Hoofdcategorieën
Device Settings

Nieuwe site van Tweakers-oprichter helpt gestrande treinreizigers

Door Arnoud Wokke, zaterdag 20 november 2010 12:34, views: 62.234

Tweakers.net-oprichter Femme Taken heeft vrijdagavond een site gebouwd om gestrande treinreizigers aan een lift te helpen. Op de site worden tweets verzameld van mensen die een lift aanbieden vanuit diverse plaatsen in Nederland.

De site, LiftDeck, is geïnspireerd op Twitter-applicatie Tweetdeck en toont in kolommen tweets van mensen die de hashtag #lift hebben gebruikt in combinatie met een plaatsnaam. De verzameling van tweets was nodig, omdat door een brand op Utrecht Centraal het spoorwegverkeer in Nederland vrijdagavond een chaos was geworden. Rond Utrecht Centraal reden geen treinen, in andere delen van het land waren grote vertragingen, die bovendien niet door de NS op de eigen site werden gezet.

Het idee voor de site ontstond, toen Taken zich in de trein bevond en zag hoe mensen via Twitter elkaar een lift aanboden, om met de auto van een station naar een bepaalde plaats te gaan. "Ik was zelf om half elf thuis. Toen heb ik eerst snel wat gegeten, waarna ik aan de site begon te werken. Na een half uur had ik hem online."

Het design komt van Tweetdeck, de kolommen kunnen worden gemaakt met een applicatie van Twitter zelf. "Dat werkt gewoon via een Javascript-scriptje. Ik had het nog nooit gedaan, maar het werkte erg makkelijk." Na het online gaan van de site wijdde Taken er een tweet aan, waarna het begon te lopen.

Zaterdag rond het middaguur waren er al ongeveer 15.000 mensen op de site geweest. Ook kwam er al de nodige aandacht. "Het stond op de site van de krant De Gelderlander en veel mensen hebben erover getwitterd. Ook ben ik al door de NS gebeld. Ik ben best verrast door al die aandacht."

Taken ziet in LiftDeck vooralsnog geen groot project. "Ik heb het gemaakt voor de fun en om mensen te helpen. Waarschijnlijk is hij over een paar dagen alweer overbodig en hebben mensen er geen behoefte meer aan. We zien wel. Zaterdag is het nog chaos op het spoor, dus is hij in elk geval nog nuttig."

De Tweakers.net-oprichter betwijfelt of er echt mensen geholpen zijn aan een lift via zijn site of via Twitter. "Dan heb je iets afgesproken met een vreemde, maar hoe herken je die tussen de mensenmassa's op het station. Het is mooi om te zien dat mensen elkaar willen helpen, ook via Twitter. Maar ik hoop dat iedereen die het wilde een lift heeft gekregen, of dat nu via Twitter is gegaan of niet." Taken richtte in 1998 Tweakers.net op: het eerste nieuwsbericht ging bijna twaalf jaar geleden online.

LiftDeck

Volgende 13:37 Nokia bouwt ijsblok om tot groot touchscreen
Vorige 11:55 Berners-Lee: sociale netwerken en iTunes bedreigen toekomst web
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  7  8  »

Hulde aan je slogan!
"wie jou haalt, als de NS faalt" :+ geniaal!

Mee eens, ware het niet dat het zou moeten zijn:

Wie jou haalt, als de NS falen. De Nederlandse Spoorwegen is nog altijd meervoud. Maar ja, dan klinkt het niet meer.

Misschien:

Wie jou kan halen, als de NS falen.

Nederlandse Spoorwegen kun je volgens mij gewoon als een naam v.e. organisatie zien. Gewoon enkelvoud dus.

Volgens mijn Van Dale is het nog steeds Meervoud. Maar wie weet is die inmiddels geüpdate. Uiteraard ben ik geen specialist dus mogelijk zit ik er volledig naast.

Ik snap trouwens niet waarom het allemaal als irrelevant benoemd wordt. Ik bedoelde dit niet als negatieve kritiek. Ik gaf alleen feedback die er mogelijk toe leidt dat deze site nog beter wordt.
Blijkbaar mag je van tweakers helemaal niets meer over taal zeggen. Het is een soort van taboe of zo dat onmiddelijk in de ban moet.

Het punt is dat het wel on-topic is (NS) maar het verder weinig met het idee zelf te maken heeft, maar over grammatica. het zou on-topic zijn geweest als de titel 'Slogan is grammaticaal foutief' zou zijn geweest. maar dat is dus niet het geval.

Het begint trouwens wel steeds meer vanzelfsprekend te worden dat de NS faalt...

pagina 104

[Reactie gewijzigd door tofus op zaterdag 20 november 2010 13:55]


precies... want het is 1 bedrijf, dus enkelvoud.

Zooow, het wordt op je bordje gepresenteerd en dan nog zie het het niet?!?!
Nix 1 bedrijf. Voluit geschreven: meervoud, afkorting: enkelvoud.

Als je het over de Nederlandse spoorwegen hebt (dus het spoor zelf niet het bedrijf) dan is het meervoud maar dit slaat duidelijk op het bedrijf dus is het enkelvoud ;)

Doellozediscussies.nl

Nederlandse Spoorwegen is een uitzondering: als deze naam voluit wordt geschreven, hebben veel mensen een voorkeur voor een meervoudig werkwoord: 'De Nederlandse Spoorwegen hebben weleens te kampen met vertragingen.' Bij NS wordt bij voorkeur een enkelvoud gebruikt: 'NS zet bussen in.'

http://www.onzetaal.nl/advies/vs.php

Volgens mijn Van Dale is het nog steeds "inmiddels geüpdatet".

Nee hoor, het gaat meer om de manier waarop je het zegt, of het nou goed bedoelde feedback is of niet. Bovendien gaat het bij deze snel in elkaar gezette site om het gebruik.

Waar het hier om draait, is dat sommige mensen ALTIJD commentaar moeten hebben.

Bij een afkorting is het meestal enkelvoud.

NS = één bedrijf = enkelvoud. Maar meervoud wordt niet als fout gezien.

<nutteloze info>
grappige is dat ze in engeland wel altijd meervoud prefereren.
'liverpool are in terrible shape' etc.. waar wij zeggen: 'feyenoord zit in een vormcrisis' (excuus 010 voor dit voorbeeld)
</nutteloze info>

Ik geloof dat dit een specifieke uitzondering is voor teams bij sport, voor bedrijven geld het in ieder geval niet.

Voorbeeld: "Warner Brothers is an American film company".

Aangezien het een soort gedichtje is, hoeven de gramatica regels niet helemaal gevolgd te worden ;)

Volgens mij heet het bedrijf inmiddels gewoon "NS", en niet meer "Nederlandse Spoorwegen", en dan zouden ze enkelvoud zijn geworden.

NS is enkelvoud, want het is één bedrijf. Zie ook deze pagina op onzetaal.nl: http://www.onzetaal.nl/advies/vs.php

Met andere woorden, de NS faalt net zo hard als de Nederlandse Spoorwegen falen. 8)7

Wie jou kan halen, als de NS zou falen.

Het voorbehoud van falen is sterker in deze verwoording :+

Dichtelijke vrijheid mijn vrind, omdat ik dat zo vind :)

Mee eens, ware het niet dat het zou moeten zijn:

Wie jou haalt, als de NS falen. De Nederlandse Spoorwegen is nog altijd meervoud. Maar ja, dan klinkt het niet meer.

Misschien:

Wie jou kan halen, als de NS falen.
Dat probleem is op te lossen als je de naam van de organisatie noemt die daadwerkelijk faalt:

Wie jou haalt, als ProRail faalt.

Ik koop een kaartje bij NS.
NS zoekt verder maar uit hoe ze hun dienst leveren.
Als zij daar niet in slagen, falen ze.
Ik neem geen diensten af van Prorail.

Let ook op het aangepaste NS logo ;)
Er is een stukje uit in het midden. Ook leuk. :+

goed initiatief, echter belabberde slogan...
want NS faalt niet indeze, het is prorail (zoals veeel vaker bij grotere storingen!)

Je kunt falen op veel manieren bekijken. Puur omdat ze niet kunnen rijden naar Utrecht, kun je dat al een faal noemen. En de website die niet geupdate is ;) Dat ligt echt aan NS.

Precies. Mensen willen graag horen dat de NS faalt omdat het een makkelijke zondebok is maar negen van de tien keer is het het Prorail. Die mag je dan best ProFail noemen natuurlijk ;).

Anyhow, dit keer gaat het helemaal nergens over... Alsof de NS of Prorail die brand zelf aangestoken hebben.

anyhow maar dan gaat het nog steeds ergens over, als je een bedrijfskritische server niet redundant uitvoert schelden wij tweakers je helemaal verrot, maar als je ns of prorail heet is een SPOF (single point of failure) natuurlijk helemaal niet zo erg. kortom gewoon een dikke FAAL

in een degelijk opgezet systeem zou een vande andere controle systemen het net gewoon overnemen en had je op z'n ergst een paar uur flinke vertragingen (maar zeker geen 2 dagen complete chaos.

Het was wel redundant uitgevoerd... alleen in dezelfde ruimte. |:(

Daarentegen heeft de klant NIKS te maken met Prorail. de NS heeft te maken met Prorail en wij consumenten met de NS.

Als er een hoogspannings kabel knapt heb ga jij toch ook niet klagen bij Tennet maar bij Nuon/Eneco/NEM/whatever. Jij als consument heb te maken met je aanbieder niet met de partij die de infrastructuur ervan beheert.

Dat is wel van het zeikerige niveau, de NS evengoed de schuld geven. Het is hetzelfde als tweakers.net de schuld geven dat hun site door stroomuitval niet te bereiken is, terwijl zij afhankelijk zijn van (en er niet altijd een alternatief als oplossing voor sommige soorten stroomuitval is). Hetzelfde is het met de NS. Ze kunnen niet om ProRail heen. Wel kunnen ze natuurlijk gaan lopen zeiken tegen ProRail. Maar daar wordt de wereld ook niet beter van, zeiken tegen elkaar. Dat maakt iedereen maar chagerijnig.

Wie jou haalt wanneer het OV faalt.

Hulde voor femme, leuk idee. Dit is nou iets waar mensen wat aan hebben. Zoiets had natuurlijk ook vanuit de vervoerders mogen komen.
15.000 bezoekers op de eerste middag is zeer indrukwekkend, natuurlijk als je hoort dat t van femme komt moet er zeker even naar gekeken worden.

Wat een slijm reactie zeg. Omdat femme het maakt moet er naar gekeken worden.
Als een ander met dit idee was gekomen had dat niet gehoeven?

Als een of andere pino een nieuw liedje maakt is dat niet belangrijk, als Carlos Santana iets nieuws maakt dan gaan mensen dat wel luisteren.

Het idee is goed, leuk, noem maar op. Maar 15.000 bezoekers is natuurlijk een lachertje, zeker als je doelgroep het gehele NS reizigersaantal is (miljoenen), in het beste geval is dat 0.3% van je doelgroep. Vooral het gebruik van Twitter zal voor problemen gaan zorgen, omdat dat nou niet echt populair is in Nederland, ja, wel populair in de media, maar zoveel actieve gebruikers zijn er helemaal niet. Iets met SMS of telefonie had veel meer mensen aan kunnen spreken. Zeker ouderen (die het snelst van iets als dit gebruik zouden kunnen maken) worden hierdoor volledig buitengesloten.

Die 15.000 bezoekers zijn er vanwege de media aandacht, wat dat voor bezoekersaantallen op gaat leveren ná de eerste media aandacht is nog maar af te vragen, maar reken niet op veel succes.

Kijk alleen al naar het aantal 'volgers' dat de NS vertragingen twitter heeft, dan zie je hoe een grote flop dat twitter eigenlijk is in Nederland. Jammer dat ze het aantal bezoeken niet weergeven, maar dat zal ook niet al teveel zijn.

Dus, nogmaals, leuk idee, jammer dat de uitwerking van het communicatie onderdeel zo bagger slecht en ondoordacht is uitgevoerd. Voor meer succes in Nederland had men het beter kunnen koppelen met Hyves, al sluit je dan nog steeds veel ouderen uit, je bereik zal ongetwijfeld veel groter zijn.

[Reactie gewijzigd door Sleep0rz op zondag 21 november 2010 03:44]


250.000 reizigers per dag tijdens de spits, las ik gisteren in de krant.
'Miljoenen' is een beetje overdreven.
Dat is dan 6%, en daarna zou je ook nog moeten corrigeren voor het percentage dat buiten je doelgroep valt, bijvoorbeeld mensen die geen gebruik maken van Twitter.

[Reactie gewijzigd door gebruiker_nr_1 op zondag 21 november 2010 14:33]


Dat is 1 station geweest waarschijnlijk...
Elk ritje/kaartje is een reiziger volgens mij. Want je kunt niet eenvoudig bepalen of iemand een enkele reis maakt, of een heen-terug reis maakt (niet perse een retour dus). Dus dan kom je wel op miljoenen reizigers.

Niet mee eens, want de NS faalt niet, maar prorail.
Erg jammer die slogan,.

Nou ja, de NS faalt wel mbt informatievoorziening.. Maar idd, het probleem komt weer eens van ProRail.

Als klant van de NS heb je niets met Prorail te maken.

NS beloofd een tijdstip waarop je trein vertrekt, en als dat niet nagekomen wordt dan heeft de NS zich niet aan de afspraken gehouden. Of dat nu komt door vierkante wielen of door prorail, dat is NS hun zorg.

Overigens vind ik dit artikel wel een beetje misbruik maken van het eigenaar zijn van een dergelijk grote website als tweakers.net. Zo van 'eu we hebben een nieuwe site bedacht! kom we gooien het op de FP van t.net dan hebben we gelijk 200k views op een dag.

[Reactie gewijzigd door Engineer op zaterdag 20 november 2010 22:11]


Als klant van de NS heb je niets met Prorail te maken.

NS beloofd een tijdstip waarop je trein vertrekt, en als dat niet nagekomen wordt dan heeft de NS zich niet aan de afspraken gehouden. Of dat nu komt door vierkante wielen of door prorail, dat is NS hun zorg.
Dus toen de vulkaan in IJsland uitbarstte en de verschillende luchtverkeersleidingen het luchtruim sloten, lag dat ook aan KLM?
Overigens vind ik dit artikel wel een beetje misbruik maken van het eigenaar zijn van een dergelijk grote website als tweakers.net. Zo van 'eu we hebben een nieuwe site bedacht! kom we gooien het op de FP van t.net dan hebben we gelijk 200k views op een dag.
Eens. Weinig nieuwswaarde imo. Als ik 'm gemaakt had, had je er niet over gehoord.

[Reactie gewijzigd door CyBeR op zondag 21 november 2010 01:48]


Het gaat erom dat er in korte tijd veel aandacht voor is geweest, dan is het ook hier wel een melding waard.
Zeer waarschijnlijk had er ook een bericht gestaan in de trant van 'tweaker maakt site die gestrande reizigers helpt' als jij die site had gemaakt. Dat gebeurt wel vaker:

Sinds wanneer is Femme eigenaar van tweakers.net? Of correcter geformuleerd, sinds wanneer is hij dat niet?

(voor de duidelijkheid, hij is al een tijd geen eigenaar meer)

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op zondag 21 november 2010 03:18]


"wie jou haalt, wanneer de NS faalt" lijkt me eigenlijk een betere :9

Credit where credit is due, het is ProRail die de schuld moet krijgen, niet de NS. De brand was namelijk in de ruimte waar de sein/wissel apparatuur staat. Daar heeft de NS verder niets mee te maken (is mij verteld door enkele medewerkers toen ik naar de precieze oorzaak vroeg).

Vanmiddag reden er alweer enkele treinen (zo rond half 4), ik denk dat de storing morgen grotendeels is opgelost (als ze zulke vooruitgang blijven boeken).

Vanmiddag reden er alweer enkele treinen (zo rond half 4), ik denk dat de storing morgen grotendeels is opgelost (als ze zulke vooruitgang blijven boeken).
De eerste treinen zijn rond 15:00 weer gaan rijden, en morgen rijd alles weer volgens het spoorboekje (onverwachte problemen daargelaten), zie dit nieuwsartikel.

Toch wel netjes gedaan, zo snel alles weer op orde krijgen na een brand met toch wel grote gevolgen.

Tja als het in dit geval nou ook de NS was die gefaald heeft was het pakkend. Ligt nu toch echt aan ProRail als spoorbeheerder. Is toch van het zotte dat er geen backup is waar ze op terug kunnen vallen.

Goed initiatief en zeker geen overbodige luxe gezien de vele problemen bij de NS. Zal de komende winter vast nog wel eens van pas moeten komen ;).

Volgens mij halen nog veel mensen de NS en Pro-rail door elkaar

En dan heb je ook nog 3-4 andere persoons vervoerders op de railsen.

arriva i.i.g.

Arriva, Connexxion, Veolia en Syntus vervoeren idd ook reizigers op bepaalde trajecten, en je hebt idd nog een heleboel goederenvervoeders.

Ook die zijn allemaal getroffen door deze storing bij ProRail, voor zover ze dan in de betreffende regio actief zijn uiteraard.

Probleem zat hem hier dus niet bij de NS, maar bij ProRail, waar een brand in het gebouw van de verkeersleidingpost woedde.

En waar ProRail blijkbaar geen alternatief voor had!
Als ze op een andere locatie de werkzaamheden hadden kunnen doorzetten, was dit probleem er niet.

moet er alleen wel weer geld bij om een tweede locatie te onderhouden, ik bedoel hoe vaak vliegt het nou eigenijk in de fik.

in ieder geval 1 keer, en dan hebben we het nog niet over al die stroomuitvallen (ook al meerdere keren de laatste paar jaar) zo'n backup locatie is ECHT geen overbodige luxe ofzo.

Erg goed initiatief! :D
Leuk bedacht ook ;)

Top, hier hou ik wel van !!! Het voor ons door ons gevoel wat tweakers zo groot heeft gemaakt.

[Reactie gewijzigd door bonus op zaterdag 20 november 2010 16:34]


Ze is wel erg bescheiden, ik vind het echt een geniaal idee. En hulde aan de slogan inderdaad :)

Femme is een hij. ;)
Maar een erg goed initiatief! Al is voorzichtigheid wel geboden. Je weet nooit wie de gene achter het stuur is.

[Reactie gewijzigd door kersentaart92 op zaterdag 20 november 2010 12:46]


In de luren gelegd door het lange haar?

Ze? Als je doelt op Femme; Femme is een man.

Ach, je kunt het mensen niet kwalijk nemen, het is iets dat je moet weten. Femme is van oorsprong een vrouwennaam EN het Franse woord voor vrouw :P
Femme is een zeer oude vrouwennaam. De naam is afgeleid van het Germaanse Fredmar of Fredemar, dat vermaard door vrede betekent. In het Frans betekent het vrouw. Hedendaagse vormen van deze naam zijn Femke en Famke. Deze namen worden vaak gebruikt in Friesland en Groningen. Een oudere vorm van deze naam is Femmigje.
Bron: Wikipedia.

Wie noemt zijn zoon dan ook Femme :D

Vader en moeder Taken, gok ik zo ;)

Die Wikipedia-pagina is ruk door Femme alleen als vrouwennaam te claimen. Dit zeg ik namens een paar namensites en negen andere mannelijke Femme's op Hyves ;) .

Pas hem dan aan - daar is het Wikipedia voor, niet?

En terecht, buiten dat het voor mensen die geen twitter gebruiken misschien een goed idee is (mensen die wel twitter gebruiken starten gewoon hun twitter app of gaan naar twitter.com), is dit zoals femme al zegt in een half uurtje te maken met een standaard twitter widget: http://twitter.com/about/resources/widgets/widget_search

verder ben ik toch positief: de website is mooi gemaakt, en het is weer iets om de twitter-haters te laten inzien hoe handig twitter kan zijn.

Twitter is zeker een handig hulpmiddel in sommige gevallen. Echter kan het ook heel gevaarlijk zijn. Iedereen post waar ze zijn (zowel op Hyve als Facebook & Twitter). Een handig instrument voor inbrekers; zo weten ze precies wie er wel of niet thuis zijn.

Dan neemt die inbreker wel een groot risico, slechts 16% van de mensen woont namelijk alleen (bron: CBS). Bij de rest van de mensen weet je dus nog steeds niet of er bij hun huis in te breken valt.

Je moet je wel eerst het twitter-jargon eigen maken, anders snap je nog niks van die berichten.

Goed bedacht idd :) misschien een pay pal donatie op de site zetten ?:)

Als dat mogelijk is. En anders gewoon een paar eenvoudige google ads, site krijgt genoeg views op het moment zou je denken.

Sjezus, in een half uur! Dat is knap! Good work!

Leuk initiatief. Alleen jammer dat het via Twitter gaat.

Maar de media al het geweldig vinden. Alles met Twitter en Facebook is tegenwoordig een hype nieuws

Hoe kan ik als autorijder snel zien wie een lift nodig heeft? Zonder dat ik gevaarlijk via mijn telefoon berichten te moeten bekijken en verturen?

[Reactie gewijzigd door Lisadr op zaterdag 20 november 2010 12:46]


hoe wou je het anders doen? via facebook? :P

Waarom is dat jammer? Omdat je een twitteraccount moet hebben? Als je gestrand bent, heb je toch niets te doen en kun je net zo goed even een accountje aanmaken en via de webclient een berichtje sturen.

Wil jij het dan via de radio doen? Continu afgestemd staan op een of andere zendpiraat, wachten tot er iemand inbelt die een lift aanbiedt naar waar jij heen wilt, of belt met een liftverzoek? Dat schiet natuurlijk echt niet op.

En of het nu via Twitter, via Facebook, via Hyves, via e-mail, via SMS of via wat-dan-ook werkt, je zal je telefoon, laptop of tablet ter hand moeten nemen om een en ander tot je te nemen en dat kan sowieso niet tijdens het rijden.

Via het navigatiesysteem zou een goed idee zijn.

Ja, want iedereen die met de trein reist heeft natuurlijk standaard bij een navigatiesysteem bij zich? 8)7

nou, alle mensen die mobiel kunnen twitteren hebben ook vast wel een navigatie applicatie op hun telefoon.

Ja, want iedereen die met de trein reist heeft natuurlijk standaard bij een navigatiesysteem bij zich?
lees voor je sarcastisch gaat doen eerst even waar we het überhaupt over hebben: het gaat hier over mensen die in de auto zitten en een lift willen aanbieden:
je zal je telefoon, laptop of tablet ter hand moeten nemen om een en ander tot je te nemen en dat kan sowieso niet tijdens het rijden.
verder realiseer je je blijkbaar niet dat de data die bij autorijders op het navigatiescherm tevoorschijn komt, daadwerkelijk gewoon data is. Die data kan je natuurlijk ook opvragen via een app of website op je telefoon.

Dat waren die mensen met hun duim omhoog waar je aan voorbij gereden :) bent

Tot niet zo heel erg lang geleden dacht ik hetzelfde, maar ik ben nu bezig met een onderzoek voor een bedrijf en daaruit blijkt dat Social media echt serieus groot aan het worden is. Facebook heeft zo'n 500 miljoen gebruikers, nu is dat misschien tijdelijk, maar ik ken geen enkele andere website die zulkse absurde getallen haalt (alleen Google doet het beter met pageviews).
Twitter heeft naar ik meen zo'n 175 miljoen gebruikers. Daarmee staat het op nummer 2 van de onderzochte social media. Natuurlijk kan ook hier het gebruikersaantal dalen, maar ik verwacht niet dat deze diensten snel zullen verdwijnen. Ik denk dat daar minstens 5 slechte jaren overheen moeten gaan wil dit tot "normale" propoties zakken en voorlopig is er nog geen sprake van slechte jaren.

Die getallen zeggen dus niets... je lijkt wel zo'n prietprater op tv als ze eens iets over Twitter en Facebook hebben... hype... second life?? Alhoewel het zinvoller is als dat laatste... hoewel je op Twitter niet bepaald wijzer wordt. Iedere scheet. Soort rrs feed, maar dan via omweg.

[Reactie gewijzigd door Rinzwind op zaterdag 20 november 2010 14:34]


Lees eens goed, die getallen zeggen weldegelijk wat, want ze hebben niet alleen bergen gebruikers, ze worden ook daadwerkelijk veel bezorcht. Facebook staat in Europa ongeveer op de 3e - 4e plaats. Dat is trouwens van browser bezoekken, dus daar komen apps e.d. nog bij.

Second Life werd gehyped door de media, Facebook en Twitter worden daadwerkelijk gebruikt en voorzien in een behoefte.

Voor treinreizigers die gisteren getroffen waren door de chaos rond Utrecht was Twitter de beste informatiebron. Ik kon op mijn iPad mooi volgen wat er door het land gebeurde met informatie die direct afkomstig was van andere treinreizigers. Tussendoor bekeek ik de nieuwssites en ns.nl maar daar was eigenlijk niet zo veel te vinden. Er is geen ander medium dan Twitter dat de massa zo snel met elkaar in verbinding kan stellen.

Heel goed idee, niet alleen voor de NS, maar eigenlijk bij alles waar er een mobiele en snelle reactie is vereist tussen vraag en aanbod van 2 personen.
«  1  2  3  4  5  6  7  8  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 13:37 Nokia bouwt ijsblok om tot groot touchscreen
Vorige 11:55 Berners-Lee: sociale netwerken en iTunes bedreigen toekomst web
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011