment. Animaties blijven erg slecht...

[Reactie gewijzigd door Marc Rademaker op 24 februari 2011 18:56]

.Duidelijk een brilletje nodig ik heb zelf oblivion en de textures zijn te tellen. Het ziet er echt niet meer uit vergeleken met dit en two worlds 2. Verder ziet two worlds 2 in dx10 er bijna net zo uit en deze word ook no eens dx11 op den duur.
Ik kan zien dat in deze trailer tesselation zit die de gfx gelijk een heel tuk mooier maken.

[Reactie gewijzigd door vPro op 24 februari 2011 19:03]

Ik kan die tesselation juist niet zien. Als we boven een huis vliegen met de camera zie ik voor het hele dak maar 1 plane met een texture er op. Sorry hoor maar deze trailer is echt niet de graphics kwaliteit waar we op het moment kunnen zitten.
En dan nog geen eens gesproken over hoe grijs het allemaal is en karakter design waar ook wel wat aandacht naar toe mag gaan.
Oblivion was lekker kleurrijk gemaakt en het eerste wat alle modders deden was textures maken met minder felle kleuren zodat het realistischer werd :)
Ziet er prachtig uit,... nu alleen dat water naar hetzelfde niveau aub.

Nog even mijn wenslijstje:
- Veel meer verschillende acteurs voor de stemmen!
- Ander level-up systeem. Ik vond het vervelend worden in oblivion om telkens undead te summonen om ze daarna neer te slaan een half uur lang voordat ik in level omhoog kon. Je wil immers toch niet je extra puntjes mislopen.
- Meer verschillende vijanden.
- Verschillend uitziende dungeon's

Ik heb er wel weer echt zin in.
Ziet er prachtig uit,... nu alleen dat water naar hetzelfde niveau aub.
Dat was ook het eerste wat me opviel, maar ze hebben nog een paar maanden om de laatste dingetjes te doen.

En wat heeft iedereen opeens met de grafics; het is een RPG die bekend is om het verhaal en de zweer. En als ik de trailer mag geloven zit het met de zweer wel goed, hopelijk is het verhaal net zo goed.
Ik ben niet snel van het iemand verbeteren.. maar 'sfeer' bedoel je denk ik? Anders heb je nogal een negatieve statement te pakken! :P
Vet, ik heb er zin in! Ik hoop wel dat ze mijn grootste irritatie in Oblivion hebben gefixt: de vijanden levelden met je mee. Dat vond ik echt niks. Laat mij maar bloederig dood gaan als ik ergens mijn neus in steek waar ik nog niet hoor :)
Of maar ergens gaan lopen trainen zodat je snel een hoger level bereikt dan je omgeving, dan zijn gevechten met je vijanden een stuk simpeler. Is gewoon een overweging die gemaakt moest worden, waarbij dus is gekozen voor het mee laten levelen om de game constant nog enigzins uitdagend te houden... Geef toe ;)
Dat deden ze ook al bij Morrowind, echter was het systeem scheef bij Oblivion.
Als je niet 3x 5 punten in je Stats kon stoppen, dan raakte je op een gegeven moment achter op je omgeving en wordt het spel ineens erg lastig.

Dat het spel met je meeleveled vind ik alleen maar goed, zeker omdat het een open wereld is. Daarnaast krijg je dan meer het gevoel van een dynamische wereld.
Echter moet het levelen van je karakter vs. de wereld wel wat meer gebalanceerd zijn.
Ik vond Oblivion juist niet lastig. Ik vind het veel leuker dat de wereld gewoon IS en je character zich ontwikkeld zoals bijv in Fallout NV: als je met een zwak character met Deathclaws gaat vechten ga je er gewoon aan.
om de game constant NIET uitdagend te houden bedoel je neem ik aan?
Als dit ingame is...
Wow :D Dit ziet er wel heel vet uit :D
Kan niet wachten tot November, dit word zeker een must-have voor mij
_/-\o_

Samen met Shogun 2 de reden dat ik ťťn dezer dagen een nieuwe videokaart in m'n kastje ga prikken. Geweldige sfeer, ziet er goed uit en Bethesda kennende zit het spel ook als een dijk in elkaar. Kan niet wachten.
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True