Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 19, views: 10.475 •

Uitgever Sony Computer Entertainment en de Amsterdamse ontwikkelaar Guerrilla Games hebben bekendgemaakt welke multiplayermaps er in Killzone 3 zitten. Het schietspel moet volgende maand op de markt verschijnen.

Killzone 3 telt acht multiplayermaps, die stuk voor stuk uit de doeken worden gedaan op de officiële website van Killzone 3. Van de acht spelomgevingen zijn er zeven geschikt voor het speltype 'Warzone', dat een maximum van 24 spelers kent. Van deze zeven zijn er drie ook geschikt voor 'Operations' en drie voor 'Guerrilla Warfare'. Deze spelmodi worden met maximaal zestien spelers gespeeld. De achtste map is exclusief voor Guerrilla Warfare bedoeld.

Op basis van de beschrijvingen kan worden geconcludeerd dat de acht multiplayeromgevingen zeer divers zullen zijn. Zo schotelt de map Akmir Snowdrift spelers een sneeuwstorm voor, terwijl teams elkaar in Turbine Concourse SE-6 te lijf kunnen gaan met behulp van jetpacks. Op het speelveld Mawlr Graveyard moeten gamers oppassen dat ze niet onder een 'crusher' terechtkomen. De maps bevatten ook diverse wapens die door beide teams gebruikt kunnen worden, zoals miniguns en mortieren. In Nederland verschijnt Killzone 3 op 25 februari.

Reacties (19)

Ook enkele Killzone2 maps zullen speelbaar worden in dit 3e deel. Bezitters van de collectersedition en/of de hellgeast-versie kunenn daar gebruik van maken. Misschien is dat later beschikbaar via de PSN store.

In tegenstelling tot KZ2, zal in het 3e deel niet iedere gamemode in iedere map speelbaar zijn (gemiste kans?). Wel zijn er dynamische toevoegingen en per map verschillende gadgets die de chaos moeten vergroten. Zo is in enkele maps ook een Jetpack beschikbaar (het nieuwe ding voor deze game)

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 21 januari 2011 16:33]

Ik vermoed dat de Jetpack of Exo in combinatie met sommige gametypes geen succes is en dat dat de reden is waarom niet iedere gametype op iedere map mogelijk is.
Dit wordt zo bruut..
laatst killzone 2 gespeeld , pff wat valt dat tegen als je cod black ops gespeeld hebt.
1 grote plus punt tegenover de vorige versie is dat je veel soepeler beweegt.
veel mensen klaagde daar over , ik had daar vroeger geen last van maar nadat ik cod gespeeld had irriteerde het me mateloos.

[Reactie gewijzigd door raro007 op 21 januari 2011 17:00]

Dat is even wennen, ja... maar aan de andere kant ook weer een heerlijke uitdaging ;)
Ja heerlijke uitdaging en het is een stuk realistischer want in het echt kan je ook niet gemakkelijk met veel bepakking en wapens rennen
realism != fun
Ik word soms anders behoorlijk geïrriteerd doordat ik klem zit vanwege een friendly rc-xd of een teammate...
Ik voelde me aardig genaaid na KZ2. Betaal je 60 EUR zitten er amper maps in de game.
En vervolgens ging men maps op psn verkopen, tig paketten.
Spellen in delen verkopen vind ik een vuile trend.
Inderdaad, en dan een kwart full game prijs betalen voor een paar levels, belachelijk.
Vergeet niet dat er daarnaast enkele maps van Killzone 2 inzitten. Die krijg je bij de speciale editie. Alleen weet ik niet of je die voor de gewone versie moet unlocken na bepaalde tijd/doelstellingen of dat die op PSN komen en hopend gratis na latere tijd.
Dat is een lekkere dooddoener... Voor Skulltag heb ik 4.5 GB aan maps, voor wolf:ET heb ik twee gig aan mappen en voor RCTW heb ik 1 gig aan mappen.

Het is belachelijk om te zien hoe het tegenwoordig een verkooppunt is om te zeggen dat een spel 10 mappen heeft. GTK Radiant zorgt wekelijks nog voor nieuwe mappen. Ook Hammer en Starcraft Editor leveren schitterend werk op. En nu gaan ze vol trots ach mappen promoten...
GTK RADIANT <3
Ik ben het er ook me eens dat er te weinig mappen zijn, als je het vergelijkt met bijv. SoFII, waarvoor hele websites zijn opgericht om maps, mods, skins, server configs, sound packs, etc. te uploaden. Vooral leuk was dat je maps die iedereen al had kon editen (slechter voor je fps, maar dat boeit niet) zodat je hele nieuwe mappen kon maken.

Tegenwoordig zijn games minder universeel. Game makers willen het zo gesloten mogelijk houden zodat ze zelf dure map packs uit kunnen brengen... Jammer dat het zo moet gaan met games, maar dat heeft imo ook een reden: piraterij. Als games niet zoveel gedownload zouden worden zouden studio's niet zo veel geld hoeven vragen voor packs om de verliezen goed te maken (lijkt mij de meest logische verklaring, maar meningen zijn hier waarschijnlijk over verdeeld)
Killzone 2 had ook 8 mappen btw. Ik vind wel dat ze de Killzone 2 mappen die ze ook in 3 gaan integreren gratis moeten zijn aangezien ik KZ2 ook heb.
Beetje jammer dat je maar 8 maps krijgt. Belachelijk weinig maps. Na een paar uurtjes ben je daar ook wel op uitgekeken. Zoals Black Ops met hun beperkte aantal maps. Kun je straks zekers weer lekker betalen voor extra map packs. Ging vroeger toch wel wat beter met shooters, toen je nog 30+ maps standaard erbij kreeg.
Of extra maps bij patches.

Serieus 13 euro voor een paar maps? Belachelijk!
30? Over welke spellen heb je eigenlijk over?
Ik moet wel zeggen dat het me goed doet dat Black Ops eindelijk eens met het goede type spel wordt vergeleken: Een arcade FPS.

De vergelijkingen met Bad Company 2 en MOH gaan gewoon niet op.

Dat gezegd hebbende, is 8 maps echt zo weinig? Welke game heeft zoveel meer maps dan? En dat je er larter tegen betaling of gratis meer kunt downloaden kan toch alleen maar een positief iets zijn?

En wat betreft betaling: Een goede map maken is echt niet even een dagje knippen en plakken. Dat is dan ook vaak het verschil tussen user (in geval van een map editor) en door de fabrikant gemaakte maps. Het is maar heel zeldzaam dat een user map echt populair wordt (uitzonderingen daar gelaten). Zoiets kost gewoon tijd (en dus geld) en buiten dat ben je niet verplicht een mappack te kopen toch?

Ik was met Killzone 2 MP overigens vrij snel klaar. Kon me gewoon niet zo lang boeien. De enige recente MP game die ik korter heb gespeeld is black ops. Ook hier lijkt het op het eerste gezicht allemaal geweldig maar dan kom je er toch snel achter dat het een ordinaire arcade fps zonder ook maar enige tactiek is. Dit is echter smaak en over smaak valt nu eenmaal niet te twisten! ;)

Zonde want juist een spel als Killzone heeft op dat gebied best wat potentie...... Ik ga Killzone 3 echter wel bekijken, de single player van v2 heb ik me erg mee vermaakt.

[Reactie gewijzigd door acidfever op 24 januari 2011 09:50]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013