Hoofdcategorieën
Device Settings

Medion introduceert pc met usb 3.0, Core i3-550 en HD 5670

Door Olaf van Miltenburg, vrijdag 26 november 2010 17:12, views: 35.981

Medion begint dit weekend met de verkoop van de Akoya P4375 D in de Nederlandse Aldi-filialen. Deze desktopcomputer is uitgerust met een Core i3-550, een Radeon HD 5670 en een usb 3.0-poort, die Medion 'datapoort3' noemt.

De Akoya P4375 D bevat een Core i3-550 die een kloksnelheid heeft van 3,2GHz en een Radeon HD 5670 met 512MB gddr5. Er is 4GB geheugen en 1,5TB hardeschijfruimte in het systeem aanwezig. Aan de voorzijde van de computer zitten een usb 3.0-poort, door Medion datapoort3 genoemd, een esata-aansluiting, een usb 2.0-interface, een 5-in-1-geheugenkaartlezer en audio-in- en output.

Aan de achterzijde zitten de overige audioaansluitingen, waaronder s/pdif, zes usb 2.0-poorten en de gigabit-ethernetpoort. De Akoya ondersteunt wifi-n. Verder levert Medion het model met een optische usb-muis en een aloud ps/2-toetsenbord, terwijl wat software betreft Windows 7 Home Premium, Office Starter 2010, Windows Live Essentials, Corel Draw Essentials, Cyberlink Power2Go en het Bullguard beveiligingspakket aanwezig zijn. Medion start de verkoop vanaf 27 november in de Nederlandse Aldi-winkels onder de naam MD 8880.

Medion Akoya MD8880

Volgende 17:46 Nokia X7 met vier speakers en 4"-amoled-scherm duikt op in video
Vorige 16:49 ASRock bouwt hybride moederbord
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  »


Dat kun je wel zeggen maar er komen hier meerde product anouncements per dag voorbij. Waarom niet die van Medion.

Ik denk dat menig tweaker het mee eens zal zijn dat de prijs van Medion machines laag is voor de kwaliteit en de compleetheid van het product (voor normale thuisgebruikers). Dus mochten je kennisen deze week toevallig vragen wat een goede computer is is dit een prima uitweg. :)

ik onken ook neit dat het slecht spul is (in tegendeel!) maar er ik zie toch wel een verschil tussen een nieuwe watergekoelde pc van alienware/dell met een zak xeons en een steekwagentje videokaarten en een pc van de aldi...

En dan betaal je ook meteen een hele bak geld....

Voor de meeste mensen is dit systeem prima, misschien niet voor een echte tweaker maar dat is ook niet de doelgroep van de aldi. De systemen bestaan bekend om de uitstekende aansluit mogelijkheden van multimedia apparatuur en dergelijke.

Precies 2 jaar geleden heb ik ook mijn pc bij de aldi gekocht, ook een medion. Dat systeem heeft bijzonder goed zijn werk gedaan, en dat doet die nog steeds. Omdat ik nu een iMac gekocht heb gaat die de deur uit maar niet omdat de PC niet bevalt of te langzaam is.

Voor de meeste mensen is dit systeem prima, misschien niet voor een echte tweaker maar dat is ook niet de doelgroep van de aldi.
Maar wel van tweakers.net

Precies, de naam zegt het: TWEAKERS. Dus geen tweaker = bijna geen recht van spreken.

Jezus wat zien jullie het zwart-wit.
Ik ken voldoende mensen die weinig doen met computers maar het toch leuk vinden om op de hoogte te blijven, dus zo raar is het niet dat die ook dít willen lezen...

Precies, de naam zegt het: TWEAKERS. Dus geen tweaker = bijna geen recht van spreken.
De oorsprong van Tweakers lag bij het tweaken van gewone consumenten hardware, of zelfs low-end spul, om daar hogere prestaties uit te halen. Persoonlijk vind ik dit soort nieuws interessanter dan de zoveelste OMGWTF Super-Overclocked videokaart. Met geld en pre-oced hardware kan iedereen zich "tweaker" noemen.

Inderdaad! Ik vind dat overclock-nieuws of het schakelen van twee videokaarten van de prijs van deze pc ook niet interessant.

Deze Medion PC vind ik daarentegen wel interessant. Ik ontvang geen reclame folders en nu weet ik dat Aldi weer een nieuwe Medion PC heeft. Tevens weet ik direct wat de specs zijn. Medion maakt altijd leuke PC's qua prijs-kwaliteit, en ik zal deze dan ook zeker aanraden als iemand mij om advies vraagt. Wellicht dat ik 'm zelf wel koop om dienst te doen als mediacenter.

Voor hetzelfde geld koop je een krachtiger systeem, incl OS 64bit en zonder al die andere sofware meuk: gallery: Madrox
Met ruimte voor uitbreidingen. Met een AMD setup ben je nog beter af:
gallery: Madrox
Twee extra cores voor hetzelfde geld.

[Reactie gewijzigd door Madrox op zondag 28 november 2010 20:50]


flippy.nl je grijpt het volledig uit zijn context. Tweakers gaat ten eerste niet alleen over gaming computers. Dan kan je op elk artikel gaan zeggen dat alles water onder HD5.... niet nieuwswaardig of slecht is.

Slecht: maar er ik zie toch wel een verschil tussen een nieuwe watergekoelde pc van alienware/dell met een zak xeons en een steekwagentje videokaarten en een pc van de aldi...

Het verschil is dat mensen die gewoon leuk willen gamen op mindere resoluties maar deze ook gebruiken op zakelijk vlak of voor het school dan kan dat. Tevens het is ook niet de bedoeling dat je hier de zwaarste games op gaat draaien. Medion mikt naar de gewone mensen thuis want niet iedereen heeft - zoals de meeste op tweakers - goede pc/computers met enig vermogen, dat komt natuurlijk door het doelpubliek van tweakers. Wat niet wil zeggen dat er niet mag gesproken worden. Dit is zelfs zeer nieuwswaardig aangezien het een kleine prijs is en niet iedereen rijk is of geld van ouders/familie krijgt.

Wederom wat jij doet is de context van de Medion pakken en ze tegenover een gaming computer zetten. Je zet een zakelijke/scholieren computer tegenover de duurdere reeks van Dell/Alienware. Deze zijn al zeker niet te vergelijken op dat vlak. Dus ik vind dat jouw post geen enige waarde toevoegt aan dit gesprek.

Buiten dat: Ik vind het zelf zeer mooi dat medion moeite doet om vooruit te gaan. Ik heb zelf ook een medion gehad, die wel stuk is gegaan en klantendienst liep niet zo snel maar uiteindelijk telt het resultaat, en dat vond ik in het algemeen zeer goed. Voor dat je gaat roepen dat ik niets van Dell ken, ik heb nu een Dell en ik was meer tevreden met mijn Medion in het algemeen, Dell vertoont enige foutjes.

ik onken ook neit dat het slecht spul is
Dus... je vindt het wel slecht spul? |:(

En wat is de energierekening met zo'n monster dan? Ik denk niet dat iedereen zin en het budget heeft om zo'n ding aan te schaffen.

En vergeet niet dat Medion in feite 'rebranded' MSI is (heb er zelf een, draait al 6 jaar rete goed...)

(Even los van je standpunt dat dit item nieuwswaardig is, waar ik overigens volledig achter sta ;) Mooi verwoord!)
Ik denk dat menig tweaker het mee eens zal zijn dat de prijs van Medion machines laag is voor de kwaliteit en de compleetheid van het product (voor normale thuisgebruikers).
Hier ben ik het dan wat minder mee eens. Als je naar de specs kijkt, en deze vergelijkt met de prijs dan zou je inderdaad de conclusie kunnen trekken dat de prijs-kwaliteit verhouding wel snor zit!
Helaas is niets minder waar. Allereerst worden de belangrijkste zaken onbenoemd: merk en wattage van de voeding bijvoorbeeld of het merk en type van het moederbord. Dus na aanschaf ben je vrijwel altijd genoodzaakt om er een nieuwe voeding in te zetten aangezien dat een cruciaal onderdeel is hetgeen de stabiliteit en de levensduur van het systeem (voor een groot deel) bepaalt. Daarnaast is de kans groot dat het moederbord ook niet bepaald high-end is (understatement). Dit heeft als gevolg dat de bios vaak maar weinig opties kent. Ook ben ik wel benieuwd wie die HD 5670 heeft aangeleverd.
Al met al wordt er vaak behoorlijk bezuinigd op essentiele onderdelen. Dan ga ik liever een pc samenstellen of laat ik dat door een kennis/vriend doen. Dan kun je zelf de componenten kiezen en waarschijnlijk ben je dan met een soortgelijke prijs rond. Dus de prijs-kwaliteit verhouding zou ik niet heel goed noemen. :)


Hier overigens nog wat meer gegevens en ook de prijs: € 599.

Wat een onzin over de kwaliteit van het moederbord en de voeding. Als je dit product koopt heb je gewoon 2 jaar garantie, geeft het moederbord of de voeding problemen, breng je 'm terug, repareren ze 'm of krijg je een nieuwe. Lijkt mij niet dat deze PC niet of nauwelijks op gaat starten hoor. Zal vast wel getest zijn.

Toch heeft hij groot gelijk. Voor dezelfde prijs kan je zelf kwalitatief veel beter onderdelen gebruiken. Aldi wijkt altijd af van de standaarden, de kasten kennen 0,0 koeling. Ik zweer bij gigabyte bij de pc's die ik bouw en ik ken een rma van 0,5% of lager op moederborden.
Als ik het aantal medion pc's waarvan ik het moederbord of videokaart of voeding heb vervangen zoals herman87 hierboven aanhaalt ....

Neen ik biljf erbij Medion scheelt niets van je doorsnee Acer, HP, PackardBell, ...
Als je een goede pc wilt bouw je die zelf of laat je die bouwen en gebruik je kwaliteitsonderdelen.

Voor dit bedrag hoef je niet zelf te sleutelen, gezien mijn commerciele sleuteltarief tegen de € 100 per uur ligt, is het niet waard om zelf te sleutelen, dat doen ze bij de leverancier dus voor mij :)

Je hoeft voor dat bedrag ook niet te sleutelen.

Je kunt een vergelijkbare PC zo ophalen bij Alternate:
http://www.alternate.nl/h...ERNATE/Atlas_P020/490258/?

Maar dan wel met een iets langzamere processor maar weer wel een HD 5770 en een 450 watt voeding.

Die zou ik toch hogelijk aanraden boven die medion bak

[Reactie gewijzigd door hAl op vrijdag 26 november 2010 21:23]


Je vergeet alleen nog: geen wifi, geen toetsenbord en mius, en geen USB3

Het is dan ook dat daar wel bij staat wat voor voeding er in zit? (Neen dus.) Alsook, zoals hierboven word vermeld, geen USB 3.0, dus wellicht een nog meer verouderd moederbord er in. Enzoverder.

[Reactie gewijzigd door Phate-13 op zaterdag 27 november 2010 11:09]


Sorry hoor, maar dat hele verhaal over inferieure onderdelen is gewoon compleet uit de lucht gegrepen.

Als je graag wilt afgeven op een merk omdat deze toevallig ook verkocht wordt bij de Aldi doe dat dan niet hier en koop je pc gewoon ook bij b&o shop (ja, die hebben ook een laptop).

De Medion pc's zijn altijd van hele goede kwaliteit met geweldig veel waar voor je geld. Bij heel veel van deze zit er een Asus moederbord in, noem je dat slechte kwaliteit? Of anders MSI/Gigabyte. Ook me de voedingen zit het wel snor, de laatste Medion die ik voorbij zag komen had een AC Ryan voeding, niets mis mee. Tot slot is de service vele malen beter dan bij bijvoorbeeld Packard Bell, geen gezeur.

Maar als je het dan echt niet wilt geloven: kijk even hoeveel medion pc's er gewoon na 5+ jaar nog draaien en wat de gebruikers er over zeggen. De gebruikers zijn er gewoon super enthousiast over, dingen doen het altijd en zijn echt sneller vergeleken met de concurrentie (zelfs zelfbouw red je meestal niet voor dit geld). Al die medion pc's worden gewoon opgebouwd uit A klasse componenten.

Haal er eerst even eentje open en kijk wat er in zit voordat je gaat mekkeren over de kwaliteit van de onderdelen, echt zo'n onzin.

Compleet uit de lucht gegrepen is het niet. De PCM heeft vorig jaar een medion pc getest en uit elkaar gehaalt, toen bleek dat er een oude (10 jaar ?) voeding was gebruikt met een verloopstekker. Verder bleek bij vergelijking met een vergelijkbare (zelfbouw) pc de performance een stuk lager uit te vallen. Er werd wel vermeld dat dit mogelijk veroorzaakt kon worden door de meegeleverde software.

Er zijn dus wel objectieve verhalen te vinden die aangeven dat kwalitatief gezien de medion pc's niet altijd de beste keuze zijn. Overigens heb ik van andere bronnen ook vernomen dat medion wel hele strenge targest krijgt mbt kwaliteit van aldi, omdat aldi geen zin heeft in het verkopen van een slecht product. Dus het is ook niet zo dat medion pc's 1 2 3 als slecht kunnen worden bestempeld.

edit even gegoogled:
"Componenten
We hebben de AKOYA P7350D natuurlijk ook van binnen bekeken en op het eerste gezicht ziet het er netjes uit. Alle kabels zijn met tie-wraps gebundeld zodat u weinig last hebt van rondslingerende draden. Echter, als we dieper de kast in duiken, zien we toch diverse kanttekeningen aan de bouw van deze pc. Zo vinden we het erg spijtig dat Medion nog steeds verouderde voedingen gebruikt, zoals we ook eerder bij de Medion 8852 zagen. De 400 watt-voeding in deze pc heeft geen eigen sata-aansluitkabels en dus moet de harde schijf en dvd-brander via een verloopstuk worden aangesloten. Deze voeding is eigenlijk niet gemaakt voor het MSI moederbord dat Medion in deze pc gebruikt. Het werkt wel, maar daar is eigenlijk alles mee gezegd. Mocht u van plan zijn de pc te upgraden met zwaardere hardware - iets waar het moederbord zich overigens prima voor leent - of het systeem te overklokken, dan raden wij u met klem aan de voeding te vervangen. Ook vinden wij dat Medion een kleine systeemfan bij de harde schijf had moeten plaatsen om het apparaat te koelen. De schijf heeft wel genoeg ruimte om zich heen, maar harde schijven met zo'n capaciteit kunnen erg heet worden en dat is niet goed voor de levensduur voor de schijf
."
http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=4375

Wat de bouw betreft is ons oordeel gelijk aan die van de andere desktops die we van Medion getest hebben. We zijn het niet met Medion's bouwbeleid eens omdat er wat ons betreft te weinig luchtstroom en daardoor koeling in de kast aanwezig is. Overigens is de grafische kaart wel voorzien van een actieve fan, dus wellicht dat dit iets helpt. Ook zijn we over de standaard voedingen die Medion gebruikt niet enthousiast. Echter functioneert de pc wel gewoon naar behoren zoals hij geleverd wordt, dus als op zichzelf staand product is er niets mis op het apparaat aan te merken. Alleen upgraden, wat bij deze machine zeker mogelijk is, kan wel betekenen dat u de voeding moet vervangen en misschien een ventilator extra moet plaatsen.
http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=4552

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op zaterdag 27 november 2010 02:53]


eens, men heeft zelfs 3 !!! jaar garantie en de service is echt heel goed, bel ze op en er komt iemand de dag erna langs!

na 3 jaar worden de meeste systemen wel vervangen, en daarnaast hier draait een medion systeem al bijna 8 jaar dag in dag uit dus slechte kwaliteit zou ik het niet willen noemen!

Niet iedereen wil zelf een systeem in elkaar knutselen. En soms is het wel eens makkelijk dat een systeem kant en klaar is. Ik ben er zelf geen voorstander van, maar vele apple sympathisanten zweren bij de je kan alles out-of-the-box en zoals meerdere malen aangehaald word elk apple product hierbij ook vermeld

Dit geeft veel nieuwswaarde over de soorten systemen die bij supermarkten wordt aangeboden, dit geeft aan wat voor soort pc's medion nu levert. Dit is een redelijk voordelige pc die voor veel mensen zal voldoen

Daar gaat het niet echt om. Als we iedere introductie van een normaal PC model bij een winkelketentje (als de mycom, paradigit, etc.) als voorpagina nieuws zien, dan is de frontpage veel te klein.

Kloipt, maar Medion wordt hier alleen bij beperkt aantal ketens geleverd terwijl het wel een groot merk is. Hier in Nederland heeft Medion het Aldi syndroom wat voor beide geheel onterecht is. Vooral wanneer je ziet wat voor mensen er bij de Aldi komen (grootste gedeelte is toch mensen die je bij de AH verwacht).

Bij mijn weten worden de moederborden meestal door een moederbordfabrikant gemaakt met aanzien: voorbeeldje MSI. Men laat de fabrikant dan gewoon de duur onderdeeltjes strippen (raidcontrollers, overclockprulletjes, goedkopere koeling)

[Reactie gewijzigd door white modder op vrijdag 26 november 2010 19:09]


@Herman
Dan weet jij niet dat Medion vrijwel onder MSI valt, en dus gewoon altijd MSI mobo's aan boord heeft.
Voeding komt veelal van Delta electronics of FSP Fortron. Gewoon prima spul.
Type e.d. weet je niet, maar niemand (Die zo'n pc koopt) boeit dat.
Dat het bios weinig opties kent is zeer logisch gezien het een OEM systeem is. Ook Dell's hebben (bijna) geen opties in de bios. De HD5670 komt logischerwijs gewoon van MSI af.

Ik zie jouw post meer als een rant, en gezien je niet eens wist dat Medion heel erg nauwe banden met MSI heeft, komt jouw post bij mij niet goed over.

Bevat het MSI MS7708 moederbord volgens deze duitser

Ik heb zelf een medion (al een wat ouder beestje, dat wel) maar als mobo zit er dus mooi een Asus P5E in. Nooit problemen mee gehad en draait als een treintje, zelfs naar 3-4 jaar nog.

Je kunt zeggen wat je wil, maar Medion PC's bieden best waar voor hun geld.

Ik heb er verscheidenen gezien met Asus / Gigabyte / MSI moederborden, een leuke processor en genoeg geheugen en opslag. Vaak is de prijs laag, en krijg je er 3 jaar garantie op. Er staat ook niet veel gare software op. Het enige dat je soms moet doen is de ventilator van de CPU door een stillere vervangen om er een mooie computer van te maken.

Grote merken kunnen hier vaak nog een puntje aan zuigen.

[Reactie gewijzigd door Katsunami op zaterdag 27 november 2010 00:31]


OFFT: Is tweakers nou ingezakt tot aangeven dat de "Gewone" consument nu USB3 ect in zijn PC kan verwachten?

Ja, ik denk het wel.

Alleen of ik het "ingezakt" zou noemen is wat anders...

ONT: Ziet er uit als een goed systeem, Aldi zelf staat neit echt bekend als een super winkel. Maar de hardware die ze verkopen (Sprekend over Medion dan) is van uitstekende kwaliteit, voor niet al te veel geld.

[Reactie gewijzigd door D4NG3R op zaterdag 27 november 2010 00:14]


Aldi staat inderdaad niet bekend als een super winkel. Onterecht, vaak worden er alleen drogredenen gebruikt als argumenten..
Hardware en andere elektronische hardware hebben gewoon 2-3 jaar garantie daar. Mocht er wat mee zijn, dan gaan ze daar zeer coulant mee om.
En mocht je iets kopen wat je niet bevalt, zijnde een scherm- computer of wat dan ook, dan weet je dat toch wel binnen 30 dagen? Bij de meeste 'normale' shops heb je dit niet eens.

Mensen weten gewoon niet waar ze over praten om eerlijk te zijn.
Je kan deze pc perfect aan mensen aanraden want het is een mooie deal. Ok het is een i3 maar wel een snel model met 4GB geheugen en 1,5TB HDD. Krijgen mensen er ook nog eens Dx11 gpu, wifi n en USB3 bij, iets wat zelfs vele tweakers vandaag nog niet allemaal op hun systeem hebben.

Die pc's van Medion hebben ook kwaliteitsmerken in de kast uit dezelfde fabrieken waar anderen ze halen. Daarbij krijg je bij Medion nog eens leuke prijzen en zelfs 3jaar garantie. Die 3jaar garantie staat in de Belgische folder er bij maar op de Nederlandse site zie ik het niet meteen staan.

Mijn eerste zelfgekochte pc was een Medion 8000XL (11-2002). Nooit last mee gehad en zelfs vaak onderdelen zitten vervangen en upgrades gedaan. Die pc werkt vandaag nog steeds.
Moest ik niet zo graag overklokken, ik kocht vandaag nog steeds pc's van Medion.

Mensen weten gewoon niet waar ze over praten om eerlijk te zijn.
Je kan deze pc perfect aan mensen aanraden want het is een mooie deal. Ok het is een i3 maar wel een snel model met 4GB geheugen en 1,5TB HDD.
Mijn hele vriendenkring en familie, behalve degenen die gamen, hebben ZAT aan deze PC.
Krijgen mensen er ook nog eens Dx11 gpu, wifi n en USB3 bij, iets wat zelfs vele tweakers vandaag nog niet allemaal op hun systeem hebben.
Mijn huidige computer van 2,5 jaar oud heeft in elk geval géén DX11 GPU (9600GT), géén Wifi (maar wel Bluetooth), en géén USB3.
Die pc's van Medion hebben ook kwaliteitsmerken in de kast uit dezelfde fabrieken waar anderen ze halen. Daarbij krijg je bij Medion nog eens leuke prijzen en zelfs 3jaar garantie. Die 3jaar garantie staat in de Belgische folder er bij maar op de Nederlandse site zie ik het niet meteen staan.
Staat er wel altijd bij in de folder. Zover ik heb gezien worden problemen goed afgehandeld; niet slechter als die bij de andere merken in elk geval. Daarom raad ik vaak Medion aan, vanwege de lange garantie.

is tweakers nou ingezakt tot verlengstuk van de aldi-reclamefolder? :?
Misschien.
Maar om eerlijk te zijn is een Core i3 pc nou niet bepaald een toonbeeld van een snelle processor.

En eigenlijk ook totaal niet interessant.
Wat wel vreemd is., is het feit dat het uitgerust is met een relatief snelle videokaart. En dan zo'n processor erachter...

@edit..... okay zo kennen we een hoop tweakers weer. Er staat iets negatiefs in over een intel en huppa naar beneden modden :/

Het feit is en blijft dat de i3 niet al te snel is. Ik bedoel gewoon dat ik dan de rest van de config niet snap.

[Reactie gewijzigd door popolskuprosze op zaterdag 27 november 2010 09:28]


windows 7 home premium of windows vista home premium?

terwijl wat software betreft Windows Home Premium, Office Starter 2010, Windows Live Essentials, Corel Draw Essentials, Cyberlink Power2Go en het Bullguard beveiligingspakket aanwezig zijn.

Voor de rest zit het systeem er vrij mooi uit :), alleen mochten ze er voor een paar euro een betere videokaart in zetten :D

Als de Link wordt gevolgd staat er windows 7

http://aldi.medion.com/md8880/nl/?refPage=aldi

Mooi systeem verder. Voor mij een beetje te krap, maar leuk om aan te raden.

[Reactie gewijzigd door bassiexp op vrijdag 26 november 2010 17:28]



Dat USB 3.0 nu in de supermarkt te koop is vind ik wel nieuwswaarde hebben. Het geeft de inburgering van USB 3 aan. Het is niet langer iets wat de tweaker perse wil, maar ook de gewone consument hecht er blijkbaar waarde aan.

Extra nieuwswaarde is imo te creëren door te vermelden of ze een usb 3.0 pci-e kaartje hebben gebruikt of een onboard verhaal. En welke moederbord er onder een white label schuilt.

hallo, supermarkt of niet, ik heb al zat pc's gebouwd voor mensen met USB 3.0 poorten. En ook bij de mediamarkt zijn dergelijke pc's al tijden te koop.

Dus dat medion dat nu ook doet is in mijn ogen totaal niet nieuwswaardig. Zo kunnen we wel "nieuws"artikels blijven maken. Want volgende week introduceerd namelijk HP z'n eerste pc met GTX460 (voorbeeldje geen idee of ze 't al hebben of dat ie er nog moet komen).


3x is ietwat overdreven,
Koop bij die aldi PC een knappe HD monitor, (€250)
en je bent vandaag plm. 20% goedkoper uit.

Die 20% extra betaal ik graag voor het uiterlijk/geluidsniveau/stroomverbruik van een iMac, een magic mouse, en OSX. (en de mogelijkheid van indien gewenst Windows)

Aldi was vroeger een prijsknaller,
maar momenteel zijn ze ongeveer markt-conform.
en zijn er weinig echte verrassingen.

Af en toe hebben ze zelfs aanbiedingen die ver boven de
gangbare "internet" prijs liggen..
(losse HD van vorige week, toch zo'n 20 euro duurder dan
vergelijkbaar model bij internetwinkels, incl verzendkosten)

[Reactie gewijzigd door boerke op vrijdag 26 november 2010 20:44]


Hhm, toch zie ik geen USB 3.0 op Mac's en zonder dat zijn ze al 20% duurder zeg jij zelf niet mijn berekening. Dus reken dat erbij dan heb je toch wel 30-40%, gezien Apple toch weer iets sensationeels gaat doen. Geluid valt tegen van de iMac, vind ik in ieder geval.

Ziet er allemaal goed uit, videokaart lijkt bottleneck...

Heb hetzelfde idee, ik heb zelf een 5770. Die presteert "normaal" eronder zou ik echt niet willen zitten.

deze actie is trouwens ook in de Belgische ALDI winkels.

Iedereen medion slecht noemen,
maar dit noem ik anders een aardig leuk dingetje, ook als de prijs mee zit! :)

599 euro, voor het hele pakket ik vind het netjes

Mee eens. Een aantal mensen roept wel dat je niet zoveel waar voor je geld krijgt, maar als ik even snel een min of meer vergelijkbaar systeem in elkaar gooi in de pricewatch zit ik al aan de € 550. En dan heb ik nog geen CPU koeler, S-ATA kabeltjes of casefan(s).

Linkje: gallery: real[B]art

P.S. Dit is echt even snel bij elkaar gezocht, ik heb niet de moeite genomen om van elk onderdeel alle mogelijke keuzes te vergelijken. Ik heb simpel gekozen voor de onderdelen die mij beter leken dan de goedkoopste budget troep, maar die nog wel relatief aantrekkelijk geprijsd waren.

Maar daar kan nog wel 100 euro af hoor.
Zeker je geheugen en voeding en mobo kunnen nog een stuk goedkoper.

Moet je toch eens beter gaan shoppen:
gallery: Madrox

Enne, cpu koeler zit standaard bij de intel;s, sata kabeltjes standaard bij het moederbord en casefans bij de kast. Hooguit eentje extra nodig. Neem je een AMD moederbord als basis, is er ruimte voor een heuse quadcore: gallery: Madrox

[Reactie gewijzigd door Madrox op zondag 28 november 2010 20:51]


Medion is zeker niet slecht. Ik heb medion uit 2004 en draait nog steeds, zelfs ondanks het feit dat het mijn 1e PC was en hij zeker wel mishandeld is door mijn wannabe-tweaker gedrag.

Ieder onderdeel is nog in gebruik, verspreid over meerdere PC's.

De 350 watt voeding die erin zat was verassend genoeg sterk genoeg voor een watergekoelde PC met een E6600 dual core op 3.2GHz, 2 HDD's en een GTX8800: de voeding die in die PC zat was kapot gegaan en ik dacht: even proberen of die crappy 350 watt voeding het redt.

En ja hoor, kon er prima een maandje mee gamen. Daarna toch maar weer nieuwe voeding gekocht :P

Voeding werkt vandaag nog steeds, evenals de 200GB HDD, al wordt ik wel rond de oren gesmeten met waarschuwingen van S.M.A.R.T. en heeft dat ding meer bad sectors dan [verzin hier maar iets om het mee te vergelijken]

Wat een monstersysteem. :+

Ik mis een beetje een mening van de schrijver van dit artikel?
Er is blijkbaar wat bijzonders met deze pc, dat hij nu expliciet genoemd wordt door de redactie.
Ik vermoed dat dit vooral een scherpe prijs is voor wat je krijgt?

Mooie aanbieding en met deze componenten een mooie allrounder, voor spelletjes en media :)

De prijs is 599,- .. Maar daarvoor moet je eerst de CTR opkrikken :)

Klinkt niet erg bijzonder. Ook maar 1 USB 3.0 poort. Zijn USB 3.0 pooten zoveel duurder dat niet meteen alle USB 2.0 porten worden vervangen? Of gaat dit nog niet door de veel hogere data overdracht?

Het enige wat deze pc interessant kan maken is een mooie prijs, maar de prijs is dus nog niet bekend? Totdat ik erop klikte en dus zie staan dat hij 599 euro gaat kosten.
Niet duur maar ook niet echt goedkoop ofzo.

Je hebt ook niet zoveel USB3 poorten nodig, printers ed randapparatuur hebben die extra snelheid niet nodig veronderstel ik, zal wel meest gebruikt worden voor USB-sticks en externe harde schijven, voor dat gebruik zou ik persoonlijk wel kunnen leven met één poort.

USB3 zit nog niet in desktopchipsets van Intel of AMD verwerkt. Maar het is wel al aanwezig op 3rd party chips die ook op de moederborden zitten voor PATA/floppy/extra nic/... Daardoor zie je vaak wel maar 1 of 2 poorten met USB3.

Eens Intel en AMD dit op orde krijgen, gaan alle poorten 3.0 worden.
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 17:46 Nokia X7 met vier speakers en 4"-amoled-scherm duikt op in video
Vorige 16:49 ASRock bouwt hybride moederbord
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011