Hoofdcategorieën
Device Settings

Hacker steelt 12 miljoen dollar aan pokerchips van Zynga

Door Joost Schellevis, vrijdag 4 februari 2011 13:04, views: 32.319

Een Britse hacker heeft bekend voor 12 miljoen dollar aan virtuele pokerchips te hebben gestolen van FarmVille-ontwikkelaar Zynga. Vervolgens zou de Brit een deel van de chips voor 53.000 pond op de zwarte markt hebben doorverkocht.

ZyngaDe verdachte hacker zou 400 miljard virtuele pokerchips hebben gestolen van Zynga; de totale waarde van de chips was 12 miljoen dollar, zo claimt de ontwikkelaar. Hacker Ashley Mitchell, die al eens werd veroordeeld voor het hacken van een overheidssite, heeft schuld bekend, meldt de Herald Express.

De hacker zou de chips hebben verkocht voor 430 pond per miljard exemplaren, waarmee hij al 53.000 pond heeft opgestreken. Volgens de BBC kon Mitchell de chips ontvreemden door zich op Facebook als een beheerder van Zynga's pokergame voor te doen. Het is niet duidelijk hoe Mitchell dat voor elkaar kreeg. Mogelijk heeft hij de account van een echte beheerder gekaapt.

Mitchell probeerde het geld wit te wassen via verschillende Facebook-accounts. Hij blijft in voorarrest totdat de rechter zich over zijn zaak heeft uitgesproken.

Volgende 13:22 Antec geeft vier behuizingen een update
Vorige 12:46 Google Chrome 9 uitgebracht met WebGL en WebP
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  »


Ben benieuwd of jij nog lacht wanneer jou bankrekening is leeggeplunderd ;)


uhm ja, die chips worden verkocht voor een bepaald aantal euro per aantal chips, dus er is wel degelijk "gestolen".

@SinergyX, dat is misschien niet het geval. Via de accounts van de beheerders kan er waarschijnlijk van spelers chips overgeschreven worden naar de "rekening" van iemand anders. Dus alles is nog mogelijk, tot ze bevestigen wat er gebeurd is.

Hij heeft de chips direct van de 'maker' gejat, niet via accounts van spelers.

en de maker heeft geen bankrekening? uiteindelijk heeft ie gewoon een bepaald bedrag van zyna gejat

[Reactie gewijzigd door hellfighter87 op zondag 6 februari 2011 10:05]


ik hoop dat ik mag aannemen dat je niet via facebook een bankrekening kan leegplunderen....

de Beheerder was gewoon ontzettend dom bezig... toegang kunnen krijgen via facebook en dan gaat het ook nog om dit soort bedragen. dit is gewoon pure nalatigheid.

Als je steelt ben je alles behalve een held.

Er zal vast wel een medewerker van de belastingdienst of de banken zijn die zichzelf wel als held ziet. :+

En toch wordt Rutte als held gezien. Ik nie snap.

Dus jij keurt het stelen van iets goed ?

Degene die jou huis leeg haalt is dus ook een 'held' in jou ogen ?

Dit is wel heel wat anders gelukkig.

Ik denk als je zou weten wat voor figuren achter dit soort gok bedrijven zitten dat je het al lang niet meer zo erg zou vinden, het zijn zelf ook een stel boeven om het even netjes uit te drukken.

Het zijn wel virtuele pokerchips. Ik weet niet of jij een virtueel huis hebt maar dan kun je dit pas vergelijken met jou huis.

Ik vraag me dan ook af om het om diefstal of kopieren gaat.

Het is totaal niet van belang of het virtueel is of niet, of dat het diefstal, kopiëren of oplichting is.
Het is in alle gevallen diefstal met als oogmerk persoonlijk gewin!
@MasterMaarten
Dan zal ik virtueel jou bankrekening plunderen...
Kijken hoe je dan denkt over virtueel geld.
@ocdaan
Als jij van mening ben dat het criminelen zijn kan je twee dingen doen,
- niet spelen op dergelijke sites
- ze aanklagen omdat ze jou hebben benadeeld / opgelicht
Ik kan dan misschien vinden dat de eigenaar van mijn lokale supermarkt "een boef" is, maar dat geeft mij nog altijd niet het recht om zijn winkel leeg te roven!
* ]Byte[ denkt dat er een aantal hier een mentaliteitsprobleem hebben

Het zijn wel virtuele pokerchips. Ik weet niet of jij een virtueel huis hebt maar dan kun je dit pas vergelijken met jou huis.
Om even eerlijk te zijn vind ik dit nog wel even wat anders dan het 'stelen' (kopiëren) van andere virtuele waar zoals muziek en films. Pokerchips zijn iets waar ook geld tegenover staat in twee richtingen.

Misschien dat het niet 100% stelen is maar meer grenst aan fraude of valsemunterij, net zoals het 'dupliceren' van iemands banksaldo.

Overigens ben ik zelf niet van mening dat dit een 'hacker' betreft. Je voordoen als een beheerder van een pokersite kan ook door de hele simpele truc van iemands password ontfutselen via social enigneering en daarna zijn admin-rechten en identiteit misbruiken. Dan is het gewoon oplichting.

Als ik via een spookfactuur iemands auto of huis opeis en er daarna in ga wonen, ben ik toch ook geen inbreker? ;)

Virtuele pokerchips die wel een daadwerkelijk waarde hebben welke in geld is uit te drukken, zoals het artikel al zegt: 400 miljard (virtuele) pokerchips met een echte waarde van 12 miljoen.

Inderdaad, als je uitgespeeld bent en wilt inwisselen/cashen worden ze omgezet naar werkelijk geld op een werkelijke bankrekening

Zynga is geen gewone Pokersite waar je met echt geld kunt spelen. (zoals bv Pokerstars en Full Tilt)
Zynga is een social network game en je chips vertegenwoordigen geen waarde en zijn niet inwisselbaar.

Als nieuw lid krijg je gratis $1000 chips en als ze op zijn krijg je de volgende dag gewoon weer nieuwe.

Maarrr op basis van de hoeveelheid chips die je hebt krijg je een bepaalde rang en kun je ook virtuele cadeautjes weggeven aan andere spelers, en Zynga bied dus de mogelijkheid om extra chips te kopen om zo met de "grote" jongens mee te mogen doen.
(Ik geloof $100 voor $75.000 aan virtuele chips)
Maar zelfs hiermee heb je bij lange na niet genoeg om op de hoogste tafels te spelen die blinds van 200.000/400.000 hebben.

Deze hacker heeft dus simpelweg een virtueel getalletje gewijzigd maar niemands account geplunderd. (al bestaan dergelijke hackers en cheaters wel op deze site)
Vooral die gasten met een vraagteken avatar (met de naam privacy eronder) zijn niet te vertrouwen.
Er zijn een aantal "diensten" waar men voor een fractie van oorsprokelijke prijs deze chips kunt kopen zodat je voor en paar tientjes miljoenen aan chips kan kopen en meteen de patser kunt gaan uithangen als multimiljonair.

Ik geloof $100 voor $75.000 aan virtuele chips
wtf? ik heb 1,5 miljoen verdiend toen ik het een paar weken afentoe speelde


ook snel weer mee gestopt, want de meeste mensen doen maar wat en gaan constant all-n, dat krijg je natuurlijk ook als het gratis is (voor de meeste mensen dan :P)

Dit is iets virtueels. Ik vind dat spellen over het algemeen gratis moeten zijn op het internet. Geld vragen om 'goldmember' te worden ofzow vind ik ook je reinste afzetterij.

Mensen zijn toch zelf zo dom om die pokerfisches te kopen waar je geen geld mee kunt winnen. Je kan ook gewoon gratis spelen en dan door te winnen je "bankrekening" ophogen. Mensen die daarvoor betalen zijn van hetzelfde niveau als figuren die oostblokkers betalen om saaie levels in WoW te spelen, die verdienen het bijna om opgelicht te worden.

En wat staat je in de weg om zelf je pokerspel te maken dat wel volledig gratis is? Slaat dan meteen ook nergens meer op, want dan kan iedereen onbeperkt gratis fisches binnenhalen ofzo? Ik zou echt niet weten wat ik me daarbij moet voorstellen.

Yep iemand die iets steelt wat niet bestaat en dan mensen hem geld geven voor dingen die niet bestaan geweldig. haha :+

Mogelijk heeft hij de account van een echte beheerder gekaapt.
prachtig, en ook ongelooflijk. hoe is het mogelijk dat iemand zo toegang kan krijgen....

sja, dat ligt er maar net aan hoe zorgvuldig die beheerder is met z'n w8woorden
er is altijd wel ergens een beheerder/gebruiker met wat rechten die er niet erg zorgvuldig mee omgaat, of gewoon makkelijke w8woorden gebruikt

Bullshit, je kan ook nog op IP basis beveiligen enz..

Dit is echt goed nieuws....sommige bedrijven verdienen. Beetje Robin Hood-achtige instelling, zelfde als die ik heb.

Behalve dat Robin Hood zichzelf er niet mee verrijkte. Althans dat ik wat de legende ons toch doet geloven.

"Beetje Robin Hood-achtige instelling"

Oh? Volgens mij gaf ie die chips niet weg, maar heeft ie ze gejat met als doel geld te verdienen... Ik denk dat je Robin Hood toch nog even moet nalezen/kijken.

Eeeeh hij steelt wel van de rijken, maar verkoopt het daarna vrolijk door, in plaats van iets aan de armen te geven. Weinig Robin Hood aan hoor. Gewoonlijk heet zoiemand gewoon dief.

Als hij die chips zou terugverkopen aan Zynga en dan dat geld aan het goed doel zou geven, ja ok dan is hij een beeeeetje Robin Hood-achtig.. Maar dan nog. Het blijft diefstal..

Volgens mij onderdrukt Zynga geen mensen zoals de rijken in het verhaaltje van Robin Hood doen. En RH gaf het geld terug, dat deed hij niet.

Denk dus 2x na als je zegt dat je ook zo'n instelling hebt. Want die vent is gewoon een dief.

Topcat ook niet al te snugger dus!
Onderdrukt zynga de mensen? En volgens geeft deze crimineel zijn geld niet aan de minder bedeelden maar deed het puur voor eigen gewin! Niks held, dikke crimineel! Mooi de bak in, vuile oplichter

Snap niet wat er zo helddadig aan is. Gewoon onzin om op deze manier mensen te bedriegen en games te hacken. Gewoon zielig om zo met je ''hackskills'' om te gaan.

Of zijn de bedrijven gewoon erg laks door mensen deze mogelijkheden te geven?
Leuke discussies :)

Op laksigheid van bedrijven mag je dit nooit afschuiven. Al laat jij je auto met sleutels erin voor de deur staan en je voordeur van het huis open, dan nog mag je de boel niet leegjatten. Dat heet ethiek.

Hmm, daar ben ik het opzich mee eens, maar het omgekeerde geld ook!
Je beveiliging verwaarlozen omdat ethiek bepaalt dat je niet mag inbreken etc is uit den boze!
Helaas zien sommige bedrijven het niet zo...

waarom is het dan dat de verzekering dan niets uitkeert als het dan gejat word???
op de laksheid van mensen kan je alles afschuiven. dit is gewoon zon geval van eigen schuld.

Het gaat om 12mil dollar natuurlijk zijn er dan mensen in geïnteresseerd omdat te jatten, en dat kun je gewoon raden.

Dieven zal ethiek een worst wezen.

Dan mag jij de boel idd nog niet leegjatten, maar mocht het tot een rechtzaak komen dan zijn dat wel allemaal punten die zeer verzachtend zijn... gelegenheid maakt namelijk de dief, dat weten ze ook bij de rechtbank. Als ik mijn voordeur open laat staan, dan zal de rechter mij ook geen slimme jongen vinden en de verzekering zal ook niet zo happig zijn om geld uit te keren.

En ja, je kan het dus wel op laksigheid afschuiven, betekent niet dat je dan maar de dief mag gaan uithangen maar je bent als bedrijf wel verantwoordelijk voor de veiligheid, zeker als het om zoveel geld gaat. Ik zou het zelfs zeer terecht vinden dat hiervoor ook consequenties gelden voor het bedrijf, de dief is uiteraard niet goed bezig, maar als het echt zo simpel was dan zou je het bijna pure uitlokking kunnen noemen... dat mag niet onbestraft blijven.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op vrijdag 4 februari 2011 13:50]


Ethisch verantwoord is het niet. Maar als jij je deur openlaat en ze halen heel uw inboedel leeg dan heb jij geen poot om op te staan.

De verzekering zal zeggen eigen schuld dikke bult .. omdat het nalatigheid is en goed gelovig ;)

"dan nog mag je de boel niet leegjatten."

mee eens, maar ik denk wel dat het wel gepast is (of kan zijn) de eigenaar van die auto even te waarschuwen door bijvoorbeeld een briefje achter te laten (bij wijze van spreken) en dat is wat ook flink wat hackers in feite doen.

en om dat briefje met waarschuwing achter te laten betreed je een nogal grijs deel van de wetgeving...

Off topic,
heeft iemand die banner van pokerchips eronder zien staan _/-\o_
Geniaal!

'k vind het ook geen held.

Moest ie nu Farmville gehackt hebben en daar voor 53000 pond koeien, schapen, kolen en graan verkocht hebben ! _/-\o_

Oceans goes digital :9
Blijkt maar weer eens uit hoe slecht het met de beveiliging van facebook gesteld staat.

Dit is gewoonweg niet goed van beiden partijen.

Ten eerste: beveilig jouw product dan proper(der), ook in de vorm van maatcontrole.
Je kan mij niet wijsmaken dat dit een proces is dat in een dag of 5 heeft plaatsgevonden.
Dat móét toch opvallen als iemand de chipflows zou controleren?

Ten tweede: leuk dat hij zynga op die manier te kakken zet, maar hij is zelf ook de pineut.
Blijkbaar had hijzelf zynga nog lager ingeschat :+

handige harrie de kerel. 8)7

maar handige harrie blijft een boefje 8-)

Bovenstaande reactie is idd ietwat off- topic maar et geeft welngoed weer hoe het met facebook gaat. Gister was er immers ook al een artikel over een facebook hack. Is het vokr dit soort bedrijven niet verstandig om de beveiliging van hun game zodanig aan te passen dat administratoren en beheerders niet zomaar met hun facebook gegevens kunnen inloggen, maar dat er ook een ander wachtwoorde nodig is dat alleen zij kennen en niet kan worden opgeslagen in een keychain? De persoonlijke gegevens kunnen namelijk sinds kort in een keer worden uitgelezen door de zojuist verschenen hack.
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 13:22 Antec geeft vier behuizingen een update
Vorige 12:46 Google Chrome 9 uitgebracht met WebGL en WebP
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011