Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 94, views: 22.203 •

Gran Turismo 5-hoofdontwikkelaar Kazunori Yamauchi wil de standaardauto's in Gran Turismo 5 alsnog upgraden naar het premiumniveau. Bij de introductie van de game vielen 'slechts' 220 auto's in de premiumcategorie.

Als het aan Yamauchi ligt, worden de auto's die niet de volledige premiumbehandeling voor Gran Turismo 5 hebben gehad alsnog bijgewerkt. Dat zegt de ontwikkelaar in het Japanse blad Famitsu. Polyphony Digital zou van vrijwel alle auto's genoeg materiaal hebben om elke auto premium te maken. Het is echter niet duidelijk hoeveel auto's Yamauchi onder handen wil nemen en op welke termijn dat moet gebeuren, zo meldt Eurogamer.

Gran Turismo 5 telt in totaal 1031 auto's, waarvan er 811 niet in de premiumcategorie vallen. Deze auto's hebben een lager detailniveau dan de premiumauto's, die simpelweg beter zijn uitgewerkt. De reden dat niet alle auto's dezelfde behandeling hebben gehad is tijdgebrek. De volledige behandeling voor één auto zou zoveel tijd in beslag nemen dat het onmogelijk was om alle auto's voor de release premium te maken.

Reacties (94)

Dan toch nog. Begrijp me niet verkeerd, 220 vond ik ook al een heleboel maar een beetje extra kan nooit kwaad.
Maakthet nou echt zoveel verschil of een auto Premium is of Standard?

Hij kan beter aan de echte gameplay gaan werken!
Ik noem een paar puntjes die wat mij betreft eerst aangepakt mogen worden:
Geen mogelijkheid om de afstelling van je auto te saven. Rij je een oval moet je weer alles afstellen omdat de vorige race een kort bochtig baantje was.
B-spec is te langdradig, geen 3x tijd doorspoelen.
Geen balans in de races, je mag met 1000pk Veyron aan een race deelnemen waar de gemiddelde auto 50pk heeft.
Geen balans in de Licenses: de ene is supermakkelijk op goud te halen de ander vrijwel onmogelijk.
Te weinig 'koopbare' auto's. Moest een pick-up hebben voor een race, ben 3 uur bezig geweest races te rijden en de Used Cars te checken voor ik er een had.
Zelfde met de Formula GT auto, ben 9 dagen bezig geweest om die auto te kopen.
'Random Gift Card' erger ik me DOOD aan. Op het forum kreeg iemand een Audi R10 terwijl ik voor hetzelfde voor de 3e keer een Nissan GTR'09 kreeg.
Prijs kun je maar 1 keer winnen, erger ik me ook dood aan.
Geluid van sommige auto's is echt bagger, neem bijvoorbeeld de Zonda R. Klinkt van buiten als een electrische auto. Dat MOET een fout zijn (hoop ik..)..
Sommige banen zijn gewoon veel te lang. Die ene met die Cape Ring Nord, die is verschrikkelijk !
Belachelijk 'level' systeem wat eigenlijk dubbelop is met een License systeem. Ik heb mijn Superlicentie.. maaaarrrr ik mag niet aan een level 1 event mee doen. wtf?
Splitsing van A-spec en B-spec is mijn heeeeeeeel erg tegen gevallen.
B-spec Bob levelt vanzelf. Maak er dan ECHt een RPG van en zorg dat ik Bob's puntjes mag indelen. Bijvoorbeeld: Bob gaat van level 5 naar level 6, en krijgt 10 points. Dan zou ik er 5 in Cornering' doen, 3 in 'braking' en 2 in 'Endurance' of zoiets.
900° stuur kan in GT5 niet aangepastw orden terwijl dat in GT5Prologue nog wel kon.
Veeeeeel en veeeeeel meer Challanges en Races aub! Ik ben nu level 30 en er is gewoon 'niks' meer te doen dan keer op keer op keer dezelfde race gaan rijden om de volgende Endurance te mogen unlocken.
Kom op zeg is het dan zo moeilijk om nog wat missies in te voeren zodat je via een uitdaging van level 30 naar level 31 gaat?

Vergis je niet, ik vind GT5 heel fijn rijden, heb er 2 weken erg veel plezier van gehad maar ik heb echt het gevoel dat ik er nu klaar mee ben.
Ben zelf level 31 (met erg veel pijn en moeite), alles tot nu toe op Goud, mijn B-spec idioot is nu zelf wat rondjes aan het rijden en ik ben daar level 27 mee...
Maar ik heb echt totaal geen uitdaging meer in het spel.
Das jammer.

Het is geen slecht spel.. maar kom op zeg.. 6 jaar ontwikkeling, zulks een grote naam hoog te houden.. nee ik ben eerlijk gezegd niet echt onder de indruk.

Mijn stelling is dus: blijf van die auto's af, en ga je focussen op de gameplay, op het bedieningsgemak, op de uitdagingen etc etc..
Maar ja mijn Japans is niet zo goed dus ik denk dat ie no comprende...
Ben het totaal met je eens wat betreft het level-systeem samen met de licenties. Zat het een paar dagen geleden te spelen, toen ik dacht: "waarvoor zijn die licenties eigenlijk? :? " Die zijn totaal nutteloos geworden nu er gebruik wordt gemaakt van levels.

[Reactie gewijzigd door SChief op 16 december 2010 01:36]

volledig mee eens, allemaal dingen waar ik me ook kapot aan erger, maar het feit dat ze het lef hebben gewoon simpelweg auto's uit GT4 direct in deze game te importeren vind ik ook belachelijk, ik heb de modellen eens met elkaar vergeleken, de standaard auto's zijn bijna allemaal imports uit GT4.

Ik heb ook dat probleem met de Pickup, maar met een bepaalde license test kan je er een winnen. IC licens geloof ik.

Ik vind het een grote aanfluiting, en GT6 moet wel extreem veel beter zijn wil ik die nog kopen, want GT5 is echt een afrader, het is de slechtste GT ooit.
De ontwikkeltijd is voor velen blijkbaar een vrijbrief om te gaan zoeken naar minpunten in de game? De hle game is een visie van een japanner en dat zal het blijven. de grafische menustructuur de nadruk op auto's en alles wat erbij hoort incl de nukken.

Dus je vind het raar dat je je auto opnieuw moet afstellen voor een ander circuit? Sorry hoor, maar ga jij maar lekker need for speed spelen. Zo lees ik meer zaken waaraan jij je dood ergert. Misschien moet je de game dan gewoon lekker aan de kant leggen want dit kan nooit goed voor je zijn. Ondetussen blijf je een game wel spelen dus er zal toch ergens iets zijn wat alle nadelen aan de kant schuift. Juist; de gameplay, die is ongeevenaard en grafisch grenst de game op momenten aan fotorealisme. terwijl sommige standard auto's erg last gen zijn. De Multiplayer is niks dan fenomenaal. en zonder lag! Ik host altijd zelf de races en knal met 14+ spelers over de ring of Monza zonder lag... Mensnen die daar veel botsen moeten misschien even rekening houden met andere speler op de weg en eerder remmen? Dit is geen NFS jongens maar GT5 en daar wordt eea aan proffesioneel gedrag verwacht. sja en ander kleun je vol in netjes rijdende mensen die wel gewoon de bocht buiten-binnen-buiten willen aansnijden.

De kritiek die je her en der lees is zeer oneerlijk en vaak gewoon onterecht. GT5 is een sim achtige racer met sim achtige elementen.
hij vindt het niet erg om zn auto af te stellen, maar hij zou graag de functionaliteit willen om presets op te kunnen slaan zodat ie niet steeds opnieuw alle settings hoeft te veranderen als hij dezelfde of een soortgelijke race rijdt.
Whoah, beetje over-defensieve fanboy geloof ik? Veel van de features die Noin zegt te missen(afstellingen saven, B-spec doorspoelen) bijvoorbeeld) zaten wel in GT4, waardoor hun afwezigheid hier ronduit irritant is. En het level systeem is in z'n huidige vorm ook nogal bizar aangezien je boven lv. 20 heftig moet grinden (of uren B-spec moet laten draaien) om aan de volgende race mee te mogen doen, ook al win je alles.

Zou bijvoorbeeld ook leuk zijn als online ergens over ging, al sprokkelde je maar A-spec puntjes bij elkaar per gereden kilometer of zoiets lulligs.

Okee wat betreft te lange banen lult 'ie dan wel weer een beetje uit z'n nek (Cape Ring is toffff) en dat verhaal dat je met een Veyron aan de sunday cup mee kunt doen is inherent aan Gran Turismo vanaf dag 1 en vrij makkelijk op te lossen door enige zelfbeheersing te tonen (GT5 is in tegenstelling tot z'n voorgangers ook zo handig om er een lijstje met te verwachten tegenstanders bij te zetten zodat je een toepasselijke bolide kunt kiezen).
In GT5Prologue hadden ze een systeem waarbij je een auto op basis van punten kon kiezen. Dus je kon wel een Veyron pakken tegen een Fiat 500 maar dan moest je hem wel 6000 kilo balast meegeven.
Ik vind dat ik in GT5P erg leuke races heb gereden met verschillende auto's tegen elkaar waarbij het juist door dat puntensysteem heel interessant bleef.

Een maat van me houdt bijvoorbeeld van Amerikaanse hokken zoals de CamaroZ28 uit 1969, nou laat hem dan met 300pk en een auto van 3000 kilo maar eens tegen mijn Mazda rijden met 140pk en 1100 kilo.
Eens kijken wie er wint.

Dus wederom: waarom kan zo;n systeem in GT5P wel, en is het ineens verdwenen in GT5?
Erg veel dingen zijn verdwenenen das jammer.
Je krijgt experience voor je licenses dus niet mee kunnen doen aan een level 1 race met een superlicentie zal nooit voorkomen.
Sommige banen zijn gewoon veel te lang. Die ene met die Cape Ring Nord, die is verschrikkelijk !
Maar dan heb je toch meer afwisseling? Juist een korte baan zou mij eerder saai lijken.
Nou, als je een championship kiest moet je bijvoorbeeld 10 rondjes rijden op baan 1, baan 2, baan 3 etc..
Baan 1-2-3 zijn allemaal rondjes van ~1:30, ben je mooi 10 minuutjes mee bezig, maar dan komt Cape Nord en die baan is 5:30. Voor je 1 rondje hebt afgelegd moet je al weer naar bed. Vind ik niet leuk ;)

En meestal is het zo, zeker bij het systeem zoals het nu is, dat je na 1 ronde al op kop ligt.. en dan moet je nog 9 ronden op die laaaaange baan.
Die kunnen ze dan ook weer gebruiken voor gt6! Dit zou een van de grote minpunten aan gt5 verbeteren. Als er meer premium auto's komen, een patch voor de schaduwen, mechanical damage in a-spec, wat meer regels in a-spec zodat je niet mag afsnijden etc. en wat verbeteringen in de mp zou ik echt geweldig vinden :D.

edit: trouwens niet negatief bedoeld :).

[Reactie gewijzigd door disguisedpotato op 15 december 2010 16:26]

Die schaduwen patchen gaat denk ik niet lukken, of ze moeten een soort van nep schaduw erop plakken in car in plaats van ze renderen. RSX is gewoon niet snel genoeg.
DE cell kan dat toch ook berekenen aangezien die ervoor zorgt dat de games er zo mooi uitzien. Die helpt de RSX GPU
niet afsnijden in GT... da's weer een kutstelling...
alsof je in het echte leven ook niet kan afsnijden.. dat zou nogal een driving simulator zijn dan... :/
In veel echte races krijg je wel penalties als je stukken afsnijdt hoor, eerst nadenken voordat je reageert.
In games kan je toch ook gewoon penalties krijgen bij afsnijden?
Vooral MP mag een stuk beter!
  • Die damage is er nu al (een beetje), maar de MP is zo laggy dat je constant tegen allemaal laggende tegenstanders op rijdt en je auto aan gort gaat.
  • Bovendien is dat lobbyzoekscherm onhandig en onduidelijk.
  • En kan je alleen bij je 'favorite' auto's online, als je in een lobby komt met een autolimiet, mag je eerst terug gaan naar het startscherm om een goede auto bij favorites te plaatsen..
  • Ook zouden er wel races mogen zijn die nog ergens om gingen, zoals geld
Dat maar een deel van de auto's premium zijn stoor ik me niet zo aan.
Inderdaad MP stoort me enorm. Alhoewel storen, ik heb nu toch geen tijd voor de online en de belofte dat MP ook onder handen wordt genomen denk ik echt wel dat MP ook wel op het niveau van A-Spec komt.

Wat me vooral stoort aan MP is dat er niks te winnen valt.
Precies. Dit was wel in Prologue zo, daar kreeg je gewoon geld als je won.

Misschien moeten ze gewoon weer een deel random match making maken en dat je alleen daar geld (en eventueel exp, is minder belangrijk op een gegeven moment maar zou in de levels 20 wel helpen) kan winnen. Dit zo dat mensen niet hun vrienden kunnen boosten door ze steeds te laten winnen.

Bijkomend voordeel: Ze kunnen dan praktisch de hele setup van prologue multiplayer kopieren hiervoor.
De één heeft natuurlijk een hele andere lag dan de ander.
Ik heb bijv. een ping van 44ms. Da's bijna 1/20e seconde. Als je 200km/h rijdt, is dat zo'n 60m/s oftewel zo'n 3m per refresh. Dus je kan al 3m. verder naar links of naar rechts zitten dan het scherm laat zien.

Daar kan GT weinig aan doen... Dat moet je zelf oplossen door bijv. een betere provider zien te vinden. De afstand tot de wijkcentrale, of je wireless gebruikt, etc... Heeft allemaal invloed waar GT niks aan kan doen.

[Reactie gewijzigd door kimborntobewild op 16 december 2010 14:02]

Was toch al bekend voor de game in de winkel lag. Ik vind het een pluspunt want hadden we echt moeten wachten tot de criticasters geen bezwaren meer hadden dan hadden we volgend jaar nog geen GT5 gehad.

Ik was wantrouwig tegenover GT5 maar ben nu wel zwaar onder de indruk. Je voelt echt aan de game waar al die tijd is in gestopt en je voelt ook dat dit een game is die je lang in leven kan houden. Als ze bij Polyphony zo geniaal zijn als hun game doet vermoeden dan is de game pas binnen 2 jaar af en gooien ze volgend jaar al een vernieuwde disc op de markt die met FM4 moet concurreren.

Beetje op mijn woorden letten nu met al die lange tenen maar de 360 kan nooit genereren dat op kan tegen het beste uit GT5. Premium auto's op de best gemaakte tracks zijn toch wel oogverblindend.

Ik heb al veel voorbeelden gehoord over PS2 graphics en ja je kan met de slechtst uitziende auto op de oudste track wel een achterhaald gevoel creëren maar dat is niet hoe de meeste mensen GT5 spelen. Ik heb denk ik nu amper 20 premium cars ben ondertussen level 20 en heb amper met een standard car gereden. Ik moet nog zo'n 200 cars verzamelen voor ik verplicht ben van met standard cars te rijden. Ik denk echt niet dat ik het spel zo lang ga spelen dat ik er zelfs 200 heb. Voor 20.000.000 cr die zo'n auto soms kost moet je echt al een heel pak races doen. ;)
Beetje op mijn woorden letten nu met al die lange tenen maar de 360 kan nooit genereren dat op kan tegen het beste uit GT5. Premium auto's op de best gemaakte tracks zijn toch wel oogverblindend.
Ik ben benieuwd waar je die veronderstelling op baseert, want de gpu van de 360 is krachtiger dan die van de ps3, en de auto's die in FM3 zitten zien er in mijn beleving gewoon net zo goed uit als de premium auto's in gt5. Niet om een console flamewar te starten ofzo, maar volgens mij ontlopen de 360 en de ps3 elkaar praktisch niks als het om grafische prestaties en detail van textures en 3d models gaat
als je het over de PS3 hebt dan moet je de cell en de RSX samen bekijken. Wanneer de developpers het goed op de PS3 afhandelen dan is het waar dat deze veel mooiere beelden kan toveren op de PS3 dan dat je deze op de X360 kan krijgen.
Als, als...

Ik heb ze allebei en ik kan je vertellen dat het bijzonder weinig uitmaakt, in theorie kan je wat graphics betreft het verschil in GPUs best compenseren met de cell, maar in de praktijk betekent dat niet dat de PS3 aanzienlijk mooiere beelden kan produceren dan de 360. Je hebt de CPU ook nog steeds nodig voor de rest van het spel, en waar de xbox 360 drie dual-threaded PPC cores op 3 GHz heeft, heeft de PS3 er maar een, en zal je als developer al aardig veel moeite moeten doen om dat verschil te compenseren door de 6 SPE's van de Cell in te zetten, wat ten eerste niet eenvoudig en ten tweede voor sommige taken beperkend is. Komt nog bij de 256/256 RAM split die er voor zorgt dat je veel CPU taken niet zomaar op de SPE's kunt uitvoeren op een manier dat de PPC core er snel bij kan en dus in veel gevallen data heen en weer aan het DMA'en bent, met alle latencies etc. die je daarbij krijgt.

@swopdark
In mijn beleving betekent in dit geval: ik heb ze allebei staan en kan er gewoon met mijn eigen ogen naar kijken, en dan doet FM3 weinig onder voor GT5, simpel als dat. Dat er een aantal PS3 exclusives zijn die mooier zijn dan zo'n beetje alle 360 games ben ik met je eens, maar dat heeft meer te maken met de aandacht die er aan besteed is dan aan de hardware, bovendien is het verschil lang zo groot niet. Killzone 2 is ook nog eens niet echt een goed voorbeeld, die game is mooi, maar wat graphics betreft goed vergelijkbaar met bijvoorbeeld Gears of War 2.
In jouw beleving.... goed, daar hebben we gelijk het probleem boven tafel dus. de premium auto's van GT5 zijn véél gedetailleerder dan die in Forza 3.

De 360 mag processor voor processor mischien de upper hand hebben maar games met de grafisch pracht van een Uncharted of Killzone 2 hebben we nog niet gezien op de 360.
Zo te zien lag dit al in de planning bij de ontwikkeling, maar door de druk van de deadline die volgens mij al gepasseerd was, is dit er niet van gekomen.

Alsnog een goed initiatief vind ik.
Ze zijn tenslotte maar een korte tijd bezig geweest om dit spel te ontwikkelen. |:(

Op zich maakt het me niet eens zo heel veel uit en beschouw dit meer als een " b list " probleem ( of leuk extraatje ). Er zijn veel belangrijkere problemen zoals de ondersteuning voor de G serie sturen etc die ik veel liever opgelost zou zien :O

[Reactie gewijzigd door Timv37 op 15 december 2010 16:31]

Precies al dat gezeur over dit en dat is niet goed.
Daarvoor zijn de patches toch in het leven geroepen?
Het is een prachtige game en ik vermaak me er prima mee.
Dus ze komen er bij Polyphony vanzelf wel achter wat er nog verbeterd kan worden en als het de moeite waard is komt er een patch desnoods van 1GB als het maar nut heeft.
Nu ze deze verbetering hebben bedacht weten de spelers ook dat er verder aan "hun" game gewerkt wordt met mooie updates die waarde toevoegen aan het spel.

Niemand zegt dat zo'n gigantische lading auto's meteen allemaal super perfect in detail gemaakt moeten zijn.
Dat zou nog 5 jaar duren.
Ik vind het al knap dat ze al die auto's met verschillende motorgeluiden en weggedrag hebben kunnen maken (respect voor die devs daaro _/-\o_ )
Ze hadden ook wel 100 super mooie auto's er in kunnen zetten maar ik heb er liever 1000 die dan over een tijdje nog wat verbeterd kunnen worden met wat patches.

Way to go Kazunori Yamauchi!
Precies al dat gezeur over dit en dat is niet goed.
Daarvoor zijn de patches toch in het leven geroepen?
Mja, als het 12 euro was zou ik het met je eens zijn, maar deze game kostte 65 (en een week later 55) euro. Dat is niet niks, dan verwacht ik niet een game vol met bugs.

Ga maar eens een regenrace rijden en dat het dan droog wordt. Dat is echt droevig.
Dat met updates het spel wordt verbeterd is normaal.

Dat het spel niet af is en dat daar achteraf met updates aan gewerkt wordt is wel kwalijk te nemen, zeker als ze 5 jaar lang aan het spel gewerkt hebben.

Je hebt er goed geld voor betaald, dus dan mag je er ook zeker kritisch over zijn.

Misschien wordt het zelfs als DLC uitgebracht (niet ondenkbaar) en mag je er nog een keer voor betalen....want denk je nou echt dat 800 auto's opnieuw maken in een paar maanden gebeurt is? Daar moeten ze wel al een lange tijd aan bezig zijn.

Iedereen had hoge verwachtingen voor het spel en dat is ook te verwachten bij een spel dat 5 jaar in ontwikkeling is geweest. Het is heel jammer dat het spel compleet niet voldoet aan deze verwachtingen. Alleen de trouwe fanbase (boys?) zien alle kritiek als gezeur....
Het is echter niet duidelijk hoeveel auto's Yamauchi onder handen wil nemen en op welke termijn dat moet gebeuren
Laat staan wat het zou gaan kosten? Zal wel niet kosteloos zijn.
Ik heb liever dat hij zijn tijd steekt in andere 'more pressing issues' in het spel.
G25 en G27 ondersteuning, head/face tracking in a-spec, enz.
Alsof head/face tracking een pressing issue is, het is pas een probleem dat je soms een auto wint en hij er dan uitziet alsof hij uit een spel uit 1998 komt.
Zo! Had jij even een fancy computer in 1998.
Ik zeg niet dat het eruit ziet als iets uit 1998, maar dat her eruit ziet alsof het uit 1998 komt. Het is allemaal relatief dus als je eerst een premium auto ziet en daarna een standard car dan lijkt het uit een spel van de vorige eeuw te komen.
Klopt inderdaad wel. Je hoopt echt inderdaad dat de volgende die je wint een premium is
Wat moet je met headtracking in een race spel? Dat je je hoofd naar links doet en dat de camera dan ook naar links gaat? Dat lijkt me zo onnatuurlijk, want je ogen moeten nog steeds naar het beeld kijken.
Behalve het feit dat de camera kan draaien in de richting dat uw hoofd beweegt, kan de kamera ook translaten. Op die manier lijkt het beeld op het scherm meer 3D, omdat het perspectief binnen de auto mee veranderd met uw hoofd.
leuke feature maar kreeg een kameraad wel stil met mijn tegenargument hiervoor.

als ik naar links kijk, draait mijn tv niet fysiek mee...dus leuk dat ik opzij kan kijken door m;n hoofd te bewegen, maar mijn tv beweegt niet mee...
Dat zou wel een vette feature zijn, motortje met draaiplaat onder de tv en wat headtracking voor de aansturing 8-)
Je hoeft natuurlijk geen 1 op 1 draaiing te implementeren ;)
In headtracking op de pc is het vrij normaal dat je met een kleine hoofdbeweging een flinke draaiing op het scherm ziet. Werkt goed en mits goed uitgevoerd: immersive.
headtracking kan ook betekenen dat als je je hoofd beweegt, dat je dus je positie van je hoofd ten opzichte van je viewport (je tv) beweegt. Wanneer het spel dat doorheeft, kan je tv meer gebruikt worden als raam op je virtuele wereld - als je je hoofd beweegt, beweegt je raam niet mee, maar je ziet wel andere dingen...
In het interview staat geschreven dat ze enkele auto's gaan upgraden (met cockpit view) - de huidige 800 standaard auto's worden dus niet allemaal een premium model. [bronnen]

Andere aanpassingen die reeds aangekondigd zijn (veelal via twitter)
• Online leaderboards
• Credit verdienen met online races
• Spoelen in de replay modus
• Verbeterde MP opties (ik denk kicken van users etc.)
• kloppende / betere schaduw effecten
• time tables voor races

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 15 december 2010 16:36]

Ze moeten imo sowieso de bugatti upgraden, snap echt niet dat die standard is :s.
In jouw bron staat dit:

'Yamauchi, de man achter de serie, heeft echter aangegeven bezig te zijn met een update die een deel van die normale auto's zal omzetten in Premium modellen, waardoor deze dus een stuk gedetailleerder worden en er een cockpit view bijkrijgen.'

Onder enkele versta ik maximaal 5, maar als er gezegd wordt een deel (van de 800) dan denk ik toch al gauw aan veel meer.
Waarom wil je meer dan 1000 verschillende auto's in een game? Kost de liefhebber maanden om in alle auto's een ritje te maken. Vind het eigenlijk een verspilling van resources. Die ontwikkelaars kunnen beter hun tijd in andere projecten steken zoals bijvoorbeeld meer circuits of (vernieuwende) online toepassingen.
Als echte autofanaat moet ik antwoorden met: "Zelfs 1031 auto's zijn eigenlijk nog te weinig"
Maar hoe cool is het om in je 'eigen auto' virtueel rond een wereld circuit te scheuren. Wat mij betreft mogen er nog wel meer auto's in hoor (ik mis Porsches en die enkele Seat kan me ook niet bekoren.. wij willen meeeeerrrrr) desnoods tegen dlc betalingen!

edit: Net door 'himlims_' er heel subtiel op gewezen dat Porsches wel degelijk voorkomen in GT5.. ;)

Maar dan nog blijf ik bij mijn standpunt.. ik wil meer :D

[Reactie gewijzigd door DonJunior op 15 december 2010 16:52]

Extra tracks zal meer iets voor de die-hard GT5 fans zijn. Met meer premium auto's kun je ook gamers aantrekken die graag hun eigen Nissan Sunny of Honda Civic eens digitaal willen upgraden. Dus met extra tracks maak je je huidige fanbase blij en met extra autoupgrades boor je grotere doelgroep aan. Al zal het misschien marginaal zijn.
Volledig mee eens. Persoonlijk stoor ik me helemaal niet aan het verschil tussen Premium en gewone auto's. Ik rij altijd in chase view en dus niet cockpit view en dan is het verschil echt marginaal vind ik zelf.

Wat ik veel leuker zou vinden is als ze classic GT circuits als Apricot Hill en Midfield Raceway zouden toevoegen. Wat mij betreft met de GT4 graphics. Kleine moeite. Zelfde geldt voor wat meer races, bijvoorbeeld toegespitst op fabriek of type, zoals ook veel meer in GT4 zat. Dat kost weinig moeite er verlengt de speelduur veel meer dan een update van een auto die je mogelijk al lang in je garage hebt staan en toch vrijwel niet gebruikt.
Omdat dat net GT5 is. GT5 is de pokemon onder de racers. Ik vind het geweldig dat er zoveel keuze is. Je kan echt wel de auto kiezen die je wil. Meer premiums vind ik toch ook wel belangrijk. Zo wil ik de Veyron en de Ruf's in Premium zien en dan is GT5 op MP na perfect.
Zou mooi zijn, ik rij graag in dashboard-view, en de meesten hebben dus geen dashboard. Leuk voor de Volvo S60 bijv. die erin zit :)
Ik ben hier wel blij mee, meer auto's beter gedetailleerd!
Dat is wat het spel eigenlijk vanaf het begin af aan al had moeten hebben (mijn inziens).

Echter rijd ik nooit vanuit de cockpit.. :+

Crusiale vraag, hoe groot word die patch dan wel niet..?
enkele honderden MB. ALs het enkele GB's zijn dan denk ik gewoon aan een expansion op Disc

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Samsung Gamecontrollers Game-accessoires Smartphones Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013