Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 15, views: 11.097 •

Uitgever Namco Bandai hoopt eind 2011 actiespel Dark Souls op de markt te brengen. De game, die bekendstond onder de werktitel Project Dark, is de opvolger van Demon's Souls uit 2009, en verschijnt voor de Xbox 360 en PlayStation 3.

Tijdens een persevenement in San Francisco kondigde uitgever Namco Bandai aan tegen het einde van 2011 het langverwachte Dark Souls op de markt te willen brengen. Het spel, dat verschijnt voor de Xbox 360 en PlayStation 3, wordt gemaakt door het Japanse From Software, met hulp van de ontwikkelstudio van Namco Bandai. De game kan volgens de uitgever gezien worden als 'de spirituele opvolger' van het in 2009 verschenen actiespel Demon's Souls, dat door Sony op de markt werd gebracht.

Onder Sony verscheen van Demon's Souls alleen een versie voor de PlayStation 3. From Software wil van de opvolger ook een Xbox 360-variant maken, waardoor Sony afhaakte als uitgever en Namco Bandai het spel op de markt zal brengen. Sony bezit echter de rechten op de naam Demon's Souls, waardoor de makers een andere naam aan de opvolger moesten geven. Het spel stond in eerste instantie bekend onder de werktitel Project Dark.

Ondanks de naamswijziging zal Dark Souls volgens Namco Bandai veel overeenkomsten vertonen met Demon's Souls. Zo zullen spelers uit meer wapens en magische spreuken kunnen kiezen. Terwijl Demon's Souls al als moeilijk werd ervaren, beloven de makers dat Dark Souls nog moeilijker zal zijn.

Reacties (15)

Damn, waarom niet op de PC? ziet er wel aardig uit imo...
Dark Souls wordt "moeilijker" dan Demon's Souls en dat kan ik alleen maar toejuichen.
Hoewel D.S. lastig is heb ik het nooit als frustrerend ervaren.
Wanneer je dood ging was het altijd wel "fair".
Je werd verplicht om altijd de juiste tactiek gebruiken.
Had je die eenmaal door dan kan je redelijk rap door de levels heen.
Verder was de sfeer super & de multiplay briljant bedacht.
Ik kan in ieder geval niet wachten op het "vervolg".
Ziet er wel heel strak uit! Ben zeer benieuwd :)
Ziet er best aardig uit. ff in de gaten houden.
Oh daar zal mijn vriend wel weer blij mee zijn. Hoop dat deze versie online co-op heeft.
Dat is niet mijn Dark Souls vriend!
Demon's Souls was een geweldige game. Meedogenloze game, maar dan op de juiste manier uitgevoerd.

Sinds ik dat spel gespeeld heb, zet ik alle games standaard op de hoogste moeilijkheidsgraad.

Dark Souls, oh yeah, let is come.
Demon Souls is idd een goed spel, maar ik vond het jammer dat je niet kon saven wanneer je wilde of toch wat meer save points had, als je niet teveel tijd hebt om lange tijd te gamen is dit wel wat irritant, en mijn ps3 een hele dag laten aanstaan om dan terug verder te doen vind ik wat teveel van het goede.

Het zal waarschijnlijk weeral een great game worden, maar doe aub iets aan het savesysteem, dat staat toch niet volledig op punt tenzij je alle tijd van de wereld hebt ;)
Dat een game moeilijk is heb ik geen enkel probleem mee dat juich ook ook toe echter niet kunnen saven wanneer je wil of zeer zeer weinig save points dat kan voor een groot deel wel doorslaan naar frustratie als je dan dood gaat.
Dit is iets wat ik goed begrijp en ik hoop net als de persoon boven mij dat als ze de game moeilijker maken ze wel iets meer doen met dat safe systeem.
De kracht van de game is juist dat er geen save points zijn.
Zouden die er wel zijn dan was de game veel te makkelijk geweest.
Ter "vervanging" van de save points zijn er echter short-cuts die je kunt un-locken met als gevolg dat je meestal binnen een minuut weer bij de eind-baas staat wanneer je dood bent gegaan.
Demon's Souls regelde het saven automatisch. Vrijwel iedere minuut werd er gesaved. Uiteraard begon je wel weer aan het begin van het level, nadat je stierf, maar dit had niks met savegames te maken.
Het is werkelijk een pareltje (deel 1) en goede zaak dat het spel multiplatform gaat voor de XBOX liefhebbers.
Zier er uit als dragon age.
Ja hoor.. omdat het in de middeleeuwen is? Of omdat er een creature in zit die op een draak lijkt? Zo ken ik er nog wel een paar. Zelfs de graphics van deze game zijn anders

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Nokia Lumia 930 Nokia Websites en communities Lumia Smartphones Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013