Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 117, views: 14.092 •
Submitter: neevedr

Microsoft heeft zijn eerste update uitgebracht voor Windows Phone 7. Deze update moet ertoe leiden dat toekomstige updates beter verlopen, maar is nog niet de grote update met copy/paste waarop veel gebruikers zitten te wachten.

De update maakt de toestellen klaar voor volgende grote updates, zo omschrijft Microsoft in een blogpost. Het softwarebedrijf wil nog diverse updates uitbrengen voor de huidige generatie Windows Phone-toestellen. De eerste daarvan komt in maart en voegt copy/paste toe. Ook zouden zware apps door een beter geheugenbeheer sneller starten na de update. Daarnaast wordt ondersteuning voor cdma-netwerken toegevoegd, een feature die op de Nederlandse markt niet relevant is.

De huidige generatie toestellen krijgt ook later dit jaar de grote update, waarbij onder meer IE9 en multitasking aan het OS worden toegevoegd. Deze update werd vorige week aangekondigd op het Mobile World Congress. Veel van de features van deze update zijn nog niet onthuld.

De melding dat de update klaarstaat, komt over-the-air, maar om het toestel te updaten moet de smartphone wel aan de computer worden gehangen. De update kan worden uitgevoerd met het Windows-programma Zune en de Mac OS-software Windows Phone Connector. Windows Phone 7 kwam eind oktober uit. Microsoft verkocht totaan eind december ongeveer twee miljoen licenties voor toestellen. Dell, Samsung, LG en HTC verkopen smartphones met Windows Phone 7.

Reacties (117)

Reactiefilter:-1117093+140+21+30
Het moet niet gekker worden :) Een update voor de echte update :D.
Dat is wel vaker zo. Voor Froyo moest er eerst ook een andere update geinstalleerd worden.
mmm daar heb je een puntje :) Even vergeten.
Dat is waar, maar bij iOS en BlackBerry doen ze het wel goed.. vreemde zaak. Het is net als service packs en update packages, gewoon verzonnen systemen, om dat je met een simpel versiesysteem ook al die dingen kan coveren.

Bijvoorbeeld major.minor.update. Dan heb je alles. 0.0.1 is dan je 1e alpha, 0.1.0 is je 1e beta, 1.0.0 is je eerste release, 1.0.1 is dan je eerste patch of update of wat dan ook, en als je iets aanpast toevoegt heb je een minor update (1.1.0) waar je ook weer fixes of patches voor kan maken (1.2.1 bijv.). Dat is duidelijk voor iedereen, en als een programmeur meer informatie wil, kijkt ie gewoon lekker naar z'n revision of build nummers.
Het is major.minor.point, en dan heb je nog beta en milestone.
Major Releases

Major releases signify significant changes to a component. Developers may perform a major release if there have been substantial improvements to the component. Developers must perform a major release whenever the new release is not at least interface-compatible with the previous release.

Minor Releases
Minor releases signify enhancements to a component that do not necessitate a major release. Developers may perform a minor release if the release is at least external-interface-compatible with the previous release.

In other words, whenever a client depends upon at most the external interface of a component with a given minor release, it will work with all subsequent minor releases within that major release.

Point Releases

A point release typically involves simple bug fixes or optimizations that do not introduce new features. Developers may perform a point release if the release is at least interface-compatible with the previous release.

In other words, whenever a client depends upon a component with a given point release, it will work with all subsequent point releases within that minor release.

Beta Releases

Developers may, at their option, perform a beta preview of any major, minor or point release. Beta releases may be performed for a variety of purposes such as:

•Showcasing new, untested features
•Providing early corrections of critical bugs
•Generating a stable version before large-scale changes
While every effort should be made to ensure the quality of released code, "beta" releases are essentially provided as-is with no guarantees of stability or maintenance.

Milestone Releases

Developers may, at their option, offer a milestone preview of any major release. A milestone release is appropriate when part of the overall component is fully functioning and the team wants to make it more widely available for testing. Those features implemented and those remaining to be implemented should be clearly defined and documented.

While every effort should be made to ensure the quality of released code, "milestone" releases are essentially provided as-is with no guarantees of stability or maintenance.
http://commons.apache.org/releases/versioning.html
Voor Windows Update komen er ook regelmatig updates uit, en voordat je Windows 7 SP1 (of voorgaande SP's) kunt installeren dien je ook een voorbereidende update te installeren.
Dus eigenlijk een update voor het update programma. Klinkt logisch, want het update mechanisme is natuurlijk ook gewoon een programma.

Ik moet wel toegeven dat ik tijdens het lezen van dit bericht dezelfde gedachten had als Cue. :)
Volgens mij is dat wat er met 'bootstrappen' bedoeld wordt: Je wilt systeem x uitvoeren, maar daar heb je eigenlijk al systeem x voor nodig. Dus daarom eerst systeem y starten, wat kleiner is dan x, om daarmee x te starten.

Een voorbeeld is het opstarten van een computer: Je hebt een OS nodig om een OS te starten. Dus dat gaat in stapjes: Eerst het BIOS, daarna een bootloader, daarna nog iets, etc,., en na soms wel 5 stappen draait het uiteindelijke OS.

Interessant om te zien dat je hetzelfde mechanisme kunt hebben voor het installeren van service packs.
De update kan worden uitgevoerd met het Windows-programma Zune en de Mac OS-software Windows Phone Connector.
Geen linux? Oke ik zie linux gebruikers niet snel MS spul gebruiken (of heb ik een verkeerd beeld van die gasten?). Liever update systeem-onafhankelijk, gewoon op de telefoon is veel makkelijk...
Totdat er wat fout gaat en je met de gebakken peren zit. Het mooie aan een gekoppelde update is dat Zune automatisch een back-up maakt van je telefoon.
Als er wat fout gaat kan je altijd nog aan een PC hangen, zolang de bootloader niet geflashed wordt is er 0,0 gevaar dat een telefoon niet meer te maken is...

Maar ik heb ondertussen wel een stuk of 30 updates OTA gedaan maar nog nooit een probleem mee gehad :) Tevens heb ik op XDA nog nooit een topic tegen gekomen dat een OTA ze systeem heeft verneukt, dus ja al heb je een failrate van 1 promille, lekker boeiend, met USB kabel gaat het ook niet altijd goed hoor...

Tevens heb ik al 100den keren Android opnieuw geflashed (geen OTA maar via recovery-modus een bestand selecteren wat je wilt installeren) zonder tussenkomst van een PC :D (nee dit is niet negatief over Android, daarom heb ik juist Android, daar kan je lekker mee kloten)

@Wolfos: Dat is jouw mening, maar ik vindt windows (non-phone) 7 heerlijk gebruiksvriendelijk :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 februari 2011 11:25]

non phone wel ja........ maar phone is wel weer zo traag als een olifanten drol door een trechter
me collega heeft een windows phone 7 telefoon hij deed er ff 10 minuten om ze sms box in te laden met maar een inbox van totaal 300 ik doe er 2 seconden over me inbox te laden met een inhoud van 2500 smsjes.....
Sorry maar dat merk ik dus echt totaal niet op mijn Omnia 7. Die ten eerste enorm gebruikersvriendelijk is (daar ging het over) en ten tweede gewoon supersnel. Wat voor type toestel heeft hij? Wellicht eentje die ontzettend langzaam micro SD als interne opslag gebruikt? Of hij heeft gewoon een slecht exemplaar, kan natuurlijk ook. Weet je überhaupt wel zeker dat het over Windows Phone 7 ging, en niet over Windows Mobile 6?

Mijn werk-mailbox met 500+ mailtjes van de afgelopen 2 weken opent ook gewoon instantaan, en ik kan helemaal naar onderen scrollen zonder dat ie ook maar 1 keer stottert.
bij hem DUURDE dat 45 minuten voordat tie hem binnen had..
Dat ligt niet echt aan de telefoon, maar aan de operator. Wellicht had ie even slechte ontvangst?

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 22 februari 2011 11:34]

hij heeft WP 7 er nu net 2 weken op staan ofzo omdat tie te lui was hem eerder te installeren.....
dus ja weet zeker dat het WP7 is ;)
tijdelijk slechte ontvangst zou wel kunnen maar niet als je op het zelfde moment als je die sms stuurt hem 1 sec erna belt en dat wel gelijk aankomt maar die sms nog 45 min op zich laat wachten :O
Sommige providers hebben soms wat netwerkprobleempjes. Zo heb ik eens een smsje binnen gekregen die 4 dagen onderweg was :/ Dat was met t-mobile een aantal jaren geleden, terwijl smsjes die iets later werden verstuurt wel instant binnenkwamen :S

Overigens maak ik uit je comments op dat die een HD2 heeft waar die zelf WP7 op heeft gezet. Kan ook gewoon zijn dat dat het probleem is of niet?
qua specificatie's gezien is de HD2 hardware matig compitabel met WP7
en dat heb ik ook al is gehoord van vodafone dacht ik
hij heeft WP 7 er nu net 2 weken op staan ofzo omdat tie te lui was hem eerder te installeren.....
dus ja weet zeker dat het WP7 is ;)
tijdelijk slechte ontvangst zou wel kunnen maar niet als je op het zelfde moment als je die sms stuurt hem 1 sec erna belt en dat wel gelijk aankomt maar die sms nog 45 min op zich laat wachten :O
Totaal geen recht van spreken dus als hij WP7 op een niet supported phone installeerd.

Daarnaast: juist het feit dat de sms 45 min erover doet om aan te komen duidt erop dat het het aan de operator ligt...
Echt onzin hoor. Mijn HTC HD7 is zo ontzettend snel, ongelooflijk bijna. Kan me totaal niet vinden in de kritiek hierboven.
Dat sms probleem kan netwerk afhankelijk zijn, heb hetzelfde vroeger wel gehad met Hi/KPN netwerk. En phone 7 geinstalleerd??? Hij heeft dus een HD2 met WP7 erop geinstalleerd? Normale WP7 toestellen zijn echt behoorlijk snel iig en volgens mij die HD2 ook.

edit: moet stoppen met de trol voeden...

[Reactie gewijzigd door CR35 op 22 februari 2011 11:55]

Installeren? Heeft hij een HD2 of zo geflashed. Ik heb zelf een throphy met 70+ threads (losse berichten tellen is wat rottig maar volgens mij zit ik dik over de 500) en hij opent meteen.

Hoe telt hij trouwens zijn totale aantal berichten? Ben wel benieuwd waar ik dat in wp7 kan zien
tijdelijk slechte ontvangst zou wel kunnen maar niet als je op het zelfde moment als je die sms stuurt hem 1 sec erna belt en dat wel gelijk aankomt maar die sms nog 45 min op zich laat wachten
Jawel hoor, dat kan gewoon. SMS geeft helemaal geen garanties over wanneer ze aankomen, en het komt regelmatig voor dat een SMSje gewoon wat langer blijft hangen. Een gesprek moet uiteraard wel meteen aankomen, en dus krijgen die voorrang.

En idd, een gehackte non-stock non-retail (!!!) rom op een unsupported telefoon... tja, daaruit kun je dus geen enkel waardeoordeel over WP7 als OS mee vellen.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 22 februari 2011 14:21]

Mijn Samsung Omnia 7 is de snelste, stabielste en makkelijkste telefoon die ik ooit gehad heb. Als je collega zelf gaat lopen rotzooien met zijn HD2 is dat prima en leuk voor tweakers, maar ga dat niet als benchmark gebruiken voor alle WP7 telefoons want daar hoor je nergens klachten over, en zeker niet over de snelheid. Misschien moet je eens met wat meer mensen spreken die WP7 gebruiken.

[Reactie gewijzigd door RoccoS op 22 februari 2011 12:09]

Helemaal met je eens. Ik gebruik nu bijna 2 maanden de Omnia 7 en het is echt het beste toestel wat ik ooit heb gehad.
Ik heb ook een omnia 7 maar ben niet helemaal tevreden. Op zich leuk ding maar doet in veel opzichten onder voor iphone4.
Heb ook al paar keer gehad (4 keer de afgelopen 3 maanden) dat de foon op zn gat ging en rebootte.

verder is het op zich een top ding.
Ga je nog beargumenteren waarom dat nooit hun sterkste kant is geweest? :O

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 22 februari 2011 11:15]

*kijkt op datum en ziet dat het 2011 is. Gelukkig, dacht dat het 1995 is.

Ontopic: in vista dat heet UAC en kan je heel goed uitschakelen ;)
kan je heel goed uitschakelen....
vervolgens krijg je alsnog de vragen weet je zeker dat je dit wil uitschakelen..... ;)
Flauw! Ms is idd minder gebruiksvriendelijk dan bvb OSX , maar ja kan er wel veel meer mee doen.(veel meer hardware op aansluiten , meer software,....)
Ach ik beoordeel mijn ervaringen tenminste niet op unsupported hardware.
Kijk, een Windows PC is gebouwd voor iedereen, en moet dus rekening houden met de gemiddelde gebruiker die nog te lui is om juist te typen, laat staan te lezen wat er eventueel van boodschap op het scherm komt. Deze popups zou hen moeten beschermen om domme zaken te doen, en tot op een zekere hoogte werkt dit. Als jij als doorgewinterde tweaker hier last van heeft, kan je dit altijd uitschakelen. Dus wat is het probleem hiermee?
Het probleem is dat hij Windows zal moeten afzeiken. Al moet hij hiervoor liegen. Dat hij niet eens weet wat UAC is (als systeembeheerder) doet me grote zorgen.

Net zoals de ICT-afdeling op de TU Delft. 1 grote troep.
voor iemand die pretendeert een echte kenner te zijn, ga je hier duidelijk af als een gieter...
de prullenbak is een functie op vraag van de modale gebruiker (die jij duidelijk niet bent), je kan die gewoon uitschakelen
vanaf dan moet je 1x bevestigen en het bestand is verwijderd, net zoals in het dos-tijdperk (misschien kan je die bevestiging ook onderdrukken, maar dat heb ik nooit gezocht)
Heel volwassen dat Microzuigt. Kunnen we voortaan wat meer inhoudelijker zijn.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 22 februari 2011 11:19]

Het is bij vele bekent dat MS Linux altijd heeft beschouwd als een ernstige vijand. Er zijn op youtube meerdere filmpjes, gemaakt door MS, die frontaal in de aanval gaan tegen Linux. Volgens mij omdat Linux een uitstekend os is, en vooral gratis. Apple wordt als minder grote vijand gezien omdat hun os ook enorm duur is.

OT: Ik vind dat de updates lang weg blijven! Het lijkt er sterk op dat ze hun software te vroeg hebben uitgegeven om een graantje mee te pikken in de exponentieel groeiende smartphone markt.
Te lang? WP7 is pas 4 maanden gelanceerd.

Vind je het gek dat ze linux als een vijand beschouwen. Linux is een concurrent en als bedrijf ben je nooit lief voor je concurrent ;)

Ook Apple heeft zulke filmpjes waarin ze de PC belachelijk maken. Dat heet gewoon marketing.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 22 februari 2011 11:37]

Ik draai ook Ubuntu, maar Windows 7 doet t ook prima. Haha. Ik gebruik die simracePC van mijn vrij intensief, vooral bij het opnemen van de iRacing races met Fraps.

Blauw scherm? Kernel panic is ook niet vreemd hier. Overal zitten bugs in.
Maar hang een willekeurig stukje hardware aan die pc en ik weet wel waar het wel gaat werken en waar dat het misschien gaat werken.
Goede goden, ik zal niet snel een offtopic post maken; maar deze post van jou is werkelijk onleesbaar. Ik heb het letterlijk 4x door moeten lezen voor ik het *een beetje* kon volgen.

Inhoudelijk: Windows 7 kan met gemak multitasken, ook op meerdere schermen. Toegegeven, Ubuntu kan dit al op een oud systeem met 1 á 2 GB werkgeheugen en een simpele dual-core processor waar Windows 7 iets meer nodig heeft (ook niet bijster veel maar goed). Maar dat zegt niets over de kwaliteit van Windows 7, maar laten we die discussie niet opnieuw starten.

Windows Phone 7 staat hier al helemaal volkomen los van; die wordt door vrijwel iedere gebruiker en reviewer bejubeld om haar snelheid, gebruiksvriendelijkheid en stabiliteit.
Je zult alleen niet voor Windows kiezen omdat je dan je telefoon kunt updaten. Je zult voor de telefoon kiezen die je onder je gebruikte besturingssysteem kunt gebruiken (en dus updaten).
Met dergelijke beperkingen snijdt MS zich alleen maar in de eigen vingers: juist in de wereld van de mobieltjes gaat het om het bereik dat je kunt krijgen, zie ook die benadering van het ecosysteem. Hoe meer flexibiliteit, hoe beter.

Aan de andere kant kunnen we er eerlijk over zijn dat WP7 zo nieuw is, dat het gewoon nog in de steigers staat. Het OS is vrijwel vanaf de grond nieuw ontworpen. Ik vind het echt bewonderenswaardig wat MS hiermee gedaan heeft. Ik zou ook niet anders verwachten dan dat ze zich nu op die dingen focussen die het meest belangrijk zijn. En aangezien vrijwel iedereen windows draait is ondersteuning van Linux dus waarschijnlijk gewoon geen prioriteit, gezien resources maar een keer besteed kunnen worden moet je dan gewoon keuzes maken. Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet hoop dat er ook ondersteuning voor Linux komt, al was het maar omdat Nokia dat wellicht graag wil. En in ieder ander geval kun je altijd nog langs het servicepunt, hetzij van de fabrikant zelf, hetzij van een telekomtoko.
Echt een probleem zie ik hier dus niet in.

Edit: en er is natuurlijk ook altijd nog BlueTooth wat vrij universeel inzetbaar is.

[Reactie gewijzigd door Buggle op 22 februari 2011 13:13]

Er zijn op youtube meerdere filmpjes, gemaakt door MS, die frontaal in de aanval gaan tegen Linux. Volgens mij omdat Linux een uitstekend os is, en vooral gratis.
Dat heet marketing. En als je niet op prijs kunt concureren dan moet je dat anders doen, bijvoorbeeld door de ander de grond in te boren. Iemand afkraken is vooral in de VS een hele normale vorm van marketing (Republikeinen vs Democraten, Coca Cola vs Pepsi, etc).

[Reactie gewijzigd door HerrPino op 22 februari 2011 11:30]

Dat heet marketing.
Nee, dat heet niet tegen je verlies kunnen. Als je moddergooien nodig hebt om overeind te kunnen blijven staan moet je eens goed nadenken over wat je aan het doen bent. En het feit dat je de grote namen als voorbeeld geeft, geeft alleen maar aan hoe slecht grote bedrijven bezig zijn.
Nee, dat heet niet tegen je verlies kunnen.
dan kunnen ze allemaal niet tegen hun verlies aangezien beide zijden met modder gooien..
De meest uitgebreide win versie kost bijna 300e en de meest uitgebreide versie van OSX kost 130e. Dat laatste noem ik niet enorm duur voor een OS als ontwikkelaars zich ook 60 euro voor een spel durven vragen.
Overigens is opensource software alleen helemaal gratis voor particulieren. Als bedrijven of de overheid hier iets mee willen dan wordt er nog altijd betaald voor bepaalde rechten.

OT: mooi dat MS de update zelf verspreidt. Als je hiervoor op de fabrikant moet wachten dan krijg je dezelfde toestanden als bij Android waar je als gebruiker de mededeling krijgt dat ze jou toestel van minder dan een jaar oud geen update naar de nieuwste versie meer geven.

Overigens wel hilarisch dat er geen copy/paste in wp7 zit, ik kan me nog een schreeuwerige Balmer over de eerste versie van iOS herinneren!
OSX koop je inclusief hardware. Prijs van OSX is dan ook deels in de aankoopprijs verwerkt.
naja, daar betaal je de rest natuurlijk bij de hardware, en alle andere apparatuur ertussen . Mag van mij, maar dan wel een volledig plaatje maken.
Waarom halen jullie toch *altijd* de duurste prijs voor Windows naar voren die je kunt vinden?? Dat de retail-versie zo duur is heeft simpelweg te maken met het feit dat je het van pc naar pc naar pc mee kunt nemen. Officieel krijg je er ook meer support op, maar als je MS belt met een vraag over de OEM versie beantwoorden ze die evengoed.

Voor de duidelijkheid:

MS Windows 7 Ultimate Retail: €249,- (x86 & x64 DVD's meegeleverd)
MS Windows 7 Ultimate OEM: €155- (vooraf kiezen tussen x86 en x64)
MS Windows 7 Ultimate meegeleverd: €100,- (Weet iemand dit??)

Dat Apple 'slechts' €129,- vraagt voor OSX heeft dan ook vooral te maken met het feit dat je het enkel en alleen op Apple hardware kunt draaien. Met andere woorden; Apple haalt links of rechts het geld toch wel binnen, in tegenstelling tot Microsoft die het enkel van Windows en Office moet hebben. Dus of Windows per saldo duurder is... ik betwijfel het.
Waarom halen jullie toch *altijd* de duurste prijs voor Windows naar voren die je kunt vinden??
Waarschijnlijk, omdat Mac OS X slechts één (buiten de server misschien) versie heeft en die volledig is.
Juist. Maar een OEM versie kun je niet los kopen in een winkel.
Als ik nu een nieuw OS op mijn laptop wil dan kan ik dus voor 130e OSX 10.6 halen en voor 250e Windows 7.
Ik vraag me alleen af hoe je op die laptop van jou die 130e OSX update wil gaan zetten? Tenzij je er al OSX op hebt draaien, zal je dus illegaal bezig zijn. Als we gaan kijken naar Windows upgrade versies dan zijn we al weer een heel stuk minder kwijt.
Sowieso snap ik niet waarom je Ultimate nodig zou hebben? Dat je misschien Pro wilt kan ik nog enig sinds snappen om zaken als RDP server e.d. maar Ultimate biedt volgens mij weinig meerwaarde.
Enige meerwaarde die ik kan verzinnen zijn de language packs, maar die kan je ook onder Pro installeren via de commandline.
Wat EvilWhiteDragon al zegt, hoe wil jij een update op je laptop zetten?
En als je al een MacBook hebt, heb je reeds lang en breed de hoofdprijs voor OSX betaald en komt daar dus gewoon €129,- bovenop. Een upgrade, dus.

Daarbij is je bewering dat je OEM niet los in de winkel kunt kopen gewoon kul; bestel hem bij eender welke webshop en je hebt hem daags later in huis. Of loop de Paradigit, Computerland, Mycom of gewoon je lokale PC-boer binnen en je kunt hem contant afrekenen.

@MrSnowflake

Ja hoor, want Windows 7 Home Premium is incompleet... Dat er een aantal zeer uitgebreide networking/tweak functies niet in zitten t.o.v. Professional/Ultimate wil niet zeggen dat OSX dan maar completer is voor de gemiddelde consument.
Tegenover Ultimate is Home Premium incompleet ja. We hebben het over de complete versie van Mac OS X (de enige) dus moeten we het ook over een vergelijkbare windows versie hebben.

Als we de gemiddelde consument als maatstaf nemen, kan die uit de voeten met eender welke grote desktop GNU/Linux distro.

[Reactie gewijzigd door MrSnowflake op 23 februari 2011 14:38]

Nee, dat slaat helemaal nergens op. Als jij mij uit kunt leggen wat er nou zo bijzonder is aan Ultimate t.o.v. Home Premium voor 98% van de gebruikers (zakelijk daargelaten) dan hoor ik dat graag. Gezien 95% van het OS hetzelfde is zie ik geen enkele reden om Home Premium niet tegenover OSX te zetten in een vergelijking.

Maar, omdat je het zo graag wilt horen: Windows 7 Home Premium is minder compleet dan OSX Snow Leopard (en goedkoper).
Overigens is opensource software alleen helemaal gratis voor particulieren. Als bedrijven of de overheid hier iets mee willen dan wordt er nog altijd betaald voor bepaalde rechten.
Echt niet. Het hangt van het indivuele programma af wat voor rechten/plichten hij vrij geeft. Er is ZAT open source software die ook gratis is voor commercieele doeleinden.

[Reactie gewijzigd door backspace219 op 22 februari 2011 12:40]

In die zin die jij quote staat dan ook: Overigens is opensource software alleen helemaal gratis voor particulieren. Als bedrijven of de overheid hier iets mee willen dan wordt er nog altijd betaald voor bepaalde rechten

[Reactie gewijzigd door Noisia op 22 februari 2011 14:03]

Niemand* gebruikt Linux. Het kost gewoon teveel geld om een Linux-applicatie te ontwikkelen voor die 3 zolderkamerhobbyisten.

*Hiermee bedoel ik bijna niemand in verhouding tot OS X en Windows-gebruikers.

[Reactie gewijzigd door MarcoC op 22 februari 2011 12:12]

Als ze het op Java deden werkte het ook op Solaris... :)
Het grootste gedeelte wat ik aan softwareontwikkelaars ken gebruikt Linux (inclusief mijzelf). Ik zag in de jaren 2007/2008 veel ontwikkelaars overstappen op of Linux of Mac. Het vorige software ontwikkel bedrijf waar ik werkte gebruikte op een aantal test-machines na alleen Linux (circa 60 werknemers). Het huidige bedrijf waar ik werk gebruikt voor de ontwikkeling ook alleen Linux machines. De meeste servers die ik onder handen heb gehad: Linux. Dus ik heb geen idee waar jij je informatie vandaan hebt, maar de meeste ontwikkelaars zijn denk ik zeer pro-linux. Het zijn de thuis-gebruikers en managers die 'anti-linux' zijn. (en ja er zijn meer gewone gebruikers (en ook managers) dan dat er ontwikkelaars zijn).
Wellicht is het een update waarbij het filesystem aangepast wordt. Je ziet dit ook bij de Xbox, daar krijg je sommige updates ook in 2 of meer stappen.

Het klink mij in ieder geval niet onlogisch. Bij het updaten van sip (vaak linux gebaseerd) toestellen zie je dit ook. Eerst een aanpassing in het filesystem daarna de daadwerkelijk update.
Gisteren avond kreeg ik netjes een melding dat er een update was en binnen een paar seconden kon ik hem aan het werk zetten. Alles verliep vlekkeloos. Zune maakte netjes een backup van alle gegevens en na die tijd was alles weer precies zoals het was, op natuurlijk het versienummer na. Deze is verhoogd van 7.0.7004 naar 7.0.7008. Een goeie eerste ervaring. Leuk om te vermelden is dat Zune nu een soort restore point aangeeft. Als je problemen met je phone hebt kan je hem terugzetten naar dit restorepoint.
Dit is al een (zoniet DE) reden waarom ik er sterk aan denk om Android na de zomer te ditchen. Updates zonder tussenkomst van fabrikant.
Jij wil iets onmogelijks... Koop een nexus S?
Het is prima mogelijk en MS bewijst het.

Ik had goede hoop dat Google met haar eigen developerstelefoons altijd updates klaar zou hebben staan. 2 maanden later heeft de N1 nog steeds geen 2.3. Schandalig en heeft mijn vertrouwen in Google helemaal weggehaald.
Dat is ook niet zo moeilijk als alle telefoons basically hetzelfde zijn.

Alle telefoons moeten een Qualcomm cpu hebben en de meeste nu hebben een 1GHz Qualcomm QSD8650. Dan kan iedereen het om updates uit te brengen. Feitelijk doet MS nu hetzelfde als wat Apple doet: Hardware in de hand houden voor betere customization, ten koste van klant vrijheid.

(Ik kan nergens een bron vinden dat deze specs moeten, maar ik meen mij te herinneren dat het enkele weken terug nog hier op tweakers stond)
En in welk opzicht is dit slecht? Als je weet wat voor een hardware er kan worden verwacht, weet je ook altijd wat je er mee kan en kan je dus veel beter optimaliseren en bugs vermijden. Dat zorgt er onder andere voor dat er meer en betere updates komen - en laten we eerlijk zijn, de miimumeisen van MS zijn behoorlijk hoog, dus er s geen zorgen dat de low-end telefoons het platform limiteren.

Vergeleken met de chas van updates die Android laat zien vind ik dit model een heel stuk beter.
Concurentie?! Concurentie vervalsing… Alleen Qualcomm mag SoC's leveren, dat is geen gezond model. Dit zorgt voor een opgelegd monopolie, hoe moet een andere fabrikant dan ooit deel van de markt gaan uitmaken? Qualcomm krijgt vrij spel om de prijzen te bepalen.

Komt nog bij dat Android gedemonstreerd wordt op x86 smartphones, onmogelijk voor WP7 en iOS.

[Reactie gewijzigd door MrSnowflake op 23 februari 2011 14:41]

en wanneer kan je dan gebruik maken van uw gps (turn based).
kan hier geen software voor vinden momenteel :x
Navigon is werkend te krijgen op WP7, als geef ik toe dat ik ook al veel meer mogelijkheden had verwacht.
Wellicht is dit ook direct een test om het update systeem te testen. Ik heb overigens nog geen melding gehad dat er een update is..
Ik heb hem pas laat in de middag ontvangen, ik denk dat het na school was dus niet iets voor vijf.

Dus als het goed is zou jij hem ook al moeten hebben ontvangen.
Een update om het updaten goed te laten verlopen... Ik hou mijn hart vast...


Microsoft is wel erg traag met alles. WMP7 is dan nu even uit en in de wereld van Android en iOS mist het de vaart van updaten, nieuwe versies van Apps en nieuwe features.

Ik snap best dat het niet eenvoudig is een nieuw OS te laten slagen in de mobile wereld, maar ik kan niet zeggend dat Microsoft echt voortvarend te werk gaat. Wil je nu instappen dan zul je in een korte tijd veel nieuwe dingen moeten introduceren. Puur om je momentum bij de introductie vast te houden.

Microsoft heeft geld zat en er is kennis genoeg, er is dus geen reden waarom zeg nog zolang achter blijven bij iOS en Android. In mijn ogen kan WMP prima concurreren met iOS en Android 2.x maar de nieuwe versie van Android 3.0 is aanstaande, Apple zal hun iOS zo langzaamaan ook wel eens een flinke overhaul gaan geven (iOS in nagenoeg deze vorm is toch al wel weer 3 jaar op de markt) en als je dan WMP7 er tegenover gaat zetten is het alweer wat oubolliger. Het werkt allemaal prima , daar hoor je me niets over zeggen, maar zeker Android 3.0 voor tablet en smartphone (zal er zeker op de tablet versie lijken qua steil) ziet er erg stylish uit.
Ze hebben 5 maanden na release de eerste update klaarstaan en paar maanden later de 2e update. Hoeveel updates wil je hebben?

WP7 zal nooit outbolliger zijn, puur omdat iOS en Android nooit hun icoontjes stijl zullen laten varen. Honeycomb ziet er grafisch mooi uit, maar is gebasseerd op hetzelfde systeem. Homescreen + icoontjes. Android zal inconsistent blijven en fragmentatie zal blijven. En dit is waar WP7 nog altijd ver boven zal blijven, puur omdat de UI gewoonweg uniek is en wel gebruiksvriendelijk is. Verder hoef ik me geen zorgen te maken om updates.

Het ziet er ook niet naar uit dat Apple iOS radicaal zal veranderen. Apple zal vertrouwen blijven hebben in hun eigen UI.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 22 februari 2011 11:36]

Meer dan dat, veel meer zelfs. As ik kijk naar de vaart waarmee iOS en Android updaten en hoeveel nuttige functies hierdoor beschikbaar komen, wil ik liever zo veel mogelijk updates.

Overigens gaan updates niet over het uiterlijk van een telefoon, maar over de functies ervan. Denk bijvoorbeeld aan multitasing, tetherng, copy en paste, meer instellingen, browser- en andere app-updates... Er zijn nogal wat nuttige functies te bedenken.
Microsoft is wel erg traag met alles.

Het heeft anders bij Sony ~8 maanden geduurd om de X10 van Android 1.6 naar 2.1 uit te rollen en ~9 maanden geduurd om 2.1met multi-touch uit te rollen.
En daarmee is Sony nog erger dan Microsoft, maar dat staat terzijde - Microsoft is nog steeds traag.
Microsoft verkocht sinds die tijd meer dan twee miljoen licenties voor toestellen.
Twee miljoen licenties was het cijfer uit de officiele presentatie voor de kwartaalcijfers van het 4e kwartaal van 2010.

Dus niet 'sinds die tijd' maar puur van 22 oktober tot eind december waarbij de release va de grotoste US markt pas ergens in nobvember plaatsvond.
Tenzij ze sindsdien niks meer verkocht hebben is "meer dan twee miljoen" dus correct ;)
Al had ik zelf ook liever een wat realistischer verkoopcijfer gezien.
Microsoft verkocht sinds die tijd meer dan twee miljoen licenties voor toestellen.
Nog steeds ? Volgens mij behoren cijfers omhoog te gaan en niet stabiel te blijven. Is hetzelfde als Facebook. Iedereen zegt '500 miljoen gebruikers'. Kan wel zo zijn, maar dat getal is al meer dan een half jaar zo... oftewel, er zit helemaal geen groei meer in.
Facebook heeft er ondertussen 600 miljoen. De reden dat je er niet veel van hoort, is omdat het niemand boeit ofdat het er nu 500, 550 of 600 miljoen zijn. Ze hebben er een half miljard, dat is wat iedereen weet. Mochten ze ooit een miljard halen, dan hoor je er ook wel opnieuw over.

http://www.msnbc.msn.com/...-tech_and_gadgets/emc=rss
Hmmm... wist niet dat het er dus nu 600 miljoen waren (alhoewel ik jou link met een korreltje zout neem omdat de uitspraak door Goldman gedaan wordt. HET bedrijf dat een compleet nieuwe invulling aan het woord 'leugens' gegeven heeft). Maar ook al zouden het er nu daadwerkelijk 600 miljoen zijn vind ik het wel vreemd dat dit soort cijfers niet rijkelijk naar buiten komen. Toen er nog enorme groei inzat werd je doodgegooid met dit soort cijfers. En of het nou niemand boeit of niet, er zijn altijd sites die dit soort cijfers normaal gesproken naar buiten brengen, en die kom ik ook niet tegen. Misschien heeft het er mee te maken dat vann 500 miljoen naar 600 miljoen eigenlijk best wel een beetje tegenvalt als je kijkt naar de cijfers van de laatste groei.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneApple iOS 8

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013