Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 24, views: 6.061 •

Reloaded Productions is begonnen met de voorbereidingen voor de closed beta van APB: Reloaded. De gratis mmog krijgt na de gesloten-bètafase, waaraan zes- tot achtduizend gamers meedoen, ook nog een open bèta.

De gesloten bèta van APB: Reloaded, de gratis reïncarnatie van All Points Bulletin, start naar verwachting begin februari. Wanneer deze fase is afgerond zal Reloaded Productions ook een open bèta organiseren. Gamers die aan de gesloten bèta willen meedoen moeten hun e-mailadres opgeven. Daarna nemen de makers van het spel contact op met de potentiële deelnemers om meer informatie over hun achtergrond als gamer en over hun systeem te krijgen, zo maakte Reloaded Productions zondag bekend.

Deelnemers krijgen dan, als zij deze informatie liever niet delen, nog de kans om van deelname aan de gesloten bèta af te zien. Zij krijgen dan automatisch bericht als de open bèta van start gaat. De makers hebben naar eigen zeggen al meer dan 20.000 aanmeldingen binnen en verwachten dat tien tot twintig procent van die groep voldoet aan de eisen die aan testers in de gesloten bèta worden gesteld. In totaal wil Reloaded in deze fase van de bèta zes- tot achtduizend gamers verzamelen.

Deelnemers aan de bèta worden door de makers beloond, al is nog niet duidelijk wat deze beloning zal inhouden. Wel duidelijk is dat gamers die APB al in zijn oude vorm hebben gespeeld, niet op al te veel voordelen hoeven te rekenen. Zo beschikt het bedrijf niet over betalingsgegevens van transacties tussen gamers en EA, Digital River en Steam; dus aangekochte in-game-items of -credits zijn verloren gegaan. Wel krijgen spelers hun oude personages terug, compleet met naam en uiterlijk. De progressie in levels kan echter niet worden meegenomen.

All Points Bulletin werd in de afgelopen zomer op de markt gebracht. Gamers moesten toen nog een maandelijks bedrag betalen om aan de slag te mogen als Enforcer of Criminal in de straten van de fictieve stad San Paro. Het spel kampte met veel bugs, bleek onderbevolkt en scoorde op Metacritic niet hoger dan 58 als gemiddelde van 42 reviews. Niet lang na de release ging ontwikkelaar Realtime Worlds failliet en gingen de servers offline. De rechten werden daarna overgenomen door GamersFirst, dat gratis mmog's faciliteert, waarbij het nieuw opgerichte bedrijf Reloaded Productions het spel ging bewerken om het geschikt te maken voor het free2play concept.

Reacties (24)

ben benieuwd hoe ze het gaan financieren, zal wel met micro transacties gaan.
hoop alleen dat ze de gratis spelers net zo veel kans geven als de betalende spelers.

wel goed dat ze het spel een nieuw leven inblazen, en nu het f2p is zal ik ook even een kijkje nemen :)
van wat er in eerdere blogposts heeft gestaan zou de 'Premium' content meer in de hoek van customisen(meer dan x aantal layers(en voor complexe designs erg gewild)) liggen dan de wapens.
Ik hoop dat ze hier ook bij blijven anders gaan er veel mensen afhaken omdat je dan je 'skill' kan kopen
Inderdaad, ik zou het kunnen spelen als het gratis zijn alleen maar nadeel heeft in het uiterlijk. Zolang het maar geen echt functioneel nadeel oplevert!
Ik vind het op zich niet zo'n probleem als je tegen betaling bepaalde wapens zou kunnen kopen, zolang deze ook maar beschikbaar zijn voor gratis spelers. Ik heb zelf niet meer zo veel tijd voor dit soort spellen als een aantal jaren geleden, maar vind het wel leuk als ik mij kan blijven doen met de mensen die er wel veel tijd in steken. Absolute top equipment moet alleen verkrijgbaar zijn voor de mensen die skills hebben en er moeite voor willen doen (wat niet per se uren grinden moet inhouden)

Ik ben benieuwd wat ze van apb weten te maken, ik zat in de originele beta en daar was wel heel erg veel mee mis.
Wat is het nut van een open beta na de gesloten beta? Of anders om? Het lijkt me dat je de fouten er na één beta wel uit moet hebben. De open beta is dan gewoon een marketing-ding.
Ten dele is marketing vaak een factor inderdaad. Daarnaast is een open beta ook een goede stress test om te zien wat je servers max. aankunnen onder reele omstandigheden.
Een gesloten beta zullen iets meer fouten in zitten, je gebruikt een klein gedeelte van je dedicated fanbase om hiermee te testen. Zodra je grootste fouten er uit zijn, pak je een grotere userbase die op zoek kunnen gaan naar alle veel kleinere foutjes.

Naast goedkope testers (geen salaris) wordt het natuurlijk ook gebruikt voor marketing doeleinden, maar het heeft zeer zeker wel een functie.
Ik zit in de gesloten beta van RIFT (MMORPG) . Afgelopen weekend was het al de 4de en er zullen er nog wel een paar komen.

Gesloten beta's zijn nodig om de grote fouten te kunnen vinden of om nieuwe features te testen. Open beta's zijn nodig om de servers (en netwerk code) te testen en eventuele kleine dingetjes te ontdekken.

Je hebt gelijk dat sommige bedrijven open beta's voor marketing gebruiken, maar ik wou dat meer bedrijven dat zouden doen (zie COD:BO).
Hmm ik ben benieuwd of deze Reloaded versie wel wat populairder wordt en een hogere Metacritic score haalt. De beta testers wordt overigens iets leuks beloofd, mocht je daar zin in hebben:
In return for giving us a bunch of extra data, and taking the survey when you sign-up for the beta (and then spending hours in the game) we plan to give you something lasting. As a thank you to our beta testers we expect to give away a token that shows you were a beta tester back in the day. Trust us, we will not forget who you were :)
Nou, super. Daar zullen de honderden gamers die betaald hebben voor het oorspronkelijke APB en eventuele items daarin veel aan hebben. Eerlijk gezegd juich ik deze gang van zaken niet toe, ik vind dat de mensen die in de oorspronkelijke game hebben geïnvesteerd evenveel recht hebben op beloning als degenen die hebben geholpen het project weer op de rails te zetten.
al doorgelezen? Ze zijn aan het kijken of iedereen hun accounts weer terug krijgen.
De poster vermeld ook dat het NIET mogelijk is om items en punten uit te keren daar ze deze informatie NIET hebben.
Al het geld enzo zit in RTW, welke failliet is, dat de game zelf 'gered' is is iets heel anders.
Dat lees ik maar ik begrijp jouw reactie niet. Ze hebben die info niet, jammer, maar doe er wat aan, want er zijn mensen teleurgesteld die geld in de game hadden gestoken, die zijn nu genaaid. Ze krijgen eea terug maar niet alles. Dat is kloten hoe je het ook wendt of keert.
Er is inderdaad een grote groep mensen die het spel hebben gekocht en het nu niet meer kunnen spelen, maar APB was niet de eerste MMO waar dat gebeurde en zeker ook niet de laatste.

En hoeveel uur speel jij gemiddeld een spel? Bij APB kreeg je bij het kopen van een sleutel automatisch 30 uur om te spenderen in de Action District en de Social District was gratis (mits je een sleutel had).
Tegenwoordig betaal net zoveel voor een max van 6 uur (SP) en mag je hopen dat er genoeg mensen online spelen om plezier te hebben.


De mensen hebben voor een product betaald waarvan zij dachten dat het het geld waard was. En vele hebben hun geld gewoon teruggevraagd.
"De gratis mmog krijgt na de gesloten-bètafase, waaraan zes- tot achtduizend gamers meedoen, ook nog een open bèta"

Nog een beta uitschrijven voor een gratis mmog? Ik heb vaak het gevoel (star trek online bijv) dat ik in een beta speel terwijl ik grof geld heb betaald voor de game.

wat ik dus bedoel te zeggen: erg netjes zoals ze het doen...kwaliteit voor een gratis game!
Ik hoop wel dat ze mensen die de game hebben gekocht met release (ik bijvoorbeeld) standaard in de beta geinvite worden, zou wel leuk zijn tegenover de oude klanten.
Mensen die het origineel hebben gespeeld hebben inderdaad voorrang, maar worden niet standaard toegelaten.
Een uitnodiging krijgt iedereen die zijn/haar e-mailadres heeft achtergelaten.
Waren de bugs het probleem maar. Het probleem lag meer in de gameplay, met name de balans. Het was allemaal vrij simplistisch (raak is raak, enkelvoudige hitbox), en je level bepaalde meer dan vaak wie het eerst neerging. Ik weet nog dat je als iemand met een hoger level geplaatst kon worden tegen drie beginnende spelers, en ze met gemak alledrie kon neermaaien.
LOL, 'Reloaded Productions'..... Zouden de crackers van vroegah nu dan het legale pad bewandelen? ;-)
Bah, ik wou me inschrijven voor de beta. Wat je dan moet doen is ergens je email submitten en vervolgens ergens een account aanmaken. dat account aanmaken lukte niet, er stond iets van 'you can't make an account at this time, please refer to EULA' of iets dergelijks. Beetje jammer, zal het later thuis nog wel proberen
Weet iemand waar ik me in kan schrijven voor de closed beta?
Op internet kan ik dit niet vinden.
Klik op het laatste woord van de 2e alinea. Daar lees je er meer over en kan jij je aanmelden.
Iemand anders problemen met registreren?

(naast refer to EULA)

[Reactie gewijzigd door Leo1010 op 11 januari 2011 14:00]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Google Apple Games Politiek en recht Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013