Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 154 reacties, 20.041 views •

In de eerste 24 uur dat World of Warcraft: Cataclysm te koop was, zijn er 3,3 miljoen exemplaren van de uitbreiding verkocht. Dat is het beste resultaat ooit voor een pc-game. Het oude record was in handen van voorganger Wrath of the Lich King.

Ontwikkelaar Blizzard Entertainment meldt dat er op 7 december, de dag waarop de uitbreiding werd gelanceerd, wereldwijd 3,3 miljoen exemplaren van World of Warcraft: Cataclysm zijn verkocht. Daarmee heeft Cataclysm de beste verkoopstart van alle pc-games. Van World of Warcraft: Wrath of the Lich King werden in de eerste 24 uur 2,8 miljoen exemplaren verkocht.

Blizzard organiseerde in veel landen een officiële, middernachtelijke verkoopstart, waarop veel andere winkels besloten om ook om middernacht open te gaan. Zo waren er volgens de ontwikkelaar wereldwijd 10.000 winkels die vroegtijdig de deuren openden om de uitbreiding te verkopen.

Als ook andere platforms worden meegerekend is Cataclysm overigens geen recordhouder. Van Call of Duty: Black Ops werden 5,7 miljoen exemplaren verkocht toen de game in november op de markt verscheen.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (47)

Reacties (154)

Reactiefilter:-11540149+143+20+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
En al die mensen betalen 2 tientjes per maand....... 8)7
Sinds ik gestopt ben met WoW geef ik veel meer geld uit aan games. Voor het geld hoef je het echt niet te laten... voor de hoeveelheid vrije tijd die je overhoudt wel :D
voor de hoeveelheid vrije tijd die je overhoudt wel
Dit vind ik zo'n flauwekul argument. Ik speel ook nog altijd WoW (5 jaar alweer bijna) maar dit gaat prima samen met een normaal leven (en een vriendin!) hebben. Je hoeft niet per s 5 keer in de week 4 uur te raiden om plezier te hebben aan een spelletje. En om iets te bereiken hoeft het ook niet, alleen zal je met 1x raiden per week niet in een top 50 guild zitten. Maargoed, met 1x *iets* (andere game, tennis of de afwas voor mijn part) doen per week zal je daarin ook nooit de top halen.

Ik raid een of twee keer per week, afhankelijk van mijn stemming. Daarnaast speel ik soms wat met vrienden. Laten we zeggen dat ik per week gemiddeld 6-8 uur speel. De gemiddelde persoon kijkt per week behoorlijk wat meer TV (een film is al 2 uur!) dan dat. Maar ondanks dat heb ik wel gewoon ICC10 heroic clear met mijn guild (die bestaat uit alleen maar 20+ mensen met een baan / studie, waardoor we 1-2x in de week raiden).

[Reactie gewijzigd door RuuddieBoy op 13 december 2010 18:39]

Hier ben ik het WEL mee eens. Je bent natuurlijk niet verplicht 4 keer per week hele avonden te spelen, maar als je echt iets wilt bereiken WEL!

Ik heb een hele tijd in een hardcore raiding guild gezeten, met 5 avonden per week raiden. Als je dan de hele tijd met excuses komt waarom je niet op tijd was of er helemaal niet was kun je je raid spot vergeten.
Dat hengt er helemaal van af wat je wilt bereiken.

Sommigen gaan voor Loremaster, is ook iets om te bereiken en kan je in je eigen tempo doen, weer anderen proberen pets te verzamelen etc.

Het grote voordeel van WoW vind ik dat je, ook als je niet veel tijd aaneengesloten kunt spelen, altijd wel iets kan bereiken. (En daar schuilt ook meteen het gevaar in)
Voor mensen die WOW leuk vinden IS WOW vrije tijd. Wat een lulkoek zeg.
Altijd grappig, van die mensen die de maandelijkse kosten erbij halen. 13 euro per maand is echt niet veel, als je het tegenover andere spellen zet.

Een gemiddelde game kost al snel zo'n 40-60 euro. Dan is het betalen voor een Wow account dus ongeveer vergelijkbaar met het kopen van een nieuw spel elke 3 tot 5 maanden, oftewel zo'n 2 tot 4 games per jaar. Er zijn zat mensen die bijvoorbeeld elke maand een nieuwe game kopen € 60.

Als je het zo bekijkt vallen de kosten best wel mee. :)
Zolang je naast WoW niks anders speelt.
Dat hoeft natuurlijk niet. Ik speel naast WoW genoeg andere dingen, verschil is dat ik vroeger minmaal elke maand een game kocht, nu naast m'n WoW abbo en uitbreidingen misschien nog 5 andere games per jaarn dan hou ik nog flink geld over ;)
WoW kost maximaal 13 euro in de maand, en het kan ook nog goedkoper als je een langer durend abbo afsluit. Dit is n uurtje werken in de maand om het hele spel voor je te betalen. Nou nou, wat een hoop geld hebben we het dan toch over.
Precies jij begrijpt het. Mensen die gaan zeuren over geld. Moet je is zien hoe vaak je een game voor 60 euro koopt die je in 2 dagen uit hebt. Sorry hoor maar ze WILLEN het gewoon niet zien en proberen zich dan maar af te zetten.
Sorry maar leuk hoor elke keer die abo kosten erbij pakken, maar we hebben het over 5 biertjes. Voor mij een keer op en neer naar Amsterdam met de auto.

Anderen lopen de hele dag te SMSen met iemand die 4 stoelen verder werkt.
Anderen rijden liever binnendoor en 8 KM per dag meer om 10 minuten eerder thuis te zijn.
Anderen roken een pak sigaretten per dag.

Echt het aanhalen van abonnements kosten is zo'n gelul dat het belachelijk aan het worden is. Ja ik speel WoW maar ik ik spendeer geen 35-50 per maand om de allernieuwste iPhone of HTC jaarlijks zogenaamd voor niks te krijgen. De allernieuwste telefoon kan mij weer niet boeien.

Maar alsjeblieft zeg leer eens relativeren. Een slordige 30 miljoen mensen sporen niet. Terwijl er 3 miljard mensen auto rijden en vaak nog stukken die heel goed op de fiets kan.
Zijn er een paar honderd miljoen rokers en net zo veel mensen die meer drinken dan ze zouden moeten. Zijn er meer mobieltjes op de wereld dan er mensen zijn maar die 30 miljoen sporen niet.
Met de juiste aanbieding is het maar 25 ;)
Ik heb WoW een goede 3 en half jaar gespeeld en er nooit spijt van gehad.
10,99 is niet veel. En wat mensen al reeds vertelden, een goede game kost 50 tot 60 euro en sommige speel je binnen 3 dagen uit? Daar en tegen doet Blizzard altijd hun uiterste best om je van dienst te zijn als je problemen hebt. Ook is er een heel team dagelijks bezig met het balanceren van classes, content toevoegen. Buggs fixe. Leuke patches met veel nieuwe content. Dat zit allemaal bij die € 10,99 per maand.

Maar goed naar 3 en half jaar, ben ik overgestapt naar Aion grafisch stukken mooier, en het levelen is stukke uitdagender. Iets waar WoW nog veel van kan leren.
Maar goed naar 3 en half jaar, ben ik overgestapt naar Aion grafisch stukken mooier, en het levelen is stukke uitdagender. Iets waar WoW nog veel van kan leren.
todat je max level bent en eigenlijk geen uitdagende pve content meer hebt en het draait uiteindelijk om content en niet om de graphics..

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 14 december 2010 15:46]

En in de 5 jaar dat ik speel nog nooit ook maar 1 moment van spijt gehad van die 10,99 euro per maand ;)

[Reactie gewijzigd door gamefreakin op 13 december 2010 16:38]

659 euro dat valt nog mee inderdaad daar kun je het zelf niet voor maken. |:(
659 euro voor 5 jaar vermaak... vind jij een slechte deal? Tja, ieder zijn ding...
Ik speel niet eens WoW maar vind dit een beetje een cheap shot hoor, 659 euro klinkt veel ja maar niet als je het afzet tegen de hoeveelheid lol die hij er waarschijnlijk aan gehad heeft.
Jij gaat zeker ook nooit op vakantie of zo? Dan ben je die 659 euro in een weekje kwijt, is helemaal afzetterij. Toch?
Je moet het niet vergelijken met vakantie. je kunt het beter vergelijken met een ander groot vermaak voor de jeugd tegenwoordig;

2 biertjes op zaterdag avond in de kroeg; 20 euro per maand (als je mazzel hebt)
1 bioscoopbezoek per maand; 20 euro per maand

Vul de lijst maar aan.

World of Warcraft is goedkoop vermaak.

Maar ja, er zijn altijd mensen die niet snappen dat iemand zichzelf kan verliezen in een spel. Dat je je helemaal kan inleven in de Lore, dat je daarvan kan genieten.

Tja. Ikzelf zie geen nut in het geld weggooien aan pilletjes en drank van wat voor soort ook op een rave. Ieder zijn ding, zeg ik maar.
Je kon ook gewoon Warcraft 3 blijven spelen, de graphics zijn hetzelfde als WoW en dan overgaan naar Starcraft 2 en binnen enkele jaren Diablo 3. Dan ben je in 10 jaren ongeveer de helft kwijt.

Ik snap ook niet waarom je voor WoW moet maandelijks betalen + volle pot voor elke expansie.
ik geloof dat je tegenwoordig voor compleet wow (t/m cata) 55 euro kwijt bent, +- hetzelfde als een 'regulier' spel, en daarbij krijg je dan ook 1 maand speeltijd.
je moet maandelijks betalen door de enorme kosten die ze hebben aan servers etc.
Tbh, sinds WoTLK al waren WoW's graphics beter dan WC3(FT). Sommige mensen vinden de kosten hoog, maar ik heb gemerkt dat als er serverdrukte is en je daardoor niet kan spelen, Blizzard gelukkig niet moeilijk doet aan restitutie van playdays, mits je even simpelweg aantoonbaar laat zien in een kort supportcontactje (laatst hoofdserver neer, iedere speler een dag extra gekregen bijv.) kan gebeuren.

WoW is toch ook een behoorlijk ander iets dan WC3 mag ik zeggen, ik speel ze nog steeds bijden enorm graag, maar om andere redenen en activiteiten.
Het zijn de grote releases waar je voor moet betalen. Tussentijds komen er voldoende patches met nieuwe raids uit en items updates en wat nog meer allemaal... Daar betaal je ook voor. EN je account blijft netjes staan als je een tijdje niet wilt spelen, maar niet alles gelijk wilt kwijtraken :)
Voor 659 euro kun je een leuk instrument kopen waar je mijns inziens een stuk meer aan hebt en een stuk meer plezier aan beleeft (mits goed gekozen) dan een computerspelletje. En daar kun je zonder schaamte op feestjes, verjaardagen etc over vertellen :P

OT: doet Blizzard wel knap, bijna Appleiaanse releases! Blizzard heeft ook altijd van die extreem toegewijde fans...
Conclusie; iedereen vindt iets anders leuk. Nou ja, hoe kan dat nou? Wie had dat verwacht?!
Als je wat ouder wordt dan 17 dan leer je misschien ook gewoon uit te komen voor wat je echt leuk vindt, zonder dat je je zorgen moet maken of je vrienden je nog wel cool vinden.
En wanneer leer je lezen? N je 37e? Vind ik wel jammer want ik wil heel graag lezen. Soms doe ik het zelfs ook. Zou jij ook eens moeten doen.
Blizzard doet daar dan ook wel het nodige voor hoor, om al die spelers spelende te houden.
Ken anders genoeg mensen die het op een feestje niet erg vinden om te spreken over Orcs & Death Knights :)
Moet je eens uitrekenen wat een auto kost, daar kun je veel leuke dingen mee doen, maar ja, auto's hebben van die extreem toegewijde fans :p
Als ik kan kiezen tussen een week vakantie of WoW ga ik toch snel mijn koffers pakken.
Als je constant WoW speelt ben je gewoon je tijd aan het verdoen en vele andere betere games aan het missen.
Je moet er vanuit gaan dat je WoW leuk vindt, dan is de deal:

5 jaar wanneer je maar wilt leuk vermaak.
1 week superleuk vermaak.

Ik zou voor beide kiezen :+, alleen heb ik altijd na een periode spelen dat ik het weer een periode wegleg, zo hou ik voor mij de lol erin (en kost het ook een stuk minder :) )
Mja, die 659 euro die genoemd wordt zijn wel voor 5 jaar spelen. Voor 131 euro (een jaar sppeltijd) kan ik niet een weekje op vakantie, jij wel? :)
en als je het vergelijkt met 2 spellen in de winkel kopen a 60 euro per stuk (+1 van een tientje :D ) valt het ook wel mee.

en ja 60 betaal je niet voor de meeste pc games maar wel voor nieuwe console spellen (in nl winkels dan)
"betere" games die 60 euro per stuk kosten en waar je 20-40 uur vermaak van hebt.

[Reactie gewijzigd door Yakotb op 13 december 2010 22:31]

Je moet het eerder vergelijken met 1 avondje in de 3-4 maanden minder stappen.

Toen ik nog speelde waren er mensen die dankzij WoW samen konden wonen want tja als je 2x per maand minder gaat stappen met 2man scheelt dat al snel 100euro/maand.
Zoveel betere games komen tegenwoordig niet uit (99% van het aanbod is generieke/casual console meuk tegenwoordig), dat is waarschijnlijkheid de reden dat games als world of warcraft nog steeds groeien.
Ik ben net 2 week geleden begonnen met WoW en TBC, maar ben alweer gestopt, MMO's zijn zo sloom opgezet en de combat is zo traag, geef mij liever een willekeurige hack & slash RPG anytime.
Me 2, ik werd niet goed van dat grinden zodat ik sterk genoeg was om naar het volgende gebied te gaan. En daar weer grinden voor het gebied daarna, etc...

En die quests waren altijd "ga naar X, plet 20 monsters of verzamel 10 Y en kom dan terug". Op een gegeven moment las ik de tekst niet eens meer, het voegde toch niets toe.
Dan zou je juist nu eens naar de nieuwe quests moeten kijken, WoW heeft zo'n beetje alle oude (saaie) quests weggegooid en nieuwe quests gekregen die wl binnen de lore passen en die wl leuk zijn. ;)
De goblins zijn nu een enorm leuk ras geworden, en er zijn ook talloze referenties naar o.a. Monty Python, Austin Powers, etc. etc. die allemaal ook wel even lachen zijn.

Zie jij jezelf bijvoorbeeld al in een hotrod rijden?

Een mechanische haai bouwen?

Schepen vol piraten neerhalen met een donderstorm?

Allemaal korte, simpele, maar vermakelijke quests die bij de Goblins zijn.
Ik adviseer je om vooral de Goblins uit te proberen ;)
2 tientjes per 2 maanden;).

Ik heb tot dusver alleen maar positieve geluiden gehoord over catalym, dus logisch dat het veel verkocht wordt, waarschijnlijk kopen ook de 'oudere' spelers de game weer:).
lol, een avondje kroeg kost me al het dubbele...
Prima toch? Als zij dat het waard vinden: lekker doen en veel plezier toegewenst.
Net alsof dat veel is, wat betaal je voor je telefoonabonnement?
€50 / maand voor de sportschool, om IRL te levelen :+.
Ik moest het even googlen maar dan weet ik ook wat een Padawan is, denk dat een Star Wars geek en een WoW speler toch ongeveer op hetzelfde "pussy niveau" zitten ;p.
Zeg dat niet te hard. Ik ken genoeg stellen die elkaar hebben leren kennen via WoW. En die nu samen nadat het kindeke naar bed is gezellig samen de World of Warcraft in duiken.

(En daarna gezellig bezig gaan voor een tweede kindje :) )
haha dies goed :p maar poesjes kosten op lange termijn ook weer geld :p en meer dan 13€ haha
Bij mij is het meer het probleem dat ik niet iedere dag tijd heb en misschien 2 a 3 avonden per week een uur of twee a drie kan spelen dus dan vind ik de monthly fee net weer jammer anders was ik vast nog actief.
vroeger altijd met veel plezier gespeelt, en al dat gezeur over mensen ontmoeten in real life, gewoon zorgen dat je samen met je kameraden speelt das net zo makkelijk.
Als je dan een gemiddelde neemt van 2 dagen 2 uur per week, heb je 4uur per week, ongeveer 16 uur per maand. dat is afgerond 0,69 euro per uur. Voor die prijs vind je nergens anders vertier volgens mij.
Ow het gaat zo slecht met pc games he, wat een onzin zeg, het gaat helemaal niet slecht, en dit bewijst het maar weer is.


En hier zijn er een paar die in die lijst staan, er zijn er nog veel meer die goed zijn en in de lijst staan:

2011:

Diablo 3, The Witcher 2, Might and Magic Heroes VI, Dungeons, Battlefield 3, The Sims Medieval, Crysis 2, Dirt 3, Forged by Chaos, Test drive Unlimited 2, GTA 5, Hitman 5, Mass Effect 3, Max Payne 3, Real Warfare 2: Northern Crusades, A Game of Thrones, Warhammer 40,000: Dawn of War II – Retribution, Guild Wars 2, Bulletstorm, RAGE.

En nog VEEL VEEL meer goede spellen, en dit zijn er nog maar 20 :)

2011 en verder

Thats the reasons why it’s worth to be a pcgamer :)
In het lijstje staan natuurlijk wel veel games die multi-platform zijn en waarvoor je dus geen PC nodig hebt. Ben het verder wel met je eens hoor, PC-gaming is echt niet dood :)
Zelf denk ik dat die 12 miljoen actieve accounts een grote leugen is.

Van de guild waar ik in zat(300+ leden) waren tegen de tijd dat ik stopte met Wow (+- 2 maanden na Wrath of the Lichking) nog maar 50 man of zo, actief.

De rest was gestopt (niet de guild uit, gewoon nooit meer online)

12 miljoen in totaal aan accounts, ja dat geloof ik, 12 miljoen op dit moment actief?.. nah..

Zelf denk ik dat ze zo rond de 4-5 mil zitten.
Ik gok dat ze de accounts als 'actief' rekenen zolang er betaald wordt.
Ja.. en die 12 mil is al 3-4 jaar lang.

Nou bijna iedereen die ik ken die Wow speelt, in het spel en gewoon om me heen is wel `s gestopt, of is gestopt.

Ja nu met Cataclysm zijn er aardig wat die hebben geresubbed, maar niet iedereen.

Zelf denk ik eerder dat ze het berekenen als "12 miljoen x een account"

Ze moeten het berekenen " ____ een actief account"

Alleen dan krijg je een nauwkeurig beeld.


Aangezien sommige servers uitgestorven zijn (zegt een vriend van me in de USA) lijkt het me stug dat ze nog steeds de zelfde Player Base.. hebben als 4 jaar geleden, maar Blizzard zal je niet snel zien zeggen "Wow heeft nog maar 2 mil spelers".
In 2006 werd op Tweakers nog bericht over de 6- en 7-miljoenste speler, dus die 12 miljoen is niet al vier jaar lang. Verder zijn er in US servers leeggelopen naar de Aziatische servers, in EU zie je hetzelfde sinds de introductie van Duitse / Franse / Russische servers. Een aantal Engelstalige servers zijn daardoor leger dan voorheen.

Blijft natuurlijk wel staan dat het onduidelijk is hoe ze de accounts tellen.
Dat is het niet. Ze rekenen in de EU en US gewoon actieve accounts, en in Azie (die werken met prepaid systemen) gewoon actieve spelers. Er is al vaak genoeg uitgelegd wat ze daaronder verstaan.

Dus complete onzin dat 4-5 mil.
Geeft wel aan dat er een enorme vraag naar is. Ik zou liever een RTS achtige Warcraft 4 willen zien. Weer een beetje terug naar de basis, liefst meer gebaseerd op WC2 dan 3...

Natuurlijk kunnen rts'rs al Starcraft 2 spelen, maar ik kijk nostalgisch terug naar het veel trager verlopende WC2.. Waar het rushen een heel stuk lastiger was en een basis verdedigen minder skills vereist dan nu het geval is met SC2..
Natuurlijk is het micro management een heel stuk belangrijker geworden in de huidige generatie games, maar toch....
Vraag is tweedelig, zelfs als je de game gewoon wil blijven 'as if', ben je bijna verplicht om ook Cata aan te schaffen, ze hebben cruciale punten cata-only gemaakt, om eigelijk het non-Cata content zo on-interessant mogelijk te maken.
Complete onzin.

Ik heb 3 lvl 80 chars (waarvan er nu 1 gelvled wordt naar 85) en een stel lower lvl chars.
Ik ben 2 dagen voor Cata uit verveling een hunter gestart. Die kon dus wel al gebruik maken van alle content die beschikbaar kwam met patch 4.03.

Zo'n 90% van de quests die ik tot nog toe gedaan (hunter is nu lvl 50) heb in Kalimdor zijn veranderd;
Alle gebieden zijn hard aangepakt (van ondergelopen woestijnen tot vernietigde steden);
etc.

Ik heb meer lol op die hunter met questen dan ik voorheen had op m'n andere chars en nee, dat komt niet omdat ik de hunter nu zo leuk vind spelen.
Alle non-Cataclysm content heeft een enorme overhaul (zowel qua quest als grafisch) gekregen waarmee het echt weer leuk is om een nieuw character te beginnen!

Het is niet zomaar dat een heleboel old school spelers weer terugkomen en blijven.

[Reactie gewijzigd door CamelKnight op 13 december 2010 17:44]

Ik neem aan dat hier ook de verkopen bij gerekend zijn van de digitale versie? Mensen konden die al veel eerder kopen, ze konden dan op de dag van launch om 00:01 al meteen spelen.
nouja, na eerst 5 uur in de wacht te hebben gestaan dan.....
5 uur? Dat is wel erg overdreven, ik kon rond 1 uur gewoon spelen.
01:13 hier lukt het me om in te loggen :P Daar hadden ze waarschijnlijk een softwarematige cap op gezet, want eens ingelogd liep het allemaal zeer soepel.
Beste release-proces van een expansion tot nu toe. Bijna geen enkele crash, disconnect of lag, en slechts een uurtje of 1-2 wat inlogproblemen. Voor een release op deze schaal lijkt me dit ongekend goed uitgevoerd.
Ik vond helaas wel dat de week direct erna nog best veel issues waren met het connecten op peak-times. Zeker aangezien vaak de main loginserver plat lag, maar de Realms waren prima :s afgezien van dat, zeer netjes!
Blizzard maakt er in het persbericht geen melding van, maar dat neem ik ook aan ja...
Ach je je kan het ook zo bekijken de systeemeisen zijn behoorlijk laag
http://www.gamer.nl/nieuw...aft-cataclysm-vrijgegeven
Je kan dit spel spelen op de pc van je grootmoeder dus je bespaart aardig wat op je hardware kosten. En als je rook ben je per maand al meer kwijt het is maar net waar je je geld aan uit wil geven ieder zijn ding
En als je rook ben je per maand al meer kwijt het is maar net waar je je geld aan uit wil geven ieder zijn ding
Na een week roken kan jij een maand WOW spelen hoor ;)

(ben zelf geen WOW speler, hou meer van 1x per week een singleplayer game)
De content van WoW is leuk, maar zoals vaak bij vele MMORPG's, de endgame content bestaat uit niet veel meer dan grinden. Dit zal sommige spelers toch weer enkele maanden zoet houden....tot de volgende uitbreiding ;-)
Nee hoor, tot de volgende update, wanneer er weer meer dungeons bij komen. Zo blijven we bezig. Het is overigens geen grinden, maar farmen.
Als het om XP gaat is het grinden, farmen doe je bijvoorbeeld als je goud spaart en zelfs dan grind je om te kunnen farmen.
In WoW hoef je echt niet te grinden voor XP. Als je gewoon de quests doet ben je al lang en breed max level voordat je door de quests heen bent.
Maar je kan ook Achievement-geil zijn.. <Zo noem ik het dan>.
en lekker achievements gaan halen, wat voor mij weer een teken is van
"Ik ken het spel".
Eeuh, de bedoeling is dat je speelt voor de uitdaging in end-game, als het ziet als een gear farm is het niet gek dat het niet leuk meer is na een tijd :P
Ik dacht beter af te zijn met Battlefield BC, omdat het goedkoper was om te spelen. Maar ik loop ook tegen het feit aan dat Xbox live verlopen is. Daarnaast is er veel op het gebied van DLC wat ook niet bepaald gratis is. Dus is dat 10tje voor WOW nog niet eens zo gek voor gamers die lekker veel uren uit hun games willen halen ;) Maar het neemt voor mij persoonlijk te veel tijd in beslag. Het is erg verslavend allemaal!
even rekenen 3.300.000 personen x gemiddelde verkoopprijs 27 € = 89.100.000 €

mooi bedragje, kunnen ze weer verder met de ontwikkeling van het volgende deel :p
dat is wat de winkeliers/webshops/etc omgezet hebben ja. blizzard zal 't er niet op verdient hebben, laat dat duidelijk zijn. maar ach, zullen ze bij blizzard niet wakker van liggen, maandelijkse kosten is waar 't verdient word :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True