Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 19, views: 8.213 •

Uitgever Electronic Arts heeft een overeenkomst gesloten met uitgever Funcom over de distributie van een nieuwe mmog van Funcom. Door de overeenkomst sluit Funcom zich aan bij het EA Partners-programma.

The Secret WorldDe overeenkomst levert EA naar eigen zeggen een partner op die een van de wereldwijde marktleiders op het gebied van mmog's is, zo meldt MCV. Funcom geeft in een verklaring aan te willen profiteren van EA's ruime ervaring als uitgever, die volgens Funcom nodig is om de volle potentie van mmog The Secret World te benutten.

Funcom werkt aan The Secret World, een mmog voor de pc, die nog geen releasedatum heeft. Het spel is Funcoms derde mmog, nadat het bedrijf eerder al Anarchy Online en Age of Conan: Hyborian Adventures op de markt bracht.

The Secret World laat spelers kiezen tussen de Illuminati, de Dragon en de Templars. Als lid van een van deze groeperingen wordt dan jacht gemaakt op diverse monsters in verschillende grote steden en herkenbare gebieden op aarde. Hierbij hoeven spelers zich niet vast te leggen in een bepaald ras of bepaalde klasse, zoals dat wel gebruikelijk is in massively multiplayer online games.

Reacties (19)

Age of Conan viel zwaar tegen.
Dus moet EA wel zo blij zijn met Funcom?
Age of Conan was best een vet spelletje hoor, maar Funcom bracht het uit voor het af was en eigenlijk is het nooit afgemaakt. De potentie daarentegen was zeer groot en vooral het action-based combosysteem dat meer als een actiespel dan RPG speelde sprak me erg aan. Verder gebouwd op een mooie engine voor de nodige eye-candy, maar doordat Funcom te lang doorging met het introduceren van nieuwe content zonder de bestaande problemen op te lossen, ben ik er uiteindelijk mee gekapt. Maar niet voordat ik me er een paar honderd uur mee heb vermaakt ;D Vooral de volwassener setting lokte mensen die de 14-jarige hoofddoelgroep van WoW zat waren. Er speelden vrij veel volwassenen en jongvolwassenen, prettige sfeer, leuke community. Lekker heftige actie. And did I mention there was boobs..?

Funcom heeft in mijn ogen zeker potentie als uitgever van MMO's, de samenwerking met EA helpt hopelijk de schoonheidsfouten die het als relatief kleine en onafhankelijke ontwikkelaar maakte weg te werken.

[Reactie gewijzigd door Singular1ty op 10 januari 2011 16:49]

Ik vraag me af of dit wel zo'n stap vooruit is. EA houd er namelijk ook wel van om game makers te pushen om spellen voordat ze echt klaar zijn uit te brengen. WAR was hier ook een van de voorbeelden van.

Edit: Word wel interessant, ze hebben Bioware en Mythic (wat er nog van over is) ook al.

[Reactie gewijzigd door Cogency op 10 januari 2011 16:51]

BioWare is nou niet echt een gevestigde orde in de wereld van MMO's, maar het jonge broekie welk iets groots probeert neer te zetten :p. Mythic is best nog wel wat van over, ze werken momenteel ten dele mee aan SWTOR.

Daarnaast denk ik dat EA sinds de release van WAR qua MMO's in het bijzonder wel geleerd heeft dat pushen een zinloze actie is. Vergeet daarnaast uiteindelijk ook niet dat WAR niet geheel 'vers' meer was bij de overname, maar reeds in 2001 was aangekondigd. Vervolgens in 2004 door de ontwikkelaar destijds gecancelled, daarop door games workshop de licentie weer doorverkocht waarna Mythic er in 2005 mee aan de slag ging. En dan bijna 2009 dat het op de planken ligt.

Het is een beetje een duke nukem forever verhaaltje geweest, met vele grootste ideeen welk slecht gerealiseerd konden worden (met name in 2001 - 2004), daar bovenop games workshop welk nog eens in de nek loopt te hijgen met lore limitations en vervolgens als het dan uitkomt veel ruimte voor exploits, maar daarbij als grootste probleem server imbalance van hier tot Tokyo. En met name dat laatste is nog wel het grootste probleem geweest bij WAR.

Spelers welk voor hun side de server met de grootste populatie kiezen, en je dus 30:70, 70:30 servers krijgt ipv 50:50 welk nou op een RvR game juist zo belangrijk is. Een latere release zou daar geen verandering in gebracht hebben. In plaats van hadden ze moeten zorgen dat accounts automatisch gelocked worden voor aanmaak van nieuwe characters op servers waarbij de verhoudingen meer dan 5% uit elkaar dreigen te lopen.


All in all denk ik dat dit zo'n slechte zet nog niet is, zal mij benieuwen wat er uit voor komt :).
"Ik vraag me af of dit wel zo'n stap vooruit is. EA houd er namelijk ook wel van om game makers te pushen om spellen voordat ze echt klaar zijn uit te brengen. WAR was hier ook een van de voorbeelden van."

Onzin. Dat het niet af was, dat is duidelijk, maar als je de developers al een jaar extra tijd + financiering over hun originele planning hebt gegeven(zoals bij WAR), ja dan trap je ze op den duur de deur uit.
Niets onzin, zelfs als de developers het spel met extra tijd nog niet af krijgen moet je het gewoon (nog) niet uitbrengen. Het enige wat het oplevert is ontevreden spelers.
Vooral de volwassener setting lokte mensen die de 14-jarige hoofddoelgroep van WoW zat waren
Ik kwam meer van die 14jarige (of iig die attitude)) tegen in AOC, opzich had het wel potentie, als ze het afgemaakt hadden, niet zoned (dat doet echt af aan het open wereld gevoel) en wat meer pve erin gestopt hadden.
AOC had wel potentie maar was vooral erg slecht afgewerkt. Ze kunnen daar dus best wel wat.
Age of Conan valt best mee tegenwoordig hoor. Probeer ervaringen van 2,5 jaar terug (met de release) niet met de huidige setting te vergelijken he.
De originele release was DX9, tegenwoordig is alles DX10 en zover ik weet komt er binnenkort weer een grafische upgrade van de engine.

Tot op heden sowieso in de MMO wereld nog geen grafischer en meer "18+" georiënteerd spel gezien. Meeste MMO wat je tegenkomt is elfjes en dwergjes met 8-hoekige koffiebekers, compleet met klik&kill interface en een grafische eyecandy die eigenlijk perfect zou zijn geweest voor een port naar een Nintendo-DS.

[Reactie gewijzigd door MD1975 op 10 januari 2011 20:14]

Age of Conan is zo slecht niet. Ik was er bij tijdens de release en net als honderduizend anderen er ook weer vrij gauw mee gestopt. Sinds een aantal maanden speel ik het weer en er is veel verbeterd. AoC kan het succes van WOW natuurlijk niet evenaren, maar dat is ook niet reeel (hoewel die verwachting wel, mede door funcom, geschept werd). Het grootste probleem is dat een nieuwe mmo niet alleen hetzelfde of beter moet bieden als wow, het moet zo veel beter zijn, dat mensen bereid zijn hun community te verlaten en helemaal opnieuw te beginnen, of de hele community moet meeverhuizen.

In de huidige markt is het heel wat als je een mmo weet te releasen die het 2,5 jaar overleeft en genoeg geld oplevert om uitbreidingen en nieuwe projecten te kunnen blijven financieren.
http://www.darkdaysarecoming.com/

Volg deze al een tijdje en lijkt me zeker een vet spel maar aub pas releasen when doen :)
Zou het inmiddels niet zo kunnen zijn dat gamers een beetje MMO-moe aan het worden zijn?
Nee, MMO's worden nu juist nog interessanter. De lijn tussen 'online' en 'MMO' vervaagt, van FPS in MMO vorm tot beat-em-up's, je zal je zelf wel goed in de markt moeten zetten met een _goed_ afgewerkte game (dat was AoC dus absoluut niet).

Vroeger waren MMO's voor de wat meer 'nerds', cijfers en uren dedicated spelletje spelen, nu komen er steeds meer easy-going MMO's die spelen als een normale game maar draaien op een MMO-principe (leveling, upgrades, skills etc).
Hopelijk leren ze dan van hun fouten, want het kost ze al moeite om een voetbalwedstrijd met 8 spelers in de lucht te houden.
Wat heeft EA daarmee te maken? EA is in dit geval gewoon de uitgever en heeft technisch niets te maken met het spel.

Het verbaasd me dat er veel mensen hier zijn die weigeren iets te lezen en bij de naam EA al meteen beginnen te zeiken en conclusies trekken. Als je het artikel gewoon leest, dan hoeft er minder dom geluld te worden.
Ben benieuwd, EA's distributie netwerk is natuurlijk vele malen groter dan die van Funcom.

Daarnaast is EA naarstig opzoek naar MMO's om uit te geven. Sony, NCSoft en Act/Blizzard zijn op dit gebied de grote boys, alhoewel EA's UO toch echt wel de grote trendsetter was.
Ik ben erg benieuwd naar The Secret World. Anarchy Online was mijn eerste MMO, en hoewel het spel in de eerste dagen/weken bijna onspeelbaar was, heb ik naderhand toch nooit meer zo'n sfeervolle online wereld betreden.

Daarnaast heb ik ook een enorm hoge pet op van Ragnar Tørnquist, verantwoordelijk voor de wereld en de verhaallijn van AO, en voor The Longest Journey. Die man weet als geen ander hoe je een verhaal vertelt in een computerspel. Kijk er naar uit!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneiPhone

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013